جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار يكشنبه 12 بهمن92

گزارش بازار يكشنبه 12 بهمن92

نوید خاندوزی
فوریه 2, 2014
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار يكشنبه 12 بهمن92

دوباره بوي ترس !

گزارش بازار – بتاسهم 16:45  امروز يكشنبه ، بازار فكرش را مي كرد كه منفي باشد  و خود را  براي ريزش اماده  كرده  بود اما نه اينقدر كه همه  چيز را عرضه  كنند و بازهم  شاخص منفي شود و دوبارحس ترس همه  را  فرابگيرد . خدا  را  شكر ديروز در مورد  بازار در گزارش خود مفصل صحبت  كرديم  اما يك  بارديگر دقيق تر بحث خواهيم  كرد .

اما  امروز ابتداي وقت  يك  شوك  مثبت  به  بازار داده  شد  و خبر بلوك  پارس را  به واسطه توقف نماد  پارسان  شنيدند ،بعد  غدير صف شد و درمجموع ابتداي بازار خوب بود اما  كم كم عرضه ها  شروع  شد كه از ليدر اين  روز هاي بازار يعني ايران خودرو  اوج  گرفت و به  شدت  عرضه ان  افزوده  شد .كم كم  فشار عرضه در بازار بيشترو بيشتر شد  و ترس برخي افراد  نيز شدت  گرفت  .

دقت  داشتيد كه ديروز در مورد  مصاف عرضه و تقاضاي امروز چه گفتيم …

چند پارادوكس را داريم … اولين ان نوسان گيراني هستند  كه در روزهاي يكشنبه و دوشنبه  سهم خريدند و حالا حتي اگر اعتباري هم  خريده  باشند  در 15 تا 20% سود هستند . اين  ميزان  سود  راي يك هفته  رويايي است و قطع  به  يقين  برخي را  براي عرضه ترغيب مي كند  پس از فردا  شدت  فشار عرضه  كمي بيشتر احساس مي شود .

دو موج سود  سال 93 كم كم  به  بازار ميرسد و سرماي ان  باعث كمتر شدن مقاومت بازار مي شود و حداقل او  سعي مي كند مثل اين  روزها شجاعانه  به دل برف و باران  نزند .

اما از سوي ديگر چند  ايتم ديگر نيز وجود دارد  . اول اين  كه  صفوف خريد خودرويي ها عرضه نمي شوند كه  برخي انها را ليدر بازار و رهبر بازارمي دانند كه  باعث مي شوند  جو قعلاً مثبت  بماند .

اما حقير جريان دو رويداد  را  بيش از همه جدي مي بينيم .

از يك  سو  چه  ما بخواهيم و چه نخواهيم  بخش مهمي از بازار تكنيكالي تصميم  مي گيرد . بازار يك  مقاومت  بسيار سنگين  را  به  زعم  اكثر تكنيكاليست ها در 85 هزار دارد كه  فردا و يا نهايت دوشنبه خواهد بود . از سوي ديگر از روز دوشنبه  برخي خبرهاي خاص به  بازار ميرسد كه مي تواند  بسيار مهم  باشد  .

ببينيد بازار درست در لحظه حساس واكنش نشان  داد . حالا  چه عرضه  نوسان  گيران  بود ، چه برخي شايعات از عدم  انجام معامله  پارسيان  و يا خبرهاي ديگر باعث شد تا  بازار در عرضه  به  سر ببرد . اما در مورد بازار بايد واقعاً به  سهامدار حق داد . معامله گران  دو دسته  شده اند  . برخي معتقدند  اين  ريزش در ادامه  ريزش دفعات  قبل است و با  شدت  بالايي رخ خواهد داد و از فردا  افت  بازار آغاز مي شود و اين  افت تكميل كننده  موج سي در بازار  خواهد بود  اما  برخي ديگر نيز معتقدند خير …اين  يك  واكنش طبيعي به  يك  سري اتفاقات  غير طبيعي اخير بود كه در سود  بودن  برخي مهم  ترين ان  بوده است و حالا  نيز اين  سود اخير برخي را  به  شكل طبيعي ترغيب به  فروش مي كند .

اما  امروز هم  مي ديديم  كه  برخي از عزيزان  بارديگر شروع  به حركات خاص در فروش سهم مي كردند  . انگار نه انگار كه ديروز ما  در گزارش بازار اين  حركات  را  قيد كرده  بوديم  .

هم  ريزش بازار روزهاي قبل احساسي غير منطقي بود و هم  رشد فعلي كمي هيجاني . شك  نكنيد  بارديگر در روزها و هفته هاي پيش رو ما  يك  ريزش را در بازار داريم . يعني احتمالاً در هفته هاي اخر بهمن  تا نيمه  اسفند  بازار باز هم  توسط برخي به  شدت عرضه مي شود كه مي تواند دلايل متعددي داشته  باشد  . عزيزاني كه  امروز در صف خريدند و سهم مي خرند  كمي هوشيار باشند ان  زمان فرياد واابورساا ، وااسفاا  سر ندهند كه  بيچاره شديم و كسي به داد ما نمي رسد . ماهيت  نوسان هاي بورس همين  است  . بهتر است  اگر سهم مي خريد با  برنامه و براي ان طرف سال  باشد چرا  كه  يك موج عرضه نيز در پيش داريم . البته  موج عرضه  فوق ديگر به  شدت  اين روزها نيست و همه  باهوش تر رفتار مي كنند و حتي كساني كه  روند  بازار را  شناخته در ان  مقطع  اقدام  به خريد مي كنند .

ما در طول دوره تا نيمه هاي اسفند عرضه هاي بالايي را داريم و بارها و بارها  سهم  عرضه مي شود و اين  روزها  را در بازار شاهديم  پس بايد با خود كنار بياييم و استراتژي دقيق را روشن كنيم . بهترين كار در اين  شرايط حركت  بر اساس استراتژي است . اگر به  سهم اعتقاد داريد و از نظر بنيادي و هر شكلي مورد  تاييد است بهتر است  با استراتژي خريد كنيد .

اما  براي بازار امروز به نظر موج  فشار عرضه  كنترل شد . همين  كه خيلي از سهم هاي بنيادي صف فروش نشدند و يا در منفي خريدار خوبي داشتند  الارم  خوبي براي بازار بود  . حجم نيز براي بازار خوب است و از سوي ديگر به نظر ميرسد حقوقي ها نيز بارديگر فعال مي شوند . هنوز پول در بازار وجود دارد و تازه  اين  نقدينگي مي تواند  در شركت هاي مختلف حركت  كند .

منتهي قطعاً ان  جنب و جوش سابق را ندارد .

اما  براي پيش بيني روز دوشنبه  به نظر بازار منتظر خبرهايي براي برگشت  است و از نظر جو رواني و قيمتي هم  اماده  برخورد با  نقاط حمايت است كه  چند خبر خوب وشوك هاي مثبت مي تواند  بازار را  با  رشد مواجه  سازد . امروز حتي خبر نفت سپاهان و عرضه او كه  تقريباً قطعي شده  بود  را  برخي كنسل كردند كه  به  بازار فشاري وارد نكند . قطع  به يقين به نظر ميرسد 3 خبر 1-  نرخ خوراك و هدفمندي 2-  بلوك  پارس  و 3-  بلوك  پارسيان در تعيين جهت  10  روز پيش روي بازار بسيار مهم  است .

براي فردا  روز سختي را داريم اما  به نظر ميرسد بازار منفي باشد اما شدت  ان  نه به  شكل امروز بلكه  سبك تر  خواهد بود .

اما در مورد  تحليل ها هنوز همان  موارد  قبلي سر جاي خود  باقي است  . هنوز هم  برخي به  شدت  معتقدند كه بازاردر موج  4 بود و خبري از اي بي سي نبود و ريزش به اي بي سي نمي خورد و حالا  آغاز موج  5 است  كه  ريز موج هايي در دل ان است  اما موج  5 آغاز شده و مي تواند  هدف ان  حتي 120 هزار هم  باشد . امروز اين منفي نيز برخي ان را در قالب همين  ريز موج ها  ارزيابي مي كنند و يا  سطوح فيبو .  البته  اين  تحليل قسمت  ديگري هم  دارد . برخي از تحليل گران  معتقدند  خير همان  موج  5 بوديم و حالا  مشغول تشكيل اي بي سي هستيم و اين  پايان  اي بود و حالا  برگشت  بي را داريم و پس ازان  يك  ريزش سي هم در انتظار بازار است  . اين دسته از افراد  ريزش بازار را  از امروز و با  آغاز منفي امروز مي دانند كه  برخي معتقدند حتي ممكن است  تا 81 و يا  كمتر نزول كند . شايد علاقه مند باشيم  چشم مان را  روي سناريوي دوم  ببنديم و بيشتر به  فكر سناريوي اول باشيم …

و اما در حاشيه  بازار چه خبر است  …

خبرهاي  سياسي در بازار امروز به  نشست  اخر بهمن  ايران و 1+5 باز مي گردد .

يك  خبر حاشيه اي سياسي اقتصادي ديگر اين  كه شنيده  شده  موج  دستگيري كساني كه دراين  8 سال  اخير برده اند و وام  گرفتند و پس نداده اند آغاز مي شود كه  اين مي تواند چالشي براي بازار باشد . البته  برخي دستگير شده ها نيز آزاد مي شوند كه اين نيز در كاهش ريسك  سياسي بازار موثر است  . سایت “سحام نیوز” به نقل از پسران کروبی نوشت که اکنون با بازگشت مهدی کروبی به منزلش، در واقع وضعیت او از “حبس خانگی” به “حصر خانگی” تغییر می‌کند.

در سوي ديگر مهم ترين خبر امروز به  بحث پول هاي ايران  باز مي گردد كه ديروز عراقچی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی براینکه امروز (اول فوریه) قرار بود اولین قسط  از 4 میلیارد و 200 میلیون دلار بلوکه شده به ایران پرداخت شود، آیا ایران این قسط را دریافت کرده است یا خیر، تصریح کرد: تا آنجایی که بنده مطلع هستم تمام اقدامات لازم انجام شده و تمام نقل و انتقالات صورت گرفته است و به حساب مربوطه در سوئیس واریز شده است ولی به دلیل اینکه شنبه و یکشنبه در آن کشور تعطیل است عملیات بانکی از روز دوشنبه صورت می‌گیرد و بنابراین هیچ مشکلی وجود ندارد.

اما  امروز يك  خبر بسيار مهم  ديدار كري و ظريف بود كه بسيار حائز اهميت  بود . دقت  كرده ايد كه ديدار طرفين  چه قدر راحت و ريلكس شده است . اتفاقي كه تا همين  يك  سال  پيش بيشتر شبيه  رويا  بود !

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، روزهای پرکاری را در کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان سپری می کند. پس از دیدار با شماری از مقامات بین المللی طی دو روز اخیر، یکی از مهمترین دیدارهای ظریف، ملاقات امروز وی با جان کری، وزیر خارجه آمریکا بود. البته  گفته مي شود كري به ظريف گفته ما تحريم ها  را ادامه مي دهيم  كه البته  بازتاب برخي خبرگزاري ها  بود .

از سوي ديگر همزمان با سفر قریب الوقوع توتال و GDF سوئز به عنوان دو غول اکتشاف و توسعه و بزرگترین توزیع کننده گاز در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا به تهران، ایران آمادگی خود را برای مذاکره با مدیران این دو شرکت‌ بزرگ نفت و گاز فرانسوی را اعلام کرد.

در مورد  تحولات اقتصادي بيشتر حواس بازار به  بودجه است  كه ديروز بحث واگذاري ها در ان  مطرح  شد .

ازسوي ديگر در مورد  هدفمندي شنيده مي شود  افزايش 35% قيمت  برق و گاز در دستور كار است و از سوي ديگر در قيمت  گازوئيل شنيده مي شود  20 تا25% و قيمت  بنزين حداقل 50% رشد  خواهد داشت .

از سوي ديگر خبرهاي جالبي از حوزه  ساختمان منتشر مي شود . محمدهاشم بت‌شکن در پاسخ به این سوال که سقف کنونی وام مسکن برای خرید در تهران مناسب نیست و کفاف خرید در شهرستانها را می دهد افزود:از آنجایی که افزایش وام مسکن بعد از 8 سال انجام شد بانک مسکن پیشنهاداتی را برای منطقه‌ای شدن این وام به بانک مرکزی ارائه کرده اما بانک مرکزی اعلام کرده فعلا به صورت آزمایشی طرح فعلی انجام شود و  بعد درباره طرح های جدید تصمیم گیری شود.

بازارهاي جهاني كه تعطيل است اما در مورد  نرخ  دلار شاهد  رشد اندك  ان  به  بالاي 2945 بوديم  كه  شايد خبر برگشت  پول هاي ايران  امروز كمي اين  روند  را  متوقف و او را كاهشي سازد .

و اما  شاخص …

امروز شاخص ابتدا  به  لطف غدير مثبت و سپس با  منفي ساير نماد ها  منفي شد و در پايان  با  ريزش 558  واحدي در 83606 واحد قرار گرفت كه  بارديگر به  كانال 83 هزار سقوط كرد . امروز تاپيكو، ملت ، شپنا، پاسارگاد  و پرديس در منفي ها  بيشترين  اثر را در شاخص داشتند و از ان  سو اخابر و غدير اگر نبودند عمق ريزش بازار جدي تر و بيشتر مي شد .

به نظر ميرسد بازار فردا  در ابتدا  حداقل شاخص منفي باشد اما  شدت  امروز را ندارد .

بازي با بلوك پارسيان …

در بازار امروز فشار عرضه هاي حقوقيها باعث كشيده شدن ترمز رشد قيمتي سهام اين گروه شد همانطور كه ديروز هم اشاره داشتيم اين روزها خودروييها علي رغم خبرهاي مثبت متاسفانه اسير دست عرضه هاي بي امان حقوقيها شده و چند سهامدار حقوقي با عرضه هاي بسيار سنگين و ميليوني مانع از رشد جدي قيمت سهام خودروييها ميشوند

امروز قيمتهاي 360 توماني تبديل به پرتگاه عرضه ايرانخودرو شد عرضه هايي كه اين روزها بيشتر از سوي سرمايه گذاري  رنا بوده اما امروز اين عرضه ها بيشتر از سوي حقيقيها براي شناسايي سود صورت گرفت ايرانخودرويي كه فردا روز سرنوشت سازي برايش خواهد بود . در مورد اين  سهم واقعاً نمي دانيم  چه  بگوييم  طبق خبري موثق كه دقايقي پيش به دست ما رسيده  بود معامله  قطعي اما  زمان  ان  غير قطعي است  . اين  يعني ممكن است  همين  فردا اعلام كنند  ممكن است  به  سال  بعد موكول شود .

اما در نماد گروه بهمن گزارش 9 ماهه اين شركت چندان براي سهامداراني كه انتظار تعديل مثبت عايدي را داشتند خوشايند نبوده و اين سهم مجددا به سطوح قيمتي 260 تومان بازگشت اين سطوح قيمتي براي سهامداران ميان مدتي سطوح مناسبي بوده و چه بسا حتي شاهد برگشت قيمتي سهم از فردا نيز باشيم. گزارش خبهمن  نكات  جالبي را در دل خود دارد . اول اين كه  كليه توليد و فروش محوصلات  پوشش داده  شده  اما  شركت  توليد خود را  به به  شركت  بهمن موتور منتقل كرده استو از اين  پس سود  بهمن موتو را در صورت هايمالي خود محاسبه خواهد كرد . گزارش جالبي است  كه از سوي سهم  منتظر شده و به نظر نشان  مي دهد  از نر غير عملياتي گروه  بهمن  قابليت تعديل سود  را دارد  . به عنوان مثال  تقسيم  سود  2000 ريالي پارسان بر اين  سهم موثر است و كمي او را تعديل مي كند اما در مجموع  به نظر ميرسد در بهترين  حالت  خيهمن 550 ريال  در پايان  سال  سود محقق كرده  كه 400  ريال  ان  را در مجمع تقسيم كند .

در مورد  اين  سهم  عرضه هاي غدير جدي است و فعلاً براي اين  سهم  در كوتاه مدت و براي نوسان  با توجه  به  حجم  عرضه هاي غدير توصيه نداشته اما  ميان مدت  سهم  يكي از بي دردسر تريسن  خودروسازهاست  .

صف فروش زامياد امروز جمع اوري نشد زاميادي كه باز هم سطوح قيمتي 185 توماني را شكسته و به نظر ميرسد فردا در قيمتهاي محدوده 170 تومان ارام بگيرد زامياد اين روزها با تهديدي به نام تسعير بدهي ارزي خود نيز مواجه شده است اما بازار انتظار دارد تا اين تهديد مرتفع و حتي در صورت بهبود وضعيت فروش زامياد شاهد گزارش 12 ماهه بهتري از سهم باشد.

در اين  گروه ورنا هم  امروز منفي شد  كه  به نظر فردا  منفي اين  سهم  بد نيست  . دقت  كنيد  اين  شركت از طريق ايران خودرو و خمحركه مي تواند  غير مستقيم  سود كند . البته تحولات  برخي جابجايي ها بين  ورنا و برخي ديگر از شركت ها از جمله  شستا نيز مهم  است  .

در اين  گروه خگستر نيز جالب است و گفته مي شود  6200  ريال  اگر پارسيان  فروخته  شود  سود مي كند .

هر چند دراين گروه همه چيز مبهم  است  .

نزديك  به مجمع  بودن خعتبار و شرايط خاص خمهر مي توانداين  دو سهم  را در روز هاي اتي بيشتر مورد  توجه  قرار دهد .

واقعاً تحولات  گروه خودرو عجيب و هزار توي شده است  .

زير پاي بانكها خالي شد!

امرو زفشار عرضه هاي سنگين كه در بازار ديروز كاملا مشهود بود از يك طرف و رسيدن قيمت سهام بانكي به سطوح مقاومتيشان از طرف ديگر باعث برگشت روند بانكيها شد اين روزها بر سر اولين مقاومت انقدر فشار عرضه بالا ميرود كه بانكها توان عبور از مقاومتهاي ساده خود را نيز ندارند. هر چند  گفته مي شود فشار خريد در اين گروه  بالاست ولي طي ماه هاي پيش رو گزارش هاي بهتري را در گروه  بانك خواهيم  داشت .

بانك پاسارگاد همانطور كه پيشبيني ميشد نتوانست از سطوح مقاومتي 320 توماني عبور نمايد پاسارگاد پتانسيل تعديل مثبت خوبي را دارا ميباشد اما چشم انداز مثبتي به دليل عدم افزايش سرمايه پيش رو ندارد تنها نقطه قوت اين بانك پتانسيل رشد عايدي از بابت افزايش سود در سال 93 ميباشد

بانك دي هم امروز به سطوح قيمتي 200 تومان بازكشت فردا روز مهمي براي دي ميباشد برگيت قيمتي ميتواند مجددا هدف قيمتي 220 توماني و افت بيشترو شكسته شدن سطوح قيمتي 200 توماني ميتواند قيمتهاي 180 توماني را براي سهم به ارمغان داشته باشد .

دراين  گروه  وبصادر و تجارت در منفي هاي فردا مي تواند  مورد  توجه  باشند  .

انصار هم  امروز در 3100 و 3120  ريال  قرار داشت  اما يكي از سهم هاي بي دردسر است  . به نوسان  گيران توصيه مي شود  خيلي سراغ گردشگري ، دي و سرمايه  ندهيد .

پتروشييمي ها و بازي خوراك!

اين روزها در نمادهاي پتروشيمي شاهد روند نوساني در يك سيكل نوساني 10 درصدي ميباشند سقف و كف قيمتي پتروشيمي ها اين روزها مشخص بوده و در كف حمايتي با يك خبر خوب در خصوص خوراكشان مثبت و پس از يك نوسان كوتاه با يك خبر منفي در همين حوزه با كاهش قيمت همراه ميشوند

پتروشيمي جم اين روزها در سطوح قيمتي 2000 تومان نوسانات بسيار خوبي را ميدهد اما  بايد حسابي مراقب سهم  بود . پتروشيمي جمي كه بازار در انتظار گزارش شركت احتمال عدم  پوشش مناسب سود  شركت است  .

اوره ساز بزرگ بازار در قيمتهاي 1800 تومان كه مصادف با حمايت بسيار عالي سهم ميباشد فرصت خريد خوبي را به دست خواهد داد پتروشيمي پرديسي كه با ديد ميان مدت و اهداف قيمتي 2200 تومان ميتواند مورد توجه باشد تعيين نرخ نهايي قيمت خوراك اين شركت پتروشيمي كمك شاياني به تثبيت روند سهم خواهد كرد

فعلا بحث ها بر سر نرخ خوراك گاز شيرين در جريان بوده و صحبتي از افزايش نرخ خوراك گاز ترش مطرح نميباشد در اين بين پتروشيمي خارك نيز روند نوساني اندكي را در پيش گرفته است اين شركت عمده پتانسلي تعديل مثبت خود را اعمال كرده و تا پايان سال تنها افزايش قيمت فروش متانول و افزاي شتوليد و صادرات ميتواند منجر به رشد سوداوري خارك شود .

دراين  گروه  شيراز روند  خوبي را خواهد داشت  اما  با ديد بلند مدت  . گفته مي شود گلتاش و پاكسان نيز شرايط خوبي را در بلند مدت  تجربه مي كنند .

قيمت هاي منفي فرداي خراسان نيز براي بازار جالب است  .

داروييها نا ندارند!

اين روزها داروييها نا ندارند البته انتظار گزارشات 12 ماهه خوبي از داروييها ميرود اما بازار با توجه به ماهيت گزارشات 9 ماهه از شركتهاي اين گروه نااميد شده و به نظر ميرسد نوسانات منفي داروييها همچنان تحت تاثير بي اعتمادي بازار ادامه داشته باشد

سبحان دارو فاصله چنداني بت كف قيمتي 3200 توماني ندارد سهمي كه هم پتانسيل تعديل مثبت عايدي را دارد و هم به كف قيمتي خود رسيده است به نظر ميرسد قيمتهاي 3200 تومان براي فعالان صنعت دارو جذاب باشد سبحان دارويي كه شنيده ميشود به دنبال اخذ استانداردهايي براي صادرات 20 درصدي توليداتش ميباشد

روند منفي كيميدارو همچنان با صف فروش سهم ادامه دارد به نظر ميرسد قيمتهاي 820 تومانم سطوح مناسبي براي متعادل شدن دكيمي باشد سهمي كه شايد با تعديل مثبت 10-15 درصدي در عملكرد 1 2ماهه همراه شود اما با توجه به پي بر اي بالاي سهم انتظار رشد قيمتي چنداني از سهم نميرود

قيمتهاي 3000 تومان براي داسوه سطوح قيمتي مناسبي ميباشد البته برخي از تحليگران تكنيكال انتظار قيمتهاي 2800 تومان را براي خريد اين سهم را دارند با توجه به توليدات اختصاصي و مناسب اسوه هم پتانسيل تعديل مثبت را در عملكرد 12 ماهه امسال و هم اعلام سود خوبي را بريا سال اينده اين سهم انتظار داريم.

همچنين  در اين گروه تيپيكوف رازك ، دفارا  و دتماد و برخي ديگر گزينه هاي مناسبي هستند .

شايد گروه دارو  را هم  بتوان در كنار خودر ، بانك و پتروشيمي جز صنايع مناسب قلمداد  كرد .

بخت روشن اين سرمايه گذاريها!!

در بازار امروز برخي از اخبار مثبت باعث شد تا برخي از نمادهاي سرمايه گذاري با بخت بلندشان مورد توجه بازار قرار بگيرند

امروز سرمايه گذاري غدير با توجه به اخبار رسيده از معامله بلوكي پتروشيمي پارس و احتمال بالاي برنده شدن پارسان در خريد اين بلوك با نوسانات مثبت در بازار منفي همراه شد فعلا نمي توان  اظهار نظر كرد  چرا كه هنوز بلوك  پارس قطعي نشده اما در صورت  قطعي شدن  بلوك  پارس در صورت اقدام شركت براي حضور در كنسرسيوم خريد بلوكي سهام بانك پارسيان نيز مطرح ميكنند كه مي تواند غدير را  صعودي كند . تكنيكاليست ها  معتقدند  اگر پارس به پارسان  برسد سود  پارسان در سال 93 2500  ريال و سود غدير نيز تعديل مي شود و به  سمت 9100 و 9200  ريال  قبل مجمع مي رود . در غدير خبر خريد دو نيروگاه نيز به  طور جدي مطرح  شده است  .

هلدينگ گروه توسعه ملي در قيمتهاي 720 توماني ارام گرفت وبانكي كه شايد تعديل مثبت بتواند به روند صعوديش كمك نمايد اين شركت ظاهرا افزايش سرمايه مرحله دوم خود را از محل سود انباشته به سال اينده موكول كرده است. در اين  گروه  وسپه نيز در قيمت هاي منفي فردا جذاب است  .

چارگوشه بازار!

امروز مخابرات نيز با عرضه هاي سنگيني همراه شد مخابراتي كه فردا در سطوح قيمتي 320 توماني به تعادل خواهد رسيد مخابرات فعلا جاي رشد قيمتي بالايي نداشته و به نظر ميرسد در سطوح قيمتي 300-320 تومان در نوسان باشد . شنيده شده  برخي افراد كه به  دنبال داغ  كردن  سهم  بودند  كم كم در حال  خروج  از سهم  هستند .

حتي خبر تصويب عرضه كامل سهام هلدينگ خليج فارس توسط مجلس نيز نتوانست به رشد قيمتي فارس كمكي نمايد فارس سهمي براي سهامداران ميان مدت ميباشد اما اگر پتانسيل هايش فعال شود انتظار رشد قيمتي و بازدهي خوبي را حداقل تا قيمتهاي 2000 توماني از سهم را داريم . به  زودي اخبار جديدي از فارس در بازار منتشر مي شود كه مي تواند در رونق نسبي اين  گروه موثر باشد .

افزايش سرمايه سنگين 180 درصدي خدمات انفورماتيك از محل سود انباشته باعث صف خريد و رشد قيمتي سهم شد رانفوري كه رشد قيمتي بالايي را تجربه كرده هر چند هنوز براي ميان مدت ها و بلند مدت ها اين سهم  با اين  قيمت ها  ارزنده است  .

بهره  برداري از برخي طرح هاي كنور مي تواند  سال  بعد را  براي شركت رويايي كند  برخي معتقدند كه كنور سال 93 حداقل 2200 ريال  سود دارد .

در نماد بترانس نيز فردا شرايط مناسب است و مي توان به منفي فردا براي برگشت و نوسان اميدوار بود .

امروز فولاژ خوب ايستاد كه  شايعات  متعددي از ان  شنيده مي شود . در ذوب شرايط طور ديگري است . شنيده  شده  سود  سال 92 تغيير انچناني ندارد اما شايد جز معدود شركت  فلزي باشد  كه  سود  سال 93 را  با رشد جالب توجه اعلم مي كند . به نظر روي ذوب كمي بيشتر دقت  كنيد و ممكن است تحولات خاصي در سهم در جريان  باشد . هر چند  از قيمت هاي هيجاني و صف نشستن ها  پرهيز كنيد

كم كم  بايد گزارش اين  شركت  روي سايت قرار گيرد كه تعديل اندكي داده است  . يك  ماه  ديگر در حدود چنين  روزهايي كمي بيشترو كمتر مجمع  شيران  برگزار مي شود . شنيده  شده  پوشش بسيار موفقي را سهم  طي ماه هاي اخير در سود  خود داشته است و تعديل او  بسيار جدي است  .

شك  نكنيد  سود امسال  شيران  نيز به  7000 ريال ميرسد از همين  رو با  پي به اي 6 و تقسيم  سود  4500 ريالي در مجمع  به نظر سهم قيمت  46000و 47000 ريللي را مي تواند داشتنه  باشد  اما براي 6 ماه  پيش رو . شايد در حال حاضر بازدهي 6 ماهه  45% كم  به نظر برسد اما  سال  بعد  بازدهي ها عمدتاً در همين  حدود هستند .

اما در مورد  واتي نيز بايد گفت  اگر سود تقسيمي شيران  4500  ريال  شود . حدود  200  ريال  بعه  سود  شركت اضافه مي شود كه  سود  1350 ريالي را در نهايت و يا حتي 1400 ريالي را خواهد داشت  .

امروز پالايشي ها  مثبت نبودند اما مي توان  به خبرهاي بهتر انها اميدوار بود . در شپنا  زمزمه  يك  بلوك  شنيده مي شود . گفته مي شود بلوك  بانك  رفاه  كه از تاپيكو به  بانك  منتقل شده  بود  حالا ا، بانك رفاه  قصد فروش ان را  دارد كه  به  قميت 34100 ريال  مي باشد و تاريخ  ان نيز 27 بهمن ماه خواهد بود . بازار عمدتاً فكر مي كند اين نوع  بلوك ها به نوعي درون  گروهي است  اما  طبق يك  شنيده موثق گفته مي شود  صندوق نفت  بلوك  بانك  رفاه را  خواهد  خريد  و در ان  شرايط است كه شپنا  نقش خاص تري را ايفا خواهد كرد .

انقدر خبرها  زياد است كه دوستان دست از سوال برنمي دارند در مورد  معامله  پارسيان و خودرو  بايد يك  بارديگر گفت تقريباً مي توان  گفت توافق براي خريد نهايي شده است اما  زمان  انجام اين معامله به حل و فصل برخي مشكلات گره خروده است .

در مورد  بلوك پتروشيمي پارس هم  قطعاً فردا  اطلاع  رساني دقيق تري خواهيم  داشت  اما تا 80% نهايي شده و فقط و فقط يك تاييد نهايي باقي مانده است .

گروه تحلیل گری بتا سهم

13 بهمن 92

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم