جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزشنبه 1 بهمن 1401

گزارش بازارامروزشنبه 1 بهمن 1401

نوید خاندوزی
ژانویه 21, 2023
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروزشنبه 1 بهمن 1401 

دل دل بهمنی ! 

بازار اول بهمن  را خونین آغاز کرد ولی حجم خوبی داشت و در عین منفی بودن سهم ها  حجم و جریان خرید قوی را داشتند. فردا  سعی میکنیم در مورد دلار و اثرات آن در بازار و اتفاقات و سناریوهای آن مفصل تر صحبت کنیم چرا  که بهتر است کمی بیشتر نظاره گر این بازار خاص و این نرخ مهم در بازار باشیم و دقیق تر حرف زد . امروز عمده تعجب بازار از این حجم فشار فروش بود که برخی آن را به واسطه ترس رویدادهای سیاسی و برخی دیگر به واسطه گزارش ها می دانستند ولی بسیار این  طرف ماجرا معتقدند تا وقتی حجم خوب و قوی پیش می رود و دلار سر باز ایستادن ندارد بازار هم نمیتواند خیلی جای نگرانی داشته  باشد و این منفیو مثبت ها هم  دل دل کردن ها برای حرکت قوی تر است  . حجم  بازار امروز هم نشان میدهد که جریان پول هنوز درگیر بازار است.ارزش کل معاملات امروز بازار 15.296 میلیارد تومان بوده که از این مبلغ 10.590 میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم و صندوق های قابل معامله سهامی بوده است.

قبل از آغاز گزارش بازار مطابق روند روزهای شنبه ابتدا ببینیم چه در صفحه شطرنج بازار دیده می شود و چه اتفاقاتی در انتظار بازار است. اول سراغ اتفاقاتی برویم که فکر میکنیم در این هفته در انتظار بازار بوده . به نظر مواجه شدن با شاخص ۱.۷۰۰ یکی از مهم ترین رویداد های فعلی بازار خواهد بود آغاز انتشار گزارش‌های ماهانه، تحولات سیاسی و تصمیمات اتحادیه اروپا و تحریم ها و بحث عراق ، تحولات خاص بودجه و اظهار نظرها در مورد آن ،روند دلار بازار آزاد به نظر مهمترین اتفاقات این هفته به شمار می روند و از سوی دیگر چه چیزی را در صفحه فعلی و جاری بازی بازار می بینیم…
بازار در حال حاضر به شدت در محدوده ۱.۷۰۰ درگیر مبارزه با این سطح بوده که با چشم اندازی مثبت به اهداف پیشرو می‌اندیشد .البته هرچه جلوتر میرویم می‌بینیم کار سخت تری داریم. بهمن ماه همیشه ماه پر خبر و خاصی برای بازار بوده . اکثر سالها یک چالش همواره پیش روی بازار بوده و آن هم عرضه سهام توسط برخی حقوقی های کوچک برای تامین منابع و منافع بوده است و امیدواریم امسال با توجه به حضور حقوقی های بزرگ و شرایط فعلی این موضوع عرضه ها مدیریت گردد…
در فضای فعلی بازار به نظر می رسد که دلار همچنان می تواند شجاعت بازار را افزایش داده و البته خبری از تغییر سیاست‌های ارزی و چرخش از ۲۸۵۰۰ به سمت ارز توافقی در کار نخواهد بود البته تا اخر سال (که در صورت وقوع این چرخش جهش بزرگ بازار آغاز می‌شود ) به نظر می رسد آغاز انتشار گزارش ماهانه شرکت ها می تواند شرایط خاصی را برای برخی سهم ها و صنایع رقم بزند و صد البته گزارش‌های میان‌دوره‌ای هم غربالگری خوبی از وضعیت فعلی شرکت‌ها به سهامداران میدهد که می تواند در انتخاب گزینه های درست و منطقی بازار موثر باشد
در جمع بندی زمین بازی فعلی بازار در این هفته و در بهمن باید همچنان اذعان داشت 3گانه دلار ،سیاست، کدال نقش محوری در حرکت بازار خواهند داشت به نظر می رسد در بهمن اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد بازار می تواند محدوده یک و هفتصد را شکسته و به سمت اعداد بالاتر چشم داشته باشد ولی نمیدانیم چرا حس‌میکنیم بهمن سرعت رشد دی را نداریم… امیدواریم پیش بینی ما غلط باشد …
و اما در بهمن تحولات خاصی را در حوزه در بازار شاهد خواهیم بود و البته همچنان حجم بازار به عنوان مهم ترین دماسنج فعلی شاخص اعتماد جریان پول به بازار و خبرها را نشان می‌دهند و این موضوع در خلاصه و چکیده اخبار و گره خوردن آن به بازار نشان داده می‌شود
یعنی به عبارت دیگر برآیند تمام اتفاقات و رویدادها در این جریان پول و حجم معاملات بازار نشان داده شده از همین رو در این هفته و این ماه دنبال کردن شاخص حجم معاملات بازار یکی از اتفاقات و اهرم های مهم است…. همین که دلار صعودی است و حجم هم  زیر 10 هزار نمی اید این  شاخص یعنی هنوز خوب و سرزنده است !
به سراغ بازار برویم که امروز به نظر با اثر پذیری از گزارش ها و خبرهای سیاسی تا حدودی با شرایط نه چندان جذاب مواجه بود . برخی معتقدند پشت دست های فروش بازار اخباری است که ممک ن است بعدا به  بازار برسد ولی برخی دیگر معتقدند  عامل منفی بازار امروز گزارش ها  بود  …

گزارش هایی که چند نکته را به ذهن همه می آورد قبل از هرچیز بارها و بارها در همین ستون بیان کردیم که اثرات صورت های مالی و دیتای مالی شرکت ها بسیار بالا ،ماندگار و با کیفیت است و جوی که این جریان می تواند در بازار ایجاد کند جو پایدار و بسیار موثری است از همین رو معتقدیم اگر گزارش میان دوره ای و یا ماهانه بازار نتواند انتظارات را برآورده کند رد شدن شاخص به واسطه گزارش ها ضعیف بود و بازار یکی از مهمترین اهرم ها و بالهای خود را برای پرواز از دست می‌دهد و احتمالاً با تک موتور دلار باید این هواپیما را پیش ببرد. در مورد گزارش ها ذکر چند نکته ضروری است اول از همه نشان می‌دهد گزارش ها خیلی بدن نبوده اما سرعت رشد قیمت ها در مقطع اخیر از سرعت رشد سود سازی شرکت ها کمی بیشتر رفته و این باعث شده تا دید اولیه نسبت به گزارش ها خیلی جالب نباشد
به واقع اگر جریان سود سازی را در کنار جریان قیمت قرارداده کمی گزارش ها ضعیف به نظر می‌رسد و بازار حق دارد کمی مردد رفتار کند
نکته دیگر گزارش ها به نوعی وضعیت شرکت ها نشان داده میشود که هنوز خیلی جریان نرخ ارز و تحولات بورس کالا به آن نرسیده و باید کمی صبور بود تا گزارش‌های بیشتر بتواند این موضوع را نشان دهد از این رو معتقدیم رشد اخیر بازار های جهانی و رشد اخیر دلار در مقطع فعلی در گزارش‌های میان‌دوره‌ای خیلی دیده نشده . اما نکته بعد مورد گزارش‌ها …
بیایید با خود یک چیز را مرور کنیم فرض کنید به مانند فیلم ها شما اخبار و اطلاعات ماه های بعد بازار را در اختیار دارید یعنی مثلاً در حوالی انتهای مهر و ابتدای آبان که همه توی سر خود می زدند و بازار را می‌فروختند شما اطلاعات فعلی گزارش های میان دوره شرکت ها را در اختیار داشتید …

روز های مهر و آبان را به خاطر دارید ، اوج دوران شلوغی‌ها چنان جو منفی و جو سنگین روی بازار وجود داشت که حتی بسیاری از حرفه ای های بازار هم نقد کردند و به امید قیمت های پایین تر بودند. در جلسه ای از تحلیلگران خبره بازار یکی تارگت فولاد ۳۶۰۰ ریال می داد آن دیگری شستا ۸۰ و غدیر ۹۰۰را تارگت می‌کرد ، یکی دیگر بر فملی ۳۵۰ تومانی تاکید می کرد آن یکی بانک ملت را ۱۸۰ تومن میدید و یکی دیگر خودروی زیر ۱۰۰ تومانی را مثال می‌زند و شما اگر امروز به گزارشهای میان دوره نگاه کنید می بینید که حتی تحلیلگران بزرگ و حرفه‌ای بازار در آن مقطع دچار یک غفلت تاریخی بزرگ و یک اشتباه تحلیلی عمیق شده بودند و این فضای فعلی را پیش بینی نمی کردند در همین سه ماه گذشته بسیاری از سهم ها رشد ۱۰۰ درصدی داشتند .پی به ای های آن مقطع زیر سه بود و این نشان می دهد چقدر ضعف تحلیلی در بازار ما بیداد می کرد که البته است ترس آن روزها نیز بی تاثیر نبود اما همان وقت نیز برخی ازسهامداران و تحلیلگران معتقد بودند با این گزارش ها ،با این نرخ دلار ،این قیمت ها مسخره به نظر می رسید که همینطور هم شد و گذر زمان این موضوع را نشان داد
هدف از گفتن این جمله چه بود ؟! هدف این بود که فارغ از تمام های و هوی ها و مرده باد زنده باد ها کمی به صورت های مالی شرکت ها وزن بیشتری بدهیم از جو بازار غافل نباشیم اما آن را غالب بر ذهن و تحلیل و تصمیم خود نکنیم تا تمام تصمیمات بر این مبنا باشد
این موارد را بیان می‌کنیم که افراد حرفه ای و نیمه حرفه ای و حتی آماتور بازار به اهمیت گزارش ها پی برده و بدانند که با کمی گذر زمان این تحلیل های بنیادی و وضعیت بنیادی شرکت هستند که برنده تابلو بازار خواهند بود و فقط کنی صبر می طلبد…
حرف آخر که دیگر واقعا از گفتنش خسته شده نمی دانیم چه بگوییم نحوه گزارش دهی شرکت ها نه تنها بهتر نشده که بدتر هم شده تقریباً شرکتها منتظر می‌مانند تا آخرین روزها و ثانیه ها گزارش ها را نگه داشته و بعد ارائه می دهند که تازه پر از ایراد و خالی از توضیحات است
آش این موضوع اتقدر شور شده و آنقدر غیرمنطقی پیش می‌رود که صدای همه را درآورده و تازه بماند که مثلاً روز سه شنبه یا چهارشنبه فلان سهم را تا صف فروش رنج منفی می کشتد و پنجشنبه گزارش ضعیف ان به بازار می رسد!!! انشالله گربه است !!! این حوزه ای است که سازمان بورس ضعف جدی دارد و بارها در مورد آن صحبت کرده و هیچ گامی برداشته نشده شرکت های مشاور سرمایه گذاری نیز در این حوزه تقریباً به واسطه رفتار سازمان بورس از رفتار درست و وظیفه ذاتی خارج شده و توجیه اقتصادی نداشته و مسکوت مانده اند
به نظر این موضوع نیازمند فکر و تفکر جدی است و اگر اصلاح نشود در آینده به ریسک بزرگی برای بازار تبدیل می شود البته بخشی به عهده سازمان بورس است و بخشی هم ناشران و شرکت ها مقصر هستند که البته معتقدیم تا نباشد چوب تر شرکت ها و ناشران هم به نفع و سود سهامداران خرد فرمان نمی‌برند
چندبار به مدیران سازمان بورس عرض کردیم که گزارش‌های میان‌دوره‌ای تقریباً از ۱۵ روز قبل از انتشار، روی میز مدیران شرکت ها دست به دست می شود و این چیزی است که واقعیت بازار است اما کسی به آن توجه نمی کند
به واقع باید در حوزه انتشار اطلاعات و ناشرین و همچنین مشاور سرمایه گذاری ها انقلاب بزرگی از تصمیمات و تغییرات و تصمیم گیری ها به وجود آید تا فضا تغییر کند این جو نمی تواند ادامه پیدا کرده و بازار با یک نقص جدی بزرگ شود این نقص جدی جایی یقه همه ما را خواهد گرفت…

بگذریم و سراغ بازار برویم …

تک خال های دارویی

در نمادهای دارویی شاهد روند مثبت خوبی بودیم دارویی هایی که بعضی از ان ها در صفوف خرید قوی قرار گرفته و نشان از تحولات بنیادی خوبی دارد

در این گروه دکوثر همچنان با صف خرید همراه و به سمت تارگت های 800 تومانی در حرکت است سهمی که در 9 ماهه غوغا به پا کرده و توانست وضعیت عملکردی خوبی را به ثبت برساند این سهم انتظارها برای سود سازی در سال جاری را حسابی بالا برده و برای سال اینده نیز توان رشد سود خوبی دارد

در نماد کی بی سی سهم به زودی صورت های مالی 12 ماهه خود را منتشر خواهد کرد این سهم در 3 ماهه اخر سال مالی خود با جهش فروش سنگینی همراه شده است همچنین این شرکت موفق شده یک ملک و سهام خود در پخش البرز را به فروش و برای سال مالی جدید به سود 210 تومانی به ازای هر سهم برسد به نظر می رسد امسال سهم قابلیت سود سازی بالایی با شناسایی سود عملیاتی و غیر عملیاتی داشته و قیمت های 1500 الی 1600 تومان در انتظارش باشد

دکیمی هم گزارش عالی ارائه داد سهم براحتی برای سال جاری توان رسیدن به سود 450 الی 500 تومان و برای سال اینده سود 600 تومان به بالا را دارد سهمی که هدف قیمتی 3600 تومانی داشته و برای معاملات فردا انتظار متعادل شدن در روند معاملاتی سهم را داریم

در دارویی ها گروه پخش را ابتدا مرور میکنیم که از دید ما هجرت دتوزیع و درازی هر 3 گزینه های خوبی بودند و واقعا خوب عمل کردند با توجه به قیمت فضای خوبی را دارند . 3 سهم دفارا دکیمی دشیمی واقعا گزارش های خوبی را داشاند ولی بین این 3 احساس میکنیم دفارا و دکیمی خاص ترهستند . دپارس با سهامداری در اکثر انها واقعا یکی از بهترین گزینه ها میتوان باشد ولی بد معامله است خود تیپیکو هم انصافا خوب است و میتواند جالب باشد دحاوی دلر دالبر هم گزینه های جالبی هستند و میتوانند مورد توجه بازار باشند

پتروشیمی های خاص

گزارش های 9 ماهه پتروشیمی ها چندان دلچسب نبود اما برخی در این بین توانستند عملکرد بسیار خوبی را منتشر و به همین واسطه با اقبال و رشد قیمتی همراه شوند

سود بالای 1800 تومانی پتروشیمی شیراز در 9 ماهه و توان رسیدن به سود محدوده 2200 الی 2300 تومان برای سال جاری سهم را به صف خرید رساند سهمی که ارزش ذاتی 10000 الی 11000 تومانی با اعمال پی بر ای 5 به سودش را خواهد داشت و جای رشد قیمتی میان مدتی خوبی را دارا می باشد

در شپدیس سود 1300 تومانی در 3 ماهه فراتر از انتظارها بود سهمی که با این سود جلوی اصلاحش گرفته شده و حتی میتواند با رشد قیمتی همراه شود حالا رسیدن به سود بالای 4000 تومان در سال جاری نیز محتمل بوده و سهم توان برگشت به قیمت های 18 هزار تومانی را دارا می باشد شپدیسی که عمده ریسکش مشکلات خوراک و قطعی های گاز می باشد

بوعلی هم گزارش فراتر از انتظاری داشت این شرکت جز شرکت های خوراک مایع بوده و ریسک خوراک ندارد با دید میان مدت سهم جای رشد قیمتی تا سطوح 3600 الی 4000 تومان را خواهد داشت سود سال جاری در محدوده 600 تومان تخمین زده می شود اما سال اینده با امدن تولیدات واحد تازه راه اندازی شده شرکت قابلیت سود سازی بالاتری در سهم شکل خواهد گرفت

معدنی های صعودی

در نمادهای معدنی برخی سهام این گروه روند صعودی قوی را در پیش گرفتند اوضاع مثبت بازارهای جهانی و رشد قیمت دلار سبب شده تا معدنی ها با اقبال خوبی همراه شوند

در این گروه فزر که قیمت محصولاتش از بابت رشد قیمت دلار به سطوح 44 هزار تومان باز بالاتر رفته و طلای تولیدی و انبار شده شرکت حالا ارزش بیشتری پیدا کرده است با روند مثبت و صف خرید همراه شد فزر فردا به مقاومت 3600 تومانی می رسد و کار سختی خواهد داشت سهمی که در قیمت های 2800 تومان معرفی و تاکنون بازدهی خوبی داده است

باما چند باری تا صف خرید رفت سهمی که عرضه های سنگینی را تجربه می کند سهم به تازگی مقاومت 920 تومانی را شکسته و سعی دارد تا سطوح 1000 تومان بالا برود روند حمایتی قوی در سهم شکل گرفته و این روزها شاهد رقم خوردن حجم معاملات بسیار سنگینی در این سهم هستیم

فملی علی رغم قرار گرفتن قیمت های جهانی مس در سطوح بالای 9200 دلار با فشار عرضه ها همراه بود این سهم در سطوح حمایتی 760 تومانی قرار گرفته است فملی که وضعیت بنیادی خوبی داشته وب ا این نرخ های فروش و ماهیت گزارش 9 ماهه سهم توان سود سازی 120 الی 140 تومانی را دارا می باشد

در  گروه سنگ آهن  واحیا را با دید خرید و کمی صبر از شفاف شدن شرکت زیرنظر بگیرید ولی به طور کلی گزارش کگل و کچاد جالب بود در کچاد وضعیت بهتراست کچاد در گزارش ۳ماهه تقریبا بدون سود های غیرعملیاتی به سود ۵۷۹ ریالی رسیده سهم 70185 میلیارد ریال سود عملیاتی و 68938 میلیارد ریال سود خالص داشت
در 6ماهه با اندک تحقق سود های غیرعملیاتی 791 ریال محقق کرده است
95467 میلیارد ریال سود عملیاتی و 94100 میلیارد ریال سود خالص دارد
در 9ماهه با سود غیرعملیاتی 17740 میلیارد ریالی و سود عملیاتی 131492 میلیارد ریالی و سود خالص 140149 میلیارد ریالی به سود هر سهم 1179 ریالی رسیده است

دراین گروه گزارش فباهنر بد نبود فباهنر در 3ماهه 1243 ریال و 6ماهه 2380 ریال و9ماهه 3815 ریال سود محقق کرده است
3ماهه 4213 میلیارد ریال سود عملیاتی و 3263 میلیارد ریال سود خالص دارد . در 6ماهه سود عملیاتی 8164 میلیارد ریال و 6247 میلیارد ریال سود خالص دارد 9ماهه سود عملیاتی 12928 و سود خالص 10014 میلیارد ریال بود

ساختمانی ها و زلزله عرضه

در ساختمانی ها فشار عرضه ها بالا بود سهامی که رشد قیمتی بالایی داشته و نیاز به کمی استراحت دارند با توجه به روند رو به رشد قیمت دلار و قیمت ملک ساختمانی ها نیز پتانسیل صعود ادامه داری را دارند

وساخت با صف خرید به رشد خود ادامه داد سهمی که عمدتا به واسطه ورود پول های قوی مورد توجه قرار گرفته و در گام بعدی به سمت قیمت های 180 تومان ولی شنیده می شود احتمال رشد سهم تا سطوح 200 تومان نیز وجود دارد وساختی که جز سهام پروژه ای قرار گرفته و با اقبال و رشد قیمتی خوبی همراه شده است البته  بزای ومهان  روی سهم و ماجرای ونوین در این موضوع موثر بوده

ثاخت سعی دارد تا سطوح 300 الی 320 تومان بالا برود خبر مهم منتشر شده در مجمع ارزش 5 همتی دو پروژه نارنجستان و مگاپارس بوده که این ارزش بازار سنگین برای سهم رقم خواهد زد سهم میل خوبی برای صعود داشته و تا اهداف عنوان شده جای رشد خواهد داشت

ثتران با صعود خوبی همراه شده و به سمت قیمت های 500 تومانی در حرکت است سهم بتواند از سد قیمت های 460 تومان عبور نماید تا سطوح 500 الی 520 تومان جای رشد دارد این سهم ساختمانی در وضعیت بنیادی خوبی به سر برده و به دلیل دارایی های ارزشمندی که دارد با رشد قیمتی همراه خواهد شد

 

حمایتی قوی از خودرویی ها

خودرویی ها امروز حمایت خوبی شدند و صفوف فروششان جمع اوری شد خودرویی ها گزارش های خوبی داشته و از طریف دیگر در سطوح حمایتی قوی قرار گرفتند امروز شایعه ای در جریان بود که نرخ ما به التفاوت خودرو در بورس کالا به حساب دولت برود همین موضوع فشار فروش را رقم زد ولی به نظر تکذیب می شود  .

در ایران خودرو شاهد برچیده شدن فشار فروش در سهم شده است این سهم حمایت قوی 320 تومانی داشته و می تواند فردا وضعیت بهتری را تجربه نماید سهم در 9 ماهه از زیان خارج و به سود اندکی رسیده و با توجه به عرضه های خوبی که در بورس کالا دارد انتظار سود سازی بالاتری در 12 ماهه از این سهم داریم

خساپا هم به حمایت 240 تومانی رسید سهم رشد بالایی نداشته و حمایت قوی 240 تومانی دارد این سهم می تواند از همین سطوح برگشت خوبی داشته باشد خساپایی که از زیانش در 9 ماهه کاسته شده و احتمال دارد تا پایان سال به نقطه سر به سر برسد پتانسیل های شرکت عمدتا در زمینه فروش سهام پارس خودرو و عرضه بلوک خود سایپا توسط سرمایه گذاری سایپا و رنا می باشد

خاور به سود 50 تومانی فراتر از انتظار در 9 ماهه رسیده بود و امسال سود 65 تومانی خواهد داشت سهمی که اصلاح خوبی را تجربه و به نظر می رسد کم کم باز به موقعیت خرید با هدف 420 تومان وارد شود در صورت رسیدن سهم به قیمت های 320 تومان خریدش می تواند در گروه خودرو جذاب باشد

چهارگوشه بازار

وتوسم به سود 126 تومانی در 12 ماهه رسیده و سهم پی بر ای کانال 4 مرتبه ای دارد سهمی که با این سود سازی جذاب می تواند رشد قیمتی خوبی داشته باشد وتوسم تارگت 600 الی 650 تومانی داشته و به نظر می رسد با توجه به سیاست تقسیم سود حداکثری مورد توجه قرار گرفته و با توجه به ریسک کمش بابت سود سازی بالایی که دارد استارت رشد قیمتی خوبی را بزند

دراین گروه شستا همچنان میتواند جالب و مورد توجه بازار باشد وسکاب هم گزینه خوبی است وسکاب در گزارش 12ماهه به سود 747 ریالی رسیده است . پردیس و وتوسم را از این نظر و همچنین ونیکی را نیز زیر نظر بگیرید ولی شستا تا به این لحظه شرایط خاص تری را دارد

دراین گروه پارسان با 5100 ریال تقسیم سود در مجمع باز می شود از دید ما 3200 3300 قیمت منطقی بازگشایی است و سال بعد نیز 7000 ریال را دار . دراین گروه وغدیر به 2900 ریال سود میرسد و 2500 را تقسیم میکند وغدیر زیر 18000 ریال قیمت خوبی برای بازار است

امروز بانکی ها برای دقایقی خوب معامله می شدند ولی بعد رفته رفته عقب نشینی کردند ولی در کل حجم  بازار امروز در بانکی ها منطقی و خوب پیش مرفت و امیدوار کننده  بود .

در فولادی ها گزینه خوب از نظر گزارشی کم نبود ولی اکثرا بین کوچک ترها هستند ولی در کل گزارش فخوز بد بود و جذاب نبود فولاد با بهتر بود و می شود به فولاد کمی بیشتر دقت کرد . چند سهم گزارش های خوب و خاصی داشتند مثلا فغدیر نظر ما را جلب کرد فجهان بد نبود و بهتر بود فنورد هم واقعا خوب گزارش داده است فولاژ واقعا خوب بود و ارفع نیز بد نبود .سعی میکنیم فردا مفصل در مورد تک تک انها صحبت کنیم ولی بین این شرکت ها فنورد را جالب دیدیم بد نیست زیر نظر باشد فولاژ و فغدیر هم جذاب بودند.

وبملت ونوین وپاسار سامان وپست از دید ما بسیار جالب بودند ولی بخواهیم 2 سهم خاص با همه جوانب در نظر بگیریم به نظر وبملت و ونوین بین این گزینه ها جالب تر و بهتر بودند در وبملت 3ماهه ۳۳۶ ریال و 6 ماهه 442 ریال 9ماهه 651 ریال سود محقق کرده است و رشد خاص درامد های عملیاتی را داشته است
در6ماهه ۳۵۲,۶۰۰,۴۸۶ میلیون ریال جمع درامد های عملیاتی و ۱۱۵,۶۹۲,۱۰۸ میلیون ریال سود خالص دارد
در9ماهه جمع درامد های عملیاتی ۵۲۰,۵۵۴,۷۲۸ و سود خالص ۱۷۰,۵۴۹,۲۰۲ میلیون ریال است معتقدیم وبملت 1000 تا 1200 ریال سود با تسعیر دارد و این اتفاق مهمی است

ونوین هم بسیار خاص بود ونوین در 3ماهه به تحقق سود 215 ریالی رسیده و 6ماهه 345 ریال و9ماهه با عملکرد خوب 544 ریال رسیده است
در مورد گزارش 3ماهه این شرکت جمع درامد های عملیاتی ۱۴,۵۵۶,۰۵۶ میلیون ریال بوده و به سود ۶,۵۴۵,۸۲۰ میلیون ریالی رسیده است
در 6ماهه جمع درامد های عملیاتی ۳۱,۸۳۴,۲۱۹ و سود خالص ۱۰,۴۸۹,۸۷۸ ریال است .
در9ماهه جمع درامد های عملیاتی ۴۵,۹۴۷,۱۴۷ میلیون ریال شد و سود خالص 16243 میلیارد ریال بود ونوین هم به 800 ریال میتواند برسد و این یعنی در حال حاضر در قیمت خوبی است .امروز وبصادر را هم خوب خریدند  . با دید نوسان و این شایعات و خبرها وبصادر با خبر برنده شدن در یک مناقشه میلیون دلار با اکسین میتواند مورد توجه بازار باشد

بانک سامان امروز صف خرید اما اماج عرضه های سنگینی قرار داشت سهم گزارش بسیار خوبی از 9 ماهه را ارائه و با سود سازی بالایی همراه شده است سهمیکه تا پایان سال قابلیت دست یابی به سود خوبی را دارد این سهم بانکی جای رشد تا قیمت های 320 در گام اول و سپس 360 تومان را دارد فردا روز سختی در مقابل عرضه ها برای بانک سامان است

در شتران گزارش خوبی را در 9 ماهه شاهد بودیم شرکت پیشبینی سود 110 تومانی را در گزارش تفسیری خود دارد اگر بلوک  پالایش معامله  شود  بازار شرایط جالبی را  روی این سهم  میگیرند ولی به  طور کلی پالایشی ها این روزها  شرایط خوبی را ندارند که به واسطه گزارش هاست  . گزارش پالایشی ها نه این که افتضاح باشد ولی خوب نبود البته طی این مدت هم بازار همه جوره این فضا رادر قیمت لحاظ کرده بود . شراز خوب نبود و گزارش ضعیفی زد ولی گفته می شود برگشت مالیاتی گزارش 12ماهه را اصلاح خواهد کرد با این حال کمتر از 13000 ریال شراز با دید میان مدت خوب است . دراین گروه گزارش شاوان بد نبود ولی بهترین گزارش با این که میگویندبرای شتران بوده ولی معتقدیم شپنا بهتر بوده است شپنا در حالی که در گزارش 6ماهه حسابرسی نشده 1087 ریال سود محقق کرده بود در حسابرسی شده با کمی افزایش 1112 ریال سود محقق کرد و حالا 9ماهه به 1378 ریال سود رسیده است در 3ماهه دوم 421 و 3ماهه سوم 266 ریال سود داشته است شپنا به 1800 ریال سود می رسد و این یعنی قیمت جایگاه خوبی است

در شبندر اگر این 200 ریال را لحاظ کنیم 2400 2300 ریال سود منطقی سهم است شبندر در 9ماهه به سود 1877 ریالی رسیده است . 6ماهه حسابرسی شده 1647 ریال بود .
در توضیح اورده است بر اساس بند ۸ ماده (الف ) ابلاغیه نحوه محاسبه قیمت نفت خام ، میعانات گازی و فرآورده های اصلی شرکت های پالایشی ، در صورت کمتر بودن ارزش صادرات از ارزش فرآورده های تحویلی ، به میزان جبران ما به التفاوت ، قیمت خوراک شرکت های پالایشی تعدیل خواهد شد . برآورد های اولیه شرکت براساس فروش صادراتی شش ماهه ، بیانگر افزایش حدود ((۲۰۰ ریال سود )) خالص شرکت به ازاء هر سهم خواهد بود لیکن با توجه به عدم دریافت صورتحساب های تعدیل شده ، در حال حاضر امکان محاسبه ی دقیق آثار آن وجود ندارد . به نظر در این فضا این سهم نیز خیلی نمیتواند منفی باشد. ولی در کل پالایشی ها میتوانند جالب باشند و بعد از کمی اصلاح مورد  توجه قرار گیرند

پتروشیمی ها فاز خاصی را دارند . دراین گروه گزارش های خوبی را داشتیم و البته برخی گزارش ها نیز چنگی به دل نمی زد . ببینید خراسان جای خوبی رسیده است و قیمت و سود بد نیست ولی در گروه اوره ایتدا شپدیس و بعد شیراز واقعا جالب بودند در شپدیس شپدیس 3ماهه خوبی زد و 13003 ریال سود به ازای هرسهم محقق کرده است و رشد 40% نسبت به مدت مشابه دارد . سهم 75169میلیارد ریال سود عملیاتی و 78015 میلیارد ریال سود خالص دارد

در شیراز هم 9ماهه 18933 و 6ماهه 11831 و سهم ۳ماهه ۴۶۳۷ ریال سود محقق کرده است
۳۰۵۸۱ میلیارد ریال سود عملیاتی و۲۳۶۴۷ میلیارد ریال سود خالص دارد در 6ماهه 70898 میلیارد ریال سود عملیاتی و 60338 میلیارد ریال سود خالص دارد در9ماهه سود عملیاتی 112823 و سود خالص 96555 میلیارد ریال بوده است در سایر گزینه ها شغدیر بد نبود و بد عمل نکرد بوعلی را بسیار خوب دیدیم و واقعا خوب ظاهر شد بوعلی 9ماهه 4024 ریال سود محقق کرده است

سراغ این گروه یعنی سیمان برویم که گزینه های گزارشی خوب بین انها کم نبود سرود سپاها سفانو سخوز ستران سصوفی سخاش و در نهایت خود سفارس گزینه های خوب بعد از گزارش بودند که هنوز و با این گزارش بازهم قابلیت های رشد خوبی رامیتوانند داشته باشند . اهلنوسان هستید سپاهان و ستران را بیشتر ببنید اهل بنیادی هستید سفارس و سخوز و سفانو خاص تر هستند

در گروه کاشی به نظر گزارش کلوند خوب بود و کساوه نیز نظر ما را در گزارش بسیار جذاب و جالب جلب کرد و بد نیست زیر نظر باشد

در گروه حمل و نقل حتاید هم خوب است  . دراین گروه گزارش های خاص و گزینه های خاصی را شاهد بودیم . ابتدا سراغ ریلی ها برویم که توریل واقعا خوب ظاهر شد ولی قیمت کمی تنداست ولی در مجموع یکی از خوب های گزارشی این گروه بود توریل 9ماهه 490 و 6ماهه 227 ریال ، ۱۶۴ ریال 3ماهه محقق کرده بود
.۶۵۹ میلیارد ریال سود عملیاتی و ۵۲۶ میلیارد ریال سود خالص در 3ماهه دارد
در 6ماهه سود عملیاتی 885 و سود خالص 726 میلیارد ریال بود در 9ماهه سود عملیاتی 1927 و سود خالص 1566 میلیارد ریال بوده و عملکرد خوبی داشته است حگهر بسیارجالب بوده و احتمالا با این گزارش یک نوسان خوب و رشد نوسانی را دارد حگهر هم گزارش جالبی داشت و 3 ماهه 288 ریال و ۶ماهه ۶۰۷ ریال و 9ماهه 1233 ریال سود محقق کرده است.

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم