جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزاش بازار چهارشنبه 21 اردیبهشت 90

گزاش بازار چهارشنبه 21 اردیبهشت 90

v.m
می 11, 2011
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار چهارشنبه 21 اردیبهشت  90

                                                        روزی برای عمده ها!                                                        

 گزارش بازار – بتاسهم : امروز بازار را در حالی آغاز کردیم که در گزارش بازار دیروز  و مطالب ابتدای وقت  در مورد احتمال  ریزش صحبت  کرده  بودیم . این  ریزش ریزشی شیرین  است  برای بازار چرا  که هم  با  حجم  معاملات  بالا  همراه بود و هم  خبرهای خوبی به  بازار رسید . خبرهایی از عرضه اولیه ، معاملات  بلوکی ، رشد قیمت های جهانی ، بهبود  تقاضا  و جو تقاضا که  به  سود  بازار حرکت  کرد .

از همین  رو ریزش بازار امروز ریزش شیرینی خواهد بود . البته  این  سیب امروز به هوا  افتاد و باید دید  در روز شنبه  که  به  زمین می رسد وضعیت اوضاع  سیاسی  و بازار های جهانی در چه  وضعیتی قرار دارد . امروز عمده خبرهای حول و حوش بازار مثبت  بود  اما  این  ساختار بازار بود که  ریزش را  رقم  زد و برای بازار دردسر ساز شد .

ریزشی که  بیشتر ناشی از شناسایی سود توسط برخی از سهامداران  بود  که  با خالی شدن  آنها  طی معاملات  دیروز  و امروز  و افزایش حجم  خرید طی این  روز ها  می توان  به  ثبات  نسبی در بازار در روز های آتی امید وار بود .

نگرانی خاصی از بازار نمی توان  داشت جز این  که  بازار های جهانی در این  دو روز کمی به  زیان  بازار حرکت  کنند که  تنها  عامل منفی اساسی برای بازار ماست  .

البته  تحولات  سوریه  نیز در نوع خود  اثر گذار  خواهد بود  . هر چند برخی تکنیکالیست ها  معتقدند  بازار روز شنبه  نیز منفی خواهد شد و این  بازار در روز یکشنبه  روند  خود را  بازیابی می کند  که اگر این  رویداد  رخ  دهد ابتدای وقت شنبه  با  قیمت های منفی فرصت بهتری برای خرید مجدد  به  وجود  خواهد آورد .

 اما در مورد  بازار و ساختار بازار باید گفت که  امروز چهار  رویداد مهم بورسی در بازار به  وقوع  پیوست  . رویداد اول بازگشایی نماد  مخابرات  بود که با  ریزش و افت  بسیار کمی مواجه  شد  . رویداد  دوم نیز عرضه  شرکت  باغمیشه  بود که در قیمت های 8250  ریال  عرضه  شد  و با  استقبال  گسترده فعالان  بازار مواجه  بود  . اما  رویداد سوم و چهارم    را می توان  در عرضه های بلوکی جستجو کرد که عرضه  بلوکی حفاری شمال  و ایران خودرو  هر دو با رقابت جدی مواجه  شده است که  شایعه  شده در ایران  خودرو  سمند و برخی قطعه  سازان  با هم  رقابت  می کنند و در حفاری شمال  نیز بانک ملت ، بهمن  و صبا  تامین به  رقابت  می پردازند . در مود  حفاری امروز توضیحات  بیشتری خواهیم  داد .

اما  رویداد های داخلی و خارجی بازار هم  به  اخبار سیاسی اقتصادی محدود می شد  .در سیاسی  بحث مذاکرات هسته ای و نامه  خانم  اشتون  است که  با پاسخ  مثبت  ایران  همراه  شده و سفر یک  روزه  رئیس جمهور به ترکیه  نیز بی شک حامل پیامی برای ادامه  مذاکرات  به  کشور های غربی بوده است  . این  موضوع می تواند  در هفته های آتی با  بیشتر و روشن  شدن  ابعاد آن بازهم  مورد  توجه بازار و سهامداران  قرار گیرد  . شرایط مثبت  بازارهای جهانی و دنیای سیاست آرامش خاطر بالایی را  به  بازار می بخشد . در بازار های جهانی هم  اندک  رشد را در قیمت نفت  و جو روانی مثبتی را در بازار به وجود اورد هر چند که  قیمت مس   و روی کم  شدو البته  بیلت  به  بالای 560  دلار رسید . این  روند  باید دراین  دو روز کمی هم  به  سود  بازار حرکت  کند چرا  که شرایط ویژه ای را در روز شنبه  داریم و نیاز به  اخبار مثبت  این  بازار ها  بیش از پیش احساس می شود .

البته  چالش های سیاسی و اقتصادی بازارمی تواند  بحث مطرح  شده در مجلس مبنی بر تغییر و تحولات  وزارت خانه ها  و همچنین تحولات  سوریه  خواهد بود که  می تواند  بر بازار ما  تا حدودی نه  به  شکل قوی اثر گذار باشد  .

اما در بازار چه خبر بود 

امروز در نماد  حفاری شمال  با  رقابت بلوکی بین  3 گروه  مواجه  بودیم که  گفته می شود  رقابت  اصلی بین  بهمن  و صبا  تامین  است  . بهمن  با همکاری ساتا در این  بلوک  حضور خواهد داشت . البته  حمایت  ساتا  مالی نخواهد بود  و در ان  طرف نیز صبا تامین به  شکل جدی خواهان  سهم  بوده و هست . به نظر میرسد اگر بهمن  سهم را خریداری کند  تکلیف بلوک های دیگر که خریداری شده  نامشخص است  و احتمال  خراب شدن  سهم  وجود  دارد از همین  رو خریداری شدن  بلوک  حفاری برای بازار بهتر است  توسط صبا  تامین  باشد  . امروز بلوک  سهم  تا  قیمت های 4199 ریال  افزایش یافت و گفته می شود  دست  بالا  را در قیمت ها  بهمن  برعهده  داشته است  .

در نماد خودرویی ها  قیمت های کنترلی در سایپا  به خوبی مشهود  است  و همین  سیاست  باعث افت و خیز کم  سایپا  شده است . در کنار آنها  خبمن  نیز منفی بود اما  روند زامیاد  همچنان  اندکی رو به  صعود می زد  . در گروه خودرو  خبر معاملات  بلوکی ایران خودرو  و سایپا  دوباره  ولووله ای را در این  شرکت ها  ایجاد  کرده  به خصوص معامله  امروز ایران خودرو که  البته  می تواند  این  سهم  را  بار دیگر تا محدوده 4800 ریال  بالا  بکشد  . تجربه  نشان  داده  رقبای بلوک های خودرویی خیلی زود  با هم  توافق می کنند .

 

امروز شاهد  عرضه  باغمیشه با قیمت معقول و منطقی 825 تومان  بودیم که  به نظر میرسد با  توجه  به  افزایش سرمایه  بیش از 100% از محل انباشته  و تعدیل تا  2500  ریال قیمت  سهم  حداقل در اولین ایستگاه در محدوده 9500  ریال  قرار داشته  باشد .

عرضه این  سهم  بر غدیر  و ثاخت  نیز موثر بود . خبر این  عرضه  10% با  توجه  به  شرایط بهای تمام  شده  1000 ریالی این  سهم  برای ثاخت  تعدیل و افزایش 11 تومانی سود  را  به همراه خواهد داشت . گفته می شود  به  زودی آس پ  و یک  شرکت دیگر نیز از سوی ثاخت در فرابورس عرضه  خواهند شد  که این  موضوع  بر این  نماد  و غدیر تاثیر بسزایی  خواهد گذاشت . خبر معامله  بلوکی ثاخت نیز به  زودی دوباره  به  جریان خواهد افتاد . امروز ثاخت و غدیر با  این  خبر پر معامله  ظاهر شدند و هر یک  با وجود  داشتن  صف خرید عرضه های جدی را  تحمل کردند که عرضه  غدیر جمع  و جور می شد  و ثاخت  هم  با خبر ورود  دو شرکت  دیگر به  فرابورس توانست  صف خرید خود را  حفظ کند .

 اما  امروز تازه  وارد اما  رهبر بازار مخابرات  بود که  با  یک  خرجین خبر منفی راهی بازار شد  و البته  خود را در قیمت های 3300 ریال  حفظ کرد . برخی تکنیکالیست ها  معتقدند اخابر یک  فرصت خرید دیگر در قیمتهای زیر 3300ریال  می دهد  و دوباره  با  روندی کند  رشد می کند  . امروز حجم  بالایی را در معاملات  مخابرات شاهد  نبودیم  . و تنها  12 میلیون معامله  داشت . این  سهم  پس از تقسیم  سود 43 تومانی با  قیمت  330 تومان  منطقی جوله می کرد هر چند  که  هر چه  اخابر به  قیمت های 3200  ریال نزدیک  تر باشد  محدوده  قیمتی مناسب تری را  تجربه  می کند .

 ساختمانيها و مهماني جديد!!!

اما بين المللي توسعه ساختمان كه با تعديل خوبي به دليل فروش سهام باغميشه مواجه خواهد شد امروز با صف خريد ميليوني و عرضه هاي بسيار سنگين راه خود را به سمت هدف قيمتي 400 تومان باز كرد

اما در گروه ساختمان سرمايه گذاري مسكن با توجه به تعديل احتمالي حاصل از فروش سهام دو شركت زير مجموعه خود با روند مثبت مواجه شده است ثمسكن به زودي به قيمتهاي 220 تومان كه مقاومت سهم نيز محسوب ميشود خواهد رسيد در صورت رشد بيشتر اين سهم توانايي رسيدن به سطوح قيمتي 240 تومان را دارا ميباشد

اما ثنوسا نيز امروز از كف قيمتي 140 توماني خود فاصله گرفت ثنوسا درصورت عبور از قيمتهاي 150 تومان تا سطوح قيمتي 160 تومان رشد خواهد كرد برخي شنيده ها حكايت از فروش يكي از پروژه هاي ساختماني شركت را دارد

اما در اين گروه توسعه و عمران فارس نيز به دليل افزايش سرمايه پيش رو و ارائه گزارش توجيهي افزايش سرمايه كه حكايت از پتانسيل بالاي سوداوري سهمپس از افزايش سرمايه را دارد شاهد ادامه يافتن روند رو به رشد سوداوري ثفارس و پابرجايي صف خريد سهم بوديم از قيمتهاي 110 و 120 تومان ميتوان به عنوان اهداف قيمتي اين سهم ياد كرد

بانكيها مطمئن!!!

امروز در گروه بانكي گرد و خاكهايي بلند شد پست بانك كماكان در صدر قرار دارد اين سهم پر پتانسيل در يكشنبه هفته اينده وارد گره معاملاتي خواهد شد خريداران زيادي پشت اين سهم صف كشيده اند پيشبيني ميشود وپست در صورت عبور از قيمتهاي 720 تومان تا سطوح قيمتي 770 تومان رشد نمايد پست بانكي كه با شايعه افزايش سرمايه در خرداد ماه و عرضه 49 درصدي بلوكي سهام خود مواجه است وپتسي كه حتي وزارت اقتصاد نيز در حال خريد سهامش ميباشد!!!

اما وكار در سايه حمايتهاي صبا تامين كماكان به روند صعودي خود ادامه ميدهد وكار با سرمايه جديد در استانه تعديل عايدي خوبي قرار گرفته است اين سهم پس از برگزاري مجمع موفقيت اميز خود در استانه قيمتهاي 295 تومان قرار گرفته است بسياري اعتقاد بر وكار 350 توماني در پايان نيمه اول سال دارند

اما امروز بانك الكترونيكي ارين كه بارها بر حبابي بودن ان در سطوح قيمتي بالاي 170 تومان هشدار داده بوديم امروز در قيمتهاي 160 تومان با صف فروش سنگين و افت شديد قيمتي مواجه شد ارين به نظر ميرسد تا سطوح قيمتي 140-150 تومان افت قيمتي را تجربه نمايد

اما در اردوي دولتيها شاهد روند خوبي بوديم اكثر سهام اين گروه پس از پايان موج منفي ايجاد شده در هفته گذشته امروز مثبت شدند تنها در اين بين چشم ها به بانك ملت دوخته شده بانكي كه به زودي تعديل عايدي خوبي رابراي سال 89 اعلام خواهد كرد برخي فعالان بازار بانك ملت 240 توماني را تا شب مجمع احتمال ميدهند

داروييها ارام اما مثبت!!!

اين رزها داروييها كه در حاشيه قرار گرفته اند اگر چه ارام و بي سر و صدا هستند اما رشد نسبي و بازدهي خوبي به همره داشته اند

امروز در اين گروه سبحان دارو پس از برگزاري مجمع و تقسيم سود با قيمتهاي 1700 تومان به تابلو بازگشت سبحان دارو يكي از بزرگترين توليد كنندگان قرص كشور ميباشد و قصد دارد با اجراي طرح توسعه خود 20 درصد به ظرفيت قرص سازي خود بيافزايد مدتهاست بانك تجارت در حال خريد سهام اين شركت ميباشد و هم اكنون نيز جز سهامداران درصدي اين سهم ميباشد

در اين گروه هلدينگ داروپخش نيز بالاخره توانست قيمتهاي بالاي 900 تومان را براي خود به ثبت برساند وپخش با شايعه تعديل عايدي 20 درصدي مواجه شده است و به نظر ميرسد توانايي رشد تا سطوح قيمتي 950 تومان را تا شب مجمع داشته باشد

اما البرز دارو كه با افتتاح طرح امپول سازي خود در سال 90 باعث رشد شديد سوداوري خود خواهد شد پس از افزايش سرمايه اخير و تقسيم سود مجمع هم اكنون در محدوده قيمتي 1200 تومان قرار گرفته و سود خوبي را تا بدينجا نصيب سهامداران خود كرده است

اين سرمايه گذاري هاي سر پا!!!

امروز بازاري چندان دلچسب را شاهد نبوديم بازاري كه تنها شركتهاي پر پتانسيل سرمايه گذاري چند تاييشان با روند مثبت مواجه بودند

در بازار امروز وسپه به دليل پتانسيل هاي شركتهاي سنگ اهني خود و ارزش ان اي وي بالا و شايعه تعديل عايدي و پس از برخورد به كف قيمتي 140 تومان با روند صعودي مواجه شد وسپه اهداف قيمتي 150 تومان را در پيش روي خود دارد

امروز سرمايه گذاري پرديس پس از خبر انتشار مجوز افزايش سرمايه شركت از محل سود انباشته با روند صعودي و حتي صف خريد مواجه شده است پرديس در صورتي كه فردا از مقاومت 180 توماني خود عبور كند تا سطوح قيمتي 200 تومان جاي رشد را خواهد داشت

اما امروز غول سرمايه گذاريها يعني غدير همانطور كه گفتيم در سطوح قيمتي 420 تومان با تعادل روبرو شد اين سهم پر پتانسيل با تعديل عايدي خوبي مواجه خواهد شد به خصوص اينكه به زودي شاهد عرضه سهام دو شركت پر پتانسيل غدير يعني سرمايه گذاري خوارزمي و پتروشيمي زاگرس نيز خواهيم بود

اما سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي علي رغم پتانسيل هاي تعديل عايدي و خبرهاي مثبت براي شركتهاي پتروشيمي با روند منفي مواجه شد و نتوانست دو روز در قيمتهاي 300 تومان تاب بياورد اين سهم ميرود تا باز هم تا سطوح قيمتي 270 تومان اصلاح نمايد

بازار و سايرين!!!!

اما بترانس كه به زودي براي افزايش سرمايه 400درصدي متوقف خواهد شد اين روزها از قيمتهاي 1800 تومان تا قيمتهاي 2550 تومان يكسره حتي در بازار منفي رشد كرد و بازدهي بسيار خوبي در حد 30-40 درصد را براي سهامداران خود رقم زد بترانس همچنين با انتشار صورتهاي مالي 12 ماهه خود با رشد چند درصدي سود نيز مواجه شده است

اما خدمات انفورماتيك بالاخره در قيمتهاي 1800 تومان با عرضه هاي سنگين كه به نظر از سوي سرمايه گذاري ايرانيان بوده است متعادل شد اين سهم كه به تازگي از افزايش سرمايه 300 درصدي برگشته بود بازدهي خوبي را نصيب سهامداران خود كرد

گروه تحلیل گری بتا سهم

چهارشنبه 21 اردیبهشت 90

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم