جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
نگاهی به بازار فردا دوشنبه 22 فرودین 90

نگاهی به بازار فردا دوشنبه 22 فرودین 90

v.m
آوریل 10, 2011
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

نگاهی به بازار فردا دوشنبه 22 فرودین 90

اين روزها در گوشه و كنار بازار زمزمه هايي از برگشت احتمالي روند بازار شنيده ميشودبه نظر ميرسد با جمع اوري و حجم معاملات صفوف فروش به زودي شايد همين فردا شاهد تعادل در بازار باشيم به طور كلي فردا و پس فردا روزهاي مهمي براي بازار هستند و احتمال برگشت قيمتي سهام كل بازار وجود دارد اما این تعادل دلیلی بر رشد بیشتر شاخص نخواهد بود دلیل این ریز شها ، جلوگیری از رشد هیجانی بازار بوده است لذا اگر صحبت از تعادل می شود نباید انتظار برگشت سریع بازار را داشت احتمالا باید مدتی منتظر رونداستراحتی بیشتر باشیم خیلی از سهم ها واقعا از نظر اکثر تحلیلگران جای رشد بیشتری ندارند و تا همین محدوده ها نیز بیش از اندازه رشد داشته اند لذا پیشنهاد ما به کاربران احتیاط در خرید های خود می باشد و بهتر است نسبت به اقدامات خود مخصوصا خریدها دقت کنند خرید و فروش پله ای و تدریجی و متناسب با جو بازار می تواند راهکار این روزها باشد

اما براي فردا انتظار داريم در گروه تجهيزات شاهد تعادل  باشيم سطوح حمايتي فردا جلوي ريزش بيشتر سهام اين گروه را خواهد گرفت شايد هم با تغيير روند سهام اين گروه مپنا با يك پرش به قيمتهاي هدف 500 توماني بازگردد در مورد مپنا شرایط کمی فرق دارد و با توجه به شفاف سازی شرکت در زمینه دریافت مطالبات احتمالا مسیر برای افزایش سرمایه احتمالی سهم در ماههای اینده هموار می شود . با توجه به استقبال مناسب بازار از مپنا افزایش سرمایه احتمالی سهم نیز  از استقبال خوبی برخودار خواهد بود مپنا در بالا رفتن خیلی سنگینی است امید است در پایین امدن نیز همانطور باشد نظر بازار روی مپنا در میان مدت خیلی مثبت می باشد و در بین گروه تجهیزات و پیمانکاری مپنا واقعا ارزنده ترین است اما به خاطر نداشتن بازیگر حقوقی مناسب نوسانات سهم از روند مطلوبی برخوردار نمی باشد

در گروه تجهيزات فاذر با احتمال تعديل عايدي مواجه شده است تعديل مثبت فاراك و مپنا نيز دور از ذهن نميباشد در حفاري برخي شنيده ها حكايت از تعديل عايدي زير 10 درصدي شركت در گزارش 12 ماهه دارد فاراک در محدوده 245 الی 250 تومان حمایت معتبری دارد امروز معاون سازمان خصوصی از عرضه بلوکی حفاری در سال 90 خبر داد باید دید ایا در جو مثبت تجهیزاتی ها ایا حفاری می تواند بار دیگر لیدر گروه خود شود یا نه؟؟؟ با توجه به خرید های اخیر ساتا در نماد حفاری و رشد قیمت سهم در این مدت ، شاید مشکلات عرضه های قبلی سهم حل شده باشد و در زمان عرضه احتمالی شاهد رشد بیشتر قیمت سهم باشیم حفاری اهداف میان مدت مناسبی در محدوده 400 تومان دارد

اما براي فردا درگروه سرمايه گذاريها نيز شاهد به وقوع پيوستن اتفاقات جالبي خواهيم بود بوعلي با شايعه سود 26 توماني امروز به صف خريد سنگيني فرو رفت اين سهم بالاخره سطوح قيمتي 100 تومان را پشت سرگذاشت و اگر كمي همت نمايد ميتواند قيمتهاي 110الی 120تومان را نيز فتح نمايد

وتوصا نیز یقینا دارای تعدیل سود مناسبی می باشد و زیر نظر گرفتن این سهم نیز می تواند بازده خوبی را در میان مدت داشته باشد فعلا انتظار داریم سهم تا 135 کاهش قیمت داشته باشد و سپس با رشد مجدد بازار به اهداف بالاتر از 170 الی 180 تومان خود برسد

در نمادهاي پر پتانسيل وصنعت و وصنا كه هر دو از تعديل هاي عايدي خوبي در حد 20-30 درصد مواجه ميباشند سطوح حمايتي مهمي براي فردا در اين دو سهم تشكيل خواهد شد وصنعت بعيد است زير 130 تومان بيايد وصنا نيز 220 تومان اگر بيايد فرصت مناسبي خواهد بود اين سهم با توجه به پوشش 40 توماني سود خود ميتواند در بازه ميان مدت تا سطوح قيمتي 280 تومان رشد نماید

همچنين در اين گروه وبانك نيز با شايعه تعديل عايدي و برگشت ذخاير در گزارش 12 ماهه مواجه ميباشد كه در صورت اتفاق اين مهم شاهد وبانك 350 توماني خواهيم بود فعلا با جو مثبت شاراک وبانک نیز خیلی منفی نخواهد بود  خرید در محدوده 300 تومان می تواند مناسب باشد در نماد پتروشيمي اراك با توجه به ازاد شدن نرخ فروش محصولات شركت در بورس كالا شنيده ها حكايت از تعديل مثبت 30 درصدي سود سال 90 شركت دارد

ونیکی نیز اهداف بالایی در سر دارد شاید اصلاح های فعلی زمینه ساز رشد بیشتر قیمت در اینده شود ونیکی در صورت کاهش تا 180 شرایط ایده الی خواهد داشت

اما براي فردا خودروييها بايد با يك نيم فرمان برگردند حمايت محدوده 300 توماني زامياد و 340 توماني سايپا و 300 توماني خبهمن ميتواند باعث اين تغيير جهت در معاملات فرداي خودروييها باشد اگر دقت كرده باشيد امروز خودروييها حجم هاي بسيار بالايي معامله ميشدند و حتي در برخي مواقع صفوف فروششان از بين ميرفت اين گمانه را ميتوان زد فردا خودروييها نيز متعادل شوند

اما در گروه پالايشگاهيها هر چه باشد بايد كم كم موتور شپنا و شبريز روشن شود شپنا اهداف قيمتي 700 توماني را تا شب مجمع هدف گرفته و شبريز نيز ميتواند تا سطوح قيمتي 300 تومان در بازه ميان مدت و چند ماهه رشد نمايد با قيمتهاي فعلي نفت شاهد تعديل هاي عايدي بسيار خوبي در هر دو شركت خواهيم بود

در نماد پگاه اصفهان برخي شنيده ها حكايت از تعديل عاييد 15-20 درصدي سود شركت در گزارش 12 ماهه دارد

در گروه بانکی پارسیان این مدت رشد خوبی داشته است بازی پارسیان با بقیه اعضای  گروه بانکی کمی متفاوت تر است احتمالا پارسیان نیز مدتی در محدوده های فعلی در نوسان باشد و در صورت کاهش قیمت ،  محدوده 340 الی 350 تومان با دید مجمع می تواند گزینه جالبی باشد

خوب به سراغ سرمایه گذاری سایپا می رویم سهمی که فردا بسته خواهد شد و مجمع افزایش سرمایه  اش در روز 25 فررودین خواهد بود وساپایی که در این هفته ها حتی تا 475 تومان نیز رشد داشته است اما فعلا در محدوده 420 تومان فردا نوسان خواهد داشت علت عدم استقبال فعلی وساپا چه می باشد ؟؟؟ دلایل متفاوتی را می توان ذکر کرد اول اینکه این سهم حرکاتش اصلا منطقی نبوده است و اگر به رشد قیمت اخیر سهم نگاه کنیم می بینیم رشد سهم جز به خاطر افزایش سهم ازاد ، چیز دیگری نبوده است از این داستان بگذریم اما  سوال دیگر این می باشد سایپا مالک وساپا است یا وساپا مالک سایپا ؟؟؟ سوال مرغ و تخم مرغ شده است که  باید پرسید اول مرغه بوده یا اول تخم مرغه … خوب خدا را شکر در این بحث باید گفت اول سایپا بوده است بعد وساپا …اما الان معلوم نیست مالک اصلی سایپا کی می باشد ؟؟؟ انچه مشخص است وساپا عین سایپا است و نباید بین روند حرکتی سایپا و وساپا تفکیک قایل بود سایپا فعلا نزولی است و خوب وساپا هم نزولی خواهد بود… اما  در مجمع سهم چه اتفاقی قرار است بی افتد ؟؟/ قبل از مجمع شایعه وساپا 600 تومانی خیلی بر سر زبانها بود و لی الان مشاهده می کنیم سهم در محدوده 420 در حال دست و پا ز دن است ترس از عدم اعمال افزایش سرمایه و تغییر مدیر عامل سایپا همه و همه ترس را د ر دل سهامدارن این سهم  انداخته است لذا خیلی ها زودتر از بقیه در حال ترک از این سهم هستند اما در مجمع این سهم احتمالا خبر های خوبی خواهیم داشت وساپا بعد از مجمع با سود حدود 30 الی 35 تومانی بازگشایی می شود و بنظر خرید سهم در محدوده منفی فردا از ریسک بالایی برخوردا ر نخواهد بوددر مرود وساپا شایعات خیلی زیاد است اما حضور در مجمع سهم نیز می تواند در نوع خودش جالب باشد بنابر صحبت افراد شاغل در سایپا مدیران سایپا به تمام کارکنان خود توصیه به خرید سایپا کرده اند و اگر این مدت شاهد ریزش بیشتر سایپا باشیم شاید دلیل اصلیش خرید اینسهم توسط زیر مجموعه های سایپا باشد بهر عنوان کارکنان سایپا در این سایت عضو هستند و می توانند نظر خودشان را در مورد این شایعه بیان کنند

در پاییز سال گذشته سایپا تصمیم گرفت به کارکنان خود سهم رایان سایپا بدهد شاهد بودیم رایان سایپا از 450 تومان تا 360 تومان کاهش پیدا کرد ان زمان دلیل این کاهش برای خیلی ها عجیب بود اما الان کاملا مشخص است که سایپا سهم را گران به پرسنلش نداد و سعی کرد سهم 360 الی 370 تومانی به پرسنلش بدهد الان هم شاید سایپا قصد دارد به پرسنل خود سهمش را در قیمتهای پاین تر بدهد لذا شاید سایپا 340 الی 320 تومانی نیز دور از ذهن نباشد

مرقام و خدمات انفورماتیک نیز این روزها روند منفی را در پیش گرفته اند مرقام در محدوده 560 و پایین تر می تواند بار دیگر مورد توجه قرار گیرد رانفور نیز در محدوده 4800 تومان احتمالا به تعادل برسد خدمات انفورماتیک سهم خوبی است  و احتمالا تا مجمع شاهد رشد بیشتر قیمت خواهیم بود

در مورد نفت بهران نیز این روزها شاهد صف خرید سهم هستیم احتمالا این سهم نیز به محدوده 2300 تومان خواهد رسید

یکشنبه 21 فروردین 90

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم