جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزشنبه 8 بهمن 1401

گزارش بازارامروزشنبه 8 بهمن 1401

نوید خاندوزی
ژانویه 28, 2023
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروزشنبه 8 بهمن 1401 

گیر 1.6 ! 

انگار 1600  به عدد جادویی و پر رمزو راز بازار تبدیل شده و شبیه ابتدای فیلم سرباز رایان شده که برای زدن سنگری که همه را به رگبار میبست  تلفات  عجیبی داده شد ! حالا دوباره  حفظ این عدد چه از نظر روانی و چه  بازاری برای بازار و سهامداران به اولویت تبدیل شده و این باعث خواهد شد این هفته  از نظر تلاقی اتفاقات و اعداد هفته خاصی باشد  …

امروز بازهم جدال تمام عیاری بین بدبین ها و خوش بین های بازار ان هم درست در مرز 1600  صورت گرفت  و زد وخورد عجیبی دراین نرخ ها برقرار بود  . خوش بین های بازار معتقدند  1590 و 1610  نقاط پر حمایت و قوی برای برگشت  بازار است و میخریدند و بدبین ها هم آنطرف همه چیز را برعکس دیده و معتقد بودند  بازار نمیتواند در مسیر برگشت  قوی باشد  . با این  شرایط و این خبرها  میدان جنگ این هفته و بازار امروز آغاز شد  …

شنبه دیگری را آغاز کردیم که به نظر می رسد تحولات و اخبار و اتفاقات به نقطه جوش خود رسیده و برآیند این رویدادها است که در بازار روند های مثبت و منفی را رقم می زند
قبل از بررسی روال روزهای شنبه ابتدا به موضوع حجم اشاره کنیم که بازار کمی در حجم دچار عقب گرد شده است که ناشی از تردید تا حدودی منطقی برخی از فعالان بازار است که بازار را رو به اصلاح می بینند و ترجیح می‌دهند در زمان بهتر و قیمت های بهتری دوباره راهی بازار شوند البته امروز حجم وضعیت بدی را نداشت . حجم همچنان  کمتر شده ولی میانگین هفتگی آن هنوز بد نیست  . ارزش کل معاملات امروز بازار 19.732 میلیارد تومان بوده که از این مبلغ 7284 میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم و صندوق های قابل معامله سهامی بوده است.
اما آن چالشی که بازار از آن می ترسد و فکر می کند ممکن است به اصلاح کشیده شود ذهن و فکر این دسته از افراد را رها نکرده و باعث این شده است که بعد از مدت ها دوباره تماشاچی بودن به گزینه های روی میز سهامداران اضافه شود …
اما مطابق روزهای شنبه ابتدا ببینیم چه گذشت و چه پیش روی ماست. در آخر هفته که پشت سر گذاشتیم باز هم در آخرین و واپسین روز مهلت گزارش های ماهانه این گزارش‌ها راهی کدال شد گزارش هایی که در نگاه اول گزارش های جذابی نبودند و در نگاه دقیق بعدی نیز باید اذعان داشت که دو دیدگاه و دو اتفاق در این گزارش ها مستتر بود اولی این بود که به واسطه افت تولید که ناشی از افت فشار گاز و قطعی گاز بوده ، مقدار فروش شرکت ها کاهش یافته است این کاهش نسبتاً چشمگیر بوده و خود را در افت مبلغ فروش به خوبی نشان داد و نکته دوم این است که افزایش نرخ ارز تا حدودی خود را در این گزارش ها نشان داده و ما شاهد بهبود نرخ فروش شرکت ها بودیم و از نظر نرخ فروش اوضاع بهتر بود اما افت مقداری فروش آنقدر بالا و منفی بود که کل مبلغ فروش را با چالش مواجه کرد و یک زنگ هشدار برای کسانی است که تصمیم گیر هستند اگر ماجرای افت فشار گاز و قطعی گاز درمان نشود در تابستان قطعی برق و در زمستان قطعی گاز تولید و فروش و اقتصاد کشور را با چالش مواجه کرده و اثرات زیانبار عجیبی برای هم بازار سرمایه و هم اقتصاد دارد

نکته دیگر وضعیت بازارهای جهانی بود که هر چقدر بازار در تردید و ابهام و سوال قرار دارد بازارهای جهانی روز به روز وضعیت بهتری را داشته و فضای بهتری را تجربه می کنند و این باعث شده است تا ریسک بازار از ناحیه بازار های جهانی ،چه قیمت نفت باشد و چه فلزات و سنگ آهن و فولاد به حداقل ممکن خود برسد
اما در این آخر هفته و به طور کلی روزهای پیشرو سه اتفاق می تواند در سرنوشت بازار بسیار اثر گذار بوده و او را به سمت اهداف و اتفاقات جلوتر سوق دهد
رویداد اول تحولات خبری و بودجه بود در روز پنجشنبه اخباری منتشر شد که نشان میداد سازمان بورس وزارت اقتصاد و مجلس دست در دست هم برای کمک به بازار سرمایه پیشنهاداتی را مطرح کردند که بتوانند در بودجه قرار دهند این پیشنهادات قرار است در کمیسیون تلفیق بررسی و به متن اضافه شود که حاوی تغییرات بسیار مهم و ارزشمندی برای بازار است تغییراتی که حتی هر یک به تنهایی می‌تواند بخشی از بازار را بالا بکشد و شوک مثبتی برای بازار باشد که شامل پیشنهادات خوبی برای گروه پتروشیمی خودرو برق و موارد دیگر است که اثرات بسیار خوب و قوی برای بازار خواهد بود
البته نکته را عرض کنیم این موضوع از مدت‌ها قبل وجود داشت و رایزنی های آن از تقریباً ۱ ماه قبل آغاز شده بود در جریان هستیم که سازمان بورس هم به طور جدی در تدوین بسته به همراه مجلس مشارکت داشت ما قصد این نبود که به این زودی و تا قطعی شدن منتشر شود اما به هر حال در حال حاضر این پیشنهادات روی میز بودجه کشور قرار دارد و تصویب آن شوک بسیار مثبت و مهم و بزرگی برای بازار خواهد شد امیدواریم این اتفاق رخ دهد…
نکته دوم و دسته اخبار دوم که این هفته نیز باید با دقت آن را دنبال کرد نرخ ارز بود در نرخ ارز بعد از آرامش نسبی این بازارها شاهد حرکت دوباره دلار در بازار بودیم جایی که این نرخ به ۴۵ هزار تومان نزدیک شد
تحولات نرخ ارز در روزهای پیش رو و هفته های پیش رو اهمیت بسیار زیادی برای بازار دارد و رشدی نرخ حتی با ثابت ماندن در نرخ‌های فعلی می تواند شجاعت خریداران بازار را افزایش دهد و نکته مهم تر در جریان نرخ ارز این است که زمزمه هایی مطرح می شود که ما به زودی شاهد افزایش نرخ تسعیر ارز شرکت ها به واسطه فروش بخشی از ارز آنها در بازار توافقی خواهیم بود و این موضوع میتواند تحول بزرگی برای بازار شود اما احتمالاً به روز های بهمن و اسفند قد نمی‌دهد و تا برای بازار موضوع روشن شود به سال بعد خواهیم رسید اما هر خبر و زمزمه از این جریان می تواند جو مثبتی را برای بازار رقم بزند این دو موضوع را نوشتیم تا بگوییم جریان اخبار در بازار میتواند در این هفته بسیار اثر گذار بوده و فضای متفاوتی را برای سهامداران رقم بزند…

نمیدانیم واژه دشمن شاد کن را تا به امروز شنیده اید یا خیر…
روز کاری گذشته یعنی چهارشنبه بازار آن طور منفی و جریان خروج پول از بازار شدت گرفت،دیدید که برخی رسانه های معاند با اقتصاد و کشور چطور این موضوع را در بوق و کرنا کرده و روی آن مانور می دادند به واقع نمی دانیم چه بگویم حکایت همان غضنفر و مارادونا است که بارها و بارها شنیده اید و همیشه ما از غضنفر های داخلی اینطور قوی و محکم خورده ایم …
ماجرا بر سر خودرو بود. به هرحال بازار از این گروه تاثیر می گیرد و متاثر می شود. به نظر آنچه در آخر هفته گذشته از اظهارنظرها و اتفاقات، از وزیر اقتصاد تا وزیر صمت، و آنچه شنیده میشود اعم از عرضه احتمالی پرقدرت و قوی ایران خودرو در بورس کالا می تواند موتور محرک و پیشران قوی برای بازار شود
چه بخواهیم و چه نخواهیم خودرو این روزها لیدری جریان بازار را در دست گرفته و حتی این موضوع در نامه ریاست سازمان بورس به شورای رقابت هم دیده می شد از همین رو معتقدیم هر طور شده و با هر ابزاری که فکر می کنیم این موضوع باید به سود اقتصاد کشور و مردم و بازار سرمایه حل و فصل گردد و به نظر در این وادی راهی جز حضور شرکت های خودروساز در بورس کالا نیست البته این روزها زمزمه‌هایی هم مطرح می‌شود که قیمت پایه برخی خودروها افزایش داشته باشد و خودرو از بورس کالا بیرون کشیده شود اما معتقدیم شاید تا هفته های قبلی ماجرا پذیرفتنی بود اما امروز جنگ بین دلالان و بازار سرمایه به کارزار عمومی کشیده شده و بد نیست حاکمان و تصمیم سازان و تصمیم گیران سمت و جهت خود را مشخص کنند …کدام طرف ایستاده اند سمت دلالان یا تولید و مصرف کننده واقعی …باید این موضوع یک برنده واقعی داشته باشد و نتیجه آن پیغامی نیست جز ادامه عرضه خودروها در بورس کالا …باز هم این را بیان می‌کنیم که با عرضه خودرو در بورس کالا این صنف دلال احساس خطر جدی و ویژه ای کرده و این طور بازار را با چالش مواجه کردند و این موضوع را به چالش کشیدند و خوب است که حالا کسانی که میخواهند تصمیم گیری کنند با چشمانی باز بدانند و ببینند که چه اتفاقی در حال وقوع است. ماجرای عرضه شاهین در بورس کالا و بدون مشتری ماندن آن و در سوی دیگر تمام شدن دو ثانیه ای شاهین با همان قیمت در سیستم ثبت نام قرعه کشی نشان از عمق اختلاف و اتفاقاتی است که در این حوزه وجود دارد
به نظر می‌رسد بازار باید کم کم خود را برای تحولات این گروه آماده سازد و فکر می کنیم و معتقدیم این هفته اخباری که می تواند اثرات متفاوتی را در بازار برای سهامداران رقم بزند همین ادامه عرضه در بورس کالاست و این موضوع اثر بسزایی در وضعیت بازار خواهد داشت بازهم تاکید می کنیم که این احتمال را میدهیم که این موضوع با آغاز یک عرضه همه قوی در بورس کالا شکل دیگری به خود بگیرد و شوک و مهمی برای بازار شود
نکات ریز و درشت زیادی در فضای بازار وجود داشت که سعی می کنیم روزهای آتی مفصل در مورد آن صحبت کرده و این موارد را بیان کنیم…

بگذریم و سراغ فردا  برویم … دراین 2 روز جریان خروج پول کمی قوی بود و خاص به نظر جایی با خبر و رویدادی باید جلوی آن گرفته  شود اگر این اتفاق رخ ندهد چالش های بازار سرمایه به بازارهای موازی سرایت کرده و همه را زمین گیرمیکند  …

دارویی های پرتوان

در نمادهای دارویی میل به صعود دیده شد و برخی نمادهای دارویی با روند مثبت همرا و بعضا صف خرید شدند و نشان دادند همچنان جز سهام پرتوان و قوی قرار دارند

در این گروه دارویی بقمان برگشت خوبی زده و با صف خرید همراه شد سهم میلی به اصلاح زیادی نداشته و با کف قیمتی 280 تومان ومقاومت 320 تومان فعلا در نوسان است سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و می تواند با اقبال و رشد قیمتی همراه شود

دارویی کوثر هم به نظر می رسد قصد افت بیشتر از محدوده 620 تومانی را ندارد سهمی که گزارش فروش های ماهانه اش نشان از جهش فروش داشته و نشان می دهد وضعیت بازار انتی بیوتیک حسابی سهم را متحول کرده است سهمی که در میان مدت تارگت 800 الی 900 تومانی داشته و جز کم ریسک های دارویی  محسوب می شود

دبالک نوسانات بسیار جذابی را در گروه دارویی می دهد سهم با حمایت های 920 و 860 تومان و مقاومت 1000 تومانی وضعیت بسیار خوبی دارد این سهم دارویی گزارش عملکرد دی ماهش با جهش بیش از 200 درصدی فروش همراه بوده و به زودی صورت های مالی 12 ماهه سهم با سود سازی بالا نیز منتشر می شود و این روند سود سازی بالا با شتاب بیشتری برای سال مالی جدید شرکت ادامه خواهد داشت

درازک هم بد نبود . 9ماهه خوبی داشت و هم ماهانه خوبی زد درازک در دی رشد فروش داشت
در مهر به فروش 1423 میلیارد ریالی رسیده است و ابان 1300 میلیارد ریال و اذر 1297 میلیارد ریال بود و دی به 1751 میلیارد ریالی رسیده است
10 ماهه 12223 میلیارد ریال فروش داشت مدت مشابه قبل 9034 میلیارد ریال بود

در سوی دیگر ددانا هم با این صورت های مالی اگر ادامه دهد در این نقاط واقعا قیمت خوبی دارد ددانا در9ماهه عدد خوبی را داشت
سهم در 3ماهه 859 ریال و 6ماهه 1627 ریال و 9ماهه 3541 ریال سود محقق کرده است و مدت مشابه قبل این عدد 2521 ریال بود .سهم 3ماهه 2977 میلیارد ریال سود عملیاتی و 2061 میلیارد ریال سود خالص داشت در 6ماهه سود عملیاتی 5761 و سود خالص 3904 میلیارد ریال است
در 9ماهه سود عملیاتی 12325 و سود خالص 8498 میلیارد ریال بود

و در اخر علاوه بر تیپیکو معتقدیم خود دارو نیز گزینه خوبی است پاییز خوبی زد در زمستان 3670 میلیارد ریال فروش داشته است
سهم در آذر 3643 میلیارد ریال ، ابان عدد خوبی داشت و 3152 میلیار ریال فروش زد
در مهر 2465 میلیارد ریال بود در10 ماهه این سهم 27685 میلیارد ریال فروش داشت . مدت مشابه سال قبل 22091 میلیارد ریال بود

ساختمانی های پر نوسان

در ساختمانی ها شاهد روند نوسانی خوبی بودیم سهامی که رشد بالایی داشته و برخی وارد فاز اصلاحی شده و برخی دیگر نوسانات مثبت داشتند

ثتران درقیمت های 560 تومان متعادل شد سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته البته به واسطه رشد بالایی که ازقیمت های 320 تومان به صورت یکسره تا قیمت های فعلی داشته است با فشار فروش همراه شد سهم شایعات سود بالای 100 تومانی برای سال جاری داشته و برنامه فروش گسترده بخشی از پروژه های خود را دارد ارزش ذاتی سهم سطوح 620 الی 650 تومان ارزیابی می شود

ثاخت در مسیر اصلاح قرار گرفت سهمی که به حمایت 280 تومان رسیده ودر صورت رسیدن به قیمت های 260 تومان فرصت خرید خوبی خواهد داد این سهم وضعیت بنیادی بسیار خوبی داشته و روند صعودی میان مدتی قوی دارد ثاختی که ارزش ان ای وی بسیار بالایی داشته و شنیده می شود پروژه نارنجستان برای سال مالی جدید شرکت اماده فروش خواهد شد

وساخت ازقیمت های مثبت به قیمت های منفی رسیده و ظاهرا بازی سهم به اتمام رسید سهمی که بازدهی بیش از 100 درصدی داشته و نیاز به استراحت دارد برگشت سهم به  سمت قیمت های 165 تومان و اصلاح بعید نبوده و سهم همچنان حجم معاملات بالایی را شاهد می باشد در این قیمت ها ریسک سهم نیز بالا رفته است

پتروشیمی های خوش نوسان

در پتروشیمی ها شاهد روند نوسانی سهام این گروه بودیم پتروشیمی هایی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و همچنان شایعاتی در خصوص تلاش برای کاهش نرخ خوراکشان برای سال 1402 شنیده می شود

زاگرس امروز مثبت بوده و به سمت قیمت های 14500 تومان که مصادف با مقاومت قوی سهم می باشد در حال پیشروی است سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و روند میان مدتش صعودی ارزیابی می شود این سهم پتروشیمی اوضاع و احوال خوبی داشته و گزارش 9 ماهه مناسبی هم منتشر کرد این روزها شاهد رشد ارامی هم در قیمت های جهانی متانول هستیم

در بازار زمزمه های نرخ خوراک 4 هزار تومانی و تعیین تکلیف اوره دولتی خبرهایی است که میتواند این گروه را کمی سرحال اورد برخی گزارش های جالبی را در داشتیم و در این گروه میتوان به روند خوب قیمت ها نیز امیدوار بود . ابتدا باید گفت اگر اهل ریسک و نوسان هستید زاگرس دراین قیمت ها برای کسانی که ریسک ب ریوار بالا میخواهند خوب است . شفن و شخارک را هم زیر نظر بگیرید در گزارش ها شپدیس بد نبود و با این دست فرمان پیش برود 2500 تومان سود در 6 ماهه خواهد داشت . در بین اعضای گروه به نظر گزارش بوعلی خاص بود بوعلی دی خوب بود نوری را کمی بیشتر باید زیر نظر گرفت معتقدیم فاز این سهم به زودی تغییر میکندو باید او را زیر نظر گرفت . در بین اوره ای ها شیرازو کرماشا جالب هستند ولی این ماه گزارش کرمانشاه بهتر بود

در بین کم ریسک ها پارس را هم کمی بیشتر باید زیرنظر گرفت . پارس در ابان افت فروش و تولید داشت ولی آذر و دی بهتر شد و دی با فروش 33563 میلیارد ریالی و آذر با فروش 34781 میلیارد ریالی مواجه شد و نرخ آذر ۲۴۱,۰۸۶,۷۸۵ ریال و نرخ استایرن در دی ۲۸۷,۲۸۵,۷۹۵ ریال بود
سهم در ابان 21518 میلیارد ریال فروش داشت و نرخ اندک فروش استایرن ۲۴۰,۷۸۵,۸۸۰ ریال است
سهم در مهر 28973 میلیارد ریال فروش داشت و نرخ ۲۶۱,۸۱۸,۲۵۲ ریال بود
جمعا10 ماهه 424067 میلیارد ریال فروش داشت مدت مشابه قبل 353568 میلیارد ریال بوده است

شیراز تلاش می کند تا به سمت قیمت های 9000 الی 10000 تومانی برود شنیده می شود با کاشه بدهی های شرکت از یک سو و سود سازی بالا امسال سود 70 درصدی در این سهم تقسیم می شود شیرازی که تا پایان سال به سود 2200 تومانی رسیده و ارزش ذاتی 11000 الی 12000 تومانی دارد و فاصله قابل توجهی بازارزش ذاتیش در گروه دارد

شلرد نوسانات خوبی با کف قیمتی 820 تومانی و مقاومت 920 تومانی به دست می دهد گزارش 9 ماهه شرکت چندان دلچسب نبود و شلرد مورد انتظار واقع نشد این سهم پتروشیمی تا قیمت های 820 اصلاح و می تواند باز نوسان مثبت داشته باشد صرفا ازاین سهم با دید نوسان گیری م یتوان استفاده کرد

خودرویی های کف نشین

در خودرویی ها روند اصلاحی این گروه ادامه داشت علی رغم ادامه عرضه خودرو در بورس کالا همچنان بازار از تصمیمات شورای رقابت واهمه داشته و این امر سبب افزایش عرضه ها در خودرویی ها شده است

خبرهای خودرویی خبرهای خوبی تا چهارشنبه نبود ولی گفته می شود و شنیده شده تاکید می شود در حد شنیده است که بزرگترین عرضه خودرویی در بورس کالا در دهه فجر انجام می شود و همه نوع خودرو را در برمیگرد و این خبرخوبی است .حجم عرضه عدد بالایی است که تا کنون سابقه نداشته و در حال نهایی شدن است . این خبر فردا  به  بازار برسد برای خودرو میتواند  خبرمهمی باشد  حتی برای بازار …

خساپا هم خاص نبود فروش دی اش نسبت به آذر کمی کم شد و 55398 میلیارد ریال فروش داشت . بیش از 32 هزار دستگاه فروش داشته است
ولی هردو سهم میتوانند مورد توجه باشند خبرهای بلوک فروش خودروهای وارداتی برای سایپا خبرهای خوبی است . در مورد خساپا خبر فروش بلوک خکاوه و خپارس جدی است به خصوص خکاوه که مشتری ان هم دست به نقد ایستاده است .

در این گروه سایپا به کف قیمتی 220 تومان نزدیک می شود سهمیکه وضعیت بنیادی خوبی داشته و اگر موفق به فروش سهام پارس خودرو شود یک رالی صعودی خواهد داشت شنیده می شود پارس خودرو در حال ارزش گذاری بوده و بلوکش به زودی عرضه می شود سایپا حمایت قوی ر سصوح 220 تومان داشته و موقعت رشد بسیار خوبی با اهداف 260 الی 280 تومان دارد

دراین گروه خاور گزارش ماهانه نرمالی داشت ر دی به فروش 44238 میلیارد ریالی رسیده است
سهم در آذر 50082 و ابان 40637 ، مهر 35744 میلیارد ریال فروش داشته است و جمع فروش 10 ماهه 284802 میلیارد ریال شده است .مدت مشابه قبل 75054 میلیارد ریال بود .خزامیا هم واقعا در گزارش ماهانه خوب عمل کرده است و به نظر باز شود اگرکم باز شد میتواند گزینه جالبی باشد دراین گروه بازهم همه توجه ها به خودرو و خساپا خواهد بود و معتقدیم 2800 2900ریال خودرو گزینه خاصی برای نوسان گیران است .

خبهمن نیز در قیمت های 200 تومان کف سازی خوبی داشته است سهمی که به نظر می رسد از همین سطوح برگشت داشته باشد سهم حمایت های 200 و 180 تومانی و مقاومت 220 و 240 تومانی دارد و به عنوان گزینه کم ریسک گروه مطرح است به خصوص این که عرضه محصولات شرکت و زیر مجموعه ها در بورس کالا سبب رقم خوردن فروش های قابل توجهی در این سهم شده است

بانک ها زیر بار عرضه

در نمادهای بانکی شاهد فشار فروش و عرضه در سهام این گروه بودیم بانک ها اوضاع و احوال خوبی داشته و پس از اصلاح جز گزینه های مناسبی محسوب می شوند. امروز بانکی ها بدجور به هم  ریخته  بودند و فشار فروش عجیبی داشتند  . ترازها دراین گروه خیلی خاص نبود و فقط وبملت کمی خاص تر بود البته ونوین هم تراز بدی نداشت . ونوین دعوای وساخت ممکن است به این نماد نیز کشیده شود این سهم را زیر نظر بگیرید ولی در مجموع ونوین وبملت گزینه های خاص تر بانکی ها هستند .با دید نوسان می شود دوباره وپارس رازیر نظر گرفت با دید بنیادی هم وبملت و ونوین دی هم  دوباره  بلوک  دماوند را اگهی کرده و گویا این  بار یکی از زیرمجموعه ها خریدار می شود   . و اما وبصادر … بازار انگار به خبراخیر وبصادر وزنی نداد و او را صف فروش کرد برخی معتقدند 1700 1750 ریال وبصادر جای خوبی برای برکشت سهم است

در این گروه بانک ملت در قیمت های 280 تومان حمایت قوی دارد خرید این سهم بانکی که تراز ارزی سنگینی داشته و از طرف دیگر امسال سود عملیاتیش نیز متحول شده است درقیمت های 280 تومان با اهداف 320 الی 360 تومان ارزنده است این سهم بانکی نوسانات خوبی داده و با حمایت قوی همراه می باشد

بانک سامان گزارش خاصی در 9 ماهه داشت اما فشار عرضه و فروش را تجربه کرد سهمیکه امسال 65 تومان سود و قیمت های 360 الی 400 تومان به عنوان ارزش ذاتی سهم مطرح است این سهم بانکی که دارای سومین تراز ارزی مثبت در بین بانک ها می باشد می تواند اقبال خوبی را تجربه نماید بانک سامان در بین بانک ها اوضاع و احوال خوبی از دید بنیادی دارد

بانک شهر در صف خرید قفل شده است سهمی که اسمال به مدد سود غیر عملیاتی و تغییرات مثبت در سود عملیاتی اوضاع خوبی دارد این سهم تا قیمت های 720 تومان جای نوسان مثبت داشته و روند صعودی خوبی خواهد داشت حتی قیمت های 800 تومان نیز در این سهم مطرح است سود سازی بالایی در 9 ماهه محقق و در 12 ماهه می  توان انتظار سود 250 الی 260 تومانی را داشت

چهار گوشه بازار

کمنگنز   با روند صعودی و صف خری همراه شد سهمی که وضعیت تکنیکالی خوبی داشته و از دی بنیادی نیز خبرهایی در خصوص در پیش بودن افتتاح طرح های توسعه ای و ورود به حوزه سرب و روی دارد این سهم تا قیمت های 1400 الی 1500 تومان در گام اول جای صعود خوبی را دارا می باشد

بیمه دانا نیز درقیمت های خوبی قرار دارد سهم هم قیمت سهامش سود سازی داشته و البته بخش عمده سودش غیر عملیاتی می باشد اما امسال قابلیت رسیدن به سود عملیاتی 100تومانی و با توجه به سود غیر عملیاتی سهم سهم جای سود سازی بالایی دارد سهمی که ارزش ذاتی 400 الی 500 تومانی داشته و جای رشد قیمتی میان مدتی خوبی دارد

بترانس به قیمت های حمایتی 200 تومانی رسیده و با حجم معاملاتی سنگینی حمایت شد سهمی که وضعیت خوبی داشته و رشد قیمتی در بازار مثبت ماه های اخیر نداشته است برای منفی های فردا باز شکار این سهم با اهداف 220 و 250 تومان می تواند فرصت خوبی تلقی شود به خصوص اینکه شنیده می شود احتمال دارد وبانک از ترکیب سهامداری بترانس خارج شود

 

این روزها گروه پالایش گروه مورد توجه  بازار است  . در بازار حرکات نفت ، افزایش کرک بنزین و اتفاقات خاص دیگر میتواند کمی توجه به این گروه را بیشتر نماید و فکر میکنیم در منفی روزهای اتی و بعد از کمی حجم خوردن دوباره گروه پالایش با محوریت شپنا و شتران مورد توجه بازار قرار میگیرد .

گروه  فولاد وضعیت خوبی را میتوانند بعد از تحولات بورس کالا داشته  باشند  .گزارش برخی نماد های فولادی جالب بوده از فولاژ بگیر تا فنورد چدن را هم زیر نظر بگیرید به نظر سهم این ماه کمی بهتر شده است در مهر این عدد 797 میلیارد ریال بود و آبان 850 میلیارد ریال شد و آذر 841 میلیارد ریال شده بود در دی به 935 میلیارد ریال رسید و افزایش داشته است 10 ماهه 7432 میلیارد ریال فروش داشت . مدت مشابه قبل 4656 میلیارد ریال بوده است

فجر و فسپا هم جالب بودند و شرایط خوبی داشتند . اما امروز سراغ یک گزینه خاص تر برای بررسی بیشتر می رویم و ان هم هرمز است که افزایش سرمایه رو کرده و گزارش ماهانه بدی نزده است هرمز دی خوبی داشت در مهر با رشد فروش 19955 میلیارد ریال فروش داشت و 45 هزار تن اسلب با نرخ ۱۷۴,۷۴۶,۷۶۱ ریال صادر کرده است .در ابان این عدد 15806 میلیارد ریال شده و نرخ فروش داخلی ۱۲۷,۴۴۲,۳۰۳ ریال بود و اذر با فروش 15793 میلیارد ریالی مواجه بود و نرخ فروش داخل ۱۳۴,۰۵۲,۵۱۹ ریال بوددر دی به فروش جالب 23984 میلیارد ریالی رسید و 10 ماهه به جمع فروش 165504 میلیارد ریالی رسید
مبلغ فروش مشابه سال مالی قبل179706 میلیارد ریال بود به  نظر هرمز را کمی بیشتر و دقیق تر باید بررسی کرد و زیر نظر کرفت .

ذوب امروز یک چالش تمام عیار برای بازار و گروه  فولاد  بود  . ذوب انقدر خاص است که باید جدا او را بررسی کرد ولی گزارش میاندوره ای سهم طبق معمول بد بود ولی مشکل اینجاست که اینبار بدتر از قبل بود 3 ماهه 20 ریال و 6ماهه 124 ریال و 9ماهه 506 ریال زیان داشت. شاید بحث نوسان سهم مطرح باشد ولی در گزارش دهی و زیان سازی خوب عمل کرده و خبری از تغییر و تحول شگرف در سهم نیست .

در گروه  فلزات  به نظر فنوال و فباهنر خاص هستند  . فباهنر هم با دید بنیادی و گزارش 9 ماهه و هم با دید یک سهم با گزارش فروش خاص مورد توجه بود در فباهنر دی هم خوب بود
فروش در مهر به 4994 میلیارد ریال رسید و آبان با رشد 5635 میلیارد ریال و اذر 6242 میلیارد ریال شد
در دی با کمی رشد 6490 میلیارد ریال بود و 10 ماهه 54865 میلیارد ریال فروش داشت مدت مشابه سال قبل44330 میلیارد ریال بود این سهم را کمی بیشتر زیر نظر داشته باشید  . فملی هم  البته  شرایط خوبی را داشت و بنیادی شرایط بدی ندارد ولی نوسانی نیست  .

گروه روغنی ها هم  خاص هستند . دراین گروه شسپا را هم زیر نظر بگیرید با این گزارش و سود ها و فروش گزینه خوبی میتواند باشد ولی بین شسپا و شرانل شرانل را بهتر میبینیم هر چند شسپا بازاری تر است . شپاس تداوم رشد فروش و رشد سود را ممکن است نداشته باشد .

در بین هلدینگ ها وخارزم وسپه گزینه های خاصی هستند در سوی دیگرومهان هم باردیگر خوب بود ومهان در دی 3127 میلیارد ریال سود فروش سرمایه گذاری ها داشته است و تا دی ۱۶,۴۷۶,۵۷۸ میلیون ریال سود مجمع محقق کرده است گزارش پردیس هم با این قیمت خوب است و میتواند عاملی برای رشد قیمت سهم شود
بازهم به وغدیرو شستا اشاره میکنیم که باا این خبرها و این نرخ دلار و این تحولات بودج های هم غدیر هم شستا هردو میتوانند مورد توجه بازار باشند . و بتر است هردو سهم را کمی بیشتر و قوی تر زیر نظر بگیرید از نظر نوسانی شستا و از نظر بنیادی غدیر گزینه های خاص تری هستند . دقت کنید اگر امسال شپدیس بتواند 3500 تقسیمی برای پارسان داشته باشد خود پارسان بالای 7600 و غدیر نزدیک به 3800 ریال سود دارد

درگروه حمل و نقل حتاید را گفتیم خوب است و حکشتی هم توضیحات جالبی در مورد سود زیرمجموعه ها دارد در این گروه یک سهم دیگر دو گزارش متوالی خوب را داشته و میتواند بیشتر زیر نظر باشد و ان هم حگهر است مهر به فروش 2597 میلیارد ریالی و ابان هم 2602 میلیارد ریال رسیده است و اذر به 2610 میلیارد ریال بود
در دی 2905 میلیارد ریال بود و10 ماهه به عدد 29776 میلیارد ریال بود و کل عدد سال قبل 19745 میلیارد ریال بوده است به نظر در سود سازی این 3ماهه چهارم هم خوب عمل میکند .

به نظر در گروه سیمان این ماه گزارش ها دلگرم کننده ای راهی بازار نشد و به نظرهر شرکتی که نوانسته باشد فروش خود را حفظ کند دست به کار بزرگی زده است . از دید ما 2 گزارش در نگاه اول گزارش های خوبی بودند و امیدوار کننده تر ظاهر شدند یکی سفانو و دیگری ساوه که البته هردو قیمت های خاصی دارند ولی میتوانند دراین گروه در منفی ها جالب باشند . این دو سهم خاص را کمی بیشتر زیر نظر داشته باشید .

گروه کاشی وضعیت بدی را نداشت  . در بین این گروه گزارش 3 سهم کساوه و کلوند و کحافظ خوب بود . ببنید هر یک خاصیت خاصی در بازار دراین گروه دارند . مثلا کحافظ نوسانی است . کلوند افزایش سرمایه دارد و کساوه بنیادی خوبی دارد . هر سه سهم خاص این گروه هستند و میتوانند در بازار مورد توجه سهامداران باشند و بین این 3 به ترتیب کساوه کلوند کحافظ را بهتر میبینیم .

در بازار در بین معدنی ها کچاد و واحیا  شرایط خاصی دارند در زغالی ها نی کپرور خاص است  . دراین گروه افزایش نرخ به واسطه رشد نرخ شمش اثرات اهرمی خوبی دراین گروه دارد و شاهد هستیم که مثلا کپرور ماهانه خوبی را دراین ماه داشت در مهر به عدد 800 میلیارد ریالی رسیده است و ابان 683 میلیارد ریال و اذر 1162 میلیارد ریال بود و دی به 2090 میلیارد ریال رسید و رشد داشت
10 ماهه 9468 میلیارد ریال فروش داشت . مدت مشابه قبل 7369 میلیارد ریال بود

در بین غذایی ها اکثر غذایی ها افت فروش را داشتند ولی چند سهم مانند غشهداب مثلا بد نبود ولی باید اذعان داشت روغنی ها انصافا وصعیت خوبی را اشتند از غبشهر بگیر تا غکوروش ولی 2 سهم بیش از بقیه توجه ما را جلب کرد اولی بهپاک بود بهپاک 2 ماهی است که جالب می فروشد و دی با عدد 4820 میلیارد ریالی مواجه بود و سال مالی را آغاز کرد . بتواند ادامه دهد میتواند محول شود

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم