خبر
در وبانک با این …
تحلیل خبر
دیروز یک اتفاق ویژه در وبانک رخ داد و این سهم بلوک شاراک خود را نقد و یکجا اگهی کرد و فروخت . حقیقت امر انتظار داشتیم سهم صف خرید شود و قفل باشد ولی واقعا با عرضه های جدی مواجه شد اما ببنیم چه چیزی در انتظار سهم است . به لحاظ سودآوری اما وبانک از محل فروش شاراک نسبت به بهای تمام شده حدود 8500ريال به ازای هر سهم سود شناسایی خواهد کرد. حدود 1500 ریال هم سود غیر دارد و این یعنی اخر سال وبانک 1000 تومان سود محقق میکند . نیاز بانک ملی به منابع نقد این شائبه را مطرح کرده که احتمالا وبانک با اصلاح اساسنامه، تمامی سود محقق شده را در مجمع تقسیم خواهد کرد. سهم واقعا میتواند بین 900 تا 1000 تومان را تقسیم کند و اتفاقا معتقدیم قیمت هم خیلی کم نمی شود . اگر چنین چیزی محقق شود، وبانک با 36همت ارزش بازار، حداقل 24همت و شاید 28 همت سود تقسیم می کند و ارزش بازار آن پس از مجمع 12همت خواهد بود اما نکته اینجاست که 28همت پرتفوی بورسی و 20همت پرتفوی غیر بورسی و 10همت حقوق صاحبان سهام خواهد داشت!به بیانی با تقسیم سود خالص ارزش دارایی وبانک از 82همت به 58همت می رسد. ارزش بازار آن نیز از 36همت به 12همت می رسد. در چنین حالی p.nav از 44درصد به 20درصد می رسد! اگر اهل صبر 5 6 ماهه هستید خرید وبانک در صف خرید امروز هم بد نیست منتهی همه این شروط با دید تقسیم سود لحاظ شده با دید افزایش سرمایه تقریبا باید همه چیز را فراموش کرد و وزن خاصی نمیتوان داد
23 اسفند 1402


