جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزسه شنبه 27 دی 1401

گزارش بازارامروزسه شنبه 27 دی 1401

نوید خاندوزی
ژانویه 17, 2023
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروزسه شنبه 27 دی 1401

دوقلوهای پردردسر!

امروز بازار مسیر خوبی را داشت پیش میرفت تا دقلوهای پردردسر از راه رسیدند و باردیگر فضای پر زد و خورد بازار را رقم زدند !و انگار ذات بازار هم  به نفس این دو بند است با هر منفی این دو و تغییر حال آنها کل احوال بازار حول حالنا می شود !!  البته  برخی معتقدند دراین مسیر رسیدن  به  اهداف بالاتر نقاط روانی 1700 و 1800  عرضه های زیادی را دارد و عرضه امروز هم از همین امر بود . برخی نیز معتقدند هر بار بازار در یک روز هیجانی مانند دیروز مثبت  شده روز بعد با کوچکترین عرضه  منفی شده است ولی میتوان همچنان امیدوار بود که بازار با این حجم و این اتفاقات و رویدادهایی که دارد هنوز جای نگرانی نداشته و ازاین افت و خیزها بارها و بارها در طول این مسیر داشته ایم ولی ممکن است  با نزدیک  شدن به  اهداف 1800 کمی جنس آن  خاص تر   واکنش ها  حساس تر باشد  . امروز انصافا حجم  بازار خوب بود  ارزش کل معاملات امروز بازار 15.475 میلیارد تومان بوده که از این مبلغ 10.828 میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم و صندوق های قابل معامله سهامی بوده است.

بازار دوباره چه در حجم و چه دوباره در قیمت‌ها و جنب و جوش ها به شرایط خوبی رسید و حضور جریان پول در بازار بیشتر شده است و البته تحلیل این فضا در مدار فعلی چرخه ها و اتفاقات دشوار است اما در فضای فعلی همین که این کشتی طوفان زده بازار در آرامش نسبی قرار دارد باز هم رجوع به قطب نمای نیمه خراب شاخص و حجم و ارزش شاید منطقی ترین و بهترین کار باشد…
اما قبل از آن باید پرسید که چه اتفاقات و رویدادهایی در انتظار بازار پیش روی ماست
در حوزه سیاست دیگر مدت هاست که کسی از برجام صحبت نمی کند و بیشتر تحولات این روزها حول محور فشارها به خصوص از سمت اتحادیه اروپا به ایران است که احتمالاً منجر به افزایش نرخ ارز در بازار خواهد شد.البته معتقدیم این افزایش آنقدر قوی نیست ولی رگه های آن را همین حالا هم در بازار ارز می شود دید  . در سوی دیگر رویداد های اقتصادی بودجه مهمترین و پرچالش ترین و خاص ترین رویداد فعلی مرتبط با بازار است که به نظر روشن شدن ابعاد آن طی روزهای آتی به خصوص در بحث نرخ گاز و بحث عوارض و مواردی از این دست اثرات بسزایی در بازار خواهد داشت
اما در دل خود بازار نیز عوامل و رویدادهای متعددی وجود دارد که می‌تواند بر بازار اثرگذار باشد معتقدیم گزارش های میان دوره ای که این روزها سر و کله اش پیدا شد و تک تیرهایی به کدال میزند می‌تواند اثرات مهمی در نگاه سهامدار به قیمتها داشته باشند (چه منفی چه مثبت  ) و باز هم داستان همیشگی که سه روز به پایان مهلت شرکتها مانده و هنوز ۹۰ درصد گزارش ها نیامده و نمی دانیم هر بار این درد را چطور و با چه صدای بلندی فریاد بزنیم که شنیده شود در سوی دیگر گزارش ماهانه شرکت ها نیز هفته اول بهمن منتشر می‌شود و به نظر این دو گزارش در کنار تحولات دیگری که بیان شد می‌تواند اثرات بسزایی در سرنوشت بازار داشته باشد . معتقدیم  گزارش میاندوره ای شرکت ها متوسط و گزارش ماهانه دی خوب است  .
در سوی دیگر فکر میکنیم  حرکت گروه خودرو و شفاف سازی آنها و تحولات و اخبار مختلف آنها موتور محرک اصلی بازار و سوخت موشک فعلی بازار است که اگر از آن گرفته شود خیلی امید به پرش با ارتفاع زیادی را حداقل در مقطع فعلی نمی توان داشت.
بسیاری بر این عقیده اند شاخص و یا به طور کلی بازار چه روزها و چه هفته های آتی با خبر گزارش ها و اتفاقات بودجه لنگان لنگان خود را به نزدیکی ۱.۸ رسانده و سعی در فتح این سنگر حساس خواهد کرد .هیچ کسی فراموش نمی‌کند که ۱.۶ را با تلفات زیادی رد کردیم و فکر نمی کردیم انقدر در این نقاط زد و خورد داشته باشیم . برای وجب به وجب حرکت بازار همه جنگیدند و نمونه آن بحث خودرو و بورس کالا بود و به نظر این بار هم در محدوده ۱.۸ دوباره فشار فروش بالایی به واسطه احتمالاً یک انگولک دیگر از سمت سیاست‌گذار به بازار وارد میشود…
اما به نظر رسیدن به سنگر ۱.۸ و مبارزه در این سطح برای بازار طی روزها و هفته‌های آتی شدنی است
بازار هر آنچه اخبار بد می‌خواست به نظر شنیده است از نرخ خوراک بگیر تا دلار ۲۸ و ۵۰۰ تا خبرهای خودرویی و غیره انصافا با خشاب های نه چندان پر خود خوب حرکت کرده و حالا امید است که با شکست هر یک از این اخبار منفی تحول جدید و انرژی جدیدی در بازار تزریق شود از همین رو به روزهای آتی امیدواریم و با اینکه امروز بازار کمی پر عرضه  ظاهر شد ولی فکر میکنیم جنس خرید و فروش ها و دست پر حامیان اصلی بازار جای نگرانی چندانی را  باقی نمی گذارد  .

و اما نکات گزارش بازار امروز …
دیروز نکته ای را در مورد سناریو برنده برنده اقتصاد بیان کردیم یعنی سناریویی که در آن در یک اقتصاد عاقل !!! و به دور از توهم ، تصمیماتی گرفته میشود که همه در آن برنده هستند و بازنده بازی این تصمیمات کسانی هستند که فعالیت واسطه‌گری و دلال گونه ای داشته که منفعت را از جیب دولت و مصرف کننده ربوده و به جیب خود می ریزد، سکه و خودرو یا هر چیز دیگری وقتی به عقلانیت و مسیر درست اقتصاد و قیمت‌گذاری ختم شود این اتفاق رخ می دهد مثلاً شما در نظر بگیرید در خودرو قیمت در بورس کالا کشف می شود، دولت مالیاتش را میگیرد، مصرف‌کننده ۱۶۰ میلیون کمتر از نرخ بازار می خرد ،شرکت ها سودی که قبل از این به جیب دلالان وارد می شد در تولید خرج می کنند و خلاصه چرخه مهمی از اقتصاد و مالیات و جریان مالی شکل می گیرد . حالا این وسط جیب برخی دلالان خالی می ماند قطعا سر و صدای آنها از این رویه بلند است…
اما اگر دولت میخواهد هم خود در این بازی برنده باشد و هم طرف های دیگر نه تنها روی خودرو روی بسیاری از موارد دیگر نیز باید بر مدار عقلانیت و اقتصاد پافشاری کند امروز شکل دیگر این داستان در دلار فرزینی وجود دارد که برخی مدافع ان هستند
برخی معتقدند با تثبیت دلار ۲۸۵۰۰ تورم کنترل می شود به خصوص در مواد غذایی و کمک حال مردم خواهد بود قبل از هر چیز ابتدا باید اصل ماجرا را درمان کرد شما وقتی تنش هسته ای دارید وقتی تنش در سیاست خارجی و تجارت خارجی دارید هر تصمیم اینچنینی موقت و منجر به نتایج مایوس کننده خواهد شد و به زودی شاهد خواهید بود که مواد غذایی ما لب مرز ها به بیرون قاچاق می شود و دولت یارانه را به قاچاقچی داده . اقتصاد علم شوخی بردار نیست دولت نشان داده که تخصیص دهنده خوبی در این ماجرا نیست و نه می تواند مصرف کننده را از این موضوع منتفع سازد و نه تورم را کنترل کند و بیش از هرچیز جیب دلالان و واردکننده را پر می‌کند . همین حالا طی این چند روز شنیدیم که دلار نیمایی که با رقابت بعضا تا  35هزار تومان  رقابت می شود با دخالت  بانک مرکزی یا ابطال شده یا به همان  28500  برمیگردد و این دقیقا یعنی ظلم به سهامدار و سرمایه گذار و جایزه به وارد کننده ! حداقل شعار حمایت از تولید و صادر کننده ندهید !!
اگر واقعاً دغدغه مصرف‌کننده را دارید یارانه ای که تخصیص میدهید را به مردم عادی بدهید و اختلاف این دو نرخ را بین اقشار آسیب پذیر توزیع کنید البته ته این ماجرای ۲۸۵۰۰ نیز کاملاً روشن و مشخص است یک بار دیگر بیان می‌کنیم اگر دولت میخواهد بازی برنده برنده را در اقتصاد پیش ببرد باید به قواعد اقتصادی و قیمت گذاری نظام عرضه و تقاضا و مواردی از این دست احترام بگذارد و آن را به رسمیت بشناسد و قطعاً در این بازی بیشترین منفعت را ابتدا خود دولت و سپس مصرف کننده ها و مردم و بعد شرکت ها و بازیگران ریز و درشت دیگر خواهند دید و متضررین اصلی دلالان هستند
امروز حرف برای گفتن زیاد است میخواستیم نکات ریز و درشت زیادی را در مورد اتفاقات اخیر بیان کنیم و اما دو مورد بیش از هر چیز به چشم می آمد اولی نقش سازمان بورس در اتفاقات اخیر بود که انصافا و حقا چه در موضوع خودرو و چه در موضوع بودجه و نرخ خوراک تلاش‌ها و تحولات زیادی را از خود بروز داده که امیدواریم نتایج بودجه نیز به مانند خودرو مثبت باشد اما بخش دوم نقش شرکت هاست!! به خصوص شرکت های خصولتی و شبه دولتی که عمده بازار را تشکیل می دهند و نقش اصلی بازار بر دوش آنهاست. هیئت مدیره این شرکت عمدتاً توسط دولت منصوب می شود و جالب که در بازی اخیر به خصوص در موضوع بودجه و نرخ خوراک صدای کسی در نمی آمد میز ها انقدر شیرین و چسبناک است که برای حفظ آن دهان ها بسته شده …
فقط این را می خواستیم بنویسیم که آقای سازمان بورس در این اقتصاد دولتی حاکمیت شرکتی یعنی کشک !!اگر قرار بود از حقوق سهامدار کسی دفاع کند امروز هیئت مدیره و مدیران شرکت ها باید پیش قراول این جریان می شدند نه اینکه پشت سازمان بورس و سهامدار خرد قائم شوند و بلرزند بترسند که حرف بزنند
تا وقتی چنین رویه ای وجود دارد از این مدیران بی بخار آبی برای سهامداران گرم نمی شود و هدف از گفتن این جمله این بود که اتحاد بین فعالین بازار سرمایه و سازمان بورس باید بیش از پیش جدی تر و قوی تر باشد تا منافع هر دو طرف در این ماجرا تضمین گردد و رسانه ها نیز در این ماجرا نقش بسیار حیاتی و اساسی دارند.
بگذریم که امروز هم زیاد حرف زدیم و تازه باز خیلی از مسائل باقی ماند تلاش میکنیم در روزهای آتی در مورد موارد ریز و درشت دیگر صحبت را داشته باشیم مثل همیشه سرشما را درد بیاوریم…
امادر بازار امروز چه خبر بود

دارویی های تحول گرا

دارویی ها گزارش های 9 ماهه بسیار خوبی را روانه کدال می کنند به نظر می رسد دارویی ها در وضعیت خوبی به سر برده و تحت تاثیر این گزارش ها همچنان صدر نشین باشند

احساس میکنیم به زودی یک حرکت خوب را گروه دارو آغاز میکند و نوسان خوبی را خواهد داشت . 2 گزارش منتشر شده و هر 2 بسیار خوب و عالی بودن درهاور اولی بود و حالا دکوثر که واقعا خوش درخشیده است

دارویی کوثر در صف خرید قفل شده است سهمی که وضعیت بنیادی بسیار خوبی داشته و با روند صعودی مناسبی همراه می باشد این سهم در گزارش عالی 9 ماهه خود نشان داد امسال سود 100 تومانی و برای سال اینده نیز سود شرکت جهش خواهد داشت سهمی که هدف قیمتی 600 الی 650 تومانی و در میان مدت تا تارگت های بالاتری نیز جای رشد دارد

در دشیمی سهم در صف خرید بدون عرضه قفل شده است از قیمت های معرفی شده توسط ما سهم 20 درصدی بالا امده و همچنان بالاتر خواهد رفت دو تارگت 2600 و 2800 تومانی در انتظار این سهم می باشد سهمی  که شایعات سود 500 تومانی برای امسال و یکی از بهترین صورت های مالی 9 ماهه را خواهد داشت

در دبالک سهمی که تولیداتش عمدتا مواد اولیه دارویی بوده و به زودی شفاف سازی خوبی در خصوص دریافت افزایش نرخ خواهد داشت سهم سعی در شکست قیمت های 1000 تومانی داشت دبالکی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و شنیده می شود گزارش 12 ماهه با سود سازی بالایش به زودی منتشر می شود این سهم تارگت 1200 تومانی داشته و شنیده می شود برای سال مالی جدید خود سود 200 تومانی دارد

دالبر افزایش نرخ گرفته و دارو و ددانا هم گزارش های خوبی می زنند و صد البته والبر و تیپیکو را هم زیر نظر داشته باشید

خودرویی های برگشتی

در نمادهای خودرویی پس از شفاف سازی در خصوص تداوم عرضه محصولاتشان در بورس کالا شاهد برگشت خوب سهام این گروه به بازار بودیم

ایران خودرو در محدوده قیمتی 340 تومانی بازگشایی شد سهمی که وضعیت بنیادی بسیار خوبی داشته و در صورت شسکت قیمت های 360 تومان مهمان قیمت های 400 الی 420 تومانی خواهد بود عرضه های سنگین در بورس کالا سبب شده تا انتظارهای اتی از صورت های مالی 9 و 12 ماهه این شرکت و حتی به سود رسیدن بالا برود

سایپا اما نتوانسته در قیمت های بالای 260 تومان تثبیت شود و در مسیر رو به کاهش قرار گرفت سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و حالا سعی دارد تا با افزایش عرضه در بورس کالا به رقیب خود برسد سایپایی که اهداف قیمتی 300 تومانی دارد و در صورت انتشار صورت های مالی مثبت از عملکرد 9 ماهه جای رشد خوبی خواهد داشت

خبهمن برای رشد بیشتر باید از سد قیمتی 260 تومانی عبور نماید سهمی که استارت رشد قیمتی خود را ازقیمت های 160 تومانی زده و خوب بالا امده است موفقیت شرکت در عرضه محصولات خود و شرکت های زیر مجموعه در بورس کالا و افزایش شدید درامد زایی سبب شده تا انتظارات هم از سهم حسابی بالا برود

سرمایه گذاری های شاخص سوار

در سرمایه گذاری ها همچنان شاهد شاخص سواری سهام این گروه بودیم سرمایه گذاری هایی که اوضاع و احوال خوبی از دید بنیادی داشته و روند صعودی قوی در پیش گرفته اند

بارها روی شستا و غدیر صحبت کردیم و معتقدیم ومهان را هم باید کمی بیشتر زیر نظر گرفت وپترو با فروش وساخت و سود های خوب زیرمجموعه ها جذاب می شود . در بازار تاصیکو را هم زیر نظر بگیرید با دید میان مدتی بد نیست و سهم جالبی می شود
وتوکا هم بین سهم های پر ریسک قابلیت های خوب نوسانی را داشته است و در نهایت سراغ گوهران می رویم گوهران در گزارش ۱۲ماهه وبا سرمایه جدید ۹۴۶ ریال سود محقق کرده است به نظر یک حرکت و نوسان را دراین سهم شاهد خواهیم بود و میتواند یک نوسان را داشته باشد

وصنعت امروز هم یک رشد 7 درصدی دیگر را دشت کرد سهمی  که شایعات سود 40 تومانی داشته و به نظر می رسد در موقعیت خوبی قرار گرفته است سهم در صورتی که فردا موفق به شکسته شدن سد مقاومتی 320 توماین شود مهمان قیمت های 350 الی 360 تومانی خواهد بود

در نماد وصنا هم وضعیت خوبی را شاهد بودیم سهم با خبرهایی در خصوص برنامه عرضه بلوکی 6.8 درصدی سهام بانک اقتصاد نوین در قیمت های 500 تومان با اقبال همراه خواهد شد همچنین شرکت قصد دارد یکی از پروژه های ساختمانی خود را به فروش برساند و شنیده می شود با چند خریدار حقوقی نیز رایزنی داشته است وصنا به نظر می رسد با توجه به عقب ماندگی از رشد بازار مستعد رشد قیمتی تا سطوح 360 الی 400 تومان و بازدهی خوبی باشد

ونیرو  که مالکیت چند نیروگاه را در اختیار دارد و خبرهایی در خصوص امدن نیروگاه ها به بورس انرژی در سال 1402 و فروش برق به صنایع با ترخ های بورس انرژی را به همراه دارد ازقیمت های 220 تومانی به سطوح 280 تومان رسید در صورتی که سهم بتواند از این سد قیمتی عبور نماید در گام بعدی مهمان سطوح 320 تومان خواهد بودذ

تلاش بانک ها

در بانک ها نیز شاهد تلاش برای ادامه رشد قیمتی بودیم سهامی که اصلاح قیمتی بالایی داشته و از سوی دیگر در وضعیت بسیار خوبی برای صعود قرار گرفته اند

در بانک صادرات سهم صفش عرضه شد سهمی که در صورت شکست قیمت های 200 تومان توان اغاز دور جدیدی از رشد قیمتی را خواهد داشت شنیده می شود توسعه نیشکر با ارزش بازار بالا به زودی عرضه و تحولات خوبی در بانک صادرات را رقم خواهد زد سهم در صورت شکست قیمت های 200 تومان هدف 220 تومانی دارد

در بانک ملت قیمت های 360 تومان مانع از رشد بیشتر قیمتی این سهم شد بانک ملتی که در صورت شکست این سد قیمتی تا سطوح 400 تومان جای رشد داشت وبملت هم تراز ارزی قوی دارد و هم از نظر عملیاتی در موقعیت خوبی برای رشد قیمتی قرار دارد

گزارش 9 ماهه وپست و رسیدن به سود 98 تومانی توان دست یابی به سود 140 تومانی برای سال جاری را امکان پذیر می کند این سهم به نظر می رسد به مقاومت قوی 620 تومانی رسیده است سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و با سود سازی 140 تومانی و پی بر ای 6 ارزش ذاتی 820 تومانی خواهد داشت و همچنان تا رسیدن به سطوح ارزش ذاتیش فاصله دارد

فعلا بانکی ها به دلیل این که کمترین اسیب را داشته و از سوی دیگر دلار 28500 به تسعیر ارز انها کمک میکند و در شکل دیگر 9 ماهه های جذابی را هم دارند مورد توجه قرار گرفتند و در صدر این توجه وبملت و وبصادر و تجارت هستند و فکر میکنیم البته حقوقی ها بیکار نیستند و عرضه میکنند .

با دید بنیادی هنوز معتقدیم وبملت وپست ونوین سامان جذاب هستند با دید بازی وتجارت و بصادر هم میتوانند جالب باشند وتجارت بنیادی تر است ولی وبصادر بازاری تر بوده و افت خوبی کرده است . با دید نوسان هم دی و وپارس را گرفته بودیم هردو رشد خوبی کرد ند شاید تبدیل مثلا وپارس و دی به وبملت ریسک را کمتر کند .

ساختمانی های توانمند

در نمادهای ساختمانی شاهد روند مثبت خوبی بودیم این گروه مستعد رشد قیمتی خوبی بوده و همچنان در مسیر صعودی قرار دارند هم بازار ملک و هم پروژه های جذاب ساختمانی ها سهام این گروه را در موقعیت خاصی قرار داده است

وساخت که ظاهرا با ورود پول قوی همراه شده است توانسته با روند صعودی خوبی همراه و به قیمت های 150 تومان نزدیک شود سهم در صورت شکست قیمت های 150 تومانی توان رشد تا قیمت های 180 تومان را دارا می باشد وساختی که این روزها عمدتا به دلیل ورود پول قوی به معاملاتش با اقبال همراه شده است گفته می شود وکبهمن هم  بلوک وساخت میدهد و ومهان  دست بالا را در این سهم دارد

ثمسکن هم با نوسانات مثبت همراه شد این سهم تارگت 400 الی 420 تومانی داشته و در موقعیت خوبی قرار دارد سهمی که رشد قیمتی مناسبی خواهد داشت و وارد فاز صعودی قوی خواهد شد به خصوص این که ارزش ان ای ویش نیز رشد بالایی داشته و میل به صعود نیز دارد

ثامید که توانسته با فروش پروژه های اگهی شده اش باز به سود خوبی برسد در قیمت های 180 تومانی بازگشایی خوبی داشت رشد بیشتر می تواند سهم را تا قیمت های 200 تومان بالا ببرد اما بازگشایی دیروز سهم با جهش قیمتی 10 درصدی سبب شده تا فروشندگان اقدام به سیو سود داشته و سهم در روند نوسانی ارامی قرار بگیرد

چهارگوشه بازار

باما به هدف 920 تومانی خود رسید سهمی که افزایش سرمایه از سود انباشته دست اویزی برای حمایت و رشد قیمتیش شد سهم در صورت شکست قیمت های 920 تومان اهداف قیمتی 1000 و 1100 تومانی خواهد داشت بامایی که عمدتا روندش این روزها حمایتی بوده و امروز به مقاومت قوی برخورد کرد

در نماد پلاست شایعات واگذاری سهام مدیریتی این شرکت به زامیاد و احتمال افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی سهم را در صف خرید قفل کرده است سهمی که در قیمت های 1100 تومان معرفی شد و توانست خوش بدرخشد شنیده می شود پس از تجدید ارزیابی بلوک مدیریتی شرکت عرضه و زامیاد و گروه صنعتی انتخاب وارد رقابت خریدش خواهند شد

ونوین به قیمت های 380 تومانی رسیده است این سهم بانکی که شایعات سود 60 الی 70 تومانی برای سال جاری دارد می تواند تا قیمت های 420 تومان پیش برود شنیده می شود گروه صنایع بهشهر قصد فروش بلوکی سهام این بانک را دارد و سرمایه گذاری غدیر به عنوان خریدار پیش قدم شده است

در بین پالایشی ها  شرایط خوب است  . در شراز گزارش خیلی جذاب نبوده ولی 1000 میلیاردتومان معافیت مالیاتی به سود امسال کمک شایانی میکند . شتران هم حوالی 800 ریال گویا در 9 ماهه محقق کرده است . البته بازار گزارش هایاین گروه را تا حدودی مطلع است و در قیمت لحاظ شده است

در گروه فولاد هنوز گزارش خاصی نرسیده البته فسازان گزارش بدی ندارد سهم در 6ماهه فقط 8 ریال سود محقق کرده بود و 214 میلیارد ریال سود عملیاتی و 23میلیارد ریال سود خالص داشت . در 9ماهه این عدد 155 ریال شده و 902میلیارد ریال سود عملیاتی و 464 میلیارد ریال سود خالص دارد . معتقیم ریسک چدن از فسازان کمتر است . دراین گروه فخوز و فولاد در قیمت های فعلی بد نیستن دو کاوه هم شرایط خوبی را داشته و میتواند مورد توجه بمیادی ها باشد گزارش 9 ماهه کاوه و ارفع هردو جذاب خواهد بود فغدیر هم مجوز افزایش سرمایه گرفته است و بد نیست در بازار کمی بیشتر زیر نظر باشد

امروز خفنر هم  شرایط خوبی را در گزارش دارد . خفنر در 3 ماهه به سود 218 ریالی رسیده و ۶ماهه ۴۸۹ ریال و 9ماهه 869 ریال سود محقق کرده است
سهم 353 میلیارد ریال سود عملیاتی و 252 میلیارد ریال سود خالص دارد در ۶ماهه ۷۹۵ میلیارد ریال سود عملیاتی و ۵۶۷ میلیارد ریال سود خالص دارد در 9ماهه 1422 میلیارد ریال سود عملیاتی و 1008 میلیارد ریال سود خالص دارد .

از شاملا انتشار گزارش بهتری را داشتیم ولی به نظر خبر سهم  بحث افزایش سرمایه است شاملا 9ماهه 978 ریال سود محقق کرد
در3ماهه. سهم 689 میلیارد ریال سود عملیاتی و 800 میلیارد ریال سود خالص دارد
در 6ماهه سود عملیاتی 1698 سود خالص 1712 میلیارد ریال بود در 9ماهه سود عملیاتی با رشد 2777 میلیارد ریال شد و سود خالص 2640 میلیارد ریال شده است

در گروه فلزات  معتقدیم گزارش فباهنر در تایید مجوز افزایش سرمایه اش برسد بازی تازه اغاز می شود و میتواند مورد توجه بیشتر بازار باشد . فملی هم شنیده می شود  گزارش 9ماهه جذابی را نداشته ولی باید کمی صبر کرد ولی در هر صورت کمی روی فملی صبر کنید  گزارش برسد

در این گروه یعنی گروه پخش به نظر 2 سهم قاسم و دتوزیع را کمی بیشتر و قوی تر زیرنظر بگیرید هردو قابلیت های خوبی را با دید نوسان و گزارش های خوب پیش رو دارند

باردیگر با مطرح  شدن داستان های برق گروه  برقی را خوب میخرند که رمپنا  جز انهاست و کمی دیگر اصلاح بدهد  جالب می شود  .در گروه  قرارداد ها کیسون هم بد نیست  .  کیسون قرارداد های جدیدی گرفته و سهم رفته رفته رشد بهتری را میکند به نظر یک دور این نقاط استراحت کرده و کمی حجم قوی بخورد و دست به دست شود برای حرکت بعدی میتواند قوی تر حرکت کند . در رمپنا نیز شنیده می شود گزارش های خوبی در زیرمجموعه ها محقق شده همیشه با خود میگوییم رمپنا سهمی است که قابلیت های رشد سود او از حکشتی بیشتر است در حکشتی با تسلط ویژه و حسابرسی های خاص اطلاعات شفاف شد و سهم قیمت گرفت رمپنا هم میتواند این مسیر را طی کند . هردو  سهم کیسون و رمپنا از زیرمجموعه ها دیتا بدهند  جذاب می شوند

سنیر به نظر گزارش خوبی را داشت ولی قیمت کمی تند است  . سنیر در 3ماهه به سود 364 ریالی رسیده و 6ماهه 1003 ریال رسیده است
3ماهه 87 میلیارد ریال سود عملیاتی و 83 میلیارد ریال سود خالص دارد
در 6ماهه سود عملیاتی با رشد 246 و سود خالص 230 میلیارد ریال بوده است و 9ماهه 1772 ریال سود محقق کرده است
9ماهه 438 میلیارد ریال سود عملیاتی و 407 میلیارد ریال سود خالص دارد .

در گروه  سنگ آهن وضعیت این گروه میتواند بهتر باشد  کچاد از نظر پی به ای خوب است و کگل هم  وضعیت خوبی را دارد . سرمايه گذاري و توسعه گل گهر از زیرمجموعه های  کگل در 6ماهه به سود 12320 میلیارد ریالی رسیده است که از کل سال قبل شرکت بیشتر است

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم