خبر
از فولادی ها به این …
تحلیل خبر
به نظر خیلی روی ارز این گروه نمی شود حرفی زد ولی نرخ پایه بورس کالا 28500 است و فضا تغییر میکند . دراین گروه هم البته کمی ازاین فشار اسیب میبیند مثلا برای ارفع و کاوه فخوز که روی صادرات حساب باز کرده اند خبرخوبی نیست و یا هرمز که اکثرا صادراتی است . روی فولاد شاید خیلی اثرگذار نباشد .
فسپا هم به سمت افزایش سرمایع می رود و گزارش خوبی داشت گروه صنعتی سپاهان در آذر ماه به درآمد فروش 279 میلیارد تومانی دست یافته که نسبت به ماه قبل 11% افت و نسبت به میانگین ماه های گذشته رشد 4.6% نشان می دهد. جمع مبلغ فروش فسپا در دوره 9 ماهه به 2414 میلیارد تومانی رسیده است که رشد 20% نسبت به دوره مشابه سال گذشته نشان می دهد. فسپا در این ماه 10342 تن انواع لوله گازی و صنعتی را به فروش (داخلی) رساند که تغییر 18.81%- نسبت به ماه گذشته نشان می دهد همچنین نرخ فروش این محصول نسبت به ماه قبل 4.74% تغییر داشته است.
فخوز در منفی ها شرایط جالبی را دارد و در یک اصلاح قرار گیرد جذاب می شود
اما دو سهم خاص این گروه با گزارش های خاص ارفع و کاوه هستند که اگر این مصوبه 28500 نبود به نظر امروز باید صف می شدند در کاوه در مهر با فروش 21892 میلیارد ریالی مواجه بود و نرخ با 121 هزار تن صادرات ۱۲۷,۱۸۰,۷۲۶ ریال بود
در ابان با فروش 16139 میلیارد ریالی و نرخ ۱۳۲,۳۱۴,۷۴۴ ریالی در صادرات کمی رشد نرخ داشت
در اذر با فروش 16900 میلیارد ریالی با نرخ ۱۳۹,۳۵۵,۶۵۱ ریالی 139 هزار تن صادر کرده
9 ماهه 171406 میلیارد ریال فروش داشته است و مدت مشابه سال قبل عدد فروش 132466 میلیارد ریال بود
در ارفع نیزگزارش آذر ماه خود را منتشر کرد و مطابق با آن، مجموع فروش 3 ماهه سوم شرکت در سال 1401 به مبلغ 4100 میلیارد تومان رسیده است.این بدان معنی است که فروش شرکت در پاییز 1401 نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد فصلی 94 درصدی را داشته است. لازم به توضیح است که شرکت در نه ماهه نخست فعالیت خود در سال مالی 1401 توانسته 83 درصد از بودجه فروش خود را پوشش دهد به نظر گزارش بسیار خوبی را بدهد و در اصلاح این سهم شاید گزینه اول باشد
در کل این گروه کمی اصلاح میکندو بازار منتظر گزارش های بیشتر از اوست دراین گروه ذوب در کل گزارش های خوبی نمی زند ولی اگر اهل نوسان هستید منفی های آتی ذوب هم جذاب می شود
10 دی 1401


