جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروز اولین روزکاری سال 1403

گزارش بازارامروز اولین روزکاری سال 1403

نوید خاندوزی
مارس 24, 2024
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروز اولین روزکاری سال 1403

سبز بهاری،آغاز طلایی !

سلام به شما عزیزان و همراهان همیشگی گزارش های بازار بتاسهم

امیدواریم سالی که نکوست واقعا این باراز بهارش پیداباشد … ولی فراموش نکنید سال گذشته نیز بهار خوبی را داشتیم و هر چه جلوتر رفت خزان به چهره بازار نزدیک ترشد … امیدواریم امسال و اینبار وضعیت متفاوت باشد و بازار بتواند این  بهار سبز و این اغاز طلایی را برای روزها و هفته های پیش رو تکرار کند !

امروز اولین روز کاری سال ۱۴۰۳ را آغاز می‌کنیم و خوشحالیم یک بار دیگر در یک روز دیگر همراه شما عزیزان هستیم و سال جدید را با هم پیش می‌بریم. امیدواریم سال ۱۴۰۳ سالی پر از اتفاقات خوب شیرین و پر از رویدادهای خوب و زیبا برای جامعه سهامداری و سهامداران باشد امروز قاعدتاً بازار نمی‌توانست منفی پیش برود چرا که اتفاق و رویداد منفی را نداشتیم البته به نظر می‌رسد همچنان موج کم رمقی و کم تحرکی و کم حجمی در بازار این چند روز نیمه تعطیل وجود داشته باشد و پول ها بادحسرت تماشاگر بازار باشد
این موضوع به نظر طبیعی می‌رسد و مسبوق به سابقه که در تعطیلات بازار مثبت اما کم حجم بوده باشد البته حجم امروز برای یک اول سال خوب بود

پس بازار امروز طبیعی بود که چنین شرایطی را داشته باشد و البته مثبت نسبتاً خوبی را توانست در اولین روز کاری ثبت نماید اما برای فضای بازار و اتفاقات و اخبار حول آن طبق معمول در آغاز هفته مرور کنیم که چه رویدادها و اخباری در انتظار بازار است به نظر یکی از مهمترین رویدادها بروز اخبار اقتصادی نسبت به شعار سال و اظهار نظرهای پس از آن است که مفصل امروز در مورد آن صحبت می‌کنیم دلار هم یکی دیگر از دلایل آن …

در حوزه سیاسی تحولات جنگ غزه و لبنان و در بخش بورسی هم تحولات نرخ دلار نیما که البته امروز بدون تغییر بود و همچنین انتشار گزارش‌های ماهانه که جمع‌بندی فروش ۱۲ ماهه شرکت‌ها را نشان می‌دهد از مهم‌ترین رویدادهاست

اما سراغ بازار امروز برویم که چرا مثبت قوی و خوبی بود و چه اخباری را شنیده بود که وضعیت بهتری را داشت شاید بتوان گفت مهمترین دلیل مثبت بودن بازار امروز این بود که خبر منفی در پیش نبود و بازار اخبار نسبتا خوبی را داشت برخی دیگر معتقدند تحولات نرخ دلار و افزایش آن تا مرز ۶۲ و همچنین انتشار گزارش‌های ماهانه و فروش خوب برخی شرکت‌ها و از همه مهمتر انتخاب شعار سال مرتبط با بازار مهمترین دلایل مثبت بودن جو بازار است

البته همچنان معتقدیم یکی از عواملی که پیشران حرکت بازار طی مدت اخیر بوده این است که دلار با سرعت و قدرت بیشتری مسیر صعودی را طی می‌کند و بازار امیدوار به تغییر سیاست‌ها از سوی بانک مرکزی است جایی که به نظر می‌رسد شاهد اولین چرخش جدی سیاستگذار در حوزه نرخ دلار نیما باشیم. بدون شک اگر بازار نشانه‌ای از این عدم تغییر و رفتار را احساس کند واکنش او خلاف آن چیزی است که امروز در تابلو معاملات شاهدش بودیم و نکته مهم این است که این بار سهامداران قطعاً با سرعت و واکنش بیشتری واکنش نشان می‌دهند و منتظر بیان و تحلیل پسا رویدادی نخواهند بود

اگر به خاطر داشته باشید قبل از آغاز سال معتقد بودیم که اخباری نظیر نرخ دلار خبرهای خودرویی پالایشی تسعیر ارز بانک‌ها پیشران بازار در این مدت خواهند شد و می‌توانند جو خوبی به بازاری که مدت‌ها سرکوب شده و از بقیه همگروه‌ها و موارد مشابه خود عقب است بگیرد

بازار بتواند کوچک‌ترین نشانه‌ای از این تغییر در سال جدید دریافت کند قطعاً فضای بازار فعلی و جریان رشدی که ایجاد شده و امروز شاهدش بودیم ادامه خواهد داشت اما به محض اولین شیرین کاری دولت و یا خبری متناقض با روند و برآورد فعلی جهت بازار چرخیده و با سرعتی ممکن است حتی بیشتر از رشد فعلی واکنش نشان دهد…

این موارد را نوشتیم تا بگوییم که از یاد نمی‌بریم و به خاطر داریم که این خوشبینی و این امیدواری همیشه وجود داشته اما ندانم کاری و تصمیمات عجیب دولت بر هم زننده این ماجرا بوده بیش از اندازه نباید خوشبین بود حتی وقتی اسم سال مشارکت مردم باشد اما در بخش دوم به همین موضوع می‌پردازیم…

برخی به امید شعار سال در بازار اقدام به خرید و فروش می‌کنند !! که قبل از هر چیز اذعان می‌کنیم نه اینکه بی‌تأثیر باشد اما این دولت و رفتار او نشان داده هیچ چیز و در واقع هیچ قواعد اقتصادی را محترم نمیداند و لحاظ نمی‌کند و در تصمیمات خود درست پیش نمی‌رود…  نکته بعد اینکه اگر از امروز تا انتهای سال هر چیزی در مورد شعار سال می‌نویسیم و صحبت می‌کنیم عزیزان و دوستان بدانند جز مطالب اقتصادی و بررسی و تحلیل اقتصادی چیزی نیست ما از بعد سیاسی به هیچ ماجرا و داستانی نگاه نمی‌کنیم. نکته دیگر اینکه رفتار فعلی دولت در سالی که گذشت به ما نشان می‌دهد که به طور کلی به شعار و حرف و شرایط دولت که بیان شده نمی‌توان توجهی کرد و باید شرایط واقعی و رفتار واقعی را ملاک قرار داد… این دولت حرف تا عملش زمین تا اسمان است … هنوز جای زخم پیش بینی پذیر بودن اقتصاد که در بیان اول سال قبل بیان میشد درد میکند !!

و ما از امروز سلسله مطالبی در مورد این موضوع خواهیم داشت که سعی می‌کنیم این موارد را بیشتر باز کنیم و چون می‌دانیم عزیزان مطالب را دنبال می‌کنند و می‌خوانند امیدواریم بحث یاسین و این حرف‌ها نباشد و توجه بیشتری به مطالب بیان شده گردد…

شعار فعلی سال دو محور داشت دو محور اساسی و مهم یکی تولید و دیگری مشارکت مردم…  تا قبل از آغاز سال و تا قبل از بررسی و بیان این موضوع باید ببینیم سر این دو واژه و شعار چه بلایی آمده…  ابتدا از تولید صحبت کنیم که تقریباً هیچ بلایی نبوده که طی این مدت دولت بر سر تولید کننده و یا صادر کننده و به طور کلی کسی که کار اقتصادی می‌کند نیاورده باشد . همه جوره جیب او را زده این همه جوره که می‌گوییم واژه کوچکی نیست از صادر کننده بگیر که دلارش را با نرخ پایین‌تر می‌گیرد و به وارد کننده می‌دهد تا هزینه‌های مختلف آب و برق و گاز و انرژی‌های دیگر ، مالیات و این آخری هم تعیین نرخ ۳۰ درصدی برای بهره !  در واقع نرخ بهره ۳۰ درصد تقریباً حکم لگد زدن آخر به جنازه تولید داشت تا به تولید کننده بدبخت بفهمد اگر بیکار بنشینی و پولت را در بانک بگذاری منفعت بیشتری را خواهی برد از قیمت گذاری دستوری و نرخ تامین مالی ۴۰ درصد و دخالت‌های ریز و درشت دولت بگذریم
این تکلیف واژه تولید تا قبل از شعار است…

اما در واژه مشارکت ببینیم رفتار دولت چه بوده و چه بلایی بر سر مشارکت آورده آن هم مشارکت بخشی به نام مردم !! امروز اگر از هر کم سواد اقتصادی  بپرسیم مبنا و تبلور مشارکت مردم در تولید چطور می‌تواند خود را نشان دهد و از چه طریقی حاصل می‌شود همه به رفتاری که در دنیا اتفاق افتاده اشاره می‌کنند که بازار سرمایه محلی برای ایجاد و بستر به کارگیری سرمایه‌های کوچک در راستای پروژه‌های بزرگ و تولید است و در واقع اصل شعار به طور کلی توجه به بازار سرمایه است اما شما نگاه کنید چه بلایی بر سر اعتماد مردم به این بازار آوردند…

امروز ریز و درشت مردم حاضر است پول خود را هر جایی بگذارد به جز این بازار … از بازار کریپتو کمپانی‌های پانزی بگیر تا بانک و دلالی خودرو مسکن دلار سکه که  هیچ یکم هیچ کمکی به تولید نمی‌کنند پول را اینجا می برند اما حاضر نیست جریان پول به این سمت بیاید و در مسیر تولید گام بردارد . این دقیقا  نتیجه رفتار برخی اسکل اقتصادی و تصمیم گیران دولتی است …

حرف و نقل در مورد این شعار خیلی زیاد است می‌توانیم تا صبح مطالب مختلف را در مورد آن بیان کنیم امروز به بخش اول که تبیین این دو واژه در شرایط فعلی پرداختیم و تا  خود حداقل بدانیم که در چه وضعیتی هستیم و شعار می‌دهیم به قول یکی نه شلوار تولید بر پای  اقتصاد است و نه لباس اعتماد  تن کسی … دولت با رفتار سال قبل خود هر دو را از تن فعال اقتصادی درآورده و لخت کرده و حق بدهید وقتی امسال چنین شعاری را می‌شنویم ناامید باشیم

برای روزهای بعد در مورد موضوع مشارکت و چگونگی مسیر آن برای کمک به تولید صحبت خواهیم کرد و امیدواریم گوش شنوایی برای این ماجرا وجود داشته باشد. امروز در مورد مقدمه اولیه این موضوع صحبت کردیم روزهای آتی سعی می‌کنیم مطالب بیشتری را در مورد آن بیان کنیم اما به طور کلی منظور صحبت این مقدمه این بود که شعار سال شاید از بعد روانی بتواند شرایط منطقی و بهتری را برای بازار به وجود بیاورد اما آنچه مهم است این است که سیاستگذار در اعلام نظرات واضح و در رفتار خود به شکل واقعی این شعار را پیاده کرد و مشارکت مردم برای کمک به جریان تولید از مسیر بازار سرمایه را پیش ببرد…

معدنی های پیشرو

در نمادهای معدنی شاهد روند مثبت قوی هستیم معدنی ها اکثرا با روند بسیار خوب و مثبتی همراه شدند

در این گروه باما مهمان صف خرید شد همانطور که قبلا هم اشاره داشتیم ارزش گذاری سهام جلگه های اسمانی که مالکیت 30 درصدی این شرکت در اختیار باما است و ارزش سرمایه گذاری در این شرکت هم پای ارزش بازار خود باما است سبب اقبال به سهم شده است برای باما رشد میان مدتی قابل توجهی را انتظار داریم

فزر هم با روند مثبت و حتی صف خرید همراه شد این سهم هم شرایط مناسبی داشته و به خوبی حمایت می شود فزر هم تا قیمت های 5200 الی 5600 تومان جای صعود دارد این سهم تولید کننده طلا هم می تواند ارام ارام همچنان در مسیر صعودی به رشد خود ادامه دهد

فملی تارگت 720 تومانی را زده و متعادل شد این سهم از قیمت های 560 تومان تا سطوح فعلی بازدهی بسیار خوبی داد فملی که به استقبال افزایش سرمایه می رود این سهم به واسطه طرح های توسعه ای خود و افزایش قیمت های جهانی مس مورد توجه قرار گرفته است

غذایی های توانا

درنمادهای غذایی شاهد روند نوسانی مثبت هستیم اکثر غذایی ها صعود خوبی را در پیش گرفته اند

در غویتا سهم به هدف قیمتی 300 تومان نزدیک شد سهمی که حمایت بسیار عالی شده و به نظر می رسد سطوح قیمتی 300 الی 320 تومان سطوح تعادلی خوبی برای این سهم باشد سهمی که انتظار می رود در سال جدید تحولات بنیادی خوبی داشته باشد

غگل که از افزایش سرمایه برگشته است پس از افزایش سرمایه هم حمایت خوبی شده و ارام ارام به رشد خود ادامه می دهد سهم سود سازی بالایی برای سال جاری دارد و پی بر ای فورارد جذابی دارد این سهم تا قیمت های 360 تومان در صورت عبور از قیمت های 320 تومان جای رشد خواهد داشت

غسالم برگشت قوی از سطوح قیمتی 420 تومانی داشت و به قیمت های 500 تومان رسید سهم اگر همینطور به صعودش ادامه دهد تارگت قیمتی 560 تومانی را خواهد داشت غسالمی که شرایط بنیادی خوبی داشته و روند رو به رشد بنیادی قوی دارد

فولادی های خوش سود

در نمادهای فولادی شاهد روند مثبت و خوبی هستیم فولادی هایی که سود سازی بالایی داشته و با این قیمت فروش محصولاتشان رشد قیمتی خوبی در انتظارشان است

فولاد کاوه با روند مثبت خوبی ب سمت هدف قیمتی 1250 تومانی در حرکت است است هم برای سال قبل و هم امسال سود سازی بالایی در انتظار این سهم بوده و در صورت شکسته شدن مقاومت 1250 تومانی اهداف 1400 الی 1600 تومان در انتظار این سهم فولاد ساز می باشد

در فولاد مبارکه هم وضعیت خوبی را شاهد بودیم فولاد مبارکه تا قیمت های 560 تومان جای رشد و صعود را دارد این سهم افزایش سرمایه خوبی داشته و شنیده می شود برای سال جاری توان رسیدن به سود 120 تومانی را دارا می باشد فولاد در حال حاضر یکی از بنیادی ترین سهام بازار می باشد

در هرمز شاهد روند نوسانی بسیار جذاب 10 درصدی این سهم با کف قیمتی 420 تومانی و هدف 460 تومانی هستیم این سهم شرایط بنیادی و سود سازی بسیار خوبی داشته و رشد قیمتی بالایی را تجربه خواهد کرد هرمز سود بالایی را برای سال جاری پیشبینی و ارزش ذاتی بسیار خوبی دارد

فجر فسپا  فنورد فوکا این 4 نماد  بودند که فجر با این گزارش خوش درخشید . فجر اسفند طلایی را داشت و 8369 میلیاردریال فروش داشت و نرخ ۴۳۴,۸۳۳,۸۲۰ و با کمک فروش از موجودی 17 هزار تن فروخت . در بهمن 5796 میلیارد ریال فروش داشت نرخ ۴۳۱,۳۸۴,۸۱۴ ریال شد و با کمک موجودی 12 هزار تن فروخت .
دی 3621 میلیارد ریال فروش داشت و نرخ ۴۳۵,۲۱۵,۵۸۲ ریال بود
12 ماهه به فروش 61880 میلیارد ریالی رسیده و مدت مشابه 53579 میلیارد ریال است . یکی از بهترین  سهم های بازار بود و میتواند  شرایط خوبی را در گزارش 12ماهه  رقم  بزند . فعلا  فجر یکی از گزینه های اصلی نوسان و حرکت کوتاه مدت بازار شده است  . برخی معتقدند در گزارش های بعدی ارفع و کاوه نیز به این لیست اضافه می شوند  .

اگر خوشبینانه برای امسال فجر سود ۱۵۰ تومانی را در نظر بگیریم، pe سهم به عدد ۳ میرسد که برای این گروه رقمی چشمگیر است و جذابیت سهم را بیشتر میکند. فجر در حال حاضر در سقف های قیمتی معامله می شود و در صورت رشد می تواند به سطوح قیمتی جدید برسد. از طرفی حوالی ۴۵۰ تومان شاید بازه کم ریسک تری برای بررسی سهم محسوب شود.

قطعه سازان خاص

درنمادهای قطعه سازی شاهد روند مثبت خوبی بودیم نوسانات رو به بالا در این گروه ادامه داشته و قطعه سازان به سمت اهداف جدیدی در حرکت هستند

خمحرکه با روند مثبت صعودی بسیار خوبی همراه شد این سهم با شکست قیمت های 820 تومان به سمت تارگت های دوم و سوم خود یعنی سطوح 920 و 1000 تومانی می رود این سهم جز جامانده های گروه قطعه سازی بوده و جای رشد قیمتی بسیار خوبی دارد

ختور هم با رشد قیمتی خوبی که تجربه کرده است به قیمت های 360 تومانی نزدیک می شود این سهم شرایط بسیار خوبی داشته و به نظر می رسد با شکست این قیمت ها به سطوح 400 الی 420 تومانی برسد ختوری که اوضاع و احوال خوبی داشته امسال سودش رشد خوبی خواهد کرد

خکار در صدد شکسته شدن سد قیمتی 360 تومانی می باشد این سهم شرایط بسیار خوبی داشته و انتظارات بالایی را در گروه ایجاد کرده است خکاری که رشد قیمتی میان مدتی بسیار خوبی خواهد داشت و رسیدن به اهداف 420 الی 460 تومان برای این سهم محتمل است

سرمایه گذاری های شاخص سوار

در سرمایه گذاری ها شرایط عمومی بازار مثبت و سرمایه گذاری ها در این وضعیت صدر نشین بازار بودند

در واتی شاهد صف خرید این سهم بودیم واتی که به نظر می رسد رشد قیمتی خوبی را در پیش گرفته و بازار امید دارد تا بلوک شیران متعلق به این سهم نیز فروش برود این سهم تا قیمت های 1000 و 1100 تومان فعلا جای رشد داشته و از کف قیمتی 860 تومانی برگشت خوبی زد

وبهمن که بارها در کف قیمتی 420 تومانی توصیه به خرید شده بود برگشت روند خوبی را تجربه کرد این سهم شرایط خوبی داشته و تا قیمت های 520 تومان تارگت دارد هم سود عملیاتی و هم برنامه فروش زمین های بافکار از پتانسیل های اصلی این سهم سرمایه گذاری می باشد

شستا هم روند صعودی خوبی را در پیش گرفته است این سهم به واسطه ارزش ان ای وی و سود سازی بالا مورد توجه واقع شده و به نظر می رسد رشد قیمتی خوبی داشته باشد شستایی که در صورت عبور از سدقیمتی 125 تومانی می توان امیدوار به رشد سهم تا سطوح قیمتی 140 الی 150 تومانی سهم بود

چهارگوشه بازار

حفاری که برای سال قبل شایعات سود 180 تومانی و برای امسال شایعات سود 250 تومانی دارد تا صف خرید پیش رفت سهم ارزش ذاتی بالایی داشته و حداقل باید به قیمت های 1000 تومان برسد این سهم شرایط بنیادی بسیار خوبی داشته و تحولات اساسی بنیادی را به واسطه تعدیل نرخ قراردادهای خود تجربه کرده است

وساپا در بین سرمایه گذاری ها وابسته به خودرویی ها شرایط بسیار خوبی دارد سهم با عبور از قیمتهای 560 تومان می تواند مهمان قیمت های بالای 600 تومان باشد در صورتی که بحث فروش سهام تو دلی جدی شود سهم بیشترین تاثیر را از این امر می پذیرد

رشد قیمت نفت  را در این چند روز داشتیم و از سوی دیگر 2 خبر هم  رسیده که  شنیده می شود  فرمول جدید  ابلاغ شده و برخی حتی از لحاظ شدن و تغییر در گزارش 9ماهه  خبرمیدهند و برخی دیگر هم  ان  را به روزهای پیش رو موکول میکنند ولی هر چه هست بهتر از قبل است . در سوی دیگر با این دلار نیما و حرکت تن دان  به نظر پالایشی و پتروشیمی 2 گروه خمورد توجه می شوند که از همین روست معتقدیم مثلا  شپنا  یا  شبندر در نقاط جالبی برای یک  حرکت نوسانی قرار دارند  .

شپنا هم وارد فاز صعودی خوبی شد این سهم با رشد قیمتی می تواند به سمت قیمت های 650 تومانی برود سهمی که برای سال 1402 و سال جاری به سود بالایی برسد و با توجه به این که عمده سبد تولیدات شرکت را گازوییل تشکیل و این محصول یکی از بالاترین نرخ های کرک اسپرد را دارد شپنا شرایط ایده الی را در بین سهام پالایشی تجربه می کند

غپینو علیرغم افتی که در بهمن داشت، توانست اسفند خوبی را رقم بزند و با شناسایی درآمد فروش ۳۱۴ میلیارد تومانی در این ماه، رشد ۲۳ درصدی را به نسبت میانگین فروش ماهانه تجربه کرد. این سهم که انتظار می‌رود گزارش ۱۲ماهه خوبی نیز داشته باشد، یکی از گزینه های منطقی و کم ریسک گروه غذایی است که حوالی ۳۰۰-۳۱۰ تومان آن برای ورود مناسب به نظر می رسد.

رمپنا  یکی از خاص ترین نماد های برقی بازار است . رمپنا در دی با درامد 12538 میلیارد ریالی 9ماهه را تمام کرد و جمع درامد 114756 میلیارد ریال بوده در بهمن هم 7377 میلیارد ریال و اسفند 39310 میلیارد ریال شد و 202455 میلیارد ریال فروش 11ماهه بوده
که باید درامد ها را تلفیقی و 12ماهه دید یک  قرارداد جدید  بسته و برخی معنقدند  رمپنا  30 همت سود تلفیقی دارد و با مارکت  73 همتی یعنی پی به ای زیر 3  این  قیمت نمیتواند  این نقاط بماند  . به نظر بد نیست  سهم  را  زینظر گرفت  به وزدی خبرهای زیادی از عرضه  زیرمجموعه ها و رشد سود انها شنید می شود

امروز رمپنا را خوب خریدند رمپنا از لحاظ نموداری شرایط مساعدی دارد و از لحاظ زمانی نیز در انتهای موج b بزرگ قرار دارد و می توان انتظار داشت با بهبود جو بازار شاهد رشد و نوسانی مثبت در سهم باشیم. بر اساس محاسبات نسبتهای فیبوناچی محدوده 1150 الی 1200 تومان را می توان کف میان مدت سهم در نظر گرفت.

به نظر یکی از شرکت هایی که با این گزارش های زیرمجموعه مورد توجه  قرار میگیرد بترانس است فقط به چند گزارش اخیر این سهم  دقت کنید  ترانسفورماتور توزيع زنگان در 12ماهه به سود 6194 میلیاردریالی رسیده است .شرکت ترانسفورماتور سازي کوشکن در گزارش ۱۲ماهه به سود ۴۸۱۵ میلیارد ریالی رسیده است. ايران ترانسفو ري در 12ماهه به سود 4208 میلیارد ریالی رسیده است که مدت مشابه سال قبل 1820 میلیارد ریال بوده است در خود  سهم نیز 9ماهه 165 ریال محقق کرده است و 12315 میلیارد یال سود عملیاتی و 6017 میلیارد ریال سود خالص دارد رشد چشم گیری در سود عملیاتی داشته . ببنید همین چند قلم  سود  یعنی 2 همت  سود خالص و این نقطه مهمی برای سهم  اس

در بین گروه قند  قصفها در سال 1402 درآمد 1.8 همت از فروش محقق کرد که در مقایسه با سال 1401 حدود 30 درصد افزایش نشان می دهد. احتمالا 1500 تومان به ازای هر سهم برای 1401 سود شناسایی کند و در آخرین روز معاملاتی هم شاهد ورود نقدینگی به نماد بودیم و اولین هدف قیمتی را می توان 19 هزار تومان در نظر گرفت.

ین گروه همچنان در صدر لیست  لیدری و توجه  بازار است به نظر بازار کمی روی این گروه صبر میکند و بعد  رفته  رفته تحرکات در خودرو و سپس سایر اعضا  بیشتر می شود  . بازی روی خودرو  بیشتر از سایر شرکت هاست   . بحث واگذاری هم جدی تر شده است . در مجموع خودرو  خساپا ورنا را خاص تر می بینیم . اگر ماهانه ها  بیاید زامیاد و خاور را هم  باید در نظر گرفت

در اخر سراغ فزر برویم … با این  رشد دلار و طلا  بازهم  فزر مورد  توجه  قرار میگبردو این  قیمت ها برای سهم  قیمت های خوبی است  در این 3 ماه  مجموع فروش طلا اعم از شمش و مصنوعات در شرکت استحصال مواد معدنی تخت سلیمان(شرکت تابعه) تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۲ مبلغ ۵،۶۷۰ میلیارد ریال است که عدد  بی نیست ولی فکر میکردیم  بهتر باشد  . در مجموع فزر را همچنان می شود کمی بیشتر با دید یک سهم کاور کنند  ریسک ها زیرنظر داشت

 

 

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم