گزارش بازارامروز شنبه 17 دی 1401
سیگنال های ریز و درشت !
امروز بازار دوباره در دو قدمی 1600 قرار گرفت و با سیگنال های ریزو درشت مثبت از نرخ سود گرفته تا دلار بازار آزاد و خبرهای مختلف جو خوبی را دراین زمستان سرد رقم زد تا بازار امروز هم یک روز خوب دیگر را داشته باشد و شک نکنید دراین تحولات این روزها نقش گروه خودرو بیش از هر زمان دیگری پر رنگ تراست . انصافا این روزها حجم بازار هم بسیار امیدوار کننده شده و این نشانه خوبی برای سهامداران و مرددین به روند بازار میتواند باشد . ارزش کل معاملات امروز بازار 15.451 میلیارد تومان بوده که از این مبلغ 8570 میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم و صندوق های قابل معامله سهامی بوده است.
بازار را در ابتدای هفته در حالی آغاز می کنیم که آخر هفته کم خبری را داشتیم و بازارهای جهانی هم خیلی منفی نبودند و حتی در فلزات اوضاع بهتر بود مطابق روال همیشه مهمترین رویدادهای این هفته احتمالا خبرهای بودجه و آغاز انتشار گزارش های میان دوره ای شرکت هاست که می تواند اثرات بسزایی در اکثر نمادهای بازار داشته باشد . حرکت دلار آزاد و خبرهای سیاسی هم برای بازار همیشه مهم بوده …
البته در کنار سیگنال ها ، ابهامات ریز ودرشت بازار کم هم نیست …
قبل از اینکه در مورد بازار صحبت کنیم و نکات مهم آن را یادآوری نماییم روز چهارشنبه در مورد ورود پول یک مجموعه به بازار صحبت کردیم که سوالات بسیاری را ایجاد کرده بود و امروز سعی میکنیم کمی کامل تر در مورد آن صحبت کنیم . به طور شفاف و واضح بخواهیم بیان کنیم باید گفت یکی از شرکت های پالایشی که پیش از این هر بلوکی مطرح می شد اسمش به عنوان خریدار ذکر میشد با کارخوب مدیریت مجموعه و هیت مدیره و مدیران شرکت و کار تحلیلی و منطقی و درست و همچنین همراهی و همکاری سازمان در مجاب کردن به این موضوع عزم به خرید شرکتهای پتروشیمی خاص در بازار کرده است که بی شک می تواند در تکمیل زنجیره ارزش سرمایه گذاری به خصوص در سالهای آتی بسیار موثر بوده و در آینده نه چندان دور با این سرمایه گذاری بخشی از سود های غیر عملیاتی را محقق کند. همگان می دانند که با این نرخ تورمی، شرایط برای سپرده گذاری به خصوص حقوقی ها مامن و پایگاه خوبی برای حفظ ارزش دارایی ها نیست و این حرکت به نظر یکی از معقول ترین تصمیمات اخیر این گروه در بازار است و خرید انجام شده و در حال انجام است و شرکت های پتروشیمی و یا بهتر بگوییم صرفاً پتروشیمی ها خریداری شدند
نکته ما امروز روی کار خوب خریدار نیست نکته ما بحث فروشنده است
بعد از مدت ها برای بسیاری از بلوک های سخت بازار شرکت های هلدینگ و سرمایه گذاری مشتری دست به نقد پیدا شده و آنها را می خرند و به نظر مهمترین اتفاق این است که این جریان پولی که قرار است راهی بازار و این هلدینگ ها و صندوق ها شود نباید به بهانه های واهی از بازار خارج گردد
به نظر این وظیفه مهم سازمان بورس است که این شرکت ها را مجاب کند به اینکه دوباره در بازار حضور فعال و چشمگیر داشته باشند
نکته بعدی این شرکت های فروشنده دیگر نمی توانند بهانه فشار دولت و بی پولی و مواردی از این دست را برای بازار بیاورند و به نظر آنها باید طی این مدت در بازار فعال تر و منسجم تر عمل کنند
معتقدیم این موضوع اتفاق مهمی برای بازار بوده و اگر این روند ادامه داشته باشد بی شک بازی برد-برد برای همه طرف ها تعریف خواهد شد چه طرف خریدار که به نظر برد اصلی را در این مجموعه کرده چه طرف فروشنده که توانسته کمی دست و بال خود را در نقدینگی بازتر کند و چه برای بازار
نکته مهمدر مورد اثرات این اتفاق برای بازار است … باید اذعان داشت که سلاح نقدینگی با خشاب خرید های این شرکت پالایشی پر شده و در اختیار برخی حقوقی هاست .به نظر این میتواند یکی از اهرم هایی باشد که جلوی فشار فروش جدی پیش رو را گرفته و طی هفته و ماههای آتی ثبات را در بازار رقم بزنند همین امروز وقتی میبینید که خریداران خوبی در بازار حضور دارند خود نشان دهنده همین امر است .
این اتفاقی است که می تواند اثر بالایی در بازار داشته و دست خریداران پای کار را پر تر کرده و بازار با چالش نقد شوندگی و نقدینگی مواجه نباشد و حقوقیها پایه کار منفی و مثبت های بازار باشند و اتفاقاً پر شدن خشاب صندوق های توسعه و تثبیت هم یکی دیگر از اتفاقات خوبی که خیال بازار را در بحرانهای احتمالی پیش رو راحت تر کرده و میتواند این جمعبندی را به بسیاری بدهد که کف های فعلی در بازار به راحتی شکسته نخواهد شد و خریداران می توانند شجاعانه تر عمل کنند. بازهم میگوییم رگه های این جریان را در روزهای اخیر بازار میبینید …
واما حال و هوای ریسک های بازار …
این روزها هوای بازار شبیه هوای آخر هفته تهران شده بود هم مه بود هم آلودگی
اما به طور کلی در هوای مه آلود فعلی باز هم ریسک های متعددی سر باز کرده که بار دیگر بازار باید بر آنها غلبه کرده و آنها را پشت سر بگذارد اگر بخواهیم به همان فرمت سابق و روال سابق برگردیم باید اذعان داشت که سه ریسک نرخ ارز و تصمیمات ارزی دولت و بانک مرکزی، بودجه و تصمیمات دولت و مجلس در نرخ گاز و مالیات و عوارض و همچنین نرخ سود … سه عامل مهم اثرگذار در بازار به شمار می رود که رشد قبلی بازار با خیال راحتی از هر سه موضوع رقم خورد و در حال حاضر دوباره ابر سیاه ابهام و فضای مه آلود روی سر بازار قرار گرفته اما اتفاق جالب و مهم این بود که در آخر هفته خبرهایی از نرخ سود به بازار مخابره شد که کمی خیال بازار را از این ریسک راحت تر کرد و این شجاعت نسبی در خریداران امروز کمی از این موضوع نشات میگرفت .
بانک ها در طول روزهای گذشته برای نرخ ۲۷ باهم رقابت میکردند و اوراق گاهی ۲۳ خریدار نداشت. گویا بانک مرکزی ورود کرد و با نظم به سپرده ها تا سقف ۲۰ درصد ،مدیریت این بازار را تا حدودی کنترل کرد تا گواهی سپرده ها نیز به فروش برسد . نرخ ۲۳ سپرده نرخ آزار دهنده ای برای بازار نیست در ثانی به نظر همه متوجه شدند که کنترل تورم در اقتصاد ما فضای متفاوتی دارد و تا تورم انتظاری ارز و تحولات سیاسی تغییر نکند تغییری از فاز تورم در کار نخواهد بود
به هر حال این یک ریسک از روی سر بازار برداشته شد و حالا نرخ ارز و بودجه ریسک های مهم بازار هستند و برطرف شدن هر یک کمک شایانی به جلو افتادن بازار خواهد کرد.البته عکس آن هم وجود دارد .بازار البته تا به امروز بدترین سناریو فضای نرخ ارز و بودجه را در قیمت ها لحاظ کرده و تغییر و بهبود اخبار میتواند فضای بهتری را برای بازار رقم بزند.
به هر حال بازار امروز در حالی که داشت کمی شل میکرد و عرضه ها زیاد شده بود دوباره با روشن شدن موتور دلار شجاعت مضاعفی گرفت و فضای خوبی را ترسیم کرد . فردا بازار قطعا با فشار فروش و عرضه هایی همراه است ولی به نظر بازی دلار برای او مهم شده و یکی از مهم ترین اتفاقات بازار فردا همین مواجه دوباره با 1.6 است !
تیک اف خودرویی ها
در نمادهای خودرویی شاهد تیک اف سهام این گروه بودیم عرضه های پیاپی و با تیراژ بالا خودرو در بورس کالا سبب تحولات خوبی در این گروه و افزایش انتظارهای اتی شده است
ایران خودرو به نظر می رسد صورت های مالی جذابی در پیش رو داشته باشد و به همین واسطه سهم به سمت قیمت های 360 تومان روانه شده است فردا سهم به مقاومت خود خواهد رسید و با فشار عرضه ها متعادل شد این سهم وضعیت بنیادی خوبی داشته با عرضه های سنگین در بورس کالا گزارش های ماهانه خوبی هم دارد
یک نکته و شایعه مهم زیرپوست خودرو در جریان است که میگوید بلوک بانک پارسیان یک باردیگر با محوریت فروش به فولاد مبارکه اغاز شده و این اتفاق مهمی برای بازار و این سهم است . هر چند بیشتر شبیه افسانه است !
در خساپا سهم باید فردا از سد مقاومت 280 تومان عبور نماید سهمی که علاوه بر عرضه در بورس کالا با پتانسیل فروش سهام پارس خودرو همراه است در صورت تحقق این فروش خساپا جای جهش قیمتی بالایی داشته تا قیمت های 320 الی 350 تومان رشد خواهد داشت خساپایی که به نظر می رسد وضعیتش بهبهود بسیار خوبی داشته و از شدت زیاندهیش کاسته شود به نظر به زودی یک گزارش ارزش گذاری از خپارس در کدال بارگذاری می شود و این آغاز حرکت گروه سایپا احتمالا خواهد بود و سعی میکنیم فردا ور زهای بعد مفصل تر صحبت کنیم .
خبهمن هم به قیمت های 220 تومانی مقاومتش نزدیک می شود سهمی که در صورت شکست این قیمتها تا سطوح 240 الی 250 تومان رشد خواهد داشت سهم در بورس کالا هم خودش هم شرکت های زیر مجموعه اش بسیار عالی عمل کرده و نتایج مثبت خوبی برای شرکت به همراه خواهد داشت
دارویی های ویتامینه
در دارویی ها تحولات خوبی را شاهد هستیم این تحولات با انتشار صورت های مالی 9 ماهه شدت خواهد گرفت و بازار به توانایی سود سازی بالای این گروه پی خواهد برد
دبالک پس از معرفی در قیمت های 880 تومانی با روند مثبت خوبی همراه و به سمت سطوح 1000 تومان پیش می رود به زودی گزارش 12 ماهه سهم با سود سازی بالایی منتشر خواهد شد این سهم شایعات خوبی از ماهیت سود سال اتی و توانایی سود سازی 200 تومانی دارد سهمی که تا قیمت های 1200 تومان پیش خواهد رفت
در داوه جهش سود شرکت اصلی و زیر مجموعه را شاهد هستیم این سهم تا قیمت های 900 تومان تارگت دارد جهش سود سازی و ارزش بازار پایین باعث اقبال خوبی در این سهم شده است سهمی که شرکت شیمیایی ارسطو را در زیر مجموعه خود داشته که در 6 ماهه امسال سود سازی بسیار خوبی داشته است سود خود داوه هم با رشد بالایی همراه و در 6 ماهه توانسته به اندازه کل سال قبل سود سازی سازی داشته باشد
دکیمی صف خرید خوبی شد سهمی که امسال سود 450 تومانی داشته و به سطوح قیمتی 2800 تومانی وعده داده شده نزدیک شده است این سهم در صورتی که بتواند از این سد قیمتی عبور نماید تا سطوح 3200 تومان هم جای رشد خواهد داشت سود سال اینده شرکت هم تا سطوح 550 تومان جای رشد خواهد داشت
در گروه دارو به نظر گزینه های خوب به خصوص در گروه پخش زیاد است دتوزیع یکی از انهاست و درازی هم بد نیست . در بین خود دارویی ها دپارس و دفارا جالب هستند و سود های خوبی دارند در سوی دیگر دکیمی دجابر دامین دکوثر هم شرایط خوبی دارند یکی از سهم هایی که فعلا معتقدیم کمی بیشتر زیر نظر باشد داسوه است داسوه در آذر 1024 ، ابان 727 ، مهر 571 و شهریور 747 میلیارد ریال فروش داشت
9 ماهه 5512 میلیارد ریال بوده است 4120 میلیارد ریال مدت فروش مشابه سال قبل است به نظر قابلیت بدی را ندارد
بانک های حجیم
بانک ها نیز اوضاع و اخوال خوبی داشتند سهامی که بر سر مقاومت های خود پس از رشد اخیر قرار گرفته و در صورت شکسته شدن این مقاومت ها جای ادامه روند صعودی را دارا می باشند
فکر میکنیم در بازار یک گرایش به سمت بانکی ها وجود داشته باشد و بتوان شرایط خوبی هم در گزارش های 9 ماهه این گروه دید . در بین اعضای گروه قطعا برای نوسان دی و وپارس گزینه های خاص این گروه هستند و وپارس ان شایعه خاص بلوک را نیز یدک می کشد در سوی دیگر دی هم قابلیت های خوب نوسانی را دارد در سوی دیگر با دید بنیادی معتقدیم گزارش 9 ماهه بانکی ها چشم انداز سود 850 900 ریالی بدون تسعیر برای وبملت ، سود 550 و 600 ریالی برای ونوین و سود 1500 ریالی را برای وپست میتواند رقم بزند و هر 3 سهم از دید بنیادی جالب هستند .
بانک ملت سعی در شکست قیمت های 320 تومانی داشته سهمی که تا قیمت های 360 تومان جای صعود دارد این سهم بانکی وضعیت بنیادی خوبی داشته و به واسطه سود سازی بالا و روند رو به رشد سودش به واسطه شناسایی سود تسعیر ارز همچنان مورد اقبال قرار دارد
بانک تجارت هم به سمت سطوح قیمتی 200 تومان در حرکت است سهمی که در صورت شکسته شدن قیمت های 180 تومان به سمت قیمت های 200 تومان پیش رفته و در صورت عبور از این سطوح هدف قیمتی 220 و در نهایت سقف قیمتی قبلی یعنی قیمت های 250 تومان را در پیش روی خود دارد این سهم بانکی اوضاع و احوال خوبی داشته و روند میان مدتش کماکان صعودی می باشد
پست بانک هم عالی بود سهمی که امسال سود 140 تومانی داشته و ارزش ذاتی سهم سطوح 700 الی 800 تومان ارزیابی می شود با دید میان مدت سهم همچنان با روند صعودی همراه خواهد بود وپستی که با شکست قیمت های 560 تومان یک موج صعودیدیگر با اهداف قیمتی 620 الی 650 تومان را طی خواهد کرد
قطعه های سود ساز
در قطعه سازان شاهد روند صعودی خوب و قوی بودیم افزایش تیراژ تولید خودرو در کنار دریافت افزایش نرخ هیا جذاب سبب شده تا اوضاع بنیادی قطعه ای ها هم تحولات جدی داشته باشد
در خمحرکه سهم همچنان با روند مثبت و صعودی همراه و تاکنون از قیمت های معرفی شده بیش از 20 درصد بالا امده است سهم هدف قیمتی 720 تومانی داشته و به مقاومت قوی خواهد رسید در صورت شکسته شدن این سطوح سهم تارگت 800 تومانی خواهد داشت خمحرکه این روزها نشان می دهد بازیگر قوی داشته و تحولات بنیادی بازیگر محوری دارد
ختوقا 500 تومانی شد این هلدینگ قطعه سازی نیز با اقبال در راستای تحولات بنیادی و وضعیت تکنیکالی عالی خود با رشد قیمتی همراه شده است این سهم هدف قیمتی 560 و 650 تومانی داشته و روند میان مدتش کماکان صعودی ارزیابی می شود ختوقا تحولات خوبی از طریف مبدل خودروی پاک را تجربه می کند
خریخت هم به نظر می رسد امسال را با سود 80 تومانی همراه باشد سهمی که تارگت قیمتی 460 و 520 تومانی دارد این سهم سود سازی بالای در گزارش 9 ماهه به واسطه گزارش عالی فروش اذرماه خواهد داشت این سهم قطعه ساز نیز با افزایش تولید و فروش قطعات موتور در موقعیت خوبی از لحاظ بنیادی قرار گرفته است
ساختمانی ها پرحجم …
در ساختمانی ها شاهد روند مثبت بودیم این گروه همچنان به واسطه تحولات خوبی که در بازار مسکن شکل گرفته با اقبال همراه و ارزش دارایی هایشان همواره رو به بالا می باشد
ثالوند به مقاومت 820 تومانی نزدیک و فردا به این مقاومت قوی می رسد این سهم رشد قیمتی خوبی داشته و بازدهی مناسب بالای 30 درصدی داشته است ثالوندی که شنیده می شود تعدیل مثبت خوبی داشته و برای سال جاری سود سازی 120 تومانی خواهد داشت
وساخت به سمت قیمت های 110 تومان در حرکت است سهم با قدرت توانست سطوح 100 تومان را پشت سر بگذارد و صعود خوبی داشته باشد وساختی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و قرار است سه بلوک خرد شرکت نیز به زودی در قیمت های 150 تومان عرضه شود سهم در صورت عبور از قیمت های 110 تومان اهداف قیمتی 120 الی 125 تومانی خواهد داشت
ثتران گارد صعودی قوی گرفته است سهم در صورت شکست قیمت های 420 تومان می تواند رشد بیشتری داشته و تا قیمت های 460 و حتی 500 تومان رشد داشته باشد خبرهای خوبی از سهم در حال انتشار است سهمی که دارایی های ارزشمندی داشته و روند صعودی قوی را در پیش خواهد گرفت
چهارگوشه بازار
در گروه سیمان گزارش ها خوب بود و پیدا کردن سهم خوب کار سختی نیست ولی در کل گروه سیمان میتواند بعد از 9ماهه کمی فضای بهتر و خاص تری را تجربه کند اگر بخواهیم 8 شرکت برای بررسی بیشتر اسم ببریم به نظر سخوز سفانو ساوه سابیک سشرق سپاها سرود سصوفی را کمی بیشتر باید زیر نظر گرفت
سیمان شرق که تحولات خوبی از شرکت های زیر مجموعه خود به خصوص سیمان سفید را دارد با اقبال به رشد خود ادامه می دهد سهم به سمت قیمت های 1000 تومانیرفته و با توجه به توان دست یابی به سود بالای 200 توماین ارزش ذاتی 1200 تومانی داشته و همچنان روند سهم صعودی ارزیابی می شود
وپترو هم فاز صعودی خوبی گرفته است امسال با این جهش سودی که شیمی بافت داشته است سهم به سود 300 تومانی و در نهایت ارزش ذاتی 1800 تومانی دارد سهمی که فردا اگر بتواند مقاومت 1450 تومانی را در هم بشکند تا سطوح 1600 تومان و سپس 1800 تومان صعود خواهد کرد وپترویی که تحولات بنیادی ویژه ای داشته و همچنان فاصله خوبی با ارزش ذاتی خود دارد
حخزر هم به قیمت های 2400 تومان رسید افزایش ناوگان شرکت از یک سو و رشد درامدزایی به واسطه تسعیر دارمدهای ارزی شرکت با رشد قیمت دلار همچنین افزایش مبادلات روسیه به منظور دور زدن تحریم ها و صادرات به چین سبب شده تا انتظارات اتی از سهم شدت گرفته و شاهد رشد قیمتی خوبی در حخزر باشیم البته کمی اصلاح بعد از رشد فعلی برای سهم بد نیست ولی به ور کلی خوب معامله می شود
در بین گروه پالایش خبرها ریز و درشت حاکی از آن است که کار کمی برای گزارش ها سخت شده است . از روز چهارشنبه باردیگر زمزمه هایی مطرح شده است که گزارش پالایشی ها گزارش خوبی نیست و همین موضوع فشار فروش به این گروه را افزایش داده است . البته تاوقتی قطعه نشده نباید قضاوت کرد ولی تجربه نشان داده این شایعات معمولا درست از اب در می آید .امروز اخر وقت البته گفته می شود صندوق توسعه خوب حمایت کرد ولی در کل کار کمی خاص است . هرچند قیمت ها با این سود ها نیز عجیب نیست . حتی با بدترین سناریو و بدترین فاز پیش برویم به نظر شپنا با چشم انداز سود 1600 ریالی و شراز با سود 4100 4200 ریالی و شبندر با سود 2500 ریالی برای کل سال همچنان قیمت های بدی نیستند ولی ممکن است انقدر خوب و قوی و جذاب برای بازار نباشند و کمی اصلاح آنها را در مسیر بهتری قرار دهد .در این گروه بین نفتی ها فکر میکنیم شرایط شبهرن خاص ترو بهتر باشد فروش در مهر به 13010 میلیارد و ابان 17044 میلیارد ریالی رسیده و کمی رشد کرد در آذر به 14132 میلیارد ریال رسید 9 ماهه 125716 میلیارد ریال بود و رشد خوبی داشته و مدت مشابه 78109 میلیارد ریال بود سهم را کمی بیشتر زیر نظر داشته باشید.
هلدینگ ها نیز این روزها خوب حرکت میکنند در بین اعضای این گروه قطعا هنوز منفی های شستا یکی از بهترین هاست طبق برخی شنیده ها این هفته گزارش ستاره خلیج فارس منتشر می شود که میتواند شوک خوبی برای شستا و تاپیکو باشد . در این گروه معتقدیم شستا فعلا گزینه خوبی است ونیکی با این خبر 2هزار میلیارد تومان جذاب است و در نهایت در باقی وصندوق بد نیست و وبانک هم فعلا اسیر صف فروش شاید شود … بین سایر سهم ها ومهان گزارش بسیار خاصی را داد در9ماهه به سود 913 ریالی رسیده است و هنوز سود غدیر و گزارش خاص دی که فروش بلوک غدیر داشته باقی مانده است و ومهان اگر در قیمت های زیر 5000 ریال قرار گرفت برای خرید جذاب است و چشم انداز 1300 ریال سود را دارد . در نهایت سراغ پر طرفدار ترین های گروه یعنی غدیر و پارسان برویم . پارسان 5800 5700 ریال سود احتمالا شناسایی میکند و به 6000 ریال بعید است برسد و در غدیر هم با این سود وکغدیر و این شرایط خاص پارسان با فرض 5200 ریال تقسیم سود حوالی 298 295 تومان سود را دارد اگر تقسیم سود شپدیس کمی بهتر بود پارسان 6800 و غدیر 3300 ریال سود را داشت . به نظر واضح است که بازار چرخش به سمت شستا را پیش گرفته و غدیر و پارسان را کمی کنار زده و شستا بهتر میخرد !
وخارزم را هم جالبمیخرند سهم به زودی با گزارش 9 ماهه کمی بازار را به سمت خود سوق میدهد و صد البته حرکت وبصادر برای وخارزم هم مهم است
در گروه فولاد ذوب با یک شایعه تغییرات مدیریتی مواجه شده و میخرند ولی در کل سهم کمی پر ریسک است کم ریسک ترین گزینه گروه همچنان فولاد است که فکر میکنیم شبیه 3 ماهه دوم عمل کند . گزارش فخوز در9 ماهه شاید کمی بهتر باشد تلفیقی سهم واقعا خوب بود
اگر کمی اهل ریسک هستید به نظر دو سهم فنورد و فغدیر را کمی بیشتر زیر نظر گرفته و آنها را بیشتر در نظر بگیرید میتوانند گزینه های خوب و جالبی برای بازار باشند و گزارش های جالبی را رو کنند . در بین بزرگ ترها نیز طبق روال فولاژ کاوه و ارفع را بهتر میبینیم . در کنار این دو در فلزاتی ها فنوال و فباهنر در بین گزارش های اخیر جالب وجذاب بودن و هردو قابلیت های خوبی با دید نوسان داشتند . هردو سهم را زیرنظر بگیرید
امروز بلوک فاذر معامله شد و گویا سازمان انرژی اتمی خریدار بلوک شده است . اگر تا قیمت بلوک بنا به هر دلیلی فاذر یک دور متعادل شد با دید کمی صبر خرید سهم بد نیست و میتواند جالب باشد البته ریسک و نوسان سهم نیز کم نیست …
در بین سهم های خاص شکلر گزارش های خوبی داشت و قرن هم میتواند جالب باشد . گزارش خوبی بزند بین گروه شوینده ها در کل و گروه شیمیایی به این شکل این دو گزینه قابل بررسی و قابل دفاع تر هستند .
این روزها گروه کاشی هم مورد توجه بازار است . دراین گروه 2 سهم خاص طبق معمول کلوند و کحافظ هستند و به نظر این دو قابلیت های خوبی برای بازار و رشد قیمت دارند در این شرایط با دید کمی صبر کردن کلوند سهم خوبی می شود و با دید کوتاه مدت تر گزارش کحافظ و کساوه خاص تر است از کحافظ یک خبر افزایش سرمایه انباشته نیز به گوش میرسد .
گروه غذایی به نظر گزارش های خوبی را بدهند … دراین گروه غمینو و غپینو شرایط خاصی در بازار گرفته و در گروه لبنیات نیز غکلپا و غپاذر و غشان و اصفهان شرایط خوبی را دارند در این گروه در بین روغنی ها میتوان روی غکوروش و غبشهر هم حساب کرد و به نظر سازمان بورس باید روی این کاهش مالیات گروه غذایی یک شفاف سازی بگیرد و تکلیف کمی روشن تر باشد . در این گروه غگل و بهپاک هم جالب هستند در غگل افزایش سرمایه دارد و گزارش 3 ماهه خوبی می زند . سهم اولین ماه سال مالی را با فروش 1116 میلیارد ریالی و ابان 1216 میلیارد و اذر 1177 میلیارد ریالی آغاز کرده است و 3ماهه 3510 میلیارد ریال فروش داشت مدت مشابه قبل غگل 2951 میلیارد ریال بوده است . فعلا غکوروش و غبشهر و کمی غپینو و غشهداب را بیشتر زیر نظر بگیرید


