جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزچهارشنبه 19بهمن 1401

گزارش بازارامروزچهارشنبه 19بهمن 1401

نوید خاندوزی
فوریه 8, 2023
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروزچهارشنبه 19بهمن 1401 

باغ  بی حجمی ! 

باورکردنش سخت است ولی تا آخر سال  فقط 25 روز کاری داریم و این نشان میدهد تب و تاب بازار و برخی فروشنده ها  این  روزها و این هفته ها کمی شدت خواهد گرفت و بازار جابجایی ها و فروش ها داغ تر می شود  . البته  بازار امروز باردیگر تحت تاثیر تعطیلات طولانی مدت پیش رو  دل به خرید نمیداد و از افت وخیزو جریان خبرها میترسید و ترجیح میداد در بازار نقد  باشد  .

امروز در این آخر هفته بازار را در حالی به پایان بردیم که بازهم تعطیلی پیش رو کمی از شدت خرید و فروش ها کاسته و فضای ابهام را همچنان روی سر بازار نگه داشته بود البته امروز به واسطه خبرهای خوب خودرویی و هیجان ایجاد شده ناشی از جو این گروه فضای بهتری را شاهد بودیم ولی نه ان طوری که به چشم  بیاید ! هنوز تردید در چهره بازار موج میزند …
در مورد بازار تحولات و خبرهای بودجه و همچنین جریان زمزمه‌هایی از تغییرات سیاست های ارزی نیز در بخش هایی از بازار شنیده میشد و در برخی سهم ها و معاملات موثر بود  و به طور کلی فضای خوب و منطقی را امروز رقم زد هرچند که خریداران دست به جیب نبوده و سعی می‌کردند کمی محافظه‌کارانه رفتار کند. سابقه خراب دولت در تصمیمات در دل تعطیلی ها و سیاست تصمیم گیران در روزهای غیرکاری  بارها باعث این شده که جو ناگهان تغییر کند و فاز دیگری به خود بگیرد
در مورد خودرو خبرها و شایعات و شنیده ها زیاد است امروز بحث کوتاهی در مورد خودرو و سپس سایر حاشیه ها و تصمیمات خاص آن خواهیم داشت شنیده می‌شود که طی امروز یا فردا و یا احتمالاً روزهای آخر تعطیلات اطلاعیه عرضه بیش از ۱۰ هزار دستگاه محصولات ایران خودرو روی سایت می آید اما یک نکته مهم ذهن ما را مشغول کرده که در بین این خوشحالی و شادی ها فراموش شده و تو گویی کسی اصلا به آن توجه نمی کند و آن هم مصوبه ای بود که دیروز در کمیسیون تلفیق تصویب شد
مصوبه کمیسیون تلفیق دو بخش داشت بخش اول آن بخشی بود که روی عرضه تمام خودرو ها در بورس کالا تاکید می کرد که اتفاقاً نقطه قوت ماجرای مصوبه دیروز بود اما بخش نگران‌کننده و غیرمنطقی ماجرا بحثی بود که در سهم ۸۵ درصدی دولت از رقابت گنجانده شده بود
برای گروه خودرو بخواهیم خوش بین باشیم باید گفت در این شرایط اگر دولت سیاست منطق اقتصادی را لحاظ کرده و با دید منطقی به این شرایط نگاه کند و قیمت پایه خودروها را منصفانه و عاقلانه نرخ‌گذاری نماید و هر سه ماه یک بار این موضوع دوباره تجدید نظر شود خیلی ریسک بزرگی گروه خودرو را تهدید نخواهد کرد و این موضوع به نفع آنها خواهد شد اما ماجرا چیز دیگریست ماجرای ما و داستان خودرو از ابتدا در واقع به اصل دست انداختن در منافع شرکت ها و دست کاری فروش باز می گردد. به نظر رویه ای که مجلس در نظر گرفته که مازاد قیمت پایه تا قیمت رقابت ، بخشی توسط دولت برداشته شود اتفاق و رویداد خطرناکیست که خدایی نکرده می تواند به بقیه اجزا و اشکال نیز سرایت کرد و شاهد آن باشیم حرف ما از ابتدا همین بوده که خودرو یک نماد است نماد مقابله با قیمت‌گذاری دستوری نماد مقابله با جلوگیری از دخل و تصرف دولت در شرکتها نماد حاکمیت بخش خصوصی و بازار .مصوبه مجلس همه این موارد را زیر سوال می برد به نظر یکی از خطرناک ترین اتفاقاتی است که می‌تواند رخ دهد و نمی دانیم چرا بسیاری از افراد سکوت کردند این رویه خطرناکی است که نباید ادامه پیدا کند و نباید اجرا شود و به طور کلی دولت حق ندارد در فروش شرکت ها دخالت کرده و دست بیندازد و آن را بردارد به هر نحو و بهانه ای شده این ماجرای خطرناک و رویه بدی است که نباید عملی شود و به نظر سازمان بورس و بورس کالا نباید زیر بار این ماجرا بروند .شاید کمی بدبینانه باشد ولی رویه و مصوبه مجلس را خطرناک‌تر از مصوبه شورای رقابت می دانیم چرا که پایه گذار اقدامی غیر منطقی و غیر اقتصادی و حتی غیر شرعی در سیستم فروش شرکت هاست
ایجاد این رویه ها باعث چه چیزی میشود باعث میشود که اعتماد سهامداران و سرمایه‌گذاران نسبت به این بازار روز به روز ضعیف تر و کم رنگ تر شود برای شما موضوع را باز کنیم که دقیقا نشان دهنده همین ماجراست
حکایت بازار این روزها درست شبیه حکایتی شده که ماجرای داستان برنامه شیر و الاغ را به یاد می آورد  (بگذریم که امروز خبر رسیده  بود الاغ هم  لاکچری شده و قیمتش نجومی شده است  )  ماجرا این  طور بود که آقای شیر بعد از اینکه قول و قرار گذاشتند و کارش تمام شد پا به فرار گذاشت و گفت مگر دیوانه ام بمانم تو به مال خودت رحم نمی کنی چه برسد به مال ما …چند روز پیش با دوستی مواجه بودیم که در حوزه اقتصادی مشاور بسیاری از افراد و نهادها و شرکت ها بود به همه آنها توصیه می‌کرد که در بازار سرمایه کمترین وزن را داشته باشید به واسطه یکی از دوستان با او صحبت کردم و در عین اینکه یک عداوت و کینه ای قدیمی نسبت به بازار سرمایه داشت بخشی از حرف‌های او منطق اقتصادی را قلقلک میداد که ممکن است حرف های درستی باشد .اوبا مطالعه و دقت بیان می کرد که در بازار سرمایه ۱۲ درصد مالکیت دارایی ها در اختیار شرکت ها و حقوقی های بخش خصوصی است و ۱۸ درصد در اختیار حقیقی ها قرار دارد که جمعاً به ۳۰ درصد می رسد و ۷۰ درصد در اختیار دولت یا نهادهای عمومی و یا وابسته به دولت هستند که به هر حال یک سوی آن به حاکمیت و جریان تصمیم‌گیر اصلی کشور مرتبط است.  استدلال ایشان این بود که او به این ۷۰ درصد از مال خودش رحم نمی کند چطور می خواهد به مال شما رحم کند در واقع استدلال دقیق و درستی را بیان می‌کرد تصمیمات دولت دقیقاً در همین جهت است که تقریباً به مال خود هم رحم نمی کند و به نوعی  بزرگترین آسیب را از این تصمیمات و رشته اتفاقات در نهایت خود دولت می بینند اما هیچ قوه عاقلیه قوی و عقل محاسبه گر منطقی در این میان وجود ندارد که این را به دولتمردان متذکر شود و البته بسیاری هم معتقدند دولت به واسطه تحولات فعلی و کسری بودجه و تحریم‌ها راهی جز این ندارد
یکی میگفت این دقیقاً تبعات همان جمله ای است که بارها نوشتم که بعد از فوت مهسا امینی کشور پر هزینه اداره خواهد شد اما به واقع نمی دانستیم قرار است هزینه ترس و عدم افزایش نرخ حامل‌های انرژی و رشد هزینه حاکمیت را شرکت‌ها و سهامداران پرداخت کنند بگذاریم…
و حرف آخر عيب می جمله چو گفتی هنرش نيز بگو…
بارها و بارها در گزارش‌های بازار به سازمان بورس انتقادهای جدی وارد شده و البته همچنان وارد خواهیم کرد چرا که معتقدیم بدون انتقاد هیچ کاری پیش نمی رود و یکدست شدن و یک نظر شدن فساد های متعدد و عدم کارایی ایجاد میکند در موضوع قیمت‌گذاری خودرو و بحث شورای رقابت انصافا و حقا سازمان بورس ریاست و معاونین آن لباس رزم پوشید و جنگیدند و به واقع شجاعانه جنگیدند و هنوز هم این رزم و جنگ تمام نشده اما یک نکته را می خواهیم بگوییم وظیفه سازمان بورس در همین دفاع از حقوق سهامدار تعریف شده امروز زمین بازی مقابله با تصمیمات دولت است و فردا ممکن است مقابله با ناشرین و شرکت ها باشد.
به نظر رویه ای که پیش گرفته شده اگر با جدیت و شجاعت که دیدم در مواجه با دولت بود در مواجه با شرکت ها و نهادهای دیگر نیز باشد می‌تواند اتفاق بزرگی را برای بازار رقم بزند در موضوع سلب صلاحیت هیئت مدیره یکی از شرکتهای بزرگ هم شجاعت سازمان بورس مثال زدنی بود و موضوع خودرو نیز یک نمونه کامل و قوی برای این ماجراست
به نظر این رویه باید با قدرت ادامه پیدا کرده و البته سهامداران و رسانه‌ها نیز همه جوره حامی سازمان بورس و درنهایت حامی سهامداران خواهد بود این تازه ابتدای کار است و برای فهماندن اصول اقتصادی به دولت و سیستم حاکمیتی که خیلی منطق سرش نمی شود مسیر بسیار سخت و دشوار است سازمان بورس می‌توانست به واسطه دولتی بودن فقط نظاره گر باشد و چشم بگوید اما انصافا خوب جنگیدو امیدواریم این رویه ادامه پیدا کند
البته در همین ماجرای خودرو حرف های نگفته آنقدر زیاد است که اگر گفته شود پیدا و پنهان برخی افراد عیان می‌شود اما نتیجه کار در حال حاضر مهم است که با اتحاد و همدلی سازمان بورس و سهامداران موضوع به بهترین شکل ممکن پیش می رود

بگذریم و سراغ بازار برویم …

بانک های نوسانی

در بانک ها شاهد ادامه روند نوسانی سهام این گروه بودیم بانک ها با افزایش نرخ سود سپرده ها و افزایش نرخ سود تسهیلات دهی در موقعیت بسیار خوبی برای رشد درامد زایی به خصوص برای سال 1402 قرار دارند

در این گروه بانک اقتصاد نوین شاهد روند نوسانی ارامی در کف حمایتی قوی 320 تومانی هستیم این سهم بانکی وضعیت بنیادی خوبی داشته و شنیده می شود تعدیل مثبت و سود سازی 60 الی 65 تومانی برای سال جاری دارد با این سود سازی ارزش ذاتی سهم رنج قیمتی 360 الی 400 تومان قرار می گیرد

پست بانک اگر بتواند از سد قیمتی 580 تومانی فعلی عبور نماید تا سطوح 650 تومان جای رشد دارد با توجه به توان سود سازی بالا در وپست سهم در میان مدت تارگت 800 تومانی دارد برای سال جاری شایعات سود 140 تومانی در سهم جریان داشته و وپست توان بنیادی بالایی دارد

در بانک سینا شنیده می شود بلوک33 درصدی بانک که در اسفند ماه برای فروش اگهی شده است با چند متقاضی همراه است این بلوک که درقیمت های 530 تومان برای فروش قرار داده شده است به نظر می رسد در صورت معامله سبب جهش قیمتی خوبی در وسینا شده و سهم تا قیمت های 400 الی 450 تومان بالا برود بانک سینا هم برنامه فروش توسعه اعتماد مبین را دارد و هم فروش 1000 میلیارد تومان از دارایی های بنیاد مستضعفان را از بابت طلب بدهی که هر کدام سبب تحول در سود سازی بانک خواهد شد

قطعه سازان خاص

در نمادهای قطعه سازی همچنان اقبال خوبی را شاهد هستیم و قطعه سازان با روند نوسانی مثبت همراه می باشند این گروه همچنان چشم انداز صعود خوبی را دارا هستند

در اینگروه خمهر با روند مثبت به سمت سطوح قیمتی 240 تومانی در حرکت است سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و فروش های ماهانه بالایی را به ثبت رسانده است اصلاح قیمتی شدیدی که سهم از قیمت های بالای 300 تومان تجربه کرده است در کف حمایتی 220 تومانی سبب واکنش مثبت و روند صعودی سهم شده است

خمحرکه هم برای رشد بیشتر نیاز به شکست سد قیمتی 520 تومانی دارد اگر این سطوح شکسته شود سهم تا قیمت های 560 تومان صعود خواهد کرد وضعیت تکنیکالی و بنیادی سهم مثبت بوده و با دید میان مدت روند خمحرکه همچنان صعودی ارزیابی می شود سهمی که در دی ماه نیز فروش قابل توجهی داشته است

ختوقا هم روند نوسانی را در پیش گرفته است رشد بیشتر ازقیمت های 420 تومان در این هلدینگ قطعه سازی نیازمند پتانسیل های بنیادی قوی می باشد ختوقایی که امسال از طریق شرکت های خارج بورسی خود به خصوص مبدل خودرو پاک متحول و جهش سود سازی و فروش در این شرکت زیر مجموعه سبب افزایش انتظارها در ختوقا شده است

استراحت ساختمانی ها

در ساختمانی ها شاهد روند استراحت و اصلاح موقتی هستیم با این شیب صعودی و رکورد شکنی که در نرخ مسکن شاهد هستیم به نظر می رسد رالی صعودی ساختمانی ها ادامه داشته باشد

ثتران با اصلاح به سمت کف قیمتی 400 الی 420 تومانی در حال عقب گرد می باشد این سهم در 3 ماهه گزارش مهمی را ارائه کرده و برنامه فروش تمام فازهای پروژه اندیشه خود را دارد که سود سازی بالای 100 تومانی را به ازای هر سهم به همراه خواهد داشت ثتران از قیمت های حمایتی می تواند برگشت خوبی تا سطوح 460 الی 500 تومان داشته باشد

ثاخت نتوانست رشد بیشتر را تجربه نماید سهم حمایت قوی 260 تومانی داشته و خریدش در این سطوح ارزنده است سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و با ارزش ان ای وی بالا و دارایی های ارزشمند خوبی همراه می باشد این سهم تارگت 300 الی 320 تومانی داشته و اگر خبری از فروش پروژه هایش منتشر شود روند میان مدتی قوی را شکل خواهد داد

در ثرود پول قوی وارد شده است سهمی که به سمت تارگت 1100 و 1200 تومان در حرکت است این سهم ساختمانی وضعیت خوبی داشته و روند قوی را شکل داده است عمده این روند حمایتی بوده و پول قوی باعث رشد بالای قیمتی سهم در چند ماهه اخیر شده است

دارویی های توانمند

در نمادهای دارویی شاهد معاملات مثبت برخی از سهام این گروه و در مقابل اصلاح قیمتی در برخی دیگر از سهام  دارویی بودیم

دارویی کوثر متعادل بود سهمی  که وضعیت بنیادی خوبی داشته و شنیده می شود امسال سود 150 تومانی  و سال اینده سود 250 تومانی دارد این سهم تحولات بنیادی خوبی داشته و روند میان مدتی صعودی قوی دارد فعلا اهداف سهم سطوح 800 الی 900 تومان ارزیابی ولی با دید بلندمدت سهم قیمت های 1000 تومان به بالا را نشانه رفته است

در کی بی سی شاهد رنج مثبت سهم تا استانه صف خرید بودیم سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و هم موفق به فروش سهام پخش البرز و هم ساختمان شده و سود غیر عملیاتی بالایی را حاصل کرده است این سهم در صورت شسکت سد قیمتی 1320 تومان تا قیمت های 1500 الی 1600 تومان در گام اول و در نهایت سطوح 1800 تومان رشد خواهد داشت بررسی وضعیت تکنیکالی سهم نیز گواه بر رشد قیمتی خوبی می دهد

دبالک به موقعیت عالی خرید نوسانی وارد می شود سهم حمایت قوی در سطوح 860 تومانی دارد بارها به این کف قیمتی واکنش مثبت نشان داده و با برگشت روند همراه شده است سهمی که تارگت 920 تومانی داشته و در صورت شکست قیمت های 920 تومان تا قیمت های 980 الی 1000 تومانی بالا می رود سهمی که با جهش فروش و افزایش نرخ محصولاتش رشد قیمتی خوبی خواهد داشت

چهارگوشه بازار

باما که شروع خوب و مثبتی داشت با فشار عرضه ها باز منفی شد ظاهرا سهم فعلا در رنج قیمتی 720 الی 800 توماین قصد ادامه روند نوسانی را دارد بامایی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و افزایش سرمایه و نقدینگی بالا در سهم از یک سو و ارزش گذاری سنگین شرکت جلگه های اسمانی در کنار تسعیر ارز صادراتی با قیمت دلار 40 هزارتومانی پتانسیل های خوبی برای سهم رقم خواهد زد

شکام همچنان نوسانات مثبت ارامی در محدوده 700 تومان دارد سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و امسال توان رسیدن به سود 130 الی 140 تومانی را دارد این سهم با افزایش خوبی که در نرخ محصولاتش به خصوص سبد دارویی خود داشته است اینده خوبی دارد سطوح مناسب خرید سهم قیمت های 650 تومان است

امروز کگل خوب مثبت  شد  زمزمه های جالبی از سهم  به گوش میرسد  . دراین گروه یک باردیگر میگوییم با توجه به طرح های زیرمجموعه کگل به خصوص طرح ورق اگر دید میان مدت دارید کگل یکی از بهترین گزینه هاست و وامید هم در قیمت های خوبی است . واحیا هم امروز بلوک دارد و به نظر سهم مورد توجه است و صف خرید است . یکی از کم ریسک تین ها در بازار کچاد است . درامد فروش گروه صنعتی چادرملو در دی ماه 2974 میلیارد تومان بوده که نسبت به مایانگین ماه های گذشته افت 13% را تجربه کرده است. طبق گزارش 9 ماهه شرکت، سود خالص نسبت به دوره مشابه سال گذشته افت 23% داشته است که دلیل ان را میتوان کاهش قیمت های جهانی کامودیتی ها دانست. کچاد افزایش سرمایه 142% را در برنامه خود دارد و همین میتواند موردی جذاب برای سهم باشد.

در بازار معتقدیم فملی یکی از خاص ترین هاست و در کنار او فباهنر و فنوال قرار دارند با دید نوسان فنوال و با دید سهامداری فباهنر فملی گزینه های خوبی هستند و باید انها را زیر نظر داشت در فملی رشد نرخ کاتد اثرات مهمی در سود سال بعد دارد در مورد فملی در بدترین و بدبینانه ترین شرایط با فرض کاتد 8500 دلاری برای زمستان و سال 1402 و دلار 29000 هزار تومان برای زمستان و دلار 33000 تومان برای سال 1402 و تقسیم سود 20 درصدی پی بر ای شرکت برابر با 6.5 واحد میشود. به نظر گزینه بدی نیست ولی فباهنر هم خاص است و جالب پیش می رود

ملی مس شاهد جهش قیمت محصولاتش در بورس کالا می باشد به خصوص قیمت کاتد که رشد خوبی داشته و در حال معامله با دلار فراتر از دلار نیمایی می باشد این امر باعث سود سازی خوبی در فملی خواهد شد سهمی که وضعیت خوبی داشته و شایعات سود سازی بالایی برای سال جاری و سال اینده دارد

ورق همچنان می تازد و شرایط خوبی را دارد فجر و فولاد گزینه های قوی این جریان هستند که سود خوبی ازاین محل می برند با کمی تاخیر فنورد هم شرایط ایده الی خواهد داشت و میتواند جالب باشد . هرمز فولاژ هم گزینه های کم ریسک گروه هستند و در نهایت فخوز را هم باید در کنار ارفع کمی بیشتر زیر نظر گرفت .

امروز خبهمن و خگستر کمی مثبت  بودند  .در بازار امروز از جمله اخباری که در خصوص نمادهای گروه خودرو حائز اهمیت است میتوان به دریافت مجوز پذیرش کشنده ام پاور و انواع کامیونت فورس توسط شرکت خدیزل برای عرضه در بورس کالای ایران اشاره کرد که این عرضه در تاریخ ۲۴ بهمن در بورس کالا انجام خواهد گرفت.
از طرفی مقرر شده است از هفته آینده شرکت بهمن موتور به منظور تامین مالی تولید، به عرضه اوراق سلف موازی استاندارد وانت کارا ، با سررسید ۲ ساله و با ارزش ۲۰،۰۰۰ میلیارد در بورس کالا اقدام نماید.
همچنین سازمان بورس از ایران خودرو درخواست کرده است که برنامه عرضه ۴ خودرو تارا،‌دنا، پژو ۲۰۷ دستی و هایما را ارائه نماید. علاوه بر این مدیرعامل شرکت سایپا خبر از تولید خودرو آریا سایپا با موتور میتسوبیشی ۲۰۰۰ سی سی خبر داد

خبرهای دیشب خبرهای بسیار خوبی بود و شوک خوبی برای گروه خودرو به حساب می اید نکته دوم 10 یا 15 هزار دستگاه محصولات ایران خودرو به زودی برای عرضه در بورس کالا اگهی می شود که شامل دنا 207 و برخی محصولات دیگر است که این شوک خبری خوبی برای این گروه به شمار می رود . اما برای مصوبه بودجه و سال بعد که عرضه در بورس کالا الزام می شود و باقی به جیب دولت می رود چند بحث وجود دارد اگر قیمت پایه درست و دقیق تعیین شود و هر 3 ماه یکبار تغییر کند به نظر اتفاق بدی نیست و رشد 35تا40% قیمت ها را برای خودرویی ها رقم می زند و رویداد خوبی خواهد بود و برای خساپا شاید اثرات قوی تری داشته باشد خودرو هم سود میبرد ولی اگر هدف زدن جیب شرکت ها باشد کافی است قیمت پایه رشد خاصی نداشته باشد و در این حالت متاسفانه شرکت ها بر ادامه مدار زیان پیش می روند . به نظر این 85% رویه و اتفاق خوبی نیست و نمیتواند برای این گروه جذاب باشد . ولی در هر صورت یک موج نوسان خوب و مثبت را در این گروه با ادامه عرضه در بورس کالا می بینیم

در روانکاری ها شسپا امروز خوب بود . شرانل را قبل تر بارها گفته بودیم در مورد شبهرن در دی ماه فروش خوبی را ثبت کرده و نسبت به میانگین ماه های گذشته رشد 11% را توانسته ثبت کند. سود خالص شرکت در دوره 9 ماهه 2544 میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 66% داشته است. طبق آخرین تحلیل انجام شده، شبهرن در پایان سال مالی میتواند سود خالص 3460 میلیارد تومانی و به ازای هر سهم 289 تومان سود محقق کند که با این اوصاف P/E سهم در محدوده 6.2 خواهد بود.
از لحاظ نموداری، شبهرن سقف تاریخی خود را شکسته و درحال پول بک به محدوده مهم است و باید این سهم را در واچ لیست خود در نظر گرفت.

در گروه غذایی غپینو و غمهرا با دید دو سهم خاص نوسانی میتوانند زیر نظر باشند با دید سهم های بزرگ و کم ریسک غگلپا و غکوروش را زیر نظر بگیرید در غکوروش در آذر و دی فروش متفاوت تری داشت ولی در دی کمی نسبت به ماه قبل افت کرد
فروش سهم در مهر به 9661 میلیارد ریال رسیده و ابان 14261 میلیارد ریال شد و آذر به 20010 میلیارد ریالی رسید
در دی این عدد 18979 میلیارد ریال بود و
10 ماهه 145049 میلیارد ریال فروش زد مدت مشابه قبل 50359 میلیارد ریال بود به نظر گزینه خوبی است با این گزارش ها .

امروز در بین روغنی ها  غکوروش مثبت  بود و بهپاک هم مثبت  باز شد و صف بود بهپاک 2 ماهی است که جالب می فروشد و دی با عدد 4820 میلیارد ریالی مواجه بود و سال مالی را آغاز کرد .

گروه کاشی را کمی بیشتر زیر نظر داشته  باشید . با این شرایطو این قیمت ها و این اتفاقات به نظر کساوه اعداد خوبی را دارد و با دید میان مدت گزینه خوبی است کساوه را کمی بیشتر در نظر داشته باشید یک کپارس نیز در دل این سهم است با دید نوسان کحافظ و با دید یک سهم بلند مدتی و رفتن به افزایش سرمایه کلوند گزینه خاص تری است .

بخت گروه تایر هم  بالاخره باز شد و افزایش نرخ گرفت  با توجه به اینکه بزرگترین چالش تولیدکنندگان تایر قیمت گذاری دستوری است،‌ رئیس هیات مدیره انجمن صنفی خواستار عرضه تایر در بورس کالا شد. همچنین در جلسه انجمن صنفی تایر مقرر شده بود قیمت تایرهای بایاس به میزان ۱۰٪ و از تاریخ ۱۸ بهمن ماه افزایش یابد.

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم