خبر
بین سیمانی ها از …
تحلیل خبر
تقریبا در حال حاضر سیمانی ها پیشتاز گزارش دهی در بازار شدند
سرود گزارش 12ماهه داشت و به نظر کمی در حد 8 تا 10% اصلاح کند گزارش جالبی می شود
سشمال با سود های غیرعملیاتی خوب بود و گزارش خوبی زد سشمال در ۳ماهه با کمک سود غیرعملیاتی ۱۴۵۴ میلیارد ریالی و همچنین ۳۲۸ میلیارد ریال سود عملیاتی به سود خالص ۱۷۳۹ میلیارد ریالی رسیده است و به ازای هرسهم ۱۰۲۳ ریال سود محقق کرده است
سابیک هم با این گزارش نه خیلی ولی طرح راه بیافتد گزارش جالبی را دارد ولی در کل ساوه و سابیک بی دردسرهای گروه هستند .
ساروم هم 12ماهه خوبی را زد و شاید بشود در صورت ادامه روند خاص فروش روی سهم حساب کرد ساروم در گزارش 12ماهه حسابرسی شده به سود 5543 ریالی رسیده است
سپاهان هم بد نبود و قابلیت های خوبی را داشت 3ماهه 751 ریال و 6ماهه 1351 ریال سود به ازای هرسهم محقق کرده است که البته بخشی از آن غیرعملیاتی است . سهم 3ماهه 1450 میلیارد ریال سود عملیاتی و 1841 میلیارد ریال سود خالص دارد و 746 میلیارد ریال سود سرمایه گذاری ها دارد
در 6ماهه سود عملیاتی 2780 میلیارد ریال و سود خالص 3309 میلیارد ریال بود
اما دوسهم خاص را داشتیم. اولی سشرق بود که با سود زیرمجموعهها باید بررسی گردد و به نظر میتواند گزینه خوبی باشد دومی سهگمت بود که با سود تلفیق و زمزمه عرضه زیرمجموعه خود در فرابورس هنوز جای رشد را میتواند داشته باشد
در بین هلدینگ ها سیتا و خود سغدیر هم جالب هستند و فکر میکنیم سغدیر قابلیت های خوبی را هنوز در دل خود داشته باشد .
دراین گروه شرکتی که گزارش خاصی بدهد که در چشم باشد خیلی دیده نشد ولی مثلا هگمتان با خبرها و تلفیق بیشتر نظرها را جلب میکرد .
4 اردبهشت 1402


