تحلیل تکنیکال قند اصفهان
سایت تحلیلی بتاسهم
قند اصفهان در سال 90 و پس از مجمع سالیانه خود از محدوده 800 تا 4000 تومان رشد داشته است در بازگشایی اخیر سهم نیز شاهد اصلاح شدید قیمت از 3930 تا 1900 تومان بوده ایم سود سال 91 شرکت 303 تومان می باشد اگر پی به ای منطقی ایی به سهم بخواهیم بدهیم می بینیم پی به ای 7 نیز برای سهم زیاد است اما با همین پی به ای نیز قیمت سهم به 2100 تومان می رسد لذا در رشد اتی احتمالی سهم باید به اهداف بنیادی سهم توجه بیشتری داشت هر چند در گروه قندی تنها چیزی که یافت نمی شود منطق و تحلیل است. سهم های کوچکی که حجم مبنای بسیار پایینی دارند کنترلشان خیلی سخت نمی باشد لذا تحلیل دقیقی در این گونه موارد نمی توان داشت
فعلا انچه در نمودار مشاهده می کنیم این می باشد که موج نزولی اخیر از 3930 به 1900 تومان اولین موج نزولی ما می باشد که می توان ان را موج a فرض کرد احتمالا یک موج b باید تشکیل شود که این موج می تواند در مسیر برگشتی 1900 به 3930 باشد باید دید موج b تا چند درصد فیبو توان برگشت دارد
اهداف موج صعودی b در شکل بالا رسم شده است دو سطح 2400 و 2700 تومان اولین سطوح فیبوناچی می باشند از طرفی میانگین 50 روزه در محدوده 2100 و میانگین 20 روزه نیز در محدوده 2700 تومان قرار دارد لذا انتظار داریم ابتدا قیمت با حجم مناسبی از میانگین 50 روزه در محدوده 2100 تومان عبور کند اگر قیمت در عبور از 2100 تومان موفق باشد احتمال رشد بیشتر تا 2400 الی 2700 تومان نیز ممکن خواهد بود
در اخر موج نهایی c را در پیش داریم که این موج می تواند همزمان با مجمع سالیانه و تقسیم سود نقدی همراه باشد که احتمالا باعث نزول قیمت به زیر 1900 تومان خواهد شد پی به ای 5 کمترین هدف قیمتی سهم خواهد بود
در مجموع روند ترسیم شده یک تخمینی از فاز حرکتی سهم بوده و شاید به این نحوه و ترتیب اصلا رخ ندهد باز هم باید اشاره کنیم سهم های قندی خوردن به دلیل حجم مبنای پایین شان براحتی قابل کنترل هستند لذا تخمین مناسبی از رفتار حرکتی انها ممکن نخواهد بود انچه مشخص است قیمت شکر در داخل بیش از 1200 تومان نمی باشد و دلار هم حتی 2000 تومان هم شود باز تاثیر ی بر روی واردات شکر نخواهد داشت در مجموع قیمت شکر داخلی بسیار گران تر از شکر وارداتی می باشد حال اگر نرخ شکر وارداتی را با دلار 1300 تومانی محاسبه کنیم می بینیم که با فرض قیمت شکر جهانی در محدوده 550 دلار قیمت شکر وارداتی با تعرفه صفر نهایتا حتی به 800 تومان هم نمی رسد. این محاسبه به این دلیل انجام می شود که اگر دولت بخواهد رفتاری مانند شیر و یا سایر کالاها در مورد شکر هم داشته باشد شرایط خوبی نخواهد داشت . اما به هر حال چرخش به سمت گروه شکر وجود دارد .
یکشنبه 7 خرداد 91


