خپارس زیر ذرهبین: درآمدهای نوظهور و مسیرهای قیمتی
صدرا شریفی
مهر ۲۳, ۱۴۰۴

مشاهده خلاصه هوش مصنوعی
در دنیای رقابتی خودروسازی ایران، گروه صنعتی پارس (خپارس) با نوآوریهای تازه، از جمله مدلهای دوگانهسوز و تولیدات داخلی، گامهای بلندی برمیدارد. این تحلیل، نگاهی دقیق به تحولات قیمتی محصولات جدید و الگوهای نموداری سهم میاندازد، بدون افشای جزئیات کلیدی. اگر به دنبال درک پتانسیلهای پنهان خپارس هستید، این تحلیل شما را به عمق استراتژیهای رشد هدایت میکند.
کاربر عزیز،
برای مشاهده ادامهی این تحلیل باید وارد حساب کاربری خود در بتاسهم بوده و اشتراک فعال داشته باشید.
برای ورود روی دکمه زیر کلیک کنید
ورود / عضویتبرای مشاهده ادامهی این تحلیل باید وارد حساب کاربری خود در بتاسهم بوده و اشتراک فعال داشته باشید.
برای ورود روی دکمه زیر کلیک کنید
نمادهای این تحلیل
آخرین اخبار مرتبط
تصویب بسته حمایتی برای خودروسازان و زنجیره تامین خودرو با افزایش سقف اعتباری
تاریخ خبر: آبان ۲۳, ۱۴۰۴
بسته حمایت از خودروسازان و زنجیره تامین خودرو تصویب شد
معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایدرو از تصویب بسته حمایتی و افزایش سقف اعتباری شرکت های خودروساز خبر داد و گفت:
بسته حمایت از صنعت خودرو شامل تفکیک ذینفع واحدی شرکت های اصلی از شرکتهای تحت پوشش، رفع محدودیتهای بانکی و نظارتی شرکتهای ایران خودرو و سایپا و مجوز استفاده از اوراق گام در چهل و ششمین جلسه شورای عالی بانک مرکزی به تاریخ ۱۴۰۴/۸/۶ است.
افزایش نرخ محصولات خانواده کوییک R و سهند شرکت خپارس با مجوز رسمی
تاریخ خبر: آبان ۱۹, ۱۴۰۴
افزایش نرخ #خپارس
خانواده کوییک R و سهند
نرخ قبلي 4,669,000,000 ريال
نرخ جديد 5,362,064,260 ريال
شرکت طبق مجوز صادره از تاریخ 1404/08/19به شرح نامه پیوست حضورتان اعلام می گردد. بدیهی است سایر عوارض قانونی و هزینه های مرتبط از قبیل مالیات بر ارزش افزوده ، بیمه شخص ثالث ، عوارض شماره گذاری و ... مستند به اسناد پرداختی ، به قیمت درب کارخانه قابل اعمال خواهد بود. شایان ذکر است کلیه خودروهایی که وجه آنها بصورت کامل از مشتری دریافت شده و یا تاریخ تحویل آن قبل از ابلاغ مجوز افزایش قیمت بوده و دعوتنامه آن مطابق قرارداد تاکنون برای مشتری صادر نشده است بر اساس نرخ های قبلی و مابقی تعهدات بر مبنای نرخ های جدید و با اعمال مصوبه شماره 473 شورای رقابت صورت خواهد پذیرفت. با توجه به موارد مذکور و نیز برنامه تولید محصولات تا پایان سال 1404 ، خالص افزایش درآمد عملیاتی این شرکت معادل 11،848 میلیارد ریال برآورد می گردد
در جریان بودن فرآیند اخذ قیمت جدید محصولات شرکت خپارس و اطلاع رسانی از طریق کدال.
تاریخ خبر: آبان ۱۴, ۱۴۰۴
#خپارس
فرآیند اخذ قیمت جدید محصولات این شرکت از مراجع ذیربط در حال انجام بوده و به محض ابلاغ از طریق سامانه کدال به سهامداران محترم اعلام می گردد .
گزارش فروش خپارس در مهر ماه با کمی افت و انتقال بخشی به ماه های بعد
تاریخ خبر: آبان ۷, ۱۴۰۴
#خپارس در مهر با کمی افت 10524 میلیارد ریال فروش داشت البته 5600 تولید و 2800 فروش بوده و به ماه های بعد منتقل کرده
3 ماهه 50466 میلیارد ریال شد
تیر 18569 میلیارد ریال فروش داشت و مرداد هم همین حوالی شد و شهریور 22402 میلیارد ریال
7ماهه 119860 میلیادر ریال بود
6 ماهه 109201 میلیارد ریال شد
مشابه قبل 173728 میلیادر ریال بود
زیاندهی مداوم خپارس با وجود افزایش نرخ و گزارش زیان در بازههای زمانی مختلف.
تاریخ خبر: مهر ۳۰, ۱۴۰۴
#خپارس که تازه افزایش نرخ گرفته است در زیان سازی مرتب عمل میکند و 6ماهه 580 ریال زیان داشت
در 3ماهه نیز زیان داشت و 234 ریال زیان محقق کرد و 22958 میلیارد ریال زیان عملیاتی و 26540 میلیارد ریال زیان خالص دارد .
6ماهه زیان عملیاتی 58014 و زیان خالص 65914 میلیارد ریال بود
برنامه دولت برای اصلاح ناترازی بنزین با تمرکز بر سیاستهای غیرقیمتی و اصلاح تدریجی قیمت
تاریخ خبر: مهر ۲۶, ۱۴۰۴
تصمیم نهایی دولت درباره قیمت بنزین مشخص شد| اعلام جزییات طرح جدید برای اصلاح ناترازی بنزین
همشهری نوشت:
🔺دولت در برنامه ای جامع، چندین راهبرد یا سیاست برای رفع ناترازی بنزین تصویب کرده که فقط یکی از آنها اصلاح تدریجی قیمت است و مابقی موارد، سیاستهای غیرقیمتی است
🔺متنوعکردن سبد سوخت حمل و نقل، تولید و واردات خودروهای سنگین، نیمه سنگین، سبک و موتورسیکلتهای کممصرف و برقی، نوسازی ناوگان حمل و نقل جادهای با خارج کردن خودروهای فرسوده و بنزینخوار، کاهش آلودگی هوا با توزیع سوخت استاندارد و البته اصلاح تدریجی قیمت حاملهای انرژی از جمله محورهای یک برنامه جامع تامین و تخصیص حاملهای انرژی در شبکه حمل و نقل کشور است.
🔺گام آخر دولت اصلاح قیمت سوخت بنزین و گازوییل خواهد بود اما قبل از برداشتن گام آخر و افزایش قیمت همپای تورم، دولت باید ۷ گام بزرگ بردارد
🔺گام اول: سیانجی به جای بنزین
🔺گام دوم: اسقاط حداکثری وسایل نقلیه فرسوده
🔺گام سوم: توسعه حمل و نقل ریلی
🔺گام چهارم: سهمیه سوخت هدفمند به حمل و نقل عمومی
🔺گام پنجم: تشویق استفاده از حمل و نقل با سوخت پاک
🔺گام ششم: تغییر روش سهمیه سوخت خودروها و موتورسیکلتهای شخصی
🔺گام هفتم: تغییر سبد خودروهای تولیدی و وارداتی
بررسی نماد خپارس در بازار بورس ایران: تحلیل و اخبار مرتبط
تاریخ خبر: مهر ۲۲, ۱۴۰۴
#خپارس
افزایش نرخ و رشد سود #خپارس ناشی از افزایش درآمد عملیاتی 37860 میلیارد ریالی پیشبینی شده
تاریخ خبر: مهر ۲۲, ۱۴۰۴
افزایش نرخ در #خپارس و رشد سود
قیمت فروش برآوردی درب کارخانه دو محصول جدید سواری تولیدی (خالص سهم کارخانه) این شرکت طبق مجوز صادره از تاریخ 1404/07/21به شرح نامه پیوست اعلام می گردد . لذا با توجه به موارد مذکور و نیز برنامه تولید محصولات فوق تا پایان سال 1404 ، خالص افزایش درآمد عملیاتی این شرکت معادل 37،860 میلیارد ریال برآورد می گردد.
تحلیل بازار سهام ایران: لزوم احتیاط، تعیین تکلیف مسائل اقتصادی و چالشهای صنعت خودرو
تاریخ خبر: مهر ۲۱, ۱۴۰۴
پس جمیع موارد بالا این است که نه خوشبین عجیب و غریب باشیم نه بدبین که ممکن است زیر ولو کاهش قیمتها اذیت شویم بازار هنوز ارزنده است و اگر اتفاق عجیبی در گزارشها رخ ندهد ما تثبیت قیمتها را خواهیم داشت یک نکته را نیز تاکید کنیم برخی میگویند چرا اینقدر روی گزارشها و کدال تاکید میکنید نگاهی به بازدهی سهمهایی که طی این مدت رقم زده شده داشته باشید آنهایی پیشرو بودند که شرایط بنیادی خوبی داشتند در واقع کدال موفق تابلوی موفق را ایجاد کرد پس انقدر غر نزنید که چرا فلان سهم رشد نمیکند نیم نگاهی به کدال و وضعیت بنیادی داشته باشید دلایل روشن است همین حالا نیز باز هم تاکید میکنیم هر آنچه از دل ارزندگی و گزارشها بیرون آمد میتواند به تابلو کمک کند
و در نهایت ما برای حفظ شاخص ۳ میلیون و حمله به سنگر سقفهای قبلی کار سختی را داریم تا به اینجا خوب آمدیم و پیشروی ما بسیار بسیار قوی و محکم بوده اما از اینجا به بعد با احتیاط باید گام برداشت این با احتیاط گام برداشتن یعنی سراغ هر سهمی نرفتن و به هر قیمتی در هر نقطهای خرید نکردن و باز هم تاکید میکنیم این به معنی ریزش و اصلاح بازار نیست به این معنی است که باید در این نقاط با چشمانی بازتر و حواسی جمعتر در بازار حرکت کرد
و اما در بخش دوم سراغ یکی از چالشهای بزرگ بازار میرویم... تابوده خودرو نخ تسبیح فتنهها و رشدهای بازار بوده و حتی همین چند روز اخیر بر کسی پوشیده نیست حرکت خودرو و صف خرید آن بازار را نجات داد که البته حالا خود غایب شده ... پس در اهمیت خودرو هیچکس هیچ شک و شبههای ندارد و معتقدیم حتی خودرو میتواند در سرنوشت بازار و رفتار او موثر باشد این بخش را همین جا نگه دارید تا سراغ بخش بعدی برویم
بارها و بارها چه قبل و چه بعد از جنگ این موضوع را نوشتهایم که دولت و حاکمیت و نظام باید تکلیف خود را با بزنگاههای مهم سیاسی و اقتصادی روشن کند شترسواری دولا دولا نمیشود بدون تعیین تکلیف این بزنگاهها توسعه امکانپذیر نیست و بدون تعیین تکلیف آن بالاخره جامعه جایی یقه حاکمیت را خواهد گرفت این بزنگاهها که عمدتاً سیاسی و اقتصادی است شامل تعیین و تکلیف پرونده هستهای ، ارتباط با آمریکا و دنیا ، موضوع نرخ ارز ، بودجه، حاملهای انرژی و در آخر روابط دولت با بخش خصوصی و شرکتهاست و معتقدیم بدون تعیین و تکلیف این موارد راه به هیچ جایی نخواهیم برد امروز در مورد چیزی صحبت میکنیم به نام صنعت خودرو که دقیقاً همین مورد آخر در آن روشن و آشکار است ...
امروز صنعت خودرو در دو چالش مهم گرفتار شده که هر دو نگاه دولت به این صنعت و اقتصاد را نشان میدهد و به خوبی نشان میدهد هر آنچه دولت در حوزه اقتصاد شعار میدهد پوچ و مهمل است و هیچ انگیزهای برای تغییر خود ندارد تمام کسانی که طی این مدت مخالف واگذاری خودرو بودند امروز در صف مخالفت واگذاری با سایپا ایستادهاند اصلا کاری نداریم چه بلایی سر خودرو آمده یا چه شده همین یک قلم که این شرکت به واسطه قوانین حاکمیت شرکتی در حفظ منافع سهامداران پیش میرود بزرگترین پیشرفت است دستپخت دولت طی این سالها در صنعت خودرو هم روشن بوده به نظر همین یک قلم به همراه جریان فشار برای کنترل قیمت و نرخ گذاری دستوری کافیست که بفهمیم فرمان همان فرمان قبل است و هنوز منافع بسیاری درگیر این صنایع بوده و دولت هم در ظاهر شعار میدهد که میخواهد ال کند و بل کند هیچ چیز در چنته ندارد و هنوز حتی قدرت کنترل زیر مجموعههای خود را برای اینکه چالش ایجاد نکنند ندارد
و نتیجهای میشود که امروز بسیاری از خودروسازها نامههای محرمانه میزنند که اگر شرایط به همین شکل پیش برود تعدیل نیرو آغاز خواهد شد و چه عجیب که دولت هم احتمالاً در آن موقع بحرانی تازه به فکرش میرسد که کاری بکند به نظر شرایط کاملاً روشن و شفاف است یا باید بپذیرید که مسیر را اشتباه رفتهاید و برگردید یا همین دست فرمان میروید و سقوط میکنید ! در حوزه خودرو این موضوع کاملاً روشن است و دیر یا زود تصمیمات غیرمنطقی و غیر عقلایی باید جای خود را در تصمیمات دولت باز کند اینکه هر فردی به واسطه منافعی که درگیر شده اینطور برای کل مجموعهها تصمیم بگیرد عین فساد است که به نظر مسیری که آنها می روند روشن است که در جهت حفظ کرسی ها به هر قیمتی است ... به هر حال خودرو یک پیش نمایش برای عملکرد و نگاه دولت به صنایع است و به نظر در همین ابتدا باز هم نمره مردودی گرفته و در این آزمون هم قبول نشد حداقل فعلاً نشده ...
توقف واگذاری سهام دولت در ایرانخودرو و سایپا منتفی شد، خصوصیسازی ادامه دارد.
تاریخ خبر: مهر ۲۱, ۱۴۰۴
فوری / مهم
واگذاری سهام تودلی خودروسازها همچنان در دستور کار است
در پی انتشار نامه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) خطاب به دبیر هیئت دولت مبنی بر درخواست توقف واگذاری باقیمانده سهام دولت در ایرانخودرو و سایپا، معاون توسعه صنایع حمل ونقل ایدرو تأکید کرد:« این نامه بههیچوجه به معنای توقف فرآیند خصوصیسازی شرکتهای خودروساز نیست.»
سهیل معمارباشی توضیح داد: «همچنان واگذاری سهام تودلی خودروسازان دنبال میشود. نامه اخیر فقط ناظر بر حفظ سهم حداقلی قانونی دولت در این شرکتها، آن هم به استناد اسناد بالادستی و قوانین و مقررات مربوط است و ارتباطی با فرآیند واگذاری سهام تودلی ندارد.»
معاون توسعه صنایع حمل و نقل ایدرو، با اشاره به سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی افزود: «طبق بند «ج» سیاستهای ابلاغی اصل ۴۴، سهم دولت در شرکتهای بزرگ(گروه دو) نباید کمتر از ۲۰ درصد باشد. بنابراین، نامه ایدرو مربوط به الزام حفظ این سهم حداقلی است، نه مخالفت با واگذاری.»
معمارباشی تأکید کرد: «دولت همچنان مصمم به اجرای قانون در خصوص سهام تودلی خودروسازان است. این اقدام باید در چارچوب تعیین شده در قانون و با حفظ نظارت حاکمیتی انجام شود.»/سنا

