خبر
در تحولات پتروشیمی ها …
تحلیل خبر
در بین شرکتهای پتروشیمی هنوز ابهام نرخ گاز وجود دارد و هنوز شرکتها نمیدانند برای ادامه سال بر چه اساس و با چه منطقی نرخ گاز محاسبه میشود اما به نظر چیزی بین ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ برای شرکتها فاکتور خواهد شد حالا باید منتظر اعلام نظر شرکتها در مورد نرخ خوراک باشیم و البته از آن مهمتر شرکتها باید گزارشهای ۶ ماهه خود را بر اساس نرخ جدید به روز نمایند که خراسان به عنوان اولین شرکت این کار را انجام داد خراسان در 6ماهه بعد از اصلاحیه ملی پتروشیمی به سود 8130 ریال رسیده است . تا پیش ازاین درگزارش ها در 3ماهه به سود 5031 ریالی و 6ماهه خیلی خاص نبود و به عدد 8600 ریالی رسیده است این یعنی سود های منطقی نزدیک به 12000 ریال برای خراسان
به نظر شبدیس مهمترین گزارش این گروه خواهد بود و سپس شیراز میتواند با گزارش خود کمی خیال سهامداران را راحت کند با دید کمی صبر شیراز گزینه بدی نیست و از بقیه بهتر است گفته می شود شیراز 4500 ریال سود را در 12ماهه امسال خواهد داشت
در مجمع شپدیس اعلام میشود که ۴۵ تا ۵۰ همت دارایی برای جبران نرخ تکلیفی اوره به شرکت ها داده خواهد شد
27 آبان 1402


