جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار دوشنبه 24 تير 92

گزارش بازار دوشنبه 24 تير 92

نوید خاندوزی
جولای 15, 2013
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار دوشنبه 24 تير 92

درهم و بي روند!

گزارش بازار – بتاسهم 15:10  امروز دوشنبه ، بازار سرمايه در دوراهي رشدو عدم  رشد و رنگ هاي قرمز  و سبز قرار داشت . او از يك  سو با شرايط خاص بازار و رشد اخير به  انتظار يك  اصلاح  نشسته است و از سوي ديگر برخي ديگر همچنان  با هيجان به  دنبال  بازار هستند و مدام مي گويند  كه  بازار بايد با  روند رو به  رشد مواجه  باشد  . اين كنش و واكنش بين  خريداران  و فروشندگان  امروز باعث شد تا  شرايط ويژه اي را در بازار شاهد  باشيم . ابتدا  بازار با جمع  آوري اكثر سهم ها مواجه  شدو وضعيت بين مثبت و منفي به  سمت مثبت ها حركت  كرد . اما در بازار فشار فروش هم  زياد بود كه  بخشي ازان  به دليل ترس ناشي از افت  ارزو بخش عمده ي ديگر به  دليل در سود بودن  موعد تسويه اعتباري ها و كمبود نقدينگي بود كه وضعيت را به اين  شكل دراورد كه در پايان  بازار با فشار فروش مواجه  شده  بود .

ديروزدر حالي كه  بازار منفي بود در گزارش خود  به نكاتي اشاره كرديم كه  براي بررسي بازار براي روزهاي اتي بارديگر بايد انها را مرور كنيم و بر اساس ان  به وضعيت  روزهاي اتي بازار بپردازيم  .

در واقع دردو مقطع كوتاه مدت و ميان مدت  بازار سرمايه در كوتاه مدت دودسته افراددارند افراد خوش بين  كه همچنان مي گويند  بازار مسيري شتابان در رشد را دارد و عده ي بدبين كه حتي مثبت امروز را فرصت  فروش مي دانند  و بازار را نيازمند استراحت  . اما  هر دودر ميان مدت  براين موضوع تاكيد مي كنند  كه  بازار همچنان  مثبت است  .

اما  قبل از ان  به  نكته اي اشاره مي كنيم كه  بايد مد نظر عزيزان  قرار گيرد . اگر به  بازار دقت  داشته  باشيد مي بينيد جريان  پول به  سراغ سهم هاي كوچك  رفت و برخي صنايع و حتي رشد 100% را  براي انها رقم  زد  و حالا اين جريان  پول منتظر استراتژي بعدي است  . به نظر ميرسد اين جريان نقدينگي از امروز برنامه  ريزي خود را  براي ورود به  شركت هايي كه گزارش و وضعيت  بنيادي مناسبي دارد اماده مي كند از همين رو بايد نسبت به  شركت هاي قوي با  پي به اي كم كه  رشد مشخصي را نيز ندارند بيشتر دقت  داشت و تحولات انها  را دنبال  كرد . گروه  فولاد ، پتروشيمي،بانك  و سنگ آهن  به نظر ميرسد همچنان مورد  توجه  باشند . اين نشان مي دهد  بازار بايد بيش از پيش به كدال  اهميت  بدهد و از امروز تا  پايان مرداد بازار سرمايه در كدال خلاصه مي شود . البته  در نيمه مردا دوضعيت متفاوت خواهد بود و با روشن شدن  سياست هاي پولي و مالي دولت وضعيت متفاوتي خواهد بود .

قبل از بررسي سناريو ها  بازهم  تاكيد مي كنيم  كه بايد به مديران  بورسي هم حق داد . چند روز گذشته  با  برخي از بزرگان  بازار صحبت  مي شد قريب به  يقين  بر اين موضوع تاكيد داشتند كه  امسال  بهترين  سال  بورس خواهد بود حتي تا  4 سال  آتي روند  بورس مثبت است  اما تاكيد اين  بود كه  شتاب و فشارتقاضا در بازار سرمايه  كمي رشد كرده و اين  براي بازار مهم  است كه  مديران  اين  چنين فكري دارند و به نظر حقيرهم درست است و بهتر است  بازار با پتاسيل سازي در اين  مدت  خود را  براي خبرهاي بهتر و پرشي قوي تر اماده  كند . درست به مانند  يك دونده  كه هر چه دورخيز بيشتري كند مي تواند پرش بيشتري را داشته  باشد شك نكنيد  پرش فعلي بورس به خاطردورخيزي بود كه  طي 3 سال  متوالي سهامداران  تحمل كردند . بازدهي كه  بورس به  ما  بدهكار بود و حالا در حال  پس دادن ان است  .

در بررسي اين  دو سناريو يك نكته  بيش از همه  روشن و مورد  توافق است  . بازاردر ميان مدت  هدفش رشد است و شايد اين  پيش بيني براي 5 الي 10 روز آتي بازار باشد  .

( اين متن  ديروز در مورد  سناريو 5 الي 10  روزه در بازار است )

اما  سناريوي اول  . اگر به خاطر داشته  باشيد در گزارش بازرهاي متعدد گفتيم كه  شاخص در حوالي 55 هزار چالش دارد و با  يك اصلاح مواجه مي شود همينطور هم  شدو  اين  اتفاق رخ داد و ما  شاهد  بوديم كه بازار سراغ  اصلاح  رفت  چرا كه  شاخص ها در حداكثر ممكن  خود  نيز بود . اما  يك اتفاق ديگر نيز رخ داد و ان  تغييرات  بيروني در بازار بود كه در موردش صحبت مي كنيم . البته از خواست و اراده  بورس براي يك  استراحت نيز نمي توان  غافل بود .

اما  سناريو اول تاكيد مي كند  بازار با  يك  رشد مواجه  بوده و با يك  اصلاح  نيز مواجه است  . حالا  شدت و قدرت اين  اصلاح  است كه  براي ما  سوال  برانگيز است . سناريوي اول تاكيد مي كند بازار از فردا  با جو مثبت مواجه  شده و گزارش ها اين  اتش را تند تر مي كنند . در اين  حالت  هر اتفاقي نمي تواند مانع  رشد بازار شده و بازار با  مسير صعودي مواجه خواهد شد . حقيقت امر اين  است كه  با  توجه  به  برخي اطلاعات  واصله اين موضوع كمي بعيد است و با اين كه به  احتمال  قوي بازار مثبت مي شود و جو كمي بهتر  خواهد بود  اما موقتي است .

اما  سناريوي دوم  كه حقير به  ان  اعتقاد  بيشتر ي دارم  اين  است كه  بازار با  چند چالش همزمان  دست و پنجه نرم مي كند امروز قيمت دلار را ديديم  كه  باز هم  كاهشي بود  . در سوي ديگر فشار فروش انان كه در سود  بودند و هستند نيز بالاي سر بازار است  . فشار عرضه هاي اوليه ، عرضه  جم و برخي شركت هاي ديگرمي تواند حداقل تا  پايان  تير وضعيت  را  به همين  شكل پيش ببرد . تازه  از روز سه  شنبه فشار كارگزاري ها  براي تسويه  حساب ها  بيشتر مي شود و مي توان گفت كه  ممكن است  حتي به اوايل هفته  بعد نيز برسد  .

در اين  سناريو  يك  اتفاق برهم زننده  وجود دارد . و ان  اطلاعيه هاي شركت است  . در فضايي كه  بازار در موج  اصلاح  قرار دارد  اماده  يك واكنش براي برگشت  است كه  اطلاعيه ها و خبرهاي بنيادي مي تواند  بسيار مهم  باشد  . بازار تا  بدين جا  با كليد حسن  روحاني رشد كرد و از اينجا  به  بعد بايد خود محوري را در دستور كار خود  قرار دهد .

همانطور كه  عرض شد و ديروز هم  نوشتيم  وضعيت  بازار در يك  فضاي استراحت  ما قبل حركت  است و هر چه  اين  فضا  طولاني تر باشد  فضاي رشد بازار قوي تر است  . در مورد اتفاقات  ديگر تازه  رويداد ديگري را نيز داريم  . از فردا  و پس فردا  موج توقف نمادها  براي مجمع بيشتر مي شود و بازار نيز خلوت تر و ركود در بازار همه گير تر مي شود .

اين  براي پيش بيني بازار روز هاي اتي نيز بايد ملاك  قرار گيرد و به نظر ميرسد اگر اتفاق خاصي رخ ندهد و در كدال  اتش بازي خاصي رخ ندهد  بازار فردا ميل به منفي و در صفر ماندنش بيش از امروز است هر چند  با  برخي اطلاعيه ها  ممكن است  ميل به خريد بيشتر شود كه در ادامه توضيح مي دهيم  .

اما  در بازار امروز چه خبر بود …

ما در بازار پيش بيني مي كرديم وضعيت ابتدا  منفي وسپس مثبت  شود اما نه منفي ان  شدت  داشته  باشد  و نه مثبت ان  اما بازهم  برخي با جو شروع  به خريد كردند و همه چيز به همي ريخت كه  البته  اين نقدينگي عامل بر هم  زننده اين  روز هاي بازار است    كه  فرصت هاي خريد وفروش هيجاني را به  وجود مي آورد چه در منفي و چه در مثبت . اما در مسير بازارامروز اخر وقت  ان فشار عرضه  بيشتر شدو اين  شد  كه مي بينيم  و شرايط بازار كمي در هم  فرو رفت  . امروز بازار روي پتروشيمي ها  كمي نظر بهتري پيدا  كرده  بود كه  ان هم  با  اين  فشار عرضه خنثي شد . البته  هنوز گروه  بانك و دارو  حرف هايي براي گفتن داشتند .

براي بازار فردا پيش بيني كمي سخت  است  . به عنوان  مثال  امروز اطلاعيه  جم  روي كدال  نشسته  است كه  بر تعديل شركت صحه مي گذارد و مي تواند فردا  بخشي از بازار را همراه  كند و يا در كدال  امشب مي تواند  اطلاعهيه هاي مثبت  شكل بگيرد . جو را تحت تاثير قرار دهد  اما در مجموع  بازار فردا نيز به  سمت عرضه  بيشتر در قيمت هاي مثبت و خريد در قيمت هاي منفي پيش مي رود .

در مورد  شاخص نيز برخي معتقدند  كه شاخص يك  افت ديگر را تجربه مي كند و مي تواند  تا  پايان تير حتي در 53 هزار نيز قرار گيرد و پس از ان  يك  فرار بزرگ  ديگر در انتظار بازار است  كه  البته  اميدواريم  با  اغاز گزارش ها  باشد  .

امسال  تحويل دولت و مقطع گزارش ها و مجامع و بازگشايي نماد ها  همه  با هم  گره خورده است و اش شله قلمكاري شده است !

و حالا در حاشيه  بازار چه خبر است  …

در حاشيه  بازار در تحولات  سياسي صحبت هاي طرف هاي غربي در مورد  ايران  و پيشنهادات و مذاكرات  الماتي جالب توجه  بود . اما  اين  روزها  حسن  روحاني با انتقاد  از دولت  كار را پيش مي برد و قصد دارد به  طور كامل تا  قبل از تحويل دولت  ابعاد  اقتصادي دولت  فعلي را بررسي كند . ديروز او  در مجلس انتقادي تر حرف زد و به نظر ميرسد اين موضع نشان  مي دهد  سياست هاي سختي در انتظار دولت  بعدي است  . در 100  روز اول قرار است  امار هاي واقعي اقتصاد ارائه  شود  كه  ممكن است براي بازار خوشايند نباشد .

اما در تحولات  ارزي دلار در 3260 تومان  معامله مي شد و برخي معتقدند  دلار در 3150 كاهش بيشتري نخواهد داشت اما درست در نقطه مقابل برخي ديگر دلار   2800 را  براي 6 ماهه  دوم  پيش بيني مي كنند . اين  را از ما ناديده بگيرد اما اخيراً زمزمه اي مطرح  بوده  كه  دولت جديد نيز كسري بودجه  را  با اهرم رشد نرخ ارز جبران  مي كند .  . بهتر است هر چه  سريعتر دولت  سياست هاي ارزي خود را مشخص و اعلام كند . كابوس دلار براي بازار سرمايه  مي تواند بسيار خطرناك  باشد .

امروز بازارهاي جهاني كار خود را  با كاهش نسبي آغاز كردند و در نفت ، مس  و روي با كاهش همراه  بوديم اما  طلا  3 دلار در هر اونس رشد كرد . در بازار جهاني مس به 6886 دلار و روي 1854 دلار بود .

در مورد  شاخص اما امروز با رشد 250 واحدي همراه  بود كه تاپيكو، بوتان،ومعادن و دو بانك  صادرات و تجارت  نقش عمده اي در ان  ايفا مي كردند و 3 شركت مخابرات ، فخوز  و ملي مس نيز اثر كاهشي بر اين درامد داشتند .

و حالا  سري به  بازار مي زنيم …

قبل از بررسي بازار بايد از سود 1900 ميليارد توماني براي پتروشيمي پارس گفت كه كمي خيال خليج  فارس را  راحت  تر كرده است از سوي ديگر سود 2200 ريالي جم نيز احتمال تعديل سهامداران  عمده او را افزايش  خواهد داد .

هلدينگها بازار را بلند كردند

در بازار امروز همانطور كه پيشبيني ميشد شاهد برگشت روند هلدينگها و نوسانات مثبت سهام اين گروه بوديم به نظر ميرسد افق روشني كه از رشد سوداوري و قيمتي سهام شركتهاي زير مجموعه سهام هلدينگها كه مستقيما بر روي سوداوري و ارزش ان اي وي اين شركتها تاثير گذار سبب شده تا بازار نتواند به سادگي از پتانسيل شركتهاي اين گروه بگذرد

امروز گروه توسعه ملي كه در قيمتهاي 560 تومانيش بارها بر ارزندگيش تاكيد داشتيم با نوسان مثبت خود را به سطوح بالاي 580 توماني رساند با توجه به شايعات تعديل مثبت سنگين شازند انتظار رشد قيمتي وبانك تا سطوح 620 توماني را داريم سهمي كه در بازه ميان مدت قطعا افزايش قيمت بيشتري را تجربه خواهد كرد. وبانك  امروز يكي از مثبت هاي بازار بود . گفته مي شود  شازند سود  2800 ريالي را  به  بورس اعلام مي كند و سياست تقسيم  شركت نيز بر فرض اگر 1800 ريال  باشد سود  سال 92 وبانك 130  ريال  به ازاي هر سهم  رشد  خواهد كرد و در واقع  سود  سال 92 شركت  كم كم  به  1000 ريال  نزديك مي شود . برگشت  ذخاير شركتهاي شفادارو  و سيمان نيز تاثير بسزايي بر روند وبانك دارد هر چند هنوز چنين اتفاقي رخ نداده است  . امسال هر دو شركت  شفادارو سيمان  وبانك نيز با تعديل مواجه هستند . البته توصيه ما براي وبانك  نگهداري ميان مدت  سهم  است  .

امروز صندوق بازنشستگي كه چوب تعويق عرضه پتروشيمي جم را ميخورد با افت قيمتي به سطوح حمايتي 480 توماني رسد وصندوق نيز در قيمتهاي منفي فعلي ميتواند گزينه مناسبي با ديد ميان مدت باشد به خصوص اينكه عرضه پتروشيمي جم نزديك بوده و اين عرضه ميتواند تاثيرات مثبتي بر ارزش ان اي وي و سوداوري وصندوق بگذارد . امروز خبر تقسيم احتمالي 1900 ريالي جم و تعديل مثبت  بيش از 100 ريالي وصندوق پس از بازار رسيد  و مي تواند  فردا  بر سهم موثر باشد  .

ابتدا از غدير مي گوئيم  كه  قيمت 4% منفي امروز و به  طور كلي قيمت  زير 3800 ريال  براي اين  سهم  ريسكي ندارد  و دقت داشته  باشيد سهم در مجمع  امسال  با تقسيم حداقل 700 ريال  سود نمي تواند در قيمت 300 تومان وپي به اي زير 3 باشد .

در سوي ديگر از پارسان  بحث حق تقدم  طولاني شده است هر چه  سريعتر اين  موضوع  انجام  شود  به  سود  اين  سهم  است و البته  حق تقدم  نشان  داد  كف پارسان در 8200 و 8300  بسته  شده است  . هر گزارش از زاگرس،پرديس  و برخي زيرمجموعه ها  موجب رشد جدي و جالب توجه پارسان خواهد شد  كه اين مدت  درجا  زده است  . نفت و گاز پارسيان همانطور كه انتظارش ميرفت در سطوح قيمتي 820 توماني متعادل شده و امروزنوسانات مثبتي را در پيش گرفت اگر گزارشات 3 ماهه پتروشيمي ها با افزايش سود و تعديل مثبت همراه باشد پارسان نيز ميتواند قيمتهاي 880-900 توماني را به خود ببيند.

دو دوتاي پتروشيميها!!!

در بازار امروز شاهد برگشت روند پتروشيمي ها بوديم همانطور كه اشاره كرديم و در گزارش ديروز هم عنوان شد پتانسيل تعديل مثبت پتروشيمي ها و توقف نمادهاي اين گروه باعث شده تا بازار روي خوشي به سهام پتروشيمي ها نشان دهد به خصوص اينكه هم پي بر اي سهام اين گروه در سطوح پاييني قرار گرفته و هم قيمت دلار به عنوان يك عامل تاثير گذار اصلي در قيمتهاي بالاي 3200 تومان قرار دارد . دقت  داشته  باشيد ما اگر در 6 ماهه دوم  تحول شگرفي را چه در حوزه  سياست و چه  قيمت جهاني محصولات  تجربه كنيم سود  اين  شركت ها  ضريب بالايي  خواهند داشت و خيال همه  از صادرات  محصولات راحت تر مي شود و نياز نيست هر ماه  به گمرك برويم !

امروز پتروشيمي ابادان كه به زودي تحليل بنياديش در سايت قرار خواهد گرفت پس از تعديل مثبت و اعلام سود 250 توماني امروز را روندش منفي دنبال شد شپترويي كه جاي تعديل مثبتعايدي بالايي نخواهد داشت اما با توجه به طرح هاي توسعه اي در خصوص افزايش دريافت خوراك در پيش رو دارد ميتواند گزينه مناسبي با ديد ميان مدت محسوب شود.

امروز شيميايي ايران هم با نوسانات مثبت در سطوح قيمتي بالاي 3500 توماني همراه شد شيراني كه در صورت تعديل مثبت عايدي جاي رشد قيمتي بيشتري را خواهد داشت فعلا همه چيز حتي امارهاي صادراتي محصولات شركت گواه بر تعديل مثبت عايدي بالاي 20 درصدي در عملكرد 6 ماهه سهم را ميدهد .

در گروه پتروشيمي خبرهايي شنيده مي شود كه شخارك افزايش سرمايه  200% را در حال طي مسير است و به  زودي و طي 1 ماه  آتي به بازار اعلام مي كند .

اگر تاپيكو  را  هم  پتروشيمي حساب كنيم  بايد گفت كه پتروشيمي برزويه  براي شركت اثر منفي داشت اما نه  انچنان  احتمال  اين كه  با تعديل شپاس و برخي شركت ها  سود  سال 93 شركت تعديل شود  بالاست همچنين مجمع شفن  و برخي شركت هاي ديگر به خصوص جم مي تواند  زمينه ساز تعديل مجدد اين  سهم  شود . نه اين كه  سهم در قيمت هاي فعلي بسيار ارزان  باشد خير ولي به نظر ميرسد محدوده 3500  ريال براي افراد حقوقي ميان مدت و بلندمدت جالب توجه است  .اين  سهم  فردا  با  خبر جم مي تواند مورد توجه  بازار باشد .

ديروز در مورد  شازند  گفتيم  كه متوقف شد  . امروز زمزمه هاي توقف زاگرس نيز بالا  گرفته است  و گفته مي شود  تعديل 20% سود قطعي شده است  . در اين گروه خارك  هم در استانه  توقف است  . اما  پرديس … بر خلاف دفعات  قبل گويااين  بار پرديس تعديل زير 10%  و پوشش مناسب را  روانه  بازار  خواهد كرد .

قنديها و پايان اصلاح؟!

در بازار امروز شاهد پايان يافتن روند اصلاحي قنديها بوديم قنديهايي كه به واسطه عدم افزايش نرخ شكر همچنان با دو دلي سهامداران خود مواجه ميباشند اينده قنديها به افزايش نرخ شكر بستگي دارد به خصوص اينكه اكثر قنديها بودجه سال جاري خود را با شكر 1700-1900 توماني منعقد كرده اند

امروز قند پيرانشهر جز اولين سهام برگشتي قنديها بود قپيرايي كه در اين گروه وضعيت بنيادي مناسبي داشته و به عنوان ليدر قنديها شناخته ميشود قپيرا به دليل فروش محصولات فرعي خود با قيمتهاي بالاتر از بودجه اين روزها با شايعه تعديل مثبت زير 10 درصدي سود خود مواجه ميباشد

اما سطوح قيمتي 700 توماني امروز مانع از افت بيشتر قچار سهم جنجالي اين گروه شد قچاري كه به دليل انتقال موجودي توليدي سال 91 خود به سال 92 با اقبال بازار مواجه ميباشد در صورت افزايش نرخ شكر و فروش اين موجودي قابل توجه قچار ميتواند سود بالايي را شناسايي نمايد

در نماد قند اصفهان كه به زودي مهمان افزايش سرمايه سنگين خود خواهد بود صف خريد را شاهد بوديم نهايتا انتظار ميرود قصفها تا سطوح قيمتي 4800 توماني رشد نمايد كه مصادف با سقف قيمتي اين سهم قندي محسوب ميشود

بانكيها در فكر ليدري!

اين روزها پتانسيل ارزي بانكها و روند رو به رشد سوداوري شركتهاي اين گروه انقدر جذاب ميباشد كه بازار نميتواند براحتي از كنار بانكيها بگذرد و همچنان روند سهام اين گروه صعودي ميباشد البته در صورت تسعير داراييهاي ارزي ميتوان رشد بالاي قيمتي را از سهام بانكيها انتظار داشت در غير اينصورت نميتوان انتظار رشد قيمتي بالايي را از اين سهم بانكي را داشت

امروز غول بانكيها يعني پاسارگاد همانطور كه انتظارش را داشتيم در سطوح قيمتي 180 توماني به تعادل رسيد پاسارگادي كه به راحتي ميتواند سود سال 92 خود را با رشد عايدي همراه سازد مقايسه اي در سود سال 91 و 92 اين شركت حاكي از سود محتاطانه سال 92 دارد براي پاسارگاد انتظار قيمتهاي 200-220 توماني را در مقطع فعلي را داريم

اما در پيش بودن مجمع بانك تجارت و خبرهايي در خصوص احتمال افزايش سرمايه اين بانك باعث صف خريد سنگيني در اين سهم بانكي شده است بانك تجارتي كه اين روزها شنيده ها حاكي از احتمال اعلام سود 38-40 توماني براي سال 92 را دارد

در گروه بانكي امروز سهم جنجالي اين گروه يعني پست بانك با روند نوساني در سطوح قيمتي 700 تومان همراه بود .دراين  گروه تعديل بانك ملت و خبرهاي مجمع وكار براي بازار و اين  گروه مهم خواهد بود اما  شايد تجارت  رشد بيشتري را  شاهد  باشد .

خبرهاي خوش براي خودرو!

در بازار اين روزها خبرهايي در خصوص اغاز همكاري شركتهاي خودروسازي با خودروسازهاي اسيايي و برنامه جايگزيني خودروسازان شرقي به جاي خودروسازان غربي در كنار خبرهايي در خصوص افزايش توليد در خودروساز ها و فروش با نرخ هاي مناسب باعث شده تا خودروييها به اينده اميدوار شوند

امروز سايپا قيمت خود را در سطوح بالاي 130 توماني به تثبيت رساند سايپايي كه شنيده ميشود وضعيت توليد و فروشش بهبود يافته و با توجه به افزايش نرخ خودرو توان خروج از زياندهي را داراست سايپا هدف قيمتي 140 توماني را دنبال ميكند

اما خبر توليدات جديد در ايرانخودرو ديزل و حتي توليد پيكاپ ديزلي و ارائه محصولات جديد كه با استقبال خوبي هم همراه شده است باعث شد تا خاور به سطوح قيمتي بالاي 90 توماني برسد خاوري كه هزينه هاي مالي سنگين به عنوان عمده ترين مشكلش به نظر نميرسد اجازه سوده شدن را به اين سهم بدهد.

چهارگوشه بازار

امروز يك سهم از گروه لوازم خانگي با بازدهي سه رقمي در صدر جدول قرار گرفته و شگفتي ساز شد پارس خزر سهمي كه به واسطه افزايش نرخ ارز و كاهش واردات لوازم خانگي با رونق و افزايش سوداوري همراه شده است امروز با بازدهي 105 درصدي به بازار بازگشت. وتوشه مي تواند دركنار اين  سهم  قرار گيرد .

در گروه داروييها منفي هاي شكل گرفته فرصتي براي شكار سهام پرپتانسيل محسوب ميشود اما ظاهرا در اين بين هلدينگ گروه دارويي سبحان قصد استراحت را نداشته و با صف خريد سنگين و عرضه به ميزان حجم مبنا به روند صعودي خود ادامه ميدهد سبحاني كه جاي رشد قيمت وعايدي خوبي را براي سال جاري دارد. نگاه  ها  به اين  گروه  با برخي خبرها و اطلاعيه ها  تغيير يافته است. در روز هاي گذشته  شاهد  بوديم كه نماد دارو پخش البته از نوع  كارخانجات  ان  براي تعديل قابل توجه متوقف شده  است . ديروز دالبر نيز متوقف شد و  به نظر ميرسد والبر  و سبحان و نيز متوقف شوند . از توقف لقمان و دابور نيز شايعاتي به  گوش ميرسد . وپخش هم  با تعديل زير مجموعه ها و فروش يكي از املاك خود با  شرايط خوبي مواجه  شده  . گزارش دجابر نيز خيره كننده  بود  انتي بيوتيك  سازي كه در 3 ماهه اول اين  طور سود كرده  بود  مي تواند در 6 ماهه دوم  سود  بالايي را بسازد . در مجموع  به نظر ميرسد بارديگر توجه  بازار به گروه دارو  افزايش يافته و شاهد  رشد قيمت  اين گروه  باشيم .

در بين كاشي سازها امروز كاشي سينا هم از سطوح قيمتي 700 توماني با برگشت روند معاملاتي همراه شد كساوه مجددا جاي رشد قيمتي تا سطوح 770 توماني را دارا ميباشد مضافا اينكه اينسهم كاشي ساز با تعديل مثبت خوبي هم در گزارش عملكرد 3 ماه همراه ميباشد كه ميتواند سبب رشد بيشتر قيمتي سهم شود

امروز لبوتان  توفان كرد سهم پس از افزايش سرمايه  با سود  328  ريالي و تعديل خوبي به  بازار امد و در قيمت هاي 4000 ريال  ثبت  شد . به نظر ميرسد اين  قيمت  براي بوتان  بالاست  .

ديروز نوشتيم  كه  قيمت هاي زير 3800 تومان  براي خريد جالب است و به نظر ميرسد با  توجه  به  سود  شركت  قيمت هايي كه بر روي تابلو شكل گرفت  براي خريد جذاب بود . در اين  سهم  طي چند روز آينده  زمزمه هايي از تعديل را داريم و ممكن است بارديگر نماد متوقف شود . اما  به نظر ميرسد اگر اتفاق خاصي رخ  ندهد در كوتاه مدت  به  سمت  42000 ريال  پيش مي رود .

در گروه غذايي غالبر  و غپاك هم حضور دارند . غالبر تعديل خود را  پس از تقسيم سود  يكي از شركت هاي زير مجموعه 1142 ريال  اعلام كرده است و به نظر ميرسد بورس بر سر اطلاعات  نهاني و  معامله  با  آنها  براي شركت  توقف نماد را  رقم  زده است . در اين  گروه  برخي ارزش بازار را  با فروش قياس مي كنند و هر يك  با هم  اختلاف داشت وارد مي شوند و در اين  شرايط به نظر ميرسد غپاك  با  فروش بالاي 300  ميليارد توماني و ارزش بازار 90  ميليارد توماني احتمال  رشد بيشتري دارد اما  سهم  از نظر سودسازي با  مشكل مواجه است .

اما  گروه  فولاد  ابتدا خوب وسپس پر عرضه  دنبال  شد .

كم كم  به  روز هاي پاياني فولاد  و رفتن  به  مجمع او نزديك  مي شويم . در روز هاي قبل نيز تاكيدمان  بر اين  بود در تحولات  فعلي بازار فولاد  يكي از كم  ريسك ترين و البته  كند ترين  سهم  است . افراد با دي ميان مدت و ديد  به  سهامداري و رفتن  به مجمع مي توانند همراه  شوند . اما  امروز اتفاق جالب ديگر اين  است كه  محصولات  فولاد در بورس كالا  معامله شد  كه كمي كم حجم  بود و اين نگراني فعالان  حوزه  فولاد هم  هست  . در ديگر سهم  هاي اين  گروه  منفي فولاژ نيز يكي از شركت هايي است كه مي تواند  با ديد  بلند مدت  مورد توجه  باشد  . هر چند  فولاژ گزارش 3 ماهه خوبي ندارد .

در اين  گروه همچنان  تاكيد روي دو شركت  فخوز و فولاد  است  .

در مورد  آتي و شيران  گويا مدير عامل تاكيد كرده است  كه قصد دارند  بلوك  شيران  را  به  فروش برسانند اما گويا در اخرين لحظات اين معامله  به تعويق افتاده و البته خبرهاي ضد و نقيض در مورد  اين  سهم زياد است  . امروز در شفاف سازي فروش شيران توسط واتي نه رد و نه تائيد شد اما  به نظر ميرسد تحولات  سود شيران نيز مثبت  است  .

در گروه  سنگ آهن امروز كچاد  براي تصميم گيري در خصوص افزايش سرمايه متوقف مي شود و احتمالاً افزايش سرمايه  200% اعمال خواهد شد . د اين گروه ومعادن  هم  فردا گويا متوقف مي شود كه  به نظر قيمت خوبي براي سهم ثبت  شده است  .

امروز حفاري شمال هم منفي بود كه  به نظر ميرسد منفي فرداي اين  سهم  براي نوسان و حتي نگهداري جالب توجه است  .

گروه تحلیل گری بتا سهم

24 تير92

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم