لحظه به لحظه بابازارامروز…(بخش اول)

لحظه به لحظه بابازارامروز...(بخش اول)

نوید خاندوزی
مهر ۲۳, ۱۴۰۴
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی
خلاصه‌عمومی
بازار امروز با فشار فروش و عرضه صف خودرو آغاز شده، اما انتظار می‌رود که به تدریج جو بازار بهبود یابد. نماینده مجلس، آقای گودرزی، به تاثیر منفی برخی از قوانین تصویب شده بر مردم اشاره کرده است. با توجه به وضعیت کنونی، توصیه می‌شود در خرید در بازار کمی صبر شود و به دنبال قیمت‌های بهتری بود. شاخص کل بین 2.850 تا 2.950 میلیون واحد، از حمایت قوی برخوردار است. همچنین، صادرات چین علی‌رغم تعرفه‌های آمریکا، در سپتامبر با سریع‌ترین نرخ در شش ماه گذشته افزایش یافته است. خودرو به عنوان لیدر بازار مطرح شده و عرضه صف در این سهم می‌تواند وضعیت را پیچیده کند. NAV هر سهم خبهمن 3982 ریال و نسبت P/NAV روز شرکت 42 درصد می باشد.
این خلاصه‌ها با هوش مصنوعی گوگل ساخته شده‌اند. فناوری هوش مصنوعی مولد هنور در مرحله آزمایشی است.
خلاصه فهرست‌وار
  • فشار فروش: بازار با فشار فروش و عرضه صف خودرو آغاز شده است.
  • حمایت شاخص کل: محدوده 2.850 تا 2.950 میلیون واحد، حمایت قوی برای شاخص کل است.
  • انتقاد نماینده مجلس: نماینده مجلس از تاثیر منفی برخی قوانین بر مردم انتقاد کرده است.
  • توصیه به صبر در خرید: توصیه به کمی صبر در خرید در بازار و بررسی قیمت‌های بهتر شده است.
  • رشد صادرات چین: صادرات چین با وجود تعرفه‌های آمریکا، افزایش یافته است.
  • لیدری خودرو: خودرو به عنوان لیدر بازار مطرح شده است.
  • NAV خبهمن: NAV هر سهم خبهمن 3982 ریال و نسبت P/NAV روز شرکت 42 درصد می باشد.
این خلاصه‌ها با هوش مصنوعی گوگل ساخته شده‌اند. فناوری هوش مصنوعی مولد هنور در مرحله آزمایشی است.
مشاهده سبک‌های دیگر:
[sonaar_audioplayer display_control_artwork="true" show_control_on_hover="true" show_skip_bt="default" show_shuffle_bt="default" show_speed_bt="default" show_volume_bt="default" progress_bar_style="default" wave_bar_width="1" wave_bar_gap="1" sticky_player="true" track_memory="default" player_layout="skin_float_tracklist" show_track_market="true" track_market_inline="true" cta_track_show_label="default" force_cta_dl="default" force_cta_share="default" force_cta_favorite="default" force_cta_singlepost="default" notrackskip="true" player_metas="meta_track_title::div" css=".iron-audioplayer{border-radius:10px;overflow:hidden;}"][/sonaar_audioplayer]
این فایل صوتی توسط هوش‌مصنوعی ایجاد شده و ممکن است برخی ایرادات را نسبت به متن اصلی گزارش بازار بتاسهم داشته باشد.
کاربر عزیز،
برای مشاهده این تحلیل باید وارد حساب کاربری خود در بتاسهم بوده و اشتراک فعال داشته باشید.
برای ورود روی دکمه زیر کلیک کنید
ورود / عضویت

نمادهای این تحلیل

آخرین اخبار مرتبط

تاریخ خبر: مهر ۲۳, ۱۴۰۴
" #خبهمن بررسی خالص ارزش داراییها (#NAV) هر سهم گروه بهمن - خبهمن در تاریخ22 مهر 1404 پرتفوی بورسی: ارزش روز پرتفوی بورسی شرکت 22976 میلیارد تومان و ارزش افزوده بورسی شرکت مبلغ 9986 میلیارد تومان می باشد. مهمترین شرکتهای بورسی آن عبارتند از:بهمن ديزل - سرمايه گذاري بهمن - ايران خودرو و بيمه ملت. پرتفوی غیر بورسی: ارزش برآوردی پرتفوی غیر بورسی شرکت 26166 میلیارد تومان و ارزش افزوده غیر بورسی شرکت مبلغ 15937 میلیارد تومان می باشد. بدین ترتیب NAV هر سهم #خبهمن 3982 ریال و نسبت P/NAV روز شرکت 42 درصد می باشد. کانال تحلیلی پارسیس
تاریخ خبر: مهر ۲۲, ۱۴۰۴
گزارش بازارامروزسه شنبه 22مهر1404 آتش پالایش به بازار !؟ بازار دنبال بهانه بود و امروز پالایشی ها این بهانه اصلاح را جور کردند و بازار در حالی که قله را رد کرده بود کمی به استراحت موقت رفت و آرام گرفت البته در مورد بازار امروز حرف و نکته و حدیث بسیار است . یکی میگفت همیشه ترکیبی از 3 عامل تودلی نرخ گاز و گزارش پالایشی ها بر بازار اثرگذار بوده و امروز به نظر این پالایشی ها بودند که کمی کار را با چالش مواجه کردند ...ولی حالا سوال همه این است که بازی تمام شده ؟! اصلاح داریم یا ریزش ؟! بهترین و مهم ترین کار این که جو  زده و بر اساس تابلو صحبت نکنیم ... برای درک بازار امروز باید دقیق بررسی کنیم چه بود و چه شد و چه اتفاقی رخ داد و چه اتفاقی در پیش است ولی در کل فکر میکردیم بازار پر عرضه باشد ولی این شدت عرضه دقیقا نشان دهنده عدم اطمینانی بازار است ولی باید پذیرفت که در روند های این چنینی صعودی کوچکترین خبری بهانه ای برای ریزش بازار می شود ولی اگر کسی انتقاد نمیکند باید بگوییم معتقدیم هنوز چیزی تمام نشده و این ریزش و اصلاح برای بازار شیرین و واجب بود امروز بازار دوباره در تلاقی اخبار و اتفاقات مختلف قرار گرفته بود و واکنش‌های متضاد و متناقضی را از خود بروز می‌داد . بازار امروز ابتدا در میانه فضای یک دل می‌گوید برو یک دل می‌گوید نرو شده بود و بعد هم با خبرهای پالایشی رنج های منفی آغاز شد و صف خرید خودرو هم خیلی کمکی نکرد و حتی خود خودرو هم قربانی این جو شدو صف سنگین او عرضه شد ... در حالی که بسیاری افراد از بعد نموداری و چارتی احتیاط را در دستور کار قرار داده‌اند، برخی هم آن طرف به بازار امیدوار هستند و نشانه‌های پویایی آن را پدیدار می‌بینند و این دقیقاً صحنه فعلی بازار ماست که شاهد جدال جذاب و جالب عرضه و تقاضا و دیدگاه‌های مختلف در بازار است بسیاری از کسانی که دید مثبتی به بازار دارند معتقدند مگر حجم عجیب و غریب این روزها را نمی‌بینید جریان پول به خوبی در بازار به گردش افتاده و تازه مگر بازار کجا رفته رشدی نکرده برای او سنگرسازی می‌کنید از شب گذشته تا به امروز هم روی دو موضوع مهم تاکید دارند که یکی رشد بازارهای جهانی طی این چند روز و دیگری که از همه مهم‌تر است صحبت‌های اخیر ترامپ بود که بار دیگر نوعی جو خوشبینانه را برای برخی ایجاد کرده است و معتقدند این منفی فعلی بازار موقت و حتی فرصت خرید است البته ما هم خیلی مخالف این دید نیستیم ولی یک شرط مهم برای آن داریم به  شرطی که گزارش ها یاری کنند  بله می شود هنوز در بازار بود و البته بازهم  تکرار میکنیم  تا محدوده  سقف قبلی سرعت رشد و حرکت  بازار مثل قبل نیست  و این مسیر را ممکن است با  مشقات و سختی ها طی کنیم ... البته در نقطه مقابل هم برخی معتقدند بازدهی جالب بازار نیاز به استراحت دارد و از بین نرفتن ریسک‌های سیاسی و نرسیدن خبرهای خوب و بنیادی باعث خواهد شد موتور بازار به ریپ زدن بیافتد و برای گذر از اعداد پیش رو به انرژی‌های جدید مردانه نیاز باشد !!بازار فکت جدید لازم دارد ...  از آن فکت‌ها و خبرهایی که بازار را از جا بکند و به شکل دیگر همه را غافلگیر کند در حال حاضر نه آن خوش‌بینی طیف اول وجود دارد و نه این بدبینی طیف دوم ... برخی معتقدند این فکت عامل سیاسی است ...  یکی از مواردی که تازه بسیاری به آن وزن می‌دهند و البته معتقدند عاملی برای ادامه رشد و رد شدن از روی مقاومت‌ها و سنگرهای پیش روست عامل سیاسی است ! کمی خوش بینانه است این نگاه ولی با هم بررسی میکنیم ... ریسک سیاسی و جنگ بازار را به زمین کوبید خروج ۶۰ همت منابع از بازار را به همراه داشت یک شکاف عمیق بین سهامداران و بازار سرمایه به وجود آورد و در نهایت شرایط متفاوتی را رقم زد و درست در آن سو حالا برخی بر این عقیده‌اند همین عامل سیاسی و دنیای سیاست باعث و بانی آشتی این جریان پول با بازار خواهد شد و شرایط را تغییر میدهد !!  و باز برخی معتقدند استارت این موضوع از جایی زده شد که پوتین آن پیغام‌ها را به شکل علنی برای ایران فرستاد و دیروز هم تا حدودی ترامپ روی این موضوع تاکید می‌کرد ما تحلیلگر سیاسی نیستیم و به طور کلی بورسی‌ها هرجا تحلیل سیاسی کردند اشتباه از آب درآمده اما بیایید با هم یک نگاه کلی به شرایط و رویدادها داشته باشیم یک بار قبل‌تر نوشتیم بازار از ماشه می‌ترسید چون ریسک جنگ را افزایش می‌داد و حالا هم ماشه را فراموش کرده چون ریسک جنگ کم شده افرادی که در بازار سهم می‌فروختند از ترس ماشه و تحریم‌ها نبود تحریم‌ها که سال‌هاست با ما همراه است از ترس ریسک جنگ بود که از ماشه و رویدادهای آن فرار می‌کردند حالا از دید بسیاری شرایطی فراهم شده که ریسک جنگ دوباره کمرنگ شده است اما آیا واقعاً چنین چیزی رخ داده ؟!
تاریخ خبر: مهر ۲۲, ۱۴۰۴
#خودرو باز می شود به اطلاع مي‌رساند، نماد معاملاتي شركت ايران خودرو (خودرو) با توجه به رفع تعليق نماد معاملاتي و افشاي اطلاعات با اهميت گروه ب، با محدوديت نوسان قيمت آماده انجام معامله مي‌باشد.
تاریخ خبر: مهر ۲۱, ۱۴۰۴
در نهایت #خودرو اعلام کرده است جدول جدید قیمت هارا طوری میزند که مصالح سهامداران و مشتریان رعایت شود... فردا بازگشایی خواهد شد ؟!!
تاریخ خبر: مهر ۲۱, ۱۴۰۴
#خودرو و زمان افشا
تاریخ خبر: مهر ۲۱, ۱۴۰۴
#خودرو
تاریخ خبر: مهر ۲۱, ۱۴۰۴
#خودرو شفاف سازی زده و گفته تا ۲۷ مهر اعلام می‌کنیم سازمان حمایت مصرف¬کنندگان و تولیدکنندگان در مهلت يك¬ماه مندرج در بند ١-٣ ماده ٣ مصوبه ٥٤٣ شوراي رقابت به¬همراه اصلاحات بعدي تا تاريخ 1404/06/11 (اصلاحي طي مصوبه ٧٨٢ مورخ 1404/06/04 و مصوبه ٧٨٤ مورخ 1404/06/11) پاسخ قانوني را به این شرکت ارسال ننمود و مهلت اعلام نظر آن سازمان درخصوص قيمت¬هاي پيشنهادي اين شركت در تاریخ 1404/07/17 به اتمام رسيده است. لذا این شرکت ضمن تأکید بر حقوق مکتسبه خود حاصل از نامه شماره ۱۴۰۴۴۱۶۲۴۷ مورخ 1404/06/18 (تصوير پيوست)، به¬منظور تنظیم روابط با مردم عزیز کشور در این شرایط اقتصادی، سعی در تعدیل جدول تثبیت شده و مکتسبه قیمت¬ها به¬نحوی که مصالح سهامداران و مشتریان رعایت شود را دارد که این موضوع در دست بررسی است و انشاءا... حداکثر تا تاریخ 1404/07/27قیمت¬هاي نهايي در سامانه کدال افشاء می¬شود.
تاریخ خبر: مهر ۲۱, ۱۴۰۴
پس جمیع موارد بالا این است که نه خوشبین عجیب و غریب باشیم نه بدبین که ممکن است زیر ولو کاهش قیمت‌ها اذیت شویم بازار هنوز ارزنده است و اگر اتفاق عجیبی در گزارش‌ها رخ ندهد ما تثبیت قیمت‌ها را خواهیم داشت یک نکته را نیز تاکید کنیم برخی می‌گویند چرا اینقدر روی گزارش‌ها و کدال تاکید می‌کنید نگاهی به بازدهی سهم‌هایی که طی این مدت رقم زده شده داشته باشید آنهایی پیشرو بودند که شرایط بنیادی خوبی داشتند در واقع کدال موفق تابلوی موفق را ایجاد کرد پس انقدر غر نزنید که چرا فلان سهم رشد نمی‌کند نیم نگاهی به کدال و وضعیت بنیادی داشته باشید دلایل روشن است همین حالا نیز باز هم تاکید می‌کنیم هر آنچه از دل ارزندگی و گزارش‌ها بیرون آمد می‌تواند به تابلو کمک کند و در نهایت ما برای حفظ شاخص ۳ میلیون و حمله به سنگر سقف‌های قبلی کار سختی را داریم تا به اینجا خوب آمدیم و پیشروی ما بسیار بسیار قوی و محکم بوده اما از اینجا به بعد با احتیاط باید گام برداشت این با احتیاط گام برداشتن یعنی سراغ هر سهمی نرفتن و به هر قیمتی در هر نقطه‌ای خرید نکردن و باز هم تاکید می‌کنیم این به معنی ریزش و اصلاح بازار نیست به این معنی است که باید در این نقاط با چشمانی بازتر و حواسی جمع‌تر در بازار حرکت کرد و اما در بخش دوم سراغ یکی از چالش‌های بزرگ بازار می‌رویم... تابوده  خودرو نخ تسبیح فتنه‌ها و رشدهای بازار بوده و حتی همین چند روز اخیر بر کسی پوشیده نیست حرکت خودرو و صف خرید آن بازار را نجات داد که البته حالا خود غایب شده ... پس در اهمیت خودرو هیچکس هیچ شک و شبهه‌ای ندارد و معتقدیم حتی خودرو می‌تواند در سرنوشت بازار و رفتار او موثر باشد این بخش را همین جا نگه دارید تا سراغ بخش بعدی برویم بارها و بارها چه قبل و چه بعد از جنگ این موضوع را نوشته‌ایم که دولت و حاکمیت و نظام باید تکلیف خود را با بزنگاه‌های مهم سیاسی و اقتصادی روشن کند شترسواری دولا دولا نمی‌شود بدون تعیین تکلیف این بزنگاه‌ها توسعه امکان‌پذیر نیست و بدون تعیین تکلیف آن بالاخره جامعه جایی یقه حاکمیت را خواهد گرفت این بزنگاه‌ها که عمدتاً سیاسی و اقتصادی است شامل تعیین و تکلیف پرونده هسته‌ای ، ارتباط با آمریکا و دنیا ، موضوع نرخ ارز ، بودجه، حامل‌های انرژی و در آخر روابط دولت با بخش خصوصی و شرکت‌هاست و معتقدیم بدون تعیین و تکلیف این موارد راه به هیچ جایی نخواهیم برد امروز در مورد چیزی صحبت می‌کنیم به نام صنعت خودرو که دقیقاً همین مورد آخر در آن روشن و آشکار است ...  امروز صنعت خودرو در دو چالش مهم گرفتار شده که هر دو نگاه دولت به این صنعت و اقتصاد را نشان می‌دهد و به خوبی نشان می‌دهد هر آنچه دولت در حوزه اقتصاد شعار می‌دهد پوچ و مهمل است و هیچ انگیزه‌ای برای تغییر خود ندارد تمام کسانی که طی این مدت مخالف واگذاری خودرو بودند امروز در صف مخالفت واگذاری با سایپا ایستاده‌اند اصلا کاری نداریم چه بلایی سر خودرو آمده یا چه شده همین یک قلم که این شرکت به واسطه قوانین حاکمیت شرکتی در حفظ منافع سهامداران پیش می‌رود بزرگترین پیشرفت است دستپخت دولت طی این سال‌ها در صنعت خودرو هم روشن بوده به نظر همین یک قلم به همراه جریان فشار برای کنترل قیمت و نرخ گذاری دستوری کافیست که بفهمیم فرمان همان فرمان قبل است و هنوز منافع بسیاری درگیر این صنایع بوده و دولت هم در ظاهر شعار می‌دهد که می‌خواهد ال کند و بل کند هیچ چیز در چنته ندارد و هنوز حتی قدرت کنترل زیر مجموعه‌های خود را برای اینکه چالش ایجاد نکنند ندارد و نتیجه‌ای می‌شود که امروز بسیاری از خودروسازها نامه‌های محرمانه می‌زنند که اگر شرایط به همین شکل پیش برود تعدیل نیرو آغاز خواهد شد  و چه عجیب که دولت هم احتمالاً در آن موقع بحرانی تازه به فکرش می‌رسد که کاری بکند به نظر شرایط کاملاً روشن و شفاف است یا باید بپذیرید که مسیر را اشتباه رفته‌اید و برگردید یا همین دست فرمان می‌روید و سقوط می‌کنید !  در حوزه خودرو این موضوع کاملاً روشن است و دیر یا زود تصمیمات غیرمنطقی و غیر عقلایی باید جای خود را در تصمیمات دولت باز کند اینکه هر فردی به واسطه منافعی که درگیر شده اینطور برای کل مجموعه‌ها تصمیم بگیرد عین فساد است که به نظر مسیری که آنها می روند روشن است که در جهت حفظ کرسی ها به هر قیمتی است ...  به هر حال خودرو یک پیش نمایش برای عملکرد و نگاه دولت به صنایع است و به نظر در همین ابتدا باز هم نمره مردودی گرفته و در این آزمون هم قبول نشد حداقل فعلاً نشده ...
تاریخ خبر: مهر ۲۱, ۱۴۰۴
نمی‌دانیم ... بی تعارف نمی‌دانیم و نگرانیم که این مردودی‌های پی در پی در این بزنگاه‌ها جایی جمع شده و منفجر می‌شود شما وقتی نتوانی این بزنگاه‌ها را مدیریت کرده و حل و فصل نمایی از اولین چیزی که می‌بازی زمان است گذر زمان به زیان شما تمام خواهد شد و کار به جایی می‌رسد که می‌خواهی مشکلات را حل کنی اما دیگر قدرتش را نداری و توانایی حل مشکل اقتصادی از بین رفته و مشکل تبدیل به بحران شده است و حل بحران، فرمول و دست فرمان خود را می‌خواهد در مورد خودرو این موضوع بارها و بارها ثابت شده و امیدواریم کمی تصمیمات عاقلانه گرفته شود https://betasahm1.ir/reports/1404/07/21/263020/
تاریخ خبر: مهر ۲۱, ۱۴۰۴
فوری / مهم واگذاری سهام تودلی‌ خودروسازها هم‌چنان در دستور کار است در پی انتشار نامه‌ سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) خطاب به دبیر هیئت دولت مبنی بر درخواست توقف واگذاری باقی‌مانده سهام دولت در ایران‌خودرو و سایپا، معاون توسعه صنایع حمل ونقل  ایدرو تأکید کرد:« این نامه به‌هیچ‌وجه به معنای توقف فرآیند خصوصی‌سازی شرکت‌های خودروساز نیست.» سهیل معمارباشی توضیح داد: «هم‌چنان واگذاری سهام تودلی خودروسازان دنبال می‌شود. نامه اخیر فقط ناظر بر حفظ سهم حداقلی قانونی دولت در این شرکت‌ها، آن هم به استناد اسناد بالادستی و قوانین و مقررات مربوط است و ارتباطی با فرآیند واگذاری سهام تودلی ندارد.» معاون توسعه صنایع حمل و نقل ایدرو، با اشاره به سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی افزود: «طبق بند «ج» سیاست‌های ابلاغی اصل ۴۴، سهم دولت در شرکت‌های بزرگ(گروه دو) نباید کم‌تر از ۲۰ درصد باشد. بنابراین، نامه ایدرو مربوط به الزام حفظ این سهم حداقلی است، نه مخالفت با واگذاری.» معمارباشی تأکید کرد: «دولت هم‌چنان مصمم به اجرای قانون در خصوص سهام تودلی خودروسازان است. این اقدام باید در چارچوب تعیین شده در قانون و با حفظ نظارت حاکمیتی انجام شود.»/سنا

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم