جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار يكشنبه 28 آبان 91

گزارش بازار يكشنبه 28 آبان 91

نوید خاندوزی
نوامبر 18, 2012
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار يكشنبه 28 آبان 91

سرد و بي روح!

گزارش بازار – بتاسهم 15:50   امروز يكشنبه ، بازار سرمايه يك  روز سرد و بي روح  را در حالي آغازكرد  كه چشم  اميد بازار به  شرايط نماد هاي بزرگ  بود و در اين سرمايي كه  اين  روزها  شدت  ان  بيشتر بر تن  بازار احساس مي شود سرد و بي روح  بودن  معاملات نيز به  ان  ضربه  مي زند . نكته اي كه  در بازار امروز جالب بود  اين  است كه  دامنه نوسان  بازار محدود  شده است و ترس از تحولات  دلاري و بورس كالايي باعث شده  نماد ها  با افت مواجه  شوند . تك گروه هايي مانند  قندي و يا برخي شركت هاي تجهيزاتي و ديگر شركت ها  به دليا ماهيت گروه با  رشد مواجه  شدند  .

بازهم  تاكيد مي شود كه چرخشي از سوي سهامداران  به  سمت نماد هايي كه  رشد انچناني نداشته اند  صورت گرفته و اين  موضوع  را به  وضوح در ساختار اين شركت ها  مي بينيم  . به عنوان  مثال  امروز در مورد  گروه  بانك در اول وقت  صحبت كرديم و ديديم  كه  چه  طور اين گروه كه مدت ها  زير سايه  بازارخاك  خورده  بود  با  رشد مواجه  شده است .

اما دليل اين  ريزش ها و عدم  مثبت  شدن هاي بازار را  بايد نوعي ترديد و بي اعتمادي نسبت به قيمت ها و شرايط عمومي دانست . سهامدار نمي داند چه  بلايي مي خواهد  بر سر قيمت  ارز، محصولات  بورس كالا و يا عوارض ها  بيايد و از سياست هاي دولت  مطلع  نيست و در چنين فضاي ابهام  آلودي بازهم  همان حكايت ماشين و گردنه و جاده اي پر مه  به  ياد ما مي آيد كه  كار را  براي خريد سهام  سخت و سخت تر مي كند .

اما  يك  موضوع  مهم … تحولات  شبندر و اثر روي بازار  . بازار فردا درگير يك اتفاق مهم  خواهد بود كه  به  وضوح  بايد اذعان  داشت  سرنوشت بازار را در اختيار خود  خواهد داشت . شبندر بلوك  مهمي را در پيش دارد كه  شرايط معامله و تحولات  ان  ميتواند  بر بازار ما  بسيار موثر باشد  . سهمي كه  ليدر بازار بوده و با اين  شرايط معامله و يا عدم  معامله او  علاوه  بر اين كه  سهم  را  تحت تاثير قرار مي دهد بر شرايط بازار نيز موثر  خواهد بود . در صورتي كه  اين  بلوك  بدون  مشتري بماند  قطعاً فصل جديدي از ريزش در بازار محقق مي شود كه  حداقل برگشت  و شوك  مثبت دادن  به  بازار دو الي 3 روزي طول  خواهد كشيد و به  هفته  بعد موكول مي شود . يعني اگر بازار فردا  از اين  سهم  لطمه  بخورد با توجه  به بي رمقي گروه  فولاد و سنگ  اهن  و تحولات  پتروشيمي ها  شرايط براي اين گروه نيز منفي شده  و اين  منفي به كل بازار سرايت  خواهد كرد  . در اين  شرايط سناريوي بعدي پيش مي آيد  كه  بازار به سمت  گروههايي كه  رشدي را دراين چند وقت تجربه نكرده اند  خواهد رفت كه  بانك ، ساختمان، برخي تجهيزاتي ها  و … از مهم  ترين  آنها هستند . اين چرخش البته  در حال حاضر نيز مشهود  است  اما  با اتفاق فردا مي تواند  قوي تر باشد .

درواقع  شايد نبض بازار فردا در اختيار شبندر باشد و چه  حيف كه  اين معامله  تا 1 ساعت  پاياني بازار انجام نمي شود و  احتمالاً بازار را چشم انتظار  خود خواهد كرد .

هر احتمالي در بازار فردا وجود  دارد  اما چرخش بازار به  سمت ساير گروه ها  چه  شنبدر معامله  بشود و يا  نشود  مي تواند وجود  داشته  باشد  .

پيش بيني بازار فردا  كمي سخت  است  اما  با  رفتار اخر وقت  امروز در ادامه  بازار فردا نيز منفي خواهد بود تا  اين  بلوك و شرايط بازار تعيين تكليف شود .

اما  به  يك نكته  دقت داشت  باشيد حدود 70% پرتفوي اكثر سهامداران بورسي و حتي 80% ارزش بازار ما در اختيار چند صنعت و 20  الي 25 شركت  قرار دارند . گروه پتروشيمي ،سنگ  آهن، فولاد ، فلزات  و پالايشگاه ها ، در حال حاضر در گروه  پتروشيمي بحث نرخ  خوراك  گاز ، در فلزات و فولاد و سنگ  آهن  كاهش قيمت  ارز و كاهش قيمت ها و در پالايشگاه ها توقف نماد  و اين  معامله  بلوك حكم  راني مي كنند  . درواقع اگر فردا اين بلوك  موفقيت  آمز نباشد پازل ريزش شركت هاي بزرگ تكميل شده و حركت  به  سمت يك  اصلاح و صبر آغاز  خواهد شد .

اين  آن چيزي است كه  بازار در ان  مي ترسدو  مي تواند  بازار سرمايه  را به يك فاز ركودي و  اصلاحي تا اواخر آذر فرو برد .

و حالا  سري به حاشيه هاي بازار مي زنيم …

مهم ترين حاشيه  سياسي بازار ما  فعلاً مسائل هسته اي و مسئله  غزه است . در مسئله هسته اي بايد تا  روز چهارشنبه كمي صبر كرد و در واقع مسئله  هسته اي تحولات  هفته  بعد  بازار ما  را تحت تاثير قرار مي دهد  اما در مسئله  غزه  همگان  براين باورند پيغام هاي بسيار روشني اين  حمله  براي ايران  داشته  است  به خصوص اين كه حماس كمي در مقابله  با اسرائيل با  سپر دفاع موشكي اسرائيل دست  پايئن  را داشته  است .

بسياري معتقدند اگر اسرائيل در اين  شرايط به  لبنان و حزب الله حمله كند آلارم  خوبي براي ايران  نخواهد بود چرا كه اين مي تواند  زمينه سازي براي اقداماتي عليه ايران  باشد  و در صورتي كه همين جا  شرايط تلطيف شود  براي بازار نيز خبر بهتري  خواهد بود . اين  احتمال  طي روز هاي اتي وجود  دارد كه  فضا كمي به  سود حل وفصل اين مسائل با  پادر مياني برخي بهتر شود .

در خبرهاي اقتصادي همچنان  بحث بودجه و دلار 2500  توماني در بودجه  داغ داغ  شده است . در سوي ديگر امروز گويا  دلار در خريد به  2750و در فروش 2850  معامله مي شد  . برخي فعالان  بازار ارز كاهش قيمت تا 2600  را منطقي و افت بيشتر را  غير منطقي مي دانند .

برخي در اين  شرايط نرخ  ارز بازار آزاد را  2600  ، مبادله اي را 2400  و نرخ  ارز مرجع  را  2000 مي دانند  در حالي كه  گويا  قصد دولت  براي تك  نرخي كردن و رساندن  آن به  2400 و 2500  است .

بازارهاي جهاني فردا كار سختي را در پيش دارند  به خصوص با مشكلات  پيش امده  براي اروپا و كاهش توليدات  صنعتي امريكا . اما  به هر حال  وضعيت  آنها  در بخشي از گروه هاي موثر بازار به خصوص فلزات تاثير گذار است  .

و در پايان  به  شاخص اشاره مي كنيم  كه با افزايش 11 واحدي خود  امروز لب مرز خود را حفظ كرده و حاضر به  اصلاح  نيست . اين  افزايش را  بايد مديون  معاملات  مثبت و پرحجم  ابتداي وقت  باشد . اما  امروز 4 نماد مس ، پارسان،پرديس  و چادرملو در عدم  رشد شاخص اثر بسزايي داشتند و تلاش هاي اميد براي مثبت  شدن  با حركت آنها خنثي شد تا شاخص در محدوده 31271 واحد  باقي بماند  . برخي معتقدند گارد شاخص نزولي است و فردا اين اتفاق تكميل  خواهد شد .

تجهيزاتيها در صدر بازار!

در بازار امروز تجهيزاتيها همچنان در صدر بازار قرار گرفتند ظاهرا حقوقيها اينبار نوك پيكان خود را به سمت سهام تجهيزاتي نشانه رفته اند  و برخي نوسان گيران  كه  تا چند روز پيش در ساختماني ها بودند امروز در گروه تجهيزات ظاهر شدند . ظاهرا افزايش نرخ ارز مرجع به سطوح 2500 تومان براي شركتهاي تجهيزاتي كه عمده قراردادهايشان به صورت ارزي ميباشد موقعيت خوبي را براي رشد سوداوري فراهم اورده است

امروز در نماد حفاري كه اين روزها به ليدر گروه تجهيزات مبدل گشته است شاهد روند صعودي بسيار خوبي به همراه صف خريد سنگين و حجم معاملات بالا بوديم امروز حفاري نشان داد كه حمايت حاميان قدرتمندي را در پشت معاملات خود دارد حفاري به سمت قيمتهاي 260 تومان و در نهايت 275 تومان در حال حركت ميباشد

اما در نماد ماشين سازي اراك هم شاهد ادامه يافتن روند صعودي اين سهم تجهيزاتي كه اين روزها در معرض تعديل مثبت عايدي نيز قراردارد بوديم فاراكي كه پتانسيل تعديل مثبت عايدي بسيار خوبي را دارد همچنين اين سهم تجهيزاتي ميتواند تا قيمتهاي 180 تومان رشد قيمتي را تجربه نمايد.

امروز اذراب هم توانست با صف خريد سنگين سد قيمتي 200 توماني را در هم بشكند فاذري كه پتانسيل رشد قيمتي تا سطوح 220 تومان را دارا ميباشد همچنين اين سهم تجهيزاتي در صورت رشد بيشتر قيمتي حتي پتانسيل رشد تا قيمتهاي 240 تومان را داراست

خودروييها واخباري نجات بخش!

در بازار امروز خبرهايي از تمايل مجدد پژو براي بازگشت به بازار ايران و احتمال بازگشت ساير خودروسازهاي جهاني به بازار ايران و تامين قطعات و افزايش توليد در شركتهاي خودروساز باعث به وجود امدن جو مثبت در نمادهاي خودرويي و رشد قيمتي سهام خودرويي بازار شد . البته خبر پارسيان  نيز بر اين موضوع  موثر بوده است .

امروز ايرانخودرو از سطوح حمايتي محدوده 100 تومان با بازگشت روند قيمتي مواجه شده و با صف خريد سنگيني همراه شد ايرانخودرويي كه در صورت بازگشت پژو به بازار ايران روندش احيا شده و ميتواند رشد قيمتي خوبي را تجربه نمايد اما در مقطع فعلي انتظار قيمتهاي 120 توماني را به عنوان هدف قيمتي براي ايرانخودرو را داريم

در نماد سايپا هم احتمالا باز هم به زودي شاهد قيمتهاي بالاي 100 توماني اين سهم خودرويي خواهيم بود سايپايي كه پتانسيل رشد قيمتي تا سطوح 110 تومان را دارا ميباشد البته وضعيت بنيادي سايپا و شركتهاي زير مجموعه به هيچ وجه مناسب نبوده و احتمال زيانده شدن اين غول خودرويي در سال 91 وجود دارد

اما امروز گروه بهمن هم با نوسانات مثبت مجددا با صف خريد همراه شد گروه بهمن نيز جاي رشد قيمتي تا سطوح 120 تومان را دارا ميباشد خبهمني كه پتانسيل خوبي از طريق شركتهاي زير مجموعه دارد اما همچنان ترس بازار از تعديل منفي اين شركت خودرويي باعث عدم رشد قيمتي مناسب اين سهم شده است .

گروه خودرو  يك  نوسان

فولاديها سر حمايت ،حمايت ميشوند؟

امروز فولاديها به سطوح حمايتي خود رسيدند فولاديهايي كه ظاهرا ترس سهامداران خود از كاهش قيمت محصولاتشان در بورس كالا را تا حدود زيادي از بين برده اند و انطور كه بازار انتظار داشت كاهشي در قيمت محصولات فولاديها شاهد نبوديم به نظر ميرسد كم كم مجددا شاهد اقبال بازار به نمادهاي فولادي و رشد قيمتي سهام انها باشيم. در اين  گروه زمزمه هايي به  گوش ميرسد كه ذوب و فولاد فردا در بورس  كالا  عرضه هايي خواهند داشت  كه مي توانند با ثبات  قيمتي بارديگر مورد توجه  باشند . در روز هاي گذشته در مورد  فولاد صحبت شده  بود كه قادر به  شناسايي سود  بيش از 850 و حتي 900ريالي در سال جاري است . با اين  شرايط به نظر ميرسد منفي هاي فولاد  خيلي دوام نداشته  باشد . سهم در قيمت هاي زير 3400  ريال امروز با ديد  ميان مدت  مناسب است  اما  براي نوسان گيري بهترين  قيمت ها محدوديت هاي زير 3300 و نزديك  به  3200  است كه در صورت  لمس ان  بازدهي حداقل 12% را مي تواند  به همراه  داشته  باشد .

امروز ذوب اهن همچنان با نوسانات منفي به سطوح قيمتي حمايتي 280 توماني خود نزديك ميشود همين روزها بايد شاهد برگشت روند قيمتي ذوب باشيم سهمي كه با پتانسيل معامله بلوكي خود مواجه ميباشد فعلا انتظار نوسان قيمتي ذوب اهن در سطوح 320-280 تومان را داريم. البته بهتر است ذوب را براي خريد در بهترين قيمت ها در محدوده 2700 و كمتر شكار كرد .

قنديها تا كجا؟؟؟

اين روزها بحث افزايش احتمالي قيمت شكر به خصوص با توجه به احتمال افزايش نرخ ارز در بودجه سال اينده بسيار داغ شده است . گفته مي شود  قشهد و قپيرا  براي ارائه  قيمت  واقعي فروش 3 ماهه  اخير و ارائه  ميزان  جذب چغندر و تغييرات  سود احتمالي متوقف شدند  . در بازار شنيده  شده  برنج  نيز از نرخ ارز مرجع  كنار رفته و اين موضوع  بحث قيمت  گرفتن  شكر با نرخ  مبادله اي را  قوت بخشيده است . كاهش تعرفه هاي گمركي براي اين  كالا  خبر ديگري بود كه از راه  رسيد  . برخي اين  مصوبه  را نيز نشان  دهنده  افزايش قيمت پايه ارز براي انها مي دانند .

يكي از منابع  نزديك  به  انجمن  صنفي گروه  قند و شكر معتقد است كه اين مصوبه  قيمت شكر را  تا  16000 ريال افزايش  خواهد داد  و با اين  شرايط در مرحله اول شكر تا محدوده  16000 ريال  رشد مي كند  . برخي ديگر نيز قيمت هاي 16800 ريال  را براي شكر منطقي مي دانند  اما  ممكن است حاشيه  سود  شكر وارداتي و تصفيه ان  كمي كاهش يابد از همين رو بايد بازار به اين  نكته توجه داشته  باشد كه  به  سمت  شركت هاي چغندر محور بروند  كه  قپيرا، قشهد،هگمتان،  لرستان، اصفهان، شيروان،مرودشت  از اين  دسته  هستند .

همين داغي باعث رشد بي امان قيمت سهام قنديها شده است در اين بين قندي ها دو حالت دارند يا با افزايش نرخ فروش مواجه شده و به رالي خود ادامه ميدهند و يا باز هم دولت مانع افزايش نرخ اين كالاي استراتژيك شده و قنديها با افت شديدي مواجه ميشوند پس همانطور كه مشاهده ميشود روند قنديها بستگي به افزايش و يا عدم افزايش نرخ شكر دارد

امروز قند اصفهان در مقابل صف خريد خودبا عرضه هاي قابل توجهي مواجه شد به نظر نميرسد قصفها فعلا قصد عبور از سد قيمتي 3600 توماني را داشته باشد قصفهايي كه به نظر ميرسد فعلا روند نوساني بين دو سطح قيمتي 3600-3400 تومان را در پيش گيرد

در نماد قند هگمتان نيز شايعات تعديل مثبت در عملكرد 12 ماهه اين سهم قندي باعث رشد قيمتي و صف خريد خوبي براي قهگمت شده است قهگمتي كه با پتانسيل رشد تا سطوح 2400 تومان مواجه است

اما قند شيروان نيز در استانه قيمتهاي 1200 تومان قرار گرفت فردا روزحساسي براي قشير ميباشد قشيري كه در صورت رشد بيشتر قيمتي و شسكت سد رواني 1200 توماني تا سطوح 1400 تومان با افزايش قيمت مواجه خواهد شد

بانكيها شروع ميكنند؟

امروز گروه  بانك  با توجه  به  استراحتي كه  داشته كمي تا حدودي بازار را  به  خود جلب كرد و فردا نيز مي تواند  شرايط بهتري را  تجربه كند . پي به اي كم ، شرايط اصلاح  جدي در اين مدت ، بهبود نسبي وضعيت  اقتصادي  و موفقيت بانك ها در جذب سپرده  و نزديك  بودن  به  گزارش هاي 9 ماهه  كه  شرايط بهتري را  براي بانك ها  به همراه  دارد مي تواند  اين  گروه  را در يك  موقعيت رشد 12 تا15% در مدت  2 ماهه  پيش رو قرار دهد .

4 شركت  بانك  پارسان در قيمت هاي 2000 ، كار آفرين در محدوده  1350 ريال  ،صادرات  و ملت در قيمت هاي 1000 ريال قيمت هاي مناسبي بوده  كه  تقريباً هيچ  ريسكي ندارند و احتمال  رشد 12 تا15% انها  براي 2 ماه  پيش رو وجود دارد و مي تواند گزينه هاي كمي ريسكي براي ريسك  گريزان  بازار باشد  .

در بازار امروز نمادهاي بانكي با نوسانات مثبت روند صعودي به خود گرفتند بانكيهايي كه پس از مدتها ركود و طي كردن روند نزولي هم اكنون به واسطه نسبت پي بر اي پايين خود كه به طور متوسط به 4 مرتبه رسيده و احتمال توافقات هسته اي و كاهش تحريمها با توجه بازار روبرو شده اند

امروز بانك كارافرين كه به كف قيمتي خود رسيده بود با برگشتروند توانست در سطوح قيمتي بالاي 140 تومان تثبيت شود وكار پتانسيل رشد قيميت تا سطوح قيمتي 160 تومان را دارا ميباشد مضافا اينكه با توجه به افزايش سرمايه اخير سهام شايعاتي در خصوص تعديل مثبت وكار تا پايان سال شنيده ميشود كه با توجه به نسبت پايين پي بر اي اين سهم وكار جاي رشد قيمتي خوبي خواهد داشت

امروز بانك اقتصاد نوين هم با صف خريداز سطوح قيمتي 220 تومان عبور كرد ونويني كه با پتانسيل رشد قيمتي تا سطوح 240 تومان مواجه ميباشد ونوين به دليل پي بر اي بسيار پايين مورد توجه بازار قرار گرفته است

چهارگوشه بازار!

امروز قيمتهاي 340 توماني مانع رشد بيشتر قيمت شبندر شدند شبندري كه روند اتيش به معامله بلوكيش بستگي دارد در صورت رقابتي شدن بلوك شبندر حتي ميتوان انتظار سطوح قيمتي 380 تومان را نيز براي اين سهم را داشت اما  اگر بلوك بدون مشتري بماند قيمت هاي 2800 و 2900 ريال براي شبندر  ثبت خواهد شد .

امروز مپنا هم با توجه به جو مثبت تجهيزاتيها با روند صعودي مواجه شده و با رشد قيمتي به سطوح بالاي 170 تومان رفت مپنايي كه با اين رشد قيمتي به نظر ميرسد به سمت اهدافقيمتي 180 توماني و در نهايت 200 توماني در حال حركت باشد

در نماد فولادي و ميلگرد ساز بازار يعني فولاد خراسان پس از نوسانات اخير ميلگرد شاهد عرضه هاي بهتري در اين نماد هستيم اما كماكان عطش بالاي بازار مانع تعادل در اين سهم ميشود فولادخراسان توانايي تعديل مثبت بالايي را حتي با قيمتهاي فعلي ميلگرد و رشد قيمتي تا سطوح 1000 تومان را دارا ميباشد.

امروز فجر كاشان  نيز بازهم  با وجود گره  متعادل نشد و اين در حالي است كه  تعديل نزديك  به 20% را نيز اعمال كرده است  . خبر حضور فولاد در اين  شركت صحت  داشته  و به  زودي علني مي شود  با اين  شرايط خريد سهم مي تواند  براي نوسان  گيري مجدد  تا  2700  ريال  مناسب باشد   البته اگر صف خريد بگذارد!

در بازار امروز با  وجود  اين كه  شبندر منفي شد شبريز صف خود را  حفظ كرد . با  توجه  به مصوبه 2500  توماني دلار مي توان گفت كه  پالايشگاه ها  سودآوري خوبي خواهند داشت اما  فراموش نكنيم  دولت به همين  راحتي از كنار انها نمي گذرد ! در اين  شرايط شبريز نيز مي تواند  يكي از گزينه هاي قابل توجه  باشد  . تقسيم  سود  100% ، طرح و توسعه و سهام  شناور كم اين سهم  را چه براي ميان مدت و چه نوسان  گيري مناسب جلوه مي دهد . توصيه ما حضور در صفوف خريد اين  سهم  است   كه  البته  به  شبريز بايد ديد  ميان مدت  داشت .

امروز گروه  پتروشيمي تحت تاثير شرايط خاص خوراك خود منفي شد . اما  متانولي ها  با  رشد مواجه  بودند  به خصوص توجه  به  زاگرس بيشتر است  . روز گذشته  قيمت  متانول با  رشدي 40دلاري در بازارهاي جهاني مواجه  شده است كه در بازار امريكا  به  485  و اسيا 435 دلار رسيده است  . گفته مي شود  اين  رشد ادامه دار  خواهد بود . هر دو شركت  با مشكلاتي در زمينه  صادرات مواجه اند  اما  قيمت  ارز اين  مشكل را برطرف كرده است  . اما  نكته  را در نظر داشته  باشيد  . در صورتي كه  يك توافق حتي نيم  بند  صورت گيرد و افزايش صادرات  اين  محصول را  داشته  باشيم با  نرخ  دلار 2500  توماني سود شركت هايي مانند  زاگرس  و خارك اگر با  ظرفيت كامل كار كنند  تقريباً نصف قيمتهاي فعلي اين  شركت ها خواهد شد . اين  بدان معني اس كه مي توان  با در نظر گرفتن  شرايط، شركتي مانند  زاگرس را در پرتفوي ميان مدت  خود داشت (به اميد يك  توافق )  . اما اين گروه درگير نرخ خوراك  شده است  . زمزمه هاي افزايش نرخ  خوراك  گاز پتروشيمي ها  به گوش ميرسد  كه  پيش ازاين  نيز اين  اخبار را داشتيم  . اين  افزايش نرخ  تا  حدودي براي بازار قابل هضم  است به عنوان مثال  افزايش نرخ  2 برابري و يا حتي رشد نرخ  از 70  تا  180  و 190 تومان  نيز براي بازار قابل هضم  است و اين نكته  در محاسبات  سود  شركت ها  نشان مي دهد  كه  با توجه  به دلار 2500 توماني در بودجه  فروش انها  اثرات  آنچناني بر سود  آنها  ندارد و با  اين نرخ  خنثي مي شود .

مجلس مصوبه اي دارد كه  بايد نرخ خوراك  گاز پتروشيمي به  مدت  10 سال 65% فوب خليج  فارس باشد  . در حالي كه  قيمت فوب خليج  فارس 12 سنت  است كه  ساير كشور ها  نرخ  گاز را  براي شركت هاي پتروشيمي خود كمتر از 8سنت  حساب مي كنند  باا ين حال با در نظر گرفتن  نرخ  12 سنت و نرخ ارز مبادله اي به  قيمت هاي 300 تومان  ميرسيم  كه  پيشنهاد مي شود . اما اگر قرار باشد 65% در ان  لحاظ شود قيمت  گاز در محدوده  200 تومان خواهد بود .

در صورتي كه  200  تومان  باشد . هزينه پرديس 200 ميليارد تومان  اضافه مي شود و در مورد  كرمانشاه  نيز اين  عدد 80 ميليارد تومان  است كه  اثرات  نسبتاً متعادلي بر سود  شركت ها  دارد  . اگر اين  عدد به  بيش از 300  برسد بيش از 320  ميليارد تومان  به  هزينه پرديس  و 120  ميليارد تومان  به كرمانشاه اضافه مي شود و شايد با  نرخ  ارز بخشي از ان  جبران شود  اما  نبايد اثرات  تحريم  را در اين  شرايط ناديده  گرفت و طرح و هاي توسه  نيز از صرفه خارج مي شوند .

در بازار امروز بترانس بار ديگر با صف خريد مواجه  شد . در حالي كه  قرار بود  امروز بلوك  اين  شركت در بازار عرضه  شود  با  شكايت سينا فرايند وضعيت  شركت و بلوك  ان  لغو شد سينا فرايند با ارسال  اين  شكايت  به  بورس جلوي عرضه  سهم  را  گرفته  اما  امروز شنيده مي شود  بارديگر عرضه از سوي خصوصي سازي انجام مي شود هر چند  هنوز ناظر پاسخ  قطعي نداده است .  قرار بود غدير خريدار اين بلوك  باشد  و به دليل حضور قطعي غدير در اين  بلوك سينافرايند  اقدام  به  شكايت  كرده  بود اگر عرضه انجام  شود  قطعاً غدير در اين  بلوك  حاضر مي شود . البته  بارديگر گويا  اين معامله  كنسل شده و فردا مي تواند  با عرضه همراه  باشد .

در كنار گروه خودرو  ولساپا نيز مي تواند  با شرايط برگشتي مواجه  باشد .

امروز محصولات  فملي با ثبات  قيمتي و عدم كاهش مواجه  شد  كه  اگر ثبات در بازار مس و  محصولات را  شاهد  باشيم به  زودي مس نيز در قيمت هاي 6200 و 6300  مورد  توجه خواهد بود .

گروه تحلیل گری بتا سهم

28 آبان 91

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم