جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار سه شنبه 21 آبان 92

گزارش بازار سه شنبه 21 آبان 92

نوید خاندوزی
نوامبر 12, 2013
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار سه شنبه 21 آبان 92

ثانيه هاي طلايي…

گزارش بازار – بتاسهم 16:50 امروز سه  شنبه ، بازار سرمايه ما  دو روي يك  سكه  بود . يك  سكه منفي و ديگري مثبت  . بازار اين  روز ها  جدال بين  ترسو و شجاع  ها  شده است  . جدال  بين افرادي كه  با  بد  بيني به  بازار نگاه  مي كنند و برخي ديگر كه خوش بين هستند . جدال بين كساني كه از حباب مي ترسند و كساني كه اين  محدوده  را تازه اول راه مي دانند .

قبل از هر چيز ديروز و امروز با  برخي دوستان  قوي بورسي نشستيم  يك ايتم  را  بررسي كرديم  . شاخص … اين  عزيزان  به  ما  انتقاد داشتند كه چرا  بازار را  با چوب شاخص مي رانيد  در صورتي كه بازار ديگر ان  بازار سابق نيست و شاخص هم  شاخص قبل نيست  كه  برايند  كل بازار باشد . به  گفته اين  عزيزان  و طبق محاسبات  به عمل امده  70% رشد شاخص در اختيار 8 نماد  بزگ بازار است كه همه  انها را مي شناسيم    كه شبندر، فارس و مپنا  جز ان  هستند . اين  عزيزان  بر اين  عقيده  بودند كه  بايد بازار را با گروه ها و سهم ها تحليل كرد  نه  با  شاخص از همين  رو وقتي از شاخص مي گوييم ناخودآگاه  نگاه ها  به  سمت  7 الي 8 شركت مي رود نه  كل شركت ها  .

البته اين  انتقادتا حدودي وارد است اما نمي توان از شاخص كه  يك  قطب نماست  غافل بود كما  اين كه  كل بازار نيز به نوعي به اين  7 الي 8 نماد  گره خورده اند .

اما  امروز منفي ابتدايي بازار منطقي بود اما مثبت ناگهاني ان  به خصوص در نماد هاي بزرگ همه  را  غافلگير كرد و باعث شد تا  همه از خود  بپرسند  مگر رويداد خاصي رخ داده است  .

امروز هر كسي بورس را  بر يك مدل تحليل مي كرد . يكي از جنبه  سياسي مي ديد كه خبرهاي مثبت منتشر شده از اين  كه  احتمال  توافق در 10  روز اتي بالاست و حرف هايي ازاين  دست باعث بروز يك  اجماع  نسبي بر اين  قضيه  شده  كه  به  زودي تحريم ها  حل  خواهد شد .

برخي ديگر اتفاق دوم يعني تحولات  دولت در حوزه تصميم گيري ها  چه  ثبات  نرخ ارز، مشوق هاي صادراتي  و … را موثر مي دانند و برخي ديگر جذاب شدن  قيمت ها و شرايط خوب قيمتي سهم و فعاليت  مناسب حقوقي و حقيقي ها را در بازار باعث اين  مثبت  شدن  دانسته اما به نظر ميرسد جمع  به 3 عامل به خصوص تحولات  سياسي در اين  روند موثر بوده  .

ديروز هم نكته اي را عرض كرديم  كه  به  قول دوستي اصل مطلب 4 ماه  گذشته در بازار است . كمتر از 4 ماه و حدود  3 ماه اين دولت  سر كار است  . انصافاً و حقاً با دولت  قبل مقايسه اي داشته  باشيد چند دور كار سياسي سنگين ، تصميمات اقتصادي ، كند كردن تورم ، كاهشنرخ ارز و ثبات  ان  و چندين  چند  كارديگر در اين  100  روز واقعاً معجزه اي براي كشور است   . شايد به اندازه  8 سال  قبل كار منطقي انجام  شده است . از همين  رو نبايد به  بلند مدت  بازار شك كرد . امروز وقتي خبرمصوبه هاي هئيت دولت در مورد تشويق به صادرات  را مي خوانديم  متوجه مي شديم كه اين دولت نگاه  واقعي به اقتصاد دارد و واقعاً قصد دارد ازاين  طريق به  كشور كمك كند با اين كه كسري بودجه نيز در دل ان مشهود است اما حاضر نيست  به  صورت هر صنعت هر روز چنگ  بزند .

اين  به ما مي گويد  در بلند مدت اگر واقعاً بگذارند دولت كار خود را  بكند جهش هاي خوبي در انتظار بازار است  . در واقع  بازار همچنان همان  قاعده خود را دارد كه  بورس محل انتقال دارايي افراد عجول به  صبور است  …

و اما  نكته ديگر تداوم  ركود در بازارهاي رقيب است  و حتي چشم انداز عدم  رشد آنها  . با اين كه  برخي مدام از تحولات در حوزه مسكن حرف مي زنند اما  به  وضوح  مشخص است  مهم ترين  رقيب بورس يعني مسكن  بسيار ارم  دنبال  مي شود و بانك  نيز با  صحبت هاي سيف بعيد است  مورد  توجه  باشد  . سكه و ارز نيز  كه  كلاً زمين  بازي را  بوسيده  و كفش ها  را  اويزان  كرده اند .

دقت كنيد  عزيزان  وقتي در جلسه اي يكي از مقامات  مسئول از نقدينگي 26 هزار ميليارد توماني در بخش سكه و ارز صحبت  كرد چند  بار عدد  را  روي كاغذ نوشتم  تا  عمق ان را  باور كنم  حال  بخشي ازاين  پول در بازار سرمايه  جريان  گرفته است .

البته  دولت نيز ازاين  امر استقبال  مي كند . سهامداران  عمده  را مجبور به فروش سهم  كرده و مردم مي آيند، انگاه  سهامداران  عمده  پول موجود را در بازارهاي اوليه قوي تر سرمايه  گذاري مي كنند .

به هر حال  بازار سرمايه  با اين  دولت و اين انگيزه بالا  چشم  انداز مثبتي دارد .

و اما در بازار امروز چه خبر بود . امروز ابتدا  بازار منفي و سپس رفته  رفته  فروشنده ها  ته  كشيدند و نوبت  به  خريداران  رسيد  كه  بازار را مثبت كنند  . به وضوح  مشخص بود كه در بسياري از نماد ها در منفي فروشنده خاصي نيست  . اين  عامل مهمي براي رشد بازار امروز بود . به نظر ميرسد بازار در نيمه  دوم خود  به  خصوص از ساعت  10:30  وضعيت  بهتري را داشت  .

براي بازار روز شنبه  به نظر نمي توان  خيلي احساس بدي داشت  چرا  كه  اكثر شركت ها در 3و 4% مثبت روز شنبه معامله مي شدند و به نظر روز شنبه  براي بازار سرمايه اگر اتفاق خاصي رخ ندهد روز  خوبي  خواهد بود .

و اما حاشيه  بازار …

امروز حاشيه هاي سياسي و اقتصادي زيادي داريم كه  اميدواريم سر شما  را درد نياوريم . در بازار شاهديم  كه  بازهم  تحولات  سياسي جاري مهم ترين تحولات بازار است . مهم ترين رويداد نيز توافق ميان  ايران و اژانس است كه  بر سر معدن  گچي اورانيوم و تاسيسات اب سنگين  اراك  توافق كردند . همچنين اعلام  شد دوربعدی مذاکرات در روز 20 آذرماه در وین خواهد بود. اين  مذاكرات مي تواند الارم  خوبي را  براي گروه  1+5 ارسال  كند كه  امريكا  ساز مخالف كوك  كرده و ايران  را مقصر عدم  توافق مي داند . البته  امروز در همين مورد اظهار نظر هاي متفاوتي مطرح  شد  . پس از شنيدن  اين  حرف ظريف در لحني خاص در توئتر خود نوشت آقای وزیر، آیا این ایران بود که پنجشنبه شب، نصف پیش‌نویس آمریکا را زیر و رو کرد و جمعه صبح، علنا علیه آن صحبت کرد؟ بگم  كي بود بگم بگم ! البته  بخشي ازاين پيغام  را ما  براي مزاح  تغيير داريم اما بخش اصلي ان  واقعي بود . در سوي ديگر كري هم  پس از گفتن  خودش پشيمان  شد  و گفت هیچ یک از اختلافات بین گروه ۱+۵ و ایران درباره برنامه هسته‌ای ایران آنقدر بزرگ نیست که مانع رسیدن به توافق شود. از سوي ديگر انگليس با  چهره اي مرموز اين  بار پشت  مذاكرات  ايستاده و حمايت  مي كند . وزير خارجه  انگلستان  گفته است  . ما و ایران باید تحرک ایجاد شده در ژنو را ادامه دهیم و نگذاریم فرصت ایجاد شده برای دستیابی به پیشرفت، از میان برود. دولت قویا علاقمند به دستیابی به موافقتنامه‌ای موقت با ایران است، چراکه این موافقتنامه گامی ضروری برای دستیابی به راهکاری جامع است. ما به این نتیجه رسیده‌ایم که توافقی که در مورد آن بحث می‌کردیم، برای امنیت تمام جهان خوب است.  البته  تا حدودي تايئد  شده است كه  در بحث تحريم ها نيز برداشته  شدن  تحريم  فلزات ، طلا و پتروشيمي و همچنين بازگشت  12 ميليارد دلار از پول ايران  به  كشور از مهم  ترين  اتفاقات  فوق است  . البته  امروز خبر ديگري را نيز داشتيم  كه سنای آمریکا در اقدامی اعلام کرد که تا زمان شنیدن توضیحات وزیر خارجه این کشور درباره برنامه هسته‌ای ایران، تصویب تحریم‌های جدید علیه تهران را به تعویق می‌اندازند.

واقعاً ما نيز علاقه  منديم همه  ي تحريم ها  لغو شود اما  اين  لغو موقتي نيز خبر خوبي براي بازار است  .

امروز بازار به  تعطيلات جدي رفت و تا  شنبه خبري از او  نيست كه  به نظر عدم خريد برخي افراد  به همين دليل بود  .

اما در حوزه  اقتصاد …

در خبرهاي اقتصادي ابتدا  به  سراغ  بحث جايزه  صادراتي و  مشوق هاي ان مي رويم  . در بحث هاي قبلي دولت معافيت هاي مالياتي صادرات و جايزه هاي ان  را  برداشته  بود كه دولت  فعلي ان  را  اصلاح  كرد تا  اولين  گام خود را  براي صادرات محوري به  صورت  عملي برداشته  باشد . نهاونديان كه  طراح  اين  طرح  بوده  تاكيد  كرده است پیش از این در یک اقدام غیرکارشناسی اعلام کرده بودند ارز صادراتی باید به کشور وارد شود در حالی که نیازی نیست ارز صادراتی را به کشور وارد کنیم بلکه می‌تواند در اختیار واردات قرار گیرد. در مصوبه دولت دقیقا مشخص شده است که ارز صادرات باید به مصارفی برسد اینکه مورد نیاز واردات قرار گیرد در چرخه تولید و تجارت مصرف شود در داخل کشور سپرده‌گذاری شده و یا برای بازپرداخت وام‌های ارزی انجام شود که همه اینها احصاء می‌شود. اين  بدان  معني است كه ديگر نرخ مبادله الي نيز اجبار هيچ  شركتي نيست و حتي خليج  فارس نيز مي تواند  با نرخ  جديد حركت  كند و اجباري براي بردن  نرخ  ارز به اتاق نيست  . اين  خبر خوبي براي بازار بود كه  البته  بازار از كنار ان  گذشت  اما امروز كمي بيشتر توجه مي كرد .

ايشان  صريح  اعلام  كردند  كه در گذشته بخش‌نامه مالیاتی برای صادر‌کنندگان صادر شده بود که در جلسه شب گذشته هیئت دولت مشخص شد تا صادر‌کنندگان از پرداخت مالیات معاف شوند.

به  زودي بحث تحولات  گزارش 100  روزه نيز به اطلاع  مردم مي رسد  كه  شنيده مي شود  رييس جمهور شنبه  يا  يكشنبه گزارش خود را ارائه مي دهد .

اما در دلار نيز بايد گفت  كه  به خوبي در 3000 در حال مديريت  شدن  است و خوب و بد مذاگرات نيز انگار بر دلار بي اثر شده است .

اما در مورد  بازارهاي جهاني كار باز هم  با كاهش آغاز شده و اين  براي گروه  فلزات  كه تازه اوج  گرفته خبرخوبي نيست  .   امروز طلا به  1279  و نفت  به  94 دلارر سيده است  . در حوزه  فلزات  نيز اندكي كاهش  داشتيم  . مس به  7125 دلار رسيده است  . روي نيز در قيمت هاي 1830 دلار قرار دارد  و در كنار انها  الومينيوم  نيز در محدوده  1750 است  كه  به نظر ميرسد تعطيلات  پيش رو  در سرنوشت  شنبه  گروه  فلزات  بسيار اثر گذار است  . هر چند امروز اكثر فلزاتي ها مثبت  بودند اما جو كلي بازارهاي جهاني خنثي  و رو به منفي است  .

امروز اما  شاخص را نيز داشتيم  كه  با هزار مكافات  از نزديك  200  واحدي منفي او را تا 37 واحد  مثبت  بالا  اورد . امروز 3 نماد خليج  فارس،حكشتي وبانك  پارسيان  ناجي شاخص شدند و از ان  سو گروه  پالايش هر چه  كردند نتوانستند  شاخص را منفي كنند . البته در منفي ها  نقش مخابرات و بانكي ها نيز بسيار پررنگ  بود . در نهايت در بازار امروز شاخص با رشدي 36 واحدي بار ديگر در نزديكي 76932 واحد و لب 77 هزار قرار گرفت  .

و حالا در بازار چه خبر بود …

سيمانيهاي صدر نشين!!!

دو خبر باعث مثبت شدن نمادهاي سيماني شده است اول معافيت مالياتي صادركنندگان و دوم افزايش نرخ سيمان در راستاي افزايش نرخحاملهاي انرژي كه با توجه به تجربه سالهاي پيش اين امرو نه تنها موجب كاهش سود شركت نميشود بلكه به دليل فزوني يافتن قيمت فروش به نسبت بهاي تمام شده باعث رشد سود سيمانيها نيز خواهد شد. البته هنوز قطعي نشده  اما  مي تواند  بسيار مهم و مثور باشد .

امروز غول سيمانيها يعني سيمان فارس و خوزستان كه بارها قيمتهاي 300 توماني را كف قيمتيش ارزيابي كرده و وعده رشد قيمتش را داده بوديم امروز شاهدصف خريدسنگين ورشد قيمتي به سطوح بالاي 330 تومان بوديم .

در نماد سيمان تهران كه با شايعه احتمال افزايش بيشتر سودش به دليل رشد سود شركتهاي زير مجموعه و رشد سود خود شركت و رسيدن به سود 120 توماني وجود دارد امروز مقاومت 520 توماني را پشت سر گذاشت قيمتهاي 540-560 توماني ميتواند هدف قيمتي سهم باشد . اگر به خاطر داشته باشيد در سال هاي قبل سيمان  تهران در يك  نيروگاه نيز صاحب سهم  بود كه  سعي مي كنيم  اطلاعات دقيق تري را از ان  به دست  اوريم .

اما سيمان شرق امروز قيمتهاي 300 توماني را هم پشت سر گذاشته تا در قدم بعدي مهمان قيمتهاي 320-340 توماني باشد سميان شرقي كه عمدتا به واسطه افتتاح سيمان 1000 تنيش در پايان سال مورد توجه قرار گرفته است.

پس از مدت ها تلخي …

در بازار امروز رسيدن قيمت سهام قندي به سطوح حمايتي خود باعث شد تا نمادهاي اين گروه با تغيير روند مواجه شوند سهامداران قندي انتظار دارند تا شركتهاي قندي به زودي اثرات افزايش نرخ شكر به سطوح 1900 تومان را با تعديل مثبت عايدي در صورت هاي مالي خوداشكار كنند . گروه  قند  يك  سال در بازار خاك  خورده و حالا  شايد با توجه  به تعديل حا  مورد  توجه  بازار قرار گيرد .

قند پيرانشهر كه سهامدارانش در انتظار اجراي گام اخر افزايش سرمايه شركت از محل سود انباشته ميباشند امروز سعي داشت تا مجددا خود را به سطوح 1200 تومان برساند تثيبت شدن اين سهم در قيمتهاي بالاي 1200 توماني ميتواند قيمتهاي 1300-1350 تومان را براي اين سهم به ارمغان بياورد

شايعه افزايش سرمايه سنگين قند لرستان از محل سود انباشته اين سهم را به سطوح قيمتي بالاي 4400 توماني رساند قلرستي كه در قيمتهاي فعلي با موج عرضه همراه و به نظر نميرسد جاي رشد قيمتي بيشتري داشته باشد . در روز هاي قبل نيز از قپيرا، قچار، اصفهان و هگمتان هم  گفتيم كه به نظر ميرسد دير يا  زود  با  تحولات  مثبتي حداقل در كوتاه مدت مواجه  شوند .

داروي تقويتي !

اين روزها داروييها زنجير پاره كرده و با اقبال بسيار بالايي همراه شدند نسبت پي بر اي اكثر داروييها به سطوح بالاي 7 مرتبه در حال افزايش ميباشد و همچنان در حال افزايش بيشت نيز ميباشد به نظر ميرسد نسبت پي بر اي داروييها هدفته اينده به سطوح 8مرتبه نيز برسد داروييهايي كه عمدتا به دليل توقع بازار براي تعديل مثبت قابل توجه با رشد همراه شده است

امروز البرز دارو با صف خريد از قيمتهاي 1500 تومان هم عبور كرد البرز دارويي كه پتانسيل تعديل مثبت را دارا ميباشد اما نسبت پي بر اي و قيمت سهم افزايش بالايي پيدا كرده است به نظر ميرسد قيمتهاي 1600 تومان پايان روند صعودي اين سهم دارويي باشد

شايعاتي در خصوص سود 500 توماني دارويي اسوه مطرح شده است امري كه امروز داسوه را تا قيمتهاي استانه 2800 توماني بالا برد داسوه با خبر واردات برخي از داروهاي خاص از كشور كانادا و عرضه در بازار و شناسايي سود بالا از اين طريق مواجه ميباشد

امروز دسبحا همچنان با صف خريد سنگين به سمت سطوح قيمتي 900-920 توماني حركت ميكند دارويي سبحاني كه به واسطه رشد قيمتي و رشد سود شركتهاي زير مجموعه هم با رشد ارزش ان اي وي مواجه ميباشد و هم با رشد سوداوري همراه شده است

فولاديها جان ميگيرند!

در بازار امروز شاهد نوسانات مثبت فولاديها بوديم فولاديهايي كه با توجه به افت قيمتي اخير در نمادهاي فولادي شاهد رسيدن قيمت فولاديها به سطوح جذابي بوديم همين امر باعث توجه بازار به نمادهاي فولادي بوديم البته ثبات قيمت دلار در سطوح 3 هزارتومان هم در اين امر بي تاثير نبوده است.

فولاد مباركه به كف قيمتي 420 توماني رسيده است با برگشت روند قيمتي همراه شد . ديروز در مورد  اين  سهم  صحبت  كرديم  . فولاد هرمزگان  برگ  برنده  2 ماه اتي سهم  است  . ديروز در بورس كالا  نيز فروش خوبي داشت   و به  200  ميليارد تومان  رسيد  كه  طي برخي منابع  موثق فروش فولاد  طي 50  روز گذشته از 1200  ميليارد ريال  فراتر رفته  كه عدد  بسيار خوبي است  . كمي از ميانگين ماه هاي قبل بيشتر است  .

خبر خوب براي فولادي ها اين  است  كه حتي اگر نرخ  گاز وبرق را  40% براي سال  آتي گران كنند و به  صنعت تخفيف ندهند تنها  10% از سود  فولاد كم مي شود . به نظر عدد  مناسبي است و با  يك  افزايش نرخ  كوچك  2% حبران  پذير است  .

اما حمايت 360 توماني ذوب بالاخره عمل كرده ذوب با رشد قيمتي همراه شد ذوبي كه ميتواند با تثبيت در سطوح قيمتي بالاي 380 تومان مواجه  باشد اما  رشد آنچناني در انتظارش نيست .

در نماد فولاژ شاهد ادامه داشتن روند منفي اين سهم بوديم فولاژ تحت تاثري گزارش 6 ماهه ضعيف خود وضعيت خوبي ندارد اما براي سال 93 با توجه به افتتاح طرح توسعه شركت ميتوان به احيا روند سوداوري سهم خوشبين بود. هنوز هم  فولاژ را  براي ميان مدت گزينه خوبي مي دانيم  . شنيده مي شود اگر تحريم ها لغو شود فولاژ مشتريان اروپايي خود را  بازيابي خواهد كرد .

در اين گروه  ديگر نيامدن گزارش افزايش سرمايه  فخوز همه را كلافه  كرده است  . در وتوكا نيز برخي خبرهاي جديد از چند قرارداد  و شناسايي سود  فروش سرمايه  گذاري ها  حرف مي زنند .

پتروشيمي ها در انتظار!!!

در گروه پتروشيمي امروز وضعيت بهتري را شاهد بوديم خبرهايي از عدم اجازه دولت براي افزايش نرخ گاز شيرين و احتمال افزايش نرخ تحخفيف خوراك مايع و مهمتر از ان تثيبت شدن نرخ دلار در سطوح 3 هزارتوماني سبب وضعيت مثبت معاملات امروز پتروشيمي ها شده است. در اين  گروه  شنيده مي شود هفته  بعد  نرخ خوراك  به  بازار اعلام مي شود . چند خبر مهم  اين  است  كه  به  شركت هاي پتروشيمي با سال  مالي 30/09  گفته شده  بودجه دلاري را  2450  بگيرند . البته  براي پيش بيني …

در سوي ديگر خبر ميرسد تخفيف نرخ خوراك  مايع  قطعي شده  است و به  زودي اعلام مي شود كه خبرخوبي باري بازار است .

امروز جم هم  رنج هاي مثبت خوبي را داشت  .  شركتي كه او  نيزدر سال  بعد  آينده خوبي دارد . اگر نرخ خوراك به خوبي داده  شود  برداشته  شود  جم به  راحتي به  سود 4200  ريالي براي سال جاري مي رسد كه  البته  سود  پ پ جم  را نيز لحاظ كرديم  ولي برخي حتي از سود هاي بس از 4500  ريالي صحبت  مي كنند . در سال  بعد  نيز جم مي تواند در آغاز با  سود  4500 و 4600  ريالي شروع كند .

شايعه سود 700-750 توماني در خارك و اخبار مثبت از افزايش خوراك دريافتي و افزايش توليد در نيمه دوم سال باعث شده تا خارك با صف خريد بدون عرضه همراه شود خارك 4 هزا توماني را ميتوان انتظار داشته باشيم

پتروشيمي زاگرس كه خوشبيني بسيار بالايي براي سود سال 93 اين شركت با افزاي شتوليد و صادراتش به وجود امده است شاهد شد قيمتي تا سطوح 3000 توماني بوديم فعلا زاگرس در سيكل نوساني 2800-3200 توماني قرار گرفته است

در نماد شيران رسيدن اين سهم به محدوده قيمتي 3400 توماني خريد اين سهم را مجددا جذاب كرده است شيراني كه پتانسيل هاي بسيار خوبي دارد هم افزايش سرمايه از محل سود انباشته و هم طرح هاي توسعه اي بسيار سوداور و پي بر اي پايين و اخرين خبر تسعير نيمي از ارز صادراتي با قيمت ازاد از اواسط شهريور ماه ميباشد كه ميتواند موجب تعديل مثبت شيران شود.

در اين گروه از مارون هم  نبايد غافل شد  كه  انصافاً سهم قرص  و محكمي است  . در اين  گروه منفي شنبه شفن  نيز جالب توجه است  .

چهارگوشه بازار!!!

گفته ميشود ايران خودرو هفته  بعد  با  زيان 316 ريالي به  بازار مي ايد  . سهمي كه برخي ازان  سود 1800 ريالي دراورده بودند  حالا  به  زيان  رسيده است و گفته مي شود 1000 ميليارد تومان  احتمالاً زيان  انباشته خواهد داشت  .

سرمايه گذاري خوارزمي كه اين روزها با شايعه افزايش سرمايه 100 درصدي و تعديل مثبت عايدي همراه ميباشد با روند منفي همراه شدبا توجه به پتانسيلهاي بنيادي سهم قيمتهاي منفي فعلي فرصت خريد خوبي با ديد ميان مدت محسوب ميشود شايعه شده خوارزم امسال به سود بالاي 50 تومان دست خواهد يافت . در اين  سهم  البته اگر بحث فروش غدير صحيح  باشد سود  شركت نزديك  به  950  ريال  است  .

همانطور كه انتظار ميرفت شبندر امروز وضعيت بهتري تجربه كرده و در قيمتهاي 1450 توماني به تعادل رسيد . اين  گروه  فعلاً در اين  قيمتها  فروشنده  افراطي ندارند اما جو مثبت  آنچناني نيز در مورد  آنها  صادق نيست  .

زامياد در قيمتهاي بالاي 170 تومان با صف خريد به سمت قيمتهاي 180 توماني خود ادامه ميدهد

امروز فاراك كمي منفي شد  و البته  با جو بازار كمي برگشت . ريسك  ورود  به اين  سهم  بسيار بالاست اما  به نظر ميرسد تحولات  بنيادي جالبي در انتظار فاراك  باشد . امسال  فاراك  به  راحتي سود  بيش از 1100 ريالي را  محقق مي كند . حال  انكه  قيمت هاي 8400 و 8500  ريال  مي تواند  براي سهم مناسب باشد  بحث ديگري است و بهتر است  هيجان  زده نشد . و سنگين  سراغ اين  سهم نرفت  .

شايد شبيه ان  را در حكشتي هم داريم. در اين  سهم  بورس تامين  را مجبور به عرضه  بيش از 50  ميليون  سهم در بازار كرده  بود . و حتي برخي معتقدند  كه  تامين  اجتماعي براي حفظ حكشتي در تابلوي اصلي بورس بايد بازهم  سهم  را عرضه  نمايد . گفته مي شود  كل سهام  شناور اين  سهم  كمتر از 130 ميليون  سهم  بوده  كه  بخش اعظم ان در دستان  حقوقي هاي زير مجموعه  تامين  است  .

يكي از افراد نزديك  به اين  شركت  معتقد بود كه اگر حكشتي با  ظرفيت سال هاي قبل مشغول به  كار شود مي تواند تا  400 ميليارد تومان  سود  سازي داشته  باشد  كه  به ازاي هر سهم  400 ريال  خواهد شد . در اين  سهم  ارزش جايگزيني قيمت  سهم  را  توجيح مي كند اما سود خير .

ريسك پذيران در اين  سهم مي توانند  نوسان  بگيرند اما افراد  با درجه  ريسك پذيري پايئن  سراغ اين  سهم  نروند . امروز هر چه  سهم  عرضه  مي شد توسط حقيقي  و حقوقي جارو شد تا  صف خريد باقي بماند .

در بين سرمايه  گذاري ها وتوصا و بوعلي مثبت  بودند . وتوصا مجمع خود را  3 آذر برگزار مي كند و در تحولي جالب توجه  سود خود را از 1 دي ماه  پرداخت خواهد كرد . اين واقعاً براي سهم  مهم و جالب توجه است . هر چند  برخي معتقدند  سود تقسيمي وتوصا پايئن  است اما  با نگاه  به  صورت هاي مالي مي بينيم 607 ريال  سود  محقق شده  قابليت  تقسيم  500 ريالي را مي تواند داشته  باشد . شركت  سابقه  تقسيم  سود حداكثري را دارد و حالا  نيز بحث افزايش سرمايه  احتمالاً 30% را در دست  اجرا دارد  .

بوعلي نيز شفاف سازي داده و به نظر ميرسد شنبه  متعادل شود .

در گروه  فلزات  شايعه  ورود بانك  شهر به  گروه  روي به  طور جدي مطرح  شده است  . فاسمين  به نظر تا 9100 و 9200 ريال مي تواند رشد كند . در كنار ان  فايرا نيز امروز كمي مثبت و سپس منفي شد .

اين سهم  به  سود  رسيده و تحولات خوبي را نيز دنبال  مي كند . اگر تحريم ها  برداشته  شده  و اين  شركت  بتواند خاك  وارد  كند  صادرات خوبي را خواهد داشت و در داخل نيز محصول شركت خوب خريداري مي شود . امروز ممكن است  شاهد  عرضه سهم  باشيم به نظر در قيمت هاي 7200 و 7300  ريال  خريد سهم  كم  ريسك است و نيازكند  صبر خواهد بود . سهامداران  حقيقي و اتفاقاً حقوقي هاي صبور نيز مي توانند  در اين  سهم در اين  قيمت ها و حتي تا 7400  ريال  نيز حضور داشته و خريد كنند . سود  اين  شركت در دوره هاي بعد  بازهم  تعديل خواهد داشت  .

در نماد  غبشهر فشار عرضه  بالاست كه برخي از داخل شركت  گويا  به اطلاعاتي دست يافته و جريان  فروش به راه انداخته اند . شركت  به  زودي به  مجمع مي رود  اما دو شايعه در سهم در جريان  است  . اول شايعه  تعديل مثبت  سود  سال 92 كه اين  شركت  با تعديل جدي سود مواجه  شده است و حتي سود نزديك  به 1000 توماني را  براي غبشهر ذكر مي كنند  . اما در خبر بعدي اتفاق ديگري رخ مي دهد . گفته مي شود  اين  شركت در سود  سال  آتي بازهم  پيش بيني محافظه  كارانه  را اعلام مي كند . برخي منابع  از شركت از احتمال  اعلام  سود نزديك  به  7000 ريالي براي آغاز سال مالي خبر مي دهند

در گروه  پتروشيمي شاهد  رونق فارسدر بازار شديم  كه  به  كل بازار انرژي مثبت داد .

دو خبر خوب مي تواند  امروز فارس را  براي خريد در منفي ها  جذاب سازد  به خصوص قيمت هاي 16800  و 16600  ريال  كه  برخي ان  را  براي خريد چه  براي نوسان  گيري و  چه ميان مدت  مناسب مي دانند .

خبر اول تائيد  حضور عزيزي در رياست هيئت مديره  خليج  فارس است  كه گويا  همزمان  با مديرعاملي پارسان به  سمت  رياست  هيئت مديره فارس رسيده است  . خبر دوم  بحث تخفيف خوراك  مايع و عدم  الازم  به  فروش نرخ ارز در اتاق است  كه در ماه هاي پيش رو براي سهم  موجب تحولاتي خواهد شد .

دقت كنيد  فارس 40% صنعت  پتروشيمي كشور  رادر اختيار دارد . خبر مهم ديگر اين  بود كه  بر خلاف برخي شنيده ها  وزارت نفت  با واگذاري خليج  فارس مخالفت كرده و حتي گفته مي شود  ازاين  پس در واگذاري هاي خرد نيز عرضه هاي جدي را نداريم  . به نظر دور جديد رشد فارس آغاز شود .

در گروه  رايانه  رانفور  مثبت  بود . امروز ركيش براي افزايش سرمايه متوقف شد  كه خبر خوبي براي بلند مدت هاي اين  سهم  بود .

در گروه  سنگ اهن  كچاد خوب بود اما كگل منفي شد . بازار انتظار گزارش همراه  با  پوشش  و تعديل خوبي رااز كگل دارد  كه اگر محقق نشود سهم  به مشكل  خواهد خورد .

امروز در نماد مخابرات  صف فروش جمع  شد كه شنيده مي شود ازاد شدن سهام  كاركنان چالش فعلي سهم در فشار فروش است  .

در گروه  پالايشي ها به  سهامداران  بنيادي توصيه مي شود  شبريز و  شپنا  را  بيشتر زير نظر داشته  باشند چرا  كه  احتمالاً تحولات  مثبتي را در دل خود دارند .

گروه  برق نيز امروز خوشحال  بود . خبرهاي خوب از بموتو، شرايط خوب وص ف خريد شدن  بترانس و شايعه قرارداد  جديد كنتور مهم ترين تحولات  اين  گروه  بود .

امروز در دو هلدينگ  بزرگ بازار يعني تاپيكو  و پارسان  جو مثبت بود . تاپيكو به نظر در 5600  يال مشكل دارد اما  پارسان در 1120 حمايت  جدي ايجاد كرده است . با اين كه عزيزي گفته  به  رياست هيئت مديره  فارس مي رود اما  گويا  در پارسان مدير عامل باقي مي ماند .

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم