جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار شنبه 14 بهمن 91

گزارش بازار شنبه 14 بهمن 91

نوید خاندوزی
فوریه 2, 2013
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار شنبه 14 بهمن 91

مسير پر پيچ و خم!

گزارش بازار – بتاسهم 15:50   امروز شنبه ، 14 بهمن ماه ، اولين  روز كاري در دهه  فجررادر حالي آغاز كرديم  كه  بازار سرمايه  به  لطف برخي خبرها  مثبت و البته  به  لطف برخي خبرها ديگر پر عرضه  دنبال  شد . در مجموع  بازار سرمايه  با  كمك  ملي مس و بازارهاي جهاني مثبت به كار خود پايان داد  اما جو بازار طوري بود كه كسي جرات نداشت  با اطمينان  اظهار نظر كند كه  بازار برگشته است  . حتي با  وجود  رشد 250  واحدي شاخص هنوز به  رشد بازار اطمينان كافي وجود ندارد .

البته دلايل ان  هم  به  وضوح  مشخص است  دو ايتم كلان  سياسي  و اقتصادي هنوز سايه  خود را  بر روي بازار دارند و حفظ كردند و از همين  روست  كه سهامدار واهمه  دارند كه  با اين ماشين  از اين  مسير پر پيچ و خم  عبور كند .

اما  سري به  بازار امروز مي زنيم و بايد ببينيم كه چه شرايطي را دنبال  مي كرد .

بازار سرمايه را در حالي آغاز كرديم كه به وضوح شاهد عوامل موثر مثبت و منفي در بازار بوديم كه روند اين روزها  را تعيين  مي كنند . بايد اذعان داشت كه در دفعات  گذشته نيز ما  شاهد  سيكل خاص اين چنيني در بازار بوده ايم .  در حالي كه  دلار گران و در بورس كالا  قيمت هادر حال  صعود  بود ناگهان  فنر جمع  شده  بازار پريد و  رشد آغاز شد  .در روند  صعودي ميان مدت  بازار كسي شكي ندارد اما  برخي عوامل هستند كه  بازار را نگران  كرده اند   كه  البته  بخشي از ان  سياسي  و بخش از ان اقتصادي و چند تايي هم  بورسي است  كه در حاشيه  بازار امروز به ان  اشاره  مي شود .  اما  امروز بازار چند خبر مثبت  را  دريافت  كرده بود كه نمي توانست مثل سيب زميني بي رگ  باشد و به  ان واكنش مثبت نشان  ندهد .  سرامد  ان  سه خبر است  . 1-  رشد جالب توجه در بازارهاي جهاني 2- رشد نرخ  دلار تا  4000 تومان 3- احتمال  جدي تر شدن  بحث تعويق  هدفمندي يارانه ها  بوده  كه  البته  زمزمه تعويق عرضه خليج  فارس  و يا بحث هايي در مورد رشد قيمت ها در بورس كالا  و برخي زمزمه هاي سياسي نيز موثر بوده است . وقتي دلار به اين  نرخ و شرايط بورس كالا  با اين  شرايط باشد  ريزش در بازار كمي غير منطقي است و از همه مهم  تر  در دهه  فجر نيز بعيد است  بازار شاهد  ريزش سنگيني باشد .

از همين  روبود  كه  بازار سرمايه  با رشد نسبي مواجه  شد اما  حجم معاملات  به نسبت  روز هايي كه  بازار در اوج  قرار داشت  با كاهش و خريدار و فروشنده  هر دو  مردد بودند . خريدار در خريد مردد بود چرا كه ابهام  را پيش روي خود مي ديد . فروشنده نيز در فروش ابهام  داشت چرا كه  با خود زمزمه مي كرد  با اين  شرايط دلار و بازارهاي جهاني اقتصاد كشور فروش سهم خيلي منطقي نيست  .

اما مسير بازار امروز به  سمتي پيش مي رفت كه  به ما  ياد آوري مي كرد  كه ممكن است  فردا  فشار بازار كمي بيشتر باشد  و شرايط عرضه در بازار كمي افزايش يابد مگر اين كه خبر خاصي از راه  برسد  .

پيش بيني براي بازار فردا كمي سخت  است  اما  بي شك  مسير بازار فردا پر عرضه تر از امروز دنبال خواهد شد .

برخي در بازار معتقدند كه  بازار سرمايه به  زودي و با اين  شرايط دلار با  رشد مواجه خواهد شد  و درست در مقابل اين  نظريه برخي معتقدند  ريزش بازار تا  يك ماه ديگر نيز ادامه  دار است . اما نكته  مهم  اين  است كه  بازار در پيش روي خود عوامل مبهمي را مي بيند  كه  قابليت نيش زدن  به  بازار را دارند  . تصور كنيد چندين و چند  مار سمي پيش روي شماست . هر يك  فقط مي توانند  يك  بار نيش بزنند و بعد از ان  مسير جديدي كه سر سبز تر و زيبا تر است  پيش روي شماست . هر يك  از اين  مارها نيش خود را  به سمت  شما  پرتاب مي كنند  و شما  با  حربه اي حركت  انها  را  خنثي مي كنيد و در نهايت  وقتي ديگر خطري نبود مسير جديد را  آغاز مي كنيد . اما اگر 1 يكي از انها  نيشي زد و گرفت  شايد شما  چند روزي بتوانيد دوام  بياوريد  اما در راه  رفتن كند خواهيد شد . در حال حاضر نيز عوامل مختلف از سياسي  و بورسي  اقتصادي منتظر نيش زدن  به  بازار ما هستند و ما نيز در صدد برطرف كردن هر يك حالا  اگر يكي بتواند اثر گذارباشد  مسير مار ا كند خواهكرد  مگر اين كه  همه  ي آنها  ناگهان با هم  ما  را  زمين  گير كنند . به نظر ميرسد بازار زمان مي خواهد و پس از تعيين تكليف مسائل سياسي  و خالي شدن  زهر ان ، مشخص شدن  بحث هدفمندي  و رسيدن  اطلاعات  92 شركت ها  بازار با توجه  به در پيش بودن  گزاراشات  12 ماهه  شرايط بهتري را در پيش بگيرد از همين  رو يكي از قوي ترين  سناريو ها  اوج  گرفتن  بازار با  سرعت  معقول با آغاز نيمه دوم  اسفند است  .

 اما  سري به  بازار پر حاشيه  امروز بزنيم …

در مسائل سياسي  اوضاع  كمي پيچيده  شده است . مهم ترين  بحث اين  روز ها بحث مذاكره ايران و 1+5  و ايضا مذاكره  ايران و امريكا ست كه در سفر وزير امور خارجه  به آلمان  نمود بيشتري خواهد داشت  . وزیر خارجه آلمان گفت كه در جریان دیدار با «علی‌اکبر صالحی» همتای ایرانی خود در حاشیه کنفرانس مونیخ، از تهران خواهد خواست تا پیشنهاد «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهوری آمریكا برای گفت‌وگوی دوجانبه را بپذیرد . از سوي ديگر صالحي نيز نسبت  به  جان  كري اظهار نظر مثبتي داشته است  . بایدن پیش از این در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی «زوددویچه تسایتونگ» با تاكید بر این‌كه «اكنون زمان و مكان دیپلماسی موفقیت‌آمیز است»، از تهران خواسته بود در گفت‌وگوهای دیپلماتیك و حتی مذاكره مستقیم با آمریكا مشاركت داشته باشد . البته  تمام  اين  صحبت ها در كنار تحريم و تهديد ايران  نيز قرار دارد . از سوي ديگر اشتون نيز مثبت صحبت  كرده است . رییس سیاست خارجه اتحادیه اروپا از پیشرفت در مذاکرات با ایرانی‌ها بر سر برنامه‌ی هسته‌یی این کشور طی هفته‌ها و ماه‌های آینده ابراز خوش‌بینی کرد. کاترین اشتون هم‌چنین در کنفرانس مطبوعاتی مشترکش با گیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان در برلین گفت که او نسبت به پیشنهاد معاون رییس‌جمهور آمریکا درباره مذاکرات مستقیم میان واشنگتن و تهران خوش‌بین است. حالا همه چيز براي يك مذاكره  بزرگ  تر مهياست. طي روز هاي اتي اظهار نظر مقامات ايراني مي تواند  در اين  زمينه بسيار مهم و حياتي باشد . در كنار اين موارد بحث حمله  به  سوريه  نكته  قابل توجه  اين چند روز بود و از سوي ديگر احتمال  مذاكره با ايران  در اسفند ماه و تصويب تحريم ها نيز مسائل روز هاي آتي است . انتخاب رسمي جان  كري نيز نكته  مهم  سياست  خارجي اين  چند روز بود . بايد در روز هاي بعد  منتظر اظهار نظر هاي بيشتري از طرفين در اين  مورد  بود .

در خبرهاي اقتصادي بودجه هنوز به مجلس نرسيده و گفته مي شود امشب نيز مجلس و دولت براي هدفمندي  و تعيين  تكليف ان  برنامه  دارد . بر طبق برخي از شنيده ها  گويا  بحث هدفمندي براي سال  بعد  و ان هم  به شكل بسيار محدود  و رشد 40 تا50% در نيمه  دوم  سال  اچرا مي شود . اين خبر مثبتي براي بازار است كه در ابهام  اجرا و يا عدم  اجراي اين  طرح  بود . گويا  به  زودي اين  موضوع توسط دولت و مجلس عملناً و  علناً اعلام  شده و خيال  همه  راحت مي شود .

دلار در حالي كه مسير صعودي داشت امروز به واسطه خبرهاي مذاكره كاهشي شد . امروز در برخي صرافي ها دلار تا  3880 نيز افت  كرد . بازار روي سهم هاي دلاري چرخش خوبي  داشت با اين اولويت  كه  به دليل در پيش بودن  تحريم ها به  سراغ سهم هايي خواهد رفت كه از رشد دلار تاثير غير مستقيمي مي گيرند كه  گروه  فولاد  و سنگ  آهن  جز ان هستند و پس از ان  گروه  فلزات  و پتروشيمي قرار داند .

اما  يكي ديگر از حاشيه هاي بسيار خوب بازار اين  روز ها  بازارهاي جهاني بوده كه  براي اولين بار شاخص داوجونز را  به  بالاي 14 هزار برگرداند و رشد جالبي توجهي را  رقم  زد .

ابتدا  بايد از نفت گفت  كه  به 98 دلار نزديك  شده است واين  يك  خبر بسيار مناسب براي بازار و گروه  پتروشيمي به  شمار مي رود . طلا  نيز در محدوده 1670  دلار قرار دارد .اما در كنار اين  موارد  قيمت  8270  دلاري مس  و قيمت 2154 دلاري روي نيز خبرهاي خوب ديگري براي بازار است  كه  امروز اثر ان  را  بر مس و گروه  روي با  تشكيل صفوف خريد ديديم   . رشد قيمت فولاد و سنگ  آهن نيز از ديگر نكات  مثبت  وضعيت  بازار اين  چند روز بوده است  .

و در پايان  به  شاخص ميرسيم  كه  تمام  قد بايد ممنون ملي مس و  معامله  بلوك غدير باشد كه او را از جا  بلند كرد . امروز شاخص با رشدي 246 واحدي به 36801 واحد رسيد كه مس، غدير و معادن  اثرات  مثبتي بر اين امر داشتند و از سوي ديگر مخابرات ،بانك  پاسارگاد و شازند خورده  شركت هايي بودند كه اثر منفي گذاشته  كه  البته  شدت  ان  خيلي بالا  نبود .

ابلاغيه شيرين!!!

در بازار امروزابلاغ افزايش نرخ خودرو بر اساس ارز مبادلاتي باعث تشكيل صفوف خريد خوبي در نمادهاي خودرويي شد به طوري كه در اكثر نمادهاي خودرويي شاهد معاملات مثبت بوديم شنيده ميشود با نرخ هاي جديد خودروييها براي سال اينده از كمين زيان دهي رهايي يافته و كمي نفس مي كشند  . اين  كه  سود ده خواهند بود يا خير بحث ديگري است .

امروز سايپا با صف خريد سنگين باز هم به جدال قيمتهاي 100 توماني ميرود قيمتهايي كه به نظر ميرسد اينبار در هم شكسته و سايپا را تا سطوح قيمتي 110 توماني با رشد قيمتي همراه سازد سايپايي كه با اين افزايش نرخ محصولاتش ميتواند از كمند زياندهي رهايي يابد

اما گروه بهمن نيز مجددا با اغاز روند صعودي به سطوح قيمتي بالاي 140 توماني رهسپار شده و ظاهرا قصد رسيدن به قيمتهاي 150 تومان را دارد خبهمني كه در بين خودروسازهاي مشكلات كمتري داشته و به نظر نميرسد به زياندهي برسد چرا  كه  بيشتر بحث او  غير عملياتي است .

اما پارس خودرو هم با برگشت روند قيمتي از سطوح 60 توماني مواجه شد خپارسي كه توان رشد قيمتي تا سطوح 65 تومان را دارا ميباشد پارس خودرو به دليل حجم بالا واردات خود تاثيرات منفي بيشتري از افزايش نرخ ارز دييده و به نظر نميرسد به همين سادگي ها سودده شود .

فردا اين  گروه عرضه هاي زيادي را دارد  كه  بايد ديد مي تواند  متحول شود  يا خير ؟!

تجهيزاتيها با بودجه تجهيز ميشوند!؟

در بازار امروز همچنان خبر احتمال تعيين ارز 1800 توماني در بودجه سال 92 توسط دولت خبر خوشي براي شركتهاي تجهيزاتي محسوب ميشود شركتهايي كه قراردادهايشان اكثرا ارزي بوده و با افزايش نرخ ارز پايه ميتوانند سود خوبي را شناسايي نمايند

اما در بازار امروز شاهد معاملات مثبت و تشكيل صف خريد در نماد مپنا بوديم شايعات مثبت اين روزهاي مپنا ناشي از اخذ قراردادهاي جديد در كنار پتانسيل افزايش نرخ ارز ميتواند سوداوري مپنا را با تغيير و تحول جدي مواجه سازد . هنوز هم  توصيه مي شود  در مپنا سهامداري نكنيد و بيشتر وقت خود را  براي نوسان  گيري بگذاريد .

امروزاذراب هم همانطور كه پيشبيني كرده بوديم به سطوح قيمتي بالاي 200 توماني رسيد فاذري كه پتانسيل رشد تا سطوح قيمتي 220 تومان را در صورت تثبيت روند معاملات در قيمتهاي بالاي 200 تومان را دارا ميباشد .

در اين  گروه  منفي هاي فرداي حفاري با ديد  ميان مدت مي تواند مورد توجه  باشد .

معدنيها و سور و سات جهاني!!!

در بازار امروز نمادهاي معدني به واسطه نوسانات مثبت بازارهاي جهاني با روند مثبت به كار خود ادامه دادند در بين نمادهاي معدني انهايي كه وابسته به بازارهاي جهاني بودند با نوسانات بهتري همراه شدند

امروز با توجه به نوسانات جهاني مثبت مس شاهد معاملات مثبت ملي مس در بازار سرمايه بوديم به نظر ميرسد ملي مس فعلا روند نوساني را بين سطوح قيمتي 700-720 توماني را در پيش گرفته است سهمي كه به تازگي مجوز صادرات 70 هزارتني محصولاتش را دريافت كرده است كه ميتواند مشكلات ناشي از صادرات اين شركت را برطرف سازد

اما كالسيمين هم امروز با روند صعودي مواجه شد كالسمين هم پتانسيل خوبي را هم از جهت قيمت فعلي دلار و هم از جهت رشد قيمت روي دربازارهاي جهاني را در عملكرد 12 ماهه خود را دارد به نظر ميرسد قيمتهاي 70-800 توماني را بخ زودي براي اين سهم رويي را شاهد باشيم

چه خبري شده است ! اين  سوالي است  كه  سهامداران سنگ آهني از خود مي پرسند . به نظر ميرسد خبرهاي مثبت از گروه  سنگ آهن در راه است و البته ترديد  در بودجه  سال  بعد و بحث هزينه ها  نيز همچنان  ابهام  بازار در مورد  اين  گروه است  .

اما گلگهر امروز با نوسانات اندكي همراه شد به نظر ميرسد قيمتهاي 1300 توماني كف قيمتي بسيار مناسبي را براي كگل شكل داده است كگلي كه فعلا روندش نوسانات اندك را در پيش خواهد داشت .همچنان  توصيه مي شود  با ديد  ميان مدت كچاد  و كگل را  همراهي كنيد  به خصوص كچاد كهخ  ريسك كمتري دارد .

پتروشيمي ها همچنان بر سر دوراهي!!!

امروز پتروشيمي ها علي رغم رشد بالاي قيمت دلار همچنان به واسطه ابهامات خوراك خود با نوسانات منفي همراه بودند انتظار براي افت قيمتي بالا از نمادهاي پتروشيمي نميرود و به نظر ميرسد به زودي شاهد تعادل در نمادهاي اين گروه باشيم.

امروز پتروشيمي شازند هر چه تلاش كرد نتوانست با روند متعادل مواجه شود و همچنان با صف فروش و روند نزولي به كار خود ادامه داد شازندي كه اين روزها سهامدارانش از ارزي شدن خوراكش واهمه دارند سهمي كه در صورت افزايش بي رويه قيمت خوراكش با افت شديد سوداوري مواجه خواهد شد . فعلاً توصيه مي شود از خوراك مايع ها دوري كنيد .

امروز مارون نيز مورد توجه  بود و پرمعامله ظاهر شد . بازار روي سه  شركت  پتروشيمي مارون، زاگرس  و كرمانشاه  حساب جدي باز كرده بود كه هر سه  شركت با  روند كاهشي مواجه شده اند . حتي با  تائيد خبر دلاري شدن  نرخ  گاز پتروشيمي هابا اين نرخ  دلار 4 هزار توماني منطق ريزشي بودن  اين  گروه  چندان جالب توجه نيست و بايد اذعان داشت  كه  ريزش هر 3 شركت  به  زودي متوقف مي شود و سهامداران  انها نبايد در فروش ان  عجله  كنند  .

اما در نماد پتروشيمي كرمانشاه ظاهرا سطوح قيمتي 900 تومان حمايت جدي براي سهم شده است و اجازه افت بيشتر قيمتي را به اين سهم برتر پتروشيمي را نخواهد داد به زودي تحليل بنيادي سهم در سايت قرار خواهد گرفت انتظار حداقل سود 220 توماني براي كرمانشاه و قيمتهاي 1200 توماني را در بازه ميانمدت را از اين سهم را داريم

اما پتروشيمي زاگرس هم با روند نوساني مواجه شده و نوسانات منفي را در پيش گرفت براي زاگرس هم كف قيمتي 1800 توماني را سطوح مناسبي و معتبري ارزيابي ميكنيم زاگرسي كه با بهبود شرايط صادرات محصولاتش از يك طرف و افزايش شديد نرخ دلار توانايي تعديل مثبت خوبي را خواهد داشت.

در گروه  پتروشيمي شنيده مي شود  روند  قيمتي كود اوره  به  سمت  رشد حركت  مي كند  و گويا به  زودي به 500 دلار هم ميرسد . هر چند زمزمه هايي در جريان  است كه گمرك براي صادرات محصولات  پتروشيمي طي 10 روز گذشته  مشكلاتي را  به وجود آورده است .

سرمايه گذاريها به كدام سو ميروند؟؟؟

در بازار امروز با بهبود وضعيت معاملات سهام شاخص ساز شاهد بهبود وضعيت كلي نمادهاي سرمايه گذاري بوديم سرمايه گذاري هايي كه همچنان با پتانسيل خوبي براي رشد قيمتي و ارزش خود مواجه ميباشند

امروز معادن و فلزات با نوسانات مثبت قيمت خود را در سطوح قيمتي بالاي 600 توماني به تثبيت رساند ومعادني كه پتانسيل رشد قيمتي تا سطوح 620 تومان را دارا ميباشد ومعادن همچنين به نظر ميرسد تا پايان سال جاي تعديل مثبت ديگري را داراست كه  پيش ازاين از سود نهايي 1000 تا1100 ريالي براي ومعادن صحبت شده  بود .

امروز نفت و گاز پارسيان كه در انتظار مجمع خود بسر ميبرد همچنان در سطوح قيمتي 1200 توماني در نوسان بود پارساني كه به نظر ميرسد فعلا با توجه به وضعيت مبهم پتروشيمي ها توان رشد قيمتي را ندارد اما شنيده ميشود در مجمع اخبار خوبي انتظار سهامداران پارسان را ميكشد

امروز بالاخره شاهد معامله بلوكي غدير بوديم بانك صادرات سهام خود را به صندوق كاركنان بانكها واگذار كرد واگذاري كه هم به نفع غدير خواهد بود و هم به نفع بانك صادرات به نظر ميرسد غدير هم با روند صعودي سوداوري و تعديلات مثبت در پيش روي خود بتواند از كف قيمتي فعلي فاصله بگيرد .در معامله  بلوكي غدير صندوق كاركنان  بانك  ها  با  مذاكره  با  بانك  تجارت او را از باقي رقابت منصرف كرد  تااين بلوك  به صندوق بانك ها  برسد . حقوقي ها  كه  بازار خيلي روي ان شناخت ندارد  اما مي آيد كه در مجمع  حداكثر سود  را دريافت كند  و البته  با  ساتا نيز هماهنگ  است  .

چهارگوشه بازار!!!

اين روز ها ساختماني ها  همچنان  مثبت هستند . به نظر ميرسد كه  جوگروه  ساختمان  به دلايل مختلف كه  يكي از انها افت قابل ملاحظه  طي اين مدت  و ديگر دلايل يعني رشد ساختمان  طي اين مدت  اخير و افزايش دارايي هاي انها باعث شده  تا توجه  تمايل بازار به اين  گروه  بيشتر شود .

قبل از هر چيز تاكيد مي شود كه ممكن است اين  يك موج  موقت در كل بازار باشد  اما  به هر حال از نظر دارايي گروه  ساختمان  يكي از قوي ترين  گروه هاست و فروش هاي بهتري را در اين چند ماه  داشته  است  . در اين گروه  آ.س.پ  و ثباغ در بهترين شرايط قيمتي قرار دارند و به خصوص ا.س.پ   كه ريسكي نداشته و مي تواند  بازهم  رشد كند .

رشد شتاب گونه قيمت مسكن به خصوص در كلان شهر تهران امروز ا س پ را با صف خريد سنگين و بدون عرضه همراه ساخته است سهمي كه پتانسيل رشد قيمتي خوبي را حداقل تا سطوح 300 تومان را خواهد داشت ا س پ همچنين با توجه به قيمتهاي فعلي مسكن جاي تعديل مثبت را هم دارد.

همچنان خبر مثبت لغو تحريم بانك ملت توسط دادگاه اروپايي باعث نوسانات مثبت و خيزش ارام قيمتي سهام بانك ملت شده است بانك ملت ظاهرا ميتواند به قيمتهاي 110 تومان رسيده و در صورت تثبيت در سطوح قيمتي بالاي 110 توماني تا سطوح قيمتي 120 توماني با رشد قيمتي همراه شود

امروز در بين نمادهاي كاشي و سراميك نيز همچنان روند نزولي را شاهد بوديم كساوه بر سر مقاومت 380 توماني خود گير افتاده است مقاومتي كه اگر شكسته شود ميتواند كساوه را تا قيمتهاي 400 توماني با رشد همراه سازد اما  فعلاً براي او  رشد قابل توجهي متصور نمي باشد .

فردا در منفي ها  شايد گروه  برق كمي مورد  توحه  باشد اما  قيمت هاي منفي كامل فردا مي تواند در موتوژن مورد  توجه  باشد .

امروز گروه  قند كمي منفي بود . اين گروه  احتمالاً روز دوشنبه حرف هاي بهتري براي گفتن  داشته  باشد اما هنوز براي ورود سنگين  به اين گروه  كمي زود  است  .

در گروه لاستيك  امروز پسهند توفاني از بازدهي به  پا كرد كه ناشي از شرايط خوب سود غيرعملياتي است  .  نماد  پسهند كه متوقف شده  براي اعلام  سود  سال 92 بوده  كه  با اعلام سود  قابل توجه 2333 ريالي به  بازار باز مي گردد  كه نزديك  به  5 برابر سود  قبلي و اعلامي براي سال 91 شركت است  . ماجراي زمين  شركت  را همه در دفعات  قبل مي دانيم كه  به  شركت هامون كيش واگذار شده  و حالا  سياست تقسيم  سود  50% مهم  است  كه  البته در تعديل سود ساير مجموعه ها  نظير كربن  و وپترو  موثر است .

البته  شرايط سهم ار نظر عملياتي نيز رشد خوبي را  شاهد  است   اما 80% از سود شركت  سود غير عملياتي است  . با  تقسيم  سود  1200 ريالي شركت  به نظر ميرسد كه  قيمت هاي 4500 و 4400 ريال براي سهم  منطقي باشد  كه  به او رسيد  و به نظر ميرسد سرعت رشد او  كم  شده و حتي كمي نيز كاهش  خواهد داشت .

امروز فخوز در اين گروه مثبت  بود . گفته  شده است كه  فخوز به تعديل قابل توجهي رسيده است و اين  سهم  با  توجه  به  قيمت  و سود  احتمالي مي تواند در ميان مدت  يكي از بهترين  گزينه هاي بازار باشد . احتمال اين  كه  بارديگر بحث معامله  بلوكي اين  شركت  مطرح  شود  بسيار جدي است  به خصوص اين  كه  گفته  شده  مشكل فولاد اكسين  نيز حل و فصل شده است .

گفته  شده است  كه  ذوب فردا محصولات خود را  با  رشد قيمت  به  بازار فرستاده است كه  برخي ان  را  حداكثر قيمت براي محصولات  ذوب مي دانند . گفته  شده  تير اهن  اين  شركت  به هر كيلو 2200 تومان  رسيده است  . در اين  بين به نظر ميرسد مثبت ذوب نيز فردا شكل بگيرد اما خبري از رقابت در معامله بلوك  بعيد است  .

گروه تحلیل گری بتا سهم

14 بهمن  91

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم