بازار و شاخص پله اي!!!
اين روزها حرف و حديث بسياري درباره صعود شاخص وجود دارد اما نظر اكثر كاربران بر صعود شاخص مثبت است به نظر شاخص مرحله اول بتواند سطوح 21 هزار واحد را براحتي فتح نمايد سپس به نظر بايد منتظر رشد ارام شاخص تا سطوح 24 هزار واحد تا اوايل سال 90 باشيم و تا شب مجمع نيز تارگت شاخص 26 هزارواحدي بعيد نميباشد با اين تفاسير بايد منتظر بازدهي حداقل 20 درصدي در بازار تا شب مجمع باشيم كه ميتواند چشم انداز مثبتي را به ارمغان بياورد
اما براي فردا در گروه تجهيزات به نظر ميرسد روند صعودي سهام اين گروه ادامه داشته باشد با بازگشايي فاراك ميتوان شاهد دور صعودي جديدي در سهام اين گروه بود اين روزها حتي از فاراك 300 توماني با توجه به نزديك شدن شركت به پروژه 600 ميليون يورويي پل قشم سخن ميگويند
در گروه خودرويي با رسيدن قيمت سهام اين گروه به خصوص زامياد و خبهمن به سطوح حمايتي ، انتظار روندي متعادل را در معاملات فردا داريم خبهمن با شايعه اعلام سود 80 توماني و زامياد نيز با پتانسيل تعويض خودروهاي وانت نيسان فرسوده مواجه ميباشد
در گروه معدني به خصوص سنگ اهنيها يكي از بهترين و مطمئنترين گزينه ها براي خريد ميان مدت ميباشند سهام اين گروه از چندين و چند طرف با رشد سوداوري مواجه هستند اول افزايش ظرفيت توليد گندله در اين شركتها و دوم افزايش نرخ فروش محصولات شركت و سوم راه اندازي ساير طرح هاي توسعه اي در اين شركتها كه همگي اين پتانسيلها نويد سال 90 پرباري را براي سهام اين گروه ميدهد
اما در گروه ساختمانيها به نظر ميرسد روند صعودي قيمتي سهام سرمايه گذاري ساختمان و نوسازي ساختمان و حتي ثشاهد كماكان ادامه داشته باشد سرمايه گذاري ساختمان و ثنوسا با مقاومتهاي حساسي روبرو ميباشند كه در صورت شكست ميتوانند حداقل 10-15 درصد ديگر بازدهي به همراه داشته باشند
در گروه بانكي نظر اكثر كارشناسان بر افزايش سرمايه كارافرين و بانك سينا و صادرات بسيار مثبت ميباشد شركت در افزايش سرمايه هر يك از اين بانكيها ميتواند با ديد ميان مدت سود مناسبي را نصيب سهامداران اين بانكها نمايد در بانك پارسيان شايعاتي مبني بر شور و اشتياق سرمايه گذاري سايپا مبني بر خريد بيشتر سهام اين شركت حكايت دارد
شنبه 9 بهمن


