جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار يكشنبه 24 شهريور 92

گزارش بازار يكشنبه 24 شهريور 92

نوید خاندوزی
سپتامبر 15, 2013
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار يكشنبه 24 شهريور 92

بازار جم زده!

گزارش بازار – بتاسهم 16:10  امروز يكشنبه ، بازار تحت تاثير يك  رويداد  قرار داشت  . درست تا  قبل از خبر عرضه احتمالي جم  بازار كه اين  روز ها  از كمبود نقدينگي رنج مي برد تا حدودي مثبت شده  بود . دليل اين  مثبت واضح  بود . گارد بازار ديروز و خبرهاي خوب باعث جو مثبت  بازار شده  بود  اما به محض رسيدن  حضور جم با جو عمومي فروش مواجه  بوديم  كه  البته  در مورد  اين  اتفاق نيز حرف و حديث هاي متفاوتي وجود دارد كه چرا  برخي چنين رفتاري را دارند اما  به هر حال رفتار عرف بازار بوده و انتشار مي رفت كه  بازار براي تامين  مالي 400  ميليارد توماني اين  خريد دست  به  فروش بزند .

اما  رفتار بازار امروز و اتفاقات  ان  را  بايد يك  بارديگر در برگ  تاريخ  و درس هايي از بازار ثبت  كرد . بازهم  خبر يك عرضه اوليه  امد و برخي شروع  به عرضه  سهم  كردند  . نكته  جالب اين است كه اين  عرضه در زير فشار سنگين ترين اتفاقات از جمله  فروش شركت هاي سرمايه  گذاري و  تسويه  بدهي ها  انجام  ميگيرد كه  بازار به  شدت  نيازمند پول است و حالا  در اين  وضعيت كم خوني بازار بيچاره  را  مجبور كردند  بازهم  خون  بدهد ! بي شك  بازار بي حال و بي رقم مي شود اما پس از اين  كه اين خون داده  شد  با  ابميوه ها و در واقع خون جديدي كه از ابتداي مهر با بازشدن  اعتبار ها در رگ هاي بازار تزريق مي شود اميدواري به  بازار بيشتر  خواهد شد .

اما يك  تجربه هميشگي در بازار و روز هاي عرضه اوليه  حاكي از ان است  هميشه قبل از عرضه  فشار فروش بيشتر مي شود و همه  افراد تازه  وارد و مبتدي كه در اين  مدت در بازار بودند  به واسطه  شيريني عرضه اوليه و عطش ورود  به ان سهم خريده و از همين  رو به دليل نقدي بودن  خريد هاي اين  روز ها  اقدام  به  فروش سهام خرد و كلان خود مي كند . معمولاً اين  روزها  قيمت  خيلي از سهم ها  مفت مي شود و مي توان  راحت خريد كرد . اين  اتفاق به نظر ميرسد فردا نيز به اوج خود مي رسد  و خيلي ها  حاضر به  فروش سهم خود مي شوند تا  جم  بخرند . حتي در روز سه شنبه نيز اين اتفاق وجود دارد و تركش هاي ان  به  بازار مي خورد  اما  كم كم  اين  موضوع  فراموش شده و بارديگر توجه  به ساير نماد ها  بيشتر مي شود .

تجربه نشان  داده  عرضه چنين شركت هايي اگر موفقيت اميز باشد  در ميان مدت  به  سود كل بازار خواهد بود به خصوص حالا كه 3 شركت  بازار سهامداران  اين  شركت هستند .

به نظر اين  عرضه  هم مي ايد و مي رود و بازار پتانسيلش جمع تر مي شود  تا  روز هاي مهر با  خبرهاي سياسي مهر ورزي قوي تري را در مهر ماه  شاهد باشد  .

و اما  سري به بازار امروز مي زنيم …

امروز بازار خوب آغاز كرده  بود و دليل ان واضح  بود كه  به خاطر خالي شدن  فروشندگان روز قبل بود . البته  نيم  ساعت  اخر بازار ديروز كه  تا حدودي جو را مثبت كرده  بود . او منفي انچناني را  لمس نمي كرد و حتي با خيال  راحت  تر نسبت  به شرايط سوريه نفس راحتي كشيده و جو را  براي رشد آسوده مي ديد . حتي صفوف خريد را داشتيم و خبرهاي مثبت اما  ناگهان خبري امد  كه جم عرضه مي شود . اين خبر باعث شد تا فشار فروش افزايش يابد و حتي افرادي كه براي خريد ميلي به خريد داشتند  با اين  خبر دست نگاه دارند و خود  به خود  فشار خريد نيز فروكش كرد  . بايد صبر كرد تا  اين جنگ  جديد كه اثر ان  كمتر از سوريه است اما موج  عرضه  را همراه خود دارد فروكش  كند .

به نظر ميرسد بازار فردا در نماد هايي مانند  شبندر و مپنا  كه افراد در سود هستند با  فشار فروش بيشتر به  سمت نقد شدن  برخي افراد پيش رود و اين  يعني بازار با ليدرهاي منفي مواجه است كه  جو فروش در ان  بيش از خريد غالب است  . نكته  بعد  فشار سنگين تر از سوي كارگزاري ها  به  سهامداران  است  كه  بايد در روزهاي اين  چنين سهم  بفروشند و اين  يعني نور علي نور!

به هر حال  براي بازار فردا  روز خيلي دلچسبي را  ارزو نمي كنيم . به نظر تجربه خوب بازاردر عرضه هاي اوليه  قبل باعث شده  رفتار سهامداران  پخته تر باشد و  اين يعني فشار فروش آنها  به نماد ها  مثل قبل نيست و حتي اگر ديديم  كه خيلي فشار فروش را داشتيم  يعني بازار در حال رصد كردن قوي تر و تصميم گيري هاي منطقي تر است  .

در مورد  شاخص بسياري معتقدند كه  حالا ديگر اعداد 62 هزاردر كوتاه مدت  محقق مي شود و شايد بازار يك  افت موقت  را شاهد باشد  اما محدود  است و بارديگر با  رشد مواجه مي شود . بسياري معتقدند 73 تا 74  و برخي ديگر 83 هزار را هدف نهايي شاخص مي دانند  اما مهم  اين  است  اكثر كارشناسان معتقدند  مهرماه  فصل خوبي براي بازار است  .

امادر حاشيه بازار چه خبر است  …

در حاشيه بازار در خبرهاي سياسي همه چيز حول سوريه ، ايران و عربستان مي چرخد . اول از همه  خبري در دقايق اخر روز گذشته  منتشر شد كه  اميدوار كننده  بود . یک رسانه عربی در خبری فوری اعلام کرد: پادشاه عربستان سعودی از رئیس جمهوری اسلامی ایران برای حضور در موسم حج دعوت به عمل آورده و حجت الاسلام حسن روحانی نیز این دعوت را پذیرفته است. البته  خبر هنوز به  طور رسمي تائيد نشده  . در سوي ديگر صالحي كه اين  روز ها  نقش كم رنگ  تري را  پيدا  كرده ايراد  داشته است  كه نتیجه مذاکرات هسته ای و بازی برد – برد مطرح شده از سوی دولت جدید بدين معني است كه  ایران قدرت اول منطقه است و سپس اظهار داشته من به حل مسائل هسته ای امیدوارم.در سوي ديگر شنيده مي شود برنادت میهان، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه اورشلیم پست گفت که روی کار آمدن حسن روحانی رییس جمهور ایران «فرصتی» برای گفت‌وگو درباره موضوع هسته‌یی ایران است.

در مورد  سوريه نيز توافقاتي براي عدم  حمله  صورت  گرفته است . كري ديروز گفت ما توافق کردیم تا ظرف یک هفته سوریه لیست جامع ذخایر سلاح‌های شیمیایی خود را به سازمان ملل تحویل دهد. امروز البته  خبر ديدار روحاني با وزير خارجه  انگلستان در نيويورك نيز خبر مثبتي بود   كه  باعث افت  دلار را  فراهم  اورد . البته دلار انچنان  افت نكرد  .

اما از همه كه  بگذريم  بيش از همه  ديروز  طلا در بازار خبرساز شده و نزول سنگيني را داشت  امروز البته در قيمت هاي 101 و 102 ثابت  بود و به نظر ميرسد فردا  بازارجهاني مسير رشد و يا  نزول او را تعيين مي كند .

اما  امروز دلار ثابت  بود و  كم كم  دلار در محدوده  3100  تثبيت مي شود .  برخي معتقدند  دلار نيز در نهايت  جايي بين  2800 و 2900  مي ايسند  هر چند كه  تا  به  امروز در 3100 و 3170 خوب ايستاده است .

در مجموع  بازار با خبرهاي خوب سياسي و اقتصادي بيشتري مواجه است .

و اما  شاخص …

امروز شاخص مثبت  بود اما در نيم  ساعت  اخر بازار به  سمت كاهش نسبي سوق داشت و اين اتفاق باعث شده  بود  تا ريزش بازار در اين  دقايق كمي از رشد شاخص بكاهد  . در بازار امروز شركت هايي مانند خليج فارس، ملت ، صادرات، وصندوق، تجارت ، داروپخش ، پرديس در بازار تاثير مثبت در شاخص داشتند  اما از ان سو شبندر،مخابرات و مپنا در ريزش شاخص كوشا  بودند . شايد فردا مخابرات  جمع و جور شود اما كار براي شبندر و  مپنا سخت  است  .

صداي پاي جم

در بازار امروز شاهد انتشار اطلاعيه عرضه پتروشيمي جم در اواسط هفته جاري بوديم جمي كه بالاخره پس از كش و قوس هاي فراوان وارد بازار شده و ميتواند جو گروه پتروشيمي را بهبود ببخشد.

امروز مارون كه با امدن جم ارزشش بيشتر شده و ميتواند با رشد پي بر اي و قيمتي همراه شود در سوطح قيمتي بالاي 2700 توماني در نوسان بود مارون پتانسيل رشد قيمتي تا سطوح 2800-2900 توماني را دارا ميباشد ماروني كه پتانسيل تعديل مثبت را هم در گزارش پيش روي خود دنبال ميكند . در اين گروه  شازند هم  هم خانواده جم  است و به نظر ميرسد او هم در كنار مارون  قابليت هاي خوبي را داشته  باشد .

اين روزها صنايع شيميايي ايران علي رغم پتانسيل هاي بنيادي فراوان به خصوص احتمال رشد بيشتر سوداوري همچنان با روند نوساني و عمدتا فشار فروش مواجه ميباشد اين روزها شيران از عدم فعاليت سهامداران حقوقي رنج ميبرد امري كه باعث عدم رشد قيمتي سهم شده است.

همانطور كه پيشبيني ميكرديم شازند نتوانست از سطوح قيمتي 1900 تومان بگذرد البته شازند احتمالا با انتشار گزارش 6 ماهه خود با رشد بيشت قيمتي به سطوح بالاي 2000 تومان مواجه خواهد شد اما بايد توجه داشت عمده روند صعودي سهم پيشخور شده است و با اين پي بر اي نميتوان انتظار رشد قيمتي بالايي را از شازند پس از تعديل داشت.

در بازار امروز شاملا همچنان  مثبت بود و پارس پامچال نيز با  شايعه  تعديل سود  15% مثبت بود . گلتاش را نيز چند روز پيش در سايت  صحبت كرده  بوديم  مثبت  شده است  .

امروز در مورد  كربن هم  گفتيم  كه خوب خريد شده است  .

در اين گروه  پرديس امروز مثبت اما  صف خريد نداشت . سهمي كه  به  گفته مديران ان در مجمع  امسال تقسيم  سود  5000 ريالي را دارد . در سود  سال  بعد  نيز به نظر ميرسد در محدوده  4600 و 4500  ريال  سود  را  آغاز كند . حال در نظر بگيريد حتي با  وجود  ريسك خوراك و پي به اي 4 در مقاطع  مختلف سهم  روز قبل از مجمع با  500 تومان  سود تقسيمي و سود  450 توماني كمتر از 2300 تومان نمي تواند  باشد . اگر نرخ  تنزيل را نيز رعايت كنيم مي بينيم  كه در قيمت هاي فعلي شايد سهم در محدوده  20500  تا  21000 متعادل شده و رشد بيشتر را  نداشته  باشد اما  قرار گرفتن در قيمت هاي بيش از 20000 براي سهم  منطقي است  .

در مورد  خارك  امروز متانول نزديك  به  500  دلاري باعث شده  خارك  رشد كند . زمزمه هاي خوبي از خارك  به گوش ميرسد و  به نظر ميرسد با احتمال تعديل مواجه  شده است  .

در پايان  بايد گفت كه  گويا چهار شنبه  جلسه اي در مورد نرخ خوراك قرار است  برگزار شود و روي 2 موضوع 1-  تخفيف نرخ خوراك  مايع ها و 2- نرخ گاز 5 سنت و مبادله اي براي پتروشيمي ها  توافقاتي صورت گرفته كه مي تواند  جالب توجه باشد  .

اگر نرخ گاز 5 سنت تائيد شود به نظر با نرخ خوراك 120  توماني و خبرهاي سياسي مثبت  پتروشيمي ها رونق جدي  خواهند داشت  .

داروييها احيا ميشوند!

در گروه دارو  بحث كاهش قيمت منتفي شده است و همه  به  دوران خاص خارج  از التهاب بازگشته اند . هميشه دارو در 6 ماهه  دوم  استارت زده است  اما  شنيده مي شود كه امسال حتي در برخي گزارش هاي 6 ماهه نيز برخي شركت ها  تعديل دارند  . برخي عزيزان درخواست داشتند كه چند دارويي را  براي بازه  زماني 3 الي 4 ماهه  معرفي كنيم . اكثر دارويي ها  اصلاح  قيمت  خوبي زدند اما  شايد بتوان  روي برخي شركت هاي مهم  اين  گروه  مانند فارابي ، جابر، دسبحا و سبحان  دارو  تمركز بيشتري داشت كه  احتمال  رشد ان ها  بيشتر است  .

اين روزها مسئولان دارويي وعده هاي بسيار خوبي از گزارشات 6 ماهه داروييها ميدهند ظاهرا افزايش اخير نرخ دارو باعث تحول در عملكرد شركت ها شده و گمانه زنيها و اطلاعات خوبي از عملكرد 5-6 ماهه برخي از شركتهاي دارويي گواه بر انتظار تعديل مثبت و رشد قابل توجه عايدي در گروه دارويي و احيا شدن روند سهام اين گروه را ميدهد

امروز البرز دارو پس از افزايش سرمايه با بازدهي 14 درصد بازگشايي شد شنيده ميشود دالبر به دليل افزايش قابل توجه محصولاتش به خصوص در گروه امپول قابليت تعديل مثبت عايدي بسيار خوبي داشته و احتمالا در عملكرد 6 ماهه سود 200 توماني را اعلام خواهد كرد اما  قيمت هاي فوق براي سهم  سنگين است و نياز به اصلاح دارد . اين  قيمت دالبر بايد به  سمت  سبحان سوق داشت  .

اما گروه دارويي سبحان كه اين روزها از هر جهت با پتانسيل بنيادي مواجه ميباشد با صف خريد و بدون عرضه همراه بود افزايش سرمايه و تعديل مثبت عايدي و ورود يكي ديگر از شركتهاي خارج بورسي سبحان به بازار فرابورس از اخبار مثبت حول و حوش اين هلدينگ دارويي محسوب ميشود  .

در اين  گروه  روي دتماد  و برخي ديگر از سهم هايي كه نام  برديم  نيز مي توان  مثبت  بود . كم كم  سهم  كم  ريسك والبر را  بايد به پرتفوي ها  سوق داد .

انتظارات بالا از معدنيها!

اين روزها شايعات مثبتني از معدنيها شنيده ميشود اين شركتها به دليل افزايش توليد و فروش و قيمتهاي بالاي فروش محصولات خود در 3 ماهه دوم سال با پتانسلي تعديل مثبت خوبي مواجه ميباشند همين امر باعث افزايش انتظارات اتي سهامداران از گروه معدني و روند مثبت اين روزهاي سهام معدني شده است

امروز كروي با روند مثبت در ابتداي وقت و نوسانات منفي در اواخر وقت مواجه شد اخبار بسيار مثبتي از كروي را شاهد بوديم ظاهرا اين شركت قصد افزايش سرمايه خوبي را دارد مضافا اينكه كروي تا پايان سال برنامه ورود 3 شركت خارج بورسي خود را به بازار فرابورس را دنبال ميكند احتمالا بار ديگر شاهد رسيدن قيمت كروي به سطوح بالاي 300 تومان خواهيم بود

در نماد سنگ اهني گلگهر شاهد بروز شايعاتي در خصوص احتمال توقف نماد شركت براي تعديل مثبت 20 درصدي بوديم در صورت وقوع چنين امري كگل به سمت سطوح قيمتي بالاي 1000 توماني حركت خواهد كرد.  در بورس كالا محصولات  شركت  با دلار خوبي فروش مي رود .

در نماد ملي مس همانطور كه انتظار ميرفت شاهد متعادل شدن و عدم رشد قيمتي بيشتر ملي مس بوديم ملي مسي كه با شايعه تعديل مثبت در عملكرد 6 ماهه خود مواجه ميباشد البته در صورت رشد بيشتر قيمتهاي جهاني مس انتظار رشد بيشتر سوداوري و در نهايت فملي 400 توماني را داريم اما  اگر با اين خبرها  سهم مي خريد بهتر است اين كار را نكرده و بايد ميان مدت به  ان  نگاه  كرد .

در نماد  فاسمين گفته مي شود حاشيه سود اين  شركت افزايش يافته است  و به نظر ميرسد احتمال تعديل سود  اين  شركت وجود داشته  باشد .

در فايرا شايعه  رشد قيمت برق و رشد هزينه ها  سهم  را منفي كرد و به نظرميرسد فردا نيز با خبر افزايش نرخ  برق اين  سهم  منفي باشد  .

هلدينگها از شاخص بالا ميروند!

امروز نمادهاي هلدينگي همچنان جز نمادهاي برتر و قابل توجه بازار بودند به نظر ميرسد اين روزها به خصوص با توجه به انتشار صورتهاي مالي سهام اين گروه و شناسايي سودهاي قابل توجه همچنان رونق در معاملات سهام اين گروه را شاهد باشيم

امروز سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي با صف خريد و رشد قيمتي خوبي به دليل قطعي شدن عرضه جم مواجه شد عرضه جم ميتواند سود سال جاري شركت را با رشد خوبي همراه سازد انتظار رشد قيمتي وصندوق تا سطوح 600-620 توماني را داريم سهمي كه در كف قيمتي 500 تومان بارها توصيه به خريدش شده بود . اين سهم  گفته  شده  300 ريال از محل عرضه جم  تعديل مي زند و البته  تاپيكو نيز مي تواند تا 94 و يا 96 تومان  سود اعلام كند .

سرمايه گذاري گروه توسعه ملي كه اين روزها با شايعاتي در خصوص تعديل مثبت عايدي به واسطه رشد سود شركتهاي زير مجموعه خود  و برگشت ذخايرمواجه ميباشد همچنان با صف خريد به سمت قيمتهاي 480 توماني حركت ميكند فردا روز مهمي براي وبانك ميباشد وبانكي كه با شكست سطوح قيمتي 480 توماني به سمت سطوح قيمتي 520 توماني گام برخواهد داشت كه  به نظر ميرسد در اين كار ضعيف خواهد بود .

هلدينگ غذايي توسعه صنايع بهشهر با صف خريد همچنان به كار خودادامه داد اين روزها شايعاتي در خصوص تعديل مثبت مجدد وبشهرو رونق گرفتن روند سهام غذايي باعث شده تا وبشهر با صف خريد سنگيني مواجه شود . البته  وبشهرهميشه در دسته نوسان گيران  سهام  بوده و به نظر ميرسد شرايط براي نوسان  گيري روي اين  سهم سخت  است  .

مقاومتهايي از جنس فولاد

مقاومتهاي پيش روي فولاديها علي رغم چشم انداز مثبت فولاديها به خصوص رشد عايدي در عملكرد 6 ماهه هم باعث نشده تا سهام اين گروه رشد قيمتي را تجربه نمايند ظاهرا مقاومتهاي پيش رو براي شكسته شدن نياز به ارائه گزارشات 6 ماهه و مشاهده پتانسيلهاي فولاديها دارد

امروز ذوب در سطوح قيمتي 400-420 توماني در نوسان بود براي ذوب همچنان روند نوساني را انتظار داريم شنيده  شده ذوب قصد سرمايه گذاري در معادن ذغال سنگ و سنگ اهن را براي خودكفايي را دارد به نظر ميرسد ذوب با انتشار گزارش 6 ماهه خود به سمت سوطح قيمتي 440 گام بردارد.

خبرهاي مثبت بنيادي از طرح هاي توسعه اي فولاژ و به بهره برداري رسيدن نهايي يكي از طرح هاي توسعه اي اين شركت تا چند روز اينده باع شد تا نوسانات مثبت را در فولاژ را شاهد باشيم البته فولاژ احتمالا تعديل قابل توجهي را در عملكرد  6ماه نخواهد داشت و عمده تعديلش درگزارشات 9 و 12 ماهه اعمال خواهد شد. و اگر كسي مي خواهد  بخرد ديدش ميان مدت  باشد  .

چهارگوشه بازار

امروز صنعتي بهشهر اين نماد توليد كننده روغن خوراك به كف قيمتي 4 هزارتوماني خود رسيد براي غبشهر با توجه به احتمال توقف نماد و تعديل مثبت و اعلام سود 800-850 توماني انتظار برگشت قيمتي خوبي را داريم.

امروز لاوان با فشار عرضه ها به تعادل رسيد اما د اواخر وقت با صف خريد اندكي همراه شد براي لاوان انتظار قيمتهاي 2200 توماني را داريم لاواني كه جاي تعديل مثبت عايدي خوبي را در صورت افتتاح طرح توسعه خود را خواهد داشت اما بهتر است  افرادي كه  روي سود سنگين هستند در اين  سهم  طمع نكرده و  كم كم به  فكر خروج  باشند . ببنيد  با  سود  حتي 400 توماني شاوان  قيمت هاي بيش از 2100 و 2200  يعني شبندر و شپناي فعلي . در شتران گفته مي شود  خريد هاي فرهگيان روي سهم  متوقف شده اما خريدار ديگري براي حمايت از سهم  وارد شده است  . از اين  سهم  نيز شنيده مي شود افزايش سرمايه  نزديك  به  800% تائيد شده و اجرايي مي شود . زمان  ان  مشخص نيست  و ممكن است 1 ماه  ديگر باشد  .

در شبندر گفته مي شود فرهنگيان  فروشنده  بوده . شايعه  شده  سهم  1800 ريال در گزارش 6 ماهه  سود محقق كرده است . برخي منابع  موثق اين  شايعه  را تايئد نكرده  اما از پوشش مناسب شركت صحبت  مي كنند. اين كه تعديل مي زند  يا خبر مشخص نيست  . برخي از پوشش احتمالي  نزديك  به  1350  ريالي در گزارش صحبت مي كنند . دقت  داشته  باشيد تمام  اين  مواردشايعات است  . دقت  داشته  باشيد كف سهم در 10700و 10800 ريال  بسته  شده و فعلاً كم  تر از ان نمي شود و البته تا  زمان  گزارش و انتشار ان  بالايي نيز نخواهد داشت

امروز خبرهايي در خصوص افزاي شنرخ برق باعث جمع اوري صف فروش مپنا شد اما بايد توجه داشت اين افزايش تنها در قبوض برق و به عنوان هزينه هاي پرداختي توسط مشتركين به  وزارت نيرو به ازاي هر كيلو وات برق مصرفي بوده و تاثيري در مپنا ندارد مپنا فعلا در سطوح قيمتي 600 تومان همچنان با روند نوساني مواجه ميباشد. نقدينگي از اين  سهم  فاصله گرفته است  . گزارش 6 ماهه  ان  خبر خاصي در دل  خود ندارد اما هر لحظه مي تواند  اتش زير خاكستر شود . در نماد  مپنا  سهم  بايد فروشنده هاي مردد  را  پايده  كند و لزوم  اين امر معامله  40  تا  50  ميليوني در قيمت هاي زير 6000 ريال  است كه  پتانسيل رشد مپنا  را  رقم مي زند . فردا  اين  سهم  شايد بازهم منفي تر شود اما  بهتر است تا چهارشنبه فقط نظاره  گر اين  سهم  باشيم  .

اين  روز ها ثشاهد  هم با خبر افزايش سرمايه  398% از محل تجديد ارزيابي ها  مورد توجه است  . به نظر مجمع  شركت نيز در پيش باشد  و سود خوبي تقسيم  شود . ثفارس نيز به  زودي با تعديل سود و توقف نماد مواجه مي شود . اين  سهم نيز شرايط خوبي را  براي رشد در كوتاه مدت  دارد .

گروه  ساختمان  يكي از گروه هايي است  كه در بازار رشدي نكرده و مي تواند كانديد رشد باشد ولي بايد  در انتخاب ها دقت  كرد .

حفاري مدت هاست در حال درجا  زدن است و كف مي سازد اما همين  كه از 5600  كمتر نمي شود مقاومت شركت در اين  قيمت ها  را نشان مي دهد .

در بازار امروز وتوكا نيز صف خريد بود . به نظر ميرسد اين  سهم  فعلاً با  رشد قيمت همراه  شده است و در مسير رشد قرار دارد  و احتمالاً مجمع  سود اوري را نيز  خواهد داشت  .

اين  روز ها  شايعات  متعددي از گروه خودرو شنيده مي شود  . اول اين  كه  بحث افزايش نرخ شايعه اي بيش نيست و بعيد است  تا  پايان  سال دولت حاضر به  افزايش نرخ  شود . در اين  گروه ايران خودرو  و سايپا  امروز به  شدت  عرضه مي شدند .

اما در مورد  روند  اين گروه  . برخي نوسان  گيران  قهار و با تجربه  قصد ورود به اين گروه  را دارند و البته در روزهاي قبل نيز ورود  كرده اند . احتمال  يك  دور نوسان  مثبت در شركت هايي نظير ايران خودرو ، سايپا، وساپا و خبهمن  وجود دارد . بارديگر تائيد مي شود از نظر عملياتي و بنيادي در كوتاه مدت خبري در اين  گروه نيست اما بازي نوسان  قيمتي وجود دارد . مي توان  روي شركت هايي نظير وبهمن و يا وساپا نيز در اين مورد  حساب كرد  . برخي معتقدند  در كل گروه خودرو اين روز ها  خساپا اهميت قوي تر و بنيادي تري دارد  .

گروه تحلیل گری بتا سهم

24 شهريور92

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم