جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزیکشنبه 4 آبان 1404

گزارش بازارامروزیکشنبه 4 آبان 1404

نوید خاندوزی
اکتبر 26, 2025
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی
خلاصه‌عمومی
بازار امروز با جوی مثبت و حساب‌شده به دنبال فتح قله‌های پیش رو بود. انتشار اخباری مبنی بر حذف هاب‌های اروپایی از فرمول نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، پالس مثبتی به بازار ارسال کرد و به بهبود وضعیت آن کمک شایانی نمود. با این حال، نگرانی‌هایی در مورد کاهش سرعت معاملات و تعداد کدهای فعال با نزدیک شدن به سقف‌های قبلی وجود دارد. برای غلبه بر این فضا، نیاز به انتشار اخبار بنیادی و سودآور بیشتر احساس می‌شود. فعالان بازار به دنبال کسب سود با کمترین ریسک هستند و به همین دلیل، توصیه می‌شود با ذهنی باز و با محوریت تحلیل بنیادی به انتخاب سهام بپردازند و فرصت‌های طلایی گزارش‌های میان‌دوره‌ای و ماهانه را از دست ندهند. سه نکته مهم شامل ادامه سناریوهای صعودی بازار، بررسی دقیق گزارش‌های ماهانه و تأثیر خبر تغییر هاب پتروشیمی‌ها بر بازار، می‌تواند فضای بازار را به طور جدی تغییر دهد.
این خلاصه‌ها با هوش مصنوعی گوگل ساخته شده‌اند. فناوری هوش مصنوعی مولد هنور در مرحله آزمایشی است.
خلاصه فهرست‌وار
  • وضعیت کلی بازار: بازار با جوی مثبت و امید به صعود به قله‌های جدید پیش می‌رود.
  • عامل محرک بازار: انتشار خبر حذف هاب‌های اروپایی از فرمول نرخ خوراک پتروشیمی، تأثیر مثبتی بر بازار داشته است.
  • نگرانی‌ها: کاهش سرعت معاملات و تعداد کدهای فعال با نزدیک شدن به سقف‌های قبلی بازار.
  • توصیه‌ها: فعالان بازار با تمرکز بر تحلیل بنیادی و با ذهنی باز به انتخاب سهام بپردازند و فرصت‌های گزارش‌های میان‌دوره‌ای و ماهانه را از دست ندهند.
  • نکات کلیدی: ادامه سناریوهای صعودی، بررسی دقیق گزارش‌های ماهانه و تأثیر خبر تغییر هاب پتروشیمی‌ها عوامل مهم در تغییر فضای بازار هستند.
  • گروه دارویی: شرکت های دلقما، ددام و الحاوی با گزارش های مثبت مورد توجه بازار قرار گرفته اند.
  • گروه غذایی: شرکت های غبشهر، غدیس و غپونه به دلیل گزارش های عالی با اقبال بازار مواجه شده اند.
  • گروه پتروشیمی: شرکت های شپدیس و کرماشا به دلیل خوشبینی به کاهش نرخ خوراک و گزارش های قوی صعودی هستند، درحالی که بوعلی گزارش ضعیفی ارائه کرده است.
  • گروه سرمایه گذاری: شرکت های شستا، وبانک و وساپا به دلیل گرایش مثبت شاخص به سهام این گروه، در مسیر صعودی قرار دارند.
این خلاصه‌ها با هوش مصنوعی گوگل ساخته شده‌اند. فناوری هوش مصنوعی مولد هنور در مرحله آزمایشی است.
مشاهده سبک‌های دیگر:
[sonaar_audioplayer display_control_artwork="true" show_control_on_hover="true" show_skip_bt="default" show_shuffle_bt="default" show_speed_bt="default" show_volume_bt="default" progress_bar_style="default" wave_bar_width="1" wave_bar_gap="1" sticky_player="true" track_memory="default" player_layout="skin_float_tracklist" show_track_market="true" track_market_inline="true" cta_track_show_label="default" force_cta_dl="default" force_cta_share="default" force_cta_favorite="default" force_cta_singlepost="default" notrackskip="true" player_metas="meta_track_title::div" css=".iron-audioplayer{border-radius:10px;overflow:hidden;}"][/sonaar_audioplayer]
این فایل صوتی توسط هوش‌مصنوعی ایجاد شده و ممکن است برخی ایرادات را نسبت به متن اصلی گزارش بازار بتاسهم داشته باشد.

گزارش بازارامروزیکشنبه 4 آبان 1404 

لبخند با خوراک ! 

بازار خوبی را داشتیم و امروز هم جو مثبت بود و آرام و حساب شده پیش میرویم و به فکر فتح قله پیش رو هستیم … تمام فکر و ذکر بازار این روزها همین است  . البته   بازار حس جالبی را منتقل میکند به نظر حالا میتوان گفت پول بچه های بازار بعد از گزاش ها بیشتر درگیر شده . بازار خریدار پا به جفت و جدی و قوی ندارد ولی فروشنده سمج و آزار دهنده ای که سهم ها را رو به پایین هل بدهد هم نداشته و این باعث چهره فعلی معاملات شده است . به نظر اما به طور کلی بازار خوب عمل کرد و امروز هم یک روز خوب و مثبت را پشت سرگذاشت …

لبخند بازار امروز مدیون خوراک است و خبرهای خوراکی و فرمولی و تغییر هاب بازی !! یادش بخیر زمانی خوراک کابوس بازار بود …

اما بازار …

امروز بازار را در حالی آغاز کردیم که چند دلیل برای بهبود وضعیت بازار امروز نسبت به روز گذشته وجود داشت دلیل اول خبری بود که منتشر شد و امروز مفصل‌تر در مورد آن صحبت خواهیم کرد و آن هم بحث حذف هاب های اروپایی از فرمول نرخ خوراک پتروشیمی‌هاست .که امروز دوباره هم روی آن تاکید شد و خبراین بود که رئیس جمهور در این دستور مکتوب، صراحتا نوشته بر اساس رقابت‌پذیری ایران در بازار جهانی نسبت به اصلاح قیمت خوراک اقدام کنید… همین موضوع پالس خوبی برای بازار بود …  دلایل دیگر را هم می‌شود در رفتار اخر وقت بازار روز شنبه دید که نیم ساعت آخر آن ، با فضای نسبتا قوی صفوف فروش را محو شده و رنج‌های مثبت را قوی‌تر می‌دید البته آثار گزارش‌های میان دوره‌ای در شرکت‌ها به خصوص در نمادهای کوچک همچنان به چشم می‌خورد اما خبر اخیر پتروشیمی خبر مهمتر و قوی‌تری برای بازار بود و امروز او را پیش برد البته یک نگرانی هم در دل فعالان بازار وجود دارد و آن هم این است که هرچه به سقف قبلی نزدیک‌تر می‌شویم سرعت معاملات کمتر و تعداد کدهای حقیقی و حقوقی فعال در بازار نیز کمتر می‌شود و این به خوبی یک موضوع را نشان می‌دهد که ما برای غلبه بر این فضا به اخباری نظیر آنچه امروز منتشر شد با شدت و قدرت بیشتری احتیاج داریم … اخباری که جنس کدال و سود دارد نه جنس جو و سیاست …

در گزارش امروز به  سه نکته اشاره می‌کنیم که می‌تواند فضای بازار را دستخوش تغییرات جدی نماید نکته اول ادامه سناریوهای بازار است بسیاری بر این عقیده‌اند که این اخبار و اتفاقات با قدرت بازار را به سمت بالا هدایت کرده و او را در مسیر فتح قله‌های جدید قرار می‌دهد و برخلاف ما که سقف‌های قبلی شاخص را اعداد مهمی می‌دانیم این دسته و این طیف اعداد ۳ میلیون و ۴۰۰ و ۵۰۰ را برای بازار مهم و حیاتی می‌بینند و برای آن دلایل واضح و مبرهن و روشنی هم دارند که گزارش‌های میان دوره‌ای و ماهانه بخش مهمی از آن است نکته دوم گزارش‌های ماهانه است به نظر با چشمانی باز و عقاب گونه باید گزارش‌های ماهانه را دنبال کرد و معتقدیم ماه مهر قاعدتاً باید گزارش‌های ماهانه بهتر بوده باشد چرا که نه قطعی برق داشتیم و نه جنگ و تازه به نظر آثار تسعیر ارز و دلار تالار دوم  را هم می‌تواند در گزارش‌های ماهانه مهرماه نشان دهد که برای بازار یک انرژی پیشرونده بعد از گزارش‌های میان دوره‌ای است .

و اما نکته سوم خبری که منتشر شده و می‌تواند به مانند امروز تحول مثبت و خوبی را برای بازار ایجاد کند و آن هم همین خبر تغییر هاب پتروشیمی‌ها و یا به نوعی کمک به گروه پتروشیمی در بازار است دقت کنید اگر این موضوع درست و دقیق و منطقی باشد و ما شاهد این اتفاق در بودجه سال بعد باشیم به نظر گذر از اعداد سقف و لمس اعداد جدیدتر محقق خواهد شد و ما شاهد خواهیم بود که احتمالاً با این حرکت سهم‌های بزرگ بازار هم آرام آرام دوباره از خواب بیدار شده و فضای بهتری را ترسیم می‌کنند. درست مثل امروز که غدیر و شستا دست بقیه  بازار را گرفته و هدایت میکردند  …

و اما قبل از اینکه بخش پایانی گزارش بازار امروز را که به این موضوع نرخ خوراک و انرژی ارتباط دارد آغاز کنیم به یک رفتار و یک اتفاق در بازار باید توجه کرد ببینید هدف کسب سود است کسب سود با تحمل کمترین ریسک‌ها … ما مدافع هیچ بازار و منتقد هیچ بازار دیگری هم نیستیم اما به همه عزیزان توصیه می‌کنیم ۲ نکته را گوشه ذهن خود داشته باشند و بعد تصمیم‌گیری کنند نکته اول هنر معامله‌گران موفق این است که بتوانند در مقاطع زمانی با تشخیص جهت بازارهای مختلف بین آنها حرکت کند که در حال حاضر سه بازار طلا ، درآمد ثابت و سهام مد نظر است که می‌توان از دو بازار طلا و سهام به عنوان بازارهای اصلی و از درآمد ثابت به عنوان سنگر موقت پارکینگ امن برای مقاطع زمانی کونتاه نام برد

یک بار دیگر این توصیه را به جد به همه عزیزان و فعالان در بازار می‌کنیم که نه به بازار سهام و نه هیچ بازار دیگری بایاس‌های ذهنی عجیب و غریب نداشته باشید کار ما کسب بازدهی است ! وقتی موتور بازدهی بازار سهام روشن است چشم خود را با حقایق و رویدادهای عجیب و غریب کور نکرده و گوش خود را کر نکنید که واقعیت‌ها را نبینید سعی کنید در این مقطع فعلی که به نظر مقطع طلایی و جذابی برای بازارهاست با ذهنی بازتر در بازار حرکت کنید به خصوص حقوقی‌های ما که یک دور عقب افتادگی عجیبی را طی این مدت داشتند بهتر است به جبران رفتار گذشته خود بپردازند و نکته دوم

این را نه از روی حدس و گمان که از روی اطلاع عرض می‌کنیم بسیاری از حقوقی‌های ما هنوز منتظرند صبحی از خواب بیدار شوند و ستون‌های دود و انفجار را ببینند تا به همگان اثبات کنند چندرغاز پولی که در صندوق‌های طلا داشتند سرمایه‌گذاری موفقی بوده در اینکه ترکیب دارایی باید مد نظر باشد هیچ بحثی نیست اما صحبت ما با حقوقی‌هاست آنها که متولیان این مملکت و بازار هستند به نظر کمی در فکر خود باید تجدید نظر کنند و معتقدیم فرصت فعلی گزارش‌های میان دوره‌ای و ماهانه فرصت خوبی برای آنها خواهد شد تا بتوانند حداقل با چشمانی باز به انتخاب گزینه پرداخته و دوباره در بازار حاضر شوند
البته هیچکس فراموش نمی‌کند که آنها تاریخی‌ترین فرصت شناسایی کف بازار و خرید آن را از دست دادند که فردا مفصل در مورد آن صحبت خواهیم کرد اما در حال حاضر توصیه اکید و موکد ما به اکثر این عزیزان این است که با محوریت تحلیل بنیادی و گزارش دست به کار شده و کمی از این شرایط تماشاچی بودن و نگاه کردن خارج شوید…

و اما بخش آخر …  بررسی خبری است که دیروز منتشر شد و امروز فرمان بازار را تا حدودی در دست داشت البته بسیاری آنقدر از این حرف‌ها و خبرها زخم خوردند که خیلی به این موضوع وزنی ندادند اما برای بررسی این موضوع که معتقدیم اتفاق مهمی است و حتی می‌تواند سرآغاز فصل جدیدی از رویدادها در بازار باشد بهتر است کمی به عقب برگردیم و پیشینه این جریان را با هم مرور کنیم
بازار بارها و بارها در سال‌های گذشته است روی حماقت و کوتاه فکری و ابلهی برخی افراد که فکر می‌کردند انرژی ارزان را در اختیار بسیاری قرار می‌دهند قرار داشت و از همین رو نرخ خوراک اسم رمز این اسکول‌ها شد تا تیشه به ریشه تولید بزنند و اوج آن را هم در دولت دانشمندان قبلی شاهد بودیم !!

ماجرا از آنجا آغاز شد که دولت برای کسری بودجه سراغ زدن جیب شرکت‌ها رفت و بهانه این موضوع هم انرژی ارزان بود و به خیال خود با این حرکت بخشی از کسری بودجه را جبران خواهد کرد اما خیلی زود تبعات این تصمیم روشن و مشخص شد که اولین کاهش درآمد صندوق‌های بازنشستگی و در واقع خود دولت بود چرا که سهامدار عمده اکثر این سهم ها و شرکت‌ها که دولت جیب آنها را می‌زد دولت بود در واقع دولت ۱۰ واحد از آنها برداشت و دوباره ۸ واحد را به آنها داد و این وسط میلیاردها دلار ثروت خود را در بازار سرمایه سوزاند و تصمیمی با جمع صفر گرفت همه هم در گوش او خواندند اما انگار یاسین را می‌خواندیم …  رویداد دوم جالب‌تر بود کم کم صدای تولید کننده درآمد ! بله دولت با دخالت دادن هاب های انرژی اروپایی هزینه بالایی را بر  انرژی تولید کنندگان تحمیل می‌کرد

طوری که به عقیده بسیاری قیمت انرژی برای سرمایه‌گذاران در داخل دو برابر منطقه بود و خیلی زود این موضوع خود را در کاهش سرمایه‌گذاری کاهش طرح‌ها و فرار سرمایه به سایر بازارها و کشورها نشان داد.  حق هم داشتند خر کله آنها را گاز نگرفته که با این ریسک‌ها و این اتفاقات و تازه با هزینه انرژی دو برابر منطقه اینجا بمانند کاهش حاشیه سود شرکت‌ها تعدیل نیرو و موارد دیگر که یکی یکی بروز کرد از تبعات دیگر این تصمیم بود و حالا رسیدیم به نقطه امروز که این خبر منتشر شده اصل خبر چیست بله همان تولید کنندگان به سراغ رئیس جمهور رفته و گفتند برادر جان از این طرف برق و گاز درست که نمی‌دهی ، نرخش را هم که جهانی و دوبل منطقه با ما حساب می‌کنی دلار ما را هم که با قیمتی که خودت صلاح می‌دانی می‌گیری ما اسکولیم که بمانیم و سرمایه‌گذاری کنیم !! همون چیزی که مدت‌ها قبل نوشتیم یعنی افت حاشیه سود در این چند سال به واسطه تصمیمات دولت کم کم صدای همه را بلند کرده …

دولت هم با شنیدن این حرف‌ها دستور داد که ای پدرسوخته‌ها چرا چنین بلایی سر این‌ها آورده‌اید بروید و اصلاح کنید !!
این شمای کلی ماجرا بود و در مواجهه با این رویداد و این خبر ما ۴ رفتار و احتمالاً پیش بینی را می‌توانیم بکنیم و در واقع شاهد باشیم رفتار اول این است که خیلی زود همه این ماجرا را تکذیب می‌کنند و می‌گویند اصلاً امکان‌پذیر نیست با این کسری بودجه سراغ چنین ماجرایی برویم با این اتفاقات این موضوع کمی بعید است …  سناریوی دوم که معمولاً از جنس این اتفاقات است این است که کسی تکذیب نمی‌کند همه حرفش را می‌زنند هر روز خبرش می آید ، دفاع می‌کنند، سخنرانی می‌کنند اما در نهایت همان اعداد را با اندکی تعدیل لحاظ می‌کنند و محاسبه خواهند کرد حقیقت امر در حال حاضر فضای فعلی را فضای این سناریو می‌دانیم و معتقدیم نهایت یک تخفیف ریزی را ممکن است بدهند و دولت کمی کوتاه بیاید و به نظر بازار هم خیلی روی این خبر حساب باز نکند البته این را هم بگوییم این خبر آنقدر خبر مهم و قویست که در صورت وقوع آن اکثر شرکت‌ها و صنایع تحت تاثیر قرار می‌گیرند چرا که حذف هاب‌های اروپایی از فرمول نرخ گذاری آن را به اعدادی حوالی ۹ تا ۱۰ سنت می‌رساند و در کاهش هزینه و رشد حاشیه سود و رشد قیمت ها در بازار موثر است …

اما دو سناریوی دیگر که اجازه بدهید کمی با دیده خوشبینی به آن نگاه کنیم سناریو اول این است که بله آقا جان انقدر بدبین نباشید شاید عزیزان عاقل شده باشند شاید می‌خواهند تصمیم درست بگیرند شاید می‌خواهند کمک کنند و یک رویه را اصلاح کنند چرا اینقدر بدبین هستید حقیقتاً امیدواریم اینطور باشد ولی چشم ما آب نمی‌خورد… از دل این دولت چنین حرف هایی بعید است … اگر اینطور باشد و واقعاً در پی اصلاح باشند بازار یک پالس مثبت قوی از دولت گرفته که آثار آن را به طور قوی و روشن و واضح در بازار خواهد دید و واقعاً هنوز هم معتقدیم از این دانشمندان چنین تصمیماتی بعید است به خصوص با این کسری بودجه ولی اگر این تصمیم را گرفتند دمشان گرم و باید به طور ویژه از آنها بابت این تصمیم تقدیر و تشکر کرد اما اجازه بدهید سناریوی چهارم را با کمی توهمات توطئه و اتفاقات خاص بیان کنیم که هم تحلیل خودمان است و هم بخشی ناشی از یک سلسله اطلاعات و اتفاقات …  و البته به محض قوی‌تر شدن این سناریو حتماً در مورد آن مفصل‌تر صحبت خواهیم کرد بسیاری بر این عقیده‌اند این تصمیم در راستای کمک و رونق به بازار سرمایه است اما کسی دلش به حال ما نسوخته هدف اتفاق بزرگتری است دوباره قرار است آتش بازی داشته باشیم و این بار دولت می‌خواهد بخش بزرگی از دارایی‌ها و شرکت‌های خود را در بازار عرضه نماید و صد البته دنبال عرضه ۱۰ همت و ۲۰ همت هم نیست اعداد چند صد همتی را دنبال می‌کند و برای آن باید بستر مناسبی وجود داشته باشد بسیاری بر این عقیده‌اند تصمیم فعلی گامی در همین راستاست تا بازار با رونق احتمالی بستر این عرضه‌ها را فراهم شده ببیند و ما شاهد آن باشیم
آتش بازی بزرگی که سوخت تیر و ترقه آن همین اخبار و اتفاقات است
نمی‌دانیم تا چه حد موفق می‌شود و اصلاً این موضوع صحت دارد یا خیر اما به هر حال نشان می‌دهد یک بازی بزرگ در پیش است که امیدواریم این سناریو درست باشد و فضای بازار شکل دیگری پیش برود و این را هم عرض کنیم این موضوع حدس و گمان ما نیست که بیان کردیم حتماً اتفاقاتی هم پشت صحنه  در جریان است که به زودی ابعاد آن هم روشن خواهد شد … بگذریم و سراغ  بازار خوب امروز برویم

دارویی های تماشایی

در نمادهای دارویی شاهد روند مثبت و خوبی در سهام این گروه بودیم گزارش های دارویی ها بسیار عالی و مثبت بوده و همین امر سبب توجه ویژه بازار به نمادهای دارویی شد

دلقما به قیمت های 280 تومان رسیده و فشار عرضه ها را شاهد بود سهمی که رشد قیمتی خوبی از قیمت های 180 تومان داشته و به سطوح قیمتی 280 تومان رسیدسهم امروز عرضه های سنگینی داشت اما تلاش کرد تا صف خرید خود را حفظ نماید دلقمایی که تا قیمت های 320 تومان در صورت تثبیت در قیمت های بالای 280 تومان جای رشد دارد

ددام جا مانده دارویی ها با صف خرید خوبی به مدار صعودی وارد شده است ددامی که امسال 120 تومان سود و 500 الی 600 تومان ارزش ذاتی دارد این سهم دارویی با این توان سود سازی خوب و بالای خود به سمت اولین هدف خود یعنی قیمت های 500 الی 520 تومان می رود گام دوم رشد سهم تا قیمت های 560 و گام اخر قیمت های 600 تومان خواهد بود

الحاوی مهمان صف خرید سنگینی شده است الحاوی شرایط بنیادی خوبی داشته و امسال از نظر فروش وسود سازی متحول شده است سهمی که تا قیمت های 200 تومان جای رشد داشته ونشان می دهد فعلا 30 درصدی رشد قیمتی و صعود را در سهم شاهد خواهیم بود

غذایی های دلچسب

در نمادهای غذایی شاهد روند مثبت خوب و قوی بودیم به طوری که سهام غذایی به واسطه گزارش های عالی و قوی خود با اقبال و روند مثبت بسیار خوبی در بازار مواجه شده و جز گروه های پرطرفدار می باشند

غبشهر با صف خرید همراه شد سهمی که در مسیر صعودی قوی قرار گرفته و به سمت سطوح قیمتی 300 الی 320 تومان در حرکت است این سهم شرایط بنیادی خوب و قوی دارد به خصوص این که شنیده می شود امسال توانایی رسیدن به سود بالایی را دارد صورت های مالی شرکت و گزارش های ماهانه نشان می دهد غبشهر شرایط بسیار خوبی را دنبال می کند

غدیس که امسال سود سازی خوبی دارد ودر 6 ماهه سهامدارانش را سورپرایز کرد با صف خرید به قیمت های 3000 تومان نزدیک می شود سطوح 3000 الی 3200 تومان سطوح مناسبی برای سهم و هدف قیمتی خوبی تلقی می شود غدیس هم از قیمت های 2200 تومان رشد قیمتی خوبی را در پیش گرفته و بازدهی مناسبی داد

غپونه با صف خرید سنگینش به صعود خود ادامه داده و این روزها عرضه زیادی هم نمی شود غپونه ای که شرایط بنیادی خوبی داشته و اینده اش صعودی ارزیابی می شود این سهم غذایی رشد قیمتی تا سطوح 360 الی 400 تومان را دارد سود شرکت در 3 ماهه دوم سال جهش سنگینی داشته و مانند سایر شرکت های تولید کننده روغن خوراکی با رشد حاشیه سود خوبی همراه شده است

دو دستگی پتروشیمی ها

در نمادهای پتروشیمی سهامی که صورت های مالی 6 ماهه قوی ارائه دادند شرایط بنیادی خوبی داشته و روند صعودی قوی خود را ادامه دادند و سهامی که گزارشات ضعیفی داشتند وارد فاز اصلاحی شدند این روزها خبر های مهم در خصوص اصلاح قیمت خوراک گازی و برداشته شدن دو هاب گازی اروپایی که قیمت بالایی داشته و باعث افزایش بهای خوراک گاز پتروشیمی ها می شد سبب شده تا سهام این گروه مورد توجه خاص بازار باشند

در این گروه شپدیس خوشبین به کاهش نرخ خوراک و رشد حاشیه سود با اقبال و رشد قیمتی خوبی همراه شد این سهم تا قیمت های 30 الی 32 هزار تومان جای رشد را خواهد داشت شپدیسی که شرایط بنیادی بسیار خوبی داشته و شایعات و شنیده های خوبی از سود امسال دارد به خصوص اینکه سیاست تقسیم سود شرکت حداکثری نیز می باشد

بوعلی گزارش بسیار ضعیفی در این گروه داشت در 6 ماهه تنها 160 تومان سود ساخته شده بود رشد هزینه ها وکاهش حاشیه سود را در این سهم پتروشیمی شاهد بودیم سهم تلاش دارد تا بر سر حمایت 5200 تومان متعادل شود اگر این سطوح حمایتی قوی از دست برود سهم تا قیمت های 4800 تومان افت خواهد کرد بوعلی که شرایط بنیادی خوبی نداشته و با این قیمت ها و این توان ضعیف شده سود سازی اصلاح بیشتر بعید نیست

کرماشا که امسال شایعات سود بالایی داشته و جهش سنگین سود در 6 ماهه را داشت با روند مثبت و صف خرید به صعود خود ادامه داد کرماشایی که در بین پتروشیمی ها یکی از بهترین گزارشهای عملکردی را داشته و به نظر می رسد امسال تحولات خاصی در سود سازی داشته باشد سهم هدف قیمتی 2800 تومانی داشته و با صف خرید به سمت این سطوح می رود حالا این بین اگر شاهد اصلاح قیمت خوراکش باشد می توان انتظارات بالاتری را از این سهم داشت

سرمایه گذاری ها و گرای مثبت شاخص

در نمادهای سرمایه گذاری شاهد گرای مثبت شاخص به سهام این گروه بودیم به طوری که سهام سرمایه گذاری در مسیری مثبت قرار داشته و شاهد صعود قوی از سهم بودیم

در این گروه شستا که به تازگی از مجمع بازگشته بود توانست موقعیت مثبت خود را حفظ و امروز هم با صف خرید همراه شد سهمی که تا قیمت های 145 تومان جای رشد را دارد شستا در موقعیت بنیادی خوبی قرار گرفته است پول های خوبی در معاملات سهم جریان دارد این سهم سرمایه گذاری امسال وعده سود بالایی به سهامداران خود داده است

وبانک به سمت قیمت های 720 تومانی می رود شکسته شدن این قیمت ها سهم رتا تا سطوح 800 تومان بالا خواهد برد همچنان در صورت های مالی 6 ماهه شاهد بودیم وبانک امسال هم پتانسیل سود سازی بالایی داشته و شایعات سود 180 تومانی دارد سودی که تقسیم مناسبی هم دارد و بازده نقدی بالایی ایجاد می کند سهم با دید میان مدت جز سهامی است که پتانسیل های بنیادی خوبی برای صعود دارد

وساپا هم به قیمت های 560 تومان رسید سهم در گام بعدی هدف قیمتی 600 الی 620 تومانی خواهد داشت وساپایی که هم زمین های پلاسکوکار را واگذار کرده و هم همچنان شایعات واگذاری سهام سایپا در سهم داغ می باشد

چهارگوشه بازار

در پالایشی ها علی رغم گزارشات بسیار عالی به دلیل ترس از افت کرک اسپرد بالای فعلی سهام پالایشی زیر بار عرضه قرار داشتند سهامی که وضعیت بنیادی بسیار خوبی داشته اما فشار فروش بالایی را شاهد هستنددر این گروه شتران سعی داشت تا با تثبیت در قیمت های بالای 280 تومان به سمت قیمت های 320 تومانی حرکت نماید اما فشار عرضه ها و عدم حمایت جدی مانع از ادامه صعود سهم شده است شترانی که تا قیمت های 400 تومان ارزش ذاتی دارد

پتروشیمی زاگرس این متانول ساز قدر بازار صف خرید خوبی شد سهمی که قیمت های 12 هزار تومان را به عنوان ارزش ذاتی دارد در 6 ماهه سهم به سود بالای 900 تومانی رسیده است و امسال 1800 الی 2000 تومان سود سازی دارد اما اصلاح نرخ خوراک تاثیر بسزایی بر سهم دارد زاگرسی که اگر نرخ خوراکش حتی کمی اصلاح شود توانایی تعدیل مثبت و جهش سود بسایر بالایی پیدا می کند

کطبس به قیمت های 560 تومانی نزدیک می شود سهم در 6 ماهه عملکرد بسیار عالی را ارائه داد سهمی که تا قیمت های 620 تومان در گام بعدی جای صعود دارد کطبس امسال 150 و سال اینده بالای 200 تومان سود سازی دارد سهمی که امسال ارزش ذاتیش با این توان سود سازی سطوح 750 تومان ارزیابی می شود

با دید کمی صبر چدن گزینه خوبی است یکی از سهم های خاص و جالب و اصلاح کرده بازار است  چدن در 6ماهه 143 ریال و 3ماهه 43 ریال محقق کرده است سهم بخشی از سود را در 12ماهه محقق میکند.

همچنان در گروه روانکار شنفت و شرانل را گزینه های بهتری می بینیم شنفت بخش مهمی از سود را در 12ماهه محقق میکند از پالایشگاه پارسیان در هر صورت 3 ماهه 151 ریال سود داشت و 6243 میلیارد ریال سود عملیاتی و 3937 میلیارد ریال سود خالص دارد
در 6ماهه سود تلفیقی 1055 ریال و سود اصلی 641 ریال سود محقق کرده است . 22565 میلیارد ریال سود عملیاتی و 16672 میلیارد ریال سود خالص دارد . سهم  بالای 2600 2700 ریال سود دارد و به نظر قیمت با کمی اصلاح بهتر و جذاب ترمی شود .

در گروه دوده اهل ریسک هستید وپترو و شکربن به نظر میرسد  شکربن  به  1300 1400 ریال سود میتواند برسد و برخی اهداف بیشتر را ذکرمیکنند ولی بین گزینه ها این خاص تربود

دو گزارش خوب را در این گروه داشتیم  با این که کچاد  600 ریال  را دارد ولی فکر میکنیم گزارش گل کمی بهتر بود نمیدانیم چرا بازار اینطور در این دو سهم در پی فروش است

در زغالی ها هم کپرور خوب بود هم کطبس ولی کپرور رشد کرده کطبس کمی درجا زده است کطبس هم 6ماهه خوبی زد در 6ماهه 694 ریال ، در 3ماهه به سود 304 ریالی رسیده
سهم در 3ماهه 592 میلیارد ریال سود خالص و 789 میلیارد ریال سود خالص دارد
در 6ماهه سود عملیاتی 1716 و سود خالص 1352 میلیارد ریال بود سود  1200 1100 ریالی که گفته می شود عدد خوبی است به نظر فعلا  به سمت  6600 6500 ریال می رود و این نقاط سقف فعلی است  گزارش خوبی زده است

بارها روی وسپه تاکید کردیم قیمت های 6400 6500 ریال سهم خوب است 5 سهم اصلی سبد وسپه از نمادهای فملی، شپدیس، کچاد پارسان و کگل تشکیل شده است.
در 9ماهه 85 درصد بیشتر از مدت مشابه سود ساخته اگر مجمع پارسان و شپدیس تا پایان فصل پاییز برگزار شود، سود این نمادها را نیز شناسایی خواهد کرد و انتظار می رود 90 درصد سود را تقسیم کند.

شکام ماهانه بدهد بازار سراغش می آید یکی از نماد های جالب بازار است و چشم انداز تا  1200 ریال سود  را برای او میگویند   شکام هم گزارش خوبی زد ماهانه خوبی بزند بازار تازه روی سهم سوار می شود و میتواند تا 5500 5400 ریال برود

دربین فولادی ها از دید ما هرمز و ارفع بهتر بودند در هرمز به نظر یکی از خوب ها بود و با این افتی که داشته  میتواند  یک نوسان مثبت را بدهد و به شدت زیرنظر باشد و گزینه خوبی است هرمز در 6ماهه 116 ریال سود داشت و خوب عمل کرده است 3ماهه 28 ریال سود محقق کرده

ارفع بی شک بهترین گزارش این گروه بود و احتمالا با این چشم انداز سود 3000 ریلی میتواند یک  بازدهی نرمال را در این گروه  رقم  بزند  ارفع در بین فولادی ها کمی بهتر بود و 6ماهه 1363 ریال سود محقق کرد . در گزارش ۳ماهه به سود ۵۰۸ ریالی رسیده

اهل ریسک باشید حمل و نقلی ها هم خوب بودند دراین گروه حافرین با سود غیرعملیاتی به این سود رسید یک نوسان میدهد و رها می شود ولی حریل بد نبود حریل در 3ماهه 30 ریال سود محقق کرده است و 173 میلیادر ریال سود عملیاتی 153 میلیارد ریال سود خالص داشت در 6ماهه این عدد 157 ریال شد و عدد خوبی داشت و 829 میلیاردریال سود عملیاتی و 795 میلیارد ریال سود خالص دارد
البته 1127 میلیارد ریال سایر درامد ها هم دراین گزارش خوب موثر بود شاید  400 ریال ساخت و مشود به سهم  2500 ریال را تارگت چند ماهه داد و اخیرا هم صف شده است

برخی از دلایل رشد وپارس می پرسند به نظر هم بنیادی هم غیرعملیاتی است وپارس هم جالب عمل کرده هر چند بازهم  فروش دارایی و شناسایی سود 20 همتی را دارد بعد از مدت ها وپارس در میاندوره ای ها به سود رسید و 3ماهه 7 ریال و 6ماهه 73 ریال سود محقق کرده است شایعه شناسایی 20 همت سود از محل فروش ساختمان زرافشان را دارد

بین سیمانی ها یک سهم خوش درخشید سخوز تقریبا یکی از بهترین ها از هر لحظا بود هم گزارش هم  افزایش سرمایه  سخوز در 6ماهه تلفیقی با رشدی چشم گیر 8564 ریال سود داشت در سود اصلی این عدد 6184 ریال است
در 6ماهه سود عملیاتی 8366 و سود خالص 8657 میلیاردریال است
1090 میلیارد ریال سود غیرعملیاتی هم در 6ماهه داشت

اهل ریسک هستید 3 سهم را در گروه غذای در نظر بگیرید جوین غپونه نان … نان که به نظر گزارش ماهانه ها خوب باشد سهم پی به ای جالبی را دارد و 70 تا 80 تومان سود  را میتواند  بسازد و قیمت جای رشد خوب تا 4500  ریال  را دارد

امروز نیان باز شد و تقاضای خوبی داشت  اهل گزینه های خوش ریسک هستید نگاهی به نمودار نیان کنید گزینه بدی نیست نیان است که با این اصلاح و گزارش تلفیقی خوب میتواند جالب باشد  نیان در 6ماهه به سود تلفیقی 586 ریالی رسیده است و 6ماهه اصلی این عدد 329 ریال است

کهمدا گزارش خوبی هم زد  با این قیمت رفتن در صف کهمدا یا متعادل خریدن سهم هم بد نیست کهمدا در گزارش 3ماهه با رشد 50% در سود خالص مواجه بود و 3ماهه 123 ریال سود محقق کرد و 3296 میلیارد ریال سود عملیاتی و 2029 میلیاردریال سود خالص دارد با فرض حتی 400 ریال سود هم قیمت قابلیت های خوبی برای رشد دارد

 

نمادهای این تحلیل

آخرین اخبار مرتبط

تاریخ خبر: فوریه 28, 2026
#وبوعلی افشاي اطلاعات با اهميت- برگزاری مزايده عمومي فروش املاک مازاد- زمین های واقع در عباس آباد استان مازندران
تاریخ خبر: فوریه 26, 2026
سرمايه گذاري عمران و توسعه اوج سپهر پارس در زیرمجموعه های #وسپهر در 12ماهه به سود 2410 میلیاردریالی رسیده است
تاریخ خبر: فوریه 26, 2026
#غپونه با عنایت به مجوز افزایش سرمایه با شماره مجوزDPM-IOP-04A-230 مورخ 1404/12/05 از کلیه سهامداران ، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت میگردد تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت 10:30 روز یکشنبه مورخ 1404/12/17 در استان خراسان رضوي ،شهر مشهد به آدرس خيابان امام رضا (دانش شرقي) ، خيابان حنايي12،خيابان رجب زاده 1 پلاک13 (هتل تبرک) برگزار میگردد حضور بهم رسانند. ب– دستور جلسه : تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه
تاریخ خبر: فوریه 26, 2026
مجوز افزایش سرمایه 3,793% #شپدیس از محل سود انباشته صادر شد
تاریخ خبر: فوریه 25, 2026
#شرانل در بهمن 47394 میلیارد ریالفروش داشته و نرخ دلار ۱,۳۴۲,۶۱۵ ریال است دی 35347 میلیارد ریال فروش زد در آذر این عدد 27480 میلیارد ریال فروش داشت 3 ماهه 71517 6 ماهه 152330 9 ماهه 237697 میلیارد ریال است 11 ماهه 320439 میلیاردریال است
تاریخ خبر: فوریه 25, 2026
#دلقما در بهمن 2400 میلیارد ریال ، دی 2011 ، آذر 2664 میلیارد ریال ، ابان هم خوب بود 2484 میلیاردریال فروش داشت 6 ماهه سهم 10297 میلیارد ریال بود 9 ماهه 18328 میلیاردریال فروش زد 11 ماهه 22740 میلیاردریال فروش داشت
تاریخ خبر: فوریه 25, 2026
#نیان را باید تلفیقی دید سهم عرضه زیرمجموعه را اخیرا داشت سهم 3 ماه اخیر خوب بوده اذر 2488 میلیارد ریال در دی دوباه افت کرد و 923 میلیاردریال فروش داشت و بهمن به 3417 میلیادر ریال رسیده است 11 ماهه 19464 میلیارد ریال بود در 6ماهه به 8378 میلیارد ریالی رسیده بود
تاریخ خبر: فوریه 25, 2026
#هرمز در بهمن 29430 میلیارد ریال فروش زد نرخ نیز ۴۵۸,۹۴۲,۵۶۱ ریال است در دی نیز 62996 میلیاردریال فروش اشت ونرخ ۴۱۵,۲۵۱,۵۱۰ ریال است در 11ماهه 446260 میلیارد ریال فروش داشت 9 ماهه 353834 میلیاردریال فروش داشت 6 ماهه 225421 میلیادر ریال بود . 3ماهه 118218 میلیادر ریال

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم