نگاهی به بازار فردا یکشنبه 14 فروردین 90
بازار و افقي روشن!!!
در بازار فردا يكشنبه اولين روز كاري بعد از تعطيلات نوروزي انتظار برگشت روند بازار و شكل گيري مجدد روند متعادلی را داريم بازار امسال نوروز متفاوت از سال گذشته بود بازار نوروز امسال پر حجم و بسيار مثبت بود و نشان داد خيل عظيم سرمايه و نقدينگي در حال ورود به بازار ميباشد كه در سال 90 با توجه به رشد جذابيتهاي بازار سرمايه و ركود ممتد بازارهاي موازي و كاهش نرخ سود بانكي اين روند بيش از پيش تقويت خواهد شد
اما براي روز يكشنبه در سهام شركتهاي معدني و فولادي به خصوص شركتهاي فولادي انتظار متعادل شدن روند را داريم در فلزي هاي بازار غول بازار سرمايه يعني فولاد با تعديل عايدي سود سال 89 و 90 مواجه ميباشد از طرف ديگر اين شركت به زودي سهام خود را در معادن و فلزات واگذار كرده تا از وجوه حاصله طرح گندله سازي معدن سنگ اهن خود را اجرايي نمايد فولاد با خريد فولاد هرمزگان ميرود تا به غول فولادي خاور ميانه تبديل شود سطح 290 الی 300 تومان محدوده محکمی برای عبور فولاد مبارکه می باشد که در کوتاه مدت انتظار چندانی برای عبور قیمت فعلا وجود ندارد اما به فولاد الیازی ایران می رسیم سهمی که هنوز بازی اصلیش شروع نشده است در هر زمانی که سهم عرضه شود اولین فرصت خرید می باشد رشد اخیر سهم نباید چندان مدنظر باشد
اما در بازار خودرويي ها ظاهرا اين اصلاح قيمتي موقت ميباشد پس از اصلاح موقت انتظار رشد قيمتي سهام شركتهاي خودرويي را تا شب مجمع انتظار داريم شايد بازدهي حداقل 20 درصدي در سهام اين گروه چندان دور از ذهن نباشد در اين گروه زامياد تقريبا تعديل سود سال 89 اش قطعي شده است و خبهمن نيز با سرمايه گذاري هاي جديدي كه در سال 90 انجام خواهد داد سود سال 90 خود را با رشد مواجه خواهد كرد زامیاد و بهمن در نزدیکی های 300 بار دیگر مورد استقبال قرار خواهند گرفت
اما براي فردا در گروه پيشتاز يعني سرمايه گذاري ها انتظار روند مثبت را داريم در اين گوه وتوسم و بانك با فروش سهام شفا دارو و تعديل عايدي مواجه خواهند شد انتظار رشد قيمتي را در هفته های پيش رو براي اين دو سهم داريم
سرمايه گذاري بوعلي روزهاي بسيار حساسي را در پيش رو دارد بايد منتظر ماند و ديد ايا اين سهم توانايي عبور از مقاومت 90 توماني و رسيدن به قيمتهاي اسمي 100 تومان را دارد يا خير؟؟ احتمالا بوعلی نیز به زودی از باشگاه 100 تومانی ها خارج خواهد شد
در اين گروه سرمايه گذاري پرديس نيز راه خود را براي فتح قله هاي 200 توماني هموار ميكند اين سهم به زودي افزايش سرمايه 50 درصدي خود را به مرحله اجرا خواهد گذاشت
ومعادن نیاز به استراحت داد و فعلا انتظار رشد چندانی از ان نمی رود
اما در گروه بانكيها و ليزينگيها به خصوص شركتهاي ليزنگي با توجه به كاهش نرخ سود بانكي و عدم كاهش نرخ سود شركتهاي ليزنگ بايد شاهد تحولات جدي در اين گروه باشيم به خصوص در دو سهم ليزينگ ايرانيان و صنعت و معدن كه پتانسيل هايی براي رشد خواهند داشت رايان سايپا نيز در اين گروه اگر چه بازدهي 100 درصدي را به همراه داشته اما در بازه 6 ماهه هنوز جاي رشد قيمتي را خواهد داشت
در نماد فارسيت دورود با توجه به افتتاح طرح توسعه لوله و الياف بهراد و افزايش نرخ و مقدار فروش محصولات شركت در سال 90برخي شنيده ها حكايت از تعديل مثبت سود سال 90 دارد
در نماد مرجان كار برخي شنيده ها حكايت از عدم تصويب افزايش نرخ محصولات سفالي در استان گلستان و احتمال تعديل منفي سود شركت وجود دارد دليل شكل گيري روند منفي سهم نيز همين شايعه ميباشد
در گروه معدنی ها به سراغ ملی مس می رویم شرایط قیمتهای جهانی در روز جمعه چندان مطلوب نبود و چشم انداز مثبتی از قیمتهای جهانی به چشم نمی خورد لذا برای گروه مس و سرب و روی انتظار روند مثبتی را نباید داشت ولی در مورد بیلت قیمت در محدوده 540 در نوسان می باشد چادرملو در محدوده 780 الی 800 جای بیشتری برای رشد ندارد لذا محدوده های مذکور فرصت مناسبی برای فروش تدریجی سهم می باشد
اما در گروه تجهیزاتی ها شاهد رشد بی وقفه فاراک و اذراب می باشیم اذراب احتمالا فردا در محدوده 320 الی 330 ارام خواهد گرفت فاراک نیز باید دید در مصاف با 265 تومان ایا می تواند پر حجم ظاهر شود یا نه ؟؟؟ حفاری نیز فعلا تا 320 مشکل چندانی ندارد و احتمالا این سهم نیز در مصاف با سطوح قبل از 320 خیلی پر حجم خواهد بود و عرضه های زیادی را درقیمتهای زیر 320 برای حفاری انتظار داریم اما مپنا نیز شاید بار دیگر در محدوده های 390 و نهایتا تا 380 برگشتی داشته باشد این سهم نیز در کوتاه مدت به احتمال خیلی زیاد به 450 خواهد رسید لذا پیشنهاد ما نگهداری این سهم در قیمت های فعلی می باشد
شدیکشنبه 13 فروردین 90


