بازار با مهماناني جديد!!!
در اين روزها كه بازار نيمي مثبت و نيمي منفي ميباشد و هنوز كه هنوز جهت خود را پيدا نكرده است شاهد ورود مهمانهاي جديدي به اين بازار ميباشيم نميدانيم ايا اين عمل و خارج كردن سرمايه از بازار با عرضه هاي جديد عمل درستي است يا خير اما از ديد كارشناسان عرضه اين شركتها كه موجب خارج شدن سرمايه از بازار و ورود سرمايه به جيب دولت ميشود در اين مقطع و برهه حساس كه كمبود نقدينگي در حجم معاملات شركتها به خوبي نمايان است شايد كار عاقلانه اي نباشد اما بازار است و تصميمات بزرگانش!!
در بازار امروز شاهد ورود پست بانك بوديم پست بانكي شاهد فروش رفتن سهامش در عرض كمتر از 6 دقيقه بود بيشتر كارشناسان نظر بر قيمتهاي كمتر از 200 تومان براي سهام اين بانك داشتند اما خب باز دولت است و نظر كارشناسان دولتي كه بر نظر هر كارشناسي ارجح تر ميباشد امروز با اين استقبال به نظر فردا و شايد هفته اينده نيز شاهد رشد قيمتي سهام پست بانك باشيم سهمي كه الحق و الانصاف پتانسيلهاي بنيادي بسيار بالايي نيز دارد و ارزش بازار 129 ميليارد توماني ان براي يك بانكي كه داراي قدمت و اسم و رسم ميباشد واقعا اندك است به هر حال اين عرضه اوليه ميتواند زمينه اعتمادي شود براي عرضه بيمه پارسيان و احتمالا پالايشگاه تبريز در هفته اتي …
همچنين امروز دربازار شاهد شايعات ضد و نقيضي در تجهيزات بوديم تجهيزاتي كه اين روزها و شايد روزهاي اتي نيز ليدر بازار باشند تجهيزاتي كه فردا روز مهمي براي انها خواهد بود روز عبور از مقاومتها!!! اما شايعات چه بود برخي در اواسط بازار ادعا كردند كه اين فروش توسط سرمايه گذاري بانك صنعت و معدن در حال انجام ميباشد برخي نيز ادعا كردند كه خاتم در حال فروش سهم ميباشد اما عده اي ديگر بر اين عقيده بودند كه ظاهرا يكي از زير مجموعه هاي سپاه در حال جمع اوري و خريد اين سهم است به هر حال اينها تماما شايعاتي بود كه امروز تاييد نشد
نماد پست بانك هنوز نيامده شايعه ساز شد در اين نماد امروز حكايت از حمايت سهامداران از اين شركت و رشد قيمتي سهم تا سطوح 270 تومان دارد
در نماد كگل شنيده ميشود با توجه به افتتاح طرح هماتيت شركت تعديل مثبت سود شركت در گزارش 9 ماهه قطعي ميباشد
این روزها شاهد تبلیغ سازمان بورس در تلویزیون می باشیم شاید این تبلغ کمی عجیب بنظر برسد …. اما قابل تامل می باشد ؟؟؟


