جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزیکشنبه 20شهریور 1401

گزارش بازارامروزیکشنبه 20شهریور 1401

نوید خاندوزی
سپتامبر 11, 2022
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20″ ihc_mb_template=”1″ ]

گزارش بازارامروزیکشنبه 20شهریور 1401

دلخوش به چی ؟!

بازار دلش رابه چه خوش کند  ؟1 این سوالی است که امروز بسیاری از خود  میپرسیدند در واقع همان حبل المتینی که چند روز پیش گفتیم کجاست که بازار به ان چنگ بزند !

حقیقت امر بازار طی این روزها به این شکل پیشرفته که برجام پیچید و بازار و دلار و به طور کلی فضای همراه او نپیچید و ناامیدی بازار را فراگرفت .حجم معاملات اخیر که کم شده این شرایط را نشان می‌دهد و تازه امروز باز نیمه دوم تلاش ها برای بهبود بازار وجود داشت اما به نظر آن چیزی که بازار به آن احتیاج دارد آرامش اخبار و تحولات و اتفاقات مثبت است.
برخی این گلایه را دارند که اصلاً بازارچرا باید به برجام گره بخورد و برای چه باید دلخوش به این اتفاق باشد .
زن و مردی اصفهانی با هم دعوا می کردند و به گلایه از هم صحبت میکردند و مرد هم میگفت برو خدا رو شکر کن که من شوهرتم .زن هم میگفت چرااا؟؟ نه پولت پول است و نه … خلاصه منظورش این بود به چی تو باید دلخوش باشم… حالا حکایت ما و حکایت برجام این است که بازار بدون برجام دلش را به چه چیزی خوش کند؟ کدام چراغ سبز روشن و شفافی را از دولت دریافت کرده که بتواند در نبود برجام به او دل خوش باشد. دلخوش به عقلانیت در تصمیمات اقتصادی باشد؟؟ به رفع قیمت‌گذاری دستوری؟ یا به سیاست های سرکوب نرخ ارز و یا هزاران موضوع دیگر که دولت از ابتدای حضورش با چاقوی تیز خود تن بازار زخمی کرده است…
بازار به کدام دل خوش باشد به کدام رفتار دل ببندد این همان چیزی بود که باعث شد بازار در فشار خاص بازار های جهانی و تحولات مختلف داخلی و کدال دل به برجام بسته باشد و تحولات بهتری را از دل این شرایط برای خود آرزو کند
اما با چرخش برجام این گاو هم لگد به ظرف شیر زد و همه چیز ریخت…
حالا در فضای اینچنینی همه مشغول سناریو نویسی برای بازار و شاخص هستند اما آنچه مسلم است این بود که احتمالاً رویه فعلی بازار تا رسیدن اخبار خوب و اتفاقات مثبت به همین شکل یکی به نعل یکی به میخ باقی می ماند و تا سطوح 1370  ممکن است عقب‌نشینی نماید . قیمت ها نیز یکی کمتر یکی بیشتر اصلاح و شرایط منفی را در پیش می‌گیرند تا برسد به نقطه ای که دوباره اخبار یا اتفاقاتی حال و هوای بازار را تغییر دهد
نمیدانیم عزیزان شرایط بازار سرمایه را درک میکنند  یا نه ! یکی میگفت بازار سرمایه اولویت چنددهم دولت هم نیست و طبیعی است درک هم نداشته  باشد  … در حال حاضر بازار در نقطه ای است  که باید حمایت شود جریان پولی که کمی در بازار به هوش و خاضر بود و به نوعی دست نامرئی در روزهای تلخ و شیرین مختلف بوده است از خرید خیلی استقبال نمی‌کند و بازار در این فضای وانفسا تنهاست . واقعا یکی نیست دست او را بگیرد !

و البته همین تنهایی بازار و خبرها و تحولات است که او را به سمت این مسیر سوق داده که امروز کسی امیدوار به تغییر جهت بازار نیست و همه با ناامیدی  و یاس بازار را دنبال می‌کنند و این تازه جایی است که ما اصلاح عجیب و غریبی را پشت سر گذاشتیم و چشم امید همه به اتفاقات بعدی است اما بعد از این همه اصلاح دوباره مسیر نزولی شده است و بازار بعد از 6 ماه  برگشت  سرخانه ای که اول سال بوده !!

برخی معتقدند این وضعیت شاخص کل و بازار عیان است و قیافه او مشخص است که جور دیگریست ولی از آن سو  بازار می تواند با دلخوشی به شاخص هم وزن  و نماد های کوچک مسیر بهتری را در پیش بگیرد اما وضعیت کلی بازار این است و امروز هم وضعیت  بازار نشان داد که حتی آن شرکت های پروژه ای و کوچک هم خیلی جای دوری نمی روند و پروژه بازی در بازار خیلی دوامی نخواهد داشت وقتی جریان پول سر خود را می دزدد و سعی می کند کمتر مورد توجه باشد تکلیف بقیه بازار روشن است این وضعیت نمی تواند ادامه دارد پیش برود و احتمالاً بازار باید جایی این روند را پاره کند البته امیدواریم به جایی نرسد که معکوس آن رخ بدهد و جور دیگری اوضاع شکل بگیرد !!ولی  در صورت یا قیمت‌ها باید انقدر جذاب شود که فشار خرید افزایش یابدو فشار فروش کم شود و یا محرک های خبری قوی برسد باز هم گفتیم و می گویم که درد فعلی بازار این است که از صحنه اتفاقات و خبرها خالی است و این عاملی برای فشار فروش و بی انگیزگی و فرار سهامداران شده است …

بگذریم و سراغ  بازار امروز برویم که خوب پیش نرفت و فقط کمی ابتدا بهتر بود و بعد  رفته رفته  فشار فروش بیشتر شد و به نظر سر خوردن  شاخص به سطوح  1370 احتمالا طی این چند روز تا خبر خاصی برسد  محقق می شود و این نقاط که  رسیدیم  بازار باید برای فرار ازاین ریزش بیشتر دنبال بهانه های قوی تری باشد  .

حقیقتا نمیدانیم چه  بنویسیم با این بازار و این  شرایط چه میتوان گفت … واقعا حال  بازار خوب نیست و به تبع ان حال ما هم خوب نخواهد بود  بگذریم و سراغ بررسی همین چند نماد  برویم …  شما هم بهتر است استراحت کنید حتی استراحت  را به خواندن این دست گزارش ها ارجح تر بدانید …

تلاش غذایی ها

در نمادهای غذایی تلاش های زیادی برای مثبت شدن نمادهای این گروه شد اما جو منفی بازار مانع شده و غذایی ها نیز اسیر روند منفی شدند

سیمرغ تلاش زیادی برای شکست قیمت های مقاومتی 2200 تومانی داشت سهمی که اوضاع و احوال بسسیار خوبی داشته و شنیده می شود افزایش قیمت تخم مرغ احتمالا به زودی ابلاغ و این شرکت سود بسیار خوبی از این طریق می برد سیمرغی که هدف قیمتی 2500 الی 2600 تومانی دارد

غپونه خود را به قیمت های 1400 تومان رساند سهم برگشت خوبی زده و حمایت های خوبی می شود تارگت پیش روی سهم سطوح 1600 تومان بوده و سهم با رشد قیمتی توان صعود به سمت سطوح 1800 الی 2000 تومانی را نیز دارا می باشد غپونه ای که تعدیل مثبت خوبی داشته و صعودی مناسبی در پیش رو دارد

زپارس به قیمت های 4600 تومان رسید مواجهه سهم با این مقاومت قوی بسیار مهم است سهمی که هم تحولات خوبی از بابت رشد و ازاد سازی قیمت محصولات کشاورزی را داشته و هم زمین های بسیار ارزشمندی در دشت مغان داشته  توان افزایش سرمایه خوبی هم از این زمین ها دارد سهم تارگت 5000 الی 5200 تومانی را دنبال می کند

خودرویی ها لب مرز

در نمادهای خودرویی شاهد اصلاح ادامه داری هستیم خودرویی هایی که لب مرز قرار گرفته و از دست رفتن این قیمت ها خودرویی ها را با اصلاح بیشتری همراه خواهد ساخت

در این گروه سایپا به کف قیمتی 180 تومانی رسیده است سهمی که اوضاع و احوال خوبی داشته و احتمال معامله بلوکی بالاتری دارد این سهم درصورت از دست رفتن قیمت های 180 تومان تا سطوح 165 تومان جای اصلاح دارد سایپایی که فعلا جو برجام هم از بین رفته و از نظر روانی اوضاع خوبی ندارد

ایران خودرو حمایت بهتری شده و به نظر می رسد سطوح 190تومان را حفظ نماید سهمی که وضعیت بهتری داشته و قصد فروش گسترده دارایی های خود به منظور اصلاح ساختار مالی را دارد اگر این اصلاح ساختار مالی اغاز شود سهم باز می تواند مجددا در مدار صعودی قرار بگیرد

زامیاد بار دیگر قیمت های 1250 تومان را از دست داد اگر سهم تا قیمت های 1100 تومان اصلاح داشته باشد در موقعیت خوبی قرار خواهد گرفت سهمی که که افزایش سرمایه خوبی داشته و تجدید ارزیابی به کمکش خواهد امد زامیاد اوضاع فروش خوبی هم داشته و انتظار ها بر گزارش دهی عالی سهم می باشد

بانک های فراموش شده

بانک ها به خانه اول خود بازگشته و با کم رنگ شدن برجام و توافق هسته ای این گروه با افت قیمتی همراه شدند بانک ها اکثرا در سطوح حمایتی قوی قرار گرفته اند

بانک صادرات به قیمت های 140 تومان رسید سهمی که به حمایت بسیار قوی رسیده و به نظر باید در انتظار برگشت روند سهم بود وبصادری که اوضاع و احوال خوبی داشته و رشد قیمتی میان مدتی خوبی در انتظار سهم است اگر توافق هسته ای به ثمر برسد رشد قیمتی سهم اغاز خواهد شد اما در حال حاضر روند سهم نوسانی دنبال می شود

در بانک سامان سهم وضعیت بنیادی خوبی داشته و حمایت های خوبی می شود سهم حمایت های قوی در رنج قیمتی 340 الی 320 تومان داشته و خبرهایی که سهم دارد باعث شده تا بانک سامان خریداران خوبی داشته باشد این سهم اوضاع و احوال خوبی داشته و با دید میان مدت همچنان جای برگشت به سمت سوطح 380 الی 400 تومان را دارد رشد سهم بسته به انتشار خبرهای مثبتش دارد

پست بانک را باید زیر نظر داشت سهم در صورت برگشت مجدد به قیمت های 380 تومان یک خرید جذاب خواهد بود وپست هم سود بالای 100 تومانی خواهد داشت و هم افزایش سرمایه خوبی دارد این سهم اوضاع بنیادی خوبی را دنبال و روند نوسانی خوبی در قیمت های 380 الی 420 تومان ساخته است

ساختمانی های پر نوسان

در نمادهای ساختمانی ها شاهد فشار فروش بودیم ساختمانی هایی که با رسیدن به سطوح حمایتی مجددا می توانند با ارزندگی و اقبال خوبی همراه شوند

سمان گستر سعی داشت تا در قیمت های بالای 1320 تومان تثبیت و تا قیمت های 1500 الی 1600 تومان رشد داشته باشد خبر تجدید ارزیابی مرز 1000 درصدی از تجدید ارزیابی سبب اقبال خوبی به سهم شده است به نظر می رسد سهم با متعادل شدن شرایط بازار باز هم در مسیر صعودی خوبی با هدف های تعیین شده برسد

آ س پ عالی بود امروز سهم صدر نشین ساختمانی ها بوده و با روند مثبت سعی در عبور از مقاومت 460 تومانی داشت سهم هدف قیمتی 520 تومانی را دنبال و در وضعیت خوبی به سر می برد این سهم رشد قیمتی خوبی تا هدف تعیین شده با کف قیمتی 400 تومانی داشته و جز سهام پپر نوسان گروه می باشد

ثمسکن حمایت قوی در سطوح قیمتی 280 الی 260 تومان دارد این سهم ان ای وی خوبی داشته و سود خوبی هم دارد این سهم تا قیمت های 320 تومان جای رشد داشته و نوسانات خوبی می دهد رشد قیمتی خوبی را اخیرا در شرکت های زیر مجموعه ثمسکن شاهد که سبب شده تا ان ای وی سهم رشد خوبی داشته باشد

سقوط سرمایه گذاری ها

افت شاخص همچنان سبب افت قیمتی و اصلاح روند ساختمانی ها شده است این گروه وضعیت خوبی نداشته و با فشار های بالایی همراه می باشد

در این گروه سرمایه گذاری سایپا فشار عرضه ها را تجربه و به سمت کف حمایتی قوی 420 تومان در حرکت است این سهم وضعیت خوبی از نظر دارایی ها داشته و برنامه فروش سه ملک شرکت جدی شده است در صورت فروخته شدن این املاک سهم توان صعود و شناسایی سود 100 تومانی را به ازای هر سهم را دارد

سرمایه گذاری خوارزمی را می توان در قیمت های 380 تومان خرید و در قیمت های 420 تومان فروخت و بدین ترتیب یک نوسان 10 درصدی گرفت خوارزمی که خبرهای خوی در دل خود داشته و افتتاح معدن طلای جدید شرکت و استخراج طلا مهمترین دستاورد این سهم سرمایه گذاری می باشد

وبانک همچنان نوسانات ارامی داشته تا تکلیف بلوکی سهام شازند روشن شود فروش یا عدم فروش روند اتی سهم را مشخص می سازد در صورت فروش رفتن این بلوک البته به صورت اقساط سهم جای رشد قیمتی بسیار خوبی را داشته و افزایش سرمایه سنگینی از سود انباشته خواهد داشت

چهار گوشه بازار

اخیرا شاهد انتشار خبرهایی در لخانه در خصوص راه اندازی خطوط تولیدی جدید یخچالهای ساید در این شرکت بودیم از سوی دیگر شنیده می شود به زودی بلوک 40 درصدی سهم عرضه و قیمت های بالایی برای این بلوک توسط مجموعه شستا در نظر گرفته شده است لخانه به نظر می رسد بعد اصلاحی که داشته در مسیر صعودی قرار و تا قیمت های 2000 تومان استارت رشد قیمتی خود را بزند خبر عرضه بلوک سهام شرکت با قیمت های 3 تا 4 هزار تومان سبب اقبال خوبی به سهم می شود

شستا به کف قیمتی 92 تومان رسیده است و به نظر می رسد شاهد برگشت روند سهم باشیم شستا همواره در رنج قیمتی 90 الی 100 تومان در نوسان است و نوسانات 10 درصدی می دهد این سهم ارزش ذاتی بالایی داشته و هم سود و هم ان ای وی خوبی دارد

فلات در انتظار سرانجام معامله بلوک خود می باشد بلوک 30 درصدی این سهم اگر به فروش برسد سهم جای رشد خوبی پیدا خواهد کرد در غیر این صورت اصلاح سهم تا قیمت های 1200 تومان را شاهد خواهیم بود اما اگر بلوک سهم در قیمت های 2000 تومان معامله شود قیمت های 1600 تومان در انتظار فلات خواهد بود

سعی کنید این روزها خود را از بازار و اخبار فعلا دور کنید تا تحولات جدیدی رخ بدهد  … شاید نرخ ارز یکی از انها باشد چرا  که شاهد  رشد ارام و روان نرخ در بازار هستیم

[/ihc-hide-content]

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم