خبر
بازهم گزینه های پتروشیمی را …
تحلیل خبر
با رشد دلار نیما این گروه کم کم مورد توجه بازار خواهد بود و گزینه های خوب بعد از گزارش هم کم نیست . از شیراز گرفته تا زاگرس در اوره و متانولی ها . از پارس و مارون در کمی ریسک پذیر تا و در نهایت بوعلی و شبصیر که هردو جالب هستند به نظر بوعلی اگر بتواند کمی در فضای سود سازی مثل 3 ماهه اول حاشیه سود را حفظ کند میتواند یکی از سهم های جالب گروه باشد بوعلی تابستان خوبی را ثبت کرد و مرداد 60951 و تیر فروش 88542 میلیارد ریال بود
در خرداد 42127 میلیارد ریال ، اردیبهشت 43605 ، فروردین با فروش 42131 میلیارد ریالی مواجه بود . 5 ماهه 271759 میلیارد ریال فروش داشت و رشد خوبی را نسبت به مدت مشابه قبل دارد و 188234 میلیارد ریال بود
شبصیر هم با این گزارش خوب و چشم انداز 2800 تا 3000 ریال سود در 12ماهه میتواند بعد از کمی اصلاح در این قیمت ها جذاب شود .
در نهایت سهم های خاصی مانند جم مارون پارس و … را نیز زیرنظر بگیرید انها نیز گزارشی خوب ظاهر شدند
اگر دو شرکت هلدینگ و یا سرمایه گذاری را هم بخواهیم بگوییم یکی پترول دراین نرخ ها جالب است و به مجمع می رود و دیگری پارسان که افت پالایشی ها نقطه ضعف پارسان و شستا ست . پترول را با دید نوسان زیرنظر بگیرید پترول در 12ماهه به سود 488 ریالی رسیده است البته با دید نوسان به نظر این سود قابل تکرار نیست ولی قابلیت های بدی ندارد
17 شهریور 1403


