جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار دوشنبه 9 ارديبهشت 92

گزارش بازار دوشنبه 9 ارديبهشت 92

نوید خاندوزی
آوریل 29, 2013
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار دوشنبه 9 ارديبهشت 92

3 سوت 43!

گزارش بازار – بتاسهم 16:40  امروز دوشنبه ، شاخص بابا لنگ درازي شده است كه  پله هاي ترقي را يكي پس ازديگري طي مي كند و اينكار همين ديروز بود كه از 42 هزار خرسند  بوديم و چيزي نشده  ظرف 2 روز 43 هزار را نيز با  قدرت هر چه تمام  فتح  كرد . چيزي به اهدافي كه همه  پيش بيني مي كردند نمانده است كه  احتمالاً با دم  مسيحايي پالايشگاهي ها شاخص هاي 44 هزار را نيز لمس مي كنيم و در فضاي بهتري در بازار كار خواهيم كرد . نكته  بسيار مهم  اين است كه  بازار ان  چنان  رشدي نمي كند و شايد بازدهي ها  خيلي ملموس نباشد اما  سرعت  رشد شاخص با توجه  به  كاهش ارزش پول ملي و  بزرگ شدن  ارزش بازار شركت ها  انقدر بزرگ  شده  كه ديگر كسي جلودار اين  بازار نيست .

اما  بازار امروز فرق مي كرد . اتفاقات  اين  چند روز بازار درست  به مانند  يك  سريال تماشايي اكشن  بود كه همه  را  مسحور خود كرده  بود  به خصوص دو بازگير نقش اول ان  يعني شبندر و  شپنا  كه  امروز با  رفتن  خود  باعث شدند  توجه  به  سمت  ساير بازيگران  بيشتر شود و بقيه نيز رنگ و لعاب خود را  بتوانند  نشان  دهند .

ديروز در گزارش بازار بود كه از اهميت  شبندرو شپنا در بازار گفتيم  : شبندر  مثبت بودن خود را  به  رخ همه مي كشيد و در بازار با  صداي بلند فرياد مي زد« من مرغ طوفانم ،نيانديشم به طوفان،موجم نه ان موجي كه از دريا گريزد. چنان  موجي ( بله انصافاً چنان موجي ) که از اوج وحضیضش – خیزد گران کوهی ودر ژرفا گریزد » شنبدر واقعاً به  يكه تاز بازار تبديل شده و شاخص را  با خودش به هر كجا كه خاطر خواه اوست مي برد! اين نحوه اثر گذاري و معامله در بازار جالب است و نكته  مهم  تر اين  است كه اين  مرغ طوفان در فضايي كار مي كند  كه  شفافيت در اين  شركت ها  كمي رنگ  باخته .

البته  امروز بورس هم  با  توجه  به جلسه ديروز دست  به  كار شد تا  شفافيت را در اين  شركتها افزايش دهد و سود  را در انها روشن تر نمايد  .

اما  برخي ديگر معتقدند  مقصود رشد شاخص است وكعبه بتخانه  ، شبندر و شپنا بهانه است !

پيش ازاين  نيز در بخش شايعات در مطلبي مجزا گفته  شده  بود كه نزديك  نمايشگاه  بورس و همچنين نمايشگاه  بين المللي بازار سرمايه هستيم  كه  بسيار مهم  است  . دقت  داريد كه معمولاً در فضاي نمايشگاه  بازار سرمايه  نمي تواند خيلي منفي باشد و  اين  راهبرد بورس است كه در اين  مقطع  بازار سرمايه نيز در شرايط مثبت و رو به  رشدي قرار داشته  باشد    كه همينطور هم  شده و دستاورد ديگر ان نيز براي بازار بازگشايي اكثر نماد هاي متوقف و به  طور كلي گل و بلبل شدن  بازار سرمايه در استانه  انتخابات  است  .

اما  نكته ديگر اين كه كمي هم  بلند مدت تر به  بازار سرمايه  نگاه  كنيم . امسال  سال حماسه  افريني است  و اين  چشم  اندازدر بسياري از اركان  اقتصادي ديده مي شود  و از نظر سياسي نيز تعويض دولت نمي تواند  عامل بدي باشد .

درست در چند روز پيش بود كه در لابلاي گزارش هاي خود  نوشته اي را  قيد كرديم  . اين  نوشته  به  روز چهار شنبه  هفته  قبل و درست وقتي شاخص به 42 هزار رسيده  بود  بازميگردد و گفتن  ان  يك  بارديگر با  روشن تر شدن  فضا خالي از لطف نيست .

1–  بازار سرمايه توسط بزرگان و عقلاي خود  به درستي هدايت  مي شود  استراتژي هاي بلند مدت و ميان مدت  براي ان  ترسيم  شده است  و قطعاً كساني در اين  بازي ضرر  خواهند كرد كه بخواهند كوتاه مدت  كار كنند و از سهامداري كردن در سهم هاي خوب غافل شوند . 2- اين مواردي كه  در بالا و يا  در مقدمه  گزارش ذكر كرديم و يا  مي نويسيم  دوستان  احساس نكنند مطالبي است  كه  از سر شكم  سيري از دل خود مي نويسيم!! بسياري از اين  مطالب نقل و قول بزرگان  بازار در طول روز و يا  روز ها و هفته هاي قبل بوده  كه ما  اين  موارد  را در قالب مطالب قابل گزارشي خدمت  شما ارائه مي دهيم  . 3-  و اما  نكته  اخر … شايد لازم  نباشد اين  بار بسيار توضيح  بدهيم  اما درست همين افراد و بزرگان  بازار سرمايه معتقدند كه امسال  سال درخشاني براي بازار است كه اهداف عجيب و بالايي را  براي شاخص ذكر مي كنند .

به هر حال  شماي كلي بازار سرمايه نشان مي دهد اهداف خوبي را در پيش داريم اما  به اين  راحتي نيست كه  با رشد مداوم  مواجه  باشيم و قطعاً استراحت ها نيز در پيش  خواهد بود . همانطور كه هنوز هم  معتقديم  اواخر ارديبهشت  بازار اين  تب و تاب فعلي را نخواهد داشت  .

با اين مقدمه كه  سر شما  را درد اورديم به  سراغ  بازار ميرويم  …

اما در بازار امروز چه خبر بود …

امروز بازارسرمايه  را در حالي آغاز كرديم كه بازار چند  سناريو اي شده بود  . از يك  طرف با  روند  رو به  رشد شركت هاي پالايشگاهي و خبرهاي انها  توقف اين گروه  براي تعديل موج نقدينگي را  به سمت ساير شركت ها  سوق داد و بازار مثبت  شد . كه اين  شرايط براي پارسان و خليج  فارس با شدت بيشتري دنبال  مي شد باقي بازار را  به دنبال خود كشاند .  در روز هاي آتي و امروز رفتار بورس در مقابل اين دو  نماد در بازار بسيار موثر است و سرنوشت  بازار را تعيين  مي كند و همه منتظر شرايط خاص هستند . به عنوان مثال  بسيار ديدني  خواهد شد كه اگر فردا  اكثر نماد ها  باز شوند و يا حتي يكي از انها  به  بازار بيايد كه شاخص و بازار را تحت تاثير قرار مي دهد . البته  حقير فكر مي كنم به اين  زودي ها و حداقل اين  هفته خبري از پالايشگاهي ها نيست .

براي بازار فردا

بازار فردا  را  اطلاعيه هاي امشب رقم مي زنند  . نمي توانيم  هيچ چيزي را  بدون اين موضوع  بگوئيم  پس بهتر است  بنويسيم كه  صبر كنيم تا  اين  اطلاعات  جديد به  بازار برسد اما تاكيد مي كنيم از هيجان و جو زدگي در بازار پرهيز شود .

و به  سراغ  شاخص ميرويم  . شاخص با  يك پتانسيل قوي مواجه  شده و ان هم  توقف نماد هاي بزرگ و  شاخص ساز است كه مي تواند  روند  آن را  به  خوبي تغيير دهد . هنوز تحليل قبلي در مدار بازار پذيرفته است كه  شاخص احتمالاً 1000  تا 1500  واحد ديگر جاي رشد دارد اما  پس ازان  نياز به يك اصلاح و استراحت خواهد داشت  . هر چند  طبق نوشته هاي بالا  برخي از اعدا د قوي براي شاخص صحبت  مي كنند كه حركت اخير انها نيز اين  موضوع را  اثبات  مي كند . اما  در كوتاه مدت  يك  ايست قلبي موقت  را در شاخص ممكن است  داشته  باشيم .

با اين مقدمه  سري به حاشيه هاي بازار ميزنيم …

در مسائل سياست  خارجي بحث سوريه  كمي ممكن است  حاد  شود چرا  كه  فشار امريكا احتمالاً به اين كشور بسيار بالا   خواهد رفت و از سوي ديگر در عراق نيز اوضاع  جالب نيست  . سياست خارجي كشور در وضعيت  جالبي قرار ندارد و اين يك مشكل جدي براي كشور است كه  البته همه  اميد دارند  بعد از انتخابات درست  شود .امروز معاون وزير امور خارجه نيز غربي ها را در سوريه و مداخله در ان بر حذر داشت و تهديد كرد .

 اما در مورد تحولات  داخلي هر دو نامزدي كه  بازار از انها  استقبال  مي كند  يعني خاتمي و هاشمي امدن و نيامدن خود را مشروط كرده اند و در ابهام  قرار داده اند  . البته  با  صحبت هاي ديروز خاتمي احتمال  نيامدن او بسيار بيشتر است . اما هاشمي گفته است  كه مي آيد  . در اين  صورت  رقابت اصلي بين  قاليباف، هاشمي  و مشايي  خواهد بود .

در تحولات  اقتصادي كه در پيش داريم  چشم  اميد همه  به  مجلس است . گفته  شده  به  زودي بودجه در صحن علني نيز بررسي و تصويب مي شود و به دولت ابلاغ  خواهد شد  كه حداقل شرايط بازار سرمايه  شفاف تر مي شود . به نظر ميرسد بودجه معقول و منطقي براي بازار باشد  .

در بودجه  3 موضوع  بيش از همه  براي ما  مهم  است 1- نرخ  اب ،برق گاز  و همچنين خوراك  براي پتروشيمي ها  2- نرخ  بهره  مالكانه 3- 26% پالايشگاهي ها  كه  شايد يك نماينده  بايد در مورد  اين  3 مووضع  شفاف به  بازار سرمايه  توضيح  دهد . امروز بحث عدم برگشت ارز شركت ها  به  اتفاق مبادله اي نيز خبر بسيار خوبي بود كه  براي پتروشيمي ها  خبر بسيار مثبتي است .

ديروز دلار با  كمي كاهش به  3580 دلار رسيد اما  امروز بار ديگر 3600  را  پس گرفت  و اين يعني افت و خيز دلار به  شدت  كنترل شده است  .

به  بازارهاي جهاني مي رويم كه  صبح  آغاز كرديم و با رشد قيمت  طلا  همراه  شده و امروز بازار طلا را صعودي كرد  . در حال حاضر طلا در قيمت هاي 1466  و نفت در محدوه  بين  92 و 93 دلار در نوسان  است  .

قيمت  فلزات  كمي رشد كرده  و مس در سطوح 7 هزار و روي نيز در قميت هاي 1900  قرار دارد تا در طول امشب ببينيم  چه  اتفاقي رخ مي دهد . هر چند  ديروز كه در بور س كالا  اكثر محصولات  فلزي و فولادي با  رشد قميت  5 تا  10% همراه  شدند . ( البته  نسبت به  قيمت پايه  )  و در روز هاي بعد نيز اين اتفاق مي تواند رخ دهد . در مجموع هنوز بازار انچنان  اسير حاشيه نشده است و بازهم  تحولات  داخلي است كه در بازار اثر گذار است  . اما  تاكيد مي كنيم فردا وپس فردا  مراقب بازار بايد بود .

اما در مورد  شاخص كه  امروز نشان  داد  بدون  شبندر هم  دريايي است و موج هاي بلندي دارد . امروز صندوق ،مخابرات ، پارسان،فولاد ، غدير ، پرديس ، اميد و مس و چند  نماد ديگر در اين رشد موثر بودند  كه در منفي ها نيز تنها گروه  بهمن  اثر گذار بود . امروز شاخص با رشدي 684 واحدي علاوه  بر اين كه  به  43 هزار رسيد در 43192 واحد  قرار گرفت  . در مورد  شاخص برخي معتقدند  شاخص رشد بيش از 400  تا 500  واحدي را ندارد اما  برخي ديگر بر اين تاكيد مي كنند كه  شاخص تا 44500 رشد خواهد كرد و سپس راكد مي شود .

خبرهايي براي رشد !

در گروه پتروشيمي با توقف نمادهاي پالايشي شاهد اقبال بازار به سمت سهام اين گروه بوديم پتروشيمي هايي كه پتانسيل تعديل مثبت عايدي بسيار خوبي در عملكرد 12 ماهه را داشته و به دليل نسبت پي بر اي پايين ميتوانند رشد قيمتي خوبي را نيز پس از تعديل مثبت عايدي به همراه داشته باشند اين وزها گزارشات 12ماهه شركتها ميتواند سبب معجزه اي در سهام اين گروه شود . البته  امروز دو خبر در پتروشيمي ها  بسيار مهم  بود  1-  آزادسازي هايي كه صورت  مي گيرد  و به بحث ازاد سازي صادرات  نيز مربوط مي شود و 2- بحث نرخ ارز بود كه  تكليف انها  در فروش ارز به  اتاق مبادله اي برداشته  شد كه خبر بسيار مسرت بخشي براي اين  شركت هاست  . حالا  اگر نرخ  خوراك نيز آزاد شود با اين خبرها  اين  گروه نيز مصنويت هايي دارد .

امروز پتروشيمي شازند با صف خريد سنگين و عرضه سهام به ميزان حجم مبنا قيمتهاي 1200 تومان را هم پشت سر گذاشته تا به سمت قيمتهاي هدف 1400 تومانيخود برود با توجه به تحليلي كه درسايت ارائه شد با توجه به سياست تسعير ارز شركت با قيمتهاي ازاد تعديل مثبت سنگيني در انتظار شازند ميباشد. هر چند  بايدكمي مراقب شازند بود .

در نماد پتروشيمي پرديس شايعه موافقت دولت براي فروش داخلي اوره شركتهاي اوره ساز با قيمت 30 درصد زير قيمت فوب خليج فارس كه ميتواند تحولي در سود اوره سازها به وجود بياورد امروز شپديس را با صف خريد همراه ساخت براي شپديس انتظار رشد قيمتي تا سطوح 5800 توماني را داريم و البته  افزايش سرمايه  كه  قول اخر ارديبهشت و اجرايي شدن  آن داده  شده است .

امروز خبر رسيد نرخ اوره از 350  به  حدود 650  تومان  ميرسد و ديگر سوبسيدي در كار نيست . خبر هنوز مورد  تائيد جدي قرار نگرفته  اما در بورس كالا  اوره  و امونياك با رشد نرخ  همراه  بودند . اين  خبر بيش از هر چيز بر سود  شركت هايي نظير كرمانشاه  ، شيراز  و پرديس موثر است . هنوز خبر قطعي نشده  اما  به  شدت اين موضوع مي تواند  اثر نرخ  گاز را  برا ي اين  شركت ها خنثي كند . گفته مي شود حدود  280  ميليارد تومان  فروش پرديس ، 90 ميليارد تومان  كرمانشاه ، حدود 90  ميليارد تومان نيز فروش شيراز رشد مي كند  كه مي بينيم  نرخ خوراك  گاز انها  را  پوشش مي دهد . به عنوان  مثال در پرديس اگر نرخ گاز 3 برابر شود به عدد 180 ميليارد تومان  ميرسيم  و يا كرمانشاه  با همين  فرض  70 ميليارد تومان  افزايش هزينه خواهد بود و ساير شركت ها  كه نشان  مي دهد شركت هاي پتروشيمي نيز اهرم هايي براي اعمال  اثرات  خنثي كردن  براي خود دارند و از همين  رو بود كه  مديرعامل غدير از افزايش نرخ گاز اسنقبال  مي كرد!!

اما پتروشيمي فناوران امروز در استانه قيمتهاي 2000 توماني مورد نظر ما قرار گرفت شفن پتانسيل اعلام سود بالاي 400 توماي براي سال 91 و سود بالاي 500 توماني را براي سال 92 را دارد كه اهداف قيمتي 2200 توماني را در بازه كوتاه مدت جلوي روي سهم قرار ميدهد.

در شپترو نيز شرايط خاص است و بحث معامله  بلوكي مطرح  است  . اين  سهم  دو خبر مهم  را در پيش دارد . خبر اول اين كه  گفته  شده  شايعه تعديل سود  تا نزديك  به  2000 ريال در شركت وجود  دارد  .  اما خبر دوم  مهم  تر است  . تامين اجتماعي قصد فروش اين  سهم  را دارد  و قصد دارد 56% از سهم  خود را در بازار و با  قيمت  1935 به  فروش برساند و تاريخ  فروش نيز 23 ارديبهشت  است  . ماهيت خريدار در اين  شرايط بسيار مهم  است.

دراين گروه  شنيده مي شود مارون هم  فردا  با  احتمال توقف و تعديل سود  بالاي 5000 ريال  مواجه است .

در كرمانشاه نيز سهم  با تعديل 10% سود خود را  به  بالاي 200  رساند و به نظر ميرسد 1200 براي سهم  منطقي باشد .

روز سرافرازي سرمايه گذاريها!

در بازار امروز با توجه به ادامه داشتن جو مثبت بازار و انتشار گزارشات سود برخي از شركتهاي سرمايه گذاريها و در پيش بودن قطار تعديل مثبت سرمايه گذاريها به مانند ساير شركتهاي شاخص ساز بازار امروز شاهد روند مثبت در نمادهاي سرمايه گذاري به خصوص هلدينگهاي تخصصي بازار بوديم

امروز صندوق بازنشستگي پس از اعلام سود 75 توماني كه بارها در سايت عنوان شده بود با رشد قيمتي15 درصدي بازگشايي شد وصندوق پتانسيل تعديل مثبت بيشتر و رسيدن به سود 85-90 توماني را براي سال جاري را دارا ميباشد به خصوص اينكه عرضه پتروشيمي جم نيز در راه ميباشد . سود  شركت  به 750 ريال  رسيده و 31% رشد را نشان  مي دهد . ايرانول ، شپاس ، شخارك، جم، پالايش نفت  اصفهان، خارك، فن اوران  تنها  بخشي از پرتفوي اين  شركت  است  كه نشان  مي دهد  پرتفوي قوي در اختيار وصندوق است و بازاراين  سهم  را دير باور كرد . امروز در منطقي ترين حالت  قيمت هاي 4100  و 4150  ريال   بود و كمي رشد كرد . به نظر قيمت هاي 4050 و 4100  ريال  براي سهم مناسب است  .

امروز عرضه هاي بسيار سنگيني را در نماد وبانك شاهد بوديم به نظر ميرسد در قيمتهاي 400-420 تومان شاهد تعادل در روند وبانك باشيم البته اين سهم هم پتانسيل تعديل مثبت را دارد و هم پتانسيل رشد بيشتر ان اي وي را داراست به همين دليل اهداف قيمتي 460 توماني را براي وبانك در بازه ميان مدت ارزيابي ميكنيم.

همانطور كه در گزارشات روزهاي قبل بارها توصيه به خريد پارسان شده بود امروز اين سهم از سد قيمتي 880 توماني با صف خريد سنگين عبور كرده . قبل از هر چيز بايد اذهان  داشت رشد پالايشگاهي ها  بسيار مناسب بوده و 4 شركت  بيش از همه  سهامدار اين  گروه هستند بانك هاي ملت و صادرات  كه  بهتر است  بازار به  آنها  نگاه دقيق تري داشته  باشند  و دراين  شرايط براي نوسان  گيري خوب هستند . همچنين شركت هاي صندوق  و پارسان  . جالب است كه پارسان 1 ميليارد سهم  شبريز را در اختيار دارد  كه  سود  بيش از 3600 ريالي ان  جدي شده و قيمت تمام  شده  ان نيز كمتر از 300  است و اين  يعني به  زودي 900 ميليارد تومان  به  ارزش ذاتي پارسان  اضافه مي شود . از سوي ديگر در مطالب قبل گفتيم كه  رشد نرخ گاز با ابزارهايي كه در اختيار اين  شركت هاست  خنثي مي شود  .

در پارسان  3 برگ  برنده  يعني تعديل سود  شراز  و شبريز ، تعديل سنگين  زاگرس و افزايش سرمايه پرديس به  زودي روند  سهم  را متحول مي كنند .

در اين  سهم به نظر ميرسد در ميان مدت  سهم  به  سمت 11000 ريال  پيش مي رود اما  با  روند  افتان و خيزان خواهد بود .

خبرهاي سبز سيماني!

در بازار امروز خبرهاي مثبت  از سيمانيها منتشر شد اول اينكه افزايش نرخ سيمان در اختيار انجمن صنفي سيمان قرار داده شده است از طرف ديگر شركتهاي صادر كننده سيمان ازين پس به جاي دريافت ريال در مقابل صادرات خود موظف به دريافت ارز خواهند بود همين دو امر ميتواند طوفاني در صنايع سيماني به راه بياندازد . البته  نبايد هيجان  زده  عمل كرد .

امروز سيمان غرب با صف خريد از سطوح قيمتي 560 توماني عبور كرد سغرب با توجه به حجم باليا صادراتش در صورت ارزي شدن صادرات محصولاتش توانايي شناسايي سود بساير بالايي را خواهد داشت قيمتهاي 600 تومان را به عنوان هدف پيش روي سهم ميدانيم . هر چند در روز هاي قبل هم  گفتيم  كه مافياي صادرات سيمان  به اين  اساني ها زير بار اين برنامه نمي روند .

امروز هلدينگ سيماني فارس و خوزستان هم با عبور از قيمتهاي 180 توماني راه خود را براي رسيدن به هدف قيمتي 200 توماني هموار ساخت سفارسي كه اين روزها زمزمه هايي از احتمال عرضه سهام ابيك اش  شنيده ميشود امري كه در صورت صحت داشتن ميتواند همچنان سبب رشد قيمتي بيشتر اين سهم سيماني شود

رنگ دلار!

اين روزها خبر تعيين دلار 2450 توماني در بودجه تجهيزاتيها براي سال 92 و احتمال تعديلات مثبت سنگين سهام اين گروه در سال 92 باعث شده تا همچنان روند صعودي را در نمادهاي اين گروه شاهد باشيم . هر چند  دست مپنا در گزارش خود  خالي بود . اما ظاهرا پاقدم سهامدار جديد مپنا براي سهامداران اين سهم بسيار خوش يمن بوده است به طوري كه امروز شاهد عبور اين سهم با صف خريد از قيمتهاي 320 توماني بوديم . سهم از نظر بنيادي سهم  قوي است اما  مشكل نقدينگي و نبود  پول در مپنا  بيداد مي كند و شايد اگر يك مجموعه  قوي وارد وزارت نيرو شوند  اين  سهم  قوي ترين سهم  بازار باشد . اما در حال حاضر از نظر بنيادي ضعف دارد . برخي تكنيكاليست ها  پيش بيني كرده اند كه در 3200  تا  3300 ريال  سهم  بسيار پر عرضه  خواهد بود و با كمي درجا زدن دراين  قيمت  سپس به  سمت 3700 ريال  حركت  مي كند . البته اين  مسير به اين  سادگي و با اين  سرعت  طي نمي شود .

امروز اما حفاري شمال بار ديگر به سطوح قيمتي بالاي 400 توماني بازگشته تا شانس خود را براي عبور از سد قيمتهاي 420 توماني امتحان كند حفاري كه پتانسيل تعديل مثبت 10-15 درصدي را در عملكرد 12 ماهه خود را خواهد داشت

امروز ماشين سازي اراك بار ديگر به جدال با قيمتهاي 260 تومانيميرود به نظر ميرسد فاراك تا پتانسيلي در خصوص اخذ قراردادهاي جديد و يا تعديل مثبتش منتشر نشود نميتواند از سد قيمتي 260 توماني عبور نمايد.

غول فولاد برميخزد!

در بازار امروز معاملات عالي ديروز ذوب اهن كه با افزايش نرخ محصولاتش همراه بود و چشم انداز افزايش تقاضا براي محصولات فولادي باعث شد تا مجددا شاهد رونق سهام فولادي باشيم به خصوص اينكه اين روند در صورت انتشار گزارشات مثبت 12 ماهه شركتهاي اين گروه ميتواند تشديد نيز شود . همچنين در صورت برداشته  شدن تحريم و افزايش بودجه عمراني شرايط براي نيمه دوم  سال  اين  شركت ها  قوي تر دنبال مي شود .

امروز ذوب اهن كه ديروز قيمت تيرآهنش در بورس كالا با رشد قيمتي و تقاضاي خوبي مواجه شد با صف خريد سطوح قيمتي 320 توماني را پشت سر گذاشت اهداف قيمتي 350-360 توماني را در بازه كوتاه مدت براي ذوي انتظار داريم كه به نظر ميرسد تعديل مناسبي  در عملكرد 12 ماهه خود از محل كاهش هزينه ها اعمال نمايد

امرزو فولاد هم با نوسانات مثبت همراه شد فولاد جاي رشد قيمتي تا سطوح 480-500 تومان را به خصوص با توجه به پتانسيل افزايش سرمايه 40 درصدي را خواهد داشت و براي ميان مدت  توصيه مي شود .

امروز فولاژ با روند نوساني ارامي همراه بود فعلا انتظار ادامه داشتن روند نوساني را در فولاژ را داريم سهمي كه با توجه به پتانسيل هايش در سال 92 ميتواند اهدافقيمتي  مناسبي در بازه ميان مدت تجربه نمايد.

فلوله نيز امروز با خبر فروش زمين مثبت  بود . با  عنايت  به  رشد فروش  و سود  عملياتي شركت و همچنين فروش زمين  و انبار يك كارخانه  به تعديل سود  رسيده است  . اين  شركت  كه  پيش ازاين  سود خود را  371 ريال  اعلام  كرده  بود در گزارش فعلي سود  را  به 711 ريال  رسانده است و به نظر ميرسد اين  سود  يعني قيمت هاي 2800 ريالي براي سهم  منطقي  خواهد بود كه  البته  به دليل اين  پي به اي كمتر گرفت  كه  سود غير عملياتي است  .

در عرض  مدت  كوتاهي بازدهي 100% را داده است و به نظر ميرسد در محدوده  2800 و 3000 ريال  با  استراحت مواجه  باشد .

چهارگوشه بازار!

خبر تسعير ارز باقيمتهاي بالا و احتمال تعديل مثبت 20 درصدي و اعلام سود 560-580 توماني در فولاد صبانور براي سال 91 و تعديل مثبت بالاي 20 درصدي در سود سال 92 باعث شد تا اين سهم با صف خريد به سمت قيمتهاي 3200 توماني حركت نمايد

امروز هلدينگ خليج فارس صف خريد بالاي 100 ميليوني را شاهد بود فارسي كه به نظر ميرسد با توجه به عطش خريد بالاي خود و عدم عرضه سهامش به زودي مهمان گره معاملاتي 12 درصدي و رشد شارپي تا قيمتهاي 1000 توماني باشد . اما  امروز شنيديم  كه  اين  سهم به روش قانوني به  گره نمي رود و حالاحالاها  ميزبان صفوف خريد ماست  .

در بين  شايعاتي از توقف كگل  و كچاد امروز اميد نيز بازگشايي شد . اين  شركت  سنگ  اهني گزارش سود خود را  به  بازار داده است كه سود  شركت مبلغ 757 ريال اعلام نموده بود که مطابق صورتهاي مالي حسابرسي نشده مبلغ 869 ريال محقق گرديد. همچنين سود تلفيقي شركت نيز مبلغ 806 ريال اعلام نموده بود که مطابق صورتهاي مالي حسابرسي نشده مبلغ 1069  ريال محقق شده است . گفته مي شود  در مجمع  پيش رو كه  طي 2 الي 3 هفته  آتي است  مي توان  به تقسيم  سود  700  ريالي اميدوار بود . با توجه  به  سود  104 توماني  براي سال  جديد  و نرسيدن  گزارش شركت هاي سنگ آهني قيمت هاي 5800 و 5900 ريال  فعلي براي سهم  منطقي است  .

و اما  اتفاق خاص بازار امروز توقف شپنا و شبندر بود …

تقريباً همه مي دانند كه ديروز جلسه اي در بورس براي پالايشگاهي ها  برگزار شده و هر 3 خبري كه  در روز هاي قبل به عنوان  اخبار مثبت و البته نسيه  براي گروه  پالايشگاهي به  گوش ميرسيد امروز نقد شده و به  سود  شركت ها اضافه مي شود .

1- دلار از 2000  به  2450 محاسبه مي شود

2- 5%  كه در روز هاي قبل نيز خبرش را داشتيم  برگشت مي خورد

3- 26% صندوق توسعه  ملي حدف  خواهد  شد .

از تعديل هاي سنگين در اين  گروه خبر مي دهند  كه نقل محافل شده است   اما  فقط و فقط بايد گفت  بايد منتظر گزارش ها  بود . اما سهامداران  عزيز بهتر است اصلاح  پي به اي احتمالي را در قيمت گذاري لحاظ كنند .

خوشحاليم  كه ديروز پيش بيني ها محقق شده و براي اخابر صف سنگين  تشكيل شد  كه  احتمالاً در 3 روز باقي مانده نيز سهم  مثبت  باشد  . در نمادهمراه  نيز شرايط حتي بهتر از مخابرات  است و گفته مي شود اگر اين  نرخ تعرفه ها  تصويب شود همراه  تا  1450 تومان  سود خواهد داشت  كه  سهم  تا  58000 ريال  ارزندگي دارد . همراه در قيمت هاي 38500 براي خريد  و البته  با ديد كمي صبر مناسب است  . در اخابر نوسان  گيران  كه ديروز  و يا  روز هاي قبل سهم  را خريدند  بهتر است  چهار شنبه  با  سود  10 تا12% قبل از مجمع فروشنده  باشند .

در بازار امروز رشد قيمت هاي جهاني كمي فملي و  فاسمين  را اميدوار تر كرد . به نظر ميرسد شرايط براي فاسمين بهتر شده گويا  21 ميليارد تومان  رشد سود در 2 شركت  زير مجموعه داشته است  . در كنار ان از مس نيز خبر ميرسد كه  با  احتمال تعديل مواجه است  .

 

گروه تحلیل گری بتا سهم

9 ارديبهشت 92

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم