خبر
با خودرویی ها ازاین …
تحلیل خبر
اگر خودرویی ها را چند بخش کنیم به نظر انقدر خودروهای کار خوب و زیبا پیش می روند که همه در سایه آنها قرار گرفتند . مثلا خزامیا که فروش خاصی را ثبت کرد در اردیبهشت ثبت کرد و 48686 میلیارد ریال فروش داشت بیش از 10 هزار دستگاه فروخته است
سهم در فروردین 6302 میلیارد ریال فروش داشت و 2750 دستگاه تولید داشت و 1750 دستگاه فروش
2ماهه به فروش 54989 میلیارد ریالی رسیده و مدت مشابه 12506 میلیارد ریال بود به نظر زامیاد کف سود 1300 1400 را با این فروش ها خواهد داشت
خاور همینطور سهم 70 تومان سود محقق کرد فروش خوبی هم داشت . اردیبهشت 40067 میلیارد ریال فروش داشت و 2ماهه به 42294 میلیارد ریال رسید که مدت مشابه سال قبل 14168 میلیارد ریال بود خاور اگر 1300 1400 ریال سود را در 1402 کسب کرد نباید تعجب نمود .
خکاوه نیز جالب پیش رفته در فروردین به فروش 575 میلیارد ریالی رسیده و اردیبهشت 7628 میلیارد ریال بوده است و 2ماهه 8204 میلیارد ریال بود او هم دنبال 3000 ریال سود است
حتی خدیزل هم بد نبود در فروردین با فروش 540 میلیارد ریالی مواجه بود و اردیبهشت با یک پرش در فروش 15287 میلیارد ریال فروش داشت و 2ماهه به 15827 میلیارد ریال رسیده و مدت مشابه سال قبل 4047 میلیارد ریال شده بود به نظر این سهم نیز با این روند و ادامه آن 2500 تا 3000 ریال سود را دارد
در قطعه سازی ها خمهر و خمحرکه خوب بودند در خمحرکه در فروردین با فروش 1973 میلیاردریالی آغاز کرده است و اردیبهشت 3205 میلیارد ریال بود و 2ماهه 5264 میلیارد ریال فروش داشت که مدت مشابه قبل 2819 میلیارد ریال بود
در این گروه منفی خپویش هم بد نیست زیرنظر باشد .
وساپا و خگستر هم واقعا شرایط خوبی دارند در وساپا شناسایی سود خوبی صورت گرفته وساپا در اردیبهشت 1090 میلیارد ریال سود فروش سرمایه گذاری ها داشته و تا اردیبهشت ۱۳,۳۹۹ میلیون ریال سود محقق کرده است
خگستر هم امسال متفاوت عمل میکند و تقسیم سود های خوبی دارد نموداری هم جذاب شده است
اما خود خساپا خودرو … دقت کنید این دو نیز فروش های خوبی ثبت کردند مثلا خساپا در اردیبهشت فروش جالبی داشت و 72090 میلیارد ریال فروخت . که 36 هزار دستگاه فروخته است .سهم فروردین 24504 میلیارد ریال فروش داشت 22 هزار دستگاه تولید و 13 هزار دستگاه فروش داشته است
2ماهه به فروش 96595 میلیارد ریالی رسیده و مدت مشابه قبل 62991 میلیارد ریال است
ولی یک نکته را دقت کردید زامیاد و خکاوه زیرمجموعه خساپا هستند . خاور و خگستر زیرمجموعه خودرو … مارکت و حرکت این زیرمموعه ها دارد از شرکت های اصلی جلو می روند و این دقیقا نشان دهنده این است که این نسبت نباید به این نقطه ختم شودو مارکت این دو شرکت زیادی کاهشی شده و وقت برگشت انها هم فرا رسیده . به نظر خرید خودرو در منفی ها با دید کمی صبر کردن بد نیست
8 خرداد 1402


