خبر
در گروه پالایش …
تحلیل خبر
گزارش پالایشی ها رسید و شاید بتوان گفت شبریز شتران خوب بودند و البته شتران سود غیرعملیاتی داشت . در گروه پالایشی فقط شتران گزارش شش ماهه خیلی خوبی ارائه کرد و شبندر بدترین عملکرد را داشت؛ بقیه شرکت ها هم گزارشات معمولی شبیه سه ماهه اول داشتند شپنا هم نه خوب و نه بد بود برخی نمادها مانند شپنا در پایان سال مالی تا حدودی سود غیر عملیاتی شناسایی می کنند ولی عملکرد شش ماهه امسال، اختلاف فاحشی با سال گذشته دارد که علت اصلی آن، کاهش حاشیه سود ناخالص است! شپنا در 3ماهه 82 ریال و 6ماهه 173 ریال محقق کرده است البته بخشی از سود ها در انتهای دوره در سرفصل سایردرامد ها شناسایی می شود به نظر 600 ریال را امسال بعید است ولی با دلار نیما شاید بشود
در شتران در گزارش 6 ماهه به تخقق سود 240 ریالی رسیده است و بهتر از 3 ماهه بود . 75 ریال سود در 3ماهه محقق کرده بود قطعا سود غیرعملیاتی موثر بوده است
دراین گروه از دید ما شتران گزینه بدی نیست ولی اگر قصد خرید دارید همان شپنا گزینه مطمئن تری است در حال حاضر اجازه بدهید این گروه کمی استیبل تر شود و بعد سراغ انها بروید بین انها فعلا گزینه اصلی که کنسل می شود شبندر است .
1 آبان 1403


