جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
نگاهی به بازار فردا سشنبه 6 اردیبهشت 90

نگاهی به بازار فردا سشنبه 6 اردیبهشت 90

v.m
آوریل 25, 2011
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

وزير اقتصاد گفت :‌به مردم هم توصيه مي‌كنم در بازار سرمايه حضو ر پيدا كنند ولي با مطالعه و منطق و صرف اينكه جايي صف ايجاد شده وارد آن نشوند. حباب در بازار سرمايه را قبول ندارم

در بازار اين روزها جنگ تمام عياري بين بازار موازي سكه و بازار سرمايه در جريان است سرمايه ها به سوي بازار حبابي سكه در حال حركت است اما اين حباب به مانند حباب ارز كه در چند ماه پيش اتفاق افتاد زياد دوام ندارد و به زودي شاهد تغيير جهت بازار و شكل گيري روند مثبت خواهيم بود

بررسی شرایط فعلی شاخص ؟؟؟

در مورد شاخص باید عرض کرد همانطور که انتظار می رفت ریزش شاخص به سمت میانگین 20 روزه خود ادامه دارد اگر به نمودار شاخص نگاه کنیم می بینیم که شاخص فعلا در محدوده 26200 واحد قرار گرفته است و میانگین 20 روزه نیز در محدوده 25800 واحد می باشد لذا با توجه به اینکه شاخص هر روز 100 واحد ریز ش دارد و میانگین 20 روزه نیز هر روز حدود 100 واحد رشد دارد احتمالا شاخص در اخر هفته به محدوده میانگین 20 روزه خود خواهد رسید این تلاقی شاخص با میانگین 20 روزه خود می تواند اولین گام در اصلاح شاخص باشد به صرف رسیدن شاخص به این محدوده که احتمالا محدوده 26000 واحد می باشد نمی توان نتیجه گرفت روند اصلاحی تمام خواهد شد دومین نشانه در جهت تایید اتمام  اصلاح شاخص  ، رسیدن میانگین 50 روزه شاخص به میانگین 20 روزه می باشد که فعلا این دو میانگین خیلی با هم فاصله دارند و باید زمان بیشتری شاخص درجابزند تا این دو میانگین بهم برسند و در کلام اخر سیگنال عبور قطعی برای رشد اصلی شاخص عبور شاخص از محدوده 27000 واحد می باشد لذا در مجموع باید گفت فعلا  نشانه ای از برگشت در  بازار دیده نمی شود و به  برگشت های فعلی هیچ اعتمادی  نیست لذا رعایت احتیاط در خریدهای جدید باید کاملا لحاظ شود و به صرف اینکه بازار یک روز مثبت شد نباید دلمان  را به این مثبت بودن خوش کرد برگشت واقعی نشانه هایی دارد که فعلا از ان خبری نیست

علت اینکه خیلی ها از ریزش شاخص حمایت می کنند چه می باشد ؟؟

1-     شاخص بسیار سریع رشد کرده است و خیلی از سرمایه گذران در این رشد سودی نکرده اند لذا مخالف منطقی بودن این سود هستند در یک کلام می خواهند بازار برگردد تا بتوانند در این بازی شریک باشند با شرایط فعلی بازار برای این گروه خیلی جذاب نیست

2-     اگر شاخص با سرعت قبلی به رشد خود  ادامه بدهد اهداف قیمتی که باید در زمان مجامع دیده می شد خیلی زودتر دیده می شدند و شاید هم دیده شده اند  لذا چاره ای جز ریزش بیشتر برای ورود سرمایه گذران جدید تر نمی باشد

3-     در صورت برگشت مجدد شاخص باز هم این برگشت خیلی سریع و غافل گیرانه خواهد بود لذا نباید خیلی هم به دنبال شرایط بسیار ایده ال برای خرید های خود بود

4-     احتمالا روند فرسایشی شاخص کمی بیشتر از انچه مدنظر سهامداران می باشد طولانی خواهد بود

گروه مهم و تاثير گذار تجهيزات شاهد رسيدن تمامي سهام اين شركتها به سطوح حمايتي و كف قيمتي و احتمالا تعادل قيمتي را داريم حتي امكان تغيير جهت و مثبت شدن سهام اين گروه دور از ذهن نميباشد فردا روز حساسي براي تجهيزاتي ها ميباشد روزي كه به نظر ميرسد روز پايان روند منفي سهام اين گروه باشد در اين گروه توجهات بيشتر معطوف فاذر و صدرا و مپنا ميباشد البته فاراك نيز در اين بين از صدرا و فاذر تبعيت خواهد كرد فاراكي كه اگر نتيجه سهم شركت در احداث سازه فلزي پل خليج فارس مشخص شود با تعديل عايدي بسيار خوبي مواجه خواهد شد

اما براي فردا در گروه خودرويي نيز انتظار منفي های اخر  را داريم خودرويي نيز پتانسيل بسيار بالايي در برگشت قيمتي و مثبت شدن دارند شايد خودروييها از تجهيزات نيز پيشي گرفته و سريعتر مثبت شود به هر حال در اين گروه پر پتانسيل هر يك از سهام اين گروه با پتانسيل خاصي مواجه ميباشد خبهمن با ورود دو شركت زير مجموعه و احتمال تعديل عايدي و زامياد با تعديل سود سال 89 و 90 و ايرانخودرو و سايپا نيز با معاملات ضربدري و درون گروهي…

اما در سهام بانكيها انتظار افت بيشتري را نداريم وپارس و وسينا كماكان مثبت خواهند بود وسينا در سطوح حساسي قرار دارد مقاومت 380 تومان براي اين سهم سرنوشت ساز است تنها يك پتانسيل كافي است تا شاهد وسيناي 420 توماني باشيم

پست بانك نيز احتمال دارد مورد توجه بازار قرار گرفته ومثبت شود اما بانكهاي دولتي كماكان احتياج به استراحت خواهند داشت

در گروه سرمايه گذاري ها وصنعت احتمالا با تغيير جهت و روند متعادلی مواجه خواهد شد وتوصا و ونفت و وبهمن كه اين روزها در صدر قرار دارند احتمالا كماكان مثبت خواهند بود صبا تامين دست از سر وبهمن و ونفت برنخواهد داشت به خصوص اينكه وبهمن با فروش سهام سايپا سود بسيار خوبي نيز شناسايي كرده است

در نمادهاي واميد و ومعادن پتانسيلي براي برگشت قيمتي ديده نميشود اما اين دو سهم اتش زير خاكستر ميباشند در صورت برگشت قيمتي توانایی رشد میان مدت خوبی  به همراه خواهند داشت

در نماد وتوصا برخي شنيده ها حكايت از تعديل 30 درصدي شركت در سال 90 دارد

در نماد شركتهاي گرجي و پارس مينو با توجه به افزايش شديد نرخ ارد و گندم در صورت عدم موافقت با افزايش نرخ محصولات اين شركتها وضعيت انها نگران كننده خواهد شد

در مجموع به بازار این  روزها امید چندانی برای مثبت بودن نمی توان داشت لذا اگر اقدامی چه در جهت خرید و یا فروش انجام می گیرد بهتر است به صورت تدریجی و در طول چند روز باشد تا در صورت برگشت  بازار  شاهد جا ماندن از سهم های قوی بازار نباشیم  

دوشنبه 5 اردیبهشت 90

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم