جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار شنبه 2 آذر92

گزارش بازار شنبه 2 آذر92

نوید خاندوزی
نوامبر 23, 2013
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار شنبه 2 آذر92

ميشه ، نميشه …

گزارش بازار – بتاسهم 16:55 امروز شنبه  بازار بوي ژنو گرفته  بود  … بوي اين  كه  مي شود و يا نمي شود  . بورسي ها مدام  صفحه  سايت هاي سياسي را  دنبال  مي كردند و  خدا  خدا مي كردند  كه  فابيوس اين  بار زير ميز نزند  و بتواند  در بازار تحولي ايجاد  شود . البته در وضعيت فعلي بازار در حالت مي شود و نمي شود  قرار گرفته است و از يك سو  چشم انتظار ژنو است از سوي ديگر به چشم  انداز روشن اينده نگاه مي كند .

قبل از هر چيز بايد همين  ابتداي كار بگوييم  كه  برفرض همين حالا كه اين  مطالب را مي خوانيد توافقي انجام  نشود بازار نهايت دو روز منفي خواهد بود و اگر انجام هم بشود باز هم  بازار دو روز مثبت  است مهم  روند روز ها و هفته هاي آتي است  كه مثبت  است   .

 عده اي بر اين  عقيده اند  كه به اندازه  چند سال  دولت هاي قبلي كار ديپلماتيك  انجام  شده  . وزرايي كه  حاضر نبودنددر دوره هاي قبل حتي تماس تلفني داشته  باشند  اين  روز ها  براي توافق با يك  اشاره  دور هم  جمع مي شوند . همين جا به عزيزان  توصيه مي شود  مطالب 1 سال  پيش سايت ها  را مرور كنيد . انقدر فضا  بسته  بود كه  اگر مسئول مذاكره كننده  هسته اي امريكا در كنار مديران و مسئولان ما  قرار مي گرفت  بازار خوشحال مي شد  . اين روزها  جلسه وزراي خارجه دو كشور به امري عادي تبديل شده و برو بيا ان  براي بازار عادي شده است  .

اين  خود عامل مهمي در چشم  انداز اتي بازار است  . به هر حال  بايد پذيرفت  كه  فضاي كشور تغيير كرده   و اين  شدت مثبت بازار نيز به همين دليل است  .

اما در مورد  بازار امروز اين كه چه مي شود …

بيش از اين  كه  بخواهيم  بدانيم  بازار فردا چه خواهد شد بايد تكليف مذاكرات  روشن  شود  . تا  به حال  كه  فقط وزرا امدند و خبري از توافق نيست اما به نظر ميرسد وزرا بي دليل به  ژنو نمي ايند و و مي آيند  كه توافق كنند . به هر حال  بازار كمي نگران  است  و مي خواهد  كه  به نتيجه  برسد و بعد  تصميم  بگيرد اما  يك  رويداد جالب در انتظار بازار خواهد بود …

اگر توافق نسبي صورت  بگيرد  و تحريم ها كم  شود و پس از ان  دلار نيز بالاي 2900  باقي بماند  تحول شگرفي براي بازار است  و مي توانتد  به  روند  رو به  رشد بازار بازهم  كمك كند . اما دقت كنيد كه  بازار پس از اين  مذاكرات  روي بُعد هاي ديگري نيز خواهد چرخيد …

البته در ان شكل ان نيز بايد به نكته اي كوتاه اشاره كنيم كه اگر دولت به توافق نااميد شود بودجه سايه اي را  كه  چند روزي است  روي ان  كار كرده با  ظرفيت تنها فروش  500  هزار نفت در روز  و دلار 3000 توماني روانه  مجلس مي كند كه  در اين موضوع در صورت  لزوم در روز هاي بعد  صحبت  مي كنيم .

امروز به  وضوح مي ديديم  كه بانكي ها ، خودرو و پتروشيمي با  رشد مواجه  شدند كه ناشي از همين خبرها  بود  . حالا  بايد ديد نتيجه چه خواهد شد . شك نكنيد  اگر اوضاع  طور ديگري بچرخد بازار نيز واكنش مناسب و درخور ان  را خواهد داشت  .

هر چند  نه مثبت  و نه منفي اين  مذاكرات  بيش از 2 روز در بازار دوام نخواهد داشت  .

و اما در مورد  بازار امروز چه  بايد  گفت  …

حقيقت  امر همين حالا  نيز كه مشغول نوشتن گزارش هستيم نمي توانيم  نسبت  به شرايط تصميم  گيري كرد . واقعاً نمي شود  گفت  توافقي صورت مي گيرد يا نه  اما  متاسفانه  سرنوشت  بسياري از تصميمات در بازار به اين امر گره خورده است . حالا كه  مشغول نوشتن  هستيم خبرها  با اين  كه حاكي از حضور وزراست  اما خيلي هم  اميدوار كننده نيست  اما اميدواريم  كشور هاي 1+5 بنزين  بي خودي براي يك  روز ديدار از ژنو را هدر ندهند …

جالب است  همين حالا  يكي از خبرگزاري ها گفته است  كه  برنامه ها  اين  قدر پيچيده است  كه  15 دقيقه  بعد را نمي توان  پيش بيني كرد و به نظر ميرسد با اين  شرايط توقع اين  كه در اين  شرايط از ما پيش بيني بازار را  بخواهيد  كمي بي انصافي است . فعلاً همه  ي فعالان  بازار مذاكرات  ژنو را مانند  ال كلاسيكو دنبال  مي كنند . اما  شايد ان  خوش بيني صبح  نسبت  به  شرايط فعلي وجود نداشته  باشد  …

و حالا  سري به  حاشيه هاي بازار بزنيم …

با اين توضيح  كه از خبرهاي روزهاي قبل آغاز كرده و به  خبرهاي جديد ميرسيم  …

در بازار همه  ي چشم  گوش ها در ژنو است  . در ستون  اخبار آزاد روز هاي چهارشنبه ، پنج  شنبه و جمعه  اطلاع  رساني انجام  شد  و حالا  به اخرين خبرهاي رسيده از ژنو ميرسيم  .

قبل از هر چيز به  نظر عراقچي مي پردازيم كه  تاكيد داشت  پیشرفت هایی در مذاکرات حاصل شد اما  شرايط با امدن  وزرا سخت تر شده است ، اما بعضی از موارد اصلی همچنان باقی مانده است، ايشان گفت به میزان خوبی در مذاکرات به توافق نزدیک شده ایم. مشكل اصلي بر سر غني سازي و حق غني سازي ايران و اب سنگين اراك  بود . منابع آمریکایی مستقر در ژنو درباره روند مذاکرات ایران و گروه 1+5 عنوان می کنند که در حال حاضر رآکتور آب سنگین اراک، مهم ترین بحث مورد اختلاف است. گويا  وزرا   امده اند كه اين  موضوع حل شود .

برخی منابع غربی از گنجانده شدن بندی در متن توافق مقدماتی ایران و 1+5 سخن می گویند که بر اساس آن، طی دوره ادامه گفت و گوها تا زمان حصول توافق نهایی، هیچ تحریم جدیدی نباید علیه ایران وضع شود.

اما از سفر وزرا  چه خبر . ديشب لاوروف اولين  كسي بود كه وارد شد . وزير خارجه چين  نيز در راه  است  . فابيوس. ویلیام هیگ،هستلر ، كري نيز به  ژنو امدند .

به هر حال  به نظر ميرسد پس از نهار وزرا  گرد  هم  جمع  شوند . خبرخوب اين  بود كه  همه امدند اما خبر بد  اين  است  كه  گويا توپ طرف هاي مقابل پر است  . گفته مي شود ممكن است  بارديگر فابيوس زير ميز بزند … نفس ها در سينه حبس شده و همه  با  استرس مشغول دنبال  كردن  وضعيت  هستند . به هر حال  منتظر خبرهاي خوبي هستيم  .

اما در پايان  ذكر يك  نكته نيز جالب است  كه  يك  خبرگزاري مدعي شده  به  متن  توافق شده  براي تحريم ها  دست  يافته است  . گفته مي شود  شاه بيت  لغو تحريم ها در لغو موقت تحریم های فلزات گرانبها، تعلیق فشارهای واشنگتن به کشورهای وارد کننده نفت ایران، لغو موقت تحریم های پتروشیمی و اقدام قدرت های بزرگ برای زمینه سازی برای از سرگیری تجارت قانونی با ایران است. رویترز به نقل از یک منبع آگاه نوشته است که به ایران این فرصت داده شده است که ظرف ۶ ماه ۳/۵ میلیارد دلار نفت، دو الی سه میلیارد دلار محصولات پتروشیمی و یک تا دو میلیارد دلار طلا بفروشد. براساس قیمت های کنونی، ایران می تواند روزانه ۲۰۰ هزار بشکه نفت اضافه بفروشد که در واقع افزایش ۲۰ درصدی صادرات نفت این کشور خواهد بود.  به هر حال  توافق اوليه توافق خوبي است و به نظر همين  كه توافق صورت  گرفته  چراغ  سبزي به  كشور ها  براي حضور در ايران  است  .

اما  ذكر يك  نكته در پايان  ضروري است  كه واقعاً اگروزراي اين همه كشور به ژنو بيايند  و توافقي صورت  نگيرد بيشتر باعث بي اعتباري اين  مذاكرات خواهد شد  و آينده ان  را تحت تاثير قرار مي دهد …

واقعاً از ته دل براي پيروزي اين  عزيزان و اينده  كشور دعا مي كنيم …

اما در حوزه  اقتصاد …

در حوزه  داخلي به  زودي بودجه  راهي مجلس مي شود كه  تحولات  دلاري در ان مهم  است به خصوص با  خبرهاي فعلي كه  اهميت  نرخ  دلار بارديگر بيشتر و بيشتر مي شود .  در روز هاي گذشته هم  گفتيم  كه حذف دلار از نرخ  مركز مبادلات  خود گوياي همه چيز است  . امروز دلار استقامت خوبي را در 3000 تومان  داشت و حتي در لحظه  رسيدن  اخبار خوب بيشتر از 2995 كم  نشد و در خبرهاي بد نيز به  3000 رسيد . تصور كنيد  با  دور قبل كه در ساعت  250  تومان  به  نرخ دلاراضافه مي شد .

اما خبر مي رسد  كه  طرحي از سوي صنعت گران  به  دولت داده  شده است  كه وام  ارزي انها  با دلار 1800  تسعير شود . خبر خوبي باري كل گروه  و بازار است  به خصوص شركت هاي سيماني و سهم هايي نظير فايرا  و يا  پتروشيمي ها  كه اكثراً دلار را  2500  ديده  اند .

اما  كار بازارهاي جهاني با رشد ادامه  يافت و كمي از نگراني هاي بازار را  كاهش داده است . در طلا البته  به نظر   افت جدي است و در پايان  روز جمعه  طلا  به  1245 رسيد . به نظر قيمت  گرم  در 90  و سكه در 880 قرار مي گيرد .  نفت همان  93 دلار است  . در فلزات  اما  مس در قيمت هاي 7066  رسيد و رشد جالب توجهي را داشت و روي نيز در قيمت هاي 1882 است و افزايش داشت  . امروز روز بهتري براي فاسمين ، فملي وفايراست  .

و در پايان  به  شاخص ميرسيم …

امروز رفتار شاخص جالب بود هر چه  قدر باقي سهم ها در نيمه اول رشته  بودند  شركت هاي پالايشگاهي و  بعضاً خليج  فارس و  تاپيكو  پنبه  كردند و در نهايت  شاخص با افت در نيمه  دوم خود مواجه  شد اما  هنوز مثبت  بود . امروز شاخص با  رشدي 450  واحدي مواجه شد  كه بانك و پتروشيمي در اين  رشد بسيار موثر بودند  . نفت گاز، مخابرات ، انواع بانكي ها در روند  شاخص موثر بوده و ومننفي خليج  فارس و  شبندر از شدت  مثبت  بازار كاست . به نظر فردا روند  شاخص نيز به مذاكرات بستگي  خواهد داشت  .

شاخص نيز امروز در راهروي بورس قدم  ميزد  ،سايت ها  را  رفرش مي كرد  در دل خود  به  فابيوس بد و بيراه مي گفت  و سيگار مي كشيد …

واقعاً نمي دانيم  گزارش را  با ديد توافق بنويسيم يا عدم توافق …

بانكها به اميد رفع تحريم!

نمادهاي بانكي اين روزها به اميد توافق در ژنو و كاهش تحريمها و فعال شدن مبادلات ارزي با روند مثبت همراه شده اند شنيده ميشود كاهش تحريمها و برقراري سويفيت  خبر خوبي براي اين گروه است . با اين  كه خبر خاصي از لغو تحريم  بانكي به  گوش نميرسد اما افزايش فروش نفت و بهبود  شرايط اقتصادي خود به  سود  گروه  بانك  است  . به نظر يك  دور مثبت ديگر را در بانكي ها  شاهد  باشيم  كه شركت هايي مانند  پاسارگاد ، تجارت و ملت مي توانند  مورد  توجه  باشند  .

امرزو بانك صادرات با صف خريد سنگين در استانه قيمتهاي 120 توماني قرار گرفت شكسته شدن سطوح قيميت 120 توماني ميتواند رشد قيمتي 5-10 درصدي را براي بانك صادرات به ارمغان بياورد

در نماد بانك سينا شاهد عبور اين سهم از سطوح قيمتي 380 تومان به همراه صف خريد بوديم .

امروز حتي پست بانك جنجالي هم با صف خريد همراه شد پست بانكي كه پتانسيل افزايش سرمايه را پيش روي خود را دارد اما افزايش سرمايه ان حجمي كه بازار انتظارش را داشت نبوده و احتمالا افزايش سرمايه تا سطوح 400 ميليارد تومان دو مرحله اي خواهد بود انتظار رشد قيمتي سهم تا سطوح 920 تومان را داريم.

دراين گروه تجارت نيز با خبرهاي مثبت  از سود غير عملياتي مي تواند مثبت  باشد  .

در اين  گروه  زمزمه تعديل ومبلت مي رسد اما از عملياتي شدن  ان خبري نيست  . در گروه  بانك خصوصي سازي اعلام  كرده  تجارت و ملت  را در صورت  صف خريد عرضه خواهند كرد .

خودروييها پا روي پدال!

در نمادهاي خودرويي لغو احتمالي تحريم صنعت خودروسازي در صورت توافق در ژنو باعث شده تانمادهاي اين گروه خوشبين تر از گذشته با روند صعودي و رو به رشد همراه شوند هر چند  اين  گروه اگر فردا توافقي صورت  نگيرد در كنار پتروشيمي و  بانك ها  ته جدول  خواهند بود .

زامياد امروز با صف خريد ازقيمتهاي 180 توماني براي فتح قله قيمتي 200 توماني فاصله گرفت زاميادي كه پتانسيل تعديل مثبت عايدي خوبي داشته و روند ميانمدتش همچنان صعودي ارزيابي ميشود

در نماد ايرانخودرو كه بازار انتظار زيادي به كاهش زيان و سود مناسبش براي سال 93 دارد شاهد صف خريد بوديم صف خريدي كه نويد قيمتهاي 200-220 توماني را در اين خودروساز بزرگ كشور را ميدهد

امروز سايپا توانست با صف خريد سنگين و حجم معاملات بالا از سد قيمتهاي 180 تومان عبور نمايد سطوح قيمتي 200 تومان پيش روي سهم ميباشد روند فروش سهام شركتهاي زير مجموعه سهامداران سايپا را براي كاهش زيان سال جاري اميدوار ساخته است  اما  چه در ايران خودرو و چه در سايپا  تنها  جو اميدواري است  . بازهم  تاكيد مي كنيم  سود هاي اين  گروه  تا  سال 94 خبري نيست و براي اين  گروه  شايد  تنها خگستر و خبهمن كمي مورد  توجه  باشند .

تحولات  سياسي  و رونق گروه خودرو، رشد سود برخي زير مجموعه هاي شركت و زمزمه  بهبود روابط با  مزدا باعث توجه  به  خبهمن  شده  اما دقت  داشته  باشيد كه مهمترين تحول سود نفت و گاز پارسيان  و تقسيم  سود  2000 ريالي و احتمال رشد سود خبهمن  از اين  محل  و ساير سرمايه  گذاري هاست .

اين  فقط يك  نظر است  اما  برخي معتقدند بازي تازه اي روي سهم  انجام  شده و يك  عرضه  سنگين در قيمت هاي 2200 ريال  خواهد داشت و سپس با  قدرت  به  سمت 2450 و 2500  ريال  حركت  مي كند . از همين  رو اين  شركت  را  زير نظر داشته  باشيد . امروز نماد خعتبار نيز متوقف شد  كه  به نظر ميرسد شرايط براي رشد وبهمن نيز فراهم  باشد  .

پتروشيمي هاي طلايي!

در بازار امروز برخي از نمادهاي پتروشيمي ها كه از غافله رشد اخير پتروشيمي ها عقب مانده بودند با اقبال بازار همراه شدند كاهش تحريمهاي احتمالي ميتواند سبب خروج پتروشيمي ها از تحريم و افزايش صادرات به خصوص در شركتهايي كه محصولاتشان به صورت مايع ميباشد شود.

گفته مي شود  لغو صنعت  پتروشيمي و  تحريم هاي ان جز مهم ترين دستور كارهاست  . در صورتي كه  تحريم  پتروشيمي كاهش يابد گروه  پتروشيمي مي تواند در بازار رونق بيشتري بگيرد . در اين  گروه توصيه مي شود  با  توجه  به تحولات  نرخ گاز، تثبيت دلار و قيمت ها  3 شركت پتروشيمي كرمانشاه ، خراسان و زاگرس را در پرتفوي داشته  باشيد . زاگرس براي ميان مدت گزينه  خوبي است  . در اين  گروه  شفن نيز مي تواند  مورد  توجه  باشد .

امروز پتروشيمي خراسان كه يكي از پرپتانسيلترين سهام اوره ساز در گروه خود بوده و پتانسيل تعديل مثبت و پي بر اي پاييني دارد با نوسانات مثبت همراه شد رسيدن قيمت اين سهم به سطوح 1000 تومان اولين هدف وشكستن اين سطوح و رشد تا سطوح 1100 تومان دومين هدف قيمتي پتروشيمي خراسان ميباشد

ديگر اوره ساز بزرگ بازار با رشد 10 دلاري قيمتهاي جهاني اوره با رشد قيميت بيشتر به سمت هدف قيمتي 2400 توماني خود ميرود شپديسي كه به نظر ميرسد در سطوح قيمتي 2400 توماني به تعادل برسد رشد بيشتر قيمت سهم منوط به رشد بيشتر قيمتهاي جهاني اوره ميباشد.

نوسانات مثبت در مارون هم ادامه داشته و امروز شاهد قيمتهاي 3500 توماني مارون بوديم شنيده ميشود مارون در عملكرد 9 ماهه سود خود را به سطوح 700 تومان خواهد رساند قيمتهاي 3600 -3800 توماني هدف قيمتي پيش روي مارون ميباشد.

شيميايي فارس مي خواهد سرمايه خود را از محل انباشته و اورده  از 23622 م. ريال  به 80000 م. ريال  برساند  كه اين  افزايش سرمايه بخش عمده  ان از سود انباشته است  . گفته  شده  سود  شركت در سال 93 با  سرمايه  جديدي مي تواند  تا 600  ريال  نيز رشد كند  . شايد اين  سهم  ارزش اين  كه ميان مدت و بلند مدت  به ان  نگاه  شود  را داشته  باشد  .

در اين  گروه  شفن نيز در منفي ها مي تواند مورد  توجه  باشد .

امروز تمايلات  جم براي رشد بالا بود اما عرضه نيز در اين شركت  شدت  گرفت  . بايد به جم هم  براي سود  سازي در سال  بعد  فرصت داد .

دراين  گروه از فارس هم  بايد گفت  كه اين  سهم خبر بنيادي منفي پشت  خود ندارد اما  بازيگران اصلي ان  تغيير كرده اند . در واقع  بازيگراني كه اين  سهم  را  حركت مي دانند  حالا  گوشه گير شده اند  . گفته مي شود اگر فارس به  زير  1680 نزول كند ممكن است كمي كاهش بيشتري را داشته  باشد .

در اين  گروه از شيران نيز خبرهاي جالبي ميرسد  كه  در فروردين  تعديل شركت  قطعي بوده و سود  سال 92 شركت نيز كمي تغيير مي كند .

پالايشگاه ها بي رمق!

همچنان امروز هم روند پالايشي ها منفي دنبال شد پالايشيهايي كه اعتماد بازار را از دست داده و تا از فروشنده تخليه نشوند نميتوان به روند با ثبات و رشد قيمتي سهام اين گروه خوشبين بود انتظار افت قيمتي 5  تا8 درصدي نمادهاي پالايشي انتظاري دور از تصور نميباشد. همزمان  كه خبر اتش سوزي در پالايش نفت تهران  به  گوش بازار رسيد اين  شركت  نيز سود خود را از 28782 به 33732 ريال افزايش داد . امروز علي رغم تكذيب شايعه اتش سوزي در پالايشگاه نفت تهران و رشد سود عملكرد 6 ماهه اين شركت پالايشي به دليل كاهش قيمت خريد نفت خام شتران باز هم نتوانست به سطوح قيمتي 100 هزار توماني رسيده و در نهايت با روند منفي مواجه شد به نظر ميرسد تعديلات  عجيب در شركت  وجود ندارد اما  نكته اي كه برخي به ان  استناد مي كنند  اين  است كه  شركت از محل كاهش بهاي تمام  شده تعديل داده است و اين  براي ساير پالايشي ها نيز رخ خواهد داد . نمي توان  تعميم  داد  اما مي تواند  استدلال منطقي باشد  چرا  كه  صورت حساب انها در فروش  و بهاي تمام  شده  يكي است.

البته  ذكر اين  نكته  ضروري است  كه  تكنيكاليست ها  روي اين  گروه نظر مساعدي ندارند.

در ليدر اين گروه يعني پالايش نفت بندرعباس فشار عرضه ها اين سهم را با صف فروش همراه ساخت شبندري كه به نظر ميرسد تا سطوح قيمتي 1300 توماني با اصلاح قيمتي همراه شود خريد سهم در سطوح قيمتي 1300-1250 توماني شايد بد نباشد.

بار ديگر شاهد رسيدن قيمت شپنا به سطوح قيمتي زير 3000 توماني بوديم شپنايي كه به نظر بار ديگر مهمان قيمتهاي 2800 توماني خواهد بود شپنا علي رغم افتتاح طرح بنزين سازي خود همچنان گرفتار جو منفي گروه خود ميباشد .

دراين  گروه اگر به خاطر داشته  باشيد  هفته  قبل در مورد  تبعيض قيمتي  و مقايسه قيمت ها  با  يك  استاندارد  صحبت  كرديم كه اين خبرخوبي براي گروه نيست  .

سرمايه گذاريهاي شاخص ساز

امروز در نمادهاي سرمايه گذاري شاهد روند مثبت در راستاي رشد شاخص بوديم اين روزها سرمايه گذاريها به نمادهاي شاخص ساز شهرت پيدا كرده اند اما همه گير نبوده و بيشتر در پارسان نمود يافته  بود .

در نماد سرمايه گذاري خوارزمي همانطور كه در روزهاي گذشته عنوان كرديم پتانسيلهاي بنيادي پيش روي سهم و جو مثبت بانكيها باعث صف خريد سنگين در خوارزم شد . بحث افزايش سود  برخي زير مجموعه هاي خارزم تا  20  ميليارد تومان  بيش از بودجه و تحولات  برخي شركت هاي زير مجموعه مي تواند  باعث توجه  به اين  نماد  شود  . به  زودي بلوك  غدير شركت نيز اگهي مي شود . تحولات  مثبت  بانكي نيز در اين  سهم موثر بود كه  صف خريد شد .

امروز غول پتروشيمي بازار يعني نفت و گاز پارسيان با روند مثبت همراه شده است پارساني كه اهداف قيمتي 1300 توماني را دنبال ميكند شنيده ميشود پارسان قصد اعلام سود 200 توماني را براي سال 93 خود دارد. در اين  سهم  شنيده  شده سود تلفيقي اين  شركت  بسيار بالاست و حتي بيش از 2500  ريال  است  .

شايعه فروش بلوكي ايرانخودرو متعلق به سرمايه گذاري صنعت و معدن باعث شده تا يان سهم با صف خريد امروز موفق به عبور از سطوح قيمتي 320 توماني شود وصنعتي كه پتانسيل رشد قيمتي تا سطوح 360 تومان را دارا ميباشد . رشد گروه  سيمان نيز وصنعت را ترغيب كرده است  .

چهارگوشه بازار!

امروز غول سيمان فارس و خوزستان با صف خريد همچنان به روند صعودي خود ادامه داد شنيده ميشود سفارس پتانسيل رشد قيمتي تا سطوح 420 تومان را دارا ميباشد سفارسي كه در صورت انتقال سهام شركتهاي سيماني سميان تامين به اين شركت شاهد تحول در ارزش ان اي وي و سوداوري خود خواهد بود

در نماد سرمايه گذاري شاهد قيمتهاي 200 توماني ميتواند فرصت خوبي براي خريد اين سهم ساختماني باشد ثشاهدي كه جاي برگشت به سطوح قيمتي 220 توماني را دارد پتانسيل عمده اين شركت افزايش سرمايه احتمالي از محل تجديد ارزيابي داراييها يا سود انباشته ميباشد.

گروه  قند  در صورت  شكست مذاكرات مي تواند مثبت  شود . اين  سهم نيز ديگري سهم گروه خواهد بود كه  با خبر مثبت افزايش سرمايه  از محل سود انباشته  مواجه است. قپيرا  قصد دارد  با  افزايش سرمايه 43% خود  به  افزايش ظرفيت توليد و همچنين افزايش خريد شكر خام و تصفيه  ان  بپردازد .   سود  شركت  پس از افزايش سرمايه  گويا  1000 ريال  خواهد بود .اين  سهم  امروز در كنار هگمتان  مثبت  بود و حتي قپيرا نيز صف خريد شد .

فولاد شروع مثبتي را تجربه كرد اما رفته رفته به خصوص با توجه به افت قيمت دلار با فشار عرضهها و نوسانات منفي در اواخر وقت معاملاتي همراه شد فولادي كه به نظر نميرسد فعلا جاي رشد قيمتي چنداني داشته باشد. در كنار او  فولاژ اما با  كاهش سود منفي بود . اما  فخوز بين مثبت و منفي سرگردان بود . بالاخره  خبر فخوز امد و اين  شركت  به  افزايش سرمايه  265% مي رود  كه از محل انباشته است  .

به نظر تحولات خوبي در انتظار فخوز باشد  . حضور در افزايش سرمايه  اين  سهم از مدت ها  قبل توصيه  شده  بود و منتهي مشكلي از جانب بدهي فولاد اكسين مانع از اجراي مجوز شده  بود  . به نظر سهم  طي 1 سال  آتي بازدهي خوبي را خواهد داشت

امروز حتوكا نيز مثبت  بود . خبر افزايش سرمايه  300%  كه  200% ان از محل اورده و 100% از محل انباشته است  به  بازار رسيده و حالا  سهم  صف خريد است . گفته مي شود پس از افزايش سرمايه  و در سال جديدي سود  شركت مي تواند  به  300 ريال نيز برسد  كه  دو برابر مقطع  فعلي با  سرمايه  جديد خواهد بود .

اين  روز ها  كرمان مورد  توجه  بازار قرار گرفته است كه  سهامداري 22% در شركت  اريا مهتاب گستر  و حضور 100% در مهتاب گستر كارمانيا  نكاتي است كه  باعث صف خريد اين  چنيني شده است  . شنيده شده اين  دوشركت نيروگاه  برق را در اختيار دارند و در واقع اشل كوچكي از مپنا هستند  اين خود عاملي براي رشد اين  سهم  شده است  . ارزش بازار اين  شركت در حال حاضر 160 ميليارد تومان  است كه  برخي ان  را  قابل مقايسه  با  سرمايه  گذاري هاي انجام  شده نمي دانند از همين  رو ممكن است  بازهم رشد كند .  سهامدار عمده اين  سهم  وساخت  است  كه او نيز براي نوسان بد نيست  .

گروه دارو  همچنان مثبت  است  . در روز هاي گذشته  روي خريد شركت هايي نظير زهراوي، پخش ، رازك در صورت  عرضه  صحبت  شده  بود  اما حالا كارخانجات داروپخش نيز بايد در ليست  قرار گيرد . اين  شركت  افزايش سرمايه  150% را در دستور كاردارد كه  110% ان  از محل اورده  و 40% انباشته است  . نكته  بسيار مهم  اين  است  كه  سود  شركت در سال 93 مي تواند به  2000 ريال  با  سرمايه  جديدي برسد . به نظر خريد اين  سهم  دارويي با اين تحولات  مي تواند  بسيار مناسب و بازدهي خوبي را داشته  باشد .

در كنار بازار و پارسان غدير از هر نظر مستعد رشد  خواهد بود  اما  فعلاً با  توجه  به  در پيش بودن  معمله  بلوكي سهامداران در پي كنترل قيمت  سهم هستند اما  بايد دقت داشت  سهم  يكي از شركت هايي است كه مي تواند  طي 2 الي 3 ماه  آتي تا  محدوده  7000  ريال  نيز رشد كند  از همين رو نوسان  گيران  ريسك  گريزو البته  با  صبر  و تحمل بالا مي توانند  با ديد 3 الي 4 ماهه  روي اين سهم  متمركز باشند  . اعلام  سود پارسان خود به خود تمايل ها  به غدير را افزايش مي دهد .

در بازار امروز تاپيكو نيز منفي شد  كه البته به نظر نميرسد از 5200  ريال  كمتر شود .

امروز غول بازار يعني مخابرات هم  صف خريد شد كه البته  گفته مي شود  فردا عرضه هاي جدي را دارد .

امروز صف حكشتي نيز عرضه نمي شد اما فردا  با  مشخص شدن نتايج او نيز صفر و يك  است و يا سنگين رشد مي كند و يا نزول …

در بازار ولغدر و ولساپا براي نوسان  مثبت بودند  كه  احتمالاً 4% فرداي اين گروهمي تواند پر عرضه  دنبال شود .

امروز كخاك  باز شدو با اين رشد همه  را انگشت  به دهان گذاشت . شركتي كه به  طلا  خورده است    و به نظر ميرسد قيمت هاي فوق كمي براي سهم  بالا  باشد  . كفرا و كسرا نيز براي رشد بيشتر انگيزه كافي مي خواهند و شايد هر دو يك  استراحت موقتي را داشته  باشند .

گروه تحلیل گری بتا سهم

2 آذر 92

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم