خبر
در بین دارویی ها باید از …
تحلیل خبر
گزینه های گروه دارو هم خوب بودند و می شود گزینه های قابل اتکایی دراین گروه پیدا کرد . کاسپین یکی از گزارش های خوب بود سهم رشد خوبی را نسبت به مدت مشابه قبل دارد و 1126 ریال در 3ماهه و 6ماهه 2215 ریال سود محقق کرده است کمی هزینه های مالی رشد کرده با این حال 3ماهه سود عملیانی 2498 و یود خالص 1576 میلیارد ریال است . در 6ماهه 5116 میلیارد ریال سود عملیاتی و 3100 میلیارد ریال سود خالص دارد به نظر 4500 و 5000 ریال سود دور نیست و هم با دید تجدید هم سود اوری گزینه کم دردسری است
دتماد هم خوب بود و خوش درخشید دتماد در 6ماهه 5775 ریال و 3ماهه به سود 2969 ریالی رسیده است
3 ماهه سهم 2682 میلیارد ریال سود عملیاتی و 2122 میلیارد ریال سود خالص دارد در 6ماهه سود عملیاتی 5357 و سود خالص 4128 میلیارد ریال بود او هم 1100 1200 تومان سود را دارد و واقعا کم ریسک است
دپارس از چیزی که فکر میکردیم بهتر بود و بهتر ظاهر شد هر چند دفارا خوب نبود و به نظر کمی دیگر اصلاح نیاز دارد ولی شاید نهایت 10% کمتر دیگر جای ریزش دفارا نییست ولی دپارس خوب پیش رفت مثل 3 ماهه اول رفت و 3040 ریال سود محقق کرد
در 3ماهه 1474 ریال سود محقق کرده
باید صبر کرد گزارش 12ماهه و سود دفارا برسد در 3ماهه سهم 1822 میلیارد ریال سود عملیاتی و 1400 میلیارد ریال سود خالص دارد در 6ماهه سود عملیاتی 3795 و سود خالص 2888 میلیارد ریال بود
در بین خاص ترها درهاور هم بد نبود سهم درهاور در 3ماهه به سود 4382 ریالی رسیده است و 1228 میلیارد ریال سود عملیاتی و 1095 میلیارد ریال سود خالص دارد در 6ماهه سود هر سهم 7676 و 2358 میلیارد ریال سود عملیاتی و 1919 میلیارد ریا سود خالص دارد ان سود 1800 1900 تومانی که قبل تر میگفتیم به ستی به دست اید ولی قیمت هم اصلاح کرده است
دزهراوی یکی از خاص ترین و نمادی بود که نظر ما را جلب کرد سهم 6 ماهه داد و سهم با کنترل نسبی هزینه های مالی رشد اندک سود را داشت و در حالی که کل سال قبل 1 ریال و مدت مشابه قبل 8 ریال بود 3 ماهه به سود 27 ریالی رسیده است 6ماهه 172 ریال شد
سهم 3ماهه 264 میلیارد ریال سود عملیاتی و 85 میلیارد ریال سود خالص دارددر 6 ماه بهتر شد و سود عملیاتی 1010 و سود خالص 550 میلیارد ریال بوده است به نظر 400 ریال امسال بتواند و کمی هزینه مالی را کنترل کند عالی تر هم می شود
دکپسول هم بد نبود و در سود سازی خوب ظاهر شد سهم 3 ماهه 3571 ریال و 6ماهه نیز نرمال بود و 6926 ریال سود محقق کرده است جز گزارش های خوب گروه دارویی است که افت سود را نسبت به قبل نداشته
دسینا هم انصافا خوب عمل کرده است ولی قیمت کمی بالاست با این حال سهم در گزارش ۳ماهه به سود ۵۱۵ ریالی رسیده است و در سود عملیاتی ۱۷۳۷ میلیارد ریال و ۱۲۳۵ میلیارد ریال سود خالص دارد
در 6 ماهه سود هر سهم با رشد خوب 1463 ریال و 4839 میلیارد ریال سود عملیاتی و 3511 میلیارد ریال سود خالص دارد
دجابر هم با این قیمت این سود منطقی است در دجابربخش مهمی از سودغیرعملیاتی است
در 9ماهه 1767 ریال سود محقق کرده است و 3726 میلیارد ریال غیرعملیاتی دارد و 1522 میلیارد ریال سود عملیاتی
سهم در ۶ماهه با تحقق ۳۷۳۸ میلیارد ریال سود غیرعملیاتی به عدد ۱۶۶۱ ریالی در ۶ماهه رسیده است
در گزارش ۳ماهه به سود ۱۰۸۸ ریالی رسیده است که عمده آن غیر عملیاتی است . ۲۴۶۸ میلیارد ریال سود خالص دارد که بخش عمده آن غیرعملیاتی است
در نهایت سراغ بیوتیک میرویم که او هم گزینه قوی و خوب و منطقی برای بازار بوده است . در 6ماهه جالب بود و 1828 ریال سود محقق کرده است که 2238 میلیارد ریال سود عملیاتی و 1468 میلیارد ریال سود خالص دارد
شاید بخواهیم جمع بندی کنیم دپارس دتماد کاسپین بهتر بودند و صد البته برای نوسان دزهراوی جلوی چشم ما رژه می رود
1 آبان 1403


