گزارش بازار دوشنبه 25 اردیبهشت 91
جدال بین گاوها و خرس ها!
گزارش بازار – بتاسهم –16:10 امروز دوشنبه ، مطابق انتظار و انچه در روزهای گذشته نیز بیان شد بازار امروز به چند دلیل یک واکنش مثبت نشان داد و شرایط برای برگشت بسیاری از نماد ها فراهم شد . یک بستر مناسب که افت و اصلاح قیمتی اکثر شرکت ها بود در کنار چند خبر باعث برگشت بازار امروز شده و می دیدیم که فروشنده خاصی در بازار وجود نداشته و جو خرید در بازار تقویت شده بود که البته بازهم تاکید می شود عاملی که باعث تحریک امروز بازار بود این بود که جو خرید کمی ترغیب شده و فروشنده خاصی وجود ندارد. و آن اصطلاحی که دیروز به کار بردیم را باردیگر به کار می بریم که با یک تقه اکثر شرکت های بازار با رشد قیمتی مواجه می شوند .
اما برای دلیل این که امروز چرا بازار مثبت بود باید سری به مطالب گذشته بزنیم :
این نوشته گزارش بازار دیروز بود :
بازار در شرایط فعلی کمی به مثبت شدن نیاز دارد . در واقع سهامدار ازاین ریزش خسته شده است و فشار فروش نیز کاهش یافته و برای رشد نیاز به یک تقه دارد! احتمالاً این امر از ابتدای وقت فردا تاحدودی در بازار پدیدار خواهد شد اما همین جا تاکید می شود که این حرکت مثبت نیاز به ی ک چاشنی دارد همینطور خشک و خالی نمی شود .!! در این شرایط بازار چهار چشمی به دنبال اخبار خوب می گردد و خبرهای خوب را از هر کجا که باید باشد گیر اورده و به دل بازار می بنند . حال این خبرها می تواند مواردی که در بالا ذکر شد باشد و یا حتی یک حرکت مثبت از بازار های جهانی …
اما امروز دیدیم که با مهیا شدن شرایط برای رشد ، بازار واکنش مثبتی به این شرایط نشان داده و برگشت موفقی را در پیش داشت .
امروز دو خبر برای بازار کمی مفید بود . خبر اول بحث کم رنگ شدن طرح تحول در بودجه بود که خیال برخی شرکتها رااز این بابت راحت کرد که ما در این روز ها به شدت به این اخبار مثبت نیازمندیم . اما خبر بعد زمزمه رشد نرخ دلاردر بازار امروز بود که برخی شرکت ها را تحریک کردو در حال حاضر می بینیم که دلار رو به صعود گذاشته که در مورد این موضوعات به طور کامل توضیح خواهیم داد .
این حکایت بازار امروز بود . اما بازار فردا دیدنی تر است …
بازار فردا درگیر چند خبر مهم خواهد بود که به نظر میرسد اثرات امروز برخی تحرکات سیاسی و اقتصادی را در بازار فردا به شکل مثبت تری ببینیم . احتمالاً بازار فردا با این نرخ ارز و البته نیم نگاهی به مذاکرات آتی وضعیت بازار فردا را روشن می کند اما با توجه به وضعیت نرخ ارز به نظر میرسد بازار فردا شرایط بهتری را داشته باشد اما اگر از سوی دیگر مذاکرات سیاسی منفی باشد بازار برای رشد دو دل خواهد بود اما بهترین حالت این است که امروز نیز از مذاکرات خبر های خنثی برسدو با این رشد دلار خیال بازار از ریزش نرخ ارزکمی راحت شود و با دید بهتری در بازار خرید های خود را انجام دهد .
در واقع بازار فردا را تا آخرین لحظات نمی توان به طور دقیق پیش بینی کرد اما به نظر میرسد چند چالش مختلف در حالی با هم پیکار می کنند که برایند آن را بایددر بازار فردا مشاهده کنم . شاید نرخ ارز اهرم قوی تری برای برگشت بازار فردا باشد اما نباید از کنار ریزش بازارهای جهانی و اتفاقات ناگهانی سیاسی نیز به سادگی عبور کرد . اما بازهم تاکید می شود که اگر نرخ دلار بالای 1600 تومان بماند و اوضاع سیاسی نیز خطر خاصی را نداشته باشد شرایط بازار فردا با توجه به موج برخی گزارش های می تواند نسبتاً مثبت باشد .
اما به سراغ پیش بینی از شاخص میرویم .
دیروز گفته شد که در مورد شاخص اما شرایط امروز با بازگشایی پاسارگاد سناریوهای تکنیکالیست ها را تکمیل کرد و شاخص امروز با ریزشی 85 واحدی در نقطه 26658 واحدی قرار گرفت و احتمالاً بهترین نقطه برای برگشت بازار 26600 خواهد بود . حال باید دید که آیا بازار این بار از این تحلیل های تکنیکال تبعیت خواهد کرد یا خیر ؟!
برخی بر این عقیده اند که برگشت اخیر ناشی از همین امر بوده و اجازه ریزش 50 تا 60 واحدی دیگر را نیز به بازار نداده است . و برخی دیگر در سناریوی دیگر مطرح می کنند ار اس آی شاخص نشان می دهد این قابلیت وجود دارد که شاخص جایی بین 26600 و 26800 درگیر باشد و هنوز قدرت رشد کافی طی روز های اتی برای ان وجود نداشته باشد . این موضوع را می توان با صبر برخی سهامداران در مورد نتیجه مذاکرات پیش رو تحلیل کرد .
به هر حال در مورد بازار فردا حتماً صبح زود سایت را قبل از بازار چک کنید تا در مورد روند آن با توجه به برایند اخبار و رویداد های مختلف توضیح دهیم . نکته جالب این است که بازار چه قدر بی ثبات شده است که هر لحظه ممکن است این سیب به یک رویی چرخیده و نتیجه را تغییر دهد که این خود نشان می دهد بازار با این همه تنش و ابهام به سمت خرید های جدی نخواهد رفت که در معاملات امروز نیز میدیدیم که فشار خرید بالا نبود .
اما در حاشیه بازار چه خبر بود …
مهم ترین تحولات سیاسی پیش روی بازار ما مذاکرات وین و نتایج آن است اما از این سو آن سو نیز خبرهایی شنیده می شود که می تواند برای چشم انداز مذاکرات پیش رو بسیار موثر باشد .
حضور نخست وزیر سابق فرانسه در کشورمان جالب توجه بوده و اظهارات جلیلی از ان مهم تر . نشان می دهد مذاکرات پیش رو بغداد نیز پیکنیک سیاسی نخواهد بود و این مذاکرات بسیار فشرده و سخت خواهد بود .اما درست در قبل از مذاکرات 1+5 فضا طوری رقم خورده بود که همه از مثبت بودن این مذاکرات پیش گویی می کردند و پس از ان نیز با دستور این مذاکرات مثبت جلوه داده شد اما درست حالت عجیبی قبل از آغاز مذاکرات فعلی شکل گرفته است . در حال حاضر نیزچند اظهار نظر علیه مذاکرات شکل گرفته .یکی از کانون های دانشجویی اعلام کرده است که ملت ایران خاطره مثبتی از مواضع کشورهای 1+5 ندارد زیرا آنها همیشه علیه منافع کشورمان فعالیت کردند . از سوی دیگر شنیده می شود یکی دیگر از کارشناسان پیش دستی کرده و گفته است که کشورهای اروپایی تحت فشار لابی صهیونیست قرار داشته و این مسأله باعث میشود تا آنها در مسأله هستهای ایران از مسیر تصمیمگیری عاقلانه خارج شوند و رفتارهای متناقض گروه 1+5 در مذاکرات خود با ایران متأثر از فشارهای لابی صهیونیست است. گویا تایئد شده است که مقامات کشور های غربی از ایران تعلیق کامل غنی سازی را خواسته اند و ایران زیر بار ان نمی رود از سوی دیگر در مذاکرات پیش رو اروپا و غرب باید بخشی از تحریم ها را بردارند که گویا آنها نیز چنین برنامه ای ندارند . این یعنی همان مطلبی که در روز های قبل بیان شد . طرفین از مذاکرات بیرون می آیند . آن را خوب ارزیابی کرده اما نتیجه ای در بر نخواهد داشت و به دور های بعدی موکول می شود . امروز برخی واکنش دلار را در بازار نسبت به این رویداد ها و این نتیجه ها منطقی می دانستند . اما اثر این رویداد …
این اتفاق در صورتی که رخ دهد هم برای بازارخوب است و هم بد . سردرگمی و بلاتکلیفی در مسائل سیاسی وجود خواهد داشت اما نرخ ارز رشد می کند مطابق آنچه امروز دیدیم که به 1650 هم رسید . امروز نیز دور جدید مذاکرات آغاز می شود که مذاکرات آژانس زمینه سازی برای بغداد است . اگر نتیجه این مذاکرات منفی باشد قطعاً نشان می دهد در بغداد کار سختی را در پیش داریم . احتمالاً سیاست صبر بازار برای عدم خرید و فروش از ابتدای هفته آتی جدی تر خواهد شد و بازار رکودی تری را شاهدیم . بازار در یک دو گانه عجیب قرار گرفته که در کوتاه مدت رفتاری منطقی را ممکن است بروز ندهد اما به میان مدت بازار فکرکنید که قطعاً در جهت ثبات سیاسی و ثبات ارزی باید گام بردارد .
اما در خبرهای اقتصادی می شنویم که بودجه دولت مهار شده و افزایش قیمت های ناگهانی در دستور کار نیست . در خبرهای اقتصادی شنیدیم که مجلس ترمز طرح تحول را کشیده است و احتمالاً قیمت برق که بازار به خصوص صنایع بزرگ به ان بسیار حساس هستند تنها 25 تا30% اضافه می شود که این افزایش برای شرکت ها پذیرفتنی تر و اثر ان با بک افزایش نرخ کوچک کاملاً جبران خواهد شد . امیدواریم نرخ گاز نیز همین رویه را طی کند و در واقع بار هدفمندی هر چه از گاز وبرق به سمت بنزین و گازوئیل شیفت شود اثر کوتاه مدت ان بر بازار بسیار کمتر خواهد شد . امروز خبر جالب نرخ ارز بود که بازار فردا به آن واکنش نشان میدهد نرخ ارز امروز در حالی از 1570 آغاز کرد که با 80 تومان رشد به 1650 تومان رسید که در حال نوشتن این گزارش در محدوده 1620 قرار دارد . فردا قطعاً این رشد در بازار موثر بوده و برخی شرکتهای دلار و پتروشیمی ها را تحریک خواهد کرد .
اما در پاین خبرهای اقتصادی خبری را می شنویم که برای بازار جالب توجه است .شنیده می شود با واگذاری پنج درصد سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس(هلدینگ) به صورت تدریجی در بورس به منظور کشف قیمت و 4 درصد منهای یک سهم این شرکت بابت سهام ترجیحی موافقت شد. و البته شنیده می شود 5تا 10% دیگر نیز به شکل بلوکی واگذار خواهد شد و باقی در اختیار بانک هاست . این خبر برای بازار مهم خواهد بود چرا که نقدینگی فراوانی برای این شرکت خرج خواهد شد و ممکن است بازار با چالش مواجه باشد . از همین رو با اعلام نهایی عرضه ان که در خرداد ماه خواهد بود ریزش احتمالی ناشی از فشار فروش منطقی است . و صد البته سهم خوبی خواهد بود چرا که اکثر بزرگان به دنبال آن هستند .
اما به بازرهای جهانی میرسیم که امروز با ریزش کار خود را آغاز کرده است . همین جا یک مژده به کاربران بدهیم که سعی می شوداز این پس در هفته 2 الی 3 بار گزارش بسیار کاملی را از روند بازارهای جهانی تهیه کنیم . اما امروز اکثر بازارها کار خود را با کاهش آغاز کردند با این که ابتدای وقت اوضاع کمی بهتر بود اما ریزش نتیجه آن شد. ریزش در بازار فلزات و نفت نیز بالاست . قیمت جهانی نفت به 94 دلار رسیده و طلا در قیمت های باور نکردنی 1562 دلار قرار دارد هر چند با رشد نرخ ارز قیمت سکه رشد کرد . در بازار فلزات نیز قیمت مس به زیر 8 هزار دلار امد تا فردا بازار از یک سو با رشد نرخ ارز و از سوی دیگر با این ریزش دو به شک باشد . قیمت روی نیز در محدوده 1910 دلار قرار دارد و ریزش ها کمی با شدت بیشتری دنبال می شود. گفته ایم که احتمالاً تا قبل از انتخابات امریکا قیمت نفت و سایر کالاها کمی سقوط خواهد کرد اما خیلی زود به رشد قیمت می رسند . به هر حال در حال حاضر شاید افزایش نرخ ارز کمی این ریزش ها را کاور کند اما وای بر ان روزی که کاهش ها در بازارهای جهانی ادامه دار بوده و نرخ ارز نیز ریزشی دنبال شود !
و حالا به شاخص میرسیم که امروز با رشدی 57 واحدی از رکود و بحران خارج شد . امروز نفت و گاز، معادن و غدیر با رنج های مثبت پی در پی شاخص را بالا کشیدند و در آن سو بانک پاسارگاد ی ک تنه شاخص را پایئن می کشید . به نظر میرسد اگر نرخ دلار ثبات خوبی را در بازار فردا داشته باشد وضعیت شاخص بازه صعودی خواهد بود …
و در بازار چه خبر بود …
فولاديها صدر نشين شدند
در بازار امروز علي رغم روند نزولي قيمت محصولات شركتهاي فولادي پس از افت قيمتي اخير سهام اين شركتها امروز شاهد برگشت روند قيمتي سهام فولاديها بوديمو البته رشد نسبي قيمت دلار هم در روند مثبت سهام فولاديها بي تاثير نبوده است البته به نظر ميرسد مهمترين عامل مثبت شدن روند فولاديها در بازار امروز اخبار مثبت و تعديلات مثبت در سهام اين گروه ميباشد.
امروز در نماد ذوب اهن با نزديك شدن به زمان معامله بلوكي 15 درصدي سهام اين شركت كه ظاهرا چند شركت حقوقي نيز قصد رقابت بر سر اين بلوك را دارند شاهد صف خريد و روند رو به رشد ذوب اهن ميباشيم همانطور كه در گذشته نيز اشاره شد اولين هدف قيمتي اين سهم سطوح قيمتي 200 تومان ميباشد اما باید دید سهامدار خریدار اجازه می دهد رشد قیمتی صورت گیرد یا خیر . منطق حکم می کند که قیمت سرکوب شود .
امروز فولاد مباركه هم در استانه سطوح قيمتي 300 تومان نوسانات منفي را تجربه ميكرد احتمال افت قيمت محصولات فولاد به دليل كنترل دولت بر محصولات اين شركت بعيد ميباشد فعلا فولاد با سد قيمتي 300 توماني مواجه ميباشد كه فعلا به نظر نميرسد توان شكستن ان را داشته باشد. دراین نماد انتظار ها کمی بالا رفته اما ممکن است گزارش 12 ماهه شرایط را کمی بهبود بخشد . شاید با تثبیت دلار فضا برای فولاد سازها نیز کمی بهبود یابد .
اما در نماد فولاد الياژي يزد نيز شاهد صف خريد ميليوني و سنگين و رشد قيمتي 5 درصدي در اين سهم بوديم فولاي با خبر افزايش سرمايه 900 درصدي و اجراي طرح توسعه در سال 91 مورد توجه ويژه سهامداران قرار گرفته است فولاي نيز پتانسيل رشد قيمتي را تا سطوح قيمتي 260-270 تومان را دارا ميباشد.
امروز فولاژ نیز صف خرید بود که به نظر میرسد فردا روز پر عرضه ای را در پیش دارد .
امروز فملی هم با وجود معاملات بالا منفی بود . دیروز در بورس کالا مس با کاهش قیمت مواجه شد و به نظر میرسد امروز اثر منفی خود را بر این سهم بگذارد . اما نگاهی به شرایط ملی مس ایران در 2 ماه آتی خواهیم داشت .
این شرکت به احتمال قوی سودی نزدیک به 800 ریال را برای گزارش 12 ماهه خود محقق خواهد کرد . سود سال 91 این شرکت نیز می تواند تا 1100 ریال افزایش یابد . با توجه به تقسیم احتمالی 550 ریال تا 600 ریال در مجمع این شرکت و سود بالای 1000 ریالی و تعدیل در گزارش 3 ماهه به نظر میرسد قیمت های 4600 ریال برای مقطع فعلی بسیار مناسب بوده و با سناریوی حضور در مجمع طی 2 ماهه اتی حداقل بازدهی 10% را رقم خواهد زد. البته با این قیمت مس و این افت باید کمی انتظار ها را از مس کاهش داد .
اما دیگر سهم پر حاشیه امروز این گروه فایرا بود که به بازار بازگشت . به خوبی مشخص بود که با نرخ دلار بالا این شرکت تعدیل جدی خواهد داشت و همینطور هم شد و فایرا توانست زیان 1384 ریالی خود را که پیش ازاین به بازار اعلام کرده بود به سود 152 ریالی تبدیل نماید . نکته مهم تحقق نزدیک به 800 ریال سود در گزارش 3 ماهه اخر سال 90 است که می تواند برای ماه های اتی نیز مورد توجه قرار گیرد . اما فایرا در حال حاضر ابهامات جدیدی دارد . نرخ دلار نزولی و قطعاً قیمت محصولات شرکت نیز افت کرده و گویا به 4300 نزدیک می شود . طرح تحول به زودی اجرا می شود و افزایش حتی 20% قیمت برق یعنی رشد حداقل 20 میلیارد تومانی هزینه که به ازای هر سهم رقم سنگین 1200 ریالی خواهد بود . فردا نرخ ارز شاید بتواند کمی سهم را تحریک کند اما خرید در قیمت های فوق بسیار پر ریسک است .
کشف جدید معدنی ها!
در بازار امروز علي رغم افت قيمتهاي جهاني فلزات و افت قيمت محصولات معدني در بورس كالا ولي برخلاف روند شاهد معاملات مثبت در نمادهاي معدني هستيم انگاري معدنيها امروز طلا كشف كرده اند كه بر خلاف افت قيمتي محصولاتشان با روند مثبت مواجه شده اند که البته بخشی از آن را می توانیم به افول عجیب قیمتی و بخشی دیگر را به رشد نرخ دلار نسبت داد .
امرزو فولاد صبا نور در اين گروه پس از برخورد به كف قيمتي 1800 توماني مجددا با برگشت روند قيمتي مواجه شده و در سطوح قيمتي بالاي 1900 تومان با صف خريد همراه شد كنوري كه با پتانسيل تعديل مثبت عايدي در گزارش 12 ماهه خود مواجه ميباشد
امروز در بين سهام روييها باما هم كه اين روزها به دليل تسعير نرخ ارز باقيمتهاي بازار ازاد با شايعه اعلام سود 80 توماني مواجه ميباشد با صف خريد مواجه شده و تا سطوح قيمتي استانه 900 تومان رشد كرد باما پتانسيل رشد قيمتي را تا سطوح 960 را شاید داشته باشد .
امروز كالسيمين نيز همانطور كه انتظار ميرفت پس از رسيدن به كف حمايتي 560 توماني خود با برگشت روند قيمتي مواجه شده و امروز با صف خريد به سطوح قيمتي بالاي 590 تومان صعود كرد كالسيميني كه با پتانسيل تعديل عايدي خوبي در سود سال 91 مواجه ميباشد و اهداف قيمتي 620 و 660 تومان را در پيش رو دارد. در مورد این سهم زیاد گفته شد و امیدواریم حداقل برای نوسان گیری خرید کرده باشید . رشد قیمت فاسمین کروی را نیز بلند کرد و در کنار او فرآور و بافق هم مثبت بودند .
امروز در سنگ اهنی ها نیز وضعیت مثبت بود . گفته می شود کچاد روز های ابتدایی خرداد به مجمع می رود . این شرکت که 100 تومان سود محقق کرده است در مجمع با احتمال تقسیم 800 ریال سود نقدی مواجه است که نسبتاً سود خود را به موقع و مناسب پرداخت می کند . دراین مدت شرکت های سنگ آهنی افت عجیبی را داشته اند که بیشتر به دلیل ماهیت ریسک های بیرونی است که بهره مالکانه یکی از مهم ترین انهاست .
همراه شو با ما …
امروز با مثبت شدن جو عمومي بازار از يك طرف و شكل گيري روند مثبت در اكثر نمادها و سهام بازار شاهد مثبت شدن روند سرمايه گذاريها نيز بوديم سرمايه گذاريهايي كه اين روزها روندشان حسابي به روند شاخص و شرکت های بزرگ گره خورده است
امروز سرمايه گذاري اتيه دماوند كه به دليل پتانسيل رشد سوداوري شيميايي ايران براي سال جاري توانايي رسيدن به سود 40 توماني را به ازاي هر سهم را خواهد داشت پس از برخورد به سطوح حمايتي 120 تومانيخود با برگشت روند مواجه شد به نظر ميرسد در مقطع فعلي شاهد نوسان اين سهم بين دو سطح قيمتي 120-140 توماني باشيم. نرخ دلار نیز دراین شرکت بسیار مهم بود .
در نماد سرمايه گذاري سايپا هم شاهد برگشت روند قيمتي سهام اين شركت از سطوح قيمتي 180 تومان بوديم امروز وساپا به سطوح قيمتي بالاي 190 تومان بازگشت تا احتمالا طي روزهاي اتي به سمت اهداف قيمتي 200 توماني خود حركت نمايد البته فردا با رشد نرخ ارز احتمالاً خساپا منفی و این سهم را نیز پس از لمس قیمت های مثبت اندک منفی خواهد کرد .
امروز سرمايه گذاري گروه توسعه ملي هم با رشد قيمتي به اولين هدف قيمتي خود يعني سطوح 240 تومان رسيد وبانك هم داراي ارزش ان اي وي بالايي ميباشد و هم براي سال 91 توانايي تعديل و رساندن سود خود را به سطوح 80 تومان را به ازاي هر سهم را خواهد داشت.
دراین گروه امروز وسپه نیز مثبت شد . با رشد سنگ آهنی ها وپتروشیمی ها وسپه می تواند شرایط به سمت قیمت های بالاتر را نیز تجربه کند سهمی که در کنار ومعادن برای نوسان گیری بارها پیشنهاد شده بود .
به پايان اصلاح نزديك ميشوند؟ یا …
در بازار امروز قنديها پس از مدتها روند اصلاحي و نزولي امروزشاهد افزايش تحركات در نمادهاي قندي و مثبت شدن برخي از سهام اين گروه و جمع اوري صفوف فروش برخي از نمادهاي قندي بوديم افت قيمت دلار و افت قيمتهاي جهاني شكر اميدها را براي افزايش نرخ شكر داخلي از بين برده است اما افت قيمتي اخير سهام قندي نيز قيمت برخي از سهام اين گروه را به سطوح قيمتي جذابي رسانده است.
امروز قند نيشابور به عنوان ليدر قنديها و با حمايت سهامداران عمده خود با روند مثبت مواجه شد اما به نظر نميرسد اين روند پايدار باشد به نظر ميرسد قنيشا فعلا بين دوسطح قيمتي 1100 تا 1200 تومان در حال نوسان باشد
امروز قند لرستان كه به سطوح قيمتي بسيار پايين 2400 توماني رسيده است علي رغم جمع اوري صف فروش باز هم با تشكيل مجدد صف فروش مواجه شد به نظر ميرسد قلرست در صورت شكست سطوح قيمتي 2400 توماني خود تا قيمتهاي 2200 تومان افت قيمتي را تجربه نمايد
امروز شكر شاهرود وارد گره معاملاتي 12 درصدي شد حتي اين گروه معاملاتي نيز نتوانست قشكر و صف فروشش را به تعادل برساند به نظر ميرسد با اين روند نزولي كه قشكر در پيش گرفته به زودي به قيمتهاي 500-520 توماني برسد . در کنار آنها قپیرا نیز با رشد اندک از قیمت های منفی فاصله گرفت . گفته می شود مجمع شرکت 7 خرداد ماه برای افزایش سرمایه تصمیم خواهد گرفت .
بر فراز برج ها …
امروز در گروه ساختمانيها شاهد رشد قيمتي تمامي سهام اين گروه بوديم افزايش قيمت مسكن در شهرهاي بزرگ از يك طرف و اجراي گام دوم طرح تحول كه به خودي خود باعث افزايش قيمت مصالح ساختماني و در نهايت افزايش بيشتر قيمتي مسكن ميشود باعث اقبال بازار به نمادهاي ساختماني شده است . البته از سر ناچاری است اما ممکن است ادامه داشته باشد .
امروز سامان گستر اصفهان با روند صعودي بالاخره توانست از سطوح قيمتي 180 تومان عبور نمايد ساماني كه اين روزها به دليل شناسايي سود غير عملياتي ناشي از فروش دفتر مركزي خود و حمايت سهامدار عمده خود با اقبال بازار مواجه شده است اما هشدار می دهیم که این روند رو به رشد ثباتی ندارد .
امروز ا س پ علي رغم پتانسيل هاي بنيادي بالا به دليل عدم حمايت سهامداران حقوقي خود كماكان در سطوح قيمتي 440 تومان درجا ميزند ا س پ اي كه با پتانسيل رشد سوداوري در سال هاي اتي به دليل اخذ قراردادهاي جديد مواجه ميباشد و هم اكنون نسبت پي بر اي بسيار پايين 3 مرتبه را تجربه ميكند اگر سهم در قیمت های 4200 ریال قرار گرفت می تواند برای خرید مناسب باشد .
چهار گوشه بازار
امروز در نماد سيمان غرب پس از برگزاري مجمع و تقسيم سود بالا در اين نماد كه حتي مقداري از سودش را از سود انباشته تقسيم كرد شاهد بازگشايي سهم با بازدهي 5 درصدي با احتساب سود مجمع ميباشيم با توجه به احتمال تعديل سود سال 91 در سيمان غرب قيمتهاي فعلي سطوح جذابي براي خريد با ديد ميان مدت ميباشد
امروز معادن و فلزات با توجه به روند مثبت شركتهاي زير مجموعه خودش با روند مثبت از سد قيمتي 320 توماني فاصله گرفته و به سمت هدف قيمتي 340 توماني حركت ميكند ومعادن اين روزها با پتانسيل تعديل مثبت عايدي هم مواجه ميباشد. . ومعادن این روز ها با 5 رویداد مهم مواجه است که هر یک اثری متفاوت بر سود این شرکت دارد . احتمال تقسیم سود 800 ریالی در مجمع کچاد و 400 ریالی در مجمع فخاس ( مطابق گزاش اخیر فعالیت هیئت مدیره شرکت ) مجموعاً 39 میلیادر تومان به سود شرکت اضافه می کند . از سوی دیگر خبر گزارش کگل رویداد سوم و مهم این است که او نیز در کنار تعدیل صبانور به سود سال 90 این شرکت اضافه خواهند کرد و در مجمع به نظر میرسد بین 80تا100 ریال افزایش سود سال 90 را در شرکت خواهیم داشت . اما در مورد رویداد پنجم گزارش 12 ماهه مس و مجمع شرکت است که 60 ریال نیز احتمالاً او به سود 91 ومعادن اضافه می کند .
در نماد سيمان دورود كه هم اكنون نسبت پي بر اي بسيار پاييني را تجربه ميكند نيز شاهد معاملات مثبت به همراه صف خريد بوديم اين سهم نيز در صورت اخذ افزايش نرخ سيمان به دليل نسبت پايين پي بر اي خود جاي رشد قيمتي خوبي را خواهد داشت
امروز گروه بهمن نيز با معاملات مثبت خود را به نزديك سد رواني 200 توماني رساند خبهمني كه اين روزها بازار با نگراني در انتظار گزارش 12 ماهه شركت ميباشد گزارشي كه ظاهرا اين شركت نتوانسته است سود عملياتي مورد نظر خود را پوشش دهد و اين روزها با شايعه كاهش سوداوري مواجه شده است گزارش 12 ماهه خبهمن تكليف روند اين سهم را مشخص خواهد كرد
امروز بالاس با شایعاتی از برخی قرار داد ها مثبت شد اما بعید است پایداری انچنانی داشته باشد . سهمی که گفته می شود معامله بلوکی را در پیش دارد .
امروز نفت و گاز در بازار مثبت بود و شرایط دلاری فردا می تواند این سهم را باز هم افزایش دهد . دراین گروه آمدن خلج فارس یعنی نفت و گاز و غدیر به زودی همه جانبه در این گروه فعال خواهند شد .
گروه تحلیل گری بتا سهم
دوشنبه 25اردیبهشت 91
هر گونه استفاده و نشرمطالب سایت بتاسهم دردیگرسایتها پیگرد قانونی دارد


