جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروز یکشنبه 27 فروردین 1402

گزارش بازارامروز یکشنبه 27 فروردین 1402

نوید خاندوزی
آوریل 16, 2023
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروز یکشنبه 27 فروردین 1402 

تب ترس اصلاح ! 

بازار امروز در عین خوب بودن و پر حجم بودن کمی هم  چاشنی احتیاط را داشت و سعی میکرد بیگدار به آب نزند ولی در عین حال برای روزی که تردید  ترس از اصلاح و اتفاقات  پیش رو تمام وجودش را فرا گرفته معاملات امروز اتفاق خوب ومثبتی بوده است . امروز حجم های خوبی را داشتیم  این موضوع اثرات خوبی در بازار گذاشت ولی در کل سرعت اخیر رشد بازار و شاخص از دید بسیاری کمی سریع بوده و باعث بروز تردیدهایی در ادامه مسیر شده است  . امروز سعی خواهیم کرد درمورد این موضوع بیشتر صحبت کنیم  .

و اما حکایت تردیدهای بورسی …

باز دوباره بازار چند روزی جو مثبت گرفت  و سر و کله ایده های مختلف و نظرات متفاوت از اینکه بازار میرود نمیرود ،می ارزد نمی ارزد، پیدا شد و چه جالب که این فقط در بازار ماست که بعد از هر دو روز رشد یک بحث اینچنینی در مورد کلیت بازار وجود دارد
ای کاش سایر بازارها نیز چنین خلاقیت و مهارت هایی را در خود پرورش می دادند البته این موضوع بازار را ما به عنوان یک مزیت مهم می شماریم که باهوش تر داناتر و البته حساس تر از سایر بازارهاست و  با یک غوره سردیش می شود با یک مویز گرمی 
اما به واقع بیایید بررسی کنیم که در چه فضایی قرار داریم و بازار چه رفتاری خواهد داشت؟!
یک بار دیگر قبل‌تر این موضوع را بیان کرده بودیم اگر می خواهید و به دنبال دماسنجی برای خروج از بازار و یا نقطه ایجکت زدن پیدا کنید به نظر آن نقطه چیزی جز بررسی دو رویداد جریان پول و ارزندگی نیست این دو در کنار هم هستند که جریان فعلی بازار را رقم زده اند و به نظر حتی در شرایط فعلی و با با توجه به جو گذشته و تکرار آن اتفاقات و رویدادها کمیت یکی از این دو نیز لنگ بزند بازار قابلیت درجا زدن و اصلاح کردن را خواهد داشت…
در مورد جریان نقدینگی چند روز قبل آمار و اطلاعاتی را منتشر کردیم و گفتیم که به خوبی و به راحتی نشان می‌داد که جریان نقدینگی و جریان پول در مسیر بازار است و این جریان تا به امروز نیز ادامه داشته البته رصد و تحلیل این جریان پول باید دقیق و متفاوت باشد اما در مورد ارزندگی به طور کلی معتقدیم تا وقتی بازار در دامنه‌ای از ارزندگی قیمت قرار دارد و پتانسیل اختلاف نرخ نیمای ۳۸ با دلار50000  تومان را داریم میتوان روی ارزندگی بازار مانور داد

وقتی کسانی می خواهند در مورد پر بودن بازار و خروج از بازار و بحث های حبابی شدن و این مسائل حرف بزنند بهتر است با خود یک موضوع را مرور کنند فرض کنیم امروز فولاد مبارکه بانک ملت غدیر پارسان شستا و طیف گسترده‌ای از سهام های دیگر ۱۰ تا ۱۵ اصلاح کردند ! ایا شرایط آنها بنیادی و منطقی برای خرید می شود  یا خیر ؟! وقتی به این سوال پاسخ می دهید یعنی بازار ممکن است بهانه‌ای برای اصلاح و دست به دست شدن پیدا کند اما آن ریزشی که بسیاری منتظرش هستند تا وقتی شرایط بنیادی و ارزندگی قیمت ها در ۱۰ تا ۱۵ درصد پایین تر قرار دارد نمی تواند سیگنال خروج دائمی از بازار شود و این بدان معنی است که ممکن است بازار بعد از یک رشد ، یک رالی و برخورد با مقاومت 2300 و  جور شدن بهانه های ریز و درشت ۱ اصلاح و ایست و دست به دست شدن را داشته باشد اما اینکه نقطه خروج از بازار و بحرانی شدن اوضاع باشد خیر به نظر چنین چیزی با توجه به تحولات بنیادی شرکت ها قیمت ها و سود ها دیده نمی شود و این را هم بیان کنیم برای وسواسی های بازار و آنها که بحران ۹۹ را با پوست و گوشت خود لمس کردند ، بازارهای این چنینی با سرعت رشد بالا بسیار  خاص و پر تردید و پر استرس است آنها را به یاد آن روزها می‌اندازد که باعث شده امروزه  هر روز مثبت آن را فرصت خروج میبینند

در چنین شرایطی هم اگر بازار کمی دست‌به‌دست شود و اصلاح شود و دوباره حرکت کند میتوان امیدواری های بیشتری به روند معقول و منطقی آن داشت

و اما چند نکته دیگر … در روزهای قبل که در مورد بازار صحبت میکردیم از وظیفه سازمان بورس در قبال این جهش‌ها رشد و این موارد صحبت کردیم که کار مهمی برای جلوگیری از هیجانی شدن بازار در پیش دارند که عمده آن سوار بر ابزارهای نظیر صندوق ها و مواردی از این دست است.  اما امروز به موضوع دیگری می پردازیم دو تفاوت عمده بازار در سال جاری با ۹۹ را نشان می دهیم و میگوییم و بیان میکنیم که چرا فضای فعلی با ۹۹ متفاوت است

یکی از تفاوت های ویژه و خاص این است که جریان پول این بار در حین ورود به بازار به واسطه تجربه تلخ قبلی بسیار محتاط و محافظه‌کارانه و در واقع با علم وارد می شود و ما شاخصه این موضوع را حضور قوی تر جریان پول در صندوق های اهرمی و سهامی و همچنین سبدگردان ها شاهدیم که در واقع آنها جریان پول را به دست کمی متخصص تر می‌سپارند که البته به اندازه یک کتاب حرف برای گفتن در مورد صندوق ها و سبدگردان ها هست و فعلا رد می شویم … اما خصوصیات دوم که معتقدیم فعالان باید کمی بیشتر در مورد آن فکر کنند و کمتر غر بزنند این است که به ابزارهایی که میتوانند عرضه ها را در بازار بیشتر کنند و جلوی صف شکنی و هیجانی شدن بازار را بگیرند احترام بگذاریم .  دفعه قبل به بدترین شکل ممکن این موضوع مدیریت شد از عرضه بی حساب و کتاب برخی حقوقی ها و خروج پول گرفته تا سهام عدالت و موارد دیگر اما این بار به نظر ابزار های خوبی در اختیار نهاد ناظر وجود دارد که  می‌تواند با آن دماسنج عرضه را تنظیم کرده و نگرانی بازار را کاهش دهد .  ابزار اول بازارگردان ها هستند که در اختیار ناشرین بوده و به نظر در روز های هیجانی بازار می توانند کمی بیش از وظایف خود در سمت عرضه  حاضر باشند از همین رو به نظر سازمان باید هرچه سریعتر درمورد بازارگردان ها تغییر رویه دهد چرا که این شرکت ها در دوران نزول برنامه ریزی شده بودند و حالا وضعیت فرق کرده

ابزار دوم صندوق های توسعه و تثبیت بازار هستند که دارایی های خوبی را در اختیار دارند و انصافا بازدهی خوبی را نیز کسب کردند شاید برخی به این موضوع معتقد نباشند به شدت از این موضوع حتی گلایه کند اما ما معتقدیم تنها گروهی که سهم می فروشد و دوباره در دل خود بازار آن را هزینه می‌کند همین مجموعه ها هستند  و بازار و ارکان آن نباید اجازه دهند در این دوران که تازه جریان پول دارد با بازار آشتی می کند برخی بفروشند و پول را خارج کنند
ابزار سوم هم معتقدیم صندوق های درآمد ثابت هستند که در دوران بد بازار پای کار بودند و سهم خریدند و حالا در دوران خوب و مثبت می توانند آرام آرام با کاهش برخی حد نصاب ها فروشنده باشند. ببینید این سه ابزاری است که در اختیار نهاد ناظر می تواند باشد پس ترس از رویداد های قبل و تکرار آن را نباید داشت …شاید بسیاری گلایه کنند که نباید در بازار مداخله کرد اما معتقدیم در صورت عدم مداخله اتفاقات تلخ دیگری می تواند برای بازار رخ دهد که انوقت مجبور میشویم در بحران به آن مراجعه کنیم و انتظار مداخله داشته باشیم
اما همچنان تاکید میکنیم درگیر سقف و کف و اتفاقات این چنین نباشید و بازار هنوز با خدای نکرده واژه حباب فاصله زیادی دارد و نکته آخر اگر قرار باشد بازار سرمایه را با خود بازار مقایسه کنیم بله در شرایط فعلی بازار قطعاً ارزان نیست اما حباب و گران هم نخواهد بود اما اگر بخواهیم منطق سایر بازارها را در مورد بازار سرمایه به عنوان یک  asset class در نظر بگیریم شک نکنید می توان اعداد بسیار بالاتری را برای این بازار در نظر گرفت
مگر نرخ خودرو و یا مسکن و یا هر دارایی دیگر اطراف ما منطقی است که ما بخواهیم با ذره بین و میکروسکوپ منطق قیمت گذاری بازار سرمایه را زیر سوال ببریم!! در نظر بگیریم پول بی منطق بابت کدام دارایی منطقی صرف می‌شود که امروز تیشه به ریشه بازار میزنیم آن هم به این بهانه واهی که قیمت‌ها غیر منطقی شده … شاید کمی سرعت رشد هیجانی شده باشد ولی قیمت ها غیرمنطقی نیست
در هر صورت معتقدیم که بازار در شرایط فعلی در نقاط ارزان قرار ندارد اما اگر منطق سایر دارایی ها را برای بازار در نظر بگیریم به نظر تازه ابتدای مسیر هستیم البته هیچ وقت بازار سرمایه از این منطق پیروی نکرده و اگرهم حرکتی کرده موقت و کوتاه بود و خیلی زود به سمت اصلاح رفته است

دارویی های خاص

در نمادهای دارویی برخی سهام این گروه که وضعیت تکنیکالی و بنیادی بهتری دارند همچنان با شتاب بالایی در حال رشد قیمتی هستند

امروز  دسانکو با صعود خوبی که اغاز کرده است به سمت هدف 1000 تومانی رفته تا در صورت شکست این قیمت ها مهمان سطوح 1200 تومان باشد سهم از دید تکنیکالی وضعیت خوبی داشته و از دید بنیادی با تحولات خوبی هم از نظر تولیدات جدید و هم از نظر افزایش نرخ های دریافتی همراه شده است

در دشیمی سهم به تارگت وعده داده شده 2800 تومانی رسید سهمی که در کف قیمتی 2200 تومان معرفی و بازدهی خوبی داشت این سهم به سمت قیمت های 3200 تومان در صورت شکست سد قیمتی 2800 تومان پیشروی خواهد داشت دشیمی که شایعات خوبی در خصوص سود سازی بالا در سال جاری دارد

کی بی سی فردا به قیمت های 2000 تومانی خواهد رسید سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و هم دارایی خوبی از ساختمان و سهام فروخته و هم سود عملیاتیش رشد خوبی خواهد کرد برخی شنیده ها حاکی از سود 220 تومانی غیر عملیاتی و سود 250 تومانی عملیاتی خواهد داشت

خودروهای پروژه ای

این روز ها برخی خودرویی ها با روندی قوی همراه شده و میل به صعود خوبی دارند خودرویی هایی که با رشد مناسبی که داشتند به اهداف اولیه خود دست یافته اند

زامیاد به قیمت های 650 تومانی رسید سهم توانسته افزایش نرخ خوبی دریافت کند سهمی که هم برای سال 1401 و هم سال جاری با سود سازی و فروشهای بالایی همراه می شود تثبیت سهم درقیمت های 650 تومان می تواند زامیاد را به سمت قیمت های 700 الی 720 تومان روانه سازد  سهم در بازه یک ماهه رشد حدود ۲۳ درصدی داشته که تقریبا نسبت به خودروسازان دیگر کمتر بوده. خزامیا در اسفند نسبت به بهمن فروش کمتری را تجربه کرده که به دلیل کاهش تعداد فروش اتفاق افتاده است. اما در بازه سالانه رشد ۱۰۰ درصدی داشته و فروش خود را از ۸ همت به ۱۷ همت رسانده.

خپارس با رشد قیمتی 6 درصدی بازگشایی شد سهمی که با رشد قیمتی ادامه داری همراه و صعود خوبی داشته است سهم در صورت عبور از مقاومت 180 تومانی تا قیمت های 200 الی 220 تومان رشد خواهد داشت اینده سهم بیشتر بسته به سرنوشت عرضه بلوکی سهم دارد

خاور به قیمت های بالای 500 تومان رسید با فرض سود 90 تومانی و پی بر ای 6 سهم فعلا جای رشد قیمتی خوبی دارد سهمی که هدف 540 و 600 تومانی را دنبال می کند این سهم به واسطه سود سازی خوب خود از یک سو مورد توجه واقع شده و از سوی دیگر ارتقا از بازار پایه به بازار دوم فرابورس سبب افزایش تقاضا در سهم شده است

سیمانی های پیشرو

این روزها بازار سیمانی ها حسابی داغ است رقابت بر سر محصولات سیمانی ها در بورس کالا و رسیدن قیمت فروش برخی سیمانی ها به تنی 900 هزار تومان سبب شده تا سیمانی  ها همچنان با اقبال همراه باشند

سهرمز که تخمین سود 500 تومانی داشته ودر 3 ماهه سود سازی بالای 100 تومانی را رقم زده است با رشد قیمتی به سمت سطوح 3000 الی 3200 تومان می رود سهم در کف قیمتی 2200 تومان معرفی و تحلیل و براورد سود سهم نیز منتشر شد

سیلام هم مهمان صف خرید سنگینی شده است شنیده می شود شرکت برای سال مالی 1402 سود 300 تومانی خواهد داشت جهش فروش شرکت منجر به جهش سود سازی شده است سهمی که احیا شده و وضعیت خوبی دارد و فعلا به سمت قیمت های 2200 تومانی در حرکت می باشد ارزش ذاتی سهم سطوح 2400 الی 2500 تومان براورد می شود

سشرق به قیمت های 1500 تومان رسیده است این سهم وضعیت بنیادی بسیار خوبی داشته و بازدهی خوبی را نصیب خریدارانش کرد سشرق به هدف خود رسیده و به نظر می رسد باید کم کم فکر سیو سودش بود سهمیکه براورد سود200 تومانی را برای سال جاری دارد

سرمایه گذاری ها و جدال با مقاومت

در نمادهای سرمایه گذاری شاهد جدال سهام این گروه با مقاومت هایشان بودیم سرمایه گذاری هایی که برخی مثبت و برخی دیگر به تعادل رسیدند

در وصندوق سهم به قیمت های بالای 2000 تومان صعود کرد سهمی که به اواخر موج صعودی فعلی رسیده و قیمت تعادلیش سطوح 2000 الی 2200 تومان ارزیابی می شود سهمی که از نظر ان ای وی و هم سود سازی به هدف خود دست یافته است

وکغدیر امروز با نوسانات منفی همراه شد سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و ارزش ذاتی 2800 الی 3200 تومانی دارد فعلا فشار فروشندگانی که در سود مناسبی قرار دارد بالا بوده و سهم سود بالایی پس از عرضه اولیه داده است به نظر می رسد پس از کمی استراحت وضعیت نوسانی بهتری را در این سهم شاهد باشیم

در گروه سرمایه گذاری ها، وساپا امروز خوب معامله شد و سهم ۴ برابر میانگین حجم معاملات خود، حجم خورد. شرکت از معاملات خود دراسفند ماه ۲۴۰ میلیون سود کسب کرده و ارزش پورتفوی بورسی وساپا در این ماه به ۹۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است که حاکی از رشد ۱۱۶۷ میلیارد تومانی آن است. با توجه به روند سهم، احتمال رشد قیمت را میتوان برای آن متصور شد. از طرفی سایپا عمده سهم بورسی این سرمایه گذاری محسوب میشود که در ۱ ماهه معادل ۳۰ درصد بازدهی داده و در بازه یک ساله معادل ۶۰ همت فروش داشته. هم رشد ارزش ان ای وی هم تحولاتی که بازار از این سهم انتظار دارد زمینه ساز رشد قیمتی خوبی در این سهمشده است وساپایی که تا قیمت های 900 هم در صورت تثبیت درقیمت های بالای 820 تومان جای صعود دارد

پارسان امروز ۳۸ میلیارد خالص ورود پول حقیقی را تجربه کرد و بازار را در یک قدمی صف خرید به پایان رساند. این شرکت که قیمت آن به بالاتر از سقف ۹۹ رسیده، بیشتر در حوزه پتروپالایشی سرمایه گذاری کرده و در نتیجه معاملات خود در اسفند ماه ۲۶ میلیارد سود کسب کرده است.

غذایی های تارگت خاص 

در غذایی ها همچنان برخی سهام آس این گروه با روند صعودی همراه شده و توانستند رشد قیمتی خوبی را تجربه نمایند

غپینو500 تومانی شد این سهم که شایعات سود 100 تومانی را برای سال جاری و سود 60 الی 65 تومانی را برای سال 1401 دارد با رشد قیمتی به سمت ارزش ذاتی 600 الی 700 تومانیش در حرکت است سهم تحولات بنیادی خوبی داشته و جهش فروشش سبب سود سازی بالایی شده است

برای غسالم براورد سود 120 تومانی برای سال جاری زده می شود این سود سازی بالا سبب شده تا سهم میلی به اصلاح نداشته و بیشتر تمایل به رشد تا قیمت های 700 تومان داشته باشد سطوح 720 الی 760 تومان را می توان به عنوان ارزش ذاتی سهم تلقی کرد و سهم می تواند با انتشار صورت های مالی 12 ماهه رشد خوبی داشته باشد

پگاه اصفهان که براورد سود 400 تومانی و ارزش ذاتی 2500 تومانی داشتیم زمانی که سهم در قیمت های 1650 تومان در حال درجا زدن بود امروزتوانست با صف خرید سنگین از سد قیمت های 2500 تومان هم عبور نماید سهمی که حالا هدف 2800 تومانی داشته ومی توان پس از عرضه صف خریدش به سیوسود در این سهم عمل کرد

چهارگوشه بازار

وتوسم را می توان به سهم سرمایه گذاری سود سازی معرفی کرد که رشد زیادی هم در بازار نداشته است سهم سال قبل 126 تومان و امسال 160 تومان سود خواهد داشت با پی بر ای فوروارد 5 الی 6 ارزش ذاتی سهم سطوح 800 الی 1000 تومان خواهد بود که فاصله زیادی با قیمت تابلوی سهم دارد وتوسم با تثبیت در قیمت های بالای 560- تومان به سمت قیمت های 620 و 700 و 800 تومان رفقته تا دور اول صعودش را تکمیل نماید

کاما که در گروه کانه های فلزی فروش خوبی را در اسفند و سال ۱۴۰۱ تجربه کرده، امروز حجم معاملات خود را به ۳۴۰ میلیون رساند و بازار را با ۷ میلیون صف خرید به پایان رساند. شرکت در اسفند به فروش ۱۶۷ میلیارد تومانی و با رشد ۵۸ درصدی نسبت به بهمن رسید و همچنین در سال ۱۴۰۱ به درآمد ۱۱۷۳ میلیارد تومان رسیده که ۵۴ درصد بیشتر از ۱۴۰۰ بوده است. قیمت نماد در حال حاضر در بازه های مهمی معامله شده و درصورت عبور از آن، رشد خوبی را میتواند تجربه کند.

کباده با دریافت افزایش نرخ براورد سود 200 تومانی برای سال جاری دارد این سهم به سمت قیمت های 1600 تومان و در نهایت 2000 تومانی حرکت خواهد کرد شنیده می شود شرکت سود سازی خوبی را از طریق کصدف شرکت زیر مجموعه برای سال 1402 حاصل خواهد کرد

ثبهساز در 12 ماهه سود 69 تومانی داشته است و نشان می دهد سهم در قیمت های جذابی قرار دارد هدف اولیه سهم سطوح 320 و سپس 360 و در نهایت 420 تومانی خواهد بود سهمی که سود سازی بالا و نسبت پی بر ای جذاب و. پایینی داشته و می تواند رشد قیمتی میان مدتی خوبی را داشته باشد  امروز برای مجمع بسته شد ولی به نظر برای بازگشایی بتواند  سهم خوبی شود  ثامید را در کنار او  زیر نظر داشته  باشید

در گروه ساخت محصولات فلزی، فاذر امروز معاملات چشم گیری داشت و سهم با ۳ میلیارد تومان خروج پول حقیقی همراه بوده و عمده خرید و فروش آن توسط حقیقی ها انجام شده است. سهم در بازه ۱ ماهه بیشترین بازده را بین هم گروهی های خود داشته که معادل ۶۰ درصد بوده. فاذر که در روزهای اخیر از سقف قیمتی خود عبور کرده، در اسفند تقریبا به اندازه بهمن فروش داشته ولی در بازه سالیانه میزان فروش شرکت کاهشی بوده و از ۶۰۰ میلیارد در سال ۱۴۰۰ به ۵۷۰ میلیارد تومان رسیده است.

غبشهر در بازه ۳ ماهه نسبت به مدت مشابه سال قبل گزارش خیلی خوبی را منتشر کرده و درآمد ریالی خود را از ۱۷۰۰ میلیارد تومان به ۵۸۰۰ میلیارد تومان رسانده که معادل ۲۳۶ درصد رشد است و در اسفند ماه هم روند فروش شرکت صعودی بوده.
عمده دلیل این افزایش فروش، افزایش نرخ شرکت بوده و این در حالی است که تعداد و تنوع فروش شرکت نسبت به سال قبل نزولی بوده است. غبشهر بازار امروز را با ۹۸ میلیون صف خرید به پایان رساند و سهم در سقف قیمتی خود معامله میشود.

فروشنده های امروز بانک دی که نماد نوسانی گروه خود است،‌ سهامداران حقیقی بودند و سهم ۸ میلیارد تومان خروج پول حقیقی را تجربه کرد. سهم تراز منفی را در عملکرد ۱۲ ماهه خود به ثبت رسانده و رقمی معادل ۲۸۱۷ میلیارد تومان از تسهیلات اعطایی درآمد کسب کرد.

وبملت که نماد بنیادی گروه بانکی است و در ۱۲ ماهه به تراز مثبت ۴۵ هزار میلیارد تومان رسیده، در حال حاضر در قیمت های مهمی معامله میشود که در سقف سال ۹۹ بوده و احتمال اصلاح قیمت برای سهم وجود دارد. سهم امروز ۲۰ میلیارد تومان خروج پول حقیقی تجربه کرد و معاملات خوب ۷۱۲ میلیونی را به ثبت رساند.

در گروه مخابرات، اخابر همچنان به سمت اهدافی با بازده بیش از ۲۰ درصد حرکت میکند. فروش شرکت در سال ۱۴۰۱، ۲۶ درصد بیشتر از ۱۴۰۰ و معادل ۸۸۰۰ میلیارد تومان بوده است. اخابر در بازه یک ماهه بیشتر از هم گروهی های خود بازده داده که معادل ۶۶ درصد بوده است. امروز اخابر ۷ درصد رشد قیمت را تجربه کرد و درانتهای بازار ۱۱میلیون صف خرید داشت.بحث افزایش سرمایه شرکت همچنان داغ است ولی باید کمی بیشتر روی سهم  دقت کرد

شبندر در حال طی کردن روند صعودی خود بوده و از تمامی سقف های قیمتی خود عبور کرده است. مقدار فروش و تولید شرکت در اسفند ماه تقریبا مشابه بهمن ماه بوده و روند کاهشی کمی را تجربه کرده. مقدار فروش شرکت معادل ۱،۵۶۰ هزار مترمکعب و تولید شرکت معادل۱،۵۴۶ هزار مترمکعب بوده است. سهم از نمادهای بنیادی گروه پالایشی محسوب شده که امروز هر سرمایه گذاری حقیقی ۲۴ میلیون تومان از این سهم را خریداری کرد. در مورد گروه پالایش حرف زیاد است  این گروه نیز به مانند خودرو کمتر در بازار رشد کردند و میتوانند مورد توجه باشند اگر قرار باشد در یک گروه بنیادی سهمی بخرید و پی به ای های فوروارد منطقی داشته باشد گروه پالایش یکی از انهاست و فکر میکنیم قابلیت های خوبی برای سود سازی هم داشته باشد

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم