جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزیکشنبه 29بهمن 1402

گزارش بازارامروزیکشنبه 29بهمن 1402

نوید خاندوزی
فوریه 18, 2024
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروزیکشنبه 29بهمن 1402

قادر افکت یا بهانه های رشد! 

امروز بازار به بهانه های ریزو درشت مختلف و البته بیش از هرچیز قرار گرفتن در نقاطی که حداقل این مدت بوده با بهانه هایی از جنس قادر کمی حال و روز بهتری داشت . درواقع بازار امروز آماده  یک  برگشت بود و تصمیمات گرفته شده بهانه خوبی برای برگشت او شد . امروز در بخش پایانی مفصل تر در مورد این حضور و این تغییر صحبت خواهیم کرد ولی قبل از هر چیز اگر واقعا قرار است  به  بازار کمک شود  باید از جنس کمک های قطعی و عملیاتی باشد نه حرفو با هوا و نکته دوم که به نظر از نکته اول مهم تراست این بوده که بپذریم شرایط بحرانی است و تصمیمات گرفته شده حتی اگر غیرمنطقی باشد در راستای کمک  به خروج ازاین بحران گرفته می شود  … خیلی وقت پیش هم این  را نوشتیم و گفتیم که فضای بحرانی اگر حل نشود کم کم به فاجعه ختم می شود و این موضوع امروز باردیگر خود را نشان داده و قرار باشد جلوی این  روند گرفته نشود دوباره فاجعه های قبلی تکرار می شود به نظر هر تصمیمی چه از جنس قادر باشد چه جنس دیگر باید در فضای حل بحران پیش برود  …

بازار امروز را در حالی آغاز کردیم که جو منفی دیروز  فشار روانی وارده به آن طبیعی بود که یک نیمچه واکنش هایی را به همراه داشته  باشد و که برخی در تصمیمات صبح در مورد  بازارگردانی و عرضه های اولیه گرفته شد و برخی دیگر هم در روزهای اتی …  انتظار این است که حداقل در چنین روزهایی که  فضا متفاوت‌تر می‌شود زیر بار فشار روانی حداقل تصمیم گیران اندکی روی خوش به بازار نشان داده و فضا را تغییر دهند و البته همچنان امیدواری‌های بازار  به تغییر و اتفاقات مثبت زیاد است به خصوص اینکه حالا در کنار جو روانی بهبود بازار  ، امیدواری ها به رشد در ماه پایانی سال  و نگاه تکنیکالی و چارتیستی نیز به ماجرا اضافه شده … بسیاری از تکنیکالیست‌ها معتقدند فارغ از تحولات بنیادی ،  بازار در نقاطی قرار گرفته که همیشه در چنین نقاط  یک برگشت حتی موقت را شاهد بوده و بهانه‌های آن هم جور می‌شود از همین رو بسیاری از چارتیست‌ها به دنبال بهانه‌ای برای برگشت بازار و شناسایی نقطه عطفی روی نمودار خود هستند . برخی تصمیمات امروز را این بهانه میدانند ولی معتقدیم به اخبار قوی تری احتیاج است . لغو عرضه اولیه و یا مهم تر از آن کنترل بازارگردان ها اقدامات اولیه خوبی است ولی فقط مرهم کوتاه برای این زخم عمیق است و چاره کار نیست … بازهم میگوییم  امیدواری‌ها به بازار کم نیست شرایط ارزندگی بازار هم جذاب است منتها آن انگیزه و عاملی که بتواند رشد بازار را رقم بزند در حال حاضر دیده نمی‌شود …

نهاد ناظر و  سیاستگذار که در قالب دولت به ان نگاه میکنیم هم آنقدر در کارنامه اخیر خود نقاط سیاه و ضربه زدن به بازار را داشته‌اند که همه از آنها قطع امید کردند البته برخی معتقدند خودرو و بازگشت خودرو می‌تواند سرآغاز حرکت بازار شود بازاری که با رفتن خودرو انگار خون از رگ‌های او رفت و حالا با برگشتند این نماد امیدواریم کمی اوضاع سر و سامان بگیرد… ولی خالی خالی نمی شود و باید انگیزه های جدی برای بازار ایجاد شود . شاید تصمیمات این چنینی فقط کمی ریزش بازار را متوقف کرده و سرعت افت او را کم کند ولی برای موج های بلند به خبرهای قوی ترو اقدامات مهم تری نیاز است  .

و اما در همین راستا سراغ حرف اخر امروز میرویم …

دیروز شاهد بروز تغییراتی در سازمان بورس بودیم که مدیریت قبلی نظارت یعنی امیر مهدی صبایی جای خود را به قادر معصومی که هم تا قبل ازاین مدیریت صندوق توسعه را بر عهده داشت داد … قبل از هر چیز چند نکته را بیان کنیم به دلیل اینکه از نزدیک با هر دو فرد آشنا بوده و کار کرده‌ایم نکاتی را عرض می‌کنیم نکته اول خسته نباشید به صبایی گفته و باید اذعان داشت کارنامه او فارغ از زیر و بم‌های بازار ، نقاط مثبت و منفی داشت که وزن نقاط مثبت او به خصوص در چند ماه اخیر بیشتر بود به طور کلی این جایگاه در عین حساسیت همیشه دشمن تراشی و مخالفت هایی را دارد که به نظر توانسته بود از پس ان بر بیاید و صد البته هر کاری ایراداتی هم دارد اما توانسته بود طی این مدت اخیر ضعف های حاکم بر تصمیم گیری ها در سازمان را تا حدودی پوشش دهد …

این مسئولیت چند بعد حوزه کاری را در دل خود دارد یک بعد نظارتی ، یک بعد بازاری و بحث کمک به بازار و یک بعد عملیاتی که به نظر برای بررسی عملکرد و یا مسیر آینده باید هر سه بعد را زیر نظر گرفت و بدون در نظر گرفتن این 3 بعد نمیتوان کسی یا عملکردی را قضاوت کرد …

در دوران صبایی موضوع نظارت بر افراد و معامله‌گران  و مدیران صندوق ها و … برای اولین بار مشخص و منظم و سیستمی شده و با طراحی الگوریتم‌های نظارتی ریز و درشت بسیاری از تحرکات و اتفاقات را شناسایی میکرد . فکر می‌کنیم قبل‌تر هم بیان کرده بودیم هیچکس با موضوع نظارت مخالفتی ندارد و مخالف نیست به خصوص اینکه انتظار بسیاری از فعالان بازاری این است که سازمان بتواند جلوی فسادها و اتفاقات منفی و حاشیه دار مختلف را بگیرد و قطعاً چنین رویه‌ای باعث بروز برخی نارضایتی‌ها  می‌شود که طبیعی است و اگر بپذیریم که فساد فساد است و کار غیرمنطقی توجیهی ندارد به نظر این موضوع کاملاً پذیرفته خواهد شد … پس چه صباحی باشد چه قادر و چه دانا و توانا … سهم پروژه کردن و زدن به کد حقوقی و رفتار فرانت و … تخلف است اگر کسی موافق این نوع رفتار است بحث چیز دیگری است … البته در نوع نگاه و عملکرد فضا کمی فرق میکند و کل ماجرا همین جاست …

بحث  و اختلاف نظر ما این بود که به خصوص در دستورالعمل اخیر حوزه نظارت به سمت سلیقه‌ای شدن نرود و با رفتار سلیقه‌ای دافعه سهامداران و سرمایه‌گذاران را رقم نزند چیزی که در ماه‌های پایانی کمی گارد سازمان بود و البته رفتار غیرمنطقی مشاهده نشد اما حرف و برنامه‌ریزی آن صورت گرفت و دقیقاً این همان نقطه‌ای است که به نظر موجب سفت و سخت‌تر شدن این جایگاه در مواجهه با بازار می‌شود . کار اقای معصومی این است که درعین پایبندی به اصول روی این موضوع در خط تعادل حرکت کند .

شاید مدیریت جدید بد نباشد که کمی سیاست مشت آهنین را حداقل در فضای فعلی بازار آرام‌تر پیش برده تا اوضاع کمی بهتر شود و البته باز هم تاکید می‌کنیم هیچکس از تخلفات دفاع نمی‌کند و به نظر ادامه همان سیاست‌های قبل با حضور دقیق‌تر الگوریتم‌های شناسایی تخلفات و همچنین پرهیز از اعمل نظر سلیقه‌ای می‌تواند همچنان بهترین راهکار باشد …

اما یک بعد دیگر ماجرا بعد عملیاتی است که به نظر با توجه به سابقه معصومی در صندوق‌های تثبیت و توسعه در این بعد می‌تواند کمک‌های ریز و درشت زیادی را نسبت به فضای معاملات و تعامل با حقوقی‌ها  و بسیج آنها برای کمک به  بازار رقم بزند.  تجدید نظر جدی در بازارگردانی‌ها و برخی دستورالعمل های دیگر و تعامل جدی  با حقوقی‌ها می‌تواند نقاط ویژه و مثبت این دوره باشد کما اینکه در دوره گذشته نیز در بسیاری از اوقات شاهد بودیم احترام به دیدگاه حقوقی‌ها در خرید و فروش  در بازار توسط حقیقی‌ها و حقوقی‌ها محترم شمرده می‌شد و آن سیاست چکشی قبل در دوره گذشته تکرار نشد که البته  بسیاری معتقدند مزیت‌ها و معایب زیادی داشت ولی میتوان در یک محیط تعاملی به خصوص در شرایط فعلی و برای خروج از بحران حرکت کرد .

و اما بعد آخر بعد مسئولیت پذیری در قبال بازار است در دوران صبایی از نزدیک شاهد بودیم که چه اقدامات و چه اتفاقاتی برای کمک به بازار شکل گرفته می‌شد و ارتباط با شرکت‌ها و حقوقی‌ها به چه شکل بود و شاید در شش ماه گذشته این مهم‌ترین حوزه در سازمان بورس بود که داشت کار می‌کرد از تجدید بگیر تا اخبار ریز و درشت دیگر و عملیات خرید به نظر این بعد نباید فراموش شود و این جایگاه باید بتواند نقش مغفول مانده و کاری که مدیران بالا دست در انجام ان ناتوانند انجام دهد و پیش ببرد. باز هم تاکید می‌کنیم این بعد در حال حاضر برای بازار حیاتی‌تر و واجب‌تر است و حتی پیگیری اقداماتی که تاکنون پیگیری نشده و پیش نرفته از مهمترین آنهاست شاید بسیاری بگویند این موضوع خیلی ارتباطی با حوزه مسئولیت ندارد اما وقتی ریاست یک سازمان و یا سایر ارکان ذره‌ای دل برای بازار نمی‌سوزانند انتظار فعالان بازار برخی از افراد که از دل این جماعت بیرون آمدند و به آن حوزه رسیدند بیشتر می‌شود

در آخر به صبایی خسته نباشید می‌گوییم و معتقدیم دوران مدیریت او دوران خوب و مناسبی برای بازار سرمایه و سازمان بود و برای قادر معصومی  آرزوی روزهای خوب داریم و معتقدیم کار سختی پیش رو دارد که امیدواریم از پسش بر بیاید اما دوستانه و برادرانه یک توصیه به ایشان داریم و آن هم این است که در تمامی تصمیمات و اتفاقات و رویدادها سمت درست ماجرا بایستد یعنی سمت بازار و مطمئن باشید اگر چنین سمتی  بایستد و قرار بگیرد حداقل حتی اگر دوره مدیریت یک ماه هم باشد به مانند برخی دوستان برای صندلی دست به هر کاری نزده و نام ماندگارتری در بازار خواهد داشت…

سیمانی های سود ساز

در نمادهای سیمانی امروز نوسانات بعضا مثبت را شاهد بوده و سیمانی هایی که از توان سود سازی بالایی برخوردار هستند در موقعیت صعود خوبی قرار گرفته اند

در سیمان شمال گزارش عالی 12 ماهه شرکت و سود سازی بالا که منجر به پی بر ای فوروارد 5 در این سهم شده سبب شد تا سشمال با رشد قیمتی سعی در تثبیت در سطوح بالای 1800 تومان داشته باشد سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و برای سال مالی جدید هم توانایی رسیدن به سود 400 تومانی را دارد

ساراب تمایل خوبی به صعود قیمتی دارد به طوری که این سهم سیمانی بار دیگر با نوسانات مثبت سعی در صعود به سمت سطوح بالای 4000 تومان دارد سهم حمایت قوی در قیمت های 3600 تومان و مقاومت 4200 تومانی داشته و به نظر می رسد فعلا در این سطوح قیمتی در نوسان باشد

سیمان هرمزگان جای اصلاحی ندارد و کف قیمتی قوی 2600 تومان را بسته است سود خوبی برای سال مالی جاری شرکت محقق شده است و برای سال مالی جدید نیز تحقق سود 550 تومانی و رسیدن سهم به ارزش ذاتی 3200 تومانی وجود دارد این سهم جز جا مانده های سیمانی با وضعیت بنیادی خوب دسته بندی می شود

جهش سود سیمان سفید شرق و احتمال عرضه سهام این شرکت از یک سو و نزدیک شدن سشرق به حمایت 1250 تومانی از سوی دیگر سبب شده تا این سهم سیمانی کم کم مورد توجه واقع شود سیمان شرقی که برای سال جاری به واسطه جهش سود شرکت های زیر مجموعه و رشد سود شرکت اصلی سال پر سودی خواهد داشت

سبهان هم وارد فاز اصلاحی شد یک سیکل نوسانی 10 درصدی در این سهم ساخته شده است و سبهان در رنج قیمتی 10 الی 12 هزار تومان در نوسان است دو عامل سود سازی بالا و تجدید ارزیابی سنگین باعث اقبال و حمایت سهم در کف قیمتی 10 هزار تومانی خواهد شد

دارویی های پر سود

در دارویی ها اگر چه سود سازی بالایی را شاهد هستیم اما روند قیمتی سهام این گروه همچنان پرعرضه و با نوسانات عمدتا منفی همراه است

در این گروه بیوتیک سهم تازه عرضه شده عرضه های بیشتری را شاهد بود به نظر می رسد پی بر ای فوروارد بالای سهم طی روزهای اینده سبب عرضه ها بیشتر و متعادل شدن سهم شود قیمت های 2800 الی 3000 تومان می تواند زمینه ساز تعادل در این سهم باشد

دفارا که امسال براورد سود 700 تومانی و یک افزایش سرمایه جذاب دارد در قیمت های 3000 تومان فرصت خوبی را ایجاد کرده است سهمی که با این توان سود سازی به نظر می رسد با دید میان مدت ارزش ذاتی بالایی داشته و باشد و اگر جو بازار بهبهود یابد سهم جای برگشت روند 20 درصدی را خواهد داشت

کی بی سی در قیمت های 1600 تومان حمایت بهتری شده و وضعیت خوبی دارد این سهم دارویی به نظر می رسد پس از اصلاح قیمتی اخیر میلی به اصلاح بیشتر نداشته و به دنبال محرکی برای برگشت روند می باشد قرارداد واردات داروهای جدید یا تجهیزات دارویی می تواند زمینه ساز رشد قیمتی خوبی در این سهم شود

 

ساختمانی ها همچنان پرمخاطب

در ساختمانی ها همچنان سهام این گروه جز نمادهای پرطرفدار بازار بوده و ساختمانی ها امروز هم وضعیت بهتری به نسبت سایر گروه ها داشتد

ثالوند بار دیگر با نوسانات مثبت خود را به قیمت های 1650 تومانی رساند سطوحی که برابر با مقاومت قوی سهم محسوب می شود بارها سهم در کف قیمتی 1450 و هدف 1650 تومان نوسان داشته است و اگر بتواند با یک محرک بنیادی قوی همراه شود جای رشد بیشتر هم خواهد داشت

ثبهساز به قیمت های بالای 300 تومان برگشت زد سهم روز گذشته در قیمت های منفی فرصت خرید بسیار خوبی داده بود سهمی که شرایط بنیادی خوبی داشته و جز سهام سود ساز ساختمانی ها دسته بندی می شود برای امسال یک سود بالا و جذاب در انتظار سهامداران ثبهساز بوده که همین امر زمینه ساز رشد قیمتی خوبی در سهم خواهد شد

ثمسکن بار دیگر به کف قیمتی برگشت زد سهم هم با رشد شدیدی در ارزش ان ای وی خود همراه شده است و هم برنامه افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی را اعلام کرده است با توجه به رشد شدید قیمت سهام شرکت های زیر مجموعه ثمسکن جای تجدید ارزیابی سنگینی به این واسطه داشته و جز نمادهای بنیادی گروه ساختمان محسوب می شود

غذایی های اینده دار

غذایی ها همچنان میل به نوسانات مثبت داشته و با توجه به وضعیت بنیادی به خصوص روند رو به رشد قیمت محصولاتشان جز نمادهای اینده دار بازار دسته بندی می شوند

در روزهای قبل از غپینو گفتیم  معتقدیم  غدیس هم دراین  شرایط جای خوبی است و میتواند جالب باشد غمهرا را هم  زیر نظر بگرید با دید اصلاح سهم میتواند جالب باشد در سوی دیگر با دید یک سهم  لبنیاتی مجوز غپاک ر سید اگر اهل صبر کردن هستید شرکت در افزایش سرمایه غپاک را جذاب و جالب می بینیم و توصیه میکنیم سهم خوب را با دید  3 الی 4 ماهه در نظر داشت . مجوز افزایش سرمایه 860 درصدی  غپاک از محل مازاد تجدید دارایی ها، صادر شد.

غبشهر قرار است بعد از ماه رمضان افزایش نرخ داشته باشد همچنین شرکت برای سال مالی جدید بودجه بسیار خوبی را پیشبینی کرده است کف قیمتی 200 تومانی در سهم بسته شده است و سهم اهداف قیمتی 250 الی 260 تومانی دارد فعلا سهم در حال تثبیت در قیمت های بالای 220 تومان است

غگل فرصت بسیار خوبی ایجاد کرده است سهم برای سال مالی اتی خود 120 تومان سود پیشبینی کرده و به نظر میرسد با این سود سازی بالا ارزش ذاتی بسیار خوبی داشته باشد سهم در کف قیمتی قرار داشته و فرصت بسیار خوبی با دید میان مدت و تارگت 400 الی 500 تومانی به وجود اورده است

غگلستا هم با روند مثبت همراه شده و از کف قیمتی خود برگشت سهم سهم در صورت شکست مقاومت 1800 تومانی تا سطوح 2000 الی 2200 تومان جای رشد خواهد داشت سهمی که شرایط بنیادی خوبی داشته و به زودی به استقبال افزایش سرمایه جذابی خواهد رفت این سهم لبنی شرایط خوبی هم از دید تکنیکالی خواهد داشت

سرمایه گذاری های آرام

در نمادهای سرمایه گذاری کمی تحرکات مثبت نشان داده شد اما همچنان روند کلی در سهام این گروه نیز ارام دنبال می شود

روزهای قبل ونیکی را گفتیم و بازهم  تاکید میکنیم سهم با دید میان مدت جذاب و جالب است و بد نیست زیرنظر باشد در سوی دیگر وسپه نیز شرایط خوبی را دارد به مجمع می رود و این سهم نیز جالب است در بین  سایر سهم ها وخارزم واقعا با خاک کوچه یکی شده و این سهم نیز دراین قیمت ها شرایط بدی ندارد وخارزم در 6ماهه با سرمایه جدید 200 ریال سود محقق کرده است در دی 905 میلیارد ریال سود فروش سرمایه گذاری ها داشته و تا آذر ۴,۸۴۴,۴۳۴ میلیون ریال سود مجمع محقق کرده است. به نظر جای بدی نیست و نموداری هم خوب است

وساپا سیکل نوسانی بسیار خوبی ساخته است کف قیمتی سهم سطوح قیمتی حمایتی 400 الی 420 تومانی و اهداف قیمتی 460 الی 500 تومانی داشته و بارها در این سطوح نوسانات بسیار خوبی داده است وساپایی که ارزش ان ای وی بالایی داشته و به نظر می رسد با دید میان مدت هم در صورت موفقیت در فروش دارایی های خود جای رشد مناسبی را دارد

واتی کف قیمتی کفی در رنج 800 الی 820 تومان ایجاد کرده است شرایط سهم عالی و از دید ینیادی سهم جای رشد قیمتی خوبی دارد سهمی که بازار فعلا چشم انتظار فروش یا عدم فروش بلوک شیرانش در اسفند ماه می باشد ظاهرا واتی در فروش این بلوک اصرار داشته و شرایط این بار بهتر از دفعه قبل است

وبهمن قرار است به استقبال افزایش سرمایه برود سهمی که اینده اش بستگی به فروش زمین های بافکار دارد این سهم فعلا کف قیمتیش همین سطوح فعلی ارزیابی می شود اما در صورت انتشار خبری مثبت در خصوص موفقیت فروش زمین های بافکار رشد قیمتی میان مدتی قوی را تجربه خواهد کرد و به سطوح بالای 500 تومان خواهد رفت

چهارگوشه بازار

کترام امروزخوب مثبت بود سهم از کف قیمتی 700 تومان برگشت زده و قصد دارد بار دیگر به مصاف مقاومت 760 تومانی برود سهم هم از دید تکنیکالی و هم بنیادی مستعد یک رشد قیمتی میان مدتی قوی می باشد کترامی که رسیدن به سطوح 800 الی 900 تومان با دید میان مدت برای سهم متصور هستیم

فاراک قراردادهای جدیدی گرفته و به نظر می رسد از کف قیمتی 160 تومانی فعلی قصد رشد قیمتی و برگشت به سمت اهداف 180 و 200 تومانی داشته باشد فاراکی که شرایط ایده الی داشته و تحولات بنیادی خوبی را شاهد می باشد شنیده می شود قراردادهای جدید دیگری هم در پیش روی این شرکت است

ذوب به قیمت های 400 تومان برگشت زد فعلا سهم در سطوح 380 الی 420 تومان تا زمانی که افزایش سرمایه شرکت به تصویب هیئت مدیرع برسد در نوسان خواهد بود مشخص شدن درصد افزایش سرمایه کمک زیادی به روند سهم خواهد کرد و هر چه این افزایش سرمایه به سطوح 1000 درصد نزدیک تر باشد سهم پتانسیل های بهتری برای رشد خواهد داشت

کلوند مجوز افزایش سرمایه سنگین بالای 2000 درصدیش از تجدید ارزیابی صادر و امروز تا صف خرید هم رفت اما عرضه های سنگین باعث شد تا صفش از دست برود سهم فعلا جای رشد قیمتی بالایی ندارد اما پس از تجدید ارزیابی و رقیق شدن سهم می تواند نوسانات مثبت خوبی را شاهد باشید

کصدف هم با صف خرید همراه اما عرضه هم بالا بود سهمی که سعی در تثبیت در قیمت های بالای 2000 تومان و رشد به سمت سطوح 2200 الی 2400 تومانی دارد این سهم توانایی های بنیادی بالایی داشته و در حال خرید ماشین الات از چین به منظور افزایش ظرفیت 200 درصدی می باشد

پترول هر چه خبرهای خوب منتشر می کند تاثیری بر روند سهم ندارد و همچنان پترول در کف قیمتی 180 تومان قرار دارد فروش سهام دو شرکت زیر مجموعه ها تاثیری بر روند پترول نداشت فروشی که سبب شناسایی سود خوبی در سهم می شود اما ظاهرا فعلا شرایط بازار اجازه رشد قیمتی به سهم را نمی دهد

این روزها فاما منفی است و به نظر بد نیست سهم زیرنظر باشد . فاما از نظر گزارشی مناسب بوده است.در گزارش های فصلی به صورت پیوسته شاهد رشد درآمد این شرکت بودیم و در دی ماه هم با 21.5 درصد رشد نسبت به آذر ،233 میلیارد تومان درآمد داشت.میانگین درآمد 9 ماه گذشته 172 میلیارد تومان بوده که در دی ماه 35 درصد بهتر از این میانگین عمل کرده است.سود هر سهم در 9 ماهه 876 ریال گزارش شده است و با توجه به اینکه در فصل چهارم درآمد غیرعملیاتی بیشتری خواهد داشت،انتظار داریم بر اساس سرمایه جدید بین 800 تا 825 ریال محقق نماید.با توجه به شرایط سهم می توان حوالی 780 تومان را برای خرید اولین پله سرمایه گذاری پیشنهاد داد.

نیان هم مجوز افزایش سرمایه را گرفت  امروز مورد  توجه  بود . نیان در دی ماه گزارش خوبی ارائه کرد و با افزایش درآمد 98 درصدی نسبت به آذر به 218 میلیارد تومان درآمد دست پیدا کرد.میانگین درآمد ماه های گذشته 102 میلیارد تومان بوده که درآمد دی ماه در مقایسه با آن 113 درصد برتری دارد.سود 9 ماهه هر سهم 1593 تومان گزارش شده است و در 12 ماهه می تواند بیش از 2000 تومان سود داشته باشد.برای سال آینده نیز برآورد می شود حوالی 2500 تومان سود محقق نماید. سهم با دید بلند مدت واقعا در شرایط خوبی است

اروز شمواد مثبت بود و کم کم نوبت شپلی هم می شود ولی واقعا شمواد شرایط خوبی را دارد . شمواد در ماه دی 196 میلیارد تومان درآمد حاصل از فروش شناسایی کرد که در مقایسه با میانگین سه ماهه سال جاری 5 درصد افزایش نشان داد و با توجه شفاف سازی شرکت مبنی براینکه تناژ صادرات مواد جامد در بهمن ماه نسبت به ماه های گذشته افزایش پیدا کرده است و یک رکورد در طی 18 ماه گذشته محسوب می شود، باعث شد در آخرین روز معاملاتی شاهد ورود پول هوشمند به نماد باشیم و همچنین قدرت خرید به فروش حقیقی آن به 2.38 برسد. پیش بینی می شود تا انتهای سال مالی منتهی به شهریور 1403 با سرمایه 662 میلیارد تومانی 45 تومان سود به ازای هر سهم را شناسایی کند.

در بین  قطعه  سازی ها ختراک  واقعا اصلاح خوبی کرده است و بد نیست زیرنظر باشد . ختور هم مجوز افزایش سرمایه اش را گرفت .

این روزها کسرا و کارذ هم مورد توجه هستند  کاذر در گروه کانی های غیرفلزی را به عنوان یک سهم ریسکی در نظر بگیرید. نماد در حال حاضر به قیمت های خوبی رسیده و احتمالا میتواند از بازه های فعلی با یک نوسان مثبت همراه شود. سهم در 10 ماهه به درآمد 474 میلیارد تومانی رسیده که از فروش کل سال قبل بیشتر بوده است. از طرفی شرکت احتمالا امسال به سود 700 ریالی و سال بعد  به اعداد  1100 ریالی  برسد که pe نماد را با 2 واحد بهبود رو به رو کرده و میتواند نماد را به گزینه ای جذاب تبدیل کند.

گفته می شود و پیشنهاد  شده  قیمت  زغال  سنگ جایی بین  30 تا35% قیمت شمش باشد و این یعنی بالای 7 میلیون در هر تن این نرخ در حال حاضر حوالی 6 میلیون است و خبرخوبی برای این گروه  به  شمار م رود و بد نیست  کزغال و به خصوص کپرور را کمی بیشتر زیرنظر گرفت با این  شایعه نمی شود خرید و فروش کرد ولی احتمال اجرای ان  برای سال 1403 بسیار جدی است  .

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم