بازار اصلاح موقت!!!
در اين روزها نميدانيم به چه علتي شايد عرضه همراه اول سبب اين وضعيت بازار و سقوط سهام پر پتانسيل و ليدر بازار شده است علي رغم رشد قيمتهاي جهاني و وضعيت ارام سياسي و مسكوت ماندن طرح تحول اما بازار به دنبال بهانه اي است براي اصلاح اصلاحي كه گفته ميشود موقت و شايد اخر هفته منجر به برگشت روند بازار شود به هر حال ما كه ديگر به اين بازار سينوسي و نوساني عادت كرده ايم و تا تصميم راسخ حقوقي ها به رشد بازار نميتوان انتظار چنداني از بازار داشت!!!
اما براي روز اينده احتمال اخرين روند نزولي و منفي خوردن صدرا وجود دارد رسيدن به سطوح قيمتي 320 تومان ميتواند سد محكمي براي ريزش بيشتر اين ليدر تجهيزات و بهتر بگوييم ليدر بازار باشد
در گروه پتروشيمي احتمالا با بازگشايي بازار هاي جهاني شايد ادامه داشتن روند دست و پا شكسته مثبت را بشود از سهام اين گروه انتظار داشت
در گروه فلزات رنگين با توجه به گمانه زنيهاي بهبود اوضاع اقتصاد اروپا و افزايش ارزش يورو و نزديك شدن به كريسمس انتظار تقويت و رشد قيمتهاي جهاني فلزات و نفت و شركتهاي وابسته به اين گروه ها به خصوص شركتهاي پالايشگاهي مانند شپنا و رويي مانند باما و كالسيمين را داريم
گروه های مختلف بازار تازمانیکه اطمینانی از عدم کاهش بیشتر نداشته باشند شاهد تدوام منفی خود خواهند بود شاید مخابرات دیگر ناجی بازار نباشد این سهم این روزها با شایعات پیرامون خود تمام نفس بازار را کشیده است و تمام توان و انرژی سهامداران را صرف خود کرده است باید دید ایا همراه اول اصلا عرضه خواهد شد اگر قرار بر عرضه است ایا کنترل سهمی با این حجم کار راحتی خواهد بود ایا داستان مخابرات پس از عرضه و کاهش ان برای حداقل یک سال تکرار خواهد شد نمی دانم بازار برای چه این همه تعجیل در نقد شدن برای سهمی با این عظمت دارد این سهم مثل خیلی از عرضه های اولیه می باشد ایا بیمه پارسیان مگر بیش از 20 درصد سود به سهامداران داد مگر بیمه پارسیان به هر کسی چند هزار تومان سود داده است ؟؟؟
متاسفانه بازار بی پتانسیل چاره ای جز دویدن و کشف پاره کردن ندارد احتمالا روند اصلی رشد شاخص همراه با گزارشات 9 ماهه خواهد بود و مسیر اصلی سهم های پر پتانسیل از ماه بعد جدا از سایر سهم ها خواهد بود


