اهی به بازار فردا یکشنبه 10 مهر 90
بازار به كدام سو ميرود؟؟؟
اين روزها بازار حسابي سردرگم است يك روز جو سياسي فروكش ميكند و بازار مثبت است و فردا بازارهاي جهاني و روز ديگر اختلاس و خلاصه اينكه فعلا بازار از هر سو تحت فشار ميباشد و اين فشار باعث شكل گيري روند اصلاحي در بازار گرديده است روندي كه البته با توجه به پتانسيلهاي پيش روي بازار به خصوص پتانسيل گزارشات 6 ماهه به نظر ميرسد شاید در حال استقامت فراوانی برای ریزش بیشتر می باشد فعلا شاخص بدجوری در محدوده 26700 واحد در حال ایستادگی است سطحی که بنظر اگر شکسته شود شرایط شاخص برای یک ریزش 1000 واحدی می تواند مهیا شود فردا یک روز مانده به بازگشایی بازرهای جهانی یقینا شرایط مثبتی نخواهیم داشت چرا که در اخر وقت روز جمعه شاهد ریزش یورو و قیمت مس و روی بودیم اگر بازارهای جهانی دوشنبه باز شود احتمال رشد چندانی برای ان متصور نمی توانیم باشیم مس در حال دست و پا زدن برای تثبیت در محدوده 7000 دلار است اما برعکس توان رشد چندانی از محدوده 7000 دلار ندارد بنابر نظر بعضی تحلیلگران تکینکال احتمالا مس به 6000 دلار نیز خواهد رسید
اما براي فردا در گروه تجهيزات روز مثبتی نخواهیم داشت افت بيشتر ميتواند قيمت سهام اين گروه را 5 درصد ديگر پايین اورد این گروه هم نیاز به اخبار بنیادی مناسبی دارند که باید منتظر گزارشات جدید انها بود صدرا در محدوده 220 الی 245 تومان حمایتهای خوبی دارد که احتمال شکسته شدن انها کمی دور از انتظار است شاید شرایط صدرا در گروه خودش نسبت به فاراک و اذراب بسیار با ثبات تر باشد
احتمال کاهش فاراک تا 170 تومان وجود دارد اذراب نیز به سمت 230 تومان در حال حرکت است که اگر شکسته شود شاید تا 215 تومان نیز کاهش داشته باشد لذا این گروه فعلا همانند اکثر سهم ها در فاز اصلاحی می باشند و اگر شاهد ریزش های شدیدی مثل دفعات قبل نیستیم به دلیل کنترل صدرا می باشد یقینا صدرا در این روزها خیلی حساب شده در حال اصلاح می باشد چنانچه در این بازار منفی صدرا نیز به جو ریزش های منفی اضافه شود شاید کنترل بازار خیلی راحت نباشد تجربه نشان داده است که سهامداران جز زیادی همراه صدرا هستند که متاسفانه با ریزش صدرا دچار فروش های هیجانی می شوند و این هیجانات تمام بازار را دچار مشکل می کند در مجموع صدرا همیشه با حمایت بالا رفته و هیچ دلیل بنیادی خاصی نه در امسال و نه در چند سال اینده همراه صدرا نخواهد بود
در اين گروه و در نماد مپنا نيز شايعاتي در خصوص تعديل مثبت عايدي وجود دارد مپنا درست برعكس ساير سهام اين گروه ميباشد وقتي تمامي تجهيزاتيها با روند مثبت همراه ميباشند مپنا منفي ميباشد و وقتي تمامي تجهيزاتيها با روند منفي همراه ميباشد مپنا با روند مثبت همراه ميشود شاید شایعه دریافت مطالبات شرکت بتواند این سهم را در محدوده 280 تثبیت کند
اما در گروه خودرويي 3 سهم برتر يعني ايرانخودرو و سايپا و خبهمن هر 3 در قيمتهاي حساسي قرار گرفته اند كه افت بيشتر مصادف ميشود با كاهش5 درصدي قيمت سهام اين گروه و در اين گروه برخي شنيده ها حكايت از افزايش سرمايه 60درصدي خبهمن و افتتاح خط توليد وانت جديد اين شركت حكايت دارد
همچنين از طرف ديگر در نماد قطعه ساز خشرق برخي شنيده ها حكايت از تعديل مثبت عايدي بالاي اين شركت به واسطه كاهش قيمت مس دارد
در نمادهاي خودرويي اما در گروه سايپا اخبار مثبتي به گوش نميرسد در نماد سايپا و پارس خودرو برخي نشديه ها حكايت از گزارش نامناسب 6 ماهه حكايت دارد و به همين دليل در نماد به خصوص سايپا شاهد معاملات منفي تري ميباشيم
در گروه پتروشيمي و پالايشگاهي در نماد شبريز که با تعديل عايدي مواجه ميباشد شبريز به نظر براي مرحله اول تا سطوح قيمتي 200 و در مرحله بعدي در صورت رشد قيمتي تا سطوح 210 تومان جاي رشد قيمتي را دارا ميباشد
در اين گروه و در نماد شپنا نيز شنيده ها حكايت از پوشش بالاي 50 درصدي سود شركت در گزارش 6 ماهه و افتتاح طرح بنزين سازي شركت تا پايان سال جاري دارد
اما براي فردا در گروه سرمايه گذاريها و در نماد وساپا باز هم شاهد رسيدن قيمت سهم به سطوح 280 تومان خواهيم بود سطوحي كه با حمايت گسترده بازار از نماد وساپا مواجه ميباشيم وساپا به زودي و در اواسط اين ماه جلسه اي را براي تغيير ماهيت فعاليتهاي خود و تبديل شدن به هلدينگ سرمايه گذاري برگذار ميكند از طرف ديگر وساپا اين روزها با شايعه تعديل مثبت عايدي بالاي 20 درصدي نيز مواجه ميباشد
درگروه فولادی ها نیز مبارکه در محدوده 300 تومان می تواند اولین نقطه مناسب برای خرید سهم باشد
بیمه البرز نیز با سود 35تومانی و پی به ای 10 در محدوده 350 تومان قیمت مناسبی دارد و رشد بیشتر سهم با اگر و اماهای بالایی همراه است هر چند هدف بعدی سهم می تواند 400 باشد اما خرید این سهم در یان مقطع کمی پر ریسک می باشد و بهتر است نسبت به فروش تدریجی سهم در محدوده 350 الی 400 اقدام شود
در مورد کالسیمین نیز باید گفت سهم امکان ریزش تا 950 را دارد ملی مس نیز در محدوده 430 الی 460 تومان دارای حمایت مناسبی است ومعادن نیز در صورت شکستن سطح 850 تومان احتمالا به سمت 780 تومان حرکت خواهد کرد
بیلت در ایران
بیلت هفته آرامی را پشت سر گذاشت و قیمت آن رو به تنزل بود. سایز 150 میلیمتر که در انزلی اوایل هفته 860 تومان هر کیلو معامله می شد در پایان هفته برای بعضی محموله ها تا زیر 850 تومان هم گفته شد ولی تقاضا محدود بود. بیلت های تولید کارخانه های داخلی هم به 820 تومان برای سایز 120 میلیمتر رسید. کاهش تقاضا و قیمت مقاطع همچنان سایه خود را بر بازار بیلت انداخته است. افزایش قیمت ارز کمی جلوی روند نزولی قیمت بیلت را گرفت ولی بعید به نظر می رسد در هفته آینده بازار بیلت بهبود یابد. قیمت بیلت وارداتی سایز 150 میلیمتر تا 695 دلار هر تن سی اف آر در انزلی هم گفته شده که این افت قیمت هم یکی از دلایل رکود بازار بیلت است.
طبق گزارش مرکز خدمات فولاد شاهد هستیم قیمت شمش فولادی در انزلی بسیار بالاتر از نرخ فروش 680 تومانی فولاد خوزستان می باشد باید دید کی فولاد خوزستان می تواند قیمت خود را با قیمتهای بالاتری به فروش برساند ؟؟
شنبه 9 مهر 90


