جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروز دوشنبه 3 خرداد 1400

گزارش بازارامروز دوشنبه 3 خرداد 1400

نوید خاندوزی
می 24, 2021
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20″ ihc_mb_template=”1″ ]

گزارش بازارامروز دوشنبه 3 خرداد 1400

گوش بُری !

روزهای دردناکی برای بازار و سهامداران سپری می شود میدانیم  لحظات سختی بر همه میگذرد ولی به واقع برخی ازانها  اجتناب ناپذیر  و خونریزی این عمل جراحی بوده و برخی هم  انگار گوش بُری دقیقه 90 دولت از بازار است که نمونه ان  را در بانک ملت یا پالایشی ها و … می شود دید که دولت  مالیاتش را از این  شرکت  میگیرد و سهامداران ارزش بازار را از دست میدهد ! چقدر بازی جالبی است ! به  قولی نون و کبابش را  دولت میخورد و دود ان  به چشم  سهامدار می رود و گریه  و اشکش برای انهاست !

بگذریم و سراغ  بازار امروز برویم که هر روزی که میگذرد  جریان پول کمی درد بازار را  کمتر میکند ولی درمان نمیکند . فروشنده ها کم می شوند ولی این درد همراه بازار است  . این  روزهای سخت  سپری شده ولی پیچیده تر شده است  . به واقع امروز شاهد این هستیم که هر چه زمان گذشته بیماری بازار پیچیده تر و درمان آن سخت تر شده است شاید همین چند هفته قبل  می‌شد با برخی ابزارها و جریان پول بازار را مدیریت کرد  اما   انباشت ناکارآمدی و تصمیمات غیر منطقی حالا باعث بروز اتفاقات و رویدادهای این چنینی شده که دیگر حل بازار را به یک یا حتی چند عامل گره  نمی زند بلکه بازار باید با  مجموعه‌ای از عوامل مختلف تغییر کند و این گره کور باید با کمک همه جانبه عوامل  باز شود. از اطلاعیه های کدال گرفته تا چراغ سبز سیاسیون ، تزریق پول ، گزارش شرکتها ،مشکلات بانک خودرو پالایش ، گره رفتن و به نوعی متعادل شدن  و بازگشایی نماد های قفل  و…    آنقدر کار خطرناک است که حتی اگر یکی از این عوامل کارش را درست انجام ندهد بازار نوع دیگری از رفتار را نشان خواهد داد کما این که تا به امروز چنین بوده و بازار بعد از بیش از ۹ ماه ریزش و افت سنگین جوری رفتار می‌کند که انگار هنوز در مرحله اول است…

عوامل وقتی زیاد شد کمک به بازار هم سخت تر می شود و این درست نقطه ضعف فعلی بازار بوده که نمی تواند همه این عوامل را کنار هم جمع کرد و شرایط و تغییر دهد به عنوان مثال حل اقدامات صورتهای مالی گروه پالایش و  بانک و اندکی خودرو به یک عامل بیرونی بستگی دارد انگار فعلاً کسی قدرت به میدان آوردن این عوامل بیرونی را ندارد و نتیجه می شود آن چیزی که میبینیم…

اما انتخابات و اینکه چه اتفاقات و شرایطی در انتظار بازار است هنوز تا این لحظه که با شما صحبت می کنیم کاندیدا مشخص نشده و قطعاً تا فردا باید این موضوع روشن شود امروز را در نظر نگیریم حدود ۱۶ روز کاری داریم و می بینیم که تعداد روزهای کاری زیاد  نیست و این  خوب است  که بازار خیلی زجر کش نمی شود  …  اما باید بازار هر طور شده تحولات این روزها را یک به یک در خود مثل یک رویداد و فیلم سینمایی ضبط کنم تا پس از انتخابات حاجی حاجی مگه نباشد  !!  یکی از درخواست‌های فعالان بازار از کاندیدا می تواند این باشد که کابینه اقتصادی خود را معرفی کرده تا بازار با دیدگاه این افراد بیشتر آشنا شود به عنوان مثال وزیر اقتصاد رئیس بانک مرکزی و وزیر صنایع ، وزیر نفت و برخی از این افراد معرفی شوند تا بازار بداند قرار است چه تیمی با چه دیدگاهی در بازار حرکت کند و این خیلی مهم است که بازار سرمایه  به سرنوشت خود و این افراد که می‌خواهند با اظهار نظرها در آن حرکت خط مشی مشخص کنند حساس باشد یکی از مهمترین مطالبه های بازار می‌تواند همین بحث مهم کابینه اقتصادی و صنعتی قبل از ریاست جمهوری باشد .

و حرف اخر .. چارتیست ها و نموداری ها معتقدند جایی بین  1038 و 1050  حمایت جدی در بازار وجود دارد و شاخص از این نقاط یا  به عبارتی از 1100 به پایین  فتح  سنگر ها و ریزش هایش سخت ترمی شود و این  درست  همان جایی است که  باید اتفاقی رخ دهد . برخی تحولات  سیاسی را  بهانه میکنند ولی دقت کنید بازاری که چشم انتظار سیاست  باشد  به این  زودی ها  نتیجه نخواهد گرفت از همین  رو  باید تمام توان را جمع کرد تا در این نقاط فکری به حال  بازار شود  شاید 6 الی 7 روز طول بکشد  به این نقاط برسیم و بهتر است از حالا  به فکر باشیم … (عزیزان ما نباید به فکر باشیم  منظور ما شما مدیران و دست اندرکاران هستید … )

و سراغ  بازار امروز برویم که خیلی حرفی برای گفتن نداشت و بازار هم در برخی سهم ها با حمایت  کمی مثبت  بود ولی در هر صورت  بازار به شوک های تازه نیازمند است که  شاید وبملت و خودرویی ها و پالایشی ها بتوانند  این  شرایط را  رقم  بزنند .  گزارش های ماهانه هم میرسد انصافا  گزارش های خوبی داریم ولی بازار همچنان همه چی را  به … بگذریم

سیمانی های رو سفید

در سیمان یها شاهد معاملات سبز بودیم پذیرش چند شرکت سیمانی در بورس کالا سبب شد تا سهام این گروه امروز را شاهد معاملات مثبت و خوبی باشند

در سیمان شرق سهم به قیمت های بالای 500 تومانی رسید این سهم سرمایه گذاری های خارج بورسی خوبی داشته و امسال سودش را متحول خواهند کرد سهم بای بر ای کمتر از 5 در حال معامله بوده و جای صعود خوبی دارد سطوح 560 تومان شکسته شود سهم مهمان قیمت های 600 تومانی خواهد بود

سیمان داراب از سد قیمت های 2000 تومانی گذشت در این سهم نوسانگیری بهترین گزینه است خرید در سطوح قیمتی 1900 تومانی و فروش در محدوده قیمتی 2100 الی 2200 تومان سهمی که امسال شایعات سود 250 تومانی دارد و ارزش خوبی از بابت رشد قیمت سدشت پیدا کرده است

نوسانات مثبت و ارامی در سیمان سپاهان شاهد هستیم سهمی با ظرفیت بالای تولیدی و سرمایه گذاری های مناسب سهم در 6 ماهه 50 تومان سود بدون افزایش نرخ داشته در نیمه دوم سال مالی راحت 70 تومان سود به ازای هر سهم و در نهایت به سود 120 تومانی برای امسال خواهد رسید سهم باید به قیمت های 720 تومانی در گام اول برسد

خبرهای این گروه خبرهای خوبی است و حمایت ها نیز میتواند جالب تر باشد همین حالا برخی سهم های بنیادی تر نظیر ساوه سفارس سخوز سشرق و برخی دیگر مورد توجه هستند . میتوان روی سپاها نیز حساب کرد و صد البته سهگمت بعد ازاین اصلاح جذاب است به نظر با دید نوسان جذاب است .

لبخند پالایشی ها به بازار

بالاخره پالایشی ها هم روی خوش خخود را به بازار نشان دادند سهامی که وضعیت خوبی داشته و به نظر می رسد نوسانات مثبت خوبی را تجربه نمایند این گروه پتانسیل های بنیادی خوبی دارند

در شتران که گزارش بهتری داشته و شنیده می شود تعدیل مثبت بیشتری برای سال 99 دارد با اقبال شاهد صف خرید بودیم سهم با روند صعودی به سمت سطوح قیمتی 800 تومان حرکت خواهد کرد

در نماد شبریز هم بالاخره کانال قیمتی 2200 تومان ترمز افت سهم را کشید سهمی که سود سازی بالایی داشته و در صورت های مالی 99 یک تعدیل مثبت خوب نصیبش خواهد شد شبریزی که هدف قیمتی 2600 تومانی در صورت برگشت روند را دنبال می کند

شبندر هم از کانال 1800 تومانی برگشته و به سمت سطوح قیمتی 200 و 2200 تومان حرکت خواهد کرد شنیده می شود با نرخ های جدید بودجه شبندر تعدیل مثبت خوبی خواهد خورد و حاشیه سودش بالاتر خواهد رفت امید ها به این سهم پالایشی افزایش یافته است

معادن احیا شده

در معدنی ها صفوف فروش جمع اوری شده و نفس راحتی سهام این گروه کشیدندذ معادنی که افت بیشتر واقعا دیگر برایشان معنا نداشت

فملی جمع اوری و مثبت شد سهمی که تا قیمت های 1250 و 1400 تومان تارگت دارد شایعات سود بالای 220 تومانی برای امسال و صورت های مالی مثبت 12 ماهه در کنار در پیش بودن گزارش مثبت اردیبهشت ماه سبب شده تا فملی در موقعیت خوبی قرار داشته باشد

کالسیمین نیز به خود امده و مثبت شد سهمی که موجودی سنگین شمش روی داشته و شنیده می شودسهمی 500 تومان در صورت فروش این موجودی شناسایی خواهد کرد با توجه به رشد شدید اخیر قیمت های جهانی روی کالسیمین برای سال جاری جای سود سازی خوبی دارد

چادرملو به قیمت های بالای 2200 تومانی برگشت سهمی که اوضاع خوبی دارد و انتظارات را از خود بالا برده است هم صورت های مالی 12 ماهه هم گزارش فروردین ماه نشان داد سهم پتانسیل های بنیادی بسیار خوبی برای رشد دارد

 

امید پتروشیمی ها به گزارشات ماهانه

در پتروشیمی ها شاهد سبز شدن سهام این گروه بودیم پتروشیمی هایی که وضعیت خوبی داشته و گزارشات عملکرد ماهانه خوبی هم دارند

فروش عالی اریاساسول در اردیبهشت ماه سبب شد تا سهم مثبت شود این سهم امسال سودی بین 1500 تا 1600 تومان خواهد داشت  با این سود سهم جای رشد تا قیمت های 9000 تومان را داشته و بازدهی خوبی در دل این سهم نهفته است سهمی که در کف قیمتی قرار دارد

شیران هم سرانجام در قیمت های 1800 تومانی قرار گرفت هم صورت های مالی مناسب و هم گزارش عملکرد مثبتی در انتظار این سهم می باشد شیرانی که سود سازی بالایش سبب خواهد شد تا سهم در مدار صعود خوبی قرار بگیرد از همینجا سهم جای رشد 10 الی 20 درصدی را خواهد داشت

جم پیلن شایعات سود 1800 تومانی دارد سهم در قیمت های 6200 تومان نیز حمایت قوی تشکیل داده است این سطوح فرصت خرید خوبی برای سهم محسوب می شود سهمی که گزارش ماهانه اش تاثیر بسزایی بر روند سهم داشته و حداقل رشد 10 درصدی را نصیب سهامداران این پتروشیمی خواهد کرد سهم انصافا  گزارش خوبی زد جم_پیلن در فروردین با فروش 5377 میلیارد ریالی مواجه بود و نرخ ۴۴۷,۰۰۳,۳۰۹ ریال شده است . اردیبهشت این عدد 7980 میلیارد ریال بوده و نرخ ۴۱۸,۰۷۱,۸۸۶
ریال است .2 ماهه این عدد 13358 میلیارد ریال بوده
سال قبل این عدد 4822 میلیارد ریال بود

نوری هم واقعا گزارش خوبی زده و 3 ماهه خوبی میدهد نوری فروردین هم با فروش خوب 43612 میلیارد ریالی مواجه شده اردیبهشت هم خوب بود و 46714 میلیارد ریال فروش داشت جمعا 2 ماهه 90216 میلیارد ریال بود
مدت مشابه 20843 میلیاردریال

زاگرس دیگر سهمی بود که  به نظر یک ما دیگر این  طور باشد گزارش خارق العادی برای 3 ماهه میزند  زاگرس 2 ماهه اخیر عالی بوده
در فروردین آغاز خوبی داشت و با صادرات 277 هزار تن با نرخ ۷۲,۱۰۴,۶۳۳ ریالی به فروش 21063 میلیارد ریالی رسید
در اردیبهشت با 284 هزار تن صادرات با نرخ ۶۶,۷۸۱,۶۰۵ ریالی به فروش 20235 میلیارد ریالی رسیده است
2 ماهه 40236 میلیارد ریال بوده و احتمالا گزارش خوبی را در صورت تداوم بدهد مدت مشابه سال قبل 13335 میلیارد ریال بود

در مورد ماهانه ها هم  باید گفت  تقریبا اکثر گزارش ها رسیده و کم کم به تحولات ماهانه ها نزدیک می شویم در پتروشیمی ها شاراک واقعا خوب بود و در کنار شبصیر شغدیر بوعلی گزینه خوبی برای میان مدتی بوده است معتقدیم مارون و پارس هم انصافا شرایط خوبی را دارند حتی خود پردیس هم با این فروش ها نشان ا یک گزارش خوب دارد .

دوربرگردان خودرویی ها

در خودرویی ها بالاخره پس از حمایت های دیروز امروز هم شاهد حمایت های قوی در سهام این گروه بودیم خودرویی هایی که وضعیت اصلاحی سنگینی را تجربه و به کف تکنیکالی خود رسیده اند

سایپا حجم خوبی زد سهم در استانه قیمت های 150 تومانی قرار دارد سهمی که حمایت قوی در سطوح 145 تومانی داشته و اصلاح عمیقی را تجربه کرد سهم افزایش نرخ خود را به صورت رسمی شفاف سازی کرد

در ایران خودرو هم سهم متعادل شد درست بر سر حمایت 165 تومانی این سهم نیز به منظور شفاف سازی در خصوص افزایش نرخ متوقف شده است به نظظر می رسد اصلاح این سهم نیز به پایان و سهم باید وضعیت بهتری داشته و به قیمت های بالای 180 الی 200 تومانی بازگردد

خبهمن با نزدیک شدن قیمتش به سطوح قیمت اسمی با افزایش حمایت ها متعادل شد این سهم وضعیت بنیادی خوبی داشته و سود سازی خوبی در گزارش 12 ماهه منعکس خواهد کرد به نظر می رسد این گزارش کمک زیادی به اقبال به سهم نماید

چهار گوشه بازار

غدیر بار دیگر به حمایت 920 تومانی واکنش مثبت نشان داده و سهامداران خود را برای برگشت به قیمت های 1000 تومانی امیدوار ساخت سهمی که پتانسیل های بنیادی خوبی داشته و شنیده می شود اثر گذاری خوبی از طریق الومینیوم جنوب بر سود سازی سهم شاهد خواهیم بود

مس سرچشمه کف قیمتی 620 تومانی را بسته است سهم جای افت زیادی ندارد اصلاح سهم از قیمت های 1600 تومانی دنبال شد سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و با دید میان مدت جای رشد خوبی دارد کافی است خبرهای رسمی از سهم در خصوص پروژه هایش یا توان سود سازیش منتشر شود

شستا هم برگشت خوبی داشته و حمایت خوبی را تجربه کرد سهم به سمت قیمت های 1000 و 1100 تومان می تواند رشد داشته باشد و سطوح از دست رفته را بازپس بگیرید این سهم نیز اصلاح خوبی داشته و در موقعیت خوبی برای خرید با ریسک کم قرار دارد

به نظر گروه بانک در نمودارها جای افت نهایت 5 تا10% را دارند و مثلا وتجارت در قیمت های 1800 1850 ریال منطقی خواهد بود در سوی دیگر گزارش ها و خبرهای وپارس بسیار جذاب است و همه را مجذوب کرده است گروه مالي پارسيان از زیر مجموعه های وپارس در 12ماهه به سود 35397 میلیارد ریالی رسیده است. در سوی دیگر سرمايه گذاري پارسيان از زیر مجموعه های وپارس در سال 99 به سود 31197 میلیارد ریالی رسیده است همین دو قلم برای تلفیق بانک 6600 میلیارد تومان است جالب است ارزش بازار 42000 میلیارد تومان شده به نظر این اتفاقات مهم است و میتواند برای وپارس جالب باشد در این گروه افزایش سرمایه  سامان هم خبر خوب و مهمی است

به نظر در بین دارویی ها تصویب مجوز افزایش سرمایه والبر سهم را با دید بلند مدت جذاب میکند ولی در این گروه سهم هایی مانند دلر دتماد دابور شرایط خوبی داشته و میتوانند مورد توجه باشند

تایرا در بین  سهم ها  جالب بود هنوز گزارش 12ماهه به خصوص گزارش تلفیقی نرسیده است ولی واقعا در گزارش های ماهانه شرایط خوبی را دارد تایرا در فروردین نسبت به ماه های قبل کمی کمتر بود در فروردین امسال فروش 1699 میلیارد ریال بوده و اردیبهشت 3579 میلیارد ریال بوده است . جمع 2 ماهه 5278 میلیارد ریال بوده است
مدت مشابه سال قبل این عدد 2522 میلیارد ریال شد . به نظر میتواند شرایط خوبی را تجربه کرده و کم کم در فضای بهتری قرار گیرد انصافا قیمت خوبی هم دارد به نظر تایرا و بترانس سهم های جالبی در این  حوزه هستند  . بموتو و مپنا در حوزه برق میتوانند جالب باشند

امروز بازار خیلی حرفی برای گفتن نداشت ولی بازاز دیروز بهتر بود به نظر فاز بازار در بین سهم های فعلی و برخی متعادل شده ها باید  تغییر کند و رفته رفته  بهتر شدن این سهم ها را داشته باشیم  .

 

[/ihc-hide-content]

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم