جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار دوشنبه 16 ارديبهشت 92

گزارش بازار دوشنبه 16 ارديبهشت 92

نوید خاندوزی
می 6, 2013
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار دوشنبه 16 ارديبهشت 92

پيش مرگان  شبندر!

گزارش بازار – بتاسهم 15:10  امروز ، دونشنبه ، حكايت گهي پشت  به  زين و گهي زين  به  پشت را  به عين  در بازار مي ديديم. گروه  كه  بازدهي بالايي را در بازار گرفته  بود  بلاي  جان  بازار شده و  حالا  همه  را  به عرضه  سهم تشويق مي كند . انتظار ما  اين  بود كه  بازار امروز نيز در نيمه دوم  كمي بهتر شود كه اين  اتفاق كم كم در حال وقوع  بود اما شدت  عرضه پالايشگاه ها  مانع از اين  امر شد همچون دومينويي جالب منفي شدن  شبندرو شپنا  به  كل بازار سرايت كرد . اين كه  چرا  اين  گروه  منفي است و چرا  كل بازار استراحت  مي كند  يك بحث تلفيقي و يك  بحث جداگانه دارد .

در بحث تلفيقي بايد اذعان داشت  وقتي كل بازار با  شبندر رشد مي كند  قطعاً با  ريزش اين سهم  نه تنها  گروه  پالايش بلكه جو كل بازار نيز به هم ميريزد . مشكل در گروه پالايش اين  است كه  بازدهي اين  گروه  بسيار زياد شده و همه در حال  شناسايي سودهستند  از سوي ديگر خبرها تا حدودي به بازار رسيده ونوبت  به اصلاح پي به اي است  . فضاي ابهام  در گروه ، عرضه هاي پياپي سهامدارن عمده  و  … نيزدراين موضوع موثر بود تا  عرضه و منفي شدن  اين گروه كل بازار را  با چالش مواجه  سازد .

اما  نبايد همه ي كاسه كوزه ها  را  بر سر شبندر شكست  …

اين  گروه  دچار هيجان مفرط شده است درست ،برخي سهامداران  حقيقي درست  به مانند  بازي هاي قبل كه در خيلي از گروه ها  شاهد  بوديم  كمي غير منطقي شده اند  اين  هم  درست اما اين  نمي تواند  تنها دليل ريزش بازار باشد . بازار مشكلات  خاص خود را نيز دارد  كه در اين  زمينه و در ريزش بازار موثر است . البته  قبل از هر چيز با  قطعيت  بيان  كنيم كه  بازار بايد از اين  ريزش ها  استقبال  كند . قرار نيست  براي رسيدن  به  قله  يكضرب گام  برداريم  . اين  ريزش ها  براي كساني كه  قصد ماندن و كار كردن در بازار را دارند نه تنها  تهديد بلكه  يك  فرصت است  . شايد كمي اعصاب و روان  بازار را تحت تاثير خود  بگيرد اما در ميان مدت  به  سود  بازار  خواهد بود  .

اما در مورد  عواملي كه در اين  زمينه  موثر هستند . اول از همه در سود  بودن  بازار است كه  هر بهانه اي براي نقد كردن  و منفي كردن  بازار را  براي خود مي تراشد  و شروع  به عرضه  مي كند . اين  يكي از عواملي است كه  پس تمام  اتفاقات  بازار ماست و البته  شكل و فرم تكنيكي  و نموداري بازار نيزاستراحت  را مي طلبد . اما عامل دوم  بزرگترين  رخداد سياسي سال و حتي 2 سال  اخير و چند  سال  آتي است كه  40  روز ديگر رخ  مي دهد .

انتخابات  با ان  همه حاشيه در سال 88 درسال 92 مي تواند  پر حاشيه تر باشد . گروه ها ، افراد، موافقان و مخالفان و از همه مهم تر دولت يك  سوي اين  رويداد هاهستند . فردا  رسماً اين موضوع  كليد مي خورد و بعد  ازآن تائيد صلاحيت ها  را داريم و به سمت سياسي شدن  فضا گام  بر ميداريم هم حقيقي  و هم  حقوقي ها ترجيح مي دهند بخشي از سهام خود را در اين تلاطم  نقد و يا حداقل در خريد عجله نكنند  . اين ركود  مقطعي هر چه  به  انتخابات نزديك تر شويم بيشتر مي شود .

بر فرض حتي اگر در اين  40  روز باقي مانده  ما 4 بحران  داخلي را نيز داشته  باشيم  وضعيت  براي بازار چندان جالب نخواهد بود . چه  برسد به اين كه اين  بحران  ها  اساسي تر و بيشتر شود .

البته  توصيه ما اين  نيست كه خارج  شد بلكه توصيه اين  است  در خريد ها  عجله نكرد ، از ريسك  دوري كرد ، كمي هم  نقد بود ، سراغ  سهم هايي كه  بازدهي بالايي داده اند  نرفت ، به  بنيادي سهم ها توجه شود  و …

بازهم  تكرار مي كنيم معتقد نيستيم  بازار ريزش سنگين دارد بلكه  يك  ركود  مقطعي و  فصلي است كه  مي تواند  درلحظاتي حتي با  رشد نيز توام  باشد .

و حالا  به سراغ  بازار مي رويم  …

بازار امروز را بايد در اين  بوته نقد گذاشت كه مي رفت با كمك  برخي سهامداران  حقيقي  و حقوقي صفوف خريد تشكيل شود و جو  منفي به  پايان  پذيرد اما عرضه  سنگين  پالايشگاهي ها جو را  به هم  ريخت  . البته  گروه  فولاد و سنگ  آهن نيز عرضه  داشت و پتروشيمي ها  بودند كه  با خبرهاي خوب و عرضه هاي پيش رو  مورد توجه  قرار گرفتند . بازار فردا در نقطه حساسي قرار مي گيرد . جايي كه اگر منفي او  ادامه داشته  باشد كمي بازار را نگران خواهد كرد از همين  رو به دليل در پيش بودن  نمايشگاه هم  كه  شده  احتمالاً ساختار شكني نكرده وبورس با  رساندن  برخي اطلاعيه ها در جو  بازار فردا تاثيررواني را ايجاد  كند .

در مورد  شاخص انصافاً و حقاً بورس با مديريت خارق العاده اي شاخص را حفظ مي كند . در روز ي كه همه اكثراً منفي بودند شاخص با رشد خليج  فارس خيال  همه  را از بابت ريزش هاي سنگين  راحت  كرده و با پارسان دست در دست  هم روند ها  را در بازار شكل مي دانند  تا  در آستانه نمايشگاه  شاخص حداقل منفي نباشد .

و اما در حاشيه  بازار چه خبر است  …

در حاشيه  بازار همه  از تحولات  سوريه مي ترسند . بعيد است  كه  سوريه واكنش ناگهاني را نسبت  به اسرائيل در اين  شرايط شاهد  باشد اما  قطعاً اگر اسرائيل به حملات خود ادامه  دهد مي تواند  پاي ايران  را نيز به وسط بكشد و انگاه  است كه ديگر اوضاع  جالب نخواهد بود .

امروز يك روز قبل از ثبت  نام  كانديداست طبق برخي خبرها و شنيده هاي قاليباف از اصول گرايان شانس بيشتري را  براي تصاحب جايگاه  ائتلاف و حضور در انتخابات  را دارد . و از ان  سو خاتمي برنامه اي براي امدن  ندارد و در كنار ان اگر مشايي ثبت نام كند يعني از هفته  بعد حاشيه هاي انتخابات رسماً آغاز مي شود .

در خبرها و شرايط اقتصادي همه منتظر تحولات  چهار شنبه مجلس هستند كه  بي شك  در روند  بازار موثر است به خصوص در گروه هايي مانند  پالايشگاه ، سنگ  آهن  كه مستقيماً حيات  آنها  را هدف گرفته است . شايعه  شده  بود  26% حذف نخواهد شد اما خيلي زود تكذيب شد و گويا اين  گروه هنوز در گير دار تائيد و تكذيب هاست.

در كنار اين موارد بازارهاي جهاني قرار دارد  كه  در نفت  قابل پيش بيني بود كه  آغاز صعودي داشته  باشد  و اكثر فلزات  نيز گويا متعادل بودند . نفت در نزديكي 97 دلار قرار گرفته و طلا  نيز در 1474 دلار دست و پا  مي زند . در ساير فلزات  هنوز افت و خيز انچناني را  شاهد  نيستيم . دلار در قيمت هاي 3585 دلار قرار دارد كه مي تواند در اين حوزه دست و پا  بزند  . دلار چسبندگي خوبي رادر اين  قيمت ها ايجاد كرده است و به نظر ميرسد خبرخوبي براي بازار باشد  كه در همين محدوده  حفط شود .

و در پايان به  شاخص ميرسيم …

امروز شاخص با دادن  حجم مبناي خليج  فارس نجات  يافت وگرنه  ريزشي نزديك  به  100 واحدي را ثبت مي كرد . در بازار امروز 3 نماد  شبندر،شپنا و فولاد چنان  اثر منفي گذاشتند كه اگر نفت و گاز پرديس و به خصوص خليج  فارس نبودند  شاخص را  بايد قرباني اين  ريزش مي ديديم . به هر حال او امروز با  رشدي 45 واحدي به 44943 واحد  رسيد كه چند گام  تا  لمس 45 هزار بيشتر نمانده و البته  مهم  اين  است كه  بتواند در اين  محدوده تثبيتش كند .

دو به دو،متفاوت!

در بازار امروز پالايشگاه ها شاهد روند متفاوت نمادهاي اين گروه بوديم اين روزها پالايشگاه ها به دو دسته تقسيم شده اند برخي از نمادهاي اين گروه كه پتانسيلهايي نظير معامله بلوكي و افزايش سرمايه و تعديل دارند همچنان با نوسانات مثبت و مابقي سهام اين گروه با نوسانات منفي همراه هستند . البته  سهام شناور نيز در اين  بين مهم  است . رفتار سهامداران در اين گروه عجيب است  . شتران  اسير سفته  بازي حقيقي ها  شده و حقوقي وارد بازي ان نمي شود . شپنا  با خبرهاي جديدي مواجه است كه او را از نظر بنيادي مثبت تر نشان مي دهد اما  شرايط بازار متفاوت  است .

امروز پالايش نفت شيراز همچنان تحت تاثير معامله بلوكي خود با رشد قيمتي همراه شد البته به نظر نميرسد شراز توانايي رشد بيشتر از سطوح قيمتي 2200 توماني را داشته باشد دراين  سهم همه چيز بستگي به روند معامله بلوكي سهم دارد. گويا  پارسان هم  بدش نمي آيد كه  سهم  كنترل شود . با  سود  اعلام  شده  قيمت هاي 19000 ريال  براي سهم  منطقي است  . در صورتي كه پارسان  بلوك  35% سهم  را  بخرد  تحولات در اين  گروه  آغاز شده و پارسان تقريباً يكه تاز عرصه پالايشگاه و پتروشيمي مي شود . ريسك  شراز در اين  است  كه اگر پارسان  وارد گود خريد سهم  نشود اوضاع  جالب نخواهد  شدو  سهم  افت مي كند . اما در صورت خريد بايد منتظر بازدهي هاي بهتر در اين  سهم  باشيم .

علي رغم حجم معاملات سنگين 58 ميليون سهمي شبندر همانطور كه روزهاي قبل وعده داده بوديم فشار فروش سنگين در اين سهم پالايشگاهي باعث افت قيمتي و حتي صف فروش شبندر شد شبندري كه افت قيمتي از سطوح 880 تومانيش مصادف با كاهش 10 درصدي قيمتش خواهد شد

در نماد پالايش نفت تهران شاهد نوسانات مثبت اين سهم به سطوح 94 هزارتوماني بوديم به نظر ميرسد كم كم شاهد نزديك شدن شتران به سقف قيمتي خود باشيم فروش و شناسايي سود براي سهامداران كوتاه مدت مناسب ميباشد .

امروز شپنا نيز با  شرايط خاصي مواجه است . اين  روز ها  زمزمه  برگشت 5% در اين  سهم موثر است  . اما در مورد  مجمع  پيش روي شركت و تقسيم  سود . بحث تقسيم  سود  حتي 90% و افزايش سرمايه  100% از اين  محل يكي از خبرهاي خاص شپناست  . در شبندر بايد حقوقي متولي جمع  اوري صفوف فروش شود . تا وقتي صف شبندر جمع نشود  به  كل گروه اميدي نيست .

در گروهي كه  بازدهي بالايي را كسب كرده است  ماندن دراين  شرايط كمي سخت  است  اما  بايد مراقب بود  .در اين  گروه  بحث سود  يك  چيز است و تقسيم  سود  موضوعي ديگر برخي حسابرسا ها  معتقدند ذخابر متعدد  و ابهام در صورت هاي مالي كار تقسيم  سود و مجمع  را  سخت مي كند .

خبرهايي كه ميرسد!

در نمادهاي پتروشيمي شاهد نوسانات مثبت به خصوص با توقف نماد پتروشيمي مارون بوديم اين روزها پتروشيمي ها يكي پس از ديگري براي تعديل مثبت عايدي با توقف نماد مواجه ميشوند كه پس از تعديلات عايدي تازه بازار به ارزش واقعي سهام اين گروه پي ميبرد . در اين گروه  شنيده مي شود زاگرس هم  به  زودي به  بازار بازمي گردد .

نكته اي كه در اين  روزها  وجود  دارد  اين  است كه  شنيده مي شود آمار صادرات  محصولات  پتروشيمي در گمرك روند  صعودي سنگيني به خود گرفته است و اين  خبرخوبي براي بازار است  . البته  بايد ان  را در آمار گمرك  مشاهده  كرد  كه  شايد تا چند روز ديگر خود عاملي براي بهبود  بازار شود .

امروز در نماد پتروشيمي فن اوران شاهد رشد قيمتي سهم همانطور كه وعده داده بوديم هستيم قيمتهاي 2200 توماني را به عنوان هدف قيمتي سهم ارزيابي ميكنيم شفني كه به زودي تعديل مثبت خود در عملكرد 12 ماهه و احتمالا تعديل مثبت سود سال 92 خود را نيز اعلام خواهد كرد

امروز پتروشيمي كرمانشاه اين سهم اوره ساز بازار كه به دليل عرضه سهام پتروشيمي خراسان احتمالا با جو مثبتي همراه خواهد شد با نوسانات مثبت از سطوح قيمتي نزديك 1000 تومان بازگشت كرمانشاه همچنان روند نوساني را بين سطوح 1000-1100 توماني را تا زمان تعديل مثبت عايدي در پيش رو خواهد داشت

جذابيت معامله بلوك مديريتي شپترو همچنان صف خريد و تاخت و تاز اين سهم را رقم زده است شپترويي كه تعديل مثبتش تقريبا قطعي ميباشد و با توجه به معامله بلوكي جاي رشد تا سطوح 1600 تومان را خواهد داشت.

در اين  گروه گفته  شده امروز يا  فردا خبر مجمع  فوق العاده  پرديس روي كدال مي نشيند .

دراين  گروه دو تازه  وارد هم  داريم كه  يكي پتروشيمي خراسان  است كه ديروز در مورد  او گفتيم كه  احتمالاً 6500  ريال به  بازار عرضه مي شود و ديگري پتروشيمي جم است كه او نيز تا دو هفته ديگر مهمان بازار ما مي شود . گفته  شده  ابتدا خراسان ، سپس جم و بعد  تاپكو وارد بازار مي شوند  پس گروه  پتروشيمي بارديگر داغ مي شود . در مورد  شاخص ديروز هم  صحبت  شد  و بازهم  حرف مي زنيم اما جم . … جم  شركتي با سرمايه  4800 ميليارد ريال  به  زودي و طي 2 هفته  آتي وارد بازار مي شود  . ارزش جايگزيني اين  شركت  با  ظرفيت  100% 15 هزار ميليارد تومان  براورد شده است . سود  سال 91 در 2 سناريو يكي 750 و ديگري 1000 ميليارد تومان  است  در سال 92 نيز 1500 ميليارد تومان  سود  پيش بيني شده است . سهم احتمالاً با  قيمت هاي 15000  و 16000 ريال  به  بازار مي ايد  و سپس به  مجمع مي رود . تقسيم  سود  جم حدود 90% خواهد بود كه خبر خوبي براي صندوق و  سهامداران  است  . در مجموع خبرها  براي جم مثبت  است و يك نقدينگي مجزا  را مي طلبد كه به ان  ورود كرد  . به نظر نميرسد  كه عرضه جم 5% باشد و محدوده  به  2 الي 3درصد مي شود .

تب و تاب در سرمايه گذاريها!!!

در بازار امروز و در نمادهاي سرمايه گذاري شاهد تب و تاب در نمادهاي اين گروه بوديم چشم انداز مثبت و روند صعودي سوداوري سرمايه گذاريها باعث شده تا همچنان بازار به سهم اين گروه روي خوش نشان دهد

نفت و گاز پارسيان امروز معاملات مثبتي را در پيش گرفت با توجه به پتانسيل تعديل مثبت شركتهاي پتروشيمي زير مجموعه باز براي بار ديگر انتظار رشد قيمتي پارسان تا سطوح 1000 تومان را داريم مضافا اينكه شنيده ميشود تعديل مثبت شركتهاي زير مجموعه ميتواند سود حتي فراتر از 180 تومان را براي اين سهم به ارمغان بياورد . اين  سهم اگر بتواند  بلوك  شراز را  بخرد كار بزرگي كرده و از سوي ديگر تعديل سود  زاگرس نيز براي پارسان  خبر خوشحال كننده  ديگري است  . برگ  برنده  ديگري كه تيم اقاي عزيزي براي اين گروه  رو مي كنند  گزارش زاگرس خواهد بود .

امروز سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي هم با نوسانات مثبت تا قيمتهاي 450 توماني مواجه شد وصندوقي كه با عرضه سهام پتروشيمي جم ميتواند روند صعودي خوبي را در پيش بگيرد شنيده ميشود وصندوق با عرضه سهام پتروشيمي جم  و تعديل مثبت  شركت جم تعديل مثبت ديگري را در سود سال 92 خود و اينبار اعلام سود محدوده 95 توماني را به ثبت خواهد رساند

اين روزها در نماد ومعادن احتمال فروش بلوك 1 درصدي سهام اين شركت سرمايه گذاري توسط صندوق فولاد و خريد سهام ومعادن توسط بانك پاسارگاد ميتواند ومعادن را در قيمتهاي منفي براي نوسانگيري جذاب نمايد. كمي بايد صبر كرد تا ومعادن  به  قيمت مناسب برسد و انگاه اقدام  كرد .

در اين  گروه وسپه  نيز با رشد شازند  و پرديس و  همچنين تعديل پيش روي كچاد و كگل مناسب خواهد بود  . در اين  گروه اميد هم  با  توجه  به تقسيم  سود مناسب و تقسيم  به موقع  براي ميان مدت  مناسب است  .

جان سختان  بازار!

زمزمه  و يا  بهتر بگوئيم  بازي مجدد احتمال تصويب افزايش نرخ 20 -30 درصدي سيمان توسط انجمن صنفي سيمان باعث  تا سهام سيماني پس از منفي خوردن هاي روزهاي اخير مجددا روند صعودي خود را بازيافته و با نوسانات مثبت و رو به جلو همراه شوند. بازهم  تاكيد مي كنيم رشد نرخ سيمان  قطعي است  اما احتمالاً در مقطع  فعلي انجام نمي شود .

امروزسيمان غرب با صف خريد بار ديگر به استقبال قيمتهاي 600-620 توماني ميرود سغرب براي رشد قيمتي بيشتر از سطوح 600 تومان نياز به يك خبر خوب بنيادي دارد افزايش نرخ فروش داخلي سيمان يا افزايش قيمت فروش صادراتي سيمان ميتواند اين سهم را به هدف نهايي خود يعني قيمتهاي 700 توماني برساند

در نماد سيمان تهران كه به زودي تحليل بنياديش در سايت قرار خواهد گرفت شاهد عرضه به ميزان حجم مبنا هستيم ستران در صورت افزايش نرخ جاي جهش سوداوري خوبي را خواهد داشت فعلا انتظار قيمتهاي 300-320 توماني را براي ستران داريم

امروز غول سيماني يعني سيمان فارس و خوزستان هم با روند رو به رشد خوبي همراه شد سفارس در پايان ارديبهشت ماه سال ماليش به پايان رسيده و يك مجمع با تقسيم سود بالا را در پيش خواهد داشت مضافا اينكه سهم با ارزش ان اي وي بالايي كه دارد ميتواند در صورت افزايش نرخ سيمان  با جهش سوداوري و قيمتي خوبي همراه شود

نوسانات سفت وسخت!

در گروه فولادي اين روزها علي رغم افزايش تقاضا براي محصولات فولاديها در بورس كالا و در برخي موارد رشد قيمتي محصولات فولاديها نيز نتوانسته است روند مثبت محكمي براي سهام اين گروه را رغم بزند و اين روزها بيشتر شاهد روند نوساني در بين فولادسازهاي بورسي ميباشيم

اين روزها ظاهرا هيچ خبر خوبي نميتواند جلوي سيل عرضه ها در نماد ذوب اهن را بگيرد خبرهاي خوبي كه هر يك ميتواند سبب تعديل مثبت خوبي در ذوب شود ذوب فعلا روندش نوساني ميباشد اما در بازه ميان مدت پس از تعديلات مثبت اعمالي در سود خود ميتواند روند صعودي خود را بازيافته و رشد قيمتي خوبي را تجربه نمايد  . خبرافزايش سرمايه  60% از محل تجديد ارزيابي دارايي ها  اگر تايئد شود رويداد خوبي براي ذوب است  .

اما فولاد مباركه هم امروز با نوسانات منفي مواجه شد . فعال شدن يك پتانسيل مانند افزايش سرمايه 40 درصدي و يا تعديل مثبت در سود سال 91 در عملكرد 12 ماهه ميتواند روند فولاد را با ثباتتر نمايد بحث افزايش سرمايه و تعديلات  اين  شركت  و همچنين فروش 885  ميلياردتوماني طي 45 روز كاري گذشته چشم انداز اين  شركت  را  نسبتاً روشن كرده است هر چند  بعيد است در 3 ماهه تعديل را  شاهد  باشيم اما تحولات  سهم  رو به  مثبت است  .

در اين  گروه  ميان مدت ها و صندوق ها مي توانند  در فخوز كه  شركتي بنيادي  و محكم تري است فعال  باشند .

چهارگوشه بازار!!!

اين روزها در نماد پست بانك برگزاري مجامع سالهاي قبل به همراه مجمع سال جاري و تغيير مديرعامل شركت و وعده هايي در خصوص افزايش سرمايه موتور محرك اين سهم را به راه انداخته به طوري كه امروز گره معاملاتي 12 درصدي نيز نتوانست پست بانك را متعادل سازد در صورت تاييد افزايش سرمايه پست بانك در مجمع شاهد جهش قيمتي خوبي در اين سهم بانكي خواهيم بود. البته  سرمايه كم  باعث شده  حتي خريد خليج  فارس هم  براي اين  شركت كوچك  يك پوهن مثبت  تلقي شود .

توقف اكثر نمادهاي زير مجموعه سرمايه گذاري پتروشيمي به منظور تعديل مثبت عايدي صف خريد وپترو را سنگينتر كرده است به طوري كه امروز وپترو سطوح قيمتي 180 توماني را هم براي رسيدن به قيمتهاي 200 تومان پشت سر گذاشت با تعديل مثبت زير مجموعه هاي وپترو تعديل مثبت اين سهم نيز بعيد نميباشد

اين روز ها  ملي مس با 600  درگير است . در بورس كالا  با  رشد قيمت جهاني مس براي كاتد  بيش از 10  برابرو براي مفتول نيز 11 برابر تقاضا  بيش از عرضه وجود  داشت  . و مس نيز در اين  هفته  حدود  100  ميليارد تومان  فروش زد . روند  فروش مس در طول اين  مدت جالب بوده و توانسته  4000 ميليارد ريال يا  400  ميليارد تومان  فروش در بورس  كالا  داشته باشد . در حالي كه در 3 ماه اول برنامه  فروش حدود  1300  ميليارد تومان  با  جمع  صادرات و فروش داخل است .

احتمالاً با اين  برنامه  اگر حجم  فروش كاتد  و مفتول مس نيز به دست  آيد مي توان  گفت  كه  فملي نيز تعديل مثبت را در گزارش 3 ماهه خواهد داشت  .

امروز گويا  شركت ملي پتروشيمي با  برخي از زير مجموعه ها  حجم مبناي خليج  فارس را داد . امروز صبح  قبل از بازار اين  مطلب را نوشتيم كه گويا در روز هاي گذشته مديران  بورسي با برخي افرادي كه سهم  را در وز اول سنگين  خرده  بودند  مذاكراتي براي عرضه  سهم  به  اندازه  حجم مبنا داشته و احتمالاً قصدي براي گره بردن  سهم  نيست . احتمال  اين كه طي اين  روز ها آغاز عرضه  بعه  اندازه  حجم مبنا  را  شاهد  باشيم وجود  دارد . توصيه مي شودميان مدت ها  حتماً در صفوف خريد در اين  قيمت ها  قرار داشته  باشند .

گروه تحلیل گری بتا سهم

16 ارديبهشت 92

.

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم