جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار چهار شنبه 3 مهر 92

گزارش بازار چهار شنبه 3 مهر 92

نوید خاندوزی
سپتامبر 25, 2013
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار چهار شنبه 3 مهر 92

سيگنال هاي نيويوركي!

گزارش بازار – بتاسهم 15:40  امروز چهار شنبه ، بازار سرمايه  روز خوبي را به  پايان  برد . ديروز هم  نوشته  بوديم كه واقعاً دليل شدت  منفي بازار ديروز را درك نمي كرديم اما امروز نشان  داد  كه  شرايط متفاوت  است و خوش بيني به خصوص به  صنايعي كه چشم  انداز روشني دارند  شرايط را  بهتر كرد و حتي باعث شد تا  شرايط بسيارخوبي را در بازار سرمايه  شاهد  باشيم  .

به نظر ميرسد اين  رويه  مثبت  ناشي از باز تر شدن فضاو شاداب شدن  بازار سرمايه  در بازار ادامه  داشته  باشد . اما  براي بررسي بيشتر اخر هفته و هفته اي كه  در ان  سپري كرديم به نكته اي اشاره  مي كنيم كه تقريباً دو هفته  پيش در مورد  سرنوشت  بازار صحبت  كرده  بوديم  .

يك  بارديگر ان  را نوشته و بارديگر به  تحليل شرايط روز مي پردازيم  .

در ان  مقطع نوشته  شد :

بهتر است  پله پله بازار را  تحليل كنيم . با  پايان  فروش تسويه و اعتباري ها و بحث جنگ  اين مسائل كم كم  به  حاشيه رفته و دوره جديدي اغاز مي شود . در دوره  جديد كه  به نظر حقير 2 ماه  طول مي كشد  بازار تحت تاثير 4 رويداد  خواهد بود . 1- اولين ان  مهم ترين رويداد  2 هفته  پيش روي بازار يعني دنياي سياست  است كه تحولات  سفر رئيس جمهور به نيويورك ، مذاكرات  و … را  شامل مي شود . 2- دومين تحول به  گزارشات  6  ماهه و يا مياندوره اي باز مي گردد  كه از 15 مهر اغاز مي شود و تا پايان  ابان  ماه  همراه  بازار خواهد بود . حقير عقيده دارد گزارش هاي 6 ماهه مثبت است و بازار را  به  فاز خوبي مي برد . از جمله اين  كه  3 ماهه  دوم  سال 92 براورد خوبي براي ادامه  سال است  3- عامل سوم  كه  بسيار مهم  است نرخ  دلار بوده  كه  روند  ان در نبض بازار موثر است و در اين موضوع نيز حقير معتقد است در 2900 و 2800  ثابت مانده و افت ديگري را شاهد نيستيم  . عامل 4-  سياست هاي كلان  اقتصادي  و نرخ گذاري هاي جديدو به  طور كلي حاشيه هاي دولت و تصميمات ان  در 2 ماه پيش رو  در بازار است و به نظر ميرسد در اين مدت  تحولات مثبتي براي بهبود وضعيت  بخش خصوصي  و بازار سرمايه شكل گيرد .

به نظر حقير كم كم  به  پايان  عامل اول مي رسيم و تقريباً وقتي روز شنبه  رئيس جمهور و تيم  همراه  به ايران  بازگردد مورد  اول تمام  شده و عواقب و دنباله هاي ان  براي بازار باقي مي ماند كه  البته  به نظر ميرسد بازهم  فقط جو خوش بيني باشد  و خبري از شرايط خاص و رفع تحريم به  گوش نرسد . اما  كم كم  مي توان  به  برخي شرايط اميد بيشتر داشت . به عنوان  مثال  از جلسه  روز پنج  شنبه ممكن است  فقط اين  جملات  بيرون بيايد كه جو مذاكرات خوب بوده و شرايط مي تواند  بهتر شود .

در اين مورد  همين  كه  فضا تغيير كرده  براي بازار كافي است . اما  مورد  دوم ،سوم و چهارم از اين  پس سكان  بازار را در دست مي گيرند . به خصوص در مورد گزارش هاي مياندوره اي كه از اين  پس اين گزارش ها هستند  كه در اين  مدت  30  تا  40  روز كاري عنان  بازار را در دست گرفته و او  را هدايت مي كنند . در مورد  دلار با خبرهايي كه داريم  و اظهار نظرهاي رسيده  به نظر ميرسد نه تنها قيمت  زير 3000  بلكه  بالاي 3000 تثبيت مي شود و اين  به  طور جدي خواست دولت نيز  خواهد بود .

و اما در مورد  خبرهاي مثبت اقتصادي  و سياسي به عنوان  مثال  لغو ممنوعيت  صادرات، بحث تعهد ارزي كه  برداشته  شد ، ال سي ها  و … مي تواند خبرهايي ازاين  دست  باشد  كه خوش حال كننده خواهد بود

در مجموع  از اين  پس اين  گزارش هاي 6 ماه و مياندوره اي هستند كه  سرنوشت  بازار را در دست گرفته و شرايط ان  را تغيير مي دهد .

و اما  سري به  بازار امروز بزنيم .

بازار امروز مبهم و ابهام الود آغاز كرد . بازار براي روز هاي قبل يك انتظاري از اجلاس نيويورك  داشت  كه  1-  اوباما و روحاني با هم ديدار كنند . 2-  سخنان  روحاني جالب توجه  باشد  . هيچ  يك ازاين  دو محقق نشد و به نظر ميريسد امروز دو واكنش را  شاهد  خواهيم بود . واكنش اول به بازار خودمان  باز گشت كه ابتدا كمي منفي آغاز كرد  و سپس با خبرهاي خوب پتروشيمي  و دلاري مثبت شد . واكنش دوم  قطعا به  بازار ارز باز مي گردد كه  با صحبت هاي ديروز سيف و اتفاقات  فعلي بارديگر روند  دلار صعودي  شد .

البته  اين پوسته  رويدادهاي امريكاست . در زير لايه هاي پنهاني اين  رويداد اتفاقات  جالبي وجود دارد كه در بخش سياسي به ان  اشاره  مي كنيم  اما  دقت كنيد كه همين  كه  فردا  ظريف و كري با هم  ديدار مي كنند  نكته  مهمي است  . بازار در نيمه  دوم  با  خبر رشد دلار اوج  گرفت  و البته  خبر خوب از عدم رشد نرخ  پتروشيمي ها  واكنش بهتري را گرفته  بود .

به نظر بازار از برخي گروه ها و سهم هاي خاص فاصله  گرفته و بيشتر به  دنبال نماد ها و خبرهاي مثبت  بنيادي مي رود . براي بازار روز شنبه  پيش بيني كار دشواري است چرا كه قرار است  پنج  شنبه  يك  نشست  را  داشته  باشيم  . اما در مجموع خبرهايي كه مي رسد و شرايط برخي گروه هاي بنيادي مي تواند  اين  طور نشان  دهد  كه بازارشنبه نيز نمي تواند منفي باشد .

و  البته  در مثبت هاي بالاي ان نيز عرضه  بالا خواهد بود .

اما در مجموع شرايط بازار سرمايه  با  رسيدن  گزارش ها  سر و شكل قوي تري  خواهد گرفت  . زمزمه هايي از گزارش هاي نسبتاً متعادل گروه  بانك ، مخابرات ، بيمه ها ،تجهيزات به  گوش ميرسد  . شنيده  شده  گروه معادن   با  پوشش هاي مناسب و تعديل هاي زير 10% همراه  هستند  . از گروه هاي سيمان، پالايش، پتروشيمي ، فولاد  به عنوان  گروه هايي كه  با  گزارش هاي بهتري مواجه اند  ياد مي شود . در دو گروه  يعني خودرويي ها  گفته شده  گزارش ها حتي ضعيف تر از قبل و  در مورد سرمايه  گذاري ها  وضعيت  بهتر خواهد بود .

و اما در مورد  شاخص …

به  قول تكنيكاليست ها  شاخص درست در نقطه اي قرار گرفته است كه لب مرز است  اما با اين  شرايط و به خصوص با  صفوف خريد به نظر ميرسد از اين  نقطه نيز عبور مي كنيم و شاخص به  65 هزار  خواهد رسيد .

و حالا  به  سراغ بازار پر حاشيه مي رويم . انچه گذشت و انچه پيش روست .

در خبرهاي سياسي اوضاع  جالب بود . ابتدا بايد گفت  انتظار بازار چه  بود . بعد  بايد بررسي كرد كه چه  گذشت و بعد  از ان بايد ديد  چه  نتيجه اي براي بازار خواهد داشت  .

انتظار نه تنها  بازار بلكه  بسياري از مردم  اين  بود كه حداقل روحاني و و اوباما ديدار كنند . تحولات  رسانه اي شكل گرفته  باعث شد انتظارات مردم  افزايش يابد و شرايط خوبي را متصور باشند  . حتي دلار نيز به همين  دليل مي ريخت  . از سوي ديگر همه  انتظار سخناني بسيار خوب و لحن ملايمي را از سوي روحاني داشتند .

اما  حالا  ببينيم  از زمان  سفرروحاني به نيويورك  چه  گذشته است . قبل از هر چيز بايد از 3 رويداد مهم  گفت  . 1- روحاني  در ضيافت  نهار به دليلي صرف مشروبات  الكلي شركت  نكرد . و تبعاً ديداري انجام نشد . 2- در صحبت هاي خود  كمي با  لحن  تند و شبيه  به دوران  احمدي نژاد صحبت  كرد و از اين  بابت  نيز بازار و افراد انتظار ان  را نداشتند  . اما در كنار اين  رويداد ها  يك  اتفاق سومي هم  رخ داده  كه  زير هياهوي اين  جريان ها  قرار گرفته است  . براي اولين  بار وزراي خارجه  ايران و امريكا با هم ديدار مي كنند . و ديروز اوباما نيز گفت  كه كري را مسئول اين  كار كرده است .

از صحبت هاي دو طرف يعني روحاني و اوباما نيز نمي توان  به  راحتي گذشت . اوباما  بسيار مثبت  صحبت كرد . از فتواي رهبري گفت . از احترام  به ايران  . حق دست  يابي به  انرژي هسته اي . ايران  هم  از تنش زدايي ، ارتباط با واشنگتن و  … به نظر ان  تابويي كه  قرار بود  شكسته  شود  شكسته  شده و از اين  پس كار راحت تر  خواهد بود . در يكي از سايت ها نيز از قول ايراني ها  گفته  شد دو طرف تصميم گرفتند طي يك دوره زماني مناسب و در سطوح مختلف زمينه هاي لازم را براي مذاكرات سازنده در موضوع هسته اي فراهم آورند. شايد فعلاً لازم  باشد در سطح  وزير خارجه  پيش برويم  . امروز روحاني در صحبت  با  امان پور نيز همين موارد  را  مطرح كرد و از ديدار استقبال  كرد .

البته از يك  موضوع ديگر نيز نمي توان  گذشت  روحاني و تيم او امثال  با افراد معتبري ديدار كردند . انگليس، المان، فرانسه . و در پايان  بايد گفت حالا همه چشم ها  بايد به  دو رويداد  باشد  . اول اين كه در ادامه  سفر چه خواهد شد  و مصاحبه هاي مطبوعاتي و صحبت هاي اوباما  چگونه خواهد بود . دوم اين كه  ظريف در نشست  1+5 چه مي كند و ايا مي تواند  شوك  مثبتي را  به  بازار روز شنبه  ما وارد كند  يا خير .

اما  به  سراغ  خبرهاي اقتصادي مي رويم كه  دلار به  3100  تومان  و حتي به  3150  رسيده است  .

ديروز مهم ترين رويداد  اظهار نظر سيف بود . اظهار نظر ايشان  يك  بارديگر يك  الارم مثبت را  به  بازار فرستاد كه خبري از كاهش نرخ ارز نيست و حتي به نظر ميرسد امروز قيمت دلار با اين خبر رو به صعود گذاشت . البته  يك  دليل علمي نيز براي دلار  وجود دارد  كه تا وضع  دلار مبادله اي در 2500  به اين  شكل است  دلار 2900 و كمتر به  سختي لمس شود و اين موضوع كاملاً منطقي است  . به نظر ميرسد  كم كم  نگراني بازار از دلار رفع شده و دلار نيز خود رادر3000 تومان  تثبيت  مي كند .

در بازار جهاني قيمت  نفت  به 103 دلار رسيده است. قيمت طلا  نيز 1322  دلار است. در كنار ان  مس  روي هم در ابتداي صبح  افزايش قيمت داشتند  كه مس به 7158  و روي به  1852 دلار رسيده است البته  فلز روي در طول ديروز تا  امروز صبح  رشد جالب توجهي را تجربه  كرد  و خبرخوبي براي گروه  روي بود . فايرا  نيز با همين خبرها  مثبت  شد .

و اما  سري به شاخص بزنيم  كه  امروز دو  نماد  خليج  فارس و  پارسان در جهت  مثبت كردن او گام بر مي داشتند . البته  شبريز، شبندر و كچاد نيز اثرات مثبتي بر شاخص داشتند . از ان  سو بانك هاي پارسيان ، تجارت و پاسارگاد نيز در رده هاي منفي كننده  شاخص بودند .

اين  رشد 445 واحدي امروز باعث شد تا  شاخص در 63445 واحد  قرار گيرد و اولين هدف خود براي رشد را لمس كند . فردااز نظر تكنيكالي روز خاصي براي شاخص است  اما  به نظر ميرسد به  راحتي از ان  عبور نمايد .

خبر گازي براي پتروشيمي ها!

در بازار امروز خبر عدم افزايش نرخ گاز براي سال جاري خبر بسيار خوبي از زبان معاون ملي پتروشيمي بود خبري كه ميتواند باعث افزايش پي بر اي پتروشيمي ها و با توجه به تعديلات مثبت پيش رو در عملكرد 6 ماهه اين شركتها باعث افزايش قيمت خوبي در شركتهاي پتروشيمي به خصوص خوراك گازي ها شود

امروز پتروشي زاگرس تحت تاير عدم افزايش نرخ گاز و شايعاتي در خصوص تعديل مثبت با رشد قيمتي همراه شد. براي زاگرس انتظار رسيدن به قيمتهاي 2600 تومان و در صورت مثبت ماندن جو پتروشيمي ها رشد قيميت تا سطوح 2800 توماني را انتظار داريم

شيران خود را براي جدال باقيمتهاي 3200 توماني اماده ميسازد شنيده ميشود شيران قصد افزايش سود خود به سطوح بالاي 700 تومان را در گزارش 9 ماهه پيش رو دارد در صورت وقوع تعديل مثبت عايدي ميتوان به رشد قيمت شيران تا سطوح 3400 تومان هم خوشبين بود

ظاهرا پتروشيمي خارك تعديل خوبي در چنته دارد كه اين روزها با اقبال بالايي همراه ميباشد خاركي كه پتانسيل تعديل مثبت عايدي خوبي داشته و صحبت از سود 550-600 تومانيش در عملكرد 6 ماهه ميشود به نظر ميرسد شخارك قصد رسيدن به سطوح قيمتي 3000 توماني را دارد. در اين  سهم  شنيده مي شود  كه  در شرايط عدم  افزايش نرخ خوراك  تعديل خوبي را در اين  سهم داريم  .

اين  روز ها  فارس و پارسان در بازار توفان  كرده است  . علاوه  بر شنيده هاي موثق از تعديل مثبت بندرامام و پارس ، گفته مي شود  معامله  بلوك  نيز روي هواست . برخي از قطعي بودن  ان  صحبت  مي كنند و برخي ديگر معتقدند خبري از معامله نخواهد بود .

به هر حال  تعديل سود در نماد فارس به  طور جدي شنيده مي شود .

در اين  گروه  بازهم  گفته مي شود  شازند  تعديل دارد  كه  البته  اين  بار گويا از برگشت  بحث ذخيره  نرخ گاز نيز مي باشد  .پرديس فعلاً در جا مي زند اما اگر خبر نخ گاز صحيح  باشد يعني در حال حاضر پتروشيمي پرديس با  پي به اي زير 3 معامله مي شود !

در نماد جم نيز برخي از خريد هاي سنگين  حقوقي روي اين  سهم  صحبت  مي كنند  . به نظر اين سهم  براي حقيقي ها  خيلي اب و نان نداشته  باشد اما  براي حقوقي ها در بلند مدت  گزينه خوبي خواهد بود .

تك خالي به نام سيمان!

در گروه سيمانيها شايعات انتشار گزارشات 6 ماهه مثبت سيمانيها و تعديلات مثبت قابل توجه و دو رقمي در گروه سيماني باعث شده تا سيمانيها اين روزها با تك خال تعديل مثبت صدر نشين بازار شوند

امروز سيمان غرب با صف خريد قيمتهاي 840 توماني را پشت سر گذاشت سغرب فعلا به سمت سطوح قيمتي 880 توماني گام بر ميدارد با انتشار گزارش 6 ماهه اين سهم كه خبرهاي خوبي در ان نهفته ميباشد انتظار تثبيت سغرب در سطوح قيمتي بالاي 900 توماني را داريم

خبر افتتاح طرح 1000 تني سيمان سفيد در سيمان شرق باعث صف خريد سنگين در اين سهم سيماني شده است سيمان شرقي كه اهداف قيمتي 260 و 280 توماني را دنبال كرده و در صورت صحت خبر افتتاح طرح سيمان سفيدش ميتواند با تعديل مثبت قابل توجهي در سال مالي جديد خود همراه شود

سيمان هگمتان ارام ارام به سمت سطوح قيمتي 720 توماني گام برميدارد سيمان هگمتاني كه بيشترين ظرفيت صادرات سيمان را به عراق داشته و از اين طريق ميتواند شاهد تعديل مثبت خوبي باشد  .

دراين  گروه  شرايط براي تعديل سپاهان نيز گفته مي شود ممكن است  رخ  دهد  . بهبهان و اروميه نيز با تعديل مواجه اند اما  در سفارس نيز برخي صحبت هاي قيمت هاي بيش از 3000 ريال  مي كنند .

معادن به استقبال ميروند!

در بازار امروزنمادهاي معدني به خصوص انهايي كه با احتمال تعديل مثبت بيشتري در عملكرد 6 ماهه همراه ميباشند به روند رو به رشد خود ادامه دادند پيشبيني ميشود با انتشار گزارشات 6 ماهه شاهد تقويت روند صعودي در نمادهاي معدني باشيم . در روز هاي گذشته نيز گفتيم  كه در 6 ماهه  دوم  فولاد  و سنگ  آهن  با  انتشار گزارش رونق مي گيرد . البته  3 شركت فملي، فايرا و فاسمين  براي بلند مدت و ميان مدت  گزينه هاي خوبي هستند .

ليدر روييها يعني توسعه معادن روي ارام ارام به سمت جدال با قيمتهاي 300 توماني ميرود پتانسيل هايي نظير افزايش سرمايه و تعديل مثبت عايدي ميتواند اين سهم را از قيمتهاي 300 توماني عبور داده و به سمت هدف قيمتي 320 توماني ببرد

شايعاتي در خصوص توقف نماد گلگهر و تعديل مثبت عايدي شنيده ميشود اما حجم معاملات در اين سهم سنگ اهني بساير پايين بوده و سهامداران ميلي به خريد كگل در قيمتهاي محدوده 1000 توماني ندارند به نظر ميرسد فعلا نوسان قيمتي چنداني در انتظار اين سهم سنگ اهني نباشد

شايعه خريد بلوكي سهام فراوري توسط برخي حقوقي ها باعث شده اين سهم با نوسانات مثبت همراه شود شنيده ميشود فراوري به دليل تسعير ارز با قيمتهاي احتمالي افزايشي مواجه  باشد  .

از كچاد نيز خبرهاي خوبي از تعديل و پوشش احتمالي سود و تعديل به گوش ميرسد  .

اين هلدينگهاي پرطرفدار!

در بازار امروز برخي از هلدينگها با استقبال ويژه اي مواجه و صدر نشين بازار شدند هلدينگهايي كه بازار انتظار رشد سوداوري خوبي از انها داشته و با توجه به رشد قيمتي سهام شركتهاي زير مجموعه اشان انتظار رشد ارزش ان اي وي انها نيز ميرود

كدام سد ميتواند جلوي سيل پارسان را بگيرد پارساني كه همين چند روز پيش در قيمتهاي نازلي بازگشايي شد و فرصت خريد خوبي ايجاد كرد. ما در سايت از اين  سهم  حرف مي زنيم دوستان  موضع مي گيرند اما  وقتي به  برخي حقوقي ها  گفته مي شود كه در 16 ماه  پيش رو بيش از 500 تومان  سود نقدي نصيب انها  مي شود در خريد اين  سهم در قيمت هاي 1000 و 1100 ترديد  نمي كنند .  امروز قيمتهاي 1000 توماني در پارسان شكسته شد سهمي كه اهداف قيمتي 1050 و 1100 توماني را در پيش روي خود دارد

حتي خبر مخالفت مديرعامل ملي پتروشيمي با خصوصي سازي هلدينگ خليج فارس و احتمال عدم معامله بلوكي سهم هم باعث متعادل شدن فارس نشده و فارس با تمام قوا به سمت قيمتهاي 1200 توماني حركت ميكند فارسي كه شايعه شده به واسطه رشد سود شركتهاي زير مجموعه خود به زودي با انتشار صورتهاي مالي شركتهاي زير مجموعه تعديل مثبت خود را به بازار اعلام خواهد كرد

هلدينگ غذايي توسعه صنايع بهشهر جدال سختي در سطوح قيمتي 320 توماني دارد شايد انتشار تعديل مثبت روغنيها بتواند به رشد بيشتر قيمتي اين سهم كمك نمايد فعلا سهامداران وبشهر بايد در انتشار كمك از سوي روغنيها باشند . در اين  گروه از وصنا  شنيده مي شود كه 65 توماني را  براي 9 ماهه  محقق كرده و اين  يعني رشد بيشتر سهم  و گروه  بهشهر .

در اين  گروه با  زمين گير شدن جم  صندوق و  تاپيكو سرگردان  هستند  . البته  تاپيكو  و صندوق از سرعت فارس و پارسان جا  مانده اند . در صندوق شنيده مي شود كه در مجمع  پيش رو  افزايش سرمايه در كار است كه  نشان  مي دهد  سهم  به درد  نوسان  گيران نمي خورد اما حجم معاملات  خوبي را نيز داشت .

در روز هاي بعد تاپيكو ني زمي تواند كم كم  در 3800 ريال  تثبيت  شود  .

در اين  گروه اگر سود  پارسان 200  باشد  بي شك غدير نيز دراين  قيمت ها  نمي ماند  او  امروز 50  ميليون  سهم  پارسان را  فروخت و گويا  45 ميليارد تومان  سود  شناسايي كرده است  .

خعتبار امروز مثبت  بود و به نظر ميرسد اگر صف بهمن  بار ديگر جمع  شود  اين  سهم مي تواند  مثبت  باشد  .

پالايشي ها در انتظار

بالاخره قطار افتتاح طرح هاي بنزين سازي پالايشي ها به راه افتاد نوبت بعدي پس از شبريز احتمالا نوبت پالايش نفت اصفهان خواهد بود پالايشگاه هايي كه ميتوانند مجددا صدر نشيني بازار سرمايه را تجربه نمياند

امروز پالايش نفت تبريز با خبر افتتاح طرح بنزين سازيش با صف خريد و رشد قيمتي همراه شد . پالايش نفت  تبريز در اطلاعيه اي اعلام  كرده است كه واحد بنزين سازي او در تاريخ  31 شهريور به  صورت  ازمايشي اغاز به  كار كرده و به  زودي رسماً كليد مي خورد . گفته مي شود اين  موضوع در بودجه پيش بيني شده است  اما  يكي از افراد نزديك  به  شركت از اثرات بيشتر اين  طرح در بودجه  شركت  خبرداده است  . البته  بخشي از ان در بودجه در نظر گرفته شده است اما  اطلاعات جالب اين  است كه  اين طرح در صورتي كه نرخ  بنزين و نرخ دلار در همين  سطوح  باشد حدود  2200 ميليارد تومان  فروش شركت  را بيشتر مي كند . برخي نيز از اثر حداقل 900 ريالي در سود شبريز در سال 93 صحبت  مي كنند و اين  يعني سود  شبريز سال  بعد  نزديك  به  5000 ريال  مي تواند  باشد   .

شبندر امروز در سطوح قيمتي بالاي 1200 توماني تثبيت شد كم كم اين غول پالايشي خود را براي فتح قيمتهاي 1400 توماني اماده ميسازد شبندري كه شايعه افتتاح طرح حلال سازي و تعديل مثبت را در چنته خود دارد اما همه منتظر گزارش او هستند  . گفته مي شود اخر هفته  شراز مهمان كدال خواهد بود  .

چهارگوشه بازار!!!

در گروه ليزينگي شايعاتخوبي مطرح ميشود ظاهرا فزايش نرخ خودرو باعث افزايش دو برابري تقاضاي ليزينگ شده است در ليزينگ غدير شنيده ميشود اين شركت به زودي براي تعديل مثبت سود خود در عملكرد 6 ماهه متوقف ميشود شنيده ها حكايت از سود 21-22 توماني در ولغدر دارد

امروز قيمتهاي 240 توماني جهنم عرضه ايرانخودرو بود انقدر عرضه ها شديد بود كه تقاضاي سنگين هم نتوانست پاسخگوي اين عرضه ها باشد و ايرانخودرو به تعادل رسيد به نظر ميرسد خودروييها با توجه به افزايش قيمت ارز مدتي را مهمان اصلاح قيمتي باشند اما  بازهم  همان  نقدينگي به  سراغ اين گروه خواهد رفت . امروز توصيه كرديم در اين  گروه  20% را  به  فروش برسانيد كه منطقي بود  .

قيمت ارز افزايش يافت و داروييها مهمان قعر جدول معاملات شدند امروز دارويي سبحان از سطوح قيمتي 620 توماني كه مصادفبا مقاومت سهم بود با برگشت روند قيمتي همراه شد انتظار دسبحاي 580 توماني را داريم

در مپنا  برخي معتقدند اگر نتواند  7100را در كند  با احتمال كاهش مواجه مي شود چرا  كه سقف دوقلو زده است اما از نظر بنيادي خبرهاي بدي در مورد  مپنا شنيده نمي شود .

در گروه  سرمايه  گذار يها وصنعت و وسپه به دليل شرايط خوب مي توانند مورد توجه  باشند  هر دو شركت در گروه  سيمان حضور دارند و انتشار صورت  پرتفوي و گزارش انها  جالب توجه است .

در گروه رايانه  رانفور امروز گفته است كه بلوك 6% خود را در ركيش فروخته و 5% سود  شناسايي مي كند . در نماد  ركيش و رتاپ نيز برخي نوسان  گيران  براي خريد هجوم  اوردند اما  ركيش گزينه  بهتري براي نوسان  است  .

در پايان  به گروه  فولاد اشاره  مي كنيم  . امروز شنيده  مي شد فولاد هرمزگان  به  فرابورس مي ايد اما از ان  مهم  تر سود  260  ميليارد توماني است كه در بودجه فولاد ديده نشده است كه البته مي تواند  100  ريال  به  سود اين  مجموعه  اضافه  كند .

در گروه سرمايه  گذاري ها اگر قرار باشد ايران خودرو بازهم  رشد كند منفي هاي خگستر جالب توجه است .

گروه تحلیل گری بتا سهم

3 مهر 92

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم