جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار دوشنبه 12 اسفند92

گزارش بازار دوشنبه 12 اسفند92

نوید خاندوزی
مارس 3, 2014
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار دوشنبه 12 اسفند92

رها شد …!

گزارش بازار – بتاسهم –15:05  امروز بازار دوشنبه  سياهي را داشت كه  شايد براي اولين  بار بود كه  در رفتار بازار و شاخص دوست ها رها  شدن و ازادشدن ديده مي شد . ديگر ملاحظات  براي جلوگيري از افت  بازار كارگر نبوده و بازار رها  شد تا  بريزد ! در روز هاي قبل در مورد  يك حس خطر صحبت كرديم  كه  اگر جلوي ان گرفته  نشود  بازار بارديگر ميريزد اما  گويا اين  بار به هر شكلي شده  بورس مي خواهد  سياست  مرگ  يك  بار  و شيون  يك  بار پيش گرفته  شود.  همه چيز هر چه قدر مي خواهد  اصلاح  شود .

يك سياست  برفرض صحت مي تواند مزيت هايي داشته  باشد  و البته معيابي را نيز دارد . در اين  شرايط بازار طي روز هاي اتي بايد شاهد حضور اكثر نمادهاي متوقف شده باشد  و احتمالاً هر شركتي كه  فكرش را مي كنيد  مي تواند در اين  بازار باز شود و بورس هم  ديگر با مديريت خاص خبرها  كاري نكرده و بيشتر در راستاي باز كردن و نقد شونده تر كردن  نماد ها  گام  بر مي دارد .

اما عيب اين موضوع چيست ؟ بازخورد  بدي در مورد  كاهش شاخص در بازار رخ مي دهد و ظرف دو روز اتي مي تواند حتي شاخص با افت 2000 يا  2500  واحدي نيز مواجه  باشد . صداي سهامداران  حقيقي در مي ايد و برخي زير چرخ هاي اين بازگشايي ها و كاهش قيمت ها  له مي شوند . اين ماهيت چنين  برنامه اي است  . مگر همه  اعتراض نمي كردند كه  چرا  بورس در بازار دخالت مي كند حالا  سيستم  بدون دخالت  را  شاهد خواهيم  بود .

و اما  مزيت هاي اين  كار جيست ؟ مرگ  يك  بار و شيون هم  يك  بار . بگذاريم قيمت ها  انقدر جذاب شوند كه  براي خريد سفارس وارد شود و اين  باعث رشد دوباره  قيمت ها  شود . اين  تنها  كاري است كه مي توان  انجام  داد .

به هر حال  روز هاي سختي داريم  بايدتحمل كرد و كاري جز تحمل نمي توان  انجام داد . ابتداي هفته خدمت  شما نوشتيم كه  10  روز سخت  را داريم  . 5 روز اول شرايط سخت است و 5 روز دوم  كمي بهتر . كم كم  5 روز اول تمام مي شود و از هفته  بعد  شايد كمي وضعيت  بهتر باشد  . به اين دليل كه  فشا فروش خود به خود كم مي شود البته صرفاً ممكن است  اين موضوع  صحيح نباشد اما  قطع  به  يقين روزهاي 20 اسفند  به  بعد ديگر اين  فشار فروش فعلي را نداريم .

اما در اين  شرايط حاشيه هاي بازار هم جالب است كه از مصاحبه هاي مختلف گرفته  تا  نرخ دلار . شاهديم كه نرخ دلاردر بازار مشغول افزايش است  به  3080 . 3090  نزديك مي شود . قيمت  طلا و سكه نيز رشد كرده و دهن  كجي بازار سكه و ارز به  بازار را داريم  .

و امادر بازار خبرهاي مثبت  كمي ته كشيده اند . گزارش ها هر چنداگر خوب هم  باشند  فعلاً در اين  فضا مي سوزند  اما  يك نكته  را بايد در نظر داشت و اين  هم  اين كه  قيمت ها  واقعاً به نقاطي رسيده اند كه بيشتر شبيه جك  هستند . با  پي به اي تحليلي اگر بخواهيم  بررسي كنيم  حتي سهم  زير 4 هم  پيدا مي كنيم و چيز عجيبي نيست  .

اين  يعني بازار رفتار هيجاني دارد  و بايد ازاين  رفتار خارج  شود تا  رشد كند . تا وقتي هيجان  روي بازار دور مي زند سكه همان  سكه و دو رو ندارد يك  رو دارد و ان هم  روي كاهشي است .

 اما  به  سراغ  بازارز برويم  …

بازار امروز از همان  ابتدا منفي آغاز كرد . سفت و سخت هم  منفي بود . منفي ان  وقتي بيشتر شد  كه  اعلام  شد غدير به  بازار برمي گردد و در ان شرايط صفوف فروش شكل گرفت . دقايق جالبي براي بازار سپري مي شد . نه حجم خوبي داشتيم و نه شرايط بازار مناسب بود . سهم هاي بزرگ  همه منفي و افت بازار لحظه  به  لحظه  بيشتر مي شد . تا جايي پيش رفتيم  كه سهم مثبت در بازار حكم  الماس را داشت وو حتي اگر بازار كمي ادامه داشت  صف بمپنا هم  داده مي شد .

امروز مشخص بود كه  بورس هم  ديگر به  دنبال  كنترل و مديريت  شاخص و اين  حرف ها نيست و اين  بار همه ي مرزها  را  باز گذاشتند ! در ان  سو اما  برخي از فردا  نگرانند  .

دو ديدگاه  وجود دارد . ديدگاه اول چارتيست ها هستند كه معتقدند ديروز نفوذ به كانال  بود و امروز تايئد  ان و اين  يعني از فردا  تازه  تكنيكاليست ها  در بازار فروش را  آغاز مي كنند . چارتيست ها معتقدند شاخص ممكن است  2 هزار واحد ديگر را نيز بريزد كه  البته  چيز عجيبي نيست و شايد اگر همه  نماد ها  باز شوند و بازار دو روز منفي شود  اين  موضوع  رخ دهد .

اما  برخي ديگر معتقدند  قيمت ها نقاط جذابي را  لمس كرده و ماهيت  طبيعي بازار اين  است  بعد از چند روز منفي بودن  كمي برگشت  را تجربه مي كند  اما حقيقت امر اين  براي اولين  بار است كه معتقديم اجازه  بدهيم  منفي بازار تمام  شود و در واقع خود را حسابي خالي كند .

حقيقت  امر اين  است كه هر چه  قدر هم  برخي اين  روزها منفي بافي كنند  ما ناچاريم  واقعيت ها  را  نگاه  كنيم و ازديد  حقير چشم انداز بازار هنوز روشن است  . چه در 6 ماهه اول و چه  6 ماهه  دوم جو بازار در سال بعد  بازهم مثبت خواهد بود . منتهي تفاوت عمده اي كه  بازار سال  بعد  دارد اين  است كه  شدت مثبت سال 92را نداشته و بازدهي سال  شايددر حد 40 تا45% محدود  شود .

با اين مقدمه  سري به حاشيه  بازار مي زنيم … اصل بازار كه چيزي براي گزارش كردن ندارد و سرتاسر قرمزپوش است .

در حوزه  سياسي اوباما  بازهم  درفشاني كرده است . رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه ای مخالفت خود را با اعمال تحریم های جدید علیه ایران در دوره شش ماهه اجرای توافقنامه هسته ای ژنو اعلام کرد  اما از ان سو تاكيد كرده است كه 95 درصد از تحریم های اعمال شده علیه ایران به قوت خود باقی هستند.

در بحث اوكراين  قضيه  بالا  گرفته است و واكنش ها  را امروز در آغاز كار با  بازگشايي بازارهاي جهاني ديديم  كه رشد امروز طلا در بازارهاي جهاني و رفتن  نفت  به  103 و 104 دلار نكات  مهمي بود . به نظر قيمت  گاز هم  سنگين  رشد مي كند .

اين  بحران  كم كم دارد حساس مي شود و البته  ابعاد  اقتصادي گسترده اي دارد هر چند امروز گفته مي شود مركل وارد قضيه  شده  تا  ميانداري كند .

اما در موضوع هسته اي وزیر امور خارجه گفت: در صورت حسن نیت و اراده سیاسی طرف مقابل و در صورتی که به مفاد بیانیه برنامه اقدام مشترک در ژنو متعهد باشند امکان دستیابی به راه‌حلی جامع در همین فرصت شش ماهه اول،‌ تا پایان ژوییه سال 2014، وجود دارد. اين  نكته  را دقت  داشته  باشيد كه  ارديبهشت ماه نيز يك  چالش به  نام  پايان توافق نامه ژنو داريم !

و اما در حوزه  اقتصادي …

معاون اول رييس جمهور اقتصاد مقاومتي را  ابلاغ كرده  و از سوي ديگر در هدفمندي گفته مي شود  قيمت گاز هم  انچنان  رشد  نخواهد كردو  برخي از محدوده 960 تا 1030ريال  براي هر مترمكعب گاز صحبت مي كنند . البته ناگفته  نماند كه  قيمت  بنزين 1050 توماني نيز به  طور جدي مطرح  شده است  . گفته  شده  تا اخر اين  هفته نرخ هاي جديد مشخص مي شود . قيمت  اب نيز 20% رشد كرد و قطعي شد . در اين  شرايط معاون وزير نفت نيز از امادگي اين وزارت خانه براي بنزين تك  نرخي صحبت  كرد .

اما ديروز رييس سازمان  بورس هم  مصاحبه داشت  . به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی صالح‌آبادی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این‌که ظرفیت‌های بازار سرمایه در کشور توسعه پیدا کرده است گفت: امسال سال استثنایی در تاریخ بازار سرمایه در کشور از لحاظ شاخص‌های مختلف بود. اين  يعني ممكن است  در سال هاي بعد  نيز ديگر چنين جرياني تكرار نشود و اين موضوع  را  بورس نيز به ان اذعان  دارد .

و اما در خبرهاي بازار دلار گفته مي شود  بحث تك  نرخي كردن  به  طور جدي در دستور كار است

دلار با ازادسازي رديف 10 اولويت هاي وارداتي تقاضا  براي ارز رشد كرد . امروز حتي دلار در 3100  هم  تك معاملاتي را انجام  داد و از ان  ارامش فاصله  گرفته است . گفته مي شود نرخ  3150  براي روزهاي قبل از عيد ممكن است  براي دلار لمس شود .

و اما بازارهاي جهاني را  با  رشد قيمت نفت و طلا آغاز مي كنيم .

اتفاقات اوكراين  باعث رشد قيمت  طلا و نفت  و گاز شده است . طلا  با 15 دلار رشد در اين  لحظات در قيمت هاي 1345 دلار در هر اونس است و نفت نيز در نزديكي 104 دلار معامله مي شود و خبر خوبي براي پالايشي هاي بازار است  اما  انها هم  منفي و بي تفاوت  حركت مي كنند .

و اما در ساير كالاها و به خصوص فلزات… مس با كاهش مجدد  قيمت  به 7056 دلار رسيده است و روي در محدوده 2091 است . سرب نيز در قيمت هاي 2091 دلار قرار دارد . الومينيوم هم  با  كاهش به  1679  دلار رسيده است . امروز گروه  فلزات و فولاد هم بي تفاوت منفي بود . حتي با  وجود  اين كه  بورس كالا  براي محصولات  فولادي و پتروشيمي سرو دست مي شكند .

و اما تراژدي اصلي بازار شاخص بود …

شاخص امروز با افتي 1065 واحدي در 78518  واحد  قرار گرفت و يك  روز غم انگيز را  براي بازار رقم  زد. روزي كه اصلاً فكر را نمي كرد اين  قدر قرار باشد  منفي شود اما  شد . امروز سردمدار ريزش بازار غدير بود كه  با بازگشايي خود و البته  پر شدن  حجم مبنا هم  صف فروش را  باقي گذاشت و هم منفي ماند و هم  شاخص را  به زير كشيد . غدير، تاپيكو، فارس،شبندر، وبانك ،پاسار  و شپنا  غول هايي بودند كه  امروز موش شده و كسي نمي توانست انها  را جمع  كند و بازار را منفي كردند .

فردا هم  به نظر روز سختي براي شاخص است چرا  كه  بازگشايي نماد ها و ريزش ان ادامه دار  خواهد بود .

و اما  سري به ماتم كنده اقتصادي بزنيم …

ریزش سنگین هلدینگها!

در بازا امروز بازگشایی سرمایه گذاری غدیر پس از کاهش 6 درصدی سود سال 93 انقدر فشار فروش را به همراه داشت که این سهم را با صف فروش سنگینی همراه ساخت این روزها هلدینگها به دلیل جو منفی بازار میسوزند و میسازند. غدير هم  امروز با  صف فروش 35 ميليوني باز شد  و تنها  به اندازه حجم مبنا كمي بيشتر معامله  شد . اين  شركت  سود  سال 92 خود را  با  2 تومان افزايش از 1186 ريال  به  1208  ريال  رسانده است  . اما در سال 93 به دليلي كاهش سود  پارسان  سود خود رااز 1300  به  1220 ريال  رسانده و در مورد  پتروشيمي پارس هم  هيچ چيز را تاييئد رسمي نكرده است  . شنيده مي شود مجمع شركت  25 اسفند  است اما  قطعي نيست   و گفته مي شود  فردا سهم  جمع و جور مي شود .

امروز فارس منفي بود هر چند  شايعه از امار رشد صادرات برخي زير مجموعه ها  شنيده مي شود . امار صادرات 2 ماه اخير پروپان و بوتان حاكي از ان  است كه در 2 ماه  گذشته 200  ميليون  دلار بوتان و 500  ميليون دلار پروپان صادرات صورت  گرفته است ! عدد عجيبي است كه  البته در پتروشيمي پارس بوده و به فارس منتقل مي شود . واكنش شركت در عدم خريد بلوك  بايد كاهشي باشد  و قيمت  سهم  كم  شود . اگر به هر دليلي فارس در قيمت هاي زير 15000 ريال  قرار گرفت  يكي از گزينه هاي تاپ براي خريد است  .

امروز سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی هم پس از مدتها توقف بازگشایی شد فشار فروش بر روی وصندوق کمتر میباشد اما حمایتی نیز از سهم صورت نمیپذیرد وصندوقی که قیمتهای 320 تومانی را پیش روی خود خواهد داشت

از نکات جالب بازار هلدینگها امروز علی رغم تعدیل مثبت سنگین وبانک بازگشایی منفی این سهم با افت قیمتی بیش از 8 درصدی بودیم . اين  سهم  سود  سال 92 را  با كمك  رشد سود  شازند  از 880 ريال  به  1257 ريال  رسانده است و براي سود  سال 93 نيز مبلغ 1307 ريال  سود  اعلام كرده است كه  رشد سود  بترانس و وبشهرو برخي هلدينگك هاي زير مجموعه در سهم مشهود است . اگر بخواهيم  با  سود بسنجيم واقعاً وبانك  بايد بالاي 8000 ريال  بود  اما  كسي وبانك  را  با سودش نمي سنجد  سهم  امروز در 6250 و 6300 دست و پا ميزد و به نظر قيمت ها  كف او  باشد اما  رشد او نيز بعيد است .

ریزش یا سرعت نور!

خودروییها از ان دسته از صنایعی هستند که طی این مدت بیشترین افت قیمتی و بازدهی منفی را به همراه داشته اند خودروییهایی که کسی به سال اینده انها و احتمال احیا شدن روندشان کاری نداشته و تنها به فکر فروش سهام خود در این گروه میباشند

زامیاد این روزها علی رغم صف فروش سنگین حمایتی را شاهد نیست زامیادی که کف قیمتی 120 تومانی را پیش روی خود دارد زامیاد میتواند با ارائه گزارش 12 ماهه مثبت از این شرایط رهایی یابد متاسفانه مشکلات فروش محصولات این شرکت باعث عدم تعدیل مثبت عایدی زامیاد شده است

ایرانخودرو همچنان با صف فروش و افت قیمتی به سمت سطوح قیمتی 240 و 260 تومانی حرکت میکند قیمتهایی که شاید کمتر کسی باورش بشود ایرانخودرو میتواند با ارائه بودجه مثبت برای سال 93 بهبود وضعیت را شاهد باشد

کسی این روزها به پتانسیلهای نهفته خبهمن توجهی ندارد سهمی که برای سال 93 نیز سود بالای 40 تومانی را برایش ارزیابی میکنیم کم کم قیمتهای 200 تومان در حال تحقق برای این سهم خودرویی میباشد .

در اين  گروه قطعه سازها  واقعاً هيچ چيز مثبتي را  در تناسب با  قيمت خود  رو  نكرده اند و به نظر فروش در اين گروه بازهم رشد داشته باشد  .

پالایشگاه ها لب مرز!

امروز نمادهای پالایشی به سطوح حمایتی خود رسیدند سطوحی که اگر نتواند جلوی افت بیشترشان را بگیرد ریزش بیشتر قیمتی را در پی خواهند داشت پالایشی هایی که این روزها رمقی برای رشد قیمتی ندارند همانطور که در گزارشات قبلی اشاره داشتیم پالایشی ها برای رشد قیمتی و ثبات نیاز به خبرهای بنیادی به خصوص در زمینه رفع ابهام با سازمان پالایش و پخش دارند

حتی این روزها پالایش نفت بندرعباس که سهم کم ریسک گروه خود و حتی کل بازار میباشد نیز نمیتواند در مقابل جو منفی بازار ایستادگی نماید شبندری که حمایت 1400 تومانی برایش مهم بوده در صورت عدم متعادل شدن به کف قیمتی 1350 تومانی خواهد رسید

پالایش نفت تبریز علی رغم ارائه بودجه مثبت برای سال 93با نوسانات ارام منفی به روند فرسایشی خود ادامه میدهد شبریزی که پتانسیل افزایش سرمایه 100 درصدی را داشته و شنیده میشود به زودی خبرهای خوبی از سرمایه گذاری پارسان از طریق این شرکت در طرح پالایشگاه شهریار به گوش میرسد

در اين  گروه  امروز بهران نيز بسته  شد  . به نظر شپاس نيز براي پس از مجمع عادي خود  بارديگر رشد كند .

فولادی که خم شد!

در بازار امروز شاهد خم شدن کمر فولادیها زیر بار عرضه بودیم فولادیهایی که علی رغن چشم انداز مثبتی که از طریق رشد قیمت دلار به وجود امده و تعیین نرخ 25 درصدی رشد قیمت برق باز هم روی خوشی از سوی فعالان بازار نمیبینند

ذوب اهن به کف قیمتی 400 تومانی رسد در صورتی که جو بازار تغییر نکند ذوب 380 تومانی نیز بعید نمیباشد خبرهایی در خصوص بودجه خاص این شرکت برای سال 93 باعث شده تا سهامداران ذوب از این سهم ناامید شوند

فولاد مبارکه به دنبال بهانه ای مثبت از سوی بازار برای عرضه سهام فولاد هرمزگانش میباشد اما ظاهرا بازار خیال مثبت شدن در اینور سال را نداشته و فولاد فردا به حمیات مستحکم 380 تومانی خواهد رسدی قیمتهایی که برای خریداران با دید میان مدت فرصت خرید خوبی خواهد بود

افزایش نرخ ارز در صورت ادامه یافتن و تثبیت قیمت دلار در سطوح بالای 3100 تومانی میتواند امیدها را برای افزایش نرخ شمش در بورس کالا افزایش دهد امری که میتواند وضعیت معاملات فخوز را بهبود ببشخد اما فعلا انتظار چندانی از این سهم فولادی نمیرود.

گروه  فلزات و فولاد  حسابي در منفي گرفتار شده بود . به عنوان  مثال در گروه  روي فراور  و فاسمين و باما مورد توجه هستند . در فاسمين سهمي كه افزايش سرمايه  سنگين از محل تجديد ارزيابي دارد و در مجمع  پيش رو  1200  ريال تقسيم  كند و سود  سال 93 ان نيز با تمام  اتفاقات از سال 92 كمتر باشد  و به  1400  ريال  برسد . كه  البته  تحليل مي شود  سود  سال 93 فاسمين مي تواند  1800  ريال  هم  باشد .

با  پي به اي نرمال و متوسط 6 در طول سال 93  سهم  حداقل از اين  قيمت ها  25% بازدهي را مي تواند  براي 5 الي 6 ماه  اتي داشته  باشد  . اين  حداقل بازدهي بود .

در نماد فولاد  از كاهش قيمت ها كه خبري نيست . با اين  نرخ دلار و نرخ فولاد  بعيد است  قيمت افتي كند . با هدفمندي و بدون عرضه فولاد هرمزگان  سود  شركت مي تواند900 ريال براي سال 93 باشد . اين  حداقل سود  با هدفمندي 40% بود . در مجمع  600  ريال  مي تواند تقسيم كند ! تصور كنيد  پي به اي سهم 5 باشد اين  سهم نيز حداقل در 5 الي 6 ماه  اول 30% بازدهي را دارد . اين  سهم نيز امروز زير 4000 ريال  هم  امد و به نظر منفي بيشتر براي سهم واقعاً غير منطقي است  .

بانکیها کم اوردند!!!

افزایش سود سپرده ها در بانکها به خصوص در اواخر سال جاری که منجر به افزایش بهای تمام شده پول و منابع برای بانکها خواهد شد سهامداران بانکی را نگران کرده است در حالی که تنها ریسک بانکیها نیز همین عامل بوده و به جز این عامل چشم انداز شرکت های این گروه مثبت میباشد.

گروه  بانك  نيز منفي بود . دو شركت وكار و تجارت در شرايط فعلي و با قيمت هاي فعلي به نظر مناسب به نظر مي رسند . اين  بدان معني است كه وكار با ديد مجمع پيش روي شركت و قيمت هاي فعلي در پي به اي منطقي و كمتر از متوسط بانك  است و تجارت نيز با  بحث افزايش سرمايه  و ديد  نگهداري سهم  قيمت منطقي را دارد . وبصادر نيز در 1000 ريال  بدون  ريسك  است  .

خبر مزایده مجدد نیروگاه قائم توسط بانک صادرات تاثیری در جلوگیری از افت قیمتی این سهم بانکی نداشته است بانک صادرات همچنان در سوطح قیمتی 100-110 تومان در نوسان بوده و سود خوبی را نصیب نوسانگیران فعال بر روی این نماد میکند.

امروز بانك  ملت يك  بازگشايي ناموفق اما  خوش حمايت  را داشت . در اين  نماد  افزايش سرمايه  20% تايئد شد  و حالا  سهم  با  سرمايه  40 هزار ميليارد ريالي در تابلو  ها چرخ مي زند . اين شركت  براي سال 92 حدود  13497 ميليارد ريال  سود  پيش بيني كرده و در گزارش 6 ماهه 50% ان  را  پوشش داده است . در سود جديد و با  شرايط جديد شركت  سود خود را حدود  20% براي سال 92 افزايش داده و به 408 ريال  رسانده است . در واقع  با افزايش سرمايه  سود  سال 92 شركت تغيير نكرده است  . در سود سال 93 نيز ما  شاهديم كه  سود با 10% رشد به 450ريال  رسيده است  اما مي بينيم  سهم در 2050  نيز معامله  شد . امروز صبح  هم  گفته  بوديم قيمت هاي زير 2100  ريال  براي سهم  منطقي است  بايد كمي در اين  سهم صبر كرد تا به نتيجه  رسيد ولي ريسك او  به حداقل رسيده است .

چهارگوشه بازار!!!

امروز هلدینگ پتروشیمی پترول نشان داد با حمایتها حتی میتواند قیمتهای مثبت را هم به خود دید پترولی که تعدیل مثبتش حتی با توجه به افزایش نرخ خوراک پتروشیم ها به دلیل دریافت بلوک 17 درصدی پتروشیمی پردیس از یک طرف و دریافت سهام پتروشیمی زاگرس قطعی بوده و حمایتهای خوبی را هم تجربه میکند. اين  سهم  در 2000 و 2050  ريال قيمت  بدي نيست  .

در صورتی که هلدینگ معدنی معادن و فلزات در قیمتهای 360 توماین متعادل نشودس طوح قیمتی 340 تومانی انتظارش را میشکد ومعادنی که با توجه به اوضاع سنگ اهنیها و ارائه بودجه های ضعیف به خصوص از سوی گلگهر وضعیت خوبی ندارد.

تیپیکو که شایعاتی در خصصو عرضه سهام برخی از شرکت های خارج بورسیش شنیده میشود امروز با صف فروش به روند منفی خود ادامه داد پیشبینی میشود فردا تیپکیو شرایط بهتری را تجربه کرده و حداقل صف فروش نداشته باشد

در اين  فشار سنگين  روي بازار همراه  اول مثبت  بود . در برخي روزها  كه ما مي نوشتيم  همراه  اول بهتر از مخابرات است دليل اين  بود كه هم سهم  سفت و قرص تر است و هم قابليت  رشد  و سود آوري او  قوي تر . اين  شركت در كمتر از 2 ماه ديگر در چنين  روزهايي مجمع خود را  برگزار مي كند و قصد تقسيم  1000 تومان  را در مجمع دارد و فرداي مجمع  سود  را مي دهد . برفرض در ريزش احتمالي سهم  در 58000 ريال  نيز قرار گرفت . با  فرض خريد در اين  قيمت  و سود  1000 توماني سهم پس از مجمع در قيمت هاي 48000 ريال  است يعني پي به اي زير 4! به نظر حداقل در اين  شرايط و فضا اين سهم  در قيمت هاي ياد شده تقريباً بون هيچ گونه  ريسكي است  . قيمت هاي 58000 ريال  براي اين  سهم  جالب و جذاب است  .

واقعاً بازار حرفي براي گفتن ندارد …

گروه تحلیل گری بتا سهم

12 اسفند 92

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم