نمایشگاه بورس و برگشت بازار !!
با نزدیک شدن به زمان شروع نمایشگاه بورس شاهد رونق دوباره بورس می باشیم در بازار امروز نشانه هاي برگشت بازار به وضوح ديده ميشد در گروه خودرويي شاهد تشكيل صف خريد در نماد سهام اين گروه بوديم به نشر خودروييها مقاومتهاي خود را شكسته و رشد 10 درصدي را پيش رو داشته باشند اين روزها ليدري بازار حسابي برازنده خودرويي ها شده است در اين گروه پتانسيل زامياد و گروه بهمن بسيار بالا ميباشدفردا احتمالا از سطح 186 عبور می کند این سهم در امار 9 ماهه خود توانسته است پوشش مناسبی در تولیدات خود داشته باشد انتظار این می باشد این سهم کم کم خود را برای عبور از 186 تومان که مدتها می باشد با ان درگیر می باشد اماده می کند و بریا اهداف 200-220 نزدیک می شود هر چند در ابتدا بیش از 200 تومان را نمی توان برای این سهم مدنظر داشت اما چنانچه گزارش 9 ماهه سهم مناسب ارایه شود مسیر رسیدن به 220 تومان نیز هموارتر خواهد شد اما فعلا با همان 200 تومان باید به جلو حرکت کرد فردا گروه بهمن نیز حجم معاملات بالایی را در پیش خواهد داشت گروه بهمن باید از 220 تومان عبور کند سطحی که رد صورت تثبیت قیمت برای چند روزی می تواند مسیر بهمن را تا 250 تومان هموار کند هر چند اهداف فراتر از 250 تومان تا بعد از سال برای سهم کمی تند بنظر می اید اما جو خودرویی با شایعات فروش ایران خودرو و معاملات حقوقی ها می تواند بار دیگر نیرویی تازه ای را در این گروه رقم بزند بنظر شرایط این گروه در هفته های اتی و این هفته روبه رشد خواهد بود سایپا نیز در مسیر 280 تومان حرکت خواهد کرئ ایرانخودرو در مسیر 360 تومان و حتی از ما نشنیده بگیرید بنابر شایعات در مسیر بیشتر می باشد هر چی فکر کردم بگم دلم نیامد بگم …. بهتر عنوان بهتر است اندکی در گروه خودرو بیشتر تمرکز داشت
اما در گروه تجهيزات طبق شنيده ها از فردا حقوقي ها تحركات خود را بر روي سهام اين گروه اغاز خواهند كرد و به احتمال زياد فردا يا نهايتا پس فردا سهام اين گروه نيز متعادل شده و حتي براي روزهاي اتي پيشبيني رشد قيمتي را براي سهام اين گروه داريم بنابر نظر برخی اهالی بورس فردا صف این گروه نیز بسیار کمرنگ خواهد شد و با رشد این گروه بازار یک پارچه و در صفوف متراکم و در خط اول به استقبال هدفمندی رایانه ها خواهند رفت و در نمایشگاه بورس شعار شاخص 20 هزار واحد که هیچی نیست را به همگان نمایان خواهند کرد
در گروه معدني بايد كم كم منتظر توقف نمادهاي مطرح اين گروه باشيم فملي و كچاد و سهام گروه روي از اين دسته ميباشند در اين گروه كچاد با شايعه پوشش كل سود خود در گزارش 9 ماهه مواجه ميباشد
در گروه بيمه اي امروز نماد بيمه اسيا حسابي در اواخر وقت خوش درخشيد ظاهرا با نزديك شدن به گزارش 9 ماهه شركت و تعديل عايدي استقبال بر روي اين نماد در حال افزايش است در نماد بيمه دي در اين گروه شنيده ها حكايت از احتمال تعديل منفي عايدي دارد
در گروه سرمايه گذاري ها به خصوص دو نماد پر پتانسيل ومعادن و وبانك انتظار رشد قيمتي ميرود وبانك كه با معامله عمده و تعديل عايدي مواجه ميباشد هدف قيمتي 270 تومان را دنبال ميكند و معادن نيز با تعديل عايدي فملي و كچاد دو شركت تاثير گذار و پر پتانسيل خود مواجه است
بازار در این هفته با پایانی بسیار خوب به اتمام خواهد رسید
با عبور شاخص از مرز 19000 واحد باید منتظر شاخص 20 هزار واحدی باشیم احتمالا این مهم رخ خواهد داد و بهتر است سیاست محافظه کارانه را اندکی کاهش داده و با جسارت بیشتری در بازار قدم بر داریم هر چند هیچ وقت نباید اسیر هیجانات بازار شد و مطمینا کسانیکه در بازار همیشه پول نقد داشته باشند فرصت برای خرید برای انها پیش خواهد امد مهمترین فاکتور در این مقطع اشتباه نکردن می باشد لذا ماه های اتی طبق روند هر ساله بورس می تواند دوران خوبی باشد
یکشنبه 12 دی 89


