خبر
زلزله زاگرس …
تحلیل خبر
گزارش زاگرس شبیه زلزله عمل کرد و به نظر تبعات و اثرات آن امروز کل بازار را در برمیگیرد . البته کل گروه پتروشیمی خوب نبود و بازار را با چالش مواجه میکند . ولی زاگرس بیش از همه به چشم آمد زاگرس در9ماه 10444 و در 6ماهه حسابرسی شده به عدد 6514 ریال رسیده بود در 12ماهه رشد هزینه ها هزینه سنگینی به سهم وارد کرد در نهایت در عقب گردی اشکار و واضح به سود 5049 ریالی رسیده است و 12116 میلیارد ریال سود خالص داشت یعنی 3 ماهه اخر زیان داشت . یکی از بدترین گزارش های سال های اخیر را داشتیم . قیمت هم مشخص است چه می شود …
در بین اوره ای ها شاید و امیدوار بودیم کمی شلرد بهتر شود سهمی که البته او هم 12ماهه زیان تپل 200 تومانی داشت !!
در سایر سهم ها شگویا هم با رشد هزینه ها زمین خورد شگویا در 3ماهه به سود 1157 ریالی رسیده در 6ماهه این عدد 1806 ریال شد و 9ماهه به 2269 ریال رسید . جالب است که در 12ماهه عقب گرد کرد و 2036 ریال محقق کرده است
نه این که شصفها خوب بوده باشد ولی شاید بد نبود و بد عمل نکرد شصفها در 6ماهه به سود 17470 ریالی رسیده است و 5241 میلیارد ریال سود خالص و 7422 میلیارد ریال سود عملیاتی دارد
در 9ماهه سود 20954 ریال بود و 8736 میلیارد ریال سود عملیاتی و 6286 میلیارد ریال سود خالص دارد
در 12ماهه سود 23778 ریال و سود عملیاتی 10885 و سود خالص 7136 میلیارد ریال بود
فعلا کل گروه را فقط می شود گفت که نوری خوب گزارش داد و احتمالا بوعلی بهتر می شود باقی هیچ هیچ هیچ و افت قیمت انها کمی در این چند روز شکل میگیرد
30 اردیبهشت 1403


