جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
نگاهی به بازار فردا شنبه 24 اردیبهشت 90

نگاهی به بازار فردا شنبه 24 اردیبهشت 90

v.m
می 13, 2011
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

نگاهی به بازار فردا شنبه 24 اردیبهشت 90

بازار در چنگال سياست!!!

اين روزها سايه سياست حسابي بر روي بازار سايه افكنده است بحث ادغام وزارتخانه ها و مخالفت مجلس و شوراي نگهبان باعث شد تا بازاري نه چندان دلچسب در روز چهارشنبه داشته باشيم البته دولت اعلام كرده است كه اهداف وزارتخانه ها را در لايحه اي به مجلس ارائه خواهد كرد و اين امر ميتواند تا حدود زيادي از جو سياسي اين روزها بكاهد در مجموع پیش بینی شرایط سیاسی این روزها خیلی سخت شده است مسایل سیاسی فعلی از خطر چندانی برای بازار برخودار نیست اما این موضوع برای یک سری حقوقی ها بازی خوبی شده است که با استفاده از دامنه امکانات مالی خود از نوسانات خوبی برخوردار باشند شاخص نیز در موقعیت خوبی قرار گرفته است که تنها به کمی ارامش  نیاز دارد تا مسیر صعودی خوبی را از ابتدا خرداد اغاز کند این هفته نیز به اخر ماه نزدیک می شویم و حجم فروش ها طبق ماههای قبل احتمالا افزایش خواهد یافت و نمی توان انتظار هفته خیلی مثبتی را داشت اما یقینا برای خرید سهم های خوب ، قیمتهای مناسبی را شاهد خواهیم بود که می تواند جذابیت های خرید را بیشتر کند احتمالا مسیر صعودی بازار پس از اتمام فرصت فروش های اعتباری ماهیانه در سشنبه و چهارشنبه اغاز خواهد شد  

اما براي فردا در گروه تجهيزات انتظار تعادل سهام اين گروه را ميدهيم در اين گروه حفاري ظاهرا خريداران پر و پا قرصي دارد كه حسابي براي خريد اين بلوك دندان تيز كرده اند به نظر ميرسد حفاري در صورت عبور از مقاومت 320 توماني خود تا سطوح قيمتي 350 تومان رشد نمايد

اما فردا در گروه معدنيها به جز سنگ اهنيها وضعيت خوبي را شاهد نخواهيم بود بازار هاي جهاني با كاهش قيمتي مواجه شده اند شركتهاي رويي كه انصافا به قيمتهاي پایینی  نيز رسيده اند احتمالا روندي خنثي را در پيش خواهند گرفت فملي نيز احتمالا كمي منفي خواهد شد بحث افزايش سرمايه 200 درصدي اين شركت و تعديل عايدي تا سطوح 220 تومان وكمك و دريافت تسهيلات از صندوق ذخيره ارزي و بانك ملي همچنان اين  سهم را جذاب ميكندفراوری سهم نوسانی که با حمایت های ساتا به اوج قیمت های خود رسیده بود فعلا با صف فروش همراه است احتمالا سهم به محدوده 480 الی 490 نیز خواهد رسید کالسیمین نیز شاید در  جو فعلی به محدوده 900 الی 950 تومان توان کاهش داشته باشد کلا این دو سهم بعداز  مجمع شرایط خوبی به دلیل ریزش قیمتهای جهانی نداشته اند و رشد قیمت این دو سهم منوط به رشد قیمت روی به بالای 2200  دلار مخصوصا 2300 و الی 2400 دلار می باشد در گروه روی هر 100 دلار افزایش یا کاهش قیمت روی تاثیر زیادی بر روی سود این دو سهم خواهد داشت به طوریکه این تغییرات بر روی ملی مس با 1000 دلار تغییرات سنجیده می شود لذا ملی مس هم در بالا رفتن قیمت مس نمی تواند چندان تغییر سودی داشته باشد و هم با این پایین امدن های 500 دلاری برایش مشکل خاصی پیش می اید اما در مجموع جو منفی بر ملی مس نیزغالب خواهد بود و نمی توان انتظار داشت گروه قیمتهای جهانی دچار تزلزل باشند و ملی مس و ومعادن شرایط متفاوتی را در پیش بگیرند

اما در گروه خودرويي با نزديك شدن به فصل مجامع شركتهاي اين گروه انتظار روندي نسبتا مثبت را داريم سهام پر پتانسيل اين گروه تا شب مجمع ميتوانند رشد خوبي را تجربه كنند به خصوص دو سهم خبهمن و خزاميا كه از ديد بنيادي نيز داراي پتانسيل هاي بالايي براي رشد سوداوري خود مواجه ميباشند محدوده 300 و نهایتا 290 تومان برای بهمن محدوده مناسبی برای خرید می باشد زامیاد نیز در محدوده 310 الی 315 تومان گزینه مطلوبی خواهد بود سایپا نیز تا معامله بلوکی خود نهایتا در 320 نوسان داشته باشد این گروه با توجه به تقسیم سود خوبی که خواهند داشت و با توجه به پی به ای اندک ، گزینه های میان مدت خوبی هستند که در این مدت اخیر مورد توجه خیلی از صندوق های سرمایه گذاری ها قرار گرفته اند

در مورد سرمایه گذاری سایپا نیز در مطالب قبلی نیز  ذکر شد که فروش فملی با سیاست های کلی شرکت همخوانی ندارد و این شایعه بنظر نمی تواند مبنای تصمیم گیری برای رشد  بیشتر سهم باشد

براي فردا در گروه پتروشيمي و شيميايي انتظار داريم روند نيمه مثبتي را شاهد باشيم كم كم با نزديك شدن به انتشار گزارشات 12 ماهه اين شركتها و اخبار مثبت از مجامع شركتهاي اين گروه و گزارشات 3 ماهه اي كه با تعديل عايدي مواجه خواهد شد همه و همه دست در دست هم خواهند داد تا اينده و چشم انداز بسيار روشني در انتظار سهام شركتهاي پتروشيمي باشد بازگشایی شاراک در محدوده های 500 تومان خود می تواند گزینه مناسبی برای ماه های اتی باشد هر چند با فروکش کردن تب رشد قیمتهای جهانی و همچنین مشخص شدن قیمت خوراک واحدهای پتروشیمی مثل شاراک که بر خلاف انتظار در محدوده 85 تا 90 درصد فوب خواهند بود باعث خواهد شد در کوتاه مدت خیلی توان رشدی در این سهم فعلا نتوان پیدا کرد

براي فردا در گروه سرمايه گذاري ها نيز شايد با تغيير روند برخي سهام پر پتانسيل اين گروه يعني وصندوق و وصنعت  و وغدیر  و ونیکی باشيم   و غدیر با حمایتهای خوبی که ازش می شود قصد رشد تا 450 را دارد هر چند باید توجه داشت رشد غدیر بیش از قیمتهای فعلی کمی نیاز به روحیه میان مدت دارد غدیر فعلا خیلی رشد داشته است و با توجه به اینکه در این سهم اصلاح معنی ندارد شاید درجا زدن بهترین گزینه از شرایط سهم باشد در مجموع انتظار رشد بیش از 450 را برای این سهم نداریم لذا افراد  کوتاه مدتی باید شرایط خود را مدنظر داشته باشند و در بلند مدت نیز یقینا غدیر برگ برنده های  بسیاری دارد که می تواند قیمت سهم را به سمت 650 الی 700 تا اخر سال نزدیک کند زمزمه هایی از عرضه پتروشیمی زاگرس به گوش می رسد که چنانچه این عرضه به واقعیت بپیوندد می توان شاهد رشد بیشتر غدیر در کوتاه مدت  نیز بود

لیزینگ رایان سایپا نیز بعد از اصلاح خوبی که از قیمت 750 تا 600 داشته است می تواند با توجه به نزدیکی مجمع شرکت  که در خرداد ماه خواهد بود گزینه جالبی باشد اینسهم درمجمع  تقسیم سود 100 تومانی بر طبق اعلامیه های قبلی خود دارد و سود تقسیمی نیز حدود 2 ماه بعد از مجمع پرداخت خواهد شد و سابقه شرکت در پرداخت سود تقسیمی بسیار خوب بوده است و بدقولی خاصی در پرداخت سود بر خلاف اکثر شرکتها تا به امروز نداشته است لذا حضور در مجمع این شرکت یقینا می تواند با بازده خوبی همراه باشد اما بهتر است منتظر گزارش 12 ماهه شرکت باشیم و ببینم ایا شرکت توانسته است سود 115 تومانی سال 89 خود را پوشش بدهد یا نه ؟؟؟ هر چند شاید انتظار برای رویت گزارش 12 ماهه خرید را در محدوده های فعلی و مخصوصا زیر 650 تومان از دست دهد ولی افرادی که دنبال ریسک کردن نمی باشند بهتر است منتظر گزارش نهایی سال 89 بمانند  کف قبلی سهم 600 بوده است لذا خرید در محدوده 620 الی 630 تومان می تواند فرصت خوبی باشد  رایان سایپا امسال نیز یک افزایش سرمایه 100 درصدی خواهد داشت که احتمال دارد در مجمع نیز این افزایش سرمایه حتی اعمال شود هر چند قطعیتی در مورد زمان اعمال افزایش سرمایه وجود ندارد

مخابرات و همراه اول نیز در شرایط فعلی از اصلاحی بالایی برخودار بوده اند شاید در کوتاه مدت رشد چندانی در  این دو سهم مشاهده نکنیم اما یقینا مخابرات برگ برنده شاخص است و نمی توان بازار را رو به رشد دانست و مخابرات رشد نکند لذا افرادی که دنبال یک گزینه بدون درد سر برای چند ماه اینده می باشند مخابرات یکی از این گزینه ها خواهد بود که صبوری و نداشتن روحیه نوسانگیری از مهمترین فاکتورهای لازمه سهامداری در این دو شرکت می باشد یقینا در سبد تمام صندوق های سرمایه گذاری مخابرات حجم بالایی از دارایی ها را شامل می شود لذا هیچ یک  از حقوقی ها و صندوق ها تمایلی به کاهش قیمت مخابرات ندارند و مطمینا رشدی در سود مخابرات شاهد نخواهیم بود اما اتفاق نظر خوبی بر روی رشد مخابرات تا 450 تومان که قیمت قبل از مجمع سهم بوده است وجود دارد شاید این امر کمی زمانبر شود و نیاز به یک بازار پویا و مثبتی باشد  که فعلا از ان خبری نیست اما برای یک سرمایه گذاری بلند مدت و در حد سپرده بانکی مخابرات از شرایط بسیار عالی تری  برخودار می باشد

ایران اقام در گروه خود از رشد مناسبی برخودار نبوده است شاید افزایش سرمایه این شرکت در صورت تصویب بتواند باعث رشد اصلی شرکت شود زمان دقیقی از این افزایش سرمایه وجود ندارد و باید منتظر اعلامیه رسمی شرکت بود محدوده 510 تومان می تواند از جذابیت های این سهم برای خرید باشد

در کلام اخر هفته مثبتی را انتظار نداریم لذا بهتر  است  از خرید های یک مرحله ای پرهیز شود و خریدهای خود را در طول هفته و متناسب با شرایط پیش امده در روزهای هفته مدنظر داشته باشیم  اخر ماه اردیبهشت نیز تمام می شود و در صورتیکه شرایط سیاسی نیز رو به بهبود باشد از خرداد ماه دلیل خاصی برای درجا زدن شاخص وجود نخواهد داشت از نظر  تحلیلگران تکنیکالی شرایط رشد شاخص کاملا مهیا می باشد و لمس مجدد میانگین 20 روزه شاخص در محدوده 26 هزار واحد نوید خوبی برای رشد مجدد شاخص می باشد باید توجه داشت که سوابق اخیر بازار نشان داده است که در صورتیکه رشد بازار شروع شود شاید فرصت چندانی برای خرید پیدا نشود و در یک چشم بهم زدن شاهد باشیم که اکثر سهم ها با صف های خرید میلیونی مواجه باشند لذا بهتر است فعلا که توان خرید هر سهمی در قیمتهای مدنظری  ممکن می باشد تصمیم خود را برای فصل خرداد و تیرماه بگیریم و گرنه در شرایط خرید های هیجانی اکثر خریدها با رشد قیمتها همراه خواهند شد و افراد نوسانگیر شاید در ان مقطع بهتر بتوانند نوسان بگیرند  شرایط فعلی بازار زمینه برای  وورد سرمایه گذاران جدید را فراهم کرده است که لازم است از این شرایط به صورت روزمره جهت تکمیل سبد خود اقدام نماییم

جمعه 23 اردیبهشت 90

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم