خبر
در بانکی ها اخباری که …
تحلیل خبر
توفانی از اخبار خوب در این گروه در راه است به زودی وبصادر و وبملت هم شفاف سازی شبیه وتجارت می زنند . ونوین هم طبق معمول هنوز یکی از بهترین هاست ولی 2 سهم وبصادر وتجارت خوش خبر تر هستند در وبصادر مجمع اعلام شده به زودی گویا مجوز صادر می شود از سوی دیگر تحولات وبصادر هم جذاب است ولی واقعا وتجارت گل کاشت و جذاب عمل کرد . در گوشه و کنار در مورد وتجارت شنیده می شود طبق گزارش حسابرسی نشده سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۲، سود خالص این بانک به ازای هر سهم کمی بیشتر از 50 تومان (506 ریال) بوده است، اما با تسویه مطالبات بانک تجارت بابت تعهدات ارزی سالهای ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ پس از اتمام حسابرسی و تایید بانک مرکزی با نرخ 42 هزار تومان ETS، از این محل برای بانک تجارت ۱۹ هزار میلیارد تومان درآمد برای سال مالی 1402 شناسایی شده است که موجب می شود سود هر سهم وتجارت به رقم ۱۰۲ تومان معادل ۱۰۰درصد افزایش برسد و از همین رو سود ریالی قابل تقسیم در مجمع پیش رو نیز رشد قابل توجهی خواهد داشت
ولی تقسیم سود در وتجارت کماکات 10% اما افزایش سرمایه میدهد . نسبت قیمت به سود هر سهم بانک تجارت پس از شناسایی درآمد حاصل از تسویه مطالبات از ۲.۵ واحد به ۱.۲ واحد رسیده که در بین سایر بانکهای حاضر در بازار سرمایه تقریباً بیسابقه است. در مورد وتجارت امروز اگر نامحدود باز شود به نظر بالای 1500 ریال نرخ میخورد ولی فکر میکنیم شرایط جوری پیش برود که محدود باز شود و صف باشد . به نظر وتجارت را کمی بیشتر و خاص تر زیرنظر بگیرید به خصوص اگر محدود باز شد صف خرید سهم جذاب است .
دارایکم در مجمع 400 تومان تقسیم کرد و حالا با این شرایط این سهم نیز میتواند قابلیت های خوب و بهتری را داشته باشد و یرنظر بگیرید
21 خرداد 1403


