جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
نگاهی به بازار فردا چهارشنبه 10 فروردین 90

نگاهی به بازار فردا چهارشنبه 10 فروردین 90

v.m
مارس 29, 2011
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

نگاهی به بازار فردا چهارشنبه 10 فروردین 90

بازار و شكار فرصتها!!!

اين روزها بازار با روندي مثبت مواجه ميباشد هنوز سهام پرپتانسيل در كانون توجه قرار دارند در بازار فردا براي گروه معدني كماكان انتظار روند مثبت را داريم اين روند مثبت ميتواند در صورت مثبت ماندن قيمتهاي جهاني فلزات بيش از پيش تقويت شود

در اين گروه در نماد شركتهايي رويي تمام اين شركتها در گزارش 12 ماهه خود با تعديل مثبت همراه ميباشند همين امر نير باعث رشد قيمتي اخير سهام اين گروه شده است

در نماد فملي برخي شنيده ها حكايت از اعلام سود 220 توماني براي سال 89 دارد در مجمع شركت نيز ظاهرا حداقل شاهد تقسيم 150-170 تومان سود خواهيم بود اما قیمتهای جهانی سر سازگاری چندانی با فملی ندارند محدوده های فعلی برای قیمتهای جهانی از دید خیلی از تحلیلگران بیشتر تمایل به ریزش به زیر 9000 دلار را دارد و در ماه های اینده نیز احتمالا شاهد رشد چندانی در  قیمت مس نخواهیم بود لذا با همه نکات مثبت شاید فملی نیاز داشته باشد مدتی در همین محدوده ها نوسان داشته باشد

اما به سراغ گروه سنگ اهنی می رویم گروهی که این روزها بدون هرگونه ترمزی به سمت جلو در حال یکه تازی هستند بالاترین پی به ای این گروه در سال های اخیر محدود 12 بوده است شاهد هستیم قیمت در حال رسیدن به این محدوده می باشد اما سخن از اعداد بالاتر می باشد و بحث از اعدادی می باشد که با پی به ای بالاتر  از 12 توجیح دارد در مورد چادرملو صحبت از 900 و گل گهر نیز صحبت از 1200 می باشد اما ما توصیه به خرید در این محدوده ها نداریم ولی برای کسانیکه طبق مباحث قبلی سایت این سهم را از قبل داشته اند و فعلا در شرایط سود هستند توصیه اکید داریم از ریزش های مقطعی این سهم ها نترسند و شاید اولین ریزش دلیلی بر پایان روند صعودی نباشد فعلا شرایط این دوسهم یعنی گلی و چاردملو خیلی هم بد نیست حال سوال این می باشد که چرا به یکباره در حالیکه قیمت جهانی بیلت در حال کاهش می باشد و فروش سه ماهه سوم محصولات فولاد خوزستان با سه ماهه چهارم فرق چندانی نداشته است و در 6 ماهه گذشته میانگین فروش فولاد خزوستان بیش از 625 تومان نیز  نبوده است این دو سهم دارند یکه تازی می کنند ؟؟؟

علت این داستان بر می گردد به زمانیکه فولاد مبارکه قصد داشت چادرملو و گل گهر بخرد.. ان زمان نیز بدون هیچ گونه منطقی فولاد مبارکه این دو سهم را با هر قیمتی می خرید الان هم فولاد پشت قضیه این دو سهم است اما به طور غیر مستقیم … فولاد مبارکه می خواهد ومعادن خود را بفروشد چاره ای ندارد که سهمی را که در قیمتهای بسیار بالا خریده الان  الان چاق کند و راه این چاق کردن هم افزایش قیمت چادرملو و گل گهر می باشد لذا شاهد هستیم این دو سهم افسار گریخته در حال رشد هستند و هیچ دلیل بنیادی همراه این دو سهم نیست بحث طرح و توسعه خط پنجم نیز فعلا در حد یک حرف بیش نیست این خط شاید در ابتدای سال 90 راه بیافتد و شاید 10 سال دیگر هم راه نیافتد .. بحث سر حمایت یک سری حقوقی از این دو سهم است که باعث شده است ارزش ذاتی ومعادن بالاتر رود اگر بحث فروش بلوک 1200 تومانی ومعادن می باشد خوب باید حداقل ارزش روز ومعادن نیز  1200 باشد تا بازار برای خرید این سهم تمایل بیشتری پیدا کند … لذا در حال حاضر خرید این دو سهم ریسک خاص خودش را دارد و لی توصیه به فروش خیلی سریع این دو سهم را نیز نداریم

رقابت شدید بر سر خرید بلوک ومعادن راهی جز بالا بردن قیمت چادرملو و گل گهر ندارد ؟؟؟

اما در گروه خودروييها اكثر خودرويي ها به جز سايپا زمينگير شده اند مقاومت 320 توماني باعث جلوگيري از رشد بيشتر زامياد و خبهمن شده است زاميادي كه احتمالا در گزارش 12 ماهه خود تعديل مثبت خوبي را اعلام خواهد كرد در مورد سایپا نیز  با سود 55 تومانی می تواند سهم را نهایتا تا 330 و کمی بیشتر  مثلا 350سوق دهد ولی رشد بیش از این محدوده ها برای سهم چندان مورد استقبال بازار نخواهد بود  و احتمالا موقت خواهد بود

در اين گروه ايرانخودرو نيز يواش يواش به سمت قيمتهاي 500 تومان پيشروي خواهد كرد در اين گروه در نماد هاي كوچكتر اين گروه يعني قطعه ساز ها نيز احتمال روند خنثي را انتظار داريم قطعات اوتوموبیل یکی از سهم های خوب این گروه می باشد که تحلیل بنیادی ان بزودی در  سایت قرار خواهد گرفت

در گروه شيميياي ها نماد شيران ميتواند در كانون توجه قرار بگيرد سود سال اينده اين شركت 250 تومان ميباشد حتي اين سود ميتواند تا 300 تومان نيز افزايش پيدا كند پس در بازه ميان مدت و تا تابستان سال جاري شيران 1800 توماني حتي دور از ذهن نخواهد بود

اما در گروه بانكي كم كم به خصوص با توجه به نزديك شدن سهام اين گروه به مجامع و تقسيم زود هنگام سود مجمع بايد انتظار رشد قيمتي سهام اين گروه را داشت وپارس 420 توماني و بانك ملت 260 الی 270 توماني را تا شب مجمع متصور هستيم

فردا امیدواریم بازار متعادل باشد و اکثر اهالی بورس با توجه به تعطیلی شنبه چندان تمایلی به خرید احتمالا نخواهند داشت و بیشتر به فکر اغاز دومین هفته سال می باشند سالی که بنظر بعضی تحلیلگران سال تجهیزاتی ها و پیمانکاری ها خواهد بود شاید در کوتاه مدت خبر خیلی شفافی از این گروه نداشته باشیم اما یقینا در  اخر سال شاهد خواهیم بود که بازی این گروه امسال جدی تر خواهد شد و خبر های مثبتی از این گروه خواهیم شنید

عده ای بر این عقیده اند که خیلی از حقوقی ها هنوز تعداد سهم های کافی از سهم های مورد استقبال بازار  را با توجه به شرایط جدید خرید نداشته اند و احتمالا پس از مدتی تعادل در  بازار  و تجهیز بزرگان بازار به سهم های پیشرو شرایط بازار به سمت صنعت پیش رو عوض خواهد شد

بهر عنوان حفاری شاید یکی از گزینه های این روزها باشد و چنانچه خریدی در زیر 270 انجام شود شاید بازده مناسبی رابه همراه داشته باشد

مپنا نیز سهم بسیاری مناسبی می باشد اما صبوری در این سهم شرط اصلی می باشد امید است مپنا در محدوده های زیر 400 خرید شود و در  ماه های پیش رو  به 450 برسد

خبرهای خوبی هم از بازگشایی صدرا به گوش می رسد و عده ای معتقدند صدرا بدون تغییر چندانی باز می شود و پس از چند روز ، رشد بسیار مناسبی را خواهد داشت لذا به سهامدارن صدرا نیز این وعده داده می شود که صدرا نیز به امید خدا ضرر سهامدارن خود را جبران کرده و به زودی شرایط  این گروه با عنایات خاصه مسیولین کشور  به نحو بهتری در جریان خواهد بود

یقینا فرمایشات مقام رهبری مورد  توجه قرار خواهد گرفت و شاید مشکلات مالی صدرا و مجموعه های مپنا وبقیه  سهم های این گروه به نوعی مورد توجه بیشتر قرار گیرد   امیدواری ها به این گروه خیلی بیش از پیش شده است و چاره ای جز توجه بیشتر به  روند حرکتی این گروه نیست

فاراک فردا در مصاف با 265 تومان قرار دارد و اذراب نیز در مصاف با 312 می باشد احتمالا شاهد تعادل هر دو سهم خواهیم بود تا ببینیم صدرا چه داستان جدیدی را برای این گروه رقم خواهد زد

 سشنبه 9 فروردین 90

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم