جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار سه شنبه 19 آذر92

گزارش بازار سه شنبه 19 آذر92

نوید خاندوزی
دسامبر 10, 2013
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار سه شنبه 19 آذر92

بازار بي بهانه …

گزارش بازار – بتاسهم 17:25 امروز سه  شنبه ، 19 آذر ماه  بازار سرمايه  حتي نتوانست  براي 10  دقيقه در استراحتي مطلق باشد . شلنگ نقدينگي كه  به  سمت  بازار سرازير شده اجازه  منفي بودن هاي جدي را به  بازار نمي دهد و البته  به دليلي باهوش بودن  بازار در گلچين برخي صنايع مي توانستيم  ببنيم كه همه  ي شركت ها مثبت نيستند . بازار با ديگاه  خاص خود به  سراغ شركتهاي خاص رفته و درنهايت وضعيت مثبتي را در اكثر نماد ها  رقم  زده  . شايد تفاوت  امروز با روزهاي قبل نتيجه  رفتاري معكوس بود كه  امروز بر خلاف روز هاي قبل پالايشگاه و پتروشيمي را در شرايطي معامله مي شدند كه  روند رو به  رشد انها  كند تر از روز هاي قبل بود و درست  بر خلاف روز قبل اين  گروه خودرو و بانك  بودند كه  به ليدر هاي جديد بازار بدل شده  بودند . البته از رونق گروه  فلزات و فولاد نيز نمي توان گذشت  .

به هر حال  بازار براي اصلاح  بهانه مي خواهد ديگر در سود  بودن  بهانه خوبي براي ريزش نيست  بازار براي اصلاح  خود نياز به  خبرهاي وحشتناك  تري دارد  كه در حال حاضر شنيده نمي شود .

اما در مورد جريان  نقدينگي كه  به  سمت  بازار امده است  بايد اذعان  داشت اين  تازه  بخشي از نقدينگي جامعه است كه به  سمت بازار رهنمون شده است . هنوز بخش اصلي ان كه در مقابل افت  قيمت ها  مقاومت مي كند باقي مانده  .

اميدواريم دولت  براي اين  موضوع برنامه ويژه داشته  باشد  و حداقل بتواند از اين  نقدينگي به خوبي استفاده كند  .

اما  يك  نكته  براي چند ماه  آتي بازهم  چالش ها  دست از سر بازار ما  برنمي دارند  البته  خوشبختانه اكثراً بورسي هستند . به نظر نزديك  ترين چالش بحث بر سر بودجه و جزئيات ان  است و پس از ان  بحث بر سر مختصات خاص بودجه و هدفمندي مي تواند مهم  باشد اما  با  مشخص شدن  ابعاد  سياسي و اقتصادي كشور بازار كم كم  بار خود را  براي دو رويداد  مهم بورسي مي بندد. يك  گزارش هاي 9  ماهه  و ديگري گزارش سود  سال 93 شركت هاست  كه همه  تا  اخر اسفنتد  به  بازار ميرسد  .

اين  دو مورد در بازار سرمايه از اهميت  بالايي برخوردار است به خصوص سود  سال 93 شركت ها  كه  راهبردي جدي را در بازار مطرح مي كند  . به نظر ميرسد شرايط طوري است كه  بتوان  به  اتكاي گزارش هاي 9 ماهه  بازار كمي بهتري را داشته  باشيم  به خصوص بااين  شرايط كه  بدون  رشد نرخ  گاز سود  پتروشيمي ها ، سنگ آهن ، سيمان،دارو، وضعيت بهتري را خواهند داشت  و البته از گزارش متوسط بانكي ها و پالايشي ها نيز نمي توان گذشت .

اما هنوز در بازار مي توان  به ميان مدت  و تا خرداد به او  اميدوار بود . برخي معتقدند  بازار تا وقتي دچار يك  چالش سياسي نشود  با همين  فرمان  به  مسير رشد خود  ادامه مي دهد و بايد اهداف پيش روي بيش از 100 هزاري را  براي اومتصور بود . در اين  ميان  هر چه  قدر كه ما  بگوييم كه بازار ميريزد و بايد اصلاح كند  به نظر اين  نقدينگي بيشتر به  ريش ما مي خندد .

اما  نكته اي در مورد گزارش هاي 9  ماهه  كه  به نظر ميرسد اين  گزارش ها  بتواند  بازهم يك  شادابي كوتاه  را به  بازار  تزريق كند البته موعد اين گزارش ها  درست  از 1 ماه ديگر آغاز مي شود .

و اما  به مختصات  بازار برسيم  كه چه  شرايطي را دنبال  مي كند …

بازار امروز با  رشد جالب توجه  بانك و خودرو  مواجه  بود كه  به واسطه  حمايت ها و خبرهاي مناسب شكل گرفت . كمي پتروشيمي ها  عرضه داشت و فولاد و فلزات نيز به واسطه  رشد جهاني  و عدم  رشد قيمت دراين مقطع و همچنين شرايط خوب مثبت  شد .

به نظر نميرسد بازار فردا  خيلي منفي باشد چرا  كه هر چه  قدر كه  بازارمي خواست  امروز عرضه كرد اما  فردا  بازار يك  رويداد خاص ديگر را دارد  و ان هم  بازگشايي نماد پارسان است كه  به نظر ميرسد فردا نيز شرايط خوبي را  براي بازار به وجود  آورد . فردا  براي اين  نماد روز حساسي  خواهد بود .

و البته  كل بازار …

و اما در حاشيه  بازار چه خبر است  …

در حاشيه بازار خبرهاي سياسي و  اقتصادي كمي فيتيله اش پايين كشيده  شده  اما هنوز خبرهاي اقتصادي در صدر هستند . در خبرهاي سياسي برخي رسانه ها مدام در حال  بازتاب سخنان  منفي كشور هاي مختلف در مورد  ايران و توافق ژنو هستند . اما در ژنو…  مذاکرات کارشناسی ایران و 6 کشور عضو گروه 1+5 در وین به منظور بررسی راهکارهای اجرای توافق ژنو برگزار شد. بر اساس این گزارش ایران و 1+5  امروز و فردا مذاکرات کارشناسی را به منظور بررسی راهکارهای دست یابی به توافق ژنو  انجام می دهند. نكته اي كه براي بازار جالب است  اين  بوده  كه کارشناسانی در حوزه تحریم ، بانک مرکزی و انرژی اتمی در تیم مذاکره کننده هسته ای ایران حضور دارند. ديروز هم  گفتيم  با اقدام  ايران  حالا  نوبت  طرف مقابل است  .

اما در حوزه  منطقه اي سفر احتمالي هاشمي به عربستان  جالب توجه خواهد بود  .

از سوي ديگر گفته مي شود  تنها  شريعتمداري به افريقاي جنوبي مي ورد و خبري از خاتمي نخواهد بود . شريعتمداري ادم  سفت و سخت  تري است كه  به نظر نميرسد مصافحه اي در كار باشد .

خبرهاي سياسي خيلي حاد و منفي و خيلي هم مثبت نيست  .

اما در حوزه  اقتصاد …

د حوزه اقتصادي كم كم تب بودجه  فروكش مي كند و بازار به  سراغ خبرهاي دقيق تري از بودجه مي گردد  . گفته مي شود  ديروز نوبخت  هم  پذيرفته  كه هدفمندي در لايحه اي ديگر به مجلس ارائه مي شود كه  بسياري ان  را در نيمه  دوم سال مي دانند . امروز هم  نوبخت  به  مجلس رفته است  و گفته مي شود كم كم كميسيون تلفيق نيز اين  شرايط را بررسي مي كند .

اما در مورد  دلار گفته مي شود در بودجه  دلار 2650 تومان ديده  شده است كه  رشدي 200 توماني را  نسبت  به  مبلغ فعلي دارد . در بازار اين  چند روز نيز دلار در 2945  قرار گرفته  است كه  به نظر ميرسد انگار تك  نرخي شده …

اما  مشاهده  مي كنيم كه  برخي تحليل گران  به  اشتباه  قيمت  دلار بودجه  را  2000  و 2100  بيان  مي كنند . در توضيح  اين  موضوع  بايد گفت كه  با  بودجه نويسي دولتي بايد كمي بيشتر آشنا  شوند  . دولت وقتي نرخي را  اعلام مي كند  تا  پايان  سال در بودجه  ان  را  ملاك  قرار مي دهد و اين  طور نيست كه در محاسبه  و بيان  متفاوت  باشد  . در ثاني دولت در بخش درامدي با عدم  پوشش برخي درامد ها  به خصوص ماليات  و فروش دارايي ها  مواجه است  كه روي نرخ ارز و جبران  ان  از اين  بخش حساب كرده است  .

دولت  فقط به  فكر فروش به اندازه  ان  چيزي كه  پيش بيني شده نيست و بي شك  تلاش مي كند  فروش بيشتري را داشته  باشد . ديشب نيز صحبت هاي وزير اقتصاد  در ايجاد  اشتغال  بر اين  امر تاكيد داشت كه  اولويت مهم  دولت است .

به نظر حتي دلار در بودجه در نيمه  دوم  سال  مي تواند  كمي بيشتر افزايش يابد . تنها  راه  نجات  كشور از ركود و ايجاد  اشتغال از ديدگاه  دولت  1- بازگشت  به  توليد و فروش نفت  1.5 ميليون  پبشكه اي در روز  براي ايجاد  تحرك اقتصادي و 2-  ثبات  دلاردر قيمت هاي 2800 و بودجه عمراني بالا  و جلوگيري از واردات بي رويه  .

به نظر در حال حاضر سياست  دولت  حفظ نرخ  دلار ازاد در قيمت هاي فعلي و سپس در 6 ماهه  دوم  كاهش 100  توماني بازار ازاد  و رشد 150  توماني دلار بودجه  باعث تك  نرخي كردن  ان در 2800 و 2850  مي شود.

اما  امروز بازارهاي جهاني كار خود را  با رشد نسبي در طلا و نفت و ثبات در فلزات  آغاز كرد . در طلا  قيمت  به 1248 رسيده است  و نفت نيز در استانه  98  دلاري است  . در كنار ان مس ، روي سرب  و الومنيوم هر يك  با 5 تا  10  دلار رشد مواجه  شدند  . مس در قيمت هاي 7186 ، روي 1931 ،سرب 2110  و الومينيوم 1762 دلار بوده است  . قيمت ها  رشد خوبي كرده و به نظر ميرسد مثبت هاي امروز در بازار فردا نيز ادامه داشته  باشد  .

و اما  شاخص كه  به نظر ميرسد فردا هم  شاخص در مسير صعودي باشد  . فردا  رشد و بازگشايي خوب پارسان در مسير رشد شاخص بسيار موثر است چرا كه  پارسان  با خود يك دو جين نماد را  بالا  مي كشد . امروز شاخص با  رشدي 651 واحدي مواجه  شد  كهدر اين بازار جالب توجه  بود . در بازار امروز فارس يك  تنه  شاخص را  پايين مي كشيد و البته در كنار او كچاد  و تاپيكو  نيز حاضر بودند اما در مثبت ها شبندر، فولاد و فملي نقش برجسته اي را  ايفا كرده اند .

به نظر بازار فردا  شرايط خوبي را براي شاخص داشته و از مرز 86 هزار با  قدرت عبور كنيم  .

قبل از بررسي بازار به موردي اشاره مي كنيم كه جالب است  .بورس در اقدامي خاص به همه  ي شركت ها  تاكيد كرده  حالا  كه  پول به  سمت  بازارمي ايد  بايد سهام  شناور را  افزايش دهيد . موضوعي كه همچون تيغ دولبه اي براي بازار است  .

شتاب در شتاب !

امروز خودروييها پس از برخورد به حمايتهاي خود با واكنش مثبت همراه شدند خودروييهايي كه از ديد تكنيكالي به نظر ميرسد كم كم موج صعودي جديدي را اغاز كرده و با رشد قيمتي همراه شوند دو پتانسيل افزايش سرمايه تا پايان سال و افزايش تيراژ توليد در سال 93 و در آبان ماه از پتانسيلهاي كوتاه و ميان مدت خودروييها محسوب ميشود. البته  زمزمه هايي مطرح  است كه  به  زودي يك واسطه ايراني – امريكايي 1000 خودروي امريكايي به  كشور وارد مي كند .

در نماد سايپا امروز شاهد صف خريد خوبي بوديم سايپايي كه پتانسيل رشد تا سطوح قيمتي 250-260 توماني را دارا ميبشاد البته ميتوان به قيمتهاي 280 توماني نيز در بازه ميان مدت براي اين غول خودروسازي كه مدتي است اقدام به فروش سنگين سهام شركتهاي زير مجموعه خود مينمايد باشيم . در سايپا در كنار اين  دست  خبرها  مي شنويم  كه شرايط در پرداخت  حقوق و دستمزد ها  دچار چالش شده و اين  باعث عرضه سهم هاي زير مجموعه  شده است  .

در نماد گروه بهمن علاوه بر پتانسيل احيا توليد و سود عملياتي در اين شركت بايد در انتظار شناسايي سود مناسبي از طريق سرمايه گذاري هاي شركت به خصوص پارسان باشيم خبهمي كه ميتواند براحتي قيمتهاي بالاي 300 تومان را به خود ببيند

در نماد ايرانخودرو شنيده ميشود اين شركت قصد فروش برخي از زمينهاي مازاد خود را در دستور كار دارد كه بدين ترتيب درنيمه دوم احتمال كاهش زيانش افزايش مي يابد  شنيده ميشود سود خوبي براي سال 93 در انتظار ايرانخودرو به خصوص با توليد و فروش محصولات جديد دنا و رانايش ميباشد . البته در اين  نماد  بايد با  احتياط حركت  كرد  .

هنوز در اين  گروه  خگستر  و خبهمن  گزينه هاي قوي تري هستند .

البته  بايد اذعان  داشت  برخي نوسان گيران  روي ورنا  خيلي كار مي كنند و اين  سهم  را نيز بايد در ديد داشته  باشيد .

بانكيها جيبشان پرپولتر ميشود!

در گروه بانكي وعده هاي رييس بانك مركزي در خصوص تشكيل دادگاه هاي وصول مطالبات بانكها و احتمال كاهش مطالبات بانكها و خبرهايي در خصوص اجازه افزايش سرمايه بانكها از طريق داراييهاي ارزي خود باعث شده تا بانكيها با رونق بسيار خوبي همراه شوند. مصاحبه  سيف راه را  براي رشد قيمت در گروه  بانك  باز كرد  . سيف ديروز تاكيد كرد كه  بانك هامي توانند از محل منابع  ارزي خود  افزايش سرمايه  بدهند  همچنين خبر دوم مهم  براي گروه  بانك  اين  بود كه با انتقاد از چگونگی اجرای مصوبه مربوط به صندوق ضمانت سپرده ها تاکید کرد: نحوه ی فعلی اجرای پوشش بیمه ای برای کلیه سپرده ها، به میزان 100 درصد غیراصولی است و نیاز بازنگری دارد و در بانکداری روز دنیا چنین امری مرسوم نیست.

از بانك  ملت و تجارت  به  گوش ميرسد كه  بحث افزايش سرمايه  انها جدي شده است . به خصوص در بانك  ملت  كه  شنيده مي شود  حتي ممكن است  طي روز هاي آتي اين موضوع  روي كدال  قرار گيرد . از نظر تكنيكالي نيز بانك هاي ملت و تجارت  مي توانند  قابليت هايي براي رشد نوساني داشته  باشند .

بانك سرمايه امروز با صف خريد خوبي مواجه شد دو سطح قيمتي 300 و 320 توماني در انتظار سرمايه ميباشد سهمي كه اين روزها با شايعه افزايش سرمايه تا سطوح 700 ميليارد تومان و مهمتر از ان واگذاري 20 درصد از سهامش توسط مجموعه فرهنگيان به مجموعه صندوق نفت ميباشيم

شنيده ميشود افزايش سرمايه اندكي از سود انباشته در انتظار بانك ملت است اما شنيده ميشود پس از افزايش سرمايه سود بانك ملت تغييري نكرده و بدين ترتيب افت قيمتي پس از افزايش سرمايه شامل حال اين بانك نميشود به همين دليل اين افزايش سرمايه اندك جذابيتي بالايي براي سهامداران اين بانك دارد

خبر ارتباط بانك تجارت با برخي از شعب سويفيت در خارج از كشور باعث صف خريد سنگيني در اين بانك شد بانك تجارتي كه پتانسيل افزايش سرمايه 100 درصدي را هم از محل تجديد ارزيابي دارايي دنبال ميكند قيمتهاي 400-420 توماني هدف پيش روي اين بانك ميباشد. تجارت  و ملت  و صادرات  سود هاي غير عملياتي خوبي خواهند ساخت .

اسير شايعات!

باز هم شايعات در خصوص عدم ارتباط افزاي شنرخ خوراك پتروشيمي ها با گام دوم طرح تحول باعث شد تا امروز پتروشيمي ها مهمان قيمتهاي منفي باشند اين روزها پتروشيمي ها اسير دست شايعات ميباشند . فردا در اين  مورد اخبار جدي تري را  به  شما مي دهيم البته اگر برسد …

پتروشيمي كرمانشاه امروز اسير فشار عرضه ها شد باز هم احتمال افزايش نرخ خوراك باعث منفي شدن روند اين اوره ساز شد سهمي كه شنيده ميشود براي پيشبرد طرح توسعه خود افزايش سرمايه 100 درصدي را در دستور كار دارد

در نماد شيميايي ايران حقوقي خوبي فعال شده و در حال خريد ميباشد افزايش سياست تقسيم سود به 650 تومان براي سال جاري و شايعه سود 800-820 توماني براي شيران باعث توجه به اين سهم شدهاست كه اين شايعات با توجه به پي بر اي پايين سهم جذايبت شيران را افزايش داده است. البته  بيش از 34000 براي نوسان  جالب نيست  .

امروز رفتار مارون هم مثبت  بود و سهم با  خبر پوشش و تحقق سود و فروش مناسب لاله  كمي رشد كرد اما نه خيلي زياد .

در اين  گروه خارك  كمي مثبت  شد  كه  شايعه افزايش سرمايه  را دراد . در نماد شكربن  نيز شنيده مي شود  برخي نوسان  گيراندر پي رشد قيمت  اين  سهم هستند .

هلدينگها عقب نشيني كردند!

در بازار امروز پس از رشد قيميت وبازدهي روزهاي اخير برخي از هلدينگهاي صدر نشين ترجيح دادند تا امروز را به عقب نشسته و عقب نشيني كنند

امروز غدير از قيمتهاي 800 تومان عقب نشيني كرد شنيده ميشود در صورتي كه مذاكرات دريافت پتروشيمي پارس از ساتا نهايي شود و اين انتقال صورت پذيرد حتي غدير ميتواند تا قيمتهاي 1000 توماني رشدنمايد به نوعي اينده غدير در دستان دريافت سهام پتروشيمي پارس ميباشد. البته همين  طور نفت و گاز پارسيان … طبق برخي محاسبات  دقيق ارزش ذاتي غدير حدود  10900 ريال  است  كه  البته  نيروگاه ها در ان  محاسبه  نشده است  . با اين  ارزش ذاتي سهم  تقريباً در 70 تا75% ارزش ذاتي معامله مي شود . برفرض اگر ارزش پارسان  در روز بازگشايي 10% رشد كند حدود 70 تومان  به ارزش ذاتي غدير اضافه مي شود كه همان  عدد  8300 و 8400  ريال در نهايت  فعلاً سقف قيمتي غدير است . غدير در اين روزها  كمي در محدوده 8000 ريال در جا خواهد زد .

 فردا  پارسان  در بازار بازگشايي  خواهد شد كه  مفصل فردا در مورد  اين بازگشايي صحبت  خواهيم كرد  اما همين  قدر بدانيد كه  سهم در قيمت هاي 1150  براي خريد جالب است  .

امروز معادن و فلزات با نوسانات منفي تا سطوح 900 تومان همراه شد ومعادني كه اين روزها اسير دست شايعات افزايش نرخ بهره مالكانه سنگ اهنيها شده و فعلا حال و روز خوبي ندارد اگر چه شاهد تكذيب اين افزايش بهره مالكانه و رايزني سنگ اهنيها با دولت هستيم. حرف دولت اين  است كه از محل فروش كنستانتره و سنگ  دانه  بندي شده حدود  77 و 78 هزار تومان  به از هر تن پرداخت  شود كه اين موضوع در بودجه  سال 92 نيز بود و چيز جديدي نيست  .

اما از اين  فضا  بايد استفاده  كرد  . به نظر ميرسد قيمت هاي منفي امروز 3 شركت  كچاد ، معادن و اميد   گزنيه هاي بدي نبودند اما بارديگر صحبت هاي وزير صنعت بحث را  كمي با  مشكل مواجه  كرد . البته  وزير صادران  سنگ آهن  را  ممنوع  كرده  كه  شركت ها مدت هاست ديگر كنستانتره  سنگ آهن  صادر نمي كنند .

نوسانات منفي امروز به تاپيكو رسيده و اين سهم با افت قيمتي همراه شد تاپيكويي كه به نظر ميرسد تا سطوح قيمتي 600 تومان با افت همراه شود در صورتي كه اين هلدينگ پرپتانسيل به قيمتهاي 580 تومان برسد براي خريد جذاب خواهد شد تاپيكويي كه تعديل مثبت و عرضه سهام شركتهاي خارج بورسيش بخشي از پتانسيل هايش خواهد بود

سيمانيها خوشبين به بودجه!

افزيش بودجه عمراني و قول مساعد دولت براي تكميل پروژه هاي نيمه كاره عمراني در سال 93 كه موجبات افزايش تقاضاي سيمان را براي سال 93 به همراه خواهد داشت در كنار شايعه افزايش نرخ سيمان صادراتي و عدم افزايش نرخ حاملهاي انرژي باعث صدر نشيني اين روزهاي سيماني ها شده است

سيمان تهران كه اين روزها شايعه سود 120-130 توماني را براي سال جاري و سود بالاي 150 تومان را براي سال اتيش در پيش رو دارد با شد قيمتي سطوح 800 توماني را هم به خود ديد ستراني كه قيمتهاي 840 توماني را به عنوان هدف قيمتي خود پش رو دارد

شنيده ميشود سيمان مجد خواف با افزايش صادراتش و افزايش توليد و فروش با موقعيت رشد سوداوري خوبي همراه شده است رشد سودي كه اين روزها منجر به افزايش قيمت اين سهم سيماني شده است قيمتهاي 220 توماني در انتظار سخواف ميباشد

سيمان غرب هم بالاخره به خود امده و با صف خريد همراه شد سود بالاي 160 توماني و سود 180-200 توماني در انتظار سال اينده سيمان غرب ميباشد سهمي كه قيمتهاي 1000 توماني را پيش روي خود دارد

چهارگوشه بازار!

اين روزها اختلاف بين سهامداران عمده مپنا و سازمان بورس بر سر سهام شناور مپنا اتشي به پا كرده كه سهامداران حقيقي در ان در حال سوختن و شاهد قفل شدن سرمايه هاي خود ميباشند البته امروز مپنا اميدهايي را زنده كرده و با عرضه سهام از حجم مپنا از سوي برخي از سهامداران حقوقي خود مواجه شد  به نظر با اين  عطش صف مپنا  كمي سنگين تر مي شود اما از گره خبري نيست  .

افزايش بودجه عمراني براي رونق مجدد و خروج بازار فولاد از ركود فعلي را زنده كرده و اين امر باعث صف خريد خوبي در ذوب اهن شد ذوبي كه پتانسيل تعديل مثبت را همچنان به واسطه كاهش بهاي تمام شده خود از يكسو و افزاي شتوليد و فروش از سوي ديگر را دارا ميباشد . در اين  گروه  اگر هر روز از فخوز و فولاد  بگوييم برخي عزيزان ! ما  را  به  طرفداري متهم مي كنند  اما  گويا بازي جديدي در برخي نماد ها  به خصوص 3 نماد  فولاد ، فملي  و فايرا در حال  شكل گيري است  .

به نظر ميرسد گروه دارو  بازهم  بهترين گزارش ها  را  روانه  بازار كند در اين  بين آنها  كه  رشدي نكرده اند قوي تر اند . مجمع  كارخانجات  4 دي ماه  برگزار شده و اين  شركت افزايش سرمايه  150% را  اعمال مي كند . دراين  گروه  شنيده مي شود  فردا  دسبحان نيز باز مي شود كه  بازدهي منطقي را خواهد داشت  .

امروز مخابرات  هم  در تب و تاب رشد و جبران  ناكامي ها  بود . ديروز عرض شد تعديل سود همراه  3 الي 4 تومان  بر سود مخابرات  موثر است . ما در مطالبي در روز هاي قبل نوشتيم كه  تحول در سود  اوري مخابرات نداريم  كه  به مذاق برخي سهامداران  متعصب ان  خوش نيامد . روند  درامدي  و سود  سازي سال هاي قبل نشان  مي دهد  شركت  فقط از محل رشد پي به اي مي تواند رشد كند  و ان  رشد خارق العاده  را ندارد .

در كنار تپمپي كه  چند ورز قبل معرفي شده بود  امروز تايرا  نيز صف بود . برخي حقوقي ها در تايرا  فعال  شده اند  . به نظر ميرسد خريد در منفي هاي تايرا  بتواند كمي در شرايط فعلي براي بازي نوسان  گيري در سهم  جالب باشد

امروز پالايشي ها  خيلي مثبت  نبودند  اما منفي هم  نشدند يك  سهم  نفت و پالايشي در اين گروه خوب معامله  شدو  ان هم  شپاس بود . گروه  پالايش مثبت است اما اين سهم درجا مي زند . به نظر با  انتشار گزارش هاي دقيق تر سهم كمي مثبت خواهد شد  . سهم سهام  شناور جدي ندارد و به نظر ميرسد براي رشد جز يكي از گزينه هايي است  كه  با صبر مي توان  به ان  اميدوار بود .

3 برابر شدن  افزايش بودجه عمراني دقيقاً به اين  شركت ها كمك خواهد كرد  . شپاس نه  براي نوسان  بلكه  با ديد  خريد و نگهداري مناسب است  .

در ساير شركت ها  خليج  فارس بازهم منفي شد  و به نظر 15500 و 15600  ريال  براي سهم  منطقي است .

در كاشي سازها  كساوه  به  افزايش سرمايه مي رود كه  به نظر خبرخوبي براي اين  سهم  باشد و رشد كند .

امروز وتوسم  هم رشد كرد . در اين  سهم  شايعه از فروش يكي از زير مجموعه ها و شناسايي سود  به  گوش ميرسد . خارزم  نيز به  واسطه  بانكي ها  صف شد .

و اما  5 نماد  ديگر …

در گروه رايانه  طرح  شاژرك  به نظر سهم هاي رانفورو ركيش را  صعودي تر كرده و البته  ركيش چنگي به دل نمي زد اما نشان  داد  سود رانفور واقعي تر از واقعي است  . گفته مي شود  فردا  سهم  ممكن است  عرضه هايي را داشته  باشد .

در گروه  ساختمان  سعي مي كنيم  هر روز يك  سهم را معرفي. كنيم . گفته مي شود تحولا خوبي در ثباغ در حال وقوع است و احتمال  رشد قيمتي ثباغ  بالاست  .

در پايان  برخي از تعديل قريب الوقوع  ولصنم  صحبت  مي كنند و ر مورد  حكشتي نيز كسي در منفي فروشنده نيست و خبر جلسه  هفته  بعد  اتحاديه اروپا به  سود  شركت است  .

گروه تحلیل گری بتا سهم

19 آذر 92

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم