خبر
از خودرویی ها به …
تحلیل خبر
روزهای گذشته نیز عنوان کردیم پی به اس یعنی ارزش بازار به فروش در ایران خودرو به حداقل نقاط خود رسیده است . در سایپا نیز این موضوع دیده می شود موضوع افزایش نرخ نیز تا حدودی مطرح شده و گفته می شود وزیر بیان کرده درحوزه خودرو به شرایطی نزدیک میشویم که نیاز به قیمتگذاری دستوری نیست. این برای سال بعد بیشتر جدی تر است . گزارش فروش هردو سهم نیز بهبود و رشد را نشان میدهد . ولی اگر قرار است نوسانی بدهد و خبرهای تجدید روی خودرو قوی تر از خساپا خواهد بود
اما در بین سایر اعضا این گروه خزامیا و خاور وخبهمن را زیرنظر داشته باشید که خاور بین این شرکت ها گل کاشت .خاور گزارش آذر ماه خود را منتشر کرد و مطابق با آن، مجموع فروش 9 ماهه نخست شرکت در سال 1402 به مبلغ 29959 میلیارد تومان رسیده است.این بدان معنی است که فروش شرکت در پاییز 1402 نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد فصلی 11 درصدی را داشته است. همچنین فروش شرکت در پاییز 1402 نسبت به فصل گذشته رشد 112 درصدی را داشته است. با دید نوسان در قیمت های صفر و منفی برای خرید خوب است .
زامیاد هم بد عمل نکرده و خبهمن هم در قیمت های فعلی میتواند جالب باشد . در گروه خودرو وضعیت قطعاتی ها کمی بتر از خود اعضای گروه است
9 دی 1402


