صدرا سهمی می باشد که اکثر فعالین، تمایل نوسانات شدیدی بر روی ان دارند و کمتر سهامدار صبوری را در این سهم مشاهده می کنیم و یا اینکه اگر کسی هم از سهامداران قدیمی این سهم باشد حتما در سهم گیر کرده است و دلیل اینکه این سهم فاز نوسانی شدید ی را در پیش گرفته است عدم تقسیم سود می باشد لذا شرکتی که برای سهامدار سود نقدی نداشته باشد ارزش نگهداری بلند مدت را ندارد و تنها مناسب استفاده از فازهای نوسانی می باشد همین داستان را ما به شدت در گروه تجهیزات در حال مشاهده هستیم که همه سهامداران هر روز تمایل دارنند یک اتفاق جدید در روند صدرا بی افتد و صدرا هر روز مثبت باشد این داستان شاید نتیجه رفتار یک سری سفته باز شد که صدرا را به این حالت تبدیل کرده اند و هربار صدرا را باد می کنند و سپس رهایش می کنند تا به یک جایی بخورد ؟؟ یا بالا می ره یا به جایی می خوره و می ترکه و تازه صداش در می اید هیچی توش نبود جز یک باد ؟؟؟ تجربه به ما ثابت کرده است که هر زمان بازار به صدرا اعتماد کرده است صدرا ضربه بدی به این اعتماد بازار زده است لذا در شرایطی که اکثر اهالی بازار حرف از خوب بودن صدرا می زنند باید به عاقبت این حرف های خوب فکر کرد؟؟ من زمانی صدرا می خرم که که همه بگند صدرا بد است؟! همه از دست صدرا شاکی باشند !!وقتی این طوری بود یعنی صدرا در کف قیمت است اما وقتی همه صدرا را از 145 خریده اند و الان هم 260 است یعنی همه در سود هستند لذا همه فروشنده اند اون هم فروشنده محض در هر شرایطی و با هر قیمتی ؟؟؟ بازاری که درگیر مسایل سیاسی هم شده است تحمل سهمی را که قرار است در 2 سال اینده جز برترین شرکتهای بورس ما باشد را ندارد یقینا با تغییر دولت فعلی صدرا عاقبتی بهتر از همان صدرای اخر سال خاتمی نخواهد داشت بگذریم برویم سر نمودار سهم که یقینا الان اکثر تحلیلگران بر مبنای همین نمودارها روی صدرا نظر می دهند چون دلایل بنیادی خاصی جز شایعات یک کلاغ و چهل کلاغ در مورد صدرا حرف قابل اتکای دیگری وجود ندارد که بتوان در موردش تحلیل کرد الان دو سال است می گن سود 10 تومانی سود 50 تومانی سود 90 تومانی دریغ از یک سود 10 تومانی … این موارد را گفتم تا دوستانی که صدرا می خرند فردا نیایند بگند اقا شما گفتید شما نگفتید این داستان صدرا است.. جراعتش را داری بخر ..سود کردی نوش جانت …ضرر هم کردی خودت باید حواست باشد که تو صدرایی را خریدی که داستان تکراریش این بوده است و دنبال معجزه از صدرا نباش.. صدرا بازی داره بازیش را بلد هستی بیا تو … نیستی برو سهم بنیادی بخر یک روز جواب می گیری … خیلی خودمونی دارم به اون دوستانی که همیشه دنبال مقصر برای کارهاشون می گردنند می گم این داستان را دو سه بار بخون برو ببین با صدرا می خواهی باشی یا نه ؟؟/ اگر بودی از این به بعد نگو شما گفتید شما نگفتید … صدرا از کنترل من و تو خارج است اقای ایکس پول پاش گذاشته از 145 رسونده تا 290 تومان و الان هم ادم قانعی است در عرض یک ماه 100 درصد سود کرده است و الان هم داره می فروشه و هی هم می گه سهم خوبی است سهم خوبی است بله برای شما که درعرض یک ماه قمار عاشقانه داشتی و سود 100 درصدی در عرض یک ماه کردی صدرا بهترین سهم است اما صدرای فعلی برای سهامدار فعلی عاقبت خوبی ندارد اگر هم داشته باشد ارزش ریسکش را ندارد
اخرین موج صدرا از 145 تا 290 تومان بوده است سابقه صدرا نشان داده است در اکثر اصلاح های گذشته تا 80 الی 90 درصد مسیر صعودی قبلی را اصلاح داشته است لذا این تجربه را نیز باید در کنار رفتارهای فعلی سهم مورد توجه قرار داد شاید این بار 90 درصد نباشد اما در تحلیل ها 50 الی 60 درصد چیز نرمالی است سطوح اصلاحی سهم در شکل قابل مشاهده است سطح 38 درصد برابر با 233 و سطح 61 درصد نیز برار با 200 تومان است
دوما صدرا پس از سال ها توانسته است کانال نزولی چند ساله خود را بشکند و از ان عبور کند لذا هر تحلیلگری انتظار دارد صدار حداقل به سمت این کانال برگشت داشته باشد و خط نزولی چند ساله خود را یک لمس مجدد کند و سپس به سمت اهداف بالاتر حرکت کند میانگین 100 و 50 هفتگی در محدوده 240 قرار دارند و میانگین 20 هفتگی نیز برابر با 213 تومان می باشد هر سه میانگین مذکور نقش حمایت مناسبی برای صدرا دارند و عبور از این سه میانگین هم کار سختی می باشد و نباید انتظار ریزش یکباره از این محدوده را داشت فعلا محدوده 213 الی 240 تومان نوار حمایتی سهم خواهد بود تا در صورت شکست ان قیمت به سمت میانگین 200 هفتگی در محدوده 180 تومان حرکت کند
دلیل هر حرکت تکنیکالی چیزی جز دلایل بنیادی نیست فعلا چه دلیلی برای رشد صدرا میباشد تعدیل در گزارش 6 ماهه ؟؟؟ خیلی از تحلیلگران فقط می گویند تعدیل داره اما گزارشش خواهد امد و خواهیم دید صدرا تعدیل هم خواهد داد اما مثلا سود 8 تومانی را دوباره کرده 9 تومان و اسمش را هم می گذارد تعدیل ؟؟؟ این گونه تعدیل ها برای سهامدار جز بدرد بخور نیست ؟؟؟ شاید استمهال بدهی ها تنها برگ برنده صدرا باشد که تعدیل بسیار خوبی را برای سهم خواهد داشت ؟؟؟
در مجموع در قیمتهای فعلی خرید صدرا اصلا به صلاح نیست مگر کسانیکه نوسانگیری خوبی را بر روری صدرا بتوانند انجام دهند یک سری حقوقی پر سود روی این سهم الان هستند که در هر قیمتی صدرا را خواهند فروخت
اما کسانییکه سهم را دارند باید توجه کنند تمام فازهای اصلاحی سه موجی است فاز ابتدا نزولی است فاز دومی صعودی و فاز اخر هم نزولی می باشد
صدرا در این مدت از 287 به 257 تومان کاهش اشته است این فاز اول یا همون a می باشد فاز دوم نیز از 257 تا 277 تومان بوده است که همان b خواهد بود فاز سی یا نهایی می تواند با عبور از 257 تومان شروع شود و تا 230 تومان حداقل کاهش داشته باشد توجه به شکست سطح 257 تومان قابل اهمیت است
اما در نمودار کوتاه مدت سهم شاهد هستیم قیمت خط کوتاه مدت خود را شکسته است و این شکست اولین سیگنال منفی سهم خواهد بود
ورود به صدرا توصیه نمی شود اونهایی هم که دارند داستان را برایشان گفتیم حتما می توانند بهترین نتیجه را خودشان برداشت کنند بازار سیاسی بسیار متزلزلی را در پیش داریم و سهم هایی که رشد بی منطق و سریعی در این مدت داشته اند در تیر رس بیشتر اصلاح هستند





